4.4
(511)

طی سال‌های گذشته اسپرت کردن ماشین در میان جوانان بسیار رایج شده و بسیاری از جوانان پس از خرید خودرو اقدام به اسپرت کردن خودروی خود می‌کنند. اسپرت کردن اتومبیل در حداقل ۱۰ مرحله و حداکثر ۲۰ مرحله صورت می‌گیرد. در انجام مراحل مختلف کار اسپرت کردن اتومبیل اگر بیش از اندازه بر روى اتومبیل تغییرات اعمال شود، دیگر گارانتى وخدمات پس از فروش شامل حال آن نمی‌شود.

اسپرت کردن ماشین مراحل اسپرت کردن ماشین
آموزش اسپرت کردن خودرو

منظور از اسپرت کردن خودرو چیست؟

اسپرت کردن خودرو به تمام فعالیت های ظاهری و موتوری که موجب زیبا تر شدن، لوکس تر شدن و یا سریع تر شدن خودرو می شوند گفته می شود. اسپرت کردن ماشین پس از همه گیر شدن خودرو در قرن بیستم مورد توجه قرار گرفت و افراد سعی داشتند خودرویی زیباتر و منحصر به فرد تر از دیگر مدل ها داشته باشند. پس از گذشت مدت زمانی انجام تیونینگ به سمت موتور خودروها رفته و فراد سعی داشتند خودرویی سریع تر داشته باشند.

مراحل اسپرت کردن ماشین

اسپرت کردن ماشین دو مرحله کلی دارد که شما باید هر دو مرحله را به طور کامل انجام دهید:

  1. اسپرت کردن فضای داخلی ماشین
  2. اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین
  3. تقویت موتور موتور و تیونینگ خودرو

در زیر به طور مختصر هر یک از مراحل فوق را شرح خواهیم داد.

 چگونه داخل ماشین را زیبا کنیم؟

برای اسپرت کردن ماشین در اولین مرحله باید به فضای داخلی ماشین و نیز تزیینات آن توجه کنید.

تزیینات فضای داخلی ماشین علاوه بر آن که به ماشین شخصیت می‌دهد، موجب می‌شود که اطرافیان نسبت به آن حس خوبی داشته و آن را به عنوان یک ماشین خاص و دوست داشتنی در نظر بگیرند.

صندلی‌های اسپرت، تودوزی‌ها، تزیینات جانبی داخل ماشین و غیره به ماشین شما جلا می‌دهند و به زیبایی و ارزشمندی آن می‌افزایند؛ اما از جمله کارهایی که می‌توانید برای اسپرت کردن فضای داخلی ماشین انجام دهید عبارتند از:

206 water mark 11 مراحل اسپرت کردن ماشین
لوازم اسپرت داخل کابین خودرو

برای اکثر مالکان نمای داخل کابین نیز از اهمیت بالایی برخوردار است و به دنبال ارتقا و افزایش جذابیت و زیبایی آن هستند. برای تغییر نمای داخل کابین نیز قطعات اسپرت و متنوعی ساخته شده اند که در ادامه به آنها می پردازیم.

1- اسپرت کردن خودرو با ست دکوراتیو

تریم مراحل اسپرت کردن ماشین
لوازم اسپرت کردن خودرو

ست دکوراتیو جزو مهم ترین و تاثیر گذارترین قطعات اسپرت خودرو در داخل کابین است که معمولا شامل پنل ضبط ،قاب ساعت، دریچه هوای چپ و راست، قاب دستگیره درب جلو و عقب و کاسه ای درب جلو و عقب می شود. این ست با استفاده از همان قطعات فابریکی و رنگ آمیزی به روش هیدروگرافی ساخته می شود و طرح و رنگ های متفاوتی دارد.

2- نقش روکش مناسب در اسپرت کردن ماشین

روکش‌ها اولین چیزی هستند که به محض ورود به ماشین به چشم می‌خورند. اولین چیزی که قابل تغییر هستند و هر کس می‌تواند بنا به ذوق و سلیقه خود از میان انواع آن‌ها یکی را انتخاب کند و به فضای داخلی ماشین خود جلا و زیبایی ببخشد.

روکش‌ها دارای رنگ‌ها، جنس‌ها و طرح‌های مختلفی هستند. بنابراین تعویض روکش صندلی‌ها، فرمان و غیره می‌تواند اولین گام در اسپرت کردن ماشین محسوب شود. با انتخاب روکش‌هایی که رنگ‌های شیک و لوکسی دارند و نیز از جنس‌های مرغوبی هستند، می‌توانید فضای داخلی ماشین خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید.

راهنمای خرید بهترین روکش صندلی خودرو

3- سردنده و کنسول وسط

سردنده های فابریکی خودرو معمولا طراحی زیبا و جذابی ندارند و می توان گفت که جنس آنها گاهی اوقات موجب اذیت شدن یا خستگی برای دست راننده نیز می شود. با ورود سردنده اسپرت به بازار لوازم جانبی خودرو و میزان رضایتمندی و علاقه کاربران به این محصول دیگر کمتر کسی از سرنده فابریکی استفاده می کند و با نصب مدل های جدید آن هم نمای داخل کابین را دچار تغییری چشم گیر می نماید و هم به خوش دستی و تسلط روی دنده خودرو می افزاید.

کاربرد کنسول وسط در ابتدا برای نگهداری وسایل اضافی داخل کابین و به عنوان تکیه گاه و استراحت برای دست راننده است، اما نمی توان گفت که روی ظاهر و فضای داخلی کابین تاثیری نخواهد گذاشت.

4- تهیه یک عدد دستگیر برای ترمز دستی

تهیه یک عدد دستگیر برای ترمز دستی که قیمت متعارف و معمولی آن 9000 تومان تا 200,000 است نیز می‌تواند به نوبه خود سهم مهمی در اسپرت کردن داشته باشد.

5- تعویض نشانگرهای اعلان ماشین

کار دیگری که باید در اسپرت کردن فضای داخلی ماشین انجام دهید، تعویض نشانگرهای اعلان ماشین است. قیمت متعارف و معمولی این نشانگرها بین ۱۵۰۰ تومان تا ۲۰۰ هزار تومان است.

6- همرنگ کردن داشبورد و سینه ماشین با روکش‌ها

همرنگ کردن داشبورد و سینه ماشین با روکش‌ها نیز از دیگر کارهایی است که باید هنگام اسپرت کردن فضای داخلی ماشین انجام دهید. برای این کار شما باید حدود 50 هزار تومان تا 500 هزار تومان هزینه کنید.

7- استفاده از فرمان‌های اسپرت

در صورتی که دوست داشتید می‌توانید از فرمان‌های اسپرت استفاده کنید. در صورت استفاده از فرمان‌های اسپرت دیگر نیازی به روکش کردن فرمان نخواهید داشت.

8- استفاده از بالش‌های پشت تکیه‌گاه

بالش‌هایی که پشت تکیه گاه صندلی قرار می‌گیرند، نه تنها باعث زیبایی ماشین شما می‌شوند، بلکه باعث می‌شوند گردن شما در مقابل خستگی‌ها و صدمات احتمالی رانندگی طولانی مدت حفظ شود. پس سعی کنید از این نوع بالش‌ها خریداری نمایید و از آن‌ها استفاده کنید.

9- قاب پدال

قاب پدال مراحل اسپرت کردن ماشین
تاثیر قاب پدال ها در اسپرت کردن ماشین

امروزه در بازار قاب‌هایی وجود دارند که مخصوص پدال‌های ماشین از پدال گاز گرفته تا ترمز و کلاچ می‌باشند. استفاده از این قاب‌ها زیبایی فضای داخلی ماشین را دو چندان می‌کنند.

این قاب‌ها رنگ‌های مختلفی دارند که شما می‌توانید با توجه به رنگ روکش‌ها آن‌ها را خریداری کرده و از آن‌ها برای زیباتر شدن فضای داخلی ماشین استفاده نمایید.

10- استفاده از مخزن پلاستیکی

این مخزن پلاستیکی که در صورت استفاده باید به تکیه گاه صندلی وصل کنید، با باز شدن درست همانند صندلی هواپیما یک فضای ثابت برای لیوان چای یا بطری آب ایجاد می‌کند. این مخزن پلاستیکی علاوه بر این که فضای داخلی اتومبیل شما را زیبا می‌کند، فضایی را برای نوشیدنی شما اختصاص می‌دهد.

11- استفاده از زیرسیگاری مخصوص در صورت سیگاری بودن

clean car Ashtray مراحل اسپرت کردن ماشین
روش های اسپرت کردن ماشین

زیرسیگاری‌هایی که برای ماشین طراحی شده‌اند می‌توانند دو چیز را برای شما به ارمغان بیاورند، البته در صورتی که سیگاری باشید: اول این که طراحی و شکل فوق العاده‌ای دارند که می‌توانند فضای داخلی اتومیبل شما را زیبا و لوکس جلوه دهند.

دوم این که فضای دو جداره‌ای دارند که از نفوذ بوی بد سیگار به داخل ماشین جلوگیری می‌کنند و ناخودآگاه به شما اجازه نمی‌دهند تا خاکروبه‌های سیگار را از شیشه ماشین بیرون بریزید. پس اگر سیگاری هستید، از این زیرسیگاری‌ها استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: عیب یابی و رفع انواع بوی بد خودرو

چگونه نمای بیرونی ماشین را اسپرت کنیم؟

اسپرت بیرون مراحل اسپرت کردن ماشین
آموزش مراحل اسپرت کردن بیرون ماشین

بعد از ایجاد تغییرات در فضای داخلی ماشین و اسپرت کردن آن نوبت به ایجاد تغییرات و اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین می‌رسد. نمای بیرونی ماشین دست شما را برای ایجاد تغییرات و پیاده کردن ایده‌های خلاقانه باز گذاشته است. البته به شرط این که در ایجاد تغییرات جانب احتیاط را رعایت کنید، حد متوسط را در نظر بگیرید و دچار افراط و تفریط نشوید.

هرگز ماشین خود را بیش از اندازه از حالت عادی و معمول آن خارج نکنید. چرا که ممکن است در این صورت از طرف راهنمایی و رانندگی جریمه شوید.از جمله کارهایی که می‌توانید برای اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین انجام دهید عبارتند از:

1- استفاده از رینگ‌های اسپرت و لاستیک‌های پهن

رینگ خودرو مراحل اسپرت کردن ماشین
استفاده از رینگ های اسپرت

در اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین اولین مرحله معمولاً استفاده از لاستیک‌های پهن و رینگ‌های اسپرت است. در هنگام استفاده از لاستیک‌های پهن و رینگ‌های اسپرت مراقب باشید جعبه دنده ماشین در معرض خرابی قرار نگیرد. البته به احتمال زیاد استفاده از این نوع رینگ‌ها و لاستیک‌ها ماشین شما را از شمول گارانتی خارج می‌کند.

هزینه‌ای که برای خرید این رینگ‌ها و لاستیک‌ها باید خرج کنید متفاوت است. اگر می‌خواهید جنس خوب و قابل اتکایی بخرید باید حدود 4 میلیون تومان هزینه کنید.

2- نقش سپر در اسپرت کردن ماشین

تعویض سپرهای معمولی با سپرهای اسپرت از دیگر کارهایی است که باید هنگام اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین خود انجام دهید. قیمت یک سپر ماشین هم از ۳۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و پانصد هزار تومان است. (البته بسته به نوع خودرو فرق می‌کند.)

خرید یک رکاب هم که قیمتی بین ۳۰ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان دارد، می‌تواند در اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین به یاری شما بیاید.

3- رنگ کردن شیشه‌های ماشین

مزایای شیشه دودی مراحل اسپرت کردن ماشین
آموزش مراحل اسپرت کردن ماشین

رنگ کردن شیشه‌ها نیز می‌تواند به مقدار زیادی حال و هوای ماشین شما را اسپرت کند. فقط هنگام رنگ کردن شیشه‌ها به این نکته توجه نمایید که شیشه‌ها را به اندازه‌ای رنگ کنید که توسط راهنمایی و رانندگی جریمه نشوید.

دودی کردن شیشه‌ها روشی رایج و معمول است که توسط طرفداران ماشین اسپرت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4- نقش سر اگزوزهای خوش صدا در اسپرت کردن ماشین

سر اگزوز مراحل اسپرت کردن ماشین
نقش سر اگزوزهای خوش صدا در اسپرت کردن ماشین

برای اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین می‌توانید از سر اگزوزهای خوش صدا که حس خوشایندی را نیز به اطرافیان منتقل می‌نمایند استفاده کنید. استفاده از این نوع سر اگزوزها می‌تواند برای شما بین 30 تا 1 میلیون و 150 هزار تومان هزینه داشته باشد.

5- استفاده از چراغ‌های اسپرت

چراغ اسپرت مراحل اسپرت کردن ماشین
هزینه اسپرت کردن خودرو

برای اسپرت کردن نمای بیرونی می‌توانید چراغ‌های معمولی ماشین خود را با اسپرت‌های آن عوض کنید.

6- استفاده از بوق‌های چند صدایی جهت اسپرت کردن ماشین

بوق‌های چند صدایی نیز می‌تواند سهم کوچکی در اسپرت کردن داشته باشد. پس برای اسپرت کردن از این نوع بوق‌ها نیز استفاده کنید. قیمت این بوق‌ها نیز بر اساس تعداد صداهایی که دارند و نیز کشور سازنده آن تعیین می‌شود.

اگر هم می‌خواهید بابت بوق‌های چند صدایی زیاد هزینه نکنید می‌توانید از فلاپ‌های چینی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره انواع بوق ماشین

7- رنگ زدن قسمت‌های قابل رنگ

اگر می‌خواهید ماشین خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید، نوارهای پلاستیکی اطراف ماشین را جدا کنید و جای آنها را با دقت بسیار با اسپری رنگ کنید. این کار باعث می‌شود ماشین‌تان نوتر، زیباتر و تمیزتر به نظر برسد.

8- تغییر در ارتفاع ماشین

از دیگر کارهایی که معمولاً در اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین انجام می‌گیرد، تغییر در ارتفاع ماشین است. برای تغییر دادن ارتفاع ماشین نیز روش‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مقاله مربوطه مراجعه نمایید. البته تغییر در ارتفاع ماشین چندان هم بی‌دردسر نیست.

نکات تغییر در ارتفاع ماشین

زمانی که تغییر در ارتفاع ماشین را به عنوان عاملی برای ایجاد اسپرت سازی ماشین انتخاب می‌کنید، باید حواستان باشد که:

  • هنگام پارک کردن، ماشین را با فاصله از جدول‌های خیابان پارک نمایید. چرا که ممکن است هنگام باز کردن ماشین، در آن با جدول‌ها برخورد کند.
  • در مسیرهای پر از چاله و چوله تردد نکنید. چرا که با تغییر در ارتفاع ماشین، احتمال برخورد کف آن با زمین بیشتر شده و موجب خرابی آن می‌شود.
  • هنگام عبور از سرعت‌گیر و دست اندازهایی که در مسیرتان قرار دارد، سرعت ماشین را به میزان قابل ملاحضه‌ای کاهش دهید.
  • وقتی ارتفاع ماشین را کاهش می‌دهید، باعث خشکی عملکرد سیستم تعلیق می‌شوید. پس اگر فردی باشید که به سواری نرم و راحت علاقه‌مند است، کاهش ارتفاع ماشین نمی‌تواند روش مناسبی برای اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین باشد. پس باید به دنبال راه‌های دیگری برای اسپرت کردن نمای بیرونی ماشین خود باشید.
  • لاستیک با لبه گلگیر برخورد نکند، اگر دیدید که لاستیک با لبه گلگیر برخورد می‌کند، باید لبه گلگیر را برش بزنید. افراط در کاهش ارتفاع ماشین باعث می‌شود که در هنگام پیچیدن حتی با کمترین سرعت لاستیک جلو به گلگیر برخورد کرده و صدای گوش خراشی را ایجاد نماید.
  • دیگر نمی‌توانید به راحتی در جاده‌های خاکی رانندگی کنید. درضمن ممکن است در هنگام معاینه فنی و فروش ماشین نیز با مشکلاتی رو به رو شوید.
  • دیگر نمی‌توانید به راحتیِ روزهای قبل از کاهش ارتفاع با ماشین خود بار و یا سرنشین استاندارد حمل کنید.
  • در دست اندازها لاستیک‌ها با قسمت داخلی گلگیر برخورد کرده و به شل گیرها و شلنگ‌های شیشه شور صدمه می‌زند.
  • بر روی مجموعه تعلیق فشار بیشتری وارد شده و در نتیجه ماشین زودتر خراب می‌شود.
  • چون سپر نسبت به حالت عادی خود، در مکان پایین‌تری قرار می‌گیرد، هنگام برخورد به جایی، به جای آن که ضربه به سپر وارد شود به چراغ‌ها و یا جلو پنجره وارد می‌شود.

تقویت موتور ماشین

sport air filter مراحل اسپرت کردن ماشین
راه های تقویت موتور ماشین اسپرت

بعد از آن که فضای داخلی و نمای بیرونی ماشین خود را با ایجاد تغییراتی اسپرت کردیم، به ظاهر کار تمام می‌شود و ما می‌توانیم از داشتن یک ماشین زیبا و جوان پسندانه لذت ببریم.

اما مسئله این است که همه چیز به زیبایی و ظاهر خودرو ختم نمی‌شود و ما برای این که بتوانیم کار خود را کامل و بی‌عیب و نقص انجام دهیم نیاز داریم سوای این کارها کار دیگری نیز انجام دهیم و آن این است که موتور ماشین خود را تقویت کنیم.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که تقویت موتور ماشین علاوه بر آن که بر سرعت آن می‌افزاید، موجب زیباتر شدن صدا نیز می‌شود. پس موتور ماشین خود را طبق مراحل زیر تقویت می‌کنند تا هم از سرعت ماشین و هم از صدای زیبای آن لذت ببرند.

شما هم می‌توانید با طی کردن مراحل زیر موتور ماشین خود را تقویت کنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید:

  • در ابتدا با صرف هزینه‌ای حدود 100 هزار تا 500 هزار تومان فیلتر هوای اسپرت را ببندید.
  • سپس برای افزایش میزان تعادل ماشین، مخصوصاً زمانی که ماشین‌تان رینگ‌های اسپرت و خوابیده دارد، استرس بار را ببندید .
  • در نهایت هدرز که بستن آن قدرت ماشین را از ۵ تا ۱۵ اسب بخار افزایش می‌دهد را ببندید.

نکات کاربردی در اسپرت کردن ماشین

با در نظر گرفتن نکات کاربردی زیر ماشین خود را به بهترین نحو اسپرت کنید:

  • سعی کنید از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کنید.
  • با آن که تنوع روکش‌ها بسیار زیاد است و انواع مختلفی در بازار دارد، اما برای اسپرت کردن ماشین بهتر است از روکش‌هایی که از جنس چرم هستند استفاده کنید.
  • امروزه استیکرهایی با طرح‌ها و نقش‌های مختلف به بازار آمده‌اند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. می‌توانید این نوع استیکرها را خریداری کنید و از آن‌ها هنگام اسپرت کردن ماشین استفاده کنید.
  • اگر هنگام اسپرت کردن جانب احتیاط را رعایت نکنید و دچار افراط شوید، ممکن است دیگر گارانتی و خدمات پس از فروش شامل حال خودروی شما نشود. پس سعی کنید تغییرات را به اندازه اعمال کنید و ماشین‌تان را بیش از اندازه از حالت عادی و متعارف آن خارج نکنید.
  • در هنگام اسپرت کردن ماشین به جنس لاستیک‌هایی که می‌خرید توجه کنید. استفاده از لاستیک‌های بی‌کیفیت و نامناسب زیان‌های جبران ناپذیری را متوجه شما خواهد کرد.
  • امروزه حتی دنیای متفاوت دختران و پسران وارد دنیای ماشین‌ها هم شده است و آنها را تحت تاثیر قرار داده است. به طوری که امروزه ما شاهد ماشین‌های اسپرتی هستیم که تغییرات آن با توجه به ویژگی‌هایی که دختران می‌پسندند اعمال شده است.

اهمیت مدل خودرو در اسپرت کردن آن

اگر مدل ماشین‌تان پایین است، نگران ایجاد تغییرات در آن نباشید. امکانات ماشین‌های مدل بالا را در نظر بگیرید و آن‌ها را در فضای داخلی ماشین خود پیاده کنید. مثلاً در ماشین‌های مدل بالا جایی برای گذاشتن عینک تعبیه شده است.

شما می‌توانید با مراجعه به مغازه‌هایی که وسایل جانبی و تزییناتی ماشین می‌فروشند، گیره‌هایی خریداری نمایید که می‌توانند پس از نصب در فضای داخلی ماشین به عنوان جا عینکی مورد استفاده قرار بگیرند.

دست شما در انتخاب مکان نصب این گیره‌ها باز است.می‌توانید در هر مکانی که دوست دارید این گیره‌ها را نصب نمایید و از آن به عنوان جاعینکی استفاده کنید.

روش‌های اسپرت کردن پراید

%name مراحل اسپرت کردن ماشین
اسپرت کردن پراید
ماشین مصرفی بیشتر مردم در کشور ما پراید است. تب اسپرت ماشین گریبان‌گیر صاحبان پرایدها هم شده است. اما مشکلاتی نیز در مسیر اسپرت ماشین پراید وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. 

چگونه داخل پراید را اسپرت کنیم؟

پراید داخل اسپرت مراحل اسپرت کردن ماشین
اسپرت داخل پراید
  • مجهز کردن به سنسور دنده عقب
  • استفاده از روکش های صندلی چرم بروز و با کیفیت
  • استفاده از یک سردنده شیک و زیبا
  • تهیه یک دستگیره بروز برای دسته ترمز دستی
  • بکارگیری نشانگرهای اعلان یا راهنماهای جدید و مدرن
  • تنظیم و هماهنگ سازی رنگ های سینه و داشبورد با روکش های صندلی
  • تهیه فرمان اسپرت و شیک به جای فرمان معمولی
  • استفاده از کفپوش های سه بعدی جدید
  • تهیه کیف پشت صندلی ها
  • استفاده از اسپیکرهای بروز و شیک
  • تهیه مانیتور پیشرفته
  • استفاده از کولر مخصوص و با کیفیت
  • نصب ردیاب ماهواره ای یا جی پی اس
  • استفاده از سیستم کروز کنترل

اسپرت کردن نمای بیرونی پراید؟

نمای بیرون پراید مراحل اسپرت کردن ماشین
قوانین اسپرت ماشین
  • استفاده از رینگ اسپرت
  • تهیه لاستیک های پهن و اسپرت
  • بکارگیری سپر اسپرت به همراه رکاب بجای سپر معمولی
  • دودی کردن یا رنگی کردن ملایم شیشه ها برای جلوگیری از تابش نور آفتاب و همچنین، جلوه زیبای خودرو
  • استفاده از سر اگزوزهای شیک خوش صدا
  • بکارگیری ال وایر و لامپ های هدلایت در چراغ های خودرو
  • استفاده از بوق های مولتی صوت یا چند صدایی با فلاپ های قوی
  • تغییر ارتفاع و بلندی بدنه پراید
  • تقویت موتور پراید: ابتدا، با نصب فیلتر هوای اسپرت، عملکرد و شتاب موتور بالا می رود، سپس، استرس بار جهت افزایش تعادل و پایداری خودرو در سرپیچ ها یا جاده های خاکی نامناسب، بسته می شود و در نهایت، با نصب سرصفحه ها(Headers)، قدرت موتور از 5 تا 15 اسب بخار افزایش می یابد.

نکته: از آن جا که، تیونینگ پراید یا اسپرت کردن پراید یا هر خودرو دیگری، نیاز به مهارت خاص و تخصص لازم دارد، بنابراین بایستی افزودن هر امکاناتی یا لوازم جانبی زیر نظر متخصص یا کاردان آن انجام گیرد.

– هیدرولیک کردن فرمان پراید

خیلی‌ها معتقد هستند که چون پراید سبک است فرمان هیدرولیک نیاز ندارد، اما ماشین همیشه سبک نیست. هیدرولیک نبودن فرمان یکی از مشکلات آن است. برای هیدرولیک کردن پراید به نمایندگی بروید و از دست این مشکل خلاص شوید. اگر هم خودتان مهندس بودید چه بهتر که خودتان آن را نصب کنید.

– تعویض لنت های ترمز پراید

گاهی لنت‌ها به دیسک چرخ برخورد می‌کنند و داغ می‌شوند. برای رفع داغ شدن لنت‌های چرخ باید از لنت‌های استاندارد و مارک معروف بدون ازبست و گاهی گران قیمت استفاده کرد.

– شیشه بالابر اتوماتیک

این وسیله کارش این است که شیشه‌های پراید را مثل شیشه پرشیا می‌کند و می توانید روی آن شیشه بالابر اتوماتیک نصب کنید. برای نصب آن اگر چیزی از برق ماشین می‌دانید خودتان نصبش کنید، اگر هم نمی‌دانید بدهید یکی برایتان نصب کند. نصب شیشه دودی هم کار دیگری است که می توانید انجام دهید.

– نصب ردیاب ماهواره‌ای (GPS)

نصب ردیاب ماهواره‌ای هم کار دیگری است که باید انجام دهید. انواع جی پی اس (GPS) در بازار موجود است.

– نصب سیستم کروز کنترل

برای خرید این سیستم دوباره می‌توانید از طریق اینترنت اقدام کنید و با قیمت مناسب آن را تهیه کنید.

– تعویض فرمان پراید

فرمان اسپرت مراحل اسپرت کردن ماشین
چگونه داخل ماشین را زیبا کنیم
تعویض فرمان پراید یکی از واجب‌ترین کارهاست. هرجا که کار آن‌ها ماشین و دزدگیر است، فرمان هم می‌فروشند. فرمانی بگیرید که زیبا و ساده باشد. فرمانی بگیرید که نه اندازه قطرش برابر قطر فرمان ماشین برقی بچه‌ها باشد و نه اندازه‌اش طوری باشد که بعد از این‌که نشستید پشت آن احساس کنید پشت مینی‌بوس نشستید.

– تعویض رینگ های پراید

رینگ پرادی مراحل اسپرت کردن ماشین
رینگ اسپرت پراید

تقریباً همه جا رینگ می‌فروشند و هر کدام یک قیمتی دارند. زمان تعویض رینگ به این مسئله توجه کنید که رینگ مناسب ماشین خود تهیه کنید. بهتر است رینگ‌هایی با آلیاژ آلمینیوم و اگر پولتان نمی‌رسد با آلیاژ منیزیم بگیرید. برای پراید رینگ بزرگ‌تر از 16 اینچ نیاندازید. اگر می‌شود از رینگ 13 اینچ استفاده کنید تا بعداً ضرر نبینید.

– تعویض کمک فنر

یکی از ویژگی‌های پراید این است که وقتی با آن به جاده ناهموار یا خاکی بروید، ماشین بسیار بالا و پایین می شود. این مشکل از کمک فنرهای پراید است و بهتر است تعویض کمک فنر انجام شود. 70 درصد عمر کمک فنر به رانندگی ما به بستگی دارد.

– تعویض اگزوز

برای تعویض اگزوز باید یک بار به خیابان ملت سر بزنید تا ببینید چی دلتان می‌خواهد اگر دلتان می‌خواهد از اگزوز صدای یک اژدها خارج شود منبع بخرید. اگر می‌خواهید شتاب ماشینتان زیاد بشود، اول باید منبع اگزوز را بردارید و جای آن لوله نصب کنید و بعد هدرز را ببندید و آخرش هم یک فیلتر هوای اسپرت بذارید.

– سنسور دنده عقب

یکی از سیستم‌های به درد بخور برای یک ماشین سنسور دنده عقب است. کار این سیستم این است که هنگام پارک کردن فاصله شما را با ماشین پشتی حفظ می‌کند. یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تعویض سنسور دنده عقب است.

-کنسول

کنسل پرادی مراحل اسپرت کردن ماشین
مراحل اسپرت کردن خودرو

امروزه تمام ماشین‌های جدید چیزی به نام کنسول گذاشتند. ما باید خودمان این وسیله رو بگذاریم. تقریباً کنسول را همه جا می‌فروشند. زیاد درباره لوازم اسپرت ماشین که روی بدنه آن استفاده می‌شود صحبت نکردیم و بیشتر آن‌ها روی پراید نمی‌آیند.

مثلا اگه پشت پراید بال عقب نصب کنیم، قشنگش نمی‌کند. خفاشی کردن درهای پراید باعث دلقک نشان دادن شما می‌شود. با همه این کارها به علاوه یک خوشبوکننده و یک سیستم صوتی باحال برای پراید اسپرت ماشین خود را به حد اعلا رسانده‌اید.

مزایای اسپرت کردن پراید

  1. افزایش پایداری و تعادل خودرو در دست اندازها و جاده های خاکی و نامناسب، به خاطر کاهش ارتفاع خودرو
  2. افزایش کنترل فرمان در پیچ های تند و بالا رفتن قدرت ترمز به دلیل استفاده از لاستیک های پهن
  3. افزایش شتاب و سرعت خودرو با تغییر در سیستم اگزوز و سیستم خنک کننده خودرو
  4. دارای آپشن های امنیتی، فنی و رفاهی مختلف برای رانندگی بهتر و لذت بخش تر
  5. کاهش تصادفات به دلیل وجود امکانات نمای داخلی و خارجی خودرو و همچنین، بالا بودن کارایی فنی آن
  6. تیونینگ خودرو با هزینه پایین بجای خرید خودرو لوکس

باتری پراید

پرسش و پاسخ

آیا ماشین اسپرت برای شما مناسب است؟

شاید بیش از هر نوع ماشین دیگری، یک ماشین اسپرت برای شما ممنوع باشد. به هر حال، ماشین‌های اسپرت بیشتر به ظاهرشان رسیدگی شده تا عملکرد، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که این مورد برای شما چقدر اهمیت داره. همچنین توجه داشته باشید که اسپرت کردن ماشین نباید اندکی به امنیت شما در هنگام رانندگی ضربه بزند.

آیا به راحتی از پس هزینه‌های اسپرت کردن بر میایید؟

ماشین اسپرت برای شما عالی است اگر که هزینه‌ی آن متناسب با جیب شما باشد. با این حال اگر مصمم به اسپرت کردن خودروی خود هستید، این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که هنگام فروش، این خودروها ارزش بسیار بیشتری نسبت به خودروهای معمولی دارند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سمند باز🙂
سمند باز🙂
1 سال پیش

اولا خیلی ممنون مطلب خوبی بود اما ناموسا سپر ماشین ۳۰ هزار تومان😶

کیان باتری
در جواب  سمند باز🙂
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما
سپاس از همراهی تان
کاملا حق با شماست و قیمت های ارائه شده بسیار قدیمی هستند.

حسین
حسین
1 سال پیش

سلام خسته نباشید،مطالب سایتتون خیلی خوب من دمتون گرم
من میخوام مغازه تزئیناتی ماشین بزنم مطالبتون که خوندم متوجه شدم باید یه سری آموزشها روببینم میخواستم اگه میشه راهنمایی بفرماییدکجا میتونم شاگردی این کاروبکنم تا یاد بگیرم براخودم مغازه بگیرم دستتون دردنکنه 🙏

یدالله جانورشناس
یدالله جانورشناس
در جواب  حسین
6 ماه پیش

بیا وردست خودم ولی بدون حقوق و مزایا ۵ ساله رات میندازم

Saber
1 سال پیش

من ی 206مدل پایین سفید گرفتم می‌خوام اسپرتش کنم ممنون میشم راهنمایی کنید کدوم شهر همه چی کامل انجام میدن .

سیاوش
سیاوش
2 ماه پیش

سلام مطالب مفید بود
اگه ماشینو از ۴در به دو در تغییر بدیم مشکلی پیش‌میاد؟

مشاوره رایگان و ثبت سفارش