4.6
(126)

استارتر ماشین از راه دور راهی عالی برای گرم کردن ماشین شما در صبح های سرد زمستانی است بطوریکه می توانید ماشین را قبل از اینکه سوار آن شوید با دکمه روی ریموت از راه دور استارت بزنید و موتور وسیله نقلیه خود را روشن کنید تا گرم شود. اما گاهی اوقات ریموت استارتر مانند همه سیستم‌های خودرو دچار مشکل می شود. به خصوص زمانی که از سیستم ریموت از راه دوری استفاده می‌کنید که فابریک خودروی شما نیست. در زیر چند نکته مفید برای عیب‌یابی ریموت استارتر آورده شده است.

استفاده نادرست از ریموت استارتر

برندهای مختلف هر کدام از استارترهای از راه دور را با روش های استارت متفاوت تولید می کنند. برخی از ریموت ها تنها به یک دکمه و برخی دیگر به دو دکمه نیاز دارند. در برخی از ریموت ها نیاز است دکمه را برای چند ثانیه نگه دارید تا موتور روشن شود. اگر ریموت از راه دور خودروی شما کار نمی‌کند، حتماً دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا ببینید آیا به درستی از ریموت استفاده می‌کنید یا خیر.

%name مشکلات رایج ریموت از راه دور و نحوه رفع آنها
نحوه استارت در ریموت استارترهای مختلف فرق می کند

خرابی ریموت ماشین و درست کردن آن

باتری ریموت باید تعویض شود

اگر دکمه‌های قفل و باز کردن قفل مشکل دارند و سیستم ریموت از راه دور شما به درستی کار نمی‌کند، احتمالا باید باتری ریموت را تعویض کنید. اکثر ریموت استارترهای از راه دور با باتری های لیتیوم سکه ای 2032 کار می کنند.

آموزش تصویری تعویض باتری ریموت ماشین

آموزش تعویض باتری ریموت ماشین

خودرو پارک نشده باشد

واضح است که اگر وسیله نقلیه شما “پارک” نشده باشد، ریموت از راه دور خودروی شما کار نمی‌کند. همچنین اگر وسیله نقلیه پارک نشده باشد، هرگز نباید خودرو را ترک کنید.

سوئیچ در خودرو باشد

اگر سوئیچ معمولی وسیله نقلیه شما در خودرو قرار داشته باشد، استارتر از راه دور کار نخواهد کرد. سوئیچ را از خودرو بیرون بیاورید و دوباره از ریموت استارتر استفاده کنید.

تعداد غیرمجاز تلاش برای استارت زدن با ریموت از راه دور

اگر دو بار پشت سر هم از ریموت استفاده کنید، سیستم کار نخواهد کرد. این امر به نوع طراحی ریموت برمی گردد. شما می توانید با سوار شدن به خودرو، قرار دادن سوئیچ در احتراق و چرخاندن آن به حالت “ON” و سپس “OFF” این مشکل را برطرف کنید. پس از انجام این کار، از خودرو خارج شوید و دوباره از ریموت استفاده کنید.

%name مشکلات رایج ریموت از راه دور و نحوه رفع آنها
تعداد غیرمجاز تلاش برای استارت زدن ریموت را غیرفعال می کند

باز بودن کاپوت ماشین

سیستم های ریموت از راه دور مجهز به یک ویژگی ایمنی هستند که در صورت کار کردن شخصی در زیر کاپوت از عملکرد آنها جلوگیری می کند. به این صورت که یک سوئیچ پین در کاپوت به وسیله نقلیه شما اطلاع می دهد که کاپوت باز است و از کارکرد ریموت استارتر جلوگیری می کند. بنابراین اگر ریموت کار نمی کند، ببینید کاپوت بسته است یا نه.

همچنین ممکن است خود سوئیچ پین داخل کاپوت شکسته یا قطع شده باشد. در این صورت، باید آن را تعویض کنید.

%name مشکلات رایج ریموت از راه دور و نحوه رفع آنها
در صورت باز بودن کاپوت ریموت کار نمی کند

روشن بودن چراغ های خطر

اگر چراغ خطر خودروی شما روشن باشد، از کارکرد ریموت جلوگیری می‌کند. بنابراین چراغ ها را خاموش کنید تا ریموت استارتر به درستی کار کند.

دمای مایع خنک کننده و فشار روغن

اگر دمای مایع خنک کننده در وسیله نقلیه شما خیلی بالا باشد یا فشار روغن خیلی کم باشد، سیستم ریموت شما غیرفعال می شود. بنابراین اجازه دهید خودرو به مدت پنج تا ده دقیقه خنک شود و سپس سطح مایع خنک کننده و روغن خودرو را دوباره بررسی کنید. قبل از استارت مجدد در صورت لزوم، مایع خنک کننده یا روغن را اضافه کنید.

ریموت شما در حالت خدمتکار یا Valet است

بسیاری از سیستم های ریموت استارتر دارای یک ویژگی ایمنی به نام “حالت خدمتکار” هستند که به طور موقت قابلیت استارت از راه دور را غیرفعال می کند. حالت Valet معمولاً با فشار دادن ترکیبی از دکمه‌های روی ریموت فعال می‌شود. در دفترچه راهنمای خودروی خود می توانید ببینید که آیا ریموت خودروی شما این قابلیت را دارد یا خیر.

معمولاً می توانید با توجه به چراغ پارک یا فلاشر وسیله نقلیه خود متوجه شوید که این حالت روشن است یا خیر. اگر چراغ ها هنگام قفل کردن یا باز کردن قفل درها با ریموت چشمک نمی زنند، احتمالاً ریموت در حالت valet است. اگر این حالت را غیرفعال کنید، ریموت شما به خوبی کار می کند.

%name مشکلات رایج ریموت از راه دور و نحوه رفع آنها
چراغ پارک یا فلاشر روشن است

سوئیچ ریموت استارتر خاموش است

در حالی که بسیاری از سیستم‌ها دارای حالت خدمتکار یا valet ذکر شده در بالا هستند، تعداد معدودی از آنها دارای یک سوئیچ ریموت هستند که سیستم ریموت استارتر را غیرفعال می‌کند. در طول عملکرد عادی، این سوئیچ ممکن است به حالت “OFF” برود. به طور معمول، این سوئیچ را می توان در زیر داشبورد یا در یکی از جعبه های فیوز خودرو پیدا کرد. هنگامی که آن را پیدا کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوئیچ را به حالت “ON” برگردانید تا سیستم شما دوباره به طور عادی کار کند.

نحوه نصب ریموت استارتر در خودرو

اتصالات داخلی ریموت شکسته

سوئیچ های خودرو غیرقابل تخریب نیستند. اگرچه داخل سوئیچ قسمت های مختلفی وجود دارد که ممکن است شکسته باشند، اما بطور معمول دو نقطه رایج که احتمال شکستگی آنها وجود دارد اتصالات ترمینال باتری و دکمه ها هستند.

%name مشکلات رایج ریموت از راه دور و نحوه رفع آنها
اتصالات داخلی ریموت شکسته است

بهترین راه برای بررسی این موضوع این است که ریموت را از هم جدا کنید و یک بازرسی بصری کامل انجام دهید. اگر ترمینال های اتصال باتری شکسته است، می توانید با نگاه کردن به آنها متوجه وجود شکستگی شوید و همچنین ممکن است شل شده باشند. در صورت شل بودن اتصالات، می توانید آنها را لحیم کاری کنید. اگر دکمه ای از سوئیچ بصورت فیزیکی قطع شده بود بهتر است سوئیچ را تعویض کنید.

اکثر ریموت ها از دکمه‌های لاستیکی استفاده می‌کنند که امکان خرابی آنها وجود دارد. اگر یک یا چند دکمه از هم جدا شده باشند از عملکرد صحیح ریموت از راه دور جلوگیری می کنند.
اگر این اتفاق افتاد، دکمه ها را بردارید و آنها را تمیز کنید. سپس ریموت را دوباره سرهم کنید. اگر دکمه ها همچنان کار نمی کردند، باید یک ریموت از راه دور جدید تهیه کنید.

برنامه ریزی مجدد ریموت از راه دور

برای اینکه ریموت سوئیچ خودرو بطور ایمن کار کند، باید با واحد گیرنده خودروی شما جفت شود. در اینصورت شخص دیگر با همان برند و مدل سوئیچ نمی تواند از سوئیچ خود برای باز کردن قفل وسیله نقلیه شما استفاده کند.

اگر ریموت از راه دور با خودروی شما جفت نباشد، باید سیستم ورود بدون کلید ماشین خود را دوباره برنامه ریزی کنید تا عملکرد ریموت سوئیچ ماشین بدرستی عمل کند. شما می توانید این کار را با چند بار چرخاندن سوئیچ در احتراق در حالی که درها بسته شده انجام دهید.

%name مشکلات رایج ریموت از راه دور و نحوه رفع آنها
ریموت را مجددا برنامه ریزی کنید

توالی برنامه نویسی سوئیچ فوب استاندارد

در اینجا روال اساسی برای ترتیب برنامه نویسی استاندارد سوئیچ فوب آمده است:

1. سوار خودروی خود شوید و در را ببندید.

2. سوئیچ را در احتراق قرار دهید.

3. به جای استارت زدن خودرو، کافی است سوئیچ را چندین بار پشت سر هم به حالت راندن بچرخانید و به حالت قفل برگردانید. تعداد دفعات این کار بسته به مدل وسیله نقلیه شما متفاوت خواهد بود.

نکته: اگر موتور استارت می خورد، سوئیچ را خیلی چرخانده اید. فقط آن را به حالت راندن بچرخانید، نه موقعیت استارت.

4. معمولاً پس از چندین بار چرخاندن سوئیچ، صدای زنگ می شنوید. سپس می‌توانید یکی از دکمه‌های قفل یا باز کردن قفل را روی ریموت از راه دور فشار دهید، پس از آن باید برای بار دوم صدای زنگ را بشنوید.

5. اگر این روش موفقیت آمیز باشد، ریموت سوئیچ شما دوباره کار خواهد کرد.

توالی برنامه نویسی جایگزین

وسایل نقلیه مختلف از روش های متفاوتی استفاده می کنند. در این بخش روشی دیگر را مورد بررسی قرار می دهیم که اگر مورد اول کار نکرد، می توانید این روش را امتحان کنید:

1. سوار ماشین شوید و در را به صورت دستی قفل کنید.

2. سوئیچ را در احتراق قرار داده و آن را شش بار و به مدت حداکثر 10 ثانیه بیرون بکشید.

3. اگر وسیله نقلیه شما از این روش استفاده کند، متوجه چشمک زدن چراغ های بیرونی و داخلی خواهید شد.

4. سوئیچ را در موتور قرار دهید و یک بار بچرخانید و آن را در موقعیت لوازم جانبی قرار دهید.

5. یک دکمه روی ریموت را فشار دهید.

6. اگر این روش موفقیت آمیز باشد، چراغ های خطر چشمک می زنند.

7. سوئیچ شما اکنون آماده استفاده است.

با توجه به مدل خودرو روش های دیگری نیز وجود دارد که برخی از آنها به تجهیزات خاصی نیاز دارند. بنابراین بهتر است از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید.

سوالات متداول

در صورت گم شدن سوئیچ از راه دور ماشین خود چگونه آن را پیدا کنم؟

دفترچه راهنمای دستگاه خود را بخوانید یا اینکه وب سایت سازنده آن را مشاهده کنید و ببینید آیا روش توکاری برای یافتن ریموت گم شده شما وجود دارد یا خیر. اگر راهی نبود، باید از یک مکان یاب سوئیچ ماشین استفاده کنید.

%name مشکلات رایج ریموت از راه دور و نحوه رفع آنها
استفاده از مکان یاب برای پیدا کردن ریموت خودرو

آیا با وجود داشتن دنده دستی می توانم از ریموت استارتر استفاده کنم؟

بله، نصب ریموت از راه دور در خودرویی با دنده دستی امکان پذیر است، اما ممکن است به لحاظ امنیتی ایمن نباشد.

آیا داشتن ریموت از راه دور به معنای داشتن سیستم امنیتی است؟

نه. در حالی که اکثر سیستم‌های امنیتی خودرو دارای نوعی سوئیچ ریموت هستند، اینکه خودروی شما دارای ریموت باشد لزوماً به این معنی نیست که دارای سیستم هشدار هم هست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
حسن قاسمی
حسن قاسمی
10 روز پیش

برای نصب ریموت استارتر روی خودروی کوییک که دارای سیستم امنیتی ایمبوبلایزر هست، آیا امکان نصب و استفاده این سیستم نیز وجود دارد؟ با توجه به اینکه سوئیچ این خودروها در حالت ACC یعنی پس از آزاد شدن فرمان استارت می خورند! یا ارتباطی بین این موارد و نصب ریموت استارتر وجود ندارد؟

مشاوره رایگان و ثبت سفارش