4.4
(1146)

در این مقاله به نقد و بررسی پژو 206 صنوقدار و مزایا و معایب آن می پردازیم. پژو 206 صندوقدار یا پژو 206 SD، یکی از خودروهای محبوب مونتاژی مجموعه ایران خودرو می باشد که در سال 1385 رونمایی و در سال 1386 توسط این مجموعه به بازار کشور عرضه شد.

اتومبیل پژو 206 صندوقدار یک سدان با صندوق عقب می باشد که نسبت به نسخه هاچ بک خود، مزایا و معایبی دارد که قبل از خرید بهتر است با جزئیات این خودرو آشنا باشید.

peugeot 206 sd  بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8
بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8 و غیره

بررسی خودرو پژو 206 صندوقدار

peugeot 206 sd 4636986307721423348 بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8
بررسی 206 صندوقدار V8

ایران خودرو در سال 1386، حدود پنج سال پس از عرضه پژو 206 هاچبک، تصمیم گرفت تا مدل صندوقدار این خودرو را به بازار عرضه کند تا توجه کسانی که به دنبال یک سدان خانوادگی هستند را به خود جلب کند.

این مدل ابتدا با نام پژو 206 آرین عرضه شد، ولی چون شرکت پژو از نام آن ناراضی بودند، ایران خودرو خیلی زود نام آن را به پژو 206 اس دی SD تغییر داد.

ایران خودرو تنها شریک تجاری پژو در جهان است که نسخه سدان پژو 206 را روانه بازار کرده است و در واقع این نمونه از پژو 206 صندوقدار تنها در بازار کشور ما عرضه می‌شود.

این سدان کامپکت در ابتدا با هشت تیپ مختلف از جمله V8، V2، V9 V1-V10-V19 فروخته می‌شد، اما از سال 1393 به بعد، فقط تولید فول‌ترین نسخه آن، یعنی تیپ v8، ادامه پیدا کرد.

همچنین یکی از نسخه های محبوب این خودرو، نسخه V9 می باشد که با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه شد و اما در نهایت در سال 91 خط تولید آن به پایان رسید.

تفاوت پژو 206 صندوقدار با 206 هاچبک

طراحی ظاهری خودرو 206 SD نسبت به 206 هاچ بک تفاوت به خصوصی بجز صندوق عقب ندارد و دقیقا همه چیز در ظاهر، مشابه خودرو 206 می باشد.

تفاوت‌های فنی 206 صندوقدار نسبت به 206 هاچ‌بک، می‌توان به تغییر اتصالات فنربندی عقب اشاره کرد که منجر به بهبود فرمان‌پذیری این مدل نسبت به تیپ 5 شده است.

سایر مشخصات فنی این خودرو نیز مشابه 206 تیپ 5 است. ایران خودرو از اوایل سال 98 سه آپشن «سنسور عقب»، «ترمز دیسکی عقب» و «سی دی پلیر» را از تجهیزات استاندارد تیپ V8 حذف کرد.

بیشتر بدانید: نقد و بررسی پژو 206

 بهترین مدل 206 اس دی

 فیلم بررسی 206 صندوقدار زیر به معرفی و مقایسه تیپ های مختلف پژو 206 sd پرداخته است. که کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند.

.

تست و بررسی مشخصات فنی پژو 206 صندوقدار

206inside بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

پژو ۲۰۶ صندوقدار همچون مدل هاچبک به پیشرانه ۱۶ سوپاپ ۱۶۰۰ سی سی موسوم به TU5 مجهز شده است. این پیشرانه که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ هاچبک حضور دارد، قادر به تولید 105 اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است که توسط جعبه دنده ۵ سرعته دستی به محور جلو انتقال داده می‌شود.

شتاب صفر تا صد ۲۰۶ صندوقدار مجهز به موتور تیو ۵ برابر با ۱۱. ۴ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

میانگین مصرف سوخت این پیشرانه نیز حدود ۶. ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. برخی از مدل‌های قدیمی‌تر پژو ۲۰۶ صندوقدار نیز به پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱. ۴ لیتری پژو ۲۰۶ هاچبک تیپ ۲ و ۳ مجهز شده‌اند.

حداکثر قدرت این موتور برابر با ۷۵ اسب بخار بوده و بیشینه گشتاور آن نیز ۱۱۸ نیوتن متر است که شتابی برابر با ۱۴. ۱ ثانیه برای ۲۰۶ صندوقدار رقم می‌زند. نهایت سرعت این مدل نیز از ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت فراتر نخواهد رفت.

جدول مشخصات فنی مدل های مختلف پژو 206 اس دی

نام مدلV8v2v9v20
نوع موتورTU5TU5GTU5JP4TU3A
حجم موتور۱۵۸۷ سی‌سی۱۵۸۷ سی سی۱۵۸۷ سی سی۱۳۶۰ سی‌سی
حداکثر توان موتور۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دوردردقیقه۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه (بنزین) ۹۵ اسب بخار در دقیقه (گاز)۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه۷۵ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm)142 نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (بنزین) ۱۲۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه (گاز)۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم۱۰. ۵۱۱۱۰. ۵۹. ۶
تعداد سوپاپ۱۶۱۶۱۶ سوپاپ۸
نوع سوخت سازگاربنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵گاز سی ان جی + بنزین بدون سرب با اکتان ۸۷ و ۹۵بنزینبنزین
سیستم انژکتوریپاشش چند نقطه‌ایچند نقطه‌ای با پاشش الکترونیکیچند نقطه‌ای با پاشش الکترونیکیانژکتوری پاشش چند نقطه‌ای
استاندارد حد آلایندگییورو۴ بهینهیورو ۲یورو ۳یورو ۴
حداکثر سرعت در صد کیلومتر۱۹۳ کیلومتر در ساعت۱۹۰ (بنزین)، ۱۸۳ (گاز)۱۸۹ کیلومتر در ساعت۱۷۰ کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه)۱۱. ۴ ثانیهبنزین: ۱۲. ۲ / گاز:۱۳. ۲۱۲. ۶ ثانیه۱۴. ۱ ثانیه
سیستم انتقال قدرت۵ دنده دستی۵ دنده دستی MAجعبه دنده اتوماتیک (AL4) با تیپ ترونیک۵ دنده دستی
مصرف سوخت داخل شهر8. 94 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۱۰. ۳۹بنزین)، ۱۰. ۴۵ متر مکعب (گاز)۱۰. ۱ لیتر در صد کیلومتر۸. ۹ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km)5. 25 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۵. ۷۲ (بنزین)، ۵. ۸۸ متر مکعب (گاز)۵. ۸ لیتر در صد کیلومتر۵ لیتر در صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km)6. 61 لیتر در ۱۰۰ کیلومتر۷. ۴۴ (بنزین)، ۷. ۵۵ متر مکعب (گاز)۷. ۳ لیتر در صد کیلومتر۶. ۴ لیتر در صد کیلومتر
طول خودرو۴۱۸۸ میلی‌متر۴۱۸۸ میلیمتر۴۱۸۸ میلی‌متر۴۱۸۸ میلی‌متر
عرض خودرو۱۶۵۵ میلی‌متر۱۶۵۵ میلی‌متر۱۶۵۵ میلی‌متر۱۶۵۵ میلی‌متر
ارتفاع خودرو۱۴۵۶ میلی‌متر۱۴۵۶ میلی‌متر۱۴۵۶ میلی‌متر۱۴۵۶ میلی‌متر
 وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافه۱۰۸۶ کیلوگرم۱۱۹۰ کیلوگرم۱۱۳۸ کیلوگرم۱۰۵۴ کیلوگرم
حجم فضای صندوق عقب۴۵۰ لیتر۳۲۵ لیتر۴۵۰ لیتر۴۵۰ لیتر
گنجایش مخزن سوخت۵۰ لیتر۵۰  لیتر۵۰ لیتر۵۰ لیتر

مقاله پیشنهادی: راهنمای جعبه فیوز پژو 206 

مشخصات فنی 206 اس دی وی 8 فول آپشن

اما در مورد پژو 206 تیپ 5 و پژو 206 SD V8، داستان به صورت دیگری است. پیشرانه مورد استفاده در این خودروها از نوع 1600 سی سی TU5 بوده که با 16 سوپاپ، حداکثر 105 اسب بخار قدرت را در دور 5800 به چرخ های جلو منتقل می کند.

همچنین گشتاور تولیدی این موتور نیز 142 نیوتون متر در دور 4000 است. در زمینه شتاب صفر تا صد کیلومتر، عملکرد بالاتر این پیشرانه در تماس با گیربکس 5 سرعته دستی باعث می شود که خودرو، در طی مدت زمان حدودی 11. 6 ثانیه به تندی صد کیلومتر رسیده و حداکثر سرعت خودرو در شرایط ایده آل به مرز 185 کیلومتر برسد.

میانگین مصرف سوخت خودروهایی که از این موتور استفاده می کنند در حدود 6. 4 لیتر در صد کیلومتر می باشد.

مشخصات فنی v8 بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8
مشخصات فنی 206 اس دی V8 فول آپشن

باتری پژو 206 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

بررسی امکانات و آپشن های پژو 206 SD

peugeot 206 sd 5 min بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

شرکت ایران خودرو ابتدا ۲۰۶ صندوق‌دار را در قالب تیپ‌ها و مدل‌های مختلف روانه بازار کرد که هرکدام از سطح آپشن و امکانات متفاوتی برخوردار بودند؛ اما از سال ۱۳۹۳ به بعد صرفا فول‌ترین مدل پژو ۲۰۶ اس دی یعنی تیپ v8 در خط تولید حضور داشته است که در ادامه از مهمترین امکانات آن نام برده‌ایم:

حسگر پارک عقب، ترمز ضد قفل ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز دیسکی عقب (سفارشی)، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ مشایعت، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی با اسپیکرهای جلو و عقب، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان، دو عدد کیسه هوا ویژه راننده و سرنشین جلو، تهویه اتوماتیک، صندلی راننده ۶ حالته دستی، صندلی سرنشین جهار حالته دستی، صندلی عقب تاشونده دو تکه، روکش صندلی پارچه‌ای، آینه جانبی با تنظیم برقی.

بیشتر بدانید: فعال سازی آپشن های قابل نصب روی 206

    جدول آپشن های 206 صندوقدار تیپ های مختلف

    نوع مدلV8V2V9V20
    استاندارد آلایندگییورو۴ بهینهیورو ۲یورو ۳یورو ۴
    فرمانهیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمانهیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمانهیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمانهیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان
    سیستم تهویهتنظیم اتوماتیکدستیاتوماتیک HVAC))دستی
    سیستم صوتیرادیو پخش CD، تیوتر جلو، بلندگوی درهای عقببلندگوی درهای جلو، پخش CD با کنترل پشت فرمانبلندگوی درهای جلو و عقب، تیوتر جلو، پخش CD با کنترل پشت فرمانبلندگوی درهای جلو پخش CD با کنترل پشت فرمان
    آینه‌هاآینه‌های کناری برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگیآینه‌های کناری دستیآینه‌های کناری برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگیآینه‌های کناری دستی
    شیشه‌هاشیشه بالابر برقی درهای جلو و عقبشیشه بالابر برقی درهای جلوشیشه بالابر برقی درهای جلو و عقبشیشه بالابر برقی درهای جلو
    تجهیزات ایمنیسنسور دنده عقب، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزینایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزینایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزینایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت رادیویی، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین
    رینگ و لاستیکفولادی ۱۴ اینچفولادیفولادیفولادی
    سایر تجهیزاتدماسنج روی داشبورد

    دانلود دفترچه راهنمای پژو 206 صندوقدار

    بررسی طراحی ظاهری 206 صندوقدار

    %name بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

    پژو ۲۰۶ در زمان عرضه اولیه به بازار یکی از جذاب‌ترین محصولات شرکت پژو بود و زبان طراحی آن بر سایر محصولات این شرکت نیز تاثیر گذاشت؛

    با این حال پژو ۲۰۶ صندوقدار در ماه‌های ابتدایی ورود به بازار ایران از لحاظ ظاهری بسیار مورد انتقاد کارشناسان و حتی مشتریان عادی قرار گرفت؛ چراکه نوعی ناهماهنگی و عدم تطابق بصری در المان‌های بدنه این خودرو، به ویژه در بخش عقب که شاهد اضافه شدن یک صندوق بوده، مشاهده می‌شد.

    بررسی ظاهر بیرون 206 اس دی

    %name بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

    با وجود این ظاهر پژو ۲۰۶ صندوقدار که در نمای روبرو تفاوتی با مدل هاچ‌بک نداشت، رفته رفته برای مشتریان عادی شد و وجود یک صندوق نسبتا جادار به عنوان آپشنی کاربردی توانست نظر مشتریان را کاملا جلب سازد.

    امروزه نیز پژو ۲۰۶ صندوقدار نسبت به مدل هاچبک قیمت بالاتری داشته و محبوبیت بیشتری در میان مشتریان به ویژه خانواده‌ها برای خود کسب کرده است. در مجموع باید گفت که تنها هنر ایران خودرو در طراحی پژو ۲۰۶ صندوقدار، صرفا اضافه شدن یک صندوق به قسمت پشت این خودرو بوده و در سایر بخش‌ها از لحاظ ظاهری شاهد تغییر و تحول اساسی مدل سدان نسبت به ۲۰۶ هاچبک نبوده‌ایم.

    بررسی طراحی داخل پژو 206 SD

    %name بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8
    نمای داخلی 206 sd v8

    طراحی کابین و قسمت داخلی خودرو پژو 206 sd، نسبت به نسخه هاچ بک تغییر آنچنانی ندارد و دقیقا همان کابین در این خودرو قرار گرفته است. یکی از ضعف ها و معایب اصلی خودروهای 206، فضای کم برای سرنشینان عقب این خودرو می باشد و به همین دلیل قبل از خرید این موضوع مهم را نیز باید مدنظر داشته باشید. از قابلیت های مهم دیگر نیز می توان به فرمان هیدرولیکی و همچنین سیستم تهویه اتومات در این نسخه اشاره کرد که در داخل کابین جای گرفته اند.

    مزایا و معایب پژو 206 صندوقدار

    در بحث نقاط قوت این خودرو می توان به صندوق عقب جادار، مصرف سوخت مناسب، خدمات پس از فروش و قطعات یدکی گسترده، هندلینگ خوب و ترمزهای نسبتا مطمئن اشاره کرد.

    مواردی مانند فضای محدود در ردیف عقب، کیفیت ساخت پایین، مشکلات گیربکس اتوماتیک و عایق بندی ضعیف کابین نسبت به جعبه پژو 207 نیز از نقاط ضعف این محصول دسته بندی می شوند.

     معایب 206 sd v8

    %name بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

    شناخت معایب پژو 206 اس دی و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب 206 صندوقدار را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

    • کم بودن فضا برای سرنشینان عقب
    • مشکلات متعدد مونتاژ و سیستم برق کشی
    • ترمزهای ضعیف
    • سیستم تعلیق و فنربندی خشک
    • ارتفاع کم نسبت به سطح زمین
    • لرزش دنده در دنه یک و دو
    • فضای بسیار کم کابین

    گلایه‌ای که غالباً رانندگان این خودرو دارند، فضای پای ناکافی در بخش عقب خودرو است، مخصوصاً اگر سرنشینان جلو، بخواهند صندلی خودرو را عقب‌تر ببرند. اگر تعداد سرنشینان خودرو زیاد باشد، این مشکل حتماً به چشم خواهد آمد.

    اما اگر خانواده‌ای جمع‌وجور باشید که قصد دارید فرزندانتان را در صندلی عقب مستقر کنید، در این صورت مشکل چندانی نخواهید داشت.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای پژو 206 صندوقدار

        peougot 206 sd 13 بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

        • مصرف سوخت کم
        • صندوق عقب جادار
        • فرمان پذیری و گیربکس نرم
        • در دسترس بودن قطعات و لوازم یدکی
        • بازار خرید و فروش مناسب
        • صندوق عقب جادار 206 صندوقدار

        از تجربه‌های دیگری که در رانندگی با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار خواهید داشت، حجم قابل‌توجه صندوق‌عقب آن است. این حجم می‌تواند در رفت‌وآمدهای خانوادگی بسیار کارگشا باشد. مخصوصاً که قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب، این حجم را افزایش می‌دهد.

        • فرمان پذیری خوب 206 اس دی

        از تجربه‌های دیگری که در رانندگی با پژو ۲۰۶ صندوق‌دار خواهید داشت، حجم قابل‌توجه صندوق‌عقب آن است. این حجم می‌تواند در رفت‌وآمدهای خانوادگی بسیار کارگشا باشد. مخصوصاً که قابلیت تاشوندگی صندلی‌های عقب، این حجم را افزایش می‌دهد.

        • مصرف سوخت پایین پژو 206 sd

        71234 080dd بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

        خوردو پژو 206 sd، در لیست خودروهای کم مصرف کشور می باشد و اگر شاخصه میزان مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، توصیه می شود کمی بیشتر در مورد این خودرو فکر کنید.

        این در حالی است که میزان مصرف سوخت کم این خودرو به لطف پیشرانه 4 سیلندر TU5 مقدور شده است و یکی از دلایل مهم محبوبیت این خودرو، میزان مصرف سوخت مقرون به صرفه بودن آن است که میزان مصرف آن در داخل شهر، خارج شهر و ترکیبی به ترتیب عبارت است از 8. 94 لیتر، 5. 25 لیتر و 6. 61 لیتر.

        جدول مصرف سوخت 206 اس دی
        مشخصات / تیپ هاV1V2V6V8V9V10V19V20
        نوع سوختبنزینبنزین و گازبنزین بنزین بنزینبنزین و گاز بنزین بنزین
         مصرف سوخت در شهر ( لیتر در 100 کیلومتر ) 10. 34 10. 39 8. 9 8. 94 10. 1 10. 34 8. 9 8. 9
          مصرف سوخت در جاده ( لیتر در 100 کیلومتر )5. 72 5. 72 5 5. 25 5. 8 5. 72 5 5. 0
          مصرف سوخت در ترکیبی ( لیتر در 100 کیلومتر ) 7. 44 7. 44 6. 4 6. 61 7. 3 7. 446. 4 6. 4
        استاندارد آلایندگیEuro2  Euro2 –Euro4 Euro3 – –
        •  بازار داغ دست دوم

        Peugeot 206 sd 1 بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

        بازار فروش پژو ۲۰۶ یکی دیگر از مواردی است که خیال خریداران این خودرو را برای فروش هر لحظه آن آسوده می‌کند. بیراه نیست اگر بگوییم بیش‌ترین دغدغه افراد در زمان خرید یک خودرو، فروش راحت و به ‌قیمت آن است.

        در حقیقت خریداران مدل‌های مختلف خودرو سعی دارند خودرویی را خریداری کنند که چند سال بعد بتوانند آن را در شرایط مناسبی بفروشند و خودرویی بهتر تهیه کنند. بر همین اساس بازار خوب خرید و فروش خودروهای کارکرده پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، نشانه‌ مطلوب بودن انتخاب این مدل خودرو برای خرید است.

        • دسترسی زیاد به قطعات پژو 206 اس دی

        از مزایای دیگر پژو 206 ها قطعات یدکی فراوان آنها است. با توجه به این‌که مدت‌ زمان زیادی از حضور این خودرو در کشور ما می‌گذرد، بسیاری از قطعات آن در داخل تولید می‌شود. با توجه به وضعیت کنونی کشور و وجود تحریم‌ها، این موضوع به یکی از مزایای این خودرو تبدیل‌ شده ‌است؛

        چراکه بسیاری از شرکت‌های خودروسازی از ایران خارج ‌شده‌اند و به شرکت‌های ایرانی قطعه نمی‌فروشند. به ‌عنوان ‌مثال، بسیاری از خودروهای چینی موجود در کشور امکانات زیادی دارند؛ ولی تقریباً قطعات آن‌ها در داخل کشور یافت نمی‌شود و در صورت نیاز، باید به‌صورت سفارشی از کشورهای دیگر تهیه شود.

        اما قطعات مختلف این خودرو به‌راحتی و با قیمتی مناسب‌تر از خودروهای وارداتی، قابل خرید است. با توجه به موارد گفته‌شده، هزینه‌های نگه‌داری این خودرو نیز کاهش می‌یابد.

        بررسی میزان ایمنی پژو 206 SD

        نسخه هاچ بک پژو 206 در سال 2000 موفق به کسب 4 ستاره ایمنی برای حفاظت از سرنشینان از موسسه Euroencap شد، اما از آنجایی که ایران خودرو تنها تولید کننده صندوق پژو 206 در جهان است، اطلاعاتی از ایمنی این مدل وجود ندارد و تجربه ثابت می کند که نباید به ایمنی خودروهای ملی اعتماد کرد.

        حداقل امکانات ایمنی از جمله دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو، ترمز ABS، سیستم های EBD، EBA، ایموبلایزر و سنسور سرعت معکوس برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

        آیا پژو 206 صندوقدار ارزش خرید دارد؟

        پژو 206 صندوقدار بررسی پژو 206 صندوقدار | مزایا و معایب 206 SD اس دی v8

        ایران خودرو از ابتدای تولید 206 صندوقدار هیچ تلاشی برای ارتقای توان فنی این خودرو نکرده است و حتی در سال های اخیر شاهد افت محسوس کیفیت این خودرو بوده ایم. همچنین نوسانات بازار قیمت این خودرو را به چندین برابر قیمت اصلی رسانده و عملا خرید آن را برای بسیاری از خانواده ها غیرقابل خرید کرده است.

        علاوه بر قیمت بالا و کیفیت پایین، کاستی های قابل توجه باعث می شود ارزش خرید این خودرو را در حد متوسط در نظر بگیریم. همچنین در این بازه قیمتی می توانید نسخه هاچ بک این خودرو یعنی پژو 206 تیپ 5 آن را تهیه کنید.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        8 نظرات
        قدیمی ترین
        جدیدترین بیشترین رای
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        ali
        ali
        1 سال پیش

        سلام. من 10 ساله که یه 206 تیپ 2 صندوقدار مدل 90 یا همون SD V20 دارم. از 26000 تا دست خودم بوده تا الان که خداروشکر 300000 تا رو رد کرده. من پشت 206 های زیادی نشستم و متاسفانه باید بگم مدل های ایرانیزه چه تیپ 2 و چه تیپ 5 کیفیت خیلی پایین تری دارن. من تو این سالها همه جوره داستان رو با ماشینم داشتم با توجه به اینکه 280000 کیلومتر توی 10 سال باهاش راه رفتم غیرطبیعی هم نیست. البته که اگر قطعات تعویضی کیفیت بالاتری داشته باشه و تعمیرکار هم کاربلد باشه این استهلاک خیلی… خواندن ادامه ...

        کیان باتری
        کیان باتری
        در جواب  ali
        1 سال پیش

        با سلام
        درود بر شما، سپاسگزاریم که این تجربیات ارزشمند را در اختیار ما گذاشتید.

        سروش
        سروش
        در جواب  کیان باتری
        9 ماه پیش

        چه حوصله ای داری…ولی دمت گرم

        بابک
        بابک
        در جواب  ali
        9 ماه پیش

        ممنون خیلی توسعه ها تون خیلی سازنده بود

        محمدرضا
        محمدرضا
        در جواب  ali
        8 ماه پیش

        👏👏👏❤️ بسیار عالی و آموزنده ، تشکر فراوان از شما دوست عزیز

        لیلا
        لیلا
        در جواب  ali
        6 ماه پیش

        عالی بود ممنون از وقتی که گذاشتین ،🌹🌹💫

        عیسی
        عیسی
        5 ماه پیش

        سلام من خودم تعمیر گاه دارم و یکی از بهترین خودرو های تولید داخل که رضایت بسیاری از مشتریان من را به خود جلب کرده بود و هر کس این خودرو را داشت راضی بود ۲۰۶ صندوقدار بود که هر کدام از مشتریان من داشتند واقعا راضی بودن به خاطر همین موضوع خودم هم این خودرو را خریدم و واقعا راضی هستم. توی خودرو های داخلی به نظر من بهتره

        عیسی
        عیسی
        5 ماه پیش

        سلام بهترین مارک لنت برای خودرو مارک امکو و افرتیس هست بهترین برند تسمه تام کیت کامل پاور گریپ هست.ضد یخ کاسپین.روغن ترمز فومن شیمی. شمع تورچ.دنسو. موتور فن امکو برای ۲۰۶ صندوقدار این مارک ها عالی هستن . درکل این ماشین را هر کسی داشته راضی بوده حالا یک سری معایب هست که هر خودرویی داره اما ۲۰۶ صندوقدار راضی کننده بوده . شتاب تیپ۵ عالی مصرف کم جادار بودن صندوق بخاری بسیار قوی کولر بسیار قوی طوری که نمی تونی بیشتر از ۱ ساعت روی درجه آخر بزاری .مجبور میشی کم کنی صدای موتور نرم اتاق کیپ و… خواندن ادامه ...

        مشاوره رایگان و ثبت سفارش