4.5
(167)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی کیا اسپورتیج و مزایا و معایب آن می پردازیم. کیا اسپورتیج یک کراس اوور کامپکت است که نخستین بار در سال 1993 معرفی و وارد بازار جهانی شد اما ما در مورد نسل سوم SL و چهارم آن صحبت می‌کنیم.

نسل چهارم کیا اسپورتیج در سال 2015 در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی و از سال 2016 وارد بازارهای جهانی شد. کیا اسپورتیج همانند سایر محصولات کیا توسط اطلس موتور در بازار ایران به فروش رسید.

این نسل از اسپورتیج برخلاف نسل‌های قبلی، فروش خوبی را تجربه نکرد و نتوانست به رقابت با رقیبی چون هیوندای توسان بپردازد.

کیا اسپورتیج 2018 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL
نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

معرفی و بررسی کیا اسپورتیج

1724625234 talab ir نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

کیا اسپورتیج سابقه تولید دو دهه‌ای داشته و با عبور از سه نسل متفاوت، در حال حاضر در نسل چهارم خود به سر می برد. نسل اول این خودرو در سال ۱۹۹۳ میلادی طراحی شد و تا سال ۲۰۰۳ نیر در خط تولید این شرکت قرار داشت. نسل دوم کیا اسپورتیج در سال ۲۰۰۴ میلادی راهی بازارها گردید و توانست در کنار رقیب خود به موفقیت های مناسبی درست پیدا نماید. این نسل از کیا اسپورتیج به بازار ایران نیز راه پیدا نمود.

نسل سوم این خودرو نیز که در بین سال های ۲۰۱۰ میلادی تا ۲۰۱۵ میلادی تولید گردید، به بازار ایران راه پیدا کرده و توانست نظر مشتریان را به خود جلب نماید. نمونه های موجود فعلی از نسل چهارم این خودرو بوده که از سال ۲۰۱۵ میلادی با ظاهری متفاوت و نسبتا هماهنگ با سایر تولیدات این شرکت‌ها به خریداران عرضه می گردد. در این مقاله ما به بررسی نسل چهارم اسپورتیج میپردازیم.

بررسی کیا اسپورتیج QL

4 scaled نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

کیا اسپورتیج QL محصول SUV شرکت کره‌ای کیا است که در سال 2016 به عنوان نسل چهارم اسپورتیج طراحی و روانه بازار جهانی شد. این خودرو کره‌ای در کره، اروپا، آمریکا، ژاپن و ایران طرفداران خود را دارد و در رقابت با چین، تا حد زیادی موفق عمل کرده است.

این کراس‌اور محبوب از سال 1397 به نمایندگی گروه اطلس خودرو در بازار خودرو ایران به فروش می‌رسد و در رقابت با محصولات هم‌رده خود طرفداران زیادی دارد. متاسفانه به‌دلیل وجود تحریم‌ها، آخرین نسخه وارد شده از کیا اسپورتج QL همان نسخه 2017 است.

فیلم تست و بررسی اسپورتیج 2016

ویدئوی زیر به بررسی کامل خودرویکیا اسپرتیج 2016 و مزایا و معایب آن پرداخته است که به خریداران این خودرو کمک زیادی می کند.

بررسی مشخصات فنی کیا اسپورتیج

4 thumb 450 379 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

نسل چهارم با یک موتور ۴ سیلندر GDI در بازار کشورمان حضور پیدا کرد و مصرف سوختی معادل ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی دارد. این خودروی ۱۶۰۰ کیلوگرمی مجهز به استاندارد آلایندگی یورو ۶ است و توانسته ۵ ستاره ایمنی را NHTSA دریافت کند.

مشخصات فنی موتور کیا اسپورتیج QL

کیا اسپورتیج QL مجهز به موتور 2400 سی‌سی ۴ سیلندر خطی GDI ۱۶ سوپاپه است که تولید 181 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و 237 نیوتن متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه را پشتیبانی می‌کند.

این خودرو تنفس طبیعی مجهز به گیربکس شش دنده خودکار و دو دیفرانسیل بوده و همچنین شتاب صفر تا صد آن حدود 8.6 ثانیه است.

موتور کیا اسپورتیج نسل چهارم

cerato engine 1 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

برای کیا اسپورتیج مدل 2018 تنها دو پیشرانه 4 سیلندر بنزینی در نظر گرفته شده است. این موتورها عبارتند از:

  • موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری تنفس طبیعی
  • موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز به سیستم توربوشارژر

جدول مشخصات فنی کیا اسپورتیج SL

نام خودروکیا اسپورتیج SL
کشور سازنده
کره جنوبی
سال (طراحی)2011
موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور2360 سی سی
تنفس موتورتنفس طبیعی
انتقال نیرودو دیفرانسیل
حداکثر قدرت177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور227 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 10010.4 ثانیه
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت
وزن1588 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4440 طول – 1854 عرض – 1636 ارتفاع
فاصله بین دو محور2639 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر11.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر8.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی9.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک66 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 4

باتری کیا اسپورتیج در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های کیا اسپورتیج

117885 279 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

کیا اسپورتیج 2018 نسل چهارم، در سه تیپ به بازار عرضه شده است که مدل LX تیپ استاندارد و پایه این خودرو است و امکانات این تیپ، در دو تیپ دیگر این خودرو نیز در دسترس است.

همانطور که میدانید کمپانی کیا موتور به خودروهای فول آپشن شهرت دارد و کیا اسپورتیج نیز از این قاعده مستثنی نیست. از سیستم صوتی قدرتمند با شش اسپیکر گرفته، تا کروز کنترل و فرمان تلسکوپی اسپورتیج که تجربه رانندگی با آن را بی نظیر میکند.

از دیگر امکانات رفاهی اسپورتیج میتوان به ورود بدون نیاز به کلید، صفحه نمایش 5 اینچی لمسی، سه حالت رانندگی اسپرت و اقتصادی و نرمال، رینگ های آلیاژی 17 اینچی و سنسور دنده عقب برای پارک خودرو و… اشاره کرد.

آپشن های سفارشی

با وجود امکانات رفاهی بالا، کیا موتورز این امکان را هم برای مشتریان خود فراهم کرده است که در صورت تمایل بتوانند امکانات و آپشن های بیشتری را نیز به خودروی خود اضافه کنند، از جمله صندلی های دارای گرمکن، صفحه نمایش 7 اینچی، شیشه های دارای محافظ اشعه UV و…

در مجموع میتوان گفت کیا در قسمت امکانات رفاهی اسپورتیج هم کاملا بی نقص و فریبنده عمل کرده است.

 دانلود دفترچه راهنمای کیا اسپورتیج

    بررسی طراحی ظاهری کیا اسپورتیج

    کیااسپورتیج2014 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    بسیاری از رقبای اسپورتیج همانند تویوتا راو4، جاداری و کارایی را سرلوحه کار خود قرار داده اند ؛ در حالی که در سوی دیگر، کیا طراحی ظاهری را بیش از هر چیز برای اسپورتیج الویت داده است.

    از نظر بسیاری نیز اسپورتیج حتی هنوز هم با گذشت سالها از عرضه آن، یکی از بهترین خودروهای کراس اوور بازار از نظر طراحی است.

    در واقع می توان گفت محبوبیت و فروش خوب این خودرو در کشورمان به دلیل طراحی عامه پسند و زیبای آن بود. البته لازم به ذکر است که جاداری، قربانی زیبایی طراحی در اسپورتیج شده است.

    طراحی بیرون کیا اسپورتیج SL

    نمای جلو

    research 636733000124046078 thumb 620 350 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    اسپورتیج در نمای جلو دارای ظاهری خشن، تهاجمی و ماجراجو است، که بیشتر به لطف چراغ های کشیده، و البته جلوپنجره منحصر به فرد کیا است. سپر و کاپوت حجیم این کراس اور شهری سبب شده اند تا از آنچه ابعاد ان می گویند بزرگ تر و مرتفع تر به نظر برسد.

    سپر بزرگ به همراه قطعات پلاستکی مشکی در آن، ورودی هوا و مه شکن ها، و چراغ های تهاجمی و بزرگ اصلی، سبب شده اند تا استایلی جذاب و البته اسپرت و جوان پسند برای اسپورتیج حاصل شود.

    نمای جانبی

    2e11ff25 c630 47e6 a2a6 a50b1ef6d914 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    در نمای جانبی متوجه سقف شیب دار اسپورتیج می شویم، که گرچه زیبایی آن را دوچندان کرده، اما به خوبی نشان دهنده محدودیت جا در داخل آن نیز هست. اسپورتیج به عنوان یک کراس اوور ارتفاع مناسبی دارد که البته طراحی آن سبب می شود به نسبت کراس اوور ها کم ارتفاع تر دیده شود. ویژگی ای که سبب ظاهری اسپرت تر برای آن می شود.

    روی درب تورفتگی که به وسیله ی دو خط به وجود آمده دیده می شود، و حجیم بودن گلگیر های عقب و جلو هم حس می شود. باربند اسپرت روی سقف نیز نمای جالبی برای این خودرو به همراه داشته است.

    نمای عقب

    1car.ir 2014 Kia Sportage97 e1662798968115 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    طراحی اسپورتیج برای نمای عقب آن نیز مناسب بوده و هماهنگی لازم را با سایر بخش ها دارد. چراغ ها بزرگ و کشیده هستند، و برآمدگی صندوق آن نیز حس می شود. متاسفانه طراحی عقب اسپورتیج به گونه ای است که دید راننده را بسیار محدود می کند و این یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو است.

    به طور کلی، کیا اسپورتیج دارای طراحی ای مناسب است که یکی از دلایل فروش خوب آن بود. حتی با وجود قدیمی شدن این خودرو نسبت به خودروهای امروزی، اسپورتیج نسل سوم، برخلاف نسل چهارمش هنوز هم زیبا و مورد پسند بسیاری از افراد است.

    طراحی داخل کیا اسپورتیج

    Ahni1QRqyVfP نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    برخلاف وقتی که اسپورتیج برای طراحی خارجی صرف کرده، داخل اسپورتیج چندان طراحی مطلوبی ندارد، به خصوص در مقایسه با خودروهای امروزی، قدیمی و خسته کننده است. کیفیت ساخت متریال هم آنطور که از کیا انتظار هست نبوده، و بیشتر داشبورد را پلاستیک خشک تشکیل داده است.

    از سوی دیگر، در مقایسه با بسیاری از کراس اور های رقیب، اسپورتیج فضای جاداری نیز ندارد، بخصوص برای عقب خودرو و افراد قد بلند چندان راحت نیست. البته صندلی ها طراحی ارگونومیک و مناسبی دارند و نشستن زیاد هم روی آن ها خستگی وارد نمی کند.

    فضای بار دارای ظرفیت 740 لیتر است، باز هم چندان جادار نیست، اما با خواباندن صندلی های عقب، به 1550 لیتر قابل افزایش است.

    مزایا و معایب کیا اسپورتیج

    2017 Kia Sportage FLIPPER 626x382 1 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    اگر بخواهیم به نکات مثبت کیا اسپورتیج SL اشاره کنیم می‌توان از مواردی همچون: بازار خریدوفروش مناسب، خدمات پس از فروش گسترده، فراوانی قطعات یدکی، طراحی ظاهری چشم‌نواز، فرمان پذیری بهتر از توسان LM، بهره‌مندی از دو دیفرانسیل و قابلیت آفرود بهتر از بسیاری کراس اوورهای شهری نام برد.

    دید محدودتر راننده در قیاس با بعضی رقبا، سواری نسبتا خشک، امکانات محدودتر از توسان LM را می‌توان در زمره نکات انتقاد برانگیز پیرامون کیا اسپورتیج قرار داد.

      ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

    وضعیت ایمنی کیا اسپورتیج

    %name نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    کیا اسپورتیج با تعبیه شش کیسه هوا مخصوص راننده و سرنشین کناری و سرنشینان عقب خودرو، خیال خریداران را از این بابت راحت کرده است که در صورت برخورد خودرو با مانع هیچگونه آسیبی به افراد داخل خودرو وارد نمیشود.

    اسپورتیج دارای سیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی حرکت در سراشیبی، سیستم کنترل پایداری و… است که همه این مشخصات نشان دهنده اهمیت دادن بیش از حد کیا موتورز به ایمنی مشتریان خود است و همین عوامل باعث شده است که اسپورتیج در تست های رانندگی و تصادف امتیاز بالایی از سازمان NHTSA بدست بیاورد.

    تست سواری با اسپورتیج

    %name نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    رانندگی با کیا اسپورتیج نرم و بی صدا است. از طرفی به خاطر داشتن سیستم فرمان قدرت کمکی هیدرولیکی دارای فرمان پذیری بسیار نرمی است. همین موضوع باعث می‌شود لذت رانندگی با آن چند برابر شود.

    از اینها گذشته، سرعت و شتاب خودرو حس هیجان را در کنار تمام مواردی که گفتیم برایتان به ارمغان می‌آورد. همچنین کیا اسپورتیج دارای صندلی‌های نرم، با کیفیت و دارای گرمکن است که باعث میشود هنگام رانندگی در مسافت‌های طولانی به هیچ عنوان احساس خستگی و کوفتگی نکنید.

    ارزش خرید خودرو کیا اسپورتیج

    r0 79b1 92911 29681 1 نقد و بررسی کیا اسپورتیج SL و QL

    کیا اسپورتیج، مانند هر خودروی دیگری دارای ویژگی های مثبت و منفی منحصر به خودش است.

    این خودرو در کنار داشتن طراحی زیبا و جذاب، پیشرانه ی راضی کننده و گیرباکس و ترمز های خوب، و مصرف سوخت مناسب، دارای ایراداتی چون کیفیت پایین سواری، کیفیت نه چندان بالای متریال داخلی، فضای ناکافی، و عملکرد خشک سیستم تعلیق نیز هست. از رقیبان کیا اسپورتیج می توان به هیوندای سانتافه، و میتسوبیشی ASX اشاره کرد.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش