4.7
(232)

در حالت ایده‌آل، استارترهای از راه دور یا Remote Starter باید توسط یک تکنسین ماهر نصب شوند، زیرا نصب ریموت استارتر بصورت نادرست می‌تواند به لوازم الکترونیکی گران قیمت کنترل خودرو آسیب برساند. با این حال، برای کسی که با الکترونیک و تعمیر خودرو آشنا است، دانستن نحوه نصب ریموت استارتر در خودرو می تواند در هزینه های نصب آن صرفه جویی کند. در حالی که این مقاله دستورالعمل‌های کلی برای سیم‌کشی ریموت را ارائه می‌دهد، اما این کار بسته به نوع خودرو و مدل ریموت متفاوت است.

بخش اول

برنامه ریزی نصب

1. مطمئن شوید ریموت انتخابی با مدل خودروی شما سازگار است.

مطمئن شوید ریموت انتخابی با مدل خودروی شما سازگار است.

روی جعبه ریموت را بخوانید یا هنگام خرید از فروشنده بپرسید تا مطمئن شوید که با وسیله نقلیه شما سازگار است. شما یک استارتر می خواهید که با سیستم ضد سرقت خودروی شما هم سازگار و ایمن باشد.

  • اگر با سیستم ضد سرقت خودروی شما سازگار نیست، باید نوع دیگری تهیه کنید یا بیشتر هزینه کنید.

2. دستورالعمل نصب را با دقت بخوانید.

دستورالعمل نصب را با دقت بخوانید.

دستورالعمل های نصب با توجه به مارک ها و مدل های مختلف ریموت ها متفاوت است. بسیار مهم است که دستورالعمل های نصب را به دقت بخوانید و نمودارهای سیم کشی استارتر خاص خود را بیابید.

اگر قصد خرید یک ریموت کارکرده یا بدون دستورالعمل را دارید، قبل از خرید دستورالعمل‌های نصب را بصورت آنلاین بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که استفاده از دستورات وب سایت آسان است و دارای دستورالعمل های کامل و قابل چاپ و نمودارهای سیم کشی است که به وضوح نحوه نصب استارتر را نشان می دهد.

3. دفترچه راهنمای مالک و راهنمای تعمیر خودروی خود را بخوانید.

دفترچه راهنمای مالک و راهنمای تعمیر خودروی خود را بخوانید.

با مراجعه به دفترچه راهنما و راهنماهای تعمیر خودرو، با سیم کشی خودروی خود آشنا شوید. برخی از اتصالات سیم کشی استاندارد شامل استارتر، احتراق، برق و کنترل های جانبی مانند گرما و تهویه مطبوع، سیستم امنیتی یا هشدار، رادیو و قفل برق می باشد.

4. تمام ابزار و وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

تمام ابزار و وسایل مورد نیاز خود را جمع آوری کنید.

برای تعیین اینکه به کدام ابزار برای استارتر و وسیله نقلیه خود نیاز دارید، به کتابچه راهنمای خودروی خود مراجعه کنید. ممکن است به ابزار چاقو، سیم برش، سیم کش، سیم لحیم کاری و لحیم، نوار برق، مولتی متر دیجیتال، آچار و پیچ گوشتی نیاز داشته باشید. همچنین مولتی متر دیجیتال برای تست در حین و بعد از نصب توصیه می شود.

  • برخی از ریموت ها با ابزارهای مورد نیاز خود فروخته می شوند. به عنوان مثال، بسیاری از سیستم ها دارای یک تستر مدار LED هستند تا سیم های لازم برای نصب را پیدا کنند.
  • توصیه می شود تمام سیم های استارتر را به هم لحیم کنید تا اتصالات بهتری ایجاد شود. اگر لحیم را انتخاب کنید به یک لحیم کاری و عینک ایمنی نیاز دارید.

5. تصمیم بگیرید که ماژول اصلی را کجا قرار دهید سپس ناحیه مورد نظر را باز کنید.

تصمیم بگیرید که ماژول اصلی را کجا قرار دهید سپس ناحیه مورد نظر را باز کنید.

ماژول اصلی باید در مکانی امن و مخفی قرار بگیرد که نیازی به سیم کشی طولانی نداشته باشید. به طور معمول بهترین مکان در داخل داشبورد پایینی زیر فرمان است. به این ترتیب می توانید مستقیماً به سیم کشی جرقه وصل شوید.

  • آن را در محفظه موتور یا جایی که در معرض لرزش یا گرمای شدید است قرار ندهید.
  • مکان‌های جایگزین احتمالی شامل فضاهای بالای رادیو یا محفظه دستکش، کنسول مرکزی و بالای جعبه فیوز داشبورد است.

6. قبل از نصب ریموت ماشین را تست کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند.

قبل از نصب ریموت ماشین را تست کنید تا مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند.

باتری، سوئیچ ها، چراغ ها و سایر سیستم ها را بررسی کنید. اگر هر یک از سیستم های الکتریکی به درستی کار نمی کنند، باید آنها را قبل از شروع نصب استارتر تعمیر کنید.

7. در صورت امکان صندلی ای را که ماژول کنترل در آن نصب می شود بلند کنید.

در صورت امکان صندلی ای را که ماژول کنترل در آن نصب می شود بلند کنید.

با برداشتن صندلی، فضای بیشتری برای کار در حین نصب سیستم خواهید داشت. اگر نمی توانید صندلی را بلند کنید، صندلی را تا انتها به سمت عقب ببرید.

8. باتری را جدا کنید.

باتری را جدا کنید.

هنگام کار بر روی سیستم الکتریکی وسیله نقلیه خود بهتر است باتری را جدا کنید تا از هرگونه ضربه جلوگیری شود. برای تست سیم‌ها، باید باتری را وصل کنید، اما زمانی که سیم‌ها را به هم لحیم می‌کنید، آن را جدا کنید تا ایمن باشید. هنگام آزمایش سیم کشی با باتری متصل، مطمئن شوید که مدار کیسه هوا را بررسی نکنید. بیشتر اینها برای حفظ ایمنی بیشتر در یک پوشش زرد قرار گرفته اند.

روش دوم

سیم کشی ریموت

1. پوشش پانل زیر فرمان را بردارید.

پوشش پانل زیر فرمان را بردارید.

از یک پیچ گوشتی برای جدا کردن پانل پوشش دهنده قسمت زیرین ستون فرمان استفاده کنید. با برداشتن این پوشش به سیم ها دسترسی بیشتری خواهید داشت.

  • اگر پانل با پیچ وصل نشده باشد، ممکن است به یک سوکت نیاز داشته باشید تا مهره‌هایی را که پانل را محکم می‌کنند از آن جدا کنید.
  • بسته به وسیله نقلیه خود، ممکن است لازم باشد پوشش پایینی ستون فرمان را نیز بردارید تا به دسته سوئیچ احتراق دسترسی پیدا کنید. اگر وسیله نقلیه شما دارای سیستم ضد سرقت است، احتمالاً باید این پوشش را هم بردارید.
  • اگر می خواهید استارتر خود را به عملکردهای دیگری مانند قفل درها و چراغ های سقفی متصل کنید، باید پانل ضربه ای را نیز بردارید. این پانل در گوشه سمت چپ پایین جعبه پایی راننده قرار دارد.

2. تمام سیم ها را به درستی وصل کنید.

تمام سیم ها را به درستی وصل کنید.

بسیار مهم است که تمام سیم ها را به طور ایمن وصل کنید. سیم‌های شل می‌توانند باعث آسیب مالی زیادی شوند. بهتر است تمام اتصالات را لحیم کنید تا از محکم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. همچنین باید در صورت امکان از لوله های کاهش حرارتی یا هیت شرینک و در جاهایی که نمی توانید از نوار برقی با کیفیت خوب استفاده کنید.

  • برای اتصال سیم ها باید ابتدا حدود 1 تا 2.5 سانتی متر از پوشش دور سیم را بردارید. اگر دو سیم وجود دارد، آنها را جدا کرده و سیم اتصال را بین آنها قرار دهید. سیم اتصال را دور سیم جدا شده بپیچید و با استفاده از سیم لحیم کاری آنها را به هم لحیم کنید. هنگامی که آنها به طور ایمن بهم وصل شدند، نوار برق را به دور اتصال ایجاد شده بپیچید و برای نگه داشتن آنها در جای خود از گره ها استفاده کنید. سیم ها را به آرامی بکشید تا مطمئن شوید که شل نمی شوند.

3. کابل منفی را وصل کنید.

کابل منفی را وصل کنید.

کابل منفی بخشی از استارتر است و اغلب مشکی است. این کابل را با پیچاندن ترمینال حلقه ای به یک سطح فلزی تمیز و رنگ نشده در ناحیه پانل ضربه ای وصل کنید. این سیم برای عملکرد صحیح وسیله نقلیه شما بسیار مهم است.

  • از آنجایی که بسیار مهم است، بهتر است کابل منفی را به جایی نزدیک به سوئیچ جرقه در داشبورد به محلی در پانل ضربه ای وصل کنید. همچنین برای جلوگیری از بازخورد از طریق سیم کشی که ممکن است باعث خرابی کامپیوتر شود، بهتر است از محل اتصال کابل منفی بصورت جداگانه استفاده کنید.

4. سیم ثابت 12 ولت روی خودرو را پیدا کنید و سیم برق سیستم ریموت استارتر خود را به آن وصل کنید.

سیم ثابت 12 ولت روی خودرو را پیدا کنید و سیم برق سیستم ریموت خود را به آن وصل کنید.

سیم ثابت 12 ولت سیمی است که به باتری متصل می شود و معمولاً در دسته سیم های متصل به سوئیچ احتراق یافت می شود. می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای خودرو و راهنمای تعمیرات یا آزمایش با مولتی‌متر، محل این سیم را پیدا کنید.

  • اگر سیم های زرد یا قابل توجه دیگری دیدید، به آنها دست نزنید! این سیم ها سیم‌های کیسه هوا هستند و نباید دستکاری شوند یا از برق جدا شوند.
  • برای تست سیم های برق با استفاده از مولتی متر آن را در زمانی که ماشین خاموش است و کلید خارج از اشتعال است به سیم وصل کنید. مولتی متر باید به طور مداوم حدود 12 ولت (ولتاژ باتری) را نشان دهد.
  • برخی از وسایل نقلیه بیش از یک سیم ثابت 12 ولت دارند. در این مورد مشخص کنید که کدام یک با تعداد آمپر بیشتر ذوب شده است و سیم برق اولیه خود را به آن وصل کنید. اگر استارتر شما دو سیم برق دارد، سیم برق دوم روی استارتر را به سیم ثابت 12 ولت اضافی وصل کنید.
  • برای اتصال تمام سیم ها از سیم لحیم کاری استفاده کنید. این باعث می شود که آنها از هم جدا نشوند و به وسیله نقلیه شما آسیب نرسانند. با چسباندن کامل آنها با لحیم، از سیم ها محافظت بیشتری به عمل آورید.

5. سیم لوازم جانبی خودرو را پیدا کرده و وصل کنید.

سیم لوازم جانبی خودرو را پیدا کرده و وصل کنید.

سیم لوازم جانبی برق، گرمایش و کنترل های تهویه مطبوع را تامین می کند و زمانی که کلید در موقعیت اول (لوازم جانبی) قرار دارد برق 12 ولت را تامین می کند. سیم لوازم جانبی روی استارتر را به سیم لوازم جانبی خودرو وصل کنید.

  • برای پیدا کردن این سیم، در حالی که کلید در حالت خاموش است مولتی متر را وصل کنید. ولتاژ باید در این موقعیت صفر باشد. کلید را در موقعیت اولیه بچرخانید اما نه دورتر. اگر سیم لوازم جانبی خودروی خود را پیدا کرده اید، ولتاژ اکنون حدود 12 ولت (11.5 تا 14 ولت) خواهد بود. بررسی کنید که در زمانی که استارت می زنید ولتاژ صفر باشد (قبل و بعد از شروع به کار ولتاژ 12 ولت را نشان می دهد).
  • برخی از وسایل نقلیه ممکن است بیش از یک سیم لوازم جانبی برای کنترل همه عملکردها داشته باشند. در این مورد از یک رله برای اتصال سیم های اضافی استفاده کنید.

6. سیم احتراق را پیدا کرده و وصل کنید.

سیم احتراق را پیدا کرده و وصل کنید.

سیم احتراق برق، پمپ بنزین و سیستم جرقه زنی را تامین می کند و به سوئیچ احتراق زیر فرمان متصل می شود. دفترچه راهنمای خودرو یا راهنمای تعمیر شما را در مورد اینکه این سیم باید چه رنگی باشد راهنمایی می کند. سیم خروجی احتراق روی استارتر را به این سیم وصل کنید.

  • هنگامی که این سیم را پیدا کردید، می توانید با استفاده از مولتی متر هویت آن را تأیید کنید. مولتی متر را در حالی به سیم وصل کنید که به یک سیم منفی وصل است و ولتاژی را نشان نمی دهد. کلید را در موقعیت اولیه بچرخانید در حالیکه ولتاژ همچنان باید صفر باشد. در موقعیت دوم، قبل از استارت زدن خودرو، باید ولتاژی روی مولتی متر شما نمایش داده شود. اگر وجود دارد، پس سیم صحیح را شناسایی کرده اید، اگر نه، باید دوباره تلاش کنید تا سیم جرقه خود را پیدا کنید.
  • برخی از خودروها بیش از یک سیم جرقه دارند. اگر چنین است، از یک رله برای اتصال تمام سیم های جرقه زنی اضافی استفاده کنید.

7. سیم استارتر را پیدا کرده و وصل کنید.

سیم استارتر را پیدا کرده و وصل کنید.

مولتی متر در زمانی که وسیله نقلیه در حال چرخش سوئیچ یا استارت زدن است فقط یک ولتاژ را نشان می دهد. این ولتاژ هنگام روشن کردن وسیله نقلیه شما، برق شیر برقی استارتر را تامین می کند. با لحیم کردن سیم‌ها به یکدیگر، خروجی سیم استارتر خود را به این سیم وصل کنید.

یک سیم استارتر خوب برای آزمایش با مولتی متر پیدا کنید. زمانی که کلید در همه موقعیت ها به جز در هنگام چرخاندن موتور قرار دارد ولتاژ باید صفر باشد. اگر فکر می کنید سیم را پیدا کرده اید، با کلید در موقعیت دو شروع کنید و سپس سوئیچ موتور را بچرخانید. هنگامی که کلید در موقعیت دو قرار دارد، ولتاژ باید صفر باشد، در حین استارت زدن، ولتاژ 12 ولت را نشان دهد و اگر کلید را قبل از چرخش موتور رها کنید، ولتاژ باید به صفر برگردد.

8. چراغ ترمز و سیم های ترمز را وصل کنید.

چراغ ترمز و سیم های ترمز را وصل کنید.

سیم ترمز معمولاً در دسته سوئیچ بالای پدال ترمز یافت می شود اما می توان آن را همراه با سیم های چراغ ترمز در پانل ضربه ای در مسیر عقب خودرو نیز یافت. این سیم‌ها را به چراغ ترمز و سیم‌های خروجی ترمز روی ریموت استارتر متصل کنید.

  • برای پیدا کردن سیم ترمز در حالی که ماشین روشن است پدال ترمز را پایین فشار دهید و از مولتی متر برای تست سیم استفاده کنید. در حالی که ترمز فشار داده شده است مولتی متر باید ولتاژ بین 11.5 تا 14 ولت را نشان دهد.
  • اتصال سیم‌های ترمز بسیار مهم است، زیرا مانع از رانندگی شخصی در ماشین شما در حالی که ریموت کار می‌کند، می‌شوند.

9. سیم سرعت سنج را پیدا کرده و به سیم خروجی سرعت سنج روی سنسور ریموت استارتر متصل کنید.

سیم سرعت سنج را پیدا کرده و به سیم خروجی سرعت سنج روی سنسور ریموت متصل کنید.

سیم سرعت سنج برای استارتر مورد نیاز است تا پس از روشن شدن خودرو، استارتر را جدا کند. معمولاً می توان آن را در توزیع کننده موتور یا بسته سیم پیچ یافت.

  • برای تعیین محل سیم سرعت سنج، با دنبال کردن سیم های شمع تا جایی که در یک توزیع کننده به هم می پیوندند، توزیع کننده موتور را دنبال کنید و یک دسته سیم کوچک را پیدا کنید که به سرعت سنج متصل باشد. در صورت پیدا نشدن آن برای تعیین محل سیم سرعت سنج به دفترچه راهنمای مالک مراجعه کنید.

10. هر گونه موارد امنیتی، ضد سرقت و سایر اجزای اختیاری را وصل کنید.

هر گونه موارد امنیتی، ضد سرقت و سایر اجزای اختیاری را وصل کنید.

برخی از سیستم ها ممکن است مراحل اضافی برای اتصال به قفل درب خودرو داشته باشند. برخی دیگر ممکن است به سیستم خاصی برای دور زدن سیستم ضد سرقت موجود در خودروی شما نیاز داشته باشند. مثل همیشه به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید یا با فروشنده سنسور ریموت صحبت کنید تا بدانید سیستم شما چه ویژگی های اضافی ای دارد و آنها را باید به کجا وصل کنید.

  • برای اتصال به قفل درها می توانید سیم ها را در درب سمت راننده قرار دهید. حتی ممکن است به یک رله خارجی هم نیاز داشته باشید که انواع مختلفی از آن وجود دارد. با این حال، چهار مورد از رایج‌ترین آنها شامل سیستم‌های ماشه مثبت، ماشه منفی، قطب معکوس و سیستم قفل درب چندگانه است. برای تعیین اینکه وسیله نقلیه شما از چه سیستمی استفاده می کند، از کتابچه راهنمای خودرو یا راهنمای تعمیرات آن کمک بگیرید.

11. اگر بیش از یک سیم برای برق، لوازم جانبی یا استارتر وجود دارد، از یک رله برای اتصال سیم های اضافی استفاده کنید.

اگر بیش از یک سیم برای برق، لوازم جانبی یا استارتر وجود دارد، از یک رله برای اتصال سیم های اضافی استفاده کنید.

رله اجازه می دهد تا چندین سیم به یکدیگر متصل شوند. طرح‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی وجود دارد، اما همه آنها عملکرد اصلی یکسانی را انجام می‌دهند. سیم ها را با پیچاندن آنها به دور پین ها به رله وصل کنید.

12. سیم ها را با روکش یا پیچ محکم کنید تا آنها را از قطعات متحرک دور نگه دارید.

سیم ها را با روکش یا پیچ محکم کنید تا آنها را از قطعات متحرک دور نگه دارید.

این کار از سیم‌ها محافظت می‌کند و نصب ریموت را مرتب تر می‌کند.

13. باتری را وصل کنید و تست کنید تا ببینید همه عملکردها کار می کنند.

باتری را وصل کنید و تست کنید تا ببینید همه عملکردها کار می کنند.

سیستم های استارتر و ورود بدون کلید و همچنین ترمزها و چراغ های ترمز خود را تست کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی وصل شده و کار می کند. اگر وسیله ای به درستی کار نکرد، دوباره سیم ها تست کنید و تمام سیم هایی را که وصل کرده اید بررسی کنید تا ببینید چه مشکلی پیش آمده است.

  • مطمئن شوید که وسیله نقلیه خود را آزمایش کرده اید تا بدانید که با استفاده از سوئیچ به طور معمول روشن می شود، کار می کند و رانندگی می کند. این کار به شما اطمینان می دهد که نصب هیچ گونه عملکرد عادی وسیله نقلیه را تحت تأثیر قرار نمی دهد یا باعث نمی شود چراغ های داشبورد به طور غیرعادی روشن شوند.

14. پانل لگد و پانل پوشاننده سوئیچ احتراق را تعویض کنید.

پانل لگد و پانل پوشاننده سوئیچ احتراق را تعویض کنید.

سنسور ریموت و سیم کشی را به داخل محفظه فشار دهید و با پانل بپوشانید. پانل را در جای خود پیچ کنید. در حین نصب اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه سیم کشی را نچسبانید یا پیچ نکنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش