4.6
(195)

به دلیل افزایش بی‌سابقه‌ی سرقت خودرو، نیاز به استفاده از ردیاب GPS خودرو بسیار بیشتر از گذشته احساس می‌شود. با نصب ردیاب جی پی اس ماشین در داخل اتومبیل در صورت وقوع سرقت، می‌توان سریعاً آن را به وسیله‌ی اپلیکیشن نصب شده بر روی تلفن همراه ردیابی کرد.

ردیابی خودرو 300x150 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
دستگاه ردیاب GPS خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

سیستم جی پی اس خودرو و یا همان ردیاب خودرو یکی از ایمن‌ترین و مهم‌ترین سیستم‌های امنیتی در جهان برای خودروها به شمار می‌رود؛ همچنین این وسیله در موقعیت‌های مکانی و زمانی مختلف کمک بسیار بزرگی به صاحبان خودرو خواهد کرد. ما در این مقاله قصد داریم که شما را بیشتر با مزایای استفاده از این سیستم جی پی اس در انواع خودروها آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید.

 

منظور از ردیاب خودرو چیست؟

سیمکارت جی پس اس 300x180 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
دستگاه ردیاب خودرو چیست؟

دستگاه ردیاب خودرو  به انگلیسی GPS Tracker، یا همان جی پی اس ماشین یک دستگاه الکترونیکی بسیار کوچک در ابعاد تقریبی ۹*۵*۳ سانتی متر می باشد، که قابلیت نصب بر روی انواع خودروهای سبک و سنگین را دارد. این دستگاه که یک وسیله ی امنیتی می باشد به سادگی در خودروی شما جاساز میشود و  قادر است موقعیت لحظه به لحظه خودرو را روی نقشه نمایش دهد.

استفاده از ردیاب برای افرادی که اتومبیل خود را در مکان های ناامن پارک می کنند به شدت پیشنهاد می شود. جدای از این مسئله مالک خودرو با نصب و به کارگیری از این محصول می تواند برای همیشه خیال خودش را نسبت به امنیت ماشین خود راحت کند و با در دسترس داشتن پنل کاربری همیشه آن را را چک کند.

سرقت خودرو 300x180 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
محافظت خودرو از سرقت توسط ردیاب ماشین

یکی از مهمترین عاملی که سارقان علاقه به دزدی از ماشین شما هستند، باتری ماشین است، بنابراین مطالعه ی مقاله ی ” دزدی باتری ماشین و راههای جلوگیری از آن ” پیشنهاد می شود.

دزدی باتری ماشین و راههای جلوگیری از آن

دستگاه جی پی اس ماشین چگونه کار میکند؟

درواقع جی پی اس ها توسط ماهواره هایی که به دور زمین می گردند و توسط ایستگاه های زمینی کنترل می شود اطلاعات را دریافت کرده و کار می کنند. دو تکنولوژی اصلی که در ردیاب وجود دارد جی پی اس و سیمکارت میباشد. ردیاب خودرو بوسیله gps طول و عرض جغرافیایی وسیله نقلیه را بدست می آورد و بوسیله سیمکارت این مختصات را برای صاحب خودروارسال مینماید وبدین وسیله میتوان کار ردیابی را انجام داد.

%name ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
طرز کار جی پی اس خودرو

ردیابهای خودرو بر اساس ارتباط با ماهواره و سرور کار می کنند. برای شرح عملکرد این دستگاهها به زبان ساده باید بگویم که، آنها در هر لحظه اطلاعاتی را از طریق ماهواره دریافت می کنند و این اطلاعات را به کمک سیمکارت داخل دستگاه به سرور منتقل می کنند.

سرور نیز اطلاعات دریافتی را که بصورت کد می باشند را رمزگشایی کرده و به کاربر تحویل می دهند. ارسال این اطلاعات می تواند به ایمیل کاربر، سیمکارت او و یا نرم افزاری باشد که از آن استفاده می کند.

در صورتی که خودروی شما مجهز به دستگاه ردیاب باشد علاوه بر اینکه می توانید موقعیت لحظه ای خودروی خود را روی نقشه مشاهده کنید،  قادر خواهید بود مسیر های طی شده توسط خودرو، تا یک سال گذشته را نیز مشاهده و بررسی کنید. در این صورت همواره خودروی شما پیش چشمتان خواهد بود و نظارت و کنترل دقیقی بر آن خواهید داشت.

کاربرد ردیاب خودرو 300x180 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
جی پی اس خودرو چگونه کار می کند؟

راه های ارتباطی جی پی اس خودرو

کاربران می توانند به ۵ روش با ردیاب های پیشرفته ارتباط برقرار کنند:

  1. پیامک
  2. برقرای تماس با سیم کارت داخل ردیاب
  3. اپلیکیشن موبایل ( برنامه ردیاب )
  4. سامانه ردیابی ( وب )
  5. بلوتوث

موارد هشدارهای ردیاب GPS خودرو

جی پی اس خودرو22 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
هشدارهای سیستم ردیاب خودرو

بهترین ردیاب خودرو در صورتی که هر یک از موارد زیر اتفاق بیفتد به صاحب خودرو پیام هشدار می‌فرستد و او را با خبر می‌کند که غیرفعال یا فعال کردن آن ها به دلخواه صاحب خودرو است. ردیاب در صورت اتفاق افتادن هرکدام از وقایع زیر به تلفن همراه شما پیامک ارسال می‌کند و شما را مطلع می‌سازد:

  1. باز شدن درهای خودرو
  2. روشن شدن خودرو
  3. حرکت خودرو
  4. حمل خودرو با یدک‌کش
  5. آژیر کشیدن خودرو
  6. حرکت با سرعت بیشتر از حد مجاز تعریف شده توسط شما
  7. خارج یا وارد شن به یک محدوده خاص
  8. تصادف کردن خودرو
  9. جدا شدن یا کندن ردیاب از ماشین
  10. کم شدن باطری اضطراری داخلی ردیاب
  11. دستکاری برق خودرو
  12. ارسال هشدار به دارنده ماشین در صورت وارد شدن یک ضربه
  13. ورود خودرو به منطقه کور و بدون سیگنال gps

امکانات جی پی اس خودرو

ردیاب خودرو 300x180 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
امکانات دستگاه ردیاب ماشین

بهترین ردیاب خودرو چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد ؟ انتظارات شما از یک ردیاب خودرو چیست ؟ ما در این قسمت شما را با چند ویژگی بسیار مهم یک جی پی اس ماشین آشنا می کنیم. ویژگی هایی که هم اکنون در برخی ردیاب های موجود در بازار وجود دارد :

  • خاموش کردن خودرو از راه دور : شما می توانید خودرو خود را از راه دور و بدون محدودیت فاصله تنها از طریق فشار دادن یک کلید و یا ارسال یک پیام کوتاه خاموش کنید. مناسب برای زمانی که خودروی شما به سرقت رفته است.
  • حمل با جرثقیل : اگر خودرو شما بکسل شود ردیاب بلافاصله با ارسال یک پیام شما را مطلع می کند.
  • تخلف از محدوده مجاز : می توانید برای خودروی خود محدوده مجاز تعیین کنید. در صورتی که خودرو شما از محدوده خارج شود فورا مطلع خواهید شد.
  • تخلف از سرعت مجاز : در صورتی که خودرو با سرعتی بیشتر از سرعت تعین شده رانده شود شما مطلع خواهید شد.
  • شنود داخل کابین خودرو : شما می توانید به صورت آنلاین صدا های داخل کابین خودرو را شنود کنید.
  • وضعیت درب ها : باز یا بسته بودن درب در اپلیکیشن و سامانه قابل مشاهده است.
  • روشن و خاموش شدن خودرو : وضعیت خودرو برای شما قابل مشاهده است.
  • کلید درخواست کمک : در شرایط اضطراری مانند : نیاز به فوریت های پزشکی و یا حمله ی سارق به خودرو تنها با فشردن یک کلید، درخواست کمک شما برای سه نفر از دوستانتان ارسال خواهد شد.
  • قابلیت مشاهده و کنترل چندین خودرو به صورت همزمان
  • قابلیت نصب سنسور دما
  • سنسور سوخت
  • سنسور کنترل وزن بار
  • سنسور التراسونیک
  • شوک سنسور

کاربردهای جی پی اس در خودرو

جی پی اس ماشین 300x140 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
کاربرد های جی بی اس ماشین

موارد استفاده ردیاب ماشین را می توان به موارد زیر تقسیم کرد:

  • ردیابی و مدیریت ناوگان حمل و نقل
  • مدیریت ناوگان پخش مواد غذایی، دارویی، صنعتی و …
  • شهرداری ها و خودرو های حمل زباله و پسماند
  • شرکت های لیزینگ خودرو
  • ناوگان های امداد و کمک رسانی و اورژانس
  • خودرو های حمل پول بانکها و موسسات مالی
  • خودرو های ترانزیت حمل و نقل کالا و مسافر
  • موسسات کرایه اتوموبیل
  • سرویس های مدارس و سازمان ها
  • تانکر ها و بونکر های حمل سوخت، کالا و مواد شیمیایی
  • پلیس و نیروی انتظامی
  • خودرو های شخصی

همانطور که میدانید، مهم ترین و شناخته شده ترین کاربرد دستگاه ردیاب خودرو، جلوگیری از به سرقت رفتن وسیله نقلیه شما است. این وسیله میتواند به صورت لحظه ای موقعیت وسیله نقلیه تان را برای شما مانیتور کند تا بتوانید در صورت ایجاد هرگونه مشکل، در کوتاه ترین زمان ممکن آن را پیدا کنید. اما مطمئناً این دستگاه کاربرد های دیگری نیز دارد که برای شما در ادامه آن ها را عنوان میکنیم.

چرا از دستگاه ردیاب GPS ماشین استفاده می کنیم؟

مکان خودرو 300x195 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
ردیاب ماهواره ای خودرو چیست؟

هدف اصلی یک ردیاب GPS خودرو این است که به شما همیشه از وضعیت خودرو اطلاع دهد و این اطلاعات می تواند دارای قابلیت ها و سناریوهای مختلف و مفیدی برای کاربر باشد. به عنوان مثال اگر اتومبیل شما به سرقت رفته باشد و قبل از سرقت شما یک دستگاه ردیاب GPS در آن نصب کرده باشید به راحتی می توانید با پلیس تماس بگیرید و موقعیت دقیق خودرو خود را گزارش دهید.

یکی از کاربردهایی که ردیاب خودرو GPS می تواند داشته باشد، کمک به والدین برای کنترل رفت و آمدهای فرزندان نوجوانشان است. به طوری که با نصب صحیح این دستگاه در اتومبیل فرزند، هر لحظه که والدین اراده کنند می توانند به صورت آنی در همان لحظه از موقعیت خودرو و همچنین مکان ها و مسیرهایی که فرزندشان رفت و آمد داشته است و حتی از اینکه از سرعت مجاز تخلف کرده اند یا خیر، مطلع شوند.

ردیاب ماشین2 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
دستگاه GPS خودرو چیست؟

دستگاه ردیاب خودرو برای مدیران ناوگان های حمل و نقل مانند شرکت های ترانزیت یا شرکت های مسافربری نیز بسیار سودمند و قابل استفاده است. برخی از شرکت ها از این تکنولوژی برای محاسبه دقیق مقدار هزینه خدمات بر اساس مسافت و زمانی که خودرو طی میکند استفاده می کنند. برخی از شرکتها نیز برای هماهنگی بین اجزاء ناوگان حمل و نقل خود از تکنولوژی GPS استفاده می کنند.

اگر یکی از دغدغه های شما همیشه این است که اتومبیل تان الان کجا هست یا اینکه قبلاً کجا بوده است، شما نیاز به یک دستگاه ردیاب خودرو دارید. تنها نکته این است که اکثر این ردیابها نیاز به خدمات موبایلی دارند تا اطلاعات مکانی واقعی را به شما ارائه دهند.

    انواع ردیاب های جی پی اس خودرو

    %name ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    انواع دستگاه جی پی اس خودرویی

     ردیاب خودرو، از نظر تامین برق بطور کلی به دو دسته تقسیم می شود:

    • دسته اول: بدون نیاز به شارژ کردن، دائما کار می کند، زیرا مستقیما به برق خودرو متصل می شود.
    • دسته دوم: باید توسط شارژر مخصوص، قبل از استفاده شارژ شود و معمولا بسته به اندازه و قیمت آن در مدل های مختلفی ارایه می شود. ( ۴۸ ساعت شارژ، ده روز شارژ، یکماه یا یک سال شارژ و …)

     انواع ردیاب ماشین بر اساس عملکرد آنلاین و آفلاین:

    • در ردياب آفلاين كليه اطلاعات به صورت نقطه اي و موقعيت لحظه اي خودرو و از طريق sms بين سيستم ردياب خودرو نصب شده در اتومبيل شما و تلفن همراه شما در تبادل مي باشد به اين صورت كه با ارسال يك پيامك به دستگاه ردياب نصب شده در خودرو موقعيت مكاني خودرو از طريق ارسال موقعيت جغرافيايي و خواندن آن در نقشه جهاني به شما اعلام مي گردد.
    •  در ردیاب آنلاین علاوه بر امکان استفاده ازپیامک، مصرف کننده از بستر اینترنت نیز جهت تبادل اطلاعات بهره مند خواهد بود که قائدتا امکانات بیشتری را نیز در اختیار مصرف کننده قرار خواهد داد.
    کاربرد جی پی اس 300x160 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    نحوه استفاده از انواع جی پی اس خودرو

    انواع ردیاب خودرو بر اساس اندازه و محل نصب عبارتند از:

    1- ردیاب فندکی

    ردیابی کوچک که به پورت فندکی ماشین متصل می شود و محلی برای درج سیم کارت در آن وجود دارد. این نوع ردیاب خودرویی به محض اتصال شروع به کار می کنند.

    2- ردیاب دیاگ خودرو

    این نوع ردیاب خودرو از دسته جی پی اس های ارزان محسوب می شوند. ردیاب دیاگ خودرو که ساده ترین نوع ردیاب ماشین است روی سوکت دیاگ برق خودرو نصب می شود.

    3- ردیاب مغناطیسی

    این نوع ردیاب که در دسته ردیاب آهنربایی محسوب می شوند با استفاده از آهنربای بسیار قوی که دارد قادر به چسبیدن به قسمت های مختلف خودرو است. از این روع ردیاب به عنوان ردیاب شخصی نیز می توان استفاده کرد.

    4- ردیاب سیمی و کابل شارژ

    ردیاب سیمی جی پی اس هایی هستند که دارای منبع تغذیه داخلی قوی نیستند، بنابراین برای کارکرد نیاز دارد که برق مورد نیاز خود را از باطری ماشین و یا باتری موتور سیکلت در انواع ردیاب موتورسیکلت کسب نمایند. از این رو این ردیاب ماشین همیشه باید بطور ثابت روی خودرو یا موتورسیکلت نصب باشد.

    ردیاب سیمی دارای باتری قابل شارژ نیز هست که در صورت قطع برق ماشین، از کار نیافتد. همانطور که اشاره کردیم این منبع تغذیه ضعیف است و تا مدتی کوتاه می تواند از این برق باطری استفاده نماید.

    جی پی اس خودرو ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    نصب جی پی اس روی ماشین

    محل نصب دستگاه ردیاب خودرو

    شما هر کجای وسیله نقلیه می توانید این ردیاب را وصل کنید اما نکته مهم در نصب این دستگاه این است که تا حد ممکن باید دور از دید سارقین باشد. همچنین نباید جایی باشد که با برخورد دست یا پا قطع شود. اگر هم این دستگاه را در نقطه ای قرار دهید که آنتن دهی لازم برای سیمکارت داخل دستگاه محیا نباشد، عملا دستگاه بلا استفاده خواهد شد. حتما بعد از نصب و فیکس کردن دستگاه وضعیت آنتن دهی آن را چک کنید تا درصورت نیاز آن را جابجا کنید.

    بهترین محل نصب جی پی اس کجاست؟

    محل نصب ردیاب 300x200 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    مکان مناسب نصب دستگاه ردیاب ماشین

    بسته به نوع ردیاب انتخابی محل نصب می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی برخی نقاط در ماشین به دلیل آنتن دهی بهتر و نصب راحت‌تر، مکان‌های مناسبی برای نصب جی پی اس خودرو است.

    1. داشبورد: به دلیل سیم‌کشی راحت ردیاب های سیمی داشبورد یک گزینه محبوب برق کاران به حساب می‌آید. همچنین اگر بتوانید ردیاب را در داخل یا زیر داشبورد نصب کنید، می‌توانید آن را از دید همه مخفی کنید.
    2. سپر خودرو نیز گزینه مناسبی برای نصب ردیاب است. جدای از سپر، داخل کاپوت نیز محل مناسبی برای مخفی کردن ردیاب است.
    3. برخی ردیاب‌ها را می‌توان در درها یا صندوق‌عقب جاسازی کرد که این کار هم باعث افزایش قدرت آنتن دهی می‌شود و هم خیال شما را از پیدا کردن ردیاب راحت می‌کند.

    جدای از نقاطی که در بالا به آن اشاره کردیم برخی ردیاب‌ها مثل جی پی اس آهنربایی-نظامی خودرو قابلیت نصب بر روی گلگیرها را هم دارد. پیشنهاد می‌کنیم در زمان خرید ردیاب درباره مکان مناسب نصب ردیاب از فروشنده اطلاعات لازم را دریافت کنید.

    نکته: پس از نصب جی پی اس خودرو، ممکن اس خودروی شما دچار برق دزدی شود، اگر در این رابطه اطلاعات کافی ندارید، مقاله زیر را مطالعه نمایید:

    برق دزدی ماشین و روش های برطرف کردن آن

    آموزش نصب جی پی اس ماشین

    نصب جی پی اس خودرو 1 300x176 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    آموزش مراحل نصب و راه اندازی ردیاب ماشین

    انواع ردیابها شیوه های نصب متفاوتی دارند. هر چه مدل ردیاب شما امکانات بیشتری داشته باشد نصب آن پیچیده تر میگردد. مدلهای ساده فقط نیاز به اتصال سیم مثبت و منفی به برق خودرو دارد. در کل ردیابهای خودرو شبیه دزدگیر ماشین میباشند. همراه آنها نقشه نصب نیز وجود دارد.

    ویدئوی زیر نحوه نصب جی پی اس خودرو را به صورت ساده و مرحله ای آموزش می دهد و همچنین روش فعال کردن جی پی اس خودرو را نمایش می دهد.

    نحوه استفاده از جی پی اس خودرو

    نصب جی پی اس خودرو 300x176 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    نحوه سیم کشی ردیاب خودرو

    چگونه از یک دستگاه ردیاب GPS ماشین استفاده کنیم؟ نحوه استفاده از یک دستگاه ردیاب GPS در خودرو معمولاً بسیار آسان است، اما نحوه استفاده بسته به نوع دستگاه ردیاب متفاوت می باشد. یکی از تفاوت های اصلی منبع تغذیه ردیاب ها است، اما از این لحاظ هم کاربر می تواند قبل از خرید دستگاه ردیاب به دفترچه راهنمای دستگاه توجه کند تا از نوع تغذیه دستگاه مطلع شود.

    برخی از ردیاب های GPS خودرو به صورت سوکتی طراحی و تولید می شوند که به راحتی می توان دستگاه را در زیر داشبورد و در قسمت پای راننده نصب کرد. مزیت این نوع از ردیاب های GPS این است که مستقیماً از طریق کانکتور به منبع تغذیه متصل می شوند.

    بعضی دیگر از ردیاب های خودرو GPS طوری طراحی شده اند که برای برقدار شدن داخل قسمت فندک سیگار اتومبیل قرار می گیرند. این نوع از ردیاب ها نیز به آسانی قابل نصب و استفاده هستند. اما برخی از آنها حتی زمانی که اتومبیل خاموش است از برق باتری اتومبیل استفاده می کنند که در این حالت باید شما دستگاه را از اتومبیل جدا کنید تا باتری اتومبیل آسیب نبیند.

    بعضی از ردیاب های خودرو GPS هم توسط باتری خود دستگاه تغذیه می شوند، به این معنی که این ردیاب را تقریباً در هر قسمتی از اتومبیل می توان قرار داد و استفاده کرد. از آنجایی که این ردیاب ها منبع تغذیه جداگانه ای ندارند باید هر چند وقت یکبار آنها را برداشت و باطریشان را شارژ مجدد کرد.

    نحوه فعال کردن جی پی اس خودرو

    استفاده از جی پی اس 300x200 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    نحوه فعال کردن ردیاب جی پی اس ماشین

    هنگامی که دستگاه ردیاب GPS را در خودروتان نصب کردید شما می توانید توسط نرم افزارهایی که روی تلفن همراه هوشمند یا تبلت یا رایانه خود نصب کرده اید، هر لحظه موقعیت مکانی و وضعیت خودرو خود را مشاهده کنید. در هنگام خرید این دستگاه، حتما نام کاربری و رمز عبور را از شرکت فروشنده دریافت کنید. این رمز عبور منحصر بفرد و فقط مخصوص دستگاه یا دستگاههای خریداری شده توسط شماست.

    همچنین نحوه دستیابی به پنل کاربری را از این شرکتها بخواهید. بعضی شرکتها نرم افزارهای انحصاری برای محصولات خود ارائه داده اند که باید نحوه دستیابی به این نرم افزارها را به شما آموزش دهند. بعضی دیگر نیز این امکانات را تحت وب در اختیار شما قرار می دهند.

    بدین صورت که شما از طریق مراجعه به سایت آنها و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت مشخص شده، می توانید به نقشه و اطلاعات دیگر، دسترسی داشته باشید. فراموش نکنید شرکت ارائه دهنده محصول موظف است تا نحوه استفاده از آن را به شما آموزش دهد.

    مزایای دستگاه جی پی اس ماشین

    %name ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    کاربرد استفاده از جی پی اس ردیاب ماشین
    1. مشخص کردن مسیر
    2. میزان مصرف سوخت
    3. مسیرهای طی شده
    4. هشدار سرعت غیر مجاز
    5. صحبت کردن با سرنشینان از راه دور
    6. ابعاد کوچک و نصب آسان
    7. خاموش و روشن کردن یک خودرو درهر ساعت از شبانه روز و در هر جای دنیا فقط با تلفن همراه خود
    8. هشدار جا به جایی خودرو هنگام خاموش بودن
    9. پیغام در صورتی که برق خودرو قطع شود و باطری اضطراری دستگاه هم نزدیک خالی شدن باشد
    10. در صورت تصادف ردیاب به شما اطلاع میدهد
    11. در صورتی که به ماشین ضربه وارد شود به شما اطلاع خواهد داد
    12. دارای اپلیکشین موبایل
    13. در صورت جداشدن از دستگاه تا آخرین لحظه جدا شدن مسیر را برای شما مشخص میکند
    14. در صورت جدا شدن به محض اتصال مجدد پیامک برای شما ارسال میشود
    15. کاهش هزینه سوخت
    16. اطمینان خاطر، آرامش، امنیت
    17. صرفه جویی در زمان
    18. استفاده در ارگان های دولتی و خصوصی
    19. با ردیاب میتوان از ایستگاه پلیس، پمپ بنزین و ترافیک جاده ای مطلع شد
    20. ردیابی ماشین از طریق سایت، نرم افزار موبایل (اندروید، آیفون) و پیامک
    21. دستگاه جی پی اس پارس قابلت نصب بر روی (خودرو سبک، سنگین، موتورسیکلت، دوچرخه و …) را دارد.

    مقاله پیشنهادی: ضبط اندروید ماشین و اتصال گوشی به پخش خودرو

    راهنمای خرید بهترین ردیاب خودرو

    جی پی اس خودرو 2 300x169 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    راهنمای خرید جی پی اس خودرو

    هنگام خرید یک ردیاب ماشین دقت کافی داشته باشید، زیرا ردیاب ها انواع گوناگونی دارند، برخی از ردیاب ها امکانات بسیار محدودی داشته و تنها کار موقعیت یابی را انجام میدهند. گونه ای دیگر از ردیاب ها یک دستگاه امنیتی حرفه ای به شمار می آیند و امکانات فراوان و باور نکردنی دارند. به عنوان مثال برخی دستگاه ها دارای میکروفن بوده و شما از طریق آن می توانید به سادگی داخل کابین خودرو را شنود کنید.

     لذا در هنگام خرید ردیاب به چند نکته توجه داشته باشید :

    1. امکانات دستگاهی که خریداری میکنید را به دقت بررسی کنید.
    2. برنامه ردیاب یا همان اپلیکیشن ردیابی دستگاه را ببینید.
    3. آیا دستگاهی که خریداری میکنید هزینه ی اشتراک سالیانه دارد یا خیر؟
    4. پشتیبانی و گارانتی دستگاه چه میزان است ؟ اگر ردیاب وارداتی است، شرکت تولید کننده چه خدماتی در ایران ارائه می دهد ؟ آیا تحریم ها تاثیری در عملکرد دستگاه خواهد گذاشت ؟
    5. آیا قیمت دستگاه با توجه به امکانات، خدمات و ضمانت های دستگاه مقرون به صرفه می باشد ؟ قیمت ردیاب خودرو وارداتی به علت تغییر قیمت ارز معمولا گران تر از ردیاب های داخلی می باشد
    6. البته یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید ردیاب خودرو با کیفیت، به آن توجه داشته باشید، شرکت و برندی است که از آن قصد تهیه‌ ی ردیاب را دارید.

    ردیاب خودرو با پوشش آهنربایی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای خرید است. قسمت آهنربایی این دستگاه‌ها به راحتی به قسمت‌های فلزی خودرو می‌چسبد. قدرت این آهنربا بسیار بالا است و جای هیچ گونه نگرانی جهت جدا شدن ردیاب از خودرو را باقی نمی‌گذارد. محل قرار دادن ردیاب یکی از مهم‌ترین نکات جهت ردیابی است. ردیاب‌های آهنربایی تا حد زیادی این مشکل را برطرف کرده‌اند.

    قیمت جی پی اس خودرو

    دستگاه ردیاب 300x300 ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین
    قیمت دستگاه ردیاب خودرو

    ردیاب خودرو در قیمت‌ها و کیفیت‌های مختلفی وجود دارد، به همین خاطر خیلی از افراد به هنگام نصب GPS خودرو بر روی ماشین خود، این سوال را می‌پرسند که آیا ردیاب خودرو ارزان قیمت بهتر است یا ردیاب خودرو با کیفیت؟

    درست است که قیمت در خرید هر دستگاهی و از جمله دستگاه GPS خودرو  تاثیرگذار است، اما به دلیل اهمیت GPS خودرو در بالا بردن امنیت و همچنین مزایای زیادی که دارد؛ قطعاً کیفیت آن بر قیمتش برتری خواهد داشت.

    مگر اینکه دستگاهی در بازار موجود باشد که علاوه بر کیفیت مناسب از قیمت رقابتی نیز برخوردار باشد که ردیاب‌های تیم وایزر به جرأت می‌تواند چنین ادعایی را داشته باشد.

    خرید ردیاب خودروی بی‌کیفیت، ارزان و گمنام باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل قطع و وصل شدن ارتباط دستگاه ردیاب GPS خودرو با سرور، کاربری دشوار به دلیل استفاده از زبان غیر فارسی در نرم‌افزار و همچنین صدمه زدن به سیستم برق خودرو خواهد شد.

    اما خرید ردیاب خودرو با کیفیت باعث بیشتر شدن عمر مفید دستگاه، و همچنین خدمات پس از فروش و تیم پشتیبانی ردیاب خریداری شده باعث بالا رفتن اعتماد و راحتی صاحب خودرو از ردیاب خریداری شده خواهد شد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    3 نظرات
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    محمود
    محمود
    3 سال پیش

    اطلاعات کامل و مفیدی بود. از تیم با پشتکار کیان باتری سپاسگذارم

    کیان باتری
    کیان باتری
    در جواب  محمود
    3 سال پیش

    سپاس از شما دوست عزیز

    رامین
    رامین
    2 سال پیش

    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون
    خودتون چه برندی برای ردیاب توصیه میکنید؟

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش