3.2
(462)

ما در این مقاله به صورت ساده عوامل استارت نخوردن خودرو را بررسی می کنیم تا در تعمیر و نگهداری خودتان مدنظر قرار دهید.

دقت نمایید اطلاعاتی که به شما در این خصوص داده می شود به هیچ عنوان نمی تواند تشخیص 100 درصدی به شما بدهد. و تشخیص دقیق و کاملا درست تنها با بررسی دستگاه سنجش قابل انجام است. 

استارت نخوردن خودرو یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که می‌تواند برای خودرو هر راننده ای پیش بیاد. بنابراین در این مقاله سعی شده است تا راه‌های تشخیص علت استارت نخوردن ماشین و روش رفع آن ها بیان شود. مهمترین علتی که می تواند داشته باشد خرابی یا خالی بودن باتری است. بنابراین بدون اتلاف وقت ابتدا به بررسی باتری خودرو می پردازیم. معمولا دو حالت مشکل استارت نخوردن ماشین در موقع چرخاندن سوئیچ خودرو پیش میاد:

الف :  برق پشت آمپر میاد ولی خودرو استارت نمیخوره

اگر خودروی شما استارت نمی خورد اما برق پشت آمپر میاد، نشان می دهد باتری شما جریان لازم برای استارت خودرو را تامین نمی کند.

235280858 علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل
برق پشت آمپر میاد ولی خودرو استارت نمیخوره

در این حالت دو علت پیش می آید :

1- باتری خودرو خراب شده است.

2- باتری خودرو خالی شده است.

در بیشتر مواقع باتری خودرو خراب است. اما شما با بررسی موارد زیر می توانید تا حدود زیادی یکی از دو علل فوق را تشخیص دهید.

ب- برق پشت آمپر نمی آید و ماشین استارت نمیخورد.

 اگر برق پشت آمپر نیاد به احتمال خیلی زیاد باتری شما خالی کرده است. چون اگر باتری خراب بود، جریان لازم برای روشن شدن برق آمپر وجود داشت و حتی لامپ خودرو به صورت ضعیف روشن میشد. 

یکی از دلایل خالی شدن باتری، برق دزدی در سیستم برق خودروی شما است. همچنین ممکن است یادتان رفته باشد چراغ سقفی خودرو و یا دیگر لامپ کوچک خودرو را خاموش کنید. و باتری شما خالی شده است.

برای درک عملی مطالب ذکر شده در بالا می توانید این ویدئو را مشاهده فرمایید:

چه مواقعی باتری خودرو خراب شده است؟

طول عمر باتری ها به جر باتری های AGM معمولا تا 2 سال است. الیته این طول عمر با توجه به کیفیت باتری های تولیدی شرکت ها ممکن است از این زمان کمتر و یا بیشتر باشد.

اگر شما باتری تاریخ جدید را روی خودروی خود نصب کرده بودید و بیش از دو سال از عمر باتری شما گذشته باشد و شما استارت ضعیف دارید و یا در طول روز چند بار با مشکل دیر استارت خوردن ماشین مواجه شده اید، به احتمال خیلی زیاد خودروی شما آخرین ساعات عمر خود را طی می کند و دیگر باتری نمی تواند جریان لازم را برای به راه انداختن خودرو تامین کند. بهتر است به لیست انواع باتری کیان نگاهی بیندازید

اگر باتری ماشین خالی شده باشد چیکار کنییم؟ 

1-  روش باتری به باتری

ما در مقاله زیر روش باتری به باتری را کاملا توضیح داده ایم.

روش اتصال باتری به باتری چگونه است؟

 2- استارت خودرو به وسیله باتری ماشین دیگر

اگر شما در موقعیتی نیستند که روش باتری به باتری انجام بدهید. می توانید به صورت امانت یاتری یه ماشین دیگر را تنها برای استارت زدن به جای باتری خود نصب کنید.

خودرو را روشن کنید و در حالت روشن سرباتری ها را از باتری خودرو جدا کنید. ماشین شما روشن خواهد ماند و خاموش نخواهد شد.

حال می توانید باتری خودتان که خالی کرده را در حالی که ماشین روشن است، نصب کنید.

نکته اول : اگر باتری شما خالی کرده باشد، دینام بعد از چند ساعت باتری شما را دوباره شارژ کامل خواهد کرد. دقت نمایید که خودرو حداقل دو ساعت روشن بماند و خاموش نکنید تا باتری خوب شارژ شود.

 نکته دوم : اگر باتری شما خراب بود دیگر لازم نیست باتری خودتان را نصب کنید و بدون باتری رانندگی کنید و اصلا خودرو را خاموش نکنید تا به مقصد موردنظر خودتان برسید.

 اگر باتری خراب شده باشد چیکار کنیم؟  

اگر باتری شما خراب شده باشد یا ضعیف شده باشد گزینه ای به جز خرید باتری نو ندارید اما اگر در مکانی قرار دارید که امکان خرید باتری برای شما ممکن نیست می توانید از خودروهای عبوری و آشنا برای روشن کردن ماشین استفاده کنید و تا اولین مقصدی که امکان خرید باتری برای شما وجود دارد رانندگی کنید و اقدام به خرید باتری جدید نمایید.

 3- استارت خودرو با استفاده از سرازیر جاده

اگر شما در جاده ای هستند که در سرازیری هست می توانید طبق مراحل زیر خودروی خود را روشن کنید.

1- ماشین را در دنده 2 قرار بدهید.

2- کلاج خودرو را کاملا بگیرید و پای خود را از ترمز بردارید.

3- اجازه دهید تا خودرو به اندازه 10 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد

4- پای خود را کلاج بردارید. خودرو روشن خواهد شد.

4- هل دادن خودرو

car without battery start علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل
هل دادن ماشین یکی از راه حل های استارت نخوردن ماشین است.

ماشینم استارت می خوره ولی روشن نمیشه

Start Car 300x169 علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل
بررسی دلایل استارت نخوردن ماشین

 

این سوال رایج رانندگان خودرو که می پرسند:

ماشینم استارت می خوره ولی روشن نمیشه باید به خواندن ادامه این مقاله بپردازند.

اگر با تست باتری توسط چراغ ها متوجه شدید که باتری سالم است، باید دنبال دلایل دیگر روشن نشدن ماشین بگردید. که معمولا مشکل از عملکرد سوییچ یا موتور است که خودرو قادر به روشن کردن ماشین نیست. ابتدا به بررسی ساده ترین عوامل می پردازیم که وقت شما بیشتر تلف نشود.

اگر چراغ‌هاي‌ جلو روشن می شوند، اما بعد از استارت زدن ماشین روشن نمی شود، احتمالاً ابتدا باید دلایل زیر را به ترتیب بررسی کنید:

  1.  ماشین‌هایي که دنده اتوماتیک هستند،باید توجه کنند که ممکن است دنده در حالت خنثی یا اتوماتیک نباشد، یا حالت دنده خنثی خودرو ایراد پیدا کرده است. دنده را در حالت پارک قرار دهید و دوباره امتحان کنید.
  2.  فشار روی کلاچ را کم نکرده اید «در ماشین‌هایي که دنده خودکار دارند» یا پدال کلاچ تان ایراد دارد.
  3. سوئیچ موتور یا سیم کشی‌هاي‌ متصل به آن ایراد پیدا کرده است.
  4. موتور استارت یا استارتر برقی دچار مشکل شده است. «تست استارت توسط باطری ساز حرفه‌اي انجام شود»

اگر موارد بالا را چک کردید پس علت استارت نخوردن ماشین شما می تواند یکی از موارد زیر باشد که هر کدام راه حل خود را دارد.

خالی بودن باک بنزین

باک بنزین 300x201 علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل
باک بنزین را چک کنید!

 

شاید خنده دار به نظر برسد که گاهی اوقات همین علت ساده ممکن است گاهی فراموش شود و وقت ما را برای استارت زدن تلف کند. راه حل هم ساده است بنزین بزنید.

استارت خراب

یکی از دلایل مهم روشن نشدن ماشین، خراب بودن استارت ماشین است.

استارت یا استارتر یک موتور الکتریکی متصل به باطری است، که وظیفه ی اصلی این قطعه، برق رسانی و به راه انداختن موتور می باشد. زمانی استارت انجام می شود که با چرخاندن سوئیچ، ماشین روشن شود. در غیر این صورت اگر استارتر مشکل داشته باشد، هنگام استارت زدن صدای تق تق بلند و یا یک استارت پر سر و صدا خواهید داشت و ماشین روشن نخواهد شد.

همچنین در برخی از موارد ممکن است که پیچ و مهره استارت شل باشد که همین مورد باعث می‌شود به هنگام استارت زدن، موتور ماشین  روشن نشود.

کثیفی فیلتر سوخت

فیلتر سوخت 300x168 علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل
فیلتر سوخت خود را تمیز یا تعویض کنید!

 

اگر فیلتر سوخت کثیف باشد، راه بنزین به موتور مسدود شده که این باعث می شود ماشین نتواند سوخت مورد نیازش را تامین کند. و در نهایت ماشین روشن نمی شود. فیلترهای سوخت باید هر 15-20 هزار کیلومتر یکبار عوض شوند. پس به تمیزی فیلتر سوخت توجه داشته باشید.

فیلتر هوا

فیلتر هوا 300x200 علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل
فیلتر هوا را تمیز یا تعویض کنید!

 

ماشین برای استارت خوردن و روشن شدن نیاز به سوزاندن بنزین دارد، بنزین بدون اکسیژن قابل اشتعال نبوده و نمی تواند بدون دریافت هوای فیلتر شده و تمیز ماشین را روشن کند. فیلتر هوای موجود در خودرو وظیفه جذب غبار و ذرات و روغن کاری را دارد تا خودروی شما بتواند هوای تمیز تنفس کند. ذراتی که سال‌ها در فیلتر خودرو روی هم انباشته شده‌اند، به مرور منجر به کاهش جریان هوا به درون سیستم خودرو شده و مانع روشن شدن آن می شوند.

اتصالات معیوب استارت

خوردگی تنها موجب صدمه دیدن اتصالات مربوط به باطری نمی شود، گاهی به سایر قطعات الکترونیکی مخصوصا بخش های مربوط به استارت نیز لطمه وارد می کند.با تستر های مخصوص و رعایت نکات ایمنی می توانید این عوامل را بررسی کنید. همچنین با باز کردن سوئیچ و بررسی جریان ایجاد شده می توان فهمید آیا استارت نیاز به تعویض دارد یا خیر. 

موتور

بسیاری از مالکین خودرو شمع موتور را فراموش کرده، در حالی که بررسی دوره‌ای آن در جلوگیری از مشکلات زیادی کمک‌کننده است. ممکن است علت استارت نخوردن ماشین، مشکل درست کار نکردن موتور باشد.

قفل کردن موتور

قفلی متور 300x180 علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل
قفلی موتور علت استارت نخوردن ماشین

بعد از اطمینان از سالم بودن  باتری، استارتر و سیم کشی، باید از قفل نبودن موتور مطمعن شوید. برای اینکه بفهمید موتور قفل کرده یا نه در خودروهای با گیربکس‌های دنده‌ای کافی است دنده را در وضعیت 5 قرار داده و آن را هل دهید. در حالتی خودرو حرکت نکرد یعنی موتور قفل کرده است.

در نوع اتوماتیک گیربکس‌ها زمانی که دسته دنده (Lever) در وضعیت R یا D قرار بگیرند موتور خودرو استارت نمی‌خورد. هم چنین اگر سلکتور گیربکس اتوماتیک خراب شود، پیام وضعیت گیربکس به درستی به ECU فرستاده نمی‌گردد و ماشین استارت زده نمی‌شود. یاتاقان های میل لنگ و یا شکسته شدن دنده استارت و ورود آن به فلایول ها یکی از جدی ترین آسیب هایی است که در نهایت می تواند علت استارت نخوردن ماشین شود. در خودرو های اتوماتیک این موضوع می تواند دلیلی بر خرابی سلکتور گیربکس اتوماتیک نیز داشته باشد اما این که چرا موتور خودوی شما قفل می شود خود بخشی بسیار تخصصی و حرفه ای است که در موارد زیر به بررسی چند نکته خاص می پردازیم.

علت های قفل شدن موتور

  • شکستگی و چسبیدگی یاتاقانها و یاتاقانهای شاطون ها
  • جمع شدن آب زیاد سر پیستون ها و محفظه احتراق، که به علت سوختن واشر سر سیلندر است
  • شکستن استارت یا دنده استارت، و افتادن قطعات شکسته لابلای دنده فلایویل

رفع مشکل قفل شدن موتور

  1.  چنانچه شکستگی و چسبیدگی یاتاقان ها از دلایل اصلی قفل شدن موتور خودرو باشد، این خود مشکلی بسیار پیچیده و حساس بوده که برای رفع آن نیاز به یک متخصص خبره و کاربرد است.
  2.  چنانچه موتور شما به واسطه جمع شدن آب بسیار زیاد بر روی پیستون ها قفل شده است، شمع های خودرو را باز نموده و استارت بزنید در این صورت آب اضافی سر پیستون خارج شده و موتور خودرو ازاد می گردد.
  3.  چنانچه علت استارت نخوردن ماشین شما به استارتر بر گردد، آن را از روی موتور باز نموده و وضعیت دنده را در حالت ۵ قرار دهید در این صورت خودرور را هل داده و به حرکت در بیاورید، در این صورت اگر پس از قطع نمودن استارتر از روی موتور نتوانستید خودرو را به حرکت دربیاورید (هل دهید)، علت قفل شدن موتور، شکستن قطعات موتور، شاطون، یا میل لنگ است .

 فیوز ها را چک کنید

در برخی از ماشین ها یک فیوز مرتبط به استارت دارند. ممکن است با رفع عیب این فیوز به ساده ترین حالت ممکن مشکل استارت نخوردن ماشین شما برطرف شود. پس قبل از هر چیزی از سالم بودن فیوز اطمینال حاصل کنید.

اشکال در دینام خودرو

دینام 300x200 علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل
خرابی دینام دلیل روشن نشدن خودرو

 

اگر دینام خودرو در وضعیت معمول خود نباشد باتری شما ممکن است شارژ نشود؛ همین موضوع، علت استارت نخوردن ماشین شما می‌شود. می‌توانید نخست تسمه کمکی گیربکس را بررسی کنید. اگر دینام کار نکرده یا تسمه پاره شده باشد، احتمالا چراغ هشدار روشن خواهد شد. اگر صرفا مشکل از ضعیف بودن خروجی سیستم شارژکننده است، ممکن است چراغ هشدار روشن نشود. یک راه آسان برای بررسی این مسئله (در صورتی که خودروی شما دارای درجه در قسمت پنل ابزاری است) این است که مطمئن شوید شارژکننده حدودا ۱۴ ولت را نشان می‌دهد.

خودروها در دنیای مدرن امروز از درجه‌های دینامی‌ فاصله گرفته‌اند؛ بنابراین ممکن است مجبور باشید از یک تکنسین برای بررسی موضوع کمک بگیرید. همچنین می‌توانید علائم هشداردهنده مانند کند شدن هندل استارت و کم نور شدن چراغ‌های جلوی خودرو را زیر نظر بگیرید.

 

پمپ سوخت

مغمولا با چرخاندن سوئیچ بعد از چند ثانیه صدای پمپ داخل باک خودرو به آرامی به گوش می رسد. اگر پمپ سوخت کار نکرد خودرو نمی تواند استارت بخورد. وجود پمپ سوخت ضعیف یا معیوب به تاثیر قابل توجهی روی کیفیت حرکت خودروی شما خواهد گذاشت.

کلاه توزیع

احتمال اینکه کلاه توزیع علت استارت نخوردن ماشین باشد کم است. اما بعضی اوقات ممکن است وجود رطوبت  در کلاه توزیع منجر به کار نکردن موتور شود. بنابراین از راه حل های استار خوردن ماشین این است که کلاه توزیع را خارج کنید و اگر قطره ای آب در آن باشد به وسیله ی پارچه ی خشک و تمیزی رطوبت را از بین ببرید. کلاه توزیع خوب بررسی کنید اگر ترک داشت و ضروری بود آن را عوض کنید. معمولا تا زمانی که خشک باشد به خوبی کار می کند.

معیوب بودن انژکتور خودرو

به هنگام گرم بودن موتور احتمال نرسیدن سوخت به موتور وجود دارد و همین مشکل به معیوب بودن انژکتور خودرو برمی گردد. پس اگر ماشینتان استارت نخورد این مسئله را نیز مورد بررسی قرار دهید. در برخی مواقع نیز شیر معیوب استارت زمانی که موتور سرد است باعث استارت نخوردن خودرو می‌شود.

چرخ دنده حلقه‌ای یا چرخ لنگر رنده

چنان چه صدای جیغ مانندی به گوشتان رسید و استارت شروع به چرخیدن کرد، خودرو استارت نمی‌خورد و این موضوع نیاز به بررسی چرخ دنده حلقه‌ای دارد.

نحوه عملکرد کامپیوتر اصلی موتور خودرو

آخرین علتی که می‌توانیم برای استارت نخوردن خودرو نام ببریم، همین عملکرد نامناسب کامپیوتر اصلی موتور یا سیستم‌های الکترونیکی است که نیاز به مراجعه به مکانیکی دارد.

موارد گفته شده از اصلی‌ترین و رایج‌ترین دلایل استارت نخوردن خودرو (یا استارت می خورد ولی ماشین روشن نمیشود) محسوب می‌شوند و می‌توانید با آگاهی از آن‌ها سلامت رانندگی و خودرویتان را تضمین و تامین کنید.

حرف آخر

با مشاهده این فیلم درک خود را از این مقاله کامل کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
39 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
شریف
شریف
4 سال پیش

سلام خیلی ممنون. ولی اگر فیلم را به زبان فارسی پخش شود خیلی کمک میکنه.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  شریف
4 سال پیش

سلام ممنون از نظر شما، تلاش میکنیم فیلم فارسی هم بزاریم.

علی نظری
علی نظری
3 سال پیش

ماشین من بدون هیچ علتی خراب شد یعنی باطری سالمه پمپ بنزین سالمه استارت هم سالمه سوییچ هم قطعی نداره فیوزها هم سالم هستن باطری سازم گفت ایراد از ای سی یو ماشینه والان که تعطیلات عیده نمیشه درستش کرد پس از پشت سوییچ یکسیم به کنار باری کشید وبا یک آفتامات آن را به استارت وصل کرد یعنی کامپیوتر ماشین را دور زد بدون قطع کردن چیزی یک مسیر موازی ایجادکرد والان ماشینم بطور عادی کار میکنه نظرتان در این باره چیه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی نظری
3 سال پیش

با سلام
برای اینکه مدت زمان کوتاهی از این روش استفاده کنید ایرادی ندارد اما حتما برای رفع این مشکل فورا به یک متخصص مراجعه نمائید.

یزدان
یزدان
3 سال پیش

سلام ماشین من ۲۰۶ تیپ ۵ هست مدل ۸۵ بعد از ۷ یا ۸ ساعت خاموش بودن ماشین استارت نمیخوره اگه سر باتری رو برداشته باشم استارت میخوره الانم متوجه شدم اگه بزارم دنده ۵ و چند متر ماشینو حل بدم استارت میخوره به نظر شما دلیلش چی میتونه باشه پیش باتری ساز رفتم باتری و دینام سالمه و اتصالی هم نداره مادر هم قفل نیس با حل هم روشن میشه تا شب هم استارت میخوره

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  یزدان
3 سال پیش

با سلام
احتمالا با این توضیحاتی که بیان نمودید عمر مفید باتری خودروی شما به پایان سیده است، ولی حتما به یک کارشناس و یا متخصص مراجعه نمائید تا سلامت خودرو و باتری شما را تست کند.

Ebi
Ebi
در جواب  یزدان
1 سال پیش

سلام من با این مشکل 206 برخورد داشتم و همه چیو است کردم مشکل شما از کامپیوتر خودرو هست مطمئن باش و دنبال چیزی دیگه نگرد

مصطفی بلوچ
مصطفی بلوچ
2 سال پیش

سلام ممنون از توضیحات کاملتون

حدیث اسدی
حدیث اسدی
2 سال پیش

ممنون از مطلب مفیدتون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حدیث اسدی
2 سال پیش

با سلام
درود بر شما و ممنون

مجید دانش
مجید دانش
2 سال پیش

من ماشینم پژو ۴۰۵ چند روز پیش برق پشت امپر بود استارت نمیخورد بعد تست باطری و استارت دیدم سیم منفی باطری از پایین شل شده سفت کردم درست شد خودم مکانیک هستم پیشنهاد میکنم همیشه یه منفی از باطری اضافه بگیر وصل کنید به بدنه یا پیچ کمک

سیدجلال
سیدجلال
در جواب  مجید دانش
10 ماه پیش

سلام دوست عزیزکاملا درست فرمودندتاتجربه نکنی باورت نمیشه یه اچاربه مهره ی کابل منفی انداختن چه معجزه ایی میکنه من راننده ی نیسانم وچنددفعه توجاده بابارهوای طوفانی ماشینوخاموش کردم دیگه استارت نخوردوهمینکه کابل بدنه.راکمی سفت کردم انگارکه دنیارابمن دادند بارگرانقیمت وامانت جای غریب وخطرناک وهوای برف وبارانی خودتان تصورکنیدحجم خوشحالی وشکرگزاری بنده رااما ازدیروزماشینم ریپزدبلافاصله استارت ازکارافتادبا بارسنگین هل دادیم بندناف همگی پاره شدوهنوزدرست نشده باطری سالم برق همه جاهست استارت تازه تعمیرشده ولی هیچ صدایی یاحرکتی نمیکنه اینوچکارش کنم

ایوب
ایوب
در جواب  مجید دانش
6 ماه پیش

خدا خیرت بده برادر من همین مشکلو داشتم بعد از خوندن نظر شما یه سیم منفی اضافه کردم درست شد

شستونی
شستونی
در جواب  ایوب
1 ماه پیش

دمت گرم .مشکل منم حل شد با این ترفند👌👏

مصطفی فراهانی
مصطفی فراهانی
2 سال پیش

سلام ماشین من 206 تیپ 5 هست گاهی اوقات استارت عمل نمیکنه و وقتی سوئیچ را باز میکنم فقط یک صدای تق آرام میاد و عمل نمیکنه و جالبه که بعد اینکه با هل دادن روشن میشه ممکنم باز چندبار ممکنه که خوب عمل کنه و باز این مشکل یک جایی دیگه اتفاق میوفته، جالبه وقتی بردم تعمیرگاه چونکه خوب کار کرد تعمیرکار نتونست ایرادش را پیدا کنه، ضمن اینکه گاهی اوقات توی سرعت بالا و دنده 5 برای چند ثانیه انگار نفس ماشین کم میشه و دور موتور پایین میاد و. دوباره خوب میشه، به نظرتون مشکل استارت چی… خواندن ادامه ...

محمدرضا
محمدرضا
2 سال پیش

یکی از موارد رونگفتین البته اخرش اشاره کردین من یه روز کلی باناشین چرخیدم خرید عید یه لحظه ماشین وجلودرخاموش کردم وسایل پیاده مردم و خواستن برم پارکینگ‌دیدم استارت نمیخوره دقت کردم دیدم اصلا نمیخوره وبرق پشت امپر نمیرسه زنگ زدم تعمیرکار گفت فیوزاروچک کن درم یکی ازفیوزا اب کرده سریع یکی روزدم جاش دیدم دیگه لامپا روشن نمیشه فیوز روبا سیمای انتن تلویزیون درست کردم روشن شد

Mohamad
Mohamad
2 سال پیش

سلام اگه میشه راهنمایی کنید ماشین ام وی امx33 هست و سوییچ رو میچرخونم اما برق پشت امپر میاد ولی تا جایی که باید بچرخونم ماشین روشن شه میچرخونم اما حتی استارت نمیخوره

محمد
محمد
در جواب  Mohamad
8 ماه پیش

از سیم استارت به باتری هست من این مشکل رو داشتم

علی
علی
1 سال پیش

با سلام
ماشین بنده پراید هستش تاامروز بدون مشکل کار میکرد الان خواستم روشن کنم دیدم روشن نمیشه
سوییچ باز میشه چراغ پشت آمپر میاد ولی ماشین اصلا استارت نمیخوره هیچ صدایی هم نمیده موقع استارت زدن اما با هول دادن روشنش کردم ممنون میشم بگید مشکل از کجاست

حسن
حسن
1 سال پیش

سلام.پمپ بنزین ماشینم بعضی از وقت ها از کار می‌افتد و پس از مدتی دوباره به کار میافته(زمان کار نکردنش بین چند ساعت تا چند روزه).
حتی رله دوبلش رو هم تعویض کردم.
در مدتی که پمپ بنزین کار نمیکنه،ماشینم(پراید مدل ۹۸،دوگانه دستی)روی گاز بدون هیچ مشکلی کار میکنه!؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسن
1 سال پیش

با سلام
پمپ بنزین نیمه سوز به هیچ عنوان وجود ندارد، این مشکلی که بیان نمودید احتمالا به دلیل فرسودگی اتصالات پمپ بنزین یا استفاده از لوازم یدکی نامرغوب در خودرو اتفاق می افتد.
برای رفع این مشکل حتما بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

مرتضی
مرتضی
1 سال پیش

کلاج و ترمز را با هم بگیرید و استارت بزنید در ساینا اس

حمید
حمید
در جواب  مرتضی
1 سال پیش

کلاچ و ترمز باهم میگیرم اما باز هم استارت نمیزنه
برق پشت آمپر میاد
صدای پمپ بنزین هم میاد
فیوزها هم سالمه
فقط یکی از فیوزها رو که بر میدارم اخطار ایربگ میاد رو صفحه و استارت میخوره ماشین اما روشن نمیشه)برق پشت امپر هم میره
در همین حالت فیوز رو دوباره جا بزنم روشن میشه
ماشین ساینا اس

محمد
محمد
در جواب  حمید
1 سال پیش

سلام ماشین منم ساینا اس هست علت استارت نخوردن ساینا اس اگر دقت کنید اگر برق پشت آمپر میاد و روشن نمیشه و مجبورید با استارت اضطراری روشنش کنید و با استارت اضطراری روشن میشه علت این مشکل اینه که میگم پرسیدم علتش اینه که در ماشینهای جدید شما به علت امنیت ماشین یک قطعه به اسم فشنگی کلاچ داخل ماشین گذاشته شده که موقع روشن کردن حتما بایستی کلاچ رو‌بگیرید و حتما دقت کنید که ماشین توی دنده نباشه اگر ماشین توی دنده باشه یا دری باز باشه باز با اینکه کلاچ رو‌گرفتین، ماشین روشن نمیشه من خیلی اذیت… خواندن ادامه ...

صابر
صابر
در جواب  محمد
1 سال پیش

منظور از استارت اضطراری چیه؟
برای منم این مشکل پیش میاد.

M.sh
M.sh
در جواب  محمد
6 ماه پیش

واقعا دستتون درد نکنه واسه من هم تو ماشین ساینا اس که تازه از نمایندگی آورده بودم بوجود اومد اما با اون ترفندی که گفتین انجام دادم و مشکلم حل شد

علی «
علی «
1 سال پیش

سلام ماشین من پژو آردی س استارت نمی زنه برق پشت آمپر هست اما وقتی سوئیچ می چرخانیم که روشن بشه برق پشت آمپر قطع میشه و استارت نمی خوره علت چیست ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی «
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله:
تمام شدن عمر مفید باتری و یا خرابی آن
خرابی استارت
خرابی سوئیچ
خرابی سیم کشی و اتصالات باتری یا استارت

سعید
سعید
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

سلام روز بخیر ماشین بنده هم اینجوری شده برق میاد پشت آمپر ولی موقع استارت خوردن قطع میشه به نظرتون اگر باتری رو عوض کنیم روشن شد یعنی اوکی شده ؟؟درسته ولی اگر فردا دوباره روشن کنم روشن نشد ممکنه از دنیام باشه که باتری رو خالی کرده باشه راهنمایی کنید ممنون میشم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سعید
1 سال پیش

با سلام
استارت نخوردن خودرو دلایل مختلفی می تواند داشته باشدکه مهم ترین آنها عبارتند از:
تمام شدن عمر مفید باتری و یا خرابی آن
خرابی استارت
خرابی سوئیچ
خرابی سیم کشی و اتصالات باتری یا استارت
برای اطمینان از سلامت خودرو، سیستم الکتریکی و باتری آن توصیه می شود جهت چکاپ کامل به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

سجاد
سجاد
در جواب  علی «
5 ماه پیش

ماشین منم پژو آردی هست وقتی استارت میزدم صدای تقه از استارت میاد و استارت نمی‌چرخد.اتوماتیک استارت خراب بود تعویض کردم درست شد ولی بعد چند روز بعضی وقتا میخوام استارت بزنم برق پشت صفحه می‌ره پ با دستکاری سیم مثبت باتری به استارت دوباره برق نیاد و استارت میخوره.مشکلش چی می‌تونه باشه،سیم مثبت سولفاته شده که سیم سالمه.گمونم فیوز خرابه

هوشی تک
هوشی تک
11 ماه پیش

کاش ویديوهای مقاله هاتون به زبان فارسی بود

علیرضا قاسمی
علیرضا قاسمی
10 ماه پیش

سلام وقت بخیر
من یه پراید مدل ۹۳ دارم
این ماشین وقتی ک سرده ینی مثلا از بیست دقیقه به بعد ک خاموش باشه باید چندتا استارت بخوره تا روشن شه ولی وقتی ک روشن شد اگر همون موقع خاموشش کنم دوباره بخوام روشنش کنم با تک استارت روشن میشه
میخوام بدونم مشکلش چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

Shooresh
Shooresh
در جواب  علیرضا قاسمی
7 ماه پیش

سلام و عرض ادب منم همین مشکل را داشتم خیلی کارها کردم نشد
شمع وایر عوض کردم درست شد

Ghasem
Ghasem
9 ماه پیش

سلام من ۲۰۶دارم هر چند وقت یه بار اصلا استارت نمیخوره یعنی برق داره ولی اصلا سویچ که تاب میدم هیچ اتفاقی نمیفته یه کم باهاش ور برم روشن میشه دلیلش از چیه

رامین
رامین
9 ماه پیش

بسیار مفید و عالی است صحبت‌ها و راهنمایی هایتان

Alireza
Alireza
8 ماه پیش

سلام وقت بخیر
ماشین من سمند ef7 هست
برق پشت آمپر میاد ولی استارت نمیخوره و هیچ واکنشی نداره
و اینکه وقتی با هل روشن میشه و یکم کار میکنه بعدش استارت میخوره ولی اگه چند ساعت ماشین کار نکنه دیگه استارت نمیخوره
خواستم بدونم مشکل از چیه؟

امیری
امیری
3 ماه پیش

سلام من پراید مدل ۹۰ دارم.چراغ آمپر روشن میشه ولی استارت نمیخوره. وقتی کلاج میگیرم استارت نمیخوره.

آخرین ویرایش 3 ماه پیش توسط امیری
امیر
امیر
1 ماه پیش

سلام ی 405مدل 88دارم ک بعضی وقتا خوب استارت میخوره ولی گاهی کلا صدایه استارت نمیاد ماشین ک سرد میشه باز استار میخوره رله دوبل هم عوض کردم

مشاوره رایگان و ثبت سفارش