3.2
(601)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی خودروی سورن پلاس و مزایا و معایب آن می پردازیم. سورن پلاس جدیدترین عضو خانواده سمند است که از پاییز سال ۹۹ تولید و عرضه آن توسط بزرگ‌ترین خودروساز کشور، یعنی شرکت خودرو سازی ایران خودرو آغاز شده است.

1 3 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس
نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

بررسی کامل سمند سورن پلاس

سورن پلاس 4 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس
بررسی سمند سورن پلاس

سمند اولین خودروی ملی که در سال 1381 توسط شرکت خودروسازی ایران خودرو تولید و روانه بازار شده است. در این 19 سال مدل های مختلفی از این خودرو تولید شده که خانواده سمند را به عدد هشت رسانده است.

آخرین مدل این خانواده، سمند سورن پلاس است که در اواخر سال 1398 از آن رونمایی شد. سمند سورن به عنوان سمند فیس لیفت شده به بازار عرضه شد و حالا سورن پلاس به عنوان مدل جدید تر و گران تر سمند سورن روانه بازار شده که امروز در کیان باتری می خواهیم درباره مشخصات، معایب و نقاط ضعف و قوت سورن پلاس برای شما بگوییم.

تفاوت سورن پلاس با سورن معمولی

soren taxi cng 9 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

سورن پلاس حاصل یک سری تغییرات جزئی روی ظاهر بیرونی و کابین سورن ELX است. در واقع این محصول از نظر فنی تفاوتی با اسلاف خود ندارد و به غیر از اضافه شدن کروز کنترل و چند تفاوت جزئی دیگر، سایر اصلاحاتش به ظاهر اتومبیل محدود شده است.

از مهم ترین تفاوت‌های سورن پلاس با سورن عادی میتوان به اضافه شدن برخی تجهیزات نظیر كروز كنترل و چراغهای روشنایی در روز، تفاوت های جزئی ظاهری و بهبود وضعیت تریم داخلی کابین اشاره کرد که تمامی این موارد تغییراتی بسیار جزئی به حساب می‌آیند اما در مجموع روی ظاهر کلی ماشین تاثیر مثبت گذاشته‌اند و حالا سورن پلاس اندکی شیک‌تر و هماهنگ‌تر از سورن عادی به نظر میرسد.

فیلم معرفی انواع تیپ های سورن

ویدئوی زیر از کانالامیر ریچ توضیحات کاملی درباره انواع خودروهای سورن و سورن پلاس و مزایا و معایب آن داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

فیلم تست و بررسی سورن پلاس

همچنین ویدئوی زیر از کانال 22 شرقی به بررسی سورن پلاس پرداخته است و مشکلات و معایبب خودرو در مقایسه با پژو پارس LX تست میکند.

بررسی تخصصی مشخصات فنی سورن پلاس

soren tc7 turbo 09 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

در مشخصات فنی و آپشن‌ها، سورن پلاس خودرویی با پیشرانه ۱۶ سوپاپه است که اولین بار در اواخر سال ۹۸ به بازار معرفی شد. اکثر قطعات این خودرو در تمامی نمایندگی‌های مجاز ایران خودرو وجود دارند و مشکلی برای تأمین خدمات و قطعات وجود ندارد. د.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع جعبه فیوز سمند

مشخصات فنی موتور سمند سورن پلاس

22256 Soren Plus 22 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس
عکس موتور سورن پلاس

سورن پلاس از لحاظ فنی به استثنای ارتقای سطح آلایندگی به استاندارد یورو ۵، تفاوت محسوسی با سورن ای ال ایکس ندارد و از موتور ملی یا همان موتور ef7 قدرتی برابر با ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۹ نیوتن متر دریافت می‌کند.

مطابق انتظار گیربکس ۵ دنده دستی نیز وظیفه انتقال این میزان نیرو به محور به چرخ‌های جلو را به دوش میکشد تا به این ترتیب شتاب صفر تا صد این سدان 1257 کیلویی به حدود ۱۲ ثانیه برسد.

مصرف سوخت سورن پلاس در خارج از شهر به 5. 8 لیتر می‌رسد و در جاده هم برابر 7. 49 لیتر در صد کیلومتر است. باک سوخت این خودرو ۶۶ لیتر گنجایش دارد و حداکثر سرعت سورن پلاس هم چیزی حدود ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت از سوی شرکت سازنده اعلام شده است

مشخصات فنی 1 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس
جدول مشخصات فنی سورن پلاس

باتری سمند سورن در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های سورن پلاس

1709617 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

سمند سورن پلاس علاوه بر امکانات مدل‌های پیشین به تجهیزات جدیدتری همچون کروز کنترل و کامپیوتر سفری مجهز شده است.

از جمله مهمترین تجهیزات رفاهی و ایمنی مشترک با سمند سورن معمولی نیز می‌توان به حسگر فاصله‌سنج عقب، سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، فرمان هیدرولیک، دکمه‌های کنترل روی فرمان، سیستم صوتی شش اسپیکر با خروجی ساب ووفر، هندزفری، بلوتوث، دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، تهویه مطبوع خودکار به علاوه دریچه تهویه عقب، صندلی راننده با تنظیمات برقی ۶ حالته، صندلی سرنشین جلو با تنظیم برقی ۴ حالته، روکش صندلی پارچه‌ای، تریم مشکی‌رنگ فضای داخل، دسترسی به صندوق عقب از داخل کابین، آینه‌های جانبی تاشونده با تنظیم برقی و مجهز به گرم‌کن، شیشه‌های سولار، شیشه بالابر آنتی‌ترپ.

جدول تجهیزات رفاهی سورن پلاس

ترمز و پایداریترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو ديسكي ترمز عقب ديسكي
کیسه هواراننده و سرنشین جلو
سیستم صوتیسيستم صوتي MP3 – بلندگوي جلو و عقب – آنتن اكتيو
دیگر تجهیزاتسيستم ضد سرقت (ايموبيلايزر) – سيستم هشدار دهنده هوشمند مركزي ورود غير مجاز – هشداردهنده موانع عقب – سيستم عيب يابي هوشمند (مالتي پلكس) – قفل مركزي با ريموت كنترل – كمربندهاي ايمني با قابليت تنظيم ارتفاع-کروزکنترل- کامپیوتر سفر-تریم چرمی

    دانلود دفترچه راهنمای سمند سورن پلاس

    طراحی ظاهری سورن پلاس

    سورن پلاس نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

    در نمای ظاهری سمند سورن هیچ تفاوتی میان طراحی کلی این خودرو و سایر نمونه‌های سمند سورن به چشم نمی‌خورد؛ یه همین دلیل می‌توان آن را نمونه فیس لیفت سمند سورن بدانیم. طراحی این خودرو در مقایسه با رقبای امروزی حرف چندانی برای گفتن ندارد و همان طراحی محافظه کارانه خود را حفظ کرده است، اما گرافیک جدید چراغ‌ها و رینگ‌های آلومینیومی تاحدودی توانسته بر جذابیت‌های آن بیافزاید.

    ظاهر بیرونی سورن پلاس

    2 2 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

    تغییرات جزئی جلو پنجره، تغییر دستگیره درها و افزودن یک یه اصطلاح اسپویلر (باله) کوچک از دیگر تغییرات سورن پلاس هستند.

    37272 Soren Plus 32 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس
    پرفروش ترین رنگ سورن پلاس

    در واقع در نمای بیرونی سمند سورن پلاس تفاوت چشمگیری با مدل‌های پیشین این خودرو از خود به نمایش نمی‌گذارد؛ در اولین تغییرات ظاهری همچون تحول گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب و به‌روزرسانی ظاهری جلوپنجره مشکی‌رنگ و همچنین در نمای جانبی این خودرو شاهد حضور رینگ‌های دو رنگ جدید و دستگیره‌های درب آسان بازشو هستیم که پیش از این در دنا و دنا پلاس مورد استفاده قرار گرفته بودند.

    نمای عقب خودرو نیز دستخوش تحولات اساسی نشده و تغییرات اندکی مانند تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها و جانمایی یک اسپویلر کوچک در لبه صندوق آن، اعمال شده است. به طور کلی سورن پلاس همچون سایر نسخه‌های سمند سورن محبوبیت نسبتاً مناسبی را در میان مشتریان ایرانی به دست می‌آورد.

    طراحی داخل ماشین سورن پلاس

    نمای داخل کابین سورن نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

    طراحی کابین سمند سورن پلاس نیز گرچه دستخوش تحولات بنیادین شده اما اصلاحاتی همچون افزوده شدن روکش فرمان چرمی، دوخت متضاد قرمز رنگ صندلی‌ها و استفاده از طرح فیبر کربن در برخی قسمت‌های آن، جذابیت بیشتری به کابین این محصول ملی جدید بخشیده است.

    همچنین طراحی غربیلک فرمان سورن پلاس بسیار مشابه فرمان دنا بوده که جلوه بصری جذاب‌تری را برای نمای داخلی سورن پلاس در پی خواهد داشت.

    داشبورد این خودرو به طور کلی بسیار قدیمی به نظر رسیده و به ویژه حالت مستطیل شکل دریچه‌های تهویه تعبیه شده در قسمت فوقانی کنسول میانی کاملا کلاسیک و از مد افتاده به نظر می‌رسد. با این حال چینش دکمه‌ها و کلیدهای روی کنسول میانی از نظم مناسبی برخوردار بوده و از متانت قابل قبولی بهره می‌برد.

    داشبورد همانطور که انتظار می‌رود از مواد مرغوب ساخته نشده و همان پلاستیک‌های نه‌چندان باکیفیت گذشته را به خدمت گرفته است. از نظر گنجایش فضای داخلی، سمند سورن پلاس تفاوتی با گذشته نداشته و کابینی نسبتا جادار را برای حضور ۵ سرنشین بزرگسال فراهم آورده است. صندوق عقب ۵۰۰ لیتری آن نیز ظرفیت مناسبی جهت جای دادن اسباب و وسایل مورد نیاز یک مسافرت خانوادگی پنج نفره را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

    مزایا و معایب سمند سورن پلاس

    این محصول ایران خودرو دارای مزیت‌های همچون:بهبود نسبی ظاهر بدنه و کابین و اضافه شدن کروز کنترل، گستردگی مناسب نمایندگی‌های خدماتی، بازار دست دوم بهتر از رقبای چینی بهره می‌برد. در بحث نقاط ضعف نیز می‌توان به قدیمی بودن پلتفرم و پیشرانه، افزایش قیمت نسبتاً زیاد در قیاس با سورن ELX اشاره کرد.

     مشکلات و معایب سورن پلاس

    سورن پلاس 2 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

    • استفاده از متریال نامرغوب در کابین

    نه تنها خودرو سورن پلاس بلکه اغلب خودروهای داخلی دارای متریال های نامناسب و کیفیت کم هستند. این مورد موجب شده تا پس از مدتی قطعات داخل کابین ماشین، به صدا درآمده و ظاهر اولیه خود را از دست بدهند.

    گفتنی است که چنانچه قصد خرید این نوع خودرو را دارید، باید بدانید که این ایراد ذکر ملاک انتخاب و یا رد کردن خودرو سورن به حساب نمی‌آید، چراکه اغلب خودروها حتی خودروهای خارجی نیز که در این رده قیمت قرار دارند؛ ممکن است دارای این عیب باشند.

    9 نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس
    داخل سورن پلاس
    • تغییرات اندک در ظاهر این مدل

    با توجه به اینکه خود این خودرو مدل فیس لیفت شده، سمند سورنی است که خود فیس لیفت به حساب می آید اما همچنان تغییرات چشمگیر و اساسی در طراحی ظاهر آن دیده نمی شود.  

    • وزن سنگین سورن پلاس

    سنگینی و کند بودن یکی دیگر از مشکلات و معایب سورن پلاس است که باعث می شود هرکسی سراغ این این ماشین نرود. خوب است بدانید با توجه به وزن بالای این خودرو نسبت به موتور استفاده شده در آن به مانند نسل های گذشته سمند، این خودرو از شتاب خوبی برخوردار نمی باشد البته نسبت به گذشته کمی بهتر شده است.

    • قطعات گران و کمیاب

    یکی دیگر از معایب سورن پلاس که خریداران را آزار می دهد کمبود قطعات یدکی این خودرو است. سمند سورن پلاس با وجود اینکه خودرویی ایرانی است، اما طبق شنیده ها و تجربه های خریداران، یافتن لوازم یدکی و قطعات سخت است.

    نگهداری سورن گران و پیدا کردن برخی از قطعات سخت است و این یکی از مشکلات سورن پلاس می باشد. البته این فقط در تعداد محدودی از قطعات دیده می شود و حتی گاهی اوقات یافتن یکی از آن ها حدود یک ماه زمان می برد، اما سایر قطعات این خودرو همه جا هستند.  

    نکته: سرویس دوره ای ماشین به صورت منظم می تواند احتمال بروز خرابی قطعات خودروی شما را در آینده را کاهش دهد.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای سورن پلاس

        samand turbo نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس

        در کار نقاط ضعفی که برای سورن پلاس شمردیم این خودرو دارای مزایای زیادی ست که حتی زورش به معایب آن می چربد:

        • افزوده شدن دو ویژگی جدید کروز کنترل و کامپیوتر سفری اضافه شده
        • خدمات پس از فروش خوب و شبکه نمایندگی‌های گسترده
        • تجربه یک رانندگی خوب و راحت
        • پیشرانه خوب و مطمئن
        • موتور قدرتمند با عملکرد مطلوب
        • طراحی کابین زیبا ایمنی بالا
        • تعمیرات و خدمات پس از فروش گسترده

        این مورد همیشه یکی از مزایای اصلی خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو است. شرکتی که شاید بتوان گفت در تمامی شهرهای اصلی ایران حداقل یک نمایندگی را دارد و از این نظر، می‌توانید کاملاً خیال راحتی داشته باشید.

        البته بحث ما در این قسمت فقط به وجود شبکه نمایندگی خوب مربوط است و احتمال این که در برخی نمایندگی‌ها خدمات خوبی به مشتریان ارائه نشوند وجود دارد. همچنین قطعات موتوری، جلوبندی و بدنه این خودرو تقریباً در همه جای ایران موجود بوده از این نظر هم نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشید.

        • موتور خوب و مطمئن

        سورن پلاس به موتور EF7 مجهز است. اگر چه این موتور خیلی هم بدون عیب و ایراد نیست، ولی به طور کلی پیشرانه خوبی بوده و می‌توان گفت به نوعی امتحان خود را پس داده است. از نظر قدرت و شتاب هم این موتور در مقایسه با رقبا بسیار خوب بوده و به طور کلی، سورن پلاس در این موارد هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

        • تجربه خوب رانندگی با سورن پلاس

        به طور کلی سیستم تعلیق نرم و بلند و ارتفاع بالای سمند سورن از سطح زمین یک نکته و مزیت مثبت برای رانندگی در مسیرهای پردست‌انداز و جاده‌های خاکی به حساب می‌آید؛

        موتور آزمایش شده سمند سورن با قدرت خالص و عملکرد بالا و مطلوبی که نسبت به پیشرانه‌های بسیار کوچک‌تر دارد، توانسته است حداکثر توان خود را در شرایط عملیاتی تنظیم شده به خوبی نمایش دهد.

        این خودرو همان گونه که در ویژگی‌ها و تجهیزات یک خودرو قابل قبول توانسته است نظر افراد و مشتریان زیادی را جلب کند، در بحث تجربه خوب رانندگی و راحتی و نرمی هندلینگ خودرو در جاده‌ها نیز مورد توجه قرار گرفته است.

        • ایمنی بالای سورن پلاس

        در بحث ایمنی هر خودرو از جمله سمند جدید ایران خودرو، نخستین مسئله قابل طرح، موضوع کیسه‌های هوا است.

        این ماشین به دو عدد کیسه‌هوا برای سرنشین جلو و هم‌چنین راننده مجهز شده است؛ به منظور ایجاد بستری امن و آسان برای رانندگی، این خودرو به سنسور دنده عقب نیز مجهز است.

        یکی دیگر از آپشن‌های ایمنی خودروی سورن پلاس که می‌تواند برای قرارگیری صندلی کودک نیز مفید باشد، ایزوفیکس است که امکان قرارگیری صندلی کودک را به صورت ایمن در داخل خودرو فراهم می‌کند.

        سورن به سیستم کروز کنترل نیز مجهز است. ترمز این خودرو از نوع ABS است که از تکنولوژی EBD نیز بهره برده است. سیستم ضدسرقت ایموبلایزر نیز برای پوشش‌دادن تمامی جنبه‌های امنیت، در این خودرو پیاده‌سازی شده است.

        سمند سورن پلاس بخریم یا نه؟

        te2wsp5iiy2t3du01byl نقد و بررسی مزایا و معایب سورن پلاس
        تصاویر سورن پلاس جدید

        محصولاتی همچون پژو پارس LX، پژو 206 صندوقدار و دنا معمولی را میتوان به عنوان رقبای سورن پلاس نام ببریم. سورن پلاس به دلیل طراحی بروزتر و دارا بودن آپشن‌های بیشتر قطعا گزینه جذاب‌تری برای خرید خواهد بود، اما تا زمان عرضه و قیمت آن در بازار نمیتوان به صورت کامل در مورد جایگاه این خودرو در مقایسه با رقبا اظهار نظر کنیم.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        17 نظرات
        قدیمی ترین
        جدیدترین بیشترین رای
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        محمد
        محمد
        1 سال پیش

        هرکسی چیزی می نویسه همین چندساعت قبل مطللب گذاشتن که وزیر صمت گفته انواع سمند بخاطر ناامنی دیگه تولید نمیشه

        امیرمسعودمحمودی
        امیرمسعودمحمودی
        1 سال پیش

        باسلام.اقابنده مخلص همه یه هموطنان.وقتتون بخیر.آقا ناموسامن هیچ پدرکشتگی ندارم با ایران خودرو……مغزمون قاطی شد ازبس داخل اتاق سروصدا میاد.تق تق،جق جق،پخ پخ،لاخ لاخ،لن لن،انگاری گروه موسیقی همه باهم مشغولن.خلاصه از همه جاش از داخل کابین هی گوشه کنار صدامیاد.من متاسفم واینکه منوببخشید،مزخرف تر ازاین نمیشه واقعا.سره هم بندی داخل کابین سورن elx,توربو فرقی نداره داداشم افتضاح.آخه مگه میشه داخل یه ماشین اینقدر تق تیخ صدا بده مشتی.ازموتور و بیرون هم که چی بگم.بد بد بد.بنده ۲۰۶مدل ۸۵ داشتم آخ آخ آخ بنازم به قربیلکش و گازو کلاچ و دنده که خوشگل زیره دستته.خلاصه باهاش سواری جاده رو. نه اینکه… خواندن ادامه ...

        اسماعیل رضائی
        اسماعیل رضائی
        در جواب  امیرمسعودمحمودی
        1 سال پیش

        دمت گرم خوب گفتی

        وحید
        وحید
        در جواب  امیرمسعودمحمودی
        1 سال پیش

        تو سورن پلاس نداشتی همون ۲۰۶مدل ۸۵داشتی خخخخ

        Motahareh
        Motahareh
        در جواب  وحید
        1 سال پیش

        شما داشتین؟!

        ناشناس
        ناشناس
        در جواب  امیرمسعودمحمودی
        11 ماه پیش

        اصلا میشه با ۲۰۶مسافرت بری کمر درد نگیری داداش،،،یه چیز بگو ادم باورش بشه ..همه میدونن که سورن ایمنی بالا سواری مطمئن داره ،۲۰۶بدرد این میخوره باهاش بری بقالی سر کوچه برگردی تازه ۲۰۶ماشین ادم کوتوله هاس

        amirmasoud
        amirmasoud
        در جواب  ناشناس
        7 ماه پیش

        ۲۰۶ خیلی هم خوبه حرف مفت نزن

        حسین
        حسین
        در جواب  amirmasoud
        5 ماه پیش

        من ۲۰۶ داشتم به درد مسافرت نمیخوره سرنشین های عقب اذیت میشن ولی تو شهر عالیه

        جعفر
        جعفر
        در جواب  امیرمسعودمحمودی
        10 ماه پیش

        بخدا که اگه سورن پلاس از نزدیک دیده باشی

        حسن رستم وند
        حسن رستم وند
        در جواب  امیرمسعودمحمودی
        8 ماه پیش

        سلام
        داداش یا اونی که تو دیدی سورن پلاس نبوده، یا گوشهای ما کره، مال من این صداها رو نداره، یه ماشین نرم و خوشگل و با سیستم پایداری فوق العاده بالا.
        اینم بگم همه ماشین های ایرانی هم باهشون رانندگی کردم.

        محسن
        1 سال پیش

        با سلام به نظر بنده اولین اولویت ایمنی خودرو میباشد وبعداز آن یک موتور قوی وخوب وبی آزار نباید به زرق و برق وظاهر ماشین زیاد توجه کرد ودیگری خدمات پس از فروش وقطعات یدکی میباشد سورن پلاس ماشین بسیار خوبی است واگر ایران خودرو مدل فول آپشن راتحویل مشتری بدهد موتوتور EF7پلاس جدید چرخ های دیسکی عقب مونیتور و سنسور دنده عقب نمایش باد لاستیک ها و…. از پژو پارس که موتور ضعیف طرح قدیمی وبدنه بسیار ضعیف که شامل سقف ماشین نیز میباشد که در تصادفات جاده ای بسیار خطرناک میباشد بیشتر به خرید و فروش وقیمت کارخانه… خواندن ادامه ...

        sajad
        1 سال پیش

        خوبه که سايت آگهي رايگان يک تو در سايت شما معرفي بشه تازه قابليت چت و امکانات خيلي با حاليم داره
        1u1.ir اينم آدرس سايت

        ناشناس
        ناشناس
        11 ماه پیش

        سورن پلاس جدید واقعا خوبه من قبل از این پرشیا تیو فایو داشتم سورن از نظر قیمت و کیفیت و قدرت از خانواده پژو بهتره

        محسن
        محسن
        10 ماه پیش

        سلامخیلیا میگن ماشین هایی که مانیتور دارن مشکل برقی پیدا میکنن!میخواستم بدونم در مورد سورن پلاس هم صدق میکنه این موضوع یا نه ؟در کل ماشین قابل اعتمادی برای خرید هست یا نه ؟ممنون میشم از راهنمایی دوستان

        آخرین ویرایش 10 ماه پیش توسط محسن
        جعفر دیزجی حسن
        جعفر دیزجی حسن
        10 ماه پیش

        سلام
        ببخشید آیا این سوزن پلاس های جدید که مانیتور دارد سیستم فشار باد تایر ها را دارد ؟

        محمد بچاری ازخرمشهر
        محمد بچاری ازخرمشهر
        3 ماه پیش

        خیلی عالی ومفید بود واقعا هیچی مثل سمند نمیشه. هم جادار هم مطمئن هم توی جاده راحت وباآرامش خاطر سفرمیکنی

        Yas
        Yas
        1 ماه پیش

        سلام
        کارزار اعتراض به ایران خودرو ، در مورد تبدیل خودروی سورن پلاس ef7 دوگانه به سورن پلاس xu7 .
        لطفا این کارزار را امضا کنید و انتشار دهید
        https://www.karzar.net/106406

        مشاوره رایگان و ثبت سفارش