3.7
(321)

آشنایی با جعبه فیوز پژو 206 یکی از واجبات دارندگان این خودرو است. چرا که گاهی یکی از سیستم های الکتریکی خودرو کار نمی کند مانند بوق، برف پاکن، چراغ های ماشین، برق پشت صفحه آمپر، ضبط ماشین و گاهی هم برق کلی ماشین قطع می شود؛ به عنوان یک راننده حرفه ای بد نیست که بدانید دلیل این اتفاقات چیست و چگونه می توانید آن را بدون صرف هزینه های زیاد درست کنید.

جعبه فیوز 206 و سیستم برق‌کشی پژو 206 با دیگر خودروهای شرکت ایران خودرو مانند سمند و پژو 206 متفاوت است. برای همین در این مقاله کیان باتری قصد داریم جعبه فیوز پژو 206 و راهنمای عملکرد و تعویض هر فیوز را برای شما مخاطبین عزیز شرح دهیم؛ پس اگر مالک خودرو 206 هستید یا تصمیم به خرید 206 دارید، با ما در این مقاله همراه باشید. و اگر در این زمینه سوالی دارید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

فیوز چیست؟

فیوز پراید 1 راهنمای جعبه فیوز پژو 206
فیوز پژو 206 چیست

در ابتدا باید بدانیم فیوز چیست؟ فیوز قطعه‌ای الکتریکی است که برای محافظت از مدارهای الکتریکی در برابر افزایش غیرمجاز جریان الکتریکی‌ به‌ کار می‌رود. زمانی‌که مدار تحت جریان بار بالا و غیرطبیعی (اضافه‌جریان بیش از مقدار نوشته شده روی فیوز) قرار بگیرد، فیوز با قطع جریان برق، مانع از آسیب به قطعات مدار یا اشخاصی که با مدار در تماس هستند، می‌شود.

در خودرو نیز بسته به مدل و سازنده آن، سیستم‌های الکتریکی زیادی وجود دارد و باید در مقابل‎‌ جریان‌های بیشتر از مقادیر نام‌برده محافظت شوند که این حفاظت نیز برعهده فیوز است. برای پیدا کردن فیوز مورد نظرتان می‌توانید از نقشه فیوز که در دفترچه راهنما وجود دارد، استفاده کنید.

درصورتی که هر کدام از تجهیزات برقی خودرو از کار افتاده باشد، این امکان وجود دارد که فیوز مربوطه سوخته باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تعداد فیوزها در خودروها متفاوت هستند و در هر خودرو 10 تا 100 فیوز وجود دارد؛ این تعداد در خودروهای سبک بین 10 تا 30 عدد و در خودروهای سنگین بیشتر است. در ادامه مقاله جعبه فیوز پژو 206 به علت سوختن فیوزها خواهیم پرداخت.

باتری پژو 206

جعبه فیوز چیست؟

Picture 1858 rotated راهنمای جعبه فیوز پژو 206
جعبه فیوز خودرو پژو 206

هر خودرو با توجه به عوامل مختلفی همچون کارایی، سال ساخت، تجهیزات و… از تعداد فیوزهای مختلفی برخوردار است. این فیوزها در مکانی تحت عنوان جعبه فیوز قرار داده می‌شوند که معمولا در داخل کابین خودرو و زیر جعبه فرمان قرار دارد. تمامی فیوزها در جعبه فیوز نصب شده‌اند و به نوعی تمامی تجهیزات الکتریکی خودرو از آن تغذیه می‎‌شوند.

چنانچه خطایی در یکی از مدارهای خودرو رخ دهد؛ صرفا فیوز مربوط به آن مدار عمل کرده و همانطور که در بندهای فوق ذکر شد، خودرو پژو 206 دارای تجهیزات الکتریکی متنوعی بوده و هر کدام از آن‌ها نیز دارای جریان مخصوص خود هستند. تصویر زیر نمایی از جعبه فیوز پژو 206 را نشان می‌دهد.

همه فیوزهای پژو 206 در فرآیند شکستن مدار، به‌اصطلاح خود را نابود می‌کنند. این کار، از طریق یک قطعه فلز انجام می‌شود که در یک نقطه خاص در دمای مشخص ذوب می‌شود. نوع فیوزها در داخل‌جعبه، بسته به نوع رنگ و مقدار آمپراژ (شدت جریان عبوری) که روی‌ آن‌ها نوشته شده ‌است، تعیین می‌شوند.

جعبه فیوز پژو 206 در کجا قرار دارد؟

2 42 راهنمای جعبه فیوز پژو 206
جعبه فیوز پژو 206 در کجا قرار دارد

پژو 206 دارای دو جعبه‌فیوز است که در قسمت‌های مختلف خودرو نصب‌ شده‌اند. یکی از آن‌ها، در داشبورد و زیر فرمان خودرو قرار دارد و جعبه‌فیوز دیگر در کاپوت قرار گرفته است. هر یک از این فیوزها، جریان ورودی به یک یا چند قطعه خودرو را کنترل می‌کنند. در بخش‌های بعدی، به بررسی هر دو جعبه‌ فیوز پژو 206 و راهنمای عملکرد هر فیوز موجود در آن‌ها می‌پردازیم. توجه داشته باشید که اگر مهارت لازم در زمینه برق داخلی پژو 206 را ندارید، به‌تنهایی اقدام به تعویض فیوز خودرو نکنید و حتما از یک متخصص کمک بگیرید.

1 راهنمای جعبه فیوز پژو 206

هر خودرو دارای نقشه سیم‌کشی و جعبه‌فیوز مخصوص به خود است و جعبه فیوز 206 نیز از این امر مستثنی نیست؛ برای این‌که بتوانید خودرو را عیب‌یابی کنید، فیوز مرتبط با هر قطعه را شناسایی و در صورت لزوم، آن را تعویض کنید، باید از این نقشه آگاهی داشته باشید. اگر شما هم جزو کسانی هستید که می‌خواهید با جعبه فیوز پژو 206 آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای نقشه جعبه فیوز پژو 206

خودروی پژو ۲۰۶ دارای دو جعبه فیوز است که هر کدام از آن‌ها شامل تعدادی از فیوزها است.

1- جعبه فیوز داخل اتاق 206

Pug engine fuse box 009 768x576 1 راهنمای جعبه فیوز پژو 206

جعبه فیوز دیگری هم درون اتاق اتومبیل و درون داشبورد قرار دارد که زیر غربیلک فرمان قرار گرفته است. جعبه فیوز داخل اتاق 206 زیر یک درپوش که پایین فرمان است به شکل مخفی جاسازی شده است. برای دسترسی به فیوزها باید درپوشی که بر روی آن است را باز کنید، درپوش دارای یک پیچ است که باید با یک ابزار آن را باز کنید تا بتوانید فیوزهای درون جعبه را ببینید. در کنار جعبه فیوز یک انبرک و چند فیوز قرار دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید. لازم به ذکر است که جعبه فیوز داخل اتاق 206 دارای ۳۷ فیوز و ۱۱ رله است.

در جدول زیر به کاربرد هر یک از این فیوزها اشاره ‌شده‎است.

جدول راهنمای جعبه فیوز 206 داخل داشبور
ردیفشماره فیوزظزفیت فیوز
کاربرد
1F1رزرو
2F2۵Aرله فن بخاری
3F3۵Aتغذیه نود جلو FCM کولر، جلو آمپر
4F4۱۰Aتغذیه موتور برف‌پاک‌کن عقب و قفل صندوق‌عقب
5F5۵Aتغذیه نور زمینه
6F6۵Aتغذیه سیستم ضد قفل ترمز ABS
7F7۱۰Aتغذیه یونیت کیسه هوا
8F8۵Aتغذیه جلو آمپر، ایموبیلازر، دیاگ ECU
9F9۵Aتغذیه پمپ شیشه‌شور
10F10۵Aتغذیه نود مرکزی BCM نمایشگر، شیشه‌بالابر جلو، حس‌گر دنده‌عقب
11F11۱۰Aتغذیه چراغ دنده‌عقب
12F12۵Aتغذیه سوئیچ چراغ‌ترمز
13F13۱۰Aتغذیه سوئیچ سه‌حالته گاز کولر
14F14۵Aتغذیه برق چراغ سقف، صندوق‌عقب
15F15۲۰Aتغذیه برق فندک
16F16۱۰Aتغذیه برق رادیوپخش
17F17رزرو
18F18رزرو
19F19رزرو
20F20رزرو
21F21رزرو
22F22۱۰Aتغذیه شیشه‌بالابرهای جلو
23F23۵Aتغذیه برق گرم‌کن آینه
24F24۳۰Aتغذیه برق گرم‌کن شیشه عقب
25F25۳۰Aتغذیه قفل مرکزی
26F26۲۰Aتغذیه نود مرکزی BCM
27F27۵Aتغذیه رله‌ها، نمایشگر؛ کولر
28F28۲۰Aتغذیه نود مرکزی BCM
29F29۵Aتغذیه ا یموبیلازر
30F30۱۰Aتغذیه حافظه رادیوپخش
31F31رزرو
32F32رزرو
33F33۴۰Aتغذیه فن بخاری
34F34۴۰Aتغذیه شیشه‌بالابر جلو؛ آینه
35F35۴۰Aتغذیه شیشه‌بالابر عقب
36F36۵Aرزرو
37F37۱۰Aرزرو

در جدول زیر نیز چیدمان رله‌های موجود در جعبه فیوز داشبورد و عملکرد آن‌ها بررسی‌ شده‌است.

جدول رله های داخل داشبورد 206
ردیفشماره رلهعملکرد رلهظرفیت فیوز
1R1پمپ شیشه شوی جلو۳۰A- 2 Contact
2R2پمپ شیشه شوی عقب۳۰A- 2 Contact
3R3گرم‌کن شیشه عقب و آینه‌ها۳۰A- 1 Contact
4R4فن بخاری۴۰A- 1 Contact
5R5شیشه‌بالابر عقب۳۰A- 1 Contact
6R6شیشه‌بالابر جلو۳۰A- 1 Contact
7R7
8R8برف‌پاک‌کن عقب۳۰A- 2 Contact
9R1پمپ شیشه شوی جلو۳۰A- 2 Contact
10R2پمپ شیشه شوی عقب۳۰A- 2 Contact
11R3گرم‌کن شیشه عقب و آینه‌ها۳۰A- 1 Contact

2- جعبه فیوز داخل کاپوت 206

58645 راهنمای جعبه فیوز پژو 206
راهنمای جعبه فیوز 206 sd v8

وقتی که کاپوت اتومبیل را باز کنید می‌توانید یک جعبه را در سمت راست آن مشاهده کنید این بخش همان جعبه فیوز داخل موتور 206 است. در این جعبه فیوز تعدادی فیوز و رله است که برای دسترسی به آن باید در جعبه را باز کنید، برای این کار فقط کافی است گیره‌های در جعبه را باز کنید.

هر فیوز و رله وظیفه مشخصی را انجام می‌دهد و در صورتی که بخشی از خودرو نتوانست عمل‌کرد صحیحی داشته باشد، می‌توانید به این جعبه مراجعه کنید. لازم به ذکر است، بعد از این‌که کار خود را انجام دادید باید در جعبه را به درستی ببندید.  در جدول زیر به عملکرد هر یک از این فیوزها اشاره‌ شده‎است.

شماره فیوزشدت‌جریانعملکرد
۱۴۰Aتغذیه برق سوئیچ استارت
۲۲۰Aتغذیه برق سیستم‌های درونی نود جلو
۳۲۰Aتغذیه برق رابط سیستم‌های درونی نود جلو
۴۲۰Aتغذیه برق رابط سیستم‌های درونی نود جلو
۵۱۰Aتغذیه رله چراغ‌های کوچک
۶رزرو
۷۴۰Aترمز ABS
۸۳۰Aترمز ABS
۹۴۰A – MAXIفن دور تند و کند
۱۰۷۰A – MAXIتغذیه برق رابط سیستم‌های درونی BCM
۱۱۲۰Aتغذیه رله بوق
۱۲۳۰Aتغذیه استارتر
۱۳رزور
۱۴۳۰Aرله برف‌پاک‌کن جلو
۱۵۱۰Aتغذیه اکسیژن حس‌گر
۱۶۴۰Aتغذیه رله دوبل
۱۷۱۰Aتغذیه پمپ سوخت و یونیت موتور
۱۸۱۰Aتغذیه یونیت موتور

در جدول زیر نیز چیدمان رله‌های موجود در جعبه فیوز محفظه موتور و عملکرد آن‌ها بررسی‌ شده‌است.

شماره رلهعملکردشدت‌جریان – نوع
RLY1رله کنترل موتور۳۰A-1 Contact
RLY2رله پمپ‌بنزین۳۰A-1 Contact
RLY3رله چراغ کوچک۳۵A-1 Contact
RLY4رله بوق۳۵A-1 Contact
RLY5رله برف‌پاک‌کن جلو۳۰A-2 Contact
RLY6رله برف‌پاک‌کن جلو۳۰A-2 Contact

راهنمای رنگ فیوزهای پژو 206

تمام فیوزهای پلاستیکی با آمپراژ(میزان شدت جریان عبوری) عددی نشان داده می‌شوند. آمپراژ براساس نوع فیوز و رنگ آن مشخص می‌شوند که به شرح زیر هستند:

%name راهنمای جعبه فیوز پژو 206
نقشه جعبه فیوز پژو 206

آموزش تعویض فیوز پژو 206

در این بخش از مقاله جعبه فیوز پژو 206، به نحوه تعویض فیوز سوخته می‌پردازیم. لازم نیست یک فیوز را از جای خود بیرون بکشید تا ببینید وضعیت آن به چه صورت است. خاموش‌شدن بخش‌های مختلف خودرو، می‌تواند نشان‌دهنده خرابی فیوز باشد، اما برای داشتن اطمینان بیشتر، می‌توان از مولتی‌متر یا چراغ آزمایش استفاده کرد.

فیوزها که در جعبه فیوز پژو 206 تعبیه شده‌اند، در اثر اضافه‌ جریان عمل کرده و در اصطلاح می‌سوزند؛ لذا باید تعویض شوند. اولین راهکار برای تشخیص فیوز سوخته یا سالم بازرسی چشمی است. چنانچه فیوز شیشه‌ای و مستطیلی شفاف باشد، این موضوع با چشم قابل رویت است؛ در غیر این‌ صورت باید به سراغ آوومتر یا مالتی‌متر رفت.

برای این کار می‌توانید از تست بوق مالتی‌متر یا چراغ تست استفاده کنید. جهت تست، دو سر مالتی‌متر را به دو سر فیوز وصل کنید. اگر چراغ تست روشن شد یا صدای بوق شنیدید، یعنی اتصال برقرار و فیوز سالم است؛ در غیر این صورت فیوز دچار مشکل شده‌است و باید تعویض شود. اما باید احتیاط کنید. ابتدا مطمئن شوید که خودرو را خاموش کرده‌اید؛ سپس با دست، اقدام به درآوردن فیوز معیوب و جایگزینی فیوز سالم کنید.

نکته: ممکن است در برخی از مدل‌های پژو 206، بعضی از فیوزها استفاده‌ای نداشته باشند. این به‌معنای وجود نقص در سیستم الکتریکی جعبه فیوز نیست.

نکته: در زمان جایگزین‌کردن فیوز، حتماً باید آمپر فیوز جدید با آمپر فیوز معیوب یکی باشد. بیشتربودن آمپر، ممکن است باعث داغ شدن مدار الکتریکی و درنتیجه، آتش‌سوزی شود.

بیشتر بدانید: تست و علت سوختن فیوز ماشین چیست؟

نکات مهم در تعویض فیوز ها

توجه داشته باشید اگر مهارت لازم در زمینه برق داخلی پژو ۲۰۶ را ندارید، به‌تنهایی اقدام به تعویض فیوز خودرو نکنید و حتما از یک متخصص کمک بگیرید. ویدئوی زیر نحوه چک کردن فیوز پژو 206 را نشان می دهد! آن را تماشا کنید.

به هنگام تعویض فیوزهای معیوب به نکات زیر توجه نمایید:

  • خودرو و تمامی تجهیزات الکتریکی را خاموش نمایید.
  • جهت بیرون کشیدن فیوز از انبرک مخصوص که در جعبه فیوز تعبیه شده است استفاده نمایید.
  • فیوزهای با کیفیت پایین شاید ارزان باشند ولی در دراز مدت چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ اقتصادی قابل توجیه نیستند.
  • جریان نامی فیوزها بر روی آن نوشته شده است لذا به هیچ وجه به هنگام تعویض از فیوز با جریان بالاتر استفاده ننمایید.
  • همواره فیوز یدک به همراه داشته باشید.
  • پیش از تعویض فیوز حتما منشا خرابی یا سوختگی فیوز را پیدا کرده و برطرف نمایید چرا که در غیر اینصورت فیوز دوباره خواهد سوخت.
  • از سفت بودن اتصالات فیوزها اطمینان حاصل نمایید.

آیا می‌توان به جای فیوز از سیم استفاده نمود؟

استفاده از سیم به جای فیوز راهنمای جعبه فیوز پژو 206

در این بخش از مقاله راهنمای جعبه فیوز پژو 206، به یکی از پرتکرارترین سوالات شما عزیزان پرداخته‌ایم. استفاده از سیم به جای فیوز که گاهی توسط برخی مکانیک‌ها یا خود رانندگان انجام می‌گیرد، به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود؛ چراکه شما عملاً عنصر حفاظتی مدار را حذف کرده‌اید و با بروز هرگونه ایراد در مدار مربوطه، احتمال آسیب‌دیدگی تجهیز اصلی وجود دارد.

به‌عنوان مثال، فرض کنید فیوز مربوط به سیستم صوتی سوخته است و شما آن را با سیم جایگزین کرده‌اید. اگر اتصالی در مدار رخ دهد و سیستم صوتی خراب شود، هزینه تعویض یا تعمیر سیستم صوتی قابل قیاس با هزینه تعویض فیوز نخواهد بود.

آشنایی با تجهیزات الکتریکی در پژو 206

تا این قسمت جعبه فیوز پژو 206 مورد بررسی کامل قرار گرفت. تجهیزات الکتریکی این خودرو شامل موارد ذیل است:

  • برف‌ پاک‌کن‌ها
  • فن رادیاتور
  • پمپ بنزین
  • کیلومترشمار
  • فندک
  • قفل مرکزی
  • واحد کنترل خودرو(ECU)
  • فلاشر
  • ترمز
  • چراغ‌ها
  • سیستم صوتی
  • بالابر شیشه
  • و…

چنانچه به هر دلیلی خطایی در مدارات الکتریکی این قطعات رخ دهد و باعث عبور جریان از مقدار اسمی شود، فیوزهای مربوطه عمل می‌کنند و سلامت مدار تضمین می‌شود.

حرف آخر

در کل شما می‌توانید با استفاده از راهنمای جعبه فیوز پژو 206، به راحتی این فیوزها را شناسایی کرده و نسبت به تعویض آن‌ها در مواقع لزوم اقدام نمایید. توجه داشته باشید که عدم رسیدگی به موقع به فیوزهای آسیب دیده خودرو، می‌تواند آسیب‌های جدی به سیستم سیم کشی خودرو شما وارد کند، چرا که با توجه به آنچه که گفته شد، این فیوزها هستند که از رسیدن بار اضافی جریان الکتریکی به مقصد جلوگیری می‌کنند.

در صورتی که پایه‌های فلزی فیوز پژو 206 یا در کل هر فیزوی از خودرو سوخته باشند، منبع برق از بقیه مدار جدا می‌شود. پس اگر می‌خواهید مدار به درستی کار کند، لازم است تا نسبت به تعویض فیوزها اقدام نمایید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
18 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محمود
محمود
1 سال پیش

پس فیوز چراغها کجاست نور بالا نور پایین چپو راست کل این سایت‌ها همش دست ی نفره چون همشون ی جورن و هیچ کدومشون نزدن فیوز این چراغها کدومن

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمود
1 سال پیش

با سلام
هر خودرو دارای نقشه سیم‌کشی و جعبه‌فیوز مخصوص به خود است و جعبه فیوز 206 نیز از این امر مستثنی نیست.
پژو 206 دارای دو جعبه‌فیوز است که در قسمت‌های مختلف خودرو نصب‌ شده‌اند. یکی از آن‌ها، در داشبورد و زیر فرمان خودرو قرار دارد و جعبه‌فیوز دیگر درون کاپوت قرار گرفته است.
هر یک از این فیوزها، جریان ورودی به یک یا چند قطعه خودرو را کنترل می‌کنند.
فیوزهای مربوط به چراغ های جلو و چراغ کوچک ها در جعبه فیوز داخل داشبورد جانمایی شده اند.

Hamid
Hamid
در جواب  کیان باتری
10 ماه پیش

پس فیوز F9و F10داخل موتور چه کاری انجام میدهد شما که میکنی چراغهای کوچک و امدم داخل هستند سوال دوست عزیز مان این هست چراغهای میکنند پایین و راست نور بالا دوتا فیوز متفاوت گذاشته شده که اگر احیانا د راه سوخت و برقراری نبود حداقل با یک چراغ خود را به محل مناسب برساند ولی چراغ خطر عقب راست و چپ حداقل در قسمت درب جای فیوز نقشه داشته باشد که متاسفانه ندارد نه داخل موتور نه پشت فرمان من هم بدلیل پیدا نکردن الان امدم خدمت شما و باز متوجه توضیحاتی که دادید نشدم بعلت اینکه درب جعبه… خواندن ادامه ...

رضا
رضا
در جواب  محمود
1 سال پیش

عالی بود تشکر خدا خیرت بده راهنمایی کامل وجامع بود

Afshin
Afshin
در جواب  محمود
17 روز پیش

شایدم یکیشون یه چرنی نوشته بقیه ام کپی کردن . منم دقیقا مشکل چراغ های جلو رو دارم ۳ ساعته همه سایتارو سرچ کردم. این الان میگه توی داشبورده ولی نمیگه کدومش

محمد
محمد
1 سال پیش

ممنونم کیان باتری واقعاسپاسگذارن

جابرم
جابرم
1 سال پیش

فیوز پمپ چه رنگی و کجاست؟

Mehrdad
Mehrdad
11 ماه پیش

سلام.وقتی که ماشینو استارت میزنم روشن میشه ولی سیستم برقیش مثل ظبطو صوت یا برف پاک کن شیشه بالابر دیرتر روشن میشه.انگار دیر فرمان میده.دلیلش چه چیزی میتونه باشه؟

ممد
ممد
10 ماه پیش

سلام
اگر کسی از برق 206 (تیپ 2) سر در میاره یه راه حل نشان بده خواهشا.

چراغ شب (سمت شاگرد عقب) و چراغ کوچیک یا همون اس ام دی ( بازم سمت شاگرد)
روشن نمیشه و 3 بار چراغاشو عوض کردم بازم روشن نشد‌.
چکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟

محمدرضا
محمدرضا
در جواب  ممد
9 ماه پیش

سلام منم این مشکلو دارم اگر فهمیدی به منم بگو

محسن
محسن
در جواب  ممد
9 ماه پیش

سلام مشکل از است این کارو که میگم انجام بدید مشکلتون حل میشه روش ریست کردن BSI پژو ۲۰۶:

در خودرو را باز کرده داخل آن نشسته و در را میبندید.
سوییچ را فقط داخل مغزی کرده و حرکتی نمیدهید(نمی پیچانید)
حداقل ۳۰ ثانیه صبر میکنید تا به حالت استندبای برود.
حالا در سمت راننده را باز میکنید.
سوییچ را یکبار بطور کامل باز و سپس میبندید(خودرو را روشن نمیکنید و سوییچ را هم در نمیاورید)
حالا اهرمهای برف پاک کن و راهنما را همزمان به سمت خودتان کشیده و نگه دارید تا صدای بوقی بشنوید(حدود ۳ ثانیه)

مالمیر
مالمیر
8 ماه پیش

باسلام خودرو ۲۰۶ تیپ ۲ در حین رانندگی امپر اب ماشین تا اخر میره چند دقیقه بعد دوباره میاد پایین ماشین جوش نیاورده اب هم داره بردم دستگاه زدن ولی عیبش نتونستن پیدا کنن ممنون میشم توضیخ دهید

سینا
سینا
در جواب  مالمیر
7 ماه پیش

فن دور کند از کار افتاده احتمالا
موتور انقدر داغ میشه که میره روی فن دور تند بعد خنک میشه

محمد
محمد
در جواب  مالمیر
6 ماه پیش

فشنگی آب خراب است یا قطع ی دارد

Amir
Amir
در جواب  محمد
3 ماه پیش

میشه لطفاً یکی به من بگه رله های
۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۶ فرانسه کجاست خدا خیرتون بده

امید ملک زاده
امید ملک زاده
7 ماه پیش

سلام وقت بخیر و خسته نباشید
من کلا دور تند ماشین کار نمیکنه
البته من اینو وقتی کولر میزنم متوجه میشم
علتش چی می‌تونه باشه
لطفاً راهنمایی کنید
با تشکر

س م
س م
در جواب  امید ملک زاده
4 ماه پیش

مشکل میتونه از(رله های فن) باشه که سوخته.
اگر خودتون اطلاعات وتجربه دارید چک کنیددرغیراینصورت ببرید برقکارخودروکه ترجیحا اگر تجربه ی کارهای برقی ۲۰۶ روداشته باشه خیلی بهتره .محل نصبش هم پایین رادیاتوره.کلا فرمانهای فن سه تا قطعه داره

ایمان
ایمان
2 ماه پیش

فیوز دور کند فن رادیاتور 206 تیپ 2فرانسوی کجاست؟

مشاوره رایگان و ثبت سفارش