3.1
(428)

آیا اخیرا موقع استارت زدن، به مشکل بر می خورید، یا با شنیدن صدای تق تق، موتور خاموش می شود؟ صداى تق تق استارت مى تواند دلایل مختلفی داشته باشد که بعضی از آنها سادگی حل می شوند در حالى كه بعضى ديگر می توانند مشکلات بزرگی برای خودرو محسوب شوند.

در این مقاله قصد داریم ابتدا نحوه کارکرد استارت خودرو را بازگو کنیم سپس نشانه های خراب بودن استارت خودرو را بررسی کنیم و پس از آن مراحل عیب یابی استارت و رفع صدای تق تق موتور را آموزش دهیم. به طور كلى شايع ترين علل ايجاد صداى موتور با كارايى مؤثر موتور در ارتباط است. در ادامه چند علت ايجاد مشكل در سيستم جرقه زنى و سوخت موتور كه باعث ايجاد صداى تق تق مى شود آمده است.

استارت خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

استارت ماشین یکی از مهمترین قطعات خودرو محسوب می شود که نقش اصلی آن، روشن کردن موتور و راه اندازی خود است. در گذشته از هندل به جای استارت استفاده می شد و همواره بدون وجود همچین قطعه ای روشن کردن ماشین تقریبا غیر ممکن است. با خراب شدن این قطعه، خودرو به راحتی نمی تواند استارت بزند و کارایی اولیه خود را از دست خواهد داد. در نتیجه در روشن کردن خودرو، به مشکل خواهیم خورد. بنابراین باید نشانه های خرابی استارت را شناسایی کنیم و برای رفع آن اقدام کنیم.

ویدئو نحوه عملکرد استارت ماشین در حالت عادی

این فیلم عملکرد موتور استارت خودرو و سیستم و جرقه زنی سیستم ماشین را نشان می دهد. توجه داشته باشید که در اینجا با چرخاندن سوییچ یا فشردن دکمه استارت، خودروی شما باید به خوبی نسبت به این کنش ها واکنش نشان دهد. در ادامه همه چیز باید به نرمی و روانی صورت پذیرد. اما اگر این روند آن چیزی نیست که روزانه با آن مواجه اید پس دقت کنید، چرا که شاید خطری در کمین شما و اتومبیلتان باشد.

طبق فیلم بالا، برای روشن شدن موتور ماشین نیاز هست که موتور در ابتدا مقداری سرعت داشته باشد تا سوخت و هوا وارد سیلندر شده و سیکل احتراق آغاز شود ، استارت الکتریکی با به حرکت در آوردن محور خود، چرخ دنده های کوک خودش را با چرخ دنده های بزرگ موتور درگیر می کند و این چرخش را ایجاد می کند. معمولا استارت در پشت و کنار موتور نصب می شود، استارت برای انجام کار خود به نیروی الکتریکی زیادی نیاز دارد که این نیرو به وسیله ی کابل از باتری ماشین تامین می شود.

عملکرد استارت خودرو در حالت خرابی

سوییچ استارت برای خاموش و روشن کردن موتور استارت به سرعت انجام می شود تا جلوی صدمه دیدن قطعات را بگیرد، هم چنین از سوییچ های معمولی استارت نمی توان استفاد کرد زیرا جریان برق زیادی باید از آن عبور کند ، در این سیستم تعدادی فنر بازگشتی وجود دارد که پس از روشن شدن احتراق موتور وظیفه دارند استارت را قطع کنند. همچنین در داخل استارت چرخ دنده ای وجود دارد که پس از روشن شدن موتور و حرکت ماشین مانع از این میشود که موتور ماشین ، موتور استارت را به سرعت به حرکت درآورد و به آن اسیب برساند ، این چرخ دنده حالتی دارد که فقط در جهتی که استارت موتور را بچرخاند درگیر می شود.

بنابراین زمانى كه مخلوط هوا و سوخت اشتباه باشد و احتراق به درستى انجام نشود، صداى تق تق توليد مى شود. در صورت حل نكردن اين مشكل، پيستون و ديواره ى سيلندر آسيب خواهد ديد. صداى تق تق استارت مى تواند بر اثر كمبود روغن در بالاى سر سيلندر نيز ايجاد شود.

علائم خراب شدن استارت خودرو

starter 300x225 صدای تق تق استارت علامت چیست؟
علائم خراب شدن استارت خودرو

همانطور که قبلا گفته شد، تنها در صورتی استارت خودرو وارد مدار می شود که شما سوئیچ را به منظور روشن کردن خودرو بچرخانید. که در این صورت پس از روشن شدن موتور، ماموریت قطعه استارت تمام شده و تا خاموش و روشن کردن دوباره کاری نخواهد داشت. بنابراین خراب شدن این قطعه را در هنگام استارت زدن ماشین، به وضوح متوجه خواهید شد و برای رفع آن اقدام می کنید. و همینطور در خیلی از وسایل نقلیه امروزی از سوئیچ الکترونیکی برای استارت از راه دور استفاده می شود. با این حال این سوئیچ یک تراشه ی الکترونیکی دارد که به طور مستقیم به کامپیوتر خودرو وصل است که اجازه استارت ماشین را صادر می کند. ممکن است این سیستم هم دچار ایراد شده و پیام های هشداری به صفحه مانیتور خودرو نمایش دهد.

برای این منظور در ادامه، با برخی از علائم خرابی استارت می شویم. اما از جمله علامت هایی که نشان می دهد استارت خودرو دچار مشکل شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • سوئیچ را چرخانده و برق پشت آمپر میاد، ولی بلافاصله بعد از استارت زدن، هیچ واکنش و صدایی از موتور به گوش نمی رسد.
  • بعد از استارت زدن، برق پشت آمپر میاد و صدایی تیک مانند از محفظه موتور به گوش می رسد، ولی خودرو روشن نمی شود
  • بعضی اوقات استارت می خورد، بعض اوقات استارت نمی خورد.
  • بعد از چند بار تلاش برای استارت زدن، بلاخره خودرو استارت می خورد.
  • بعد از چند بار استارت زدن و عکس العمل نداشتن موتور، خودرو بالاخره استارت می خورد.
  • پس از روشن شدن موتور، همچنان استارت تا مدتی با دنده فلایول درگیر است.

علائم خرابی رله ی استارت

Relay 300x199 صدای تق تق استارت علامت چیست؟
عملکرد ناقص رله ی استارت

یکی دیگر از قطعاتی که برا کامل کردن مدار استارت لازم است درست عمل کند، رله ی استارت است که اگر خراب باشد خودرو نمی تواند خاموش و روشن شود. وظیفه ی رله ی استارت، رساندن برق از باتری به آهنربای استارت می باشد. اگر این رله فعال شود، استارت شروع به چرخیدن کرده و موتور روشن می شود.خرابی این قطعه عملا غیرممکن است و بعید است که شما با ایرادی در آن مواجه شوید اما هر قطعه ی مکانیکی عمری دارد و بعد از عمر مفیدش باید تعویض شود. با مشاهده علائم زیر متوجه می شوید رله ی استارت مشکل دارد:

1- ماشین بعد از استارت روشن نمی شود.

مشخص ترین علائم خرابی رله استارت، همین است که خودرو پس از استارت روشن نشود. با توجه به مطالب بالا حتی در سیستم های استارت خودروهای جدید که کلیدی فیزیکی وجود ندارد، با این وجود وقتی که فرمان استارت داده می شود باید یک سیگنال به رله ی استارت وارد کند. بنابراین اگر با زدن این سیستم الکترونیکی یا چرخاندن سوئیچ، خودرو روشن نشود، احتمالا مشکل از رله ی استارت است. این مشکل به مدار الکتریکی استارت مربوط می شود و ربطی به تعداد دفعاتی که استارت می زنی، ندارد. اگر هنوز مدار به طور کامل دچار مشکل نشده باشد، صدای تق تق استارت موتور به گوش می رسد.

keyless car start 300x225 صدای تق تق استارت علامت چیست؟
ماشین بعد از استارت روشن نمی شود.

2- بعد از روشن شدن موتور، خودرو همچنان استارت می زند.

به طور معمول پس از روشن شدن خودرو، سوئیچ یا دکمه ی استارت را رها می کنیم و طبیعتا باید مدار استارت قطع شود. اما اگر این اتفاق نیوفتد یعنی استارت پس از روشن خودرو همچنان در مدار متصل به موتور باقی بماند. در این صورت به طور قطع رله ی استارت مشکل دارد. اگر این چنین اشکالی پش آید، احتمال آسیب رسیدن به استارت، مدار استارت و سیستم انتقال قدرت وجود دارد.

3- بروز اشکالات پی در پی در استارت خودرو

می دانید که اگر رله ی استارت درست کار کند، هر بار که سوئیچ یا استارت را می زنیم باید نیروی الکتریکی را به سیستم استارت منتقل کند، اما گاهی ممکن است به علت گرد و غبار، حرارت یا موارد دیگر ، رله دچار اشکال شود. اگر سعی می کنید ماشینتان را روشن کنید اما موتور روشن نمی شود و با تلاش دوباره این اتفاق می افتد و ماشین روشن می شود، ممکن است مشکل از رله باشد.

4- صدای تق تق موتور هنگام استارت

معمولا صدای تق تق استارت وقتی اتفاق می افتد  که باتری ماشین، جریان کمی را تولید کند. ولی عملکرد ناقص رله ی استارت می تواند همچین صدایی ایجاد کند. رله یک قطعه ی صفر و یکی است. یعنی یا جریان را کامل عبور می دهد یا اصلا عبور نمی دهد. با این وجود یک رله ی خراب می تواند منجر به ایجاد صدای تق تق موتور شود

 رله ی استارت یک قطعه با عمر بالا و بسیار قابل اطمینان است اما ممکن است به دلایلی دچار ایراد شود. اگر با هریک از علائم بالا مواجه شدید، حتما عملکرد این رله را مورد بررسی قرار دهید.

فیلم آموزش و عملی عیب یابی و رفع  سر و صدای موتور

اگر موتور خودروی شما در حین استارت صدای عجیبی می دهد، با مشاهده این ویدئو، شما می توانید بدون اینکه پولی هزینه کنید و خیلی ساده مشکل صدای تق تق استارت را خودتان بر طرف کنید.

رفع ایراد سرو صدای موتور و تق تق استارت خودرو

دلایل استارت نخوردن و شنیدن صدای تق تق موتور

sad 300x150 صدای تق تق استارت علامت چیست؟
دلایل استارت نخوردن و شنیدن صدای تق تق موتور

بروز علائم بالا و شنیدن صدای تق تق استارت می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. و شما مجبور شوید ماشینتان را هل دهید که این امر به موتور خودرو آسیب جدی وارد می کند. بنابراین بهتر است با فهمیدن علت استارت نخوردن خودرو، مشکل را ریشه کن کنید. باید بدانید که همیشه دلیل روشن نشدن اتومبیل بعد از چرخاندن سوئیچ، اشکال در عملکرد سیستم استارت نمی باشد و احتمال دارد دلایل زیادی باعث روشن نشدن موتور شوند. به طور مثال خرابی استارت، خرابی یا خالی شدن باتری، سوختن فیوز، شل شدن بست ها و اتصالات باتری، شل شدن اتصالات استارت، دینام و غیره می توانند عملکرد خودرو را تحت تاثیر قرار دهند.

برای درک بیشتر این موضوع که چرا خودرو استارت نمی خورد می توانید این مقاله را نیز مطالعه نمایید: دلایل استارت نخوردن ماشین و راه حل آن

detail 1 300x200 صدای تق تق استارت علامت چیست؟
شناسایی عوامل خراب شدن استارت

اگر با مشاهده علائم بالا، مطمئن شدید که ایراد از سیستم استارت است. باید بدانید که دلایل زیر باعث می شوند استارت خراب شود با رفع آن می توانید مشکل آن را برطرف کنید:

  • تمام شدن زغال های استارت که یکی از رایجترین دلایل خرابی استارت خودرو است.
  • گیر کردن زغال های استارت بر اثر کثیفی
  • خراب شدن موتور استارت
  • خرابی اتومات استارت
  • اتصال قطب های مثبت و منفی استارت
  • قطعی در اتصالات باتری به استارت
  • خرابی و شکستگی چرخ دنده های استارت
  • گیر کردن بازوی اجرایی استارت
  • اتمام عمر سیم پیچ یا کالکتور

 علت صدای تق تق موتور در هنگام استارت

Car engine 300x300 صدای تق تق استارت علامت چیست؟
علت صدای تق تق موتور در هنگام استارت

احتراق یک موتور سالم باید بدون سرو صدا روشن و خاموش شود و به نرمی کار کند. اگر موتور خودروی شما صدایی تولید کند که مثل حالت عادی آن نباشد. باید آن صدای عجیب را به یکی از معمول ترین صداهای موتور نسبت دهید. صدای تق تق موتور، رایج ترین صدایی است که نشان می دهد موتور مشکل دارد. که اگر این اشکال به درستی شناسایی گردد می توان آن را برطرف کرد. بنابراین اگر صدای استارت خودروی شما عوض شده است حتما ایرادی در موتور و استارت وجود دارد.

حالا اگر از موتور خودرو صدای تق تق می شنوید، این یعنی مشکلی وجود دارد. معمولا اكتان اشتباه سوخت، تجمع رسوبات كربن و شمع نامناسب مى توانند باعث ايجاد صداى تق تق و ضربه در خودرو شوند.

زغال استارت خودرو تمام شده است.

Coal 300x240 صدای تق تق استارت علامت چیست؟
تمام شدن زغال استارت باعث صدای تق تق استارت می شود.

تمام شدن زغال های استارت یکی از شایع ترین دلایل خرابی استارت خودرو می باشد. جريان عبوري بالشتك ها و آرميچر از طريق ذغال انجام مي گيرد و جنس ذغال ها از مس و كربن بوده و مقدار مس آن بيشتر است.مس از اتلاف انرژي در برابر عبور جريان زياد و آسیب گرما جلوگیری می کند . استارت ها در دو نوع 2 و 4 ذغاله ساخته می شوند.

وقتی زغال استارت تمام می شود صدای استارت کشدار می شود که در این صورت باید استارت را باز کنید و زغال آن را با زغال جدید عوض کنید. این امر نیازمند لحیم کاری می باشد. البته توجه داشته باشید گاهی این استارت کشدار که بیشتر از 2 ثانیه ادامه دارد می تواند به علت ضعیفی موتور، بخار موتور، ایراد سرسیلندری و احتراقی موتور باشد. که استارت خیلی عادی انجام شده است ولی موتور قدرت روشن شدن ندارد.

استفاده از سوخت با اکتان پایین

استفاده از سوخت با اکتان پایین تر از اکتان لازم خودرو نیز یکی دیگر از دلایل ایجاد صدای تق تق است. برای جلوگیری از این مسئله کافی است سوختی با اکتان بالا استفاده کنید. و معمولا بهتر است کمی بیشتر از سوختی که تولید کننده خودرو اعلام کرده استفاده کنید. و استفاده از تقویت کننده های اکتان سوخت یکی از راه حل های این موضوع می باشد.

تجمع رسوبات کربنی

تجمع رسوبات کربنی که مانع از احتراق کامل سوخت می شوند، عامل ایجاد همچین صدایی هستند. سوخت تمام وسایل نقیه دارای تمیز کننده کربن هستند. اما ممکن است گاهی نتوانند از ایجاد رسوبات کربنی جلوگیری کنند. در نتیجه این رسوبات که احتمالا در سوپاپ ها، شمع ها و دیگر قطعات سیستم احتراق گیر کنند که منجر به افزایش فشرده سازی در سیلندر و کاهش حجم آن شوند. راه حل این مشکل، استفاده از افزودنی هایی مانند پاک کننده ی انژکتور که برای تمیز کردن رسوبات کربنی در قطعات موتور طراحی شده اند.

استفاده از شمع هاى نامناسب

shame car 300x250 صدای تق تق استارت علامت چیست؟
از شمع مناسب استفاده کنید.

در صورتی که از شمعی به غیر از شمعی که کارخانه سازنده خودرو پیشنهاد داده است؛ استفاده می کنید. همین باعث ایجاد صدای تق تق خواهد شد. چرا که شمع دارای یک طیف حرارتی خاص است و در صورت استفاده از شمع نا مناسب، عمل احتراق به درستی انجام نخواهد شد. همچنین اگر شکاف شمع ها به درستی تنظیم نشود، مى تواند باعث ايجاد صداى تق تق در موتور در هنگام استارت شوند.

در برخی موارد ایراداتی مثل رد کردن دنده استارت از خراب بوردن دنده استارت می باشد .به طور کلی علت تق تق کردن استارت می تواند از خراب بودن اتوماتیک استارت، شل بودن سیم اتصالات و تمام شدن زغال استارت می باشد.

سخن پایانی

با مطالعه این مقاله، اگر بار دیگر در هنگام استارت، صدای تق تق از موتور شنیدید، دیگر دستپاچه نخواهید شد. حالا خودتان می توانید مشکل خودرو را حل کنید. اما اگر مطالب این مقاله نتوانست کمکتان کند تیم حرفه ای کیان باتری همواره به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات شما خواهد بود.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
55 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
محمد گوروی
محمد گوروی
3 سال پیش

سلام من پراید دارم وقتی که پنج دقیقه خاموش کرده چراغامو میزارم روشن ماشین استارت ضعیف میخوره وصدای شوکر برقی ازش میزنه بیرون و ماشین روشن نمیشه باید حتما بگیرم براش علت چیه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد گوروی
3 سال پیش

سلام دوست عزیز باتری، دینام و سیستم برقی خودروی شما باید توسط کارشناس مورد تست و بررسی قرار بگیرد

Cisaran
Cisaran
در جواب  محمد گوروی
2 سال پیش

یا برق دزدی داره یاهم باطریت خرابه احتمال دینامم هس ک شارز نمیکنه موقع روشن بودن ماشین کابل منفی رو بردار ماشین خاموش شد دینامه اگ نشد برق دزدی چک شه مشکل نباشه باطریه ولی چون میگی تو 5 دقیقه 90 درصد باطریه

Farhad
Farhad
3 سال پیش

سلام موقع استاد زدن ماشین یه صدای تقع می‌کنه و استاد نمیخوره چرا

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Farhad
3 سال پیش

با سلام
اگر برق پشت آمپر دارید و استارت نمی خورد، احتمال می رود که باتری خودروی شما ایراد دارد.
اگر دو سال یا چهل هزار کیلومتر از تاریخ تولید باتری شما گذشته است نیاز است آن را تعویض نمائید.
در غیر اینصورت به یک متخصص مراجعه نموده تا خودروی شما را عیب یابی نماید.

فرهاد632
فرهاد632
3 سال پیش

سلام تیبا 1 پنج هزارتا رفتم -صفره-ازون اول مشکل استارت گهگاهی داشت-به اینصورت که بعضی اوقات هنگامی که سوییچ را میچرخانم شروع به استارت خوردن میشود و بعضی اوقات حین استارت صدای استارت خوردن قطع می شود و دوباره صدای ان می اید و موتور روشن می شود….مشکل چیست نمایندگی میبرم میگویند مشکل باید همان لحظه رخ بده تا برات درستش کنیم.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  فرهاد632
3 سال پیش

با سلام
ایرادی که بیان نمودید حتما باید توسط کارشناس بررسی گردد.
برای عیب یابی باید به نمایندگی خدمات پس از فروش سایپا مراجعه نموده و یا با شماره تلفن 096550 تماس حاصل نمائید.

محمد
محمد
2 سال پیش

سلام
خودرو من پراید میباشد بعضی وقتا استارت میخورد بعضی وقتا استارت نمیخورد وقتی سوییچ رو باز میکنم برق پشت آمپر میاد ولی ماشین استارت نمیخوره و صدای تیک تیک میده . باتری و دینام هم تست شده و سالم میباشد . مشکل از کجا میتونه باشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد
2 سال پیش

با سلام و درود
اگر دینام سالم هست، احتمال میرود که مشکل از باتری باشد.
(طول عمر باتری 2 سال و یا 40 هزار کیلومتر میباشد)

روزبه
روزبه
2 سال پیش

سلام خدمت همگی مشکل من اینه که مدتیه که درست در زمان استارت و روشن شدن خودرو، ضربه و تقه ای وارد میشه که زیر پا (پدال ترمز) و در قسمت فرمان این ضربه رو احساس میکنم. به نمایندگی مراجعه کردم گفتند که دسته موتورها سالم هستند ولی مشکل من حل نشده و این ضربه همچنان در زمان استارت هست. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید. تشکر

حامد محمدزاده
حامد محمدزاده
2 سال پیش

سلام و وقت بخیر ماشین من ریو مدل 86 بعضی وقتها استارت که میزنم دوسه بار گیر میکنه و صدایه غیژ غیژ میده یه چند ثانیه صبر میکنم و کلید و درمیارم دوباره استارت میزنم روشن میشه اون لحظه که اون صدا رو میده انگاری سه ثانیه ایی یه چرخ دنده هرز میچرخه ممنونتون میشم راهنماییم کنید که مشکلش چیه تقریبا دوسه ماهی میشه اینجوریه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حامد محمدزاده
2 سال پیش

سلام. استارت شما ایراد دارد. مشکل از باتری خودرو نیست.

Cisaran
Cisaran
در جواب  حامد محمدزاده
2 سال پیش

اگ از استارت ک گفتین صدای غیژ میاد دنده استارت یا دوشاخ استارت مشکل داره
اگ اونا سالمن دنده فلاور مشکل داره
استارت میخوره ولی صدای فقط ارمینچر میاد

حکیم
حکیم
2 سال پیش

سلام‌من‌ماشین‌پراید‌دارم‌وقتی‌استارت‌میزنم‌‌خارخارصدامیده‌استارت‌نمی‌خوره‌‌باید‌چند‌سری‌بزنم‌که‌استارت‌بخوره‌ممنون‌میشم‌راهنمایی‌کنین

mohamad
mohamad
2 سال پیش

عالی

Screenshot_20211017-211430.jpg
Cisaran
Cisaran
2 سال پیش

سلام خسته نباشین ممنون از راهنماییی های خوبتون ولی هیچجا درست راهنمایی نمیکنن مثلا استارت صدای تق تق میده سویچو میچرخونی میگه تق تق گاهن روشن میشه گاهنم صدای تق تق میاد خب اگ ب سیم کوچک ک ب استارت رفته یا مهره هشت هس یا ی سرسیم فشاریه برق بیاد خب یا سیم کشی سویچ یا اوتومات ضعیفه ک با ی رله تقویتی حله اونم اگ از سویچ عمل نکنه ولی برق بدی ب اون سیم کوچیک استارت بخوره ی تقویتی میبندن ولی. اگ ج نداد اوتومات تعویض میشه ک ن زغال ن چیز دیگ میخاد(البته بعد تق تق… خواندن ادامه ...

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Cisaran
2 سال پیش

با سلام
تشکر از همراهی و راهنمایی شما

نظام فیروزی
نظام فیروزی
2 سال پیش

بسیار مفید بود دوست من تشکر از اطلاعات مفید تان
ماشین من موقع استارت تق تق میکند
این مشکل بعد از طوفان گرد باد بارندگی شدید در شهر هرات درست شد حالا برم برسی کنم ببینم میتونم درستش کنم،

مجتبی
مجتبی
2 سال پیش

سلام
ماشین ۲۰۶ دارم امروز وقتی استارت زدم بعد از روشن شدن ماشین صدای تق تق از پشت داشبورد و ضبط نیومد خاموش کردم دوباره استارت زدم بعد از روشن شدن تق تق میکرد.

وحید
وحید
1 سال پیش

سلام من زمانی که میخام استارت بزنم استارتم رد میکنه وموتور روشن نمیشه.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  وحید
1 سال پیش

با سلام
نوع صدایی که از استارت ساطع می شود بسیار مهم است، برخی صداهای تق تق یا تیک تیک مربوط به ضعف باتری خودرو است اما گاهی صداهای تق تق مربوط به خرابی رله استارت است.
در تمامی این موارد حتما باید به یک متخصص مراجعه نمائید تا پس از بررسی خودروی شما را عیب یابی نماید.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

با سلام
من یه وقتی که ماشین روشن و خلاص هم بود اومدم بدون خاموش کردن سوییچ رو بیرون بیارم و اشتباهی سوییچ رو بالا بردم و ماشین یه لحظه استارت خورد و یه صدای قیژی داد
مخواستم ببینم آیا آسیبی بهش وارد شده یا خیر🙏

یاورزاده
یاورزاده
1 سال پیش

سلام ماشینم پراید،تو حالت حرکت بودم تو سرعت 20،یهو ماشین صدای استارد میداد انگار یکی استارد میزد منم خاموش کردم دوباره روشن کردم همونجوری شد،چند دقیقه دیگه تست کردم یعتی تا سویچو باز کردم خودش استارد میزد روشن میشد و صدای بدی میداد انگار یکی مدام استارت میزنه
برق پشت امپر داره چون روشنم میشه …چیکار کنم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  یاورزاده
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید احتمالا به دلی اتصالی در سیستم برق و استارت خودروی شما است توصیه می شود حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی نموده و مشکل آن را مرتفع نماید.

علی رحمتی
علی رحمتی
1 سال پیش

سلام من پراید دارم برق پشت امپر میاد ولی استارت می زنم چراغ ها ی پشت امپر خاموش می شود

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط علی رحمتی
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی رحمتی
1 سال پیش

با سلام
علائمی که بیان نمودید احتمالا مربوط به خرابی باتری خودروی شما است. البته دلایل دیگری نیز می تواند داشته باشد.
توصیه می شود برای اطمینان بیشتر به یک متخصص مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی‌های لازم می‌توانید با شرکت کیان باتری به شماره تلفن 88200200 تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمائید.

علی حسینی
علی حسینی
1 سال پیش

با سلام و خسته نباشید من پراید دارم و تازه به مشکلی خوردم وقتی استارت میزنم یک صدای تق میده و ماشین روشن نمیشه ولی وقتی همینجور سوییچ رو نگه میدارم ماشین روشن میشه, به نظره شما ایراد از کجاست؟ ممنون از پاسخگوییتون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی حسینی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید چند دلیل مختلف می تواند داشته باشد از جمله خرابی استارت، خرابی باتری یا دینام و اتصالات آن، اما بیشترین احتمال خرابی مربوط به سوئیج و مغزی سوئیچ خودروی شما می باشد.
برای بررسی دقیق و عیب یابی خودرو توصیه می شود حتما به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید.

شباب
شباب
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

سلام پژو ۴۰۵ دارم صبح ها که ماشین را روشن میکنم صدای تق تق از طرف موتور وتسمه ها به گوش میرسد به محض اینکه یه مقدار ماشین کار بکنه صدا قطع میشود

حمیدرضا
حمیدرضا
1 سال پیش

سلام ممنونم. عزیزان بسیار عوامل اساسی وکلیات قضیه به خوبی شرح داده شدباتشکر

رحیم مقدم
رحیم مقدم
1 سال پیش

سلام و عرض ادب. بنده وانت نیسان ۹۳ دارم لطفا مختصات دقیق مکانی استارت این وسیله را برایم تشریح بفرمایید و بفرمایید که چرا استارت عمل نمی کند درحالی که برق پشت آمپر به طور کامل وجود دارد و هنگام باز کردن سویچ صدای یک تقه می آید؟!.

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  رحیم مقدم
1 سال پیش

با سلام
با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید احتمال می رود که باتری خودروی شما دشارژ شده و یا عمر مفید آن تمام شده است.
اگر بیش از دو سال از تاریخ تولید باتری خودروی شما می گذرد احتمال خرابی آن بسیار زیاد است.
تمام علائمی که بیان نمودید مربوط به خرابی باتری خودروی شماست نه استارت و متعلقات آن، اما برای اطمینان بیشتر توصیه می شود به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر
206 تیپ 5 موقع استارت زدن حدود 10 ثانیه از پشت پنل کولر صدای تق تق میاد و قطع میشه علت چیست

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
صدایی که بیان نمودید حتما باید توسط یک متخصص برق خودرو شنیده و بررسی شود تا بتوان علت آن را پیدا کرد.
برای بررسی و چکاپ این موضوع توصیه می شود حتما به یک کارشناس مراجعه نمائید تا پس از عیب یابی مشکل آن را مرتفع نماید.

هادی تیموری
هادی تیموری
1 سال پیش

سلام وقت بخیر ممنون از توضیحاتتون .
ماشین من توی هوای سرد و وقتیکه خنک هس بعد از استارت خوردن ماشین و روشن شدن ماشین صدای خطخط میاد از سمت چرخای ماشین البته شاید من فکر میکنم سمت چرخای ماشین هس.لطفا راهنماییم کنین
ماشین 206 هس.

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط هادی تیموری
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  هادی تیموری
1 سال پیش

با سلام
این مشکلی که بیان نمودید با توجه به اینکه صدای خودروی شما قابل شنیدن نیست توصیه می شود برای جلوگیری از هرگونه پیامدی حتما به یک متخصص یا کارشناس خودرو مراجعه نمائید تا پس از بررسی و عیب یابی مشکل خودروی شما را مرتفع نماید.

Rasool
Rasool
1 سال پیش

باعرض سلام من مزدا ۳۲۳ اف دارم هروقت صبح روشن میکنم میخوام حرکت کنم ریپ میزنه دور موتور میفته وخاموش میشه زمانی که داغ میکنه وآمپر بالامیاد بهتر میشه .وایرشمع عوض شده .شمع چندماهی عوض شد شمع سوزنی خوب انداختم ولی بازکردم پایین چینی شمع زرد شده مصرف سوختم رفته بالا وبوی خام سوزی میده لطفا راهنمایی کنیین باتشکر ضمنا سنسور دریچه گاز هم عوض کردم

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط Rasool
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Rasool
1 سال پیش

با سلام ریب زدن خودرو در حال حرکت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که به اختصار برایتان بیان خواهیم کرد: مشکل در سیستم اگزوز: سیستم اگزوز، از طریق منیفولد (چندراهه) اگزوز، گازهای خروجی را از سرسیلندر جمع می‌کند و مانند یک قیف، این گازها را به‌سمت بیرون از سیلندرها هدایت می‌کند. در آنجا، گازها از طریق لوله جلویی آزاد می‌شوند و به مبدل کاتالیزوری انتقال می‌یابند. مبدل کاتالیزوری با حذف عناصر مضر گازها مانند مونوکسید کربن و مونوکسید هیدروژن، آنها را به گازهای بی‌اثر تبدیل می‌کند. در نهایت این گازها به انبار اگزوز (صداخفه‌کن) منتقل می‌شوند که صدای خروج… خواندن ادامه ...

مصطفی
مصطفی
در جواب  Rasool
11 ماه پیش

سلام به احتمال خیلی زیاد ایراد از سنسور اکسیژن باشه…اگر قطعش کردی و درست شد ایراد از اونه منم این مشکلو داشتم و هیچ دستگاه دیاگی نشون نمیداد

Rasool
Rasool
1 سال پیش

باسلام من مزدا ۳۲۳اف دارم صبحها که روشن میکنم میخوام حرکت کنم ریپ میزنه ودورموتورمیفته خاموش میشه وقتی که موتورداغ کرد وآمپرامد بالا بهتر میشه وایر شمع عوض شده شمع ها چندماه پیش عوض شدن شمع سوزنی گرفتم درجه یک حالا بازکردم پایین چینی شمع ها زرد شده درضمن سنسور دریچه گاز هم عوض کردم مصرف سوختم هم بالا رفته بوی خام سوزی میده خلاصه خیلی اذیت شدیم لطفا راهنمایی کنین

یعقوب
یعقوب
1 سال پیش

سلام خسته نباشیدوقتی من سویچ روبازمیکنم اون صدای اولیه ماشین که بایدقطع شه بعداستارت بزنی قطع نمیشه مشکلش چیه ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  یعقوب
1 سال پیش

با سلام
احتمال می رود صدایی که مورد نظر شماست مربوط به صدای مکش پمپ بنزین خودرو باشد.
عمده ترین دلیل این مشکل می تواند بخاطر یکسره کردن پمپ به صورت عمدی توسط صاحب خودرو باشد و یا دلایل دیگری از جمله یکسره شدن دستور رله پمپ از سمت ایسیو و یا حتی مشکل در سیم کشی خودرو نیز باشد.

Ebi
Ebi
1 سال پیش

دمتون گرم ب خدا

علی
علی
1 سال پیش

سلام من بعدروشن شدن ماشین صدای درگیری چرخ دنده میاد مشکل ازکجاست تازه استارتم سنگین میخوره

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
مشکل بیان شده دلایل مختلفی می تواند داشته باشد، در فصول سرد سال این اتفاق معمولا به دلیل برودت هوا یه وجود می آید.
اما دلایلی از جمله خرابی و یا فرسودگی استارت خودرو و متعلقات آن و ضعف باتری نیز می تواند در این موضوع تاثیر داشته باشند.

Kian
Kian
1 سال پیش

سلام ماشینم سمند دوگانه مدل۸۸هست ماسینم روشن بود ولی وقتی خاموش کردم دوباره خواستم روشن کنم استارت که زدم تق تق میکنه و روشن نمیشه برق پشت آمپر میاد و چراغهای ماشین هم روشن میشه لطفا راهنمایی کنید،سپاس

یحیی
یحیی
11 ماه پیش

سلام وخسته نباشیدمن نیسان کاربرات دارم ودرحالت رانندگی خاموش شدومقع استارت زدن استارتم وزه مکرداستارت نمیخوردالبته جای یکی ازپیچهای استارتم شکسته که باواش روی سوراخه چند وقتی کارکردتادیروزوموقع خاموش شدن خرخر میکردباصدایزیادوپولی پایانی که به سمت قلابی اصلا نمی چرخه استارتم درآوردیم باحال دادنم روشن نشدآیاکسی مشگل رومیدونه تنها درآمد خانواده بااین نیسانه

آخرین ویرایش 11 ماه پیش توسط یحیی
احمد شریفیان
احمد شریفیان
10 ماه پیش

سلام من نیسان دیزل دارم الان یک ماه میشه این صدای تق تق از استارت میاد ماشین روشن نمیشه یا بد روشن میشه. پیش باطری ساز هم بردم دنه استارت را عوض کرد ولی همچنان روشن نمیشه.
پیش مکانیک هم بردم دستگاه زد گفت سنسور میل بادامکی ماشین سوخته باید عوض بشه. عوض کردم یه روز خوب شد ولی دوباره همون آش وهمون کاسه.

ابوالفضل
ابوالفضل
9 ماه پیش

سلام ،
هیوندا اکسنت موقع استارت زدن صدای تق تق متوالی میدهد و روشن نمیشود ، استارت اتوماتیک هست ، مجدداً باید استارت زد تا صدای تق تق تمام شود ، علت چیست

یعقوب ۹۴۵۴
یعقوب ۹۴۵۴
6 ماه پیش

سلام . من یه پراید دارم بعضی وقتا که ماشین خاموش هست میخام روشن کنم برق پشت چراغ میاد با چرخاندن سوییچ برق چراغا خاموش میشه و استارت نمیخوره . ممنون میشم بگید ایراد از باطریه یا سوییچ ماشینم.

محمد
محمد
6 ماه پیش

سلام شب ماشین پارک و خاموش کردم. صبح اومدم ماشین روشن کنم برق پشت آمپر میومد و حتی آینه های برقی هم کار میکرد ولی استارت نمی خورد و بازدن استارت ماشین خرخر میکرد. لطفا راهنمایی کنید.

محسن رزمی
محسن رزمی
5 ماه پیش

سلام.
در فیلم اول، که در مورد شمع و باز کردن و تمیز کردن اوون بوود به زبان اصلی.
البته فیلم خوبی بوود، ولی مربوط به پراید نبوود.
ممنوون از شما.
ارادتمند رزمی.

حمید رضا غفاری
حمید رضا غفاری
2 ماه پیش

سلام ماشین ۲۰۷ اتومات دارم در سر پیچ ها که فرمان را به سمت شاگرد میدادم صدای تق تق از جلوی ماشین میومد کلی خرج جلوبندی و پلوس و سگدست و غیره کردم باز صدا تق تق در پیچ گردش به راست میومد به طور تصادفی متوجه شدیم موقعی که جک زیر سمت شاگرد است با استارت تق تقی که قبلا در گردش به راست میشنیدیم و با گاز دادن بیشتر میشد باطری ساز اوریم ۳ تا پیچ استارت را شل کرد در حالت روشن استارت را با دنده فلایور فاصله داد با گاز دادن دیگر تق تقی نیومد مشخص… خواندن ادامه ...

جواد
جواد
2 ماه پیش

سلام 405دارم موقع استارت زدن صدای تق تق میاد ولی روشن که میشه صدا قطع میشه ولی موتور بد کار میکنه حالت 3کارکردن ودرشت کارکردن نظر شما چیست ممنون

کیان باتری
در جواب  جواد
2 ماه پیش

با سلام
با توجه به اینکه مشکل خودروی شما به خوبی بیان نشده است و این ایراد حتما بایستی توسط یک متخصص مورد بررسی و عیب یابی قرارگیرد، توصیه می شود حتما به یک تعمیرکار ماهر یا کارشناس مراجعه کنید تا پس از بررسی کامل مشکل آن را مرتفع نماید.
برداشت ما از توضیحاتی که شما بیان نمودید خرابی وایر خودرو می باشد.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش