4.6
(538)

تمام افرادی که قصد خرید ماشین را دارند، دغدغه خرید بهترین دزدگیر ماشین با امنیت بالا را نیز در سر می پرورانند. نداشتن اطلاعات کافی در مورد خرید بهترین دزدگیر ماشین ممکن است باعث شود تا محصولی که خریداری کرده اید، پس از مدت کمی دچار آسیب و خرابی شود و مشکلات زیادی را برای شما ایجاد نماید.

بهترین دزدگیر خودرو هایی که در بازار موجود هستند، شاید در نگاه اول و از نظر ظاهری بسیار متفاوت باشند اما هدف تمام آن ها یکی  و آن هم محافظت از ماشین شماست.

نصب دزدگیر راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
راهنمای خرید بهترین دزدگیر ماشین

چرا دزدگیر فابریک کافی نیست؟

معمولا سیستم‌های دزدگیری که توسط کارخانه روی خودرو نصب می‌شود از نظر دقت عملکرد کارایی بهتری دارند و مورد اعتمادترند. دلیل آن هم نوع طراحی و نصب آن‌هاست که دزدگیر را عملا تبدیل به بخشی از ماشین می‌کند.

برخی از این سیستم‌ها توانایی جلوگیری از روشن شدن خودرو و همچنین هشدار صوتی و روشن شدن چراغ‌ها در صورت اقدام به روشن کردن خودرو توسط سارق بدون کلید را دارند. اما مشکل بزرگ آ‌ن‌ها اینجاست که پس از مدتی به دلیل مشابه بودن محل نصب این دزدگیرها، پیدا کردن آن‌ها و از کار انداختنشان برای سارقان حرفه‌ای کاری راحت و پیش‌پا افتاده است!

بیشتر بخوانید: چگونه با ابزار ضد سرقت خودرو امنیت آن را بالا ببریم؟

رده بندی انواع دزدگیر ماشین

رده بندی دزدگیر ماشین 300x166 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
رده بندی دزدگیر ماشین

در حال حاضر در بازار ایران سه نوع دزدگیر اتومبیل مختلف عرضه می‌شود. دزدگیر ساده ماشین، دزدگیر سیم کارت خور و دزدگیرهای تصویری. با توجه به لایه‌های امنیتی و امکاناتی که این دزدگیر‌ها به صاحبان خودرو می‌دهند، قیمت‌های مختلفی دارند. در ادامه راهنمای خرید دزدگیر ماشین هر یک از این ضدر سرقت ها را به طور کامل بررسی کرده ایم.

دزدگیر خودرو ساده

دزدگیر ماشین ساده، پرمصرف‌ترین و متداول‌ترین دزدگیری است که در حال حاضر در کشور استفاده می‌شود. این دزدگیرها قابلیت‌های زیادی ندارند و در بهترین حالت تنها در صورتی که ضربه‌ای به خودرو وارد شود می‌توانند با صدای هشدار شما و دیگران را مطلع سازند.

این ویژگی هم تنها در زمانی مؤثر است که شما به خودرو نزدیک باشید. چون بعید است صدای مرسوم و عادی دزدگیر خودرو شما برای دیگران جلب توجه کند؛ آن هم فقط در شرایطی که بتوانید صدای دزدگیر ماشینتان را از صدای دزدگیر دیگر خودروها تشخیص دهید!

دزدگیر ساده 300x200 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
ارزان ترین دزدگیر خودرو

این نوع دزدگیرها با توجه به امکانات کم و قابلیت‌های محدود از دیگر انواع دزدگیر خودرو قیمت کمتری دارند. اما به هر حال با وجود ساده بودنشان شاید بتوانند سارقان کم‌ تجربه را مدت زمان بیشتری پشت درب ماشین نگه دارند!

این دزدگیرها معمولا دارای یک ریموت کنترل با برد تقریبا ۱۰۰ متر، سیستم اعلام هشدار با صدا و سنسورهای حساس به حرکت و ضربه هستند.

با این توصیفات می‌توان نتیجه گرفت این نوع دزدگیر خودرو ارزان قیمت برای کسانی که دنبال یک سیستم امنیتی قوی هستند، مناسب نمی‌باشد.

دزدگیر ساده خودرو چه معایبی دارد؟

یکی از نقاط ضعف دزدگیر های ارزان قیمت خودرو برد پایین آنهاست. اگر دزدگیر ساده را بر روی خودرو خود نصب کنید و در محلی دور از خودرو باشید اصلا متوجه سرقت خودرو نخواهید شد. همچنین در صورت بلند شدن صدای دزدگیر ماشین متوجه علت آن نمی شوید.

در مواقعی گاهی با رد شدن یک گربه از روی کاپوت خودرو صدای دزدگیر ماشین بلند می شود! پس دزدگیر ارزان قیمت خودرو نمی‌تواند انتخاب کاملی برای شما باشد.

دزدگیر تصویری ماشین

دزدگیر تصویری خودرو 300x224 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
راهنمای خرید دزدگیر تصویری ماشین

این نوع دزدگیرها جزء پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین دزدگیرهای بازار می‌باشند. علاوه بر ویژگی‌های معمول دزدگیرهای دیگر، در دزدگیر خودرو تصویری یک مانتیور قرار داده شده است که می‌تواند به شما نشان دهد در حال حاضر خودرو شما در چه وضعیتی است.

این مانیتور روی ریموت کنترل تعبیه شده است و معمولا روی خودروهای جدیدی که تولید می‌شوند توسط کارخانه قرار داده می‌شود. اما این مانیتور دقیقا چه چیز را نشان می‌دهد؟!

اطلاعات و تصاویری که توسط این مانیتور کوچک می‌توانیم ببینیم بسیار جزئی است. مثلا در صورت وارد شدن ضربه‌ به خودرو، سنسور حساس به شوک فعال شده و معمولا روی مانتیور ریموت، تصویر کوچکی از یک چکش ظاهر می‌شود و یا زمانی که درب خودرو باز شود، علامت باز شدن درب خودرو یا درب کاپوت ماشین را می‌بینیم.

این ویژگی باعث می‌شود که در زمان سرقت، علاوه بر هشدار و صدای آلارم متوجه نوع و دلیل هشدار هم شویم. ویژگی دیگر این نوع دزدگیرها قابلیت هوشمند قفل کودک، باز کردن درب خودرو هنگام نزدیک شدن به خودرو و یا قفل کردن ماشین هنگام دور شدن از آن و استارت زدن خودرو از راه دور می‌باشد. همچنین ویژگی‌های دیگری نیز می‌تواند اضافه شود که باعث افزایش قیمت می‌شود.

اما در صورت فاصله داشتن با خودرو یا ضعیف بودن باتری و در دسترس نبودن ریموت خودرو راه حل چیست؟!

بیشتر بخوانید: برق دزدی ماشین و روش های برطرف کردن آن

دزدگیر سیم کارتی خودرو

دزدگیر سیمکارتی 300x282 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
دزدگیر سیم کارتی خودرو

بهترین نوع دزدگیر خودرو موجود در بازار، دزدگیر خودرو سیم کارتی است. در این دزدگیرها از تکنولوژی جدیدی استفاده شده است که این امکان را فراهم می‌کند تا با قرار دادن سیم‌ کارت داخل دزدگیر و اتصال به آنتن GSM، دزدگیر به اینترنت متصل شود.

این نوع دزدگیرها معمولا دارای اپلیکیشن موبایل هم هستند که در نتیجه شما را قادر می‌سازند حتی در زمانی‌که از خودرو فاصله دارید از طریق آلارم روی تلفن همراهتان از وضعیت خودرو با خبر شوید. همچنین در زمانی‌که به اینترنت متصل نباشید هم از طریق SMS به شما پیام داده می‌شود.

این نوع دزدگیرها ویژگی‌های دیگری مثل امکان روشن و خاموش کردن خودرو از راه دور، قفل کودک، نمایش موقعیت لحظه‌ای خودرو و… را نیز دارند. همچنین این دزدگیرها معمولا دارای ریموت کنترل جداگانه هم هستند.

نگرانی دیگری که با استفاده از این نوع دزدگیرها برطرف می‌شود، مشکلات مربوط به خرابی و باتری ریموت کنترل است که در دزدگیرهای معمولی هرگونه استفاده از دزدگیر را غیرممکن می‌سازد. اما دزدگیرهای سیم‌ کارتی تحت هر شرایطی به وسیله اپلیکیشن موبایل هم کارایی سابق خود را داشته و حتی می‌توانند مشکل گم شدن سوئیچ یا جا ماندن ریموت را هم برطرف کنند.

آپشن های بیشتر دزدگیر
دزدگیر سیمکارتی2 300x169 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
گرانترین دزدگیر ماشین

دیگر قابلیت های جالبی که برای دزدگیر ماشین می توان در اینجا به آن ها اشاره داشت، از جمله:

• قابلیت شارژ شدن
• هشدار به مزاحمت های احتمالی در اطراف خودرو
• هشدار در صورت روشن ماندن چراغ های ماشین
• آنتن محفوظ جهت افزایش برد بیشتر
• اخطار در صورت باز بودن درب ها
• مشاهده ی دمای درون خودرو بر روی دزدگیر ماشین
• چشمی حرکت سنج
• و …

 بهترین دزدگیر ماشین

بهترین دزدگیر 300x173 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
بهترین دزدگیر ماشین سیم کارت خور

پس تا اینجا می‌توان نتیجه گرفت که بهترین دزدگیر برای ماشین، دزدگیر خودرو با موبایل یا به عبارت دقیق‌تر دزدگیرهای سیم کارتی با اپلیکیشن می‌باشد که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های یک سیستم امنیتی نسبتا خوب، قابلیت‌های راهگشای دیگری نیز برای راحتی کاربر فراهم می‌آورد. اما باید توجه داشت که برای افزایش امنیت دزدگیر هنوز هم نیازهایی داریم. برای افزایش امنیت دزدگیر خودرو و عملکرد بهتر آن چه کارهای می‌توانیم بکنیم؟

تمام انواع دزدگیرهایی که تا اینجا در مورد آن بحث شد علی‌رغم تفاوت در ویژگی‌های ظاهری و عملکردی، اما به طور کلی یک ساختار مشترک دارند. اکثر این دزدگیرها دارای خط تحریک باز و خط تحریک بسته هستند که محل اتصال حسگر باز و حسگر بسته می‌باشند و برای روشن و خاموش کردن دستگاه، کلید معمولی، سوئیچ آلفا، قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور دارند. علاوه بر این مدارات دزدگیر به منظور قطع شدن برق دستگاه شامل مدار شارژ باتری ماشین و مدار آژیر هستند.

برای افزایش ایمنی دزدگیر خودرو باید بخش‌های مختلف دزدگیر را ایمن‌سازی نمود. پس ابتدا بهتر است با بخش‌های مختلف یک دزدگیر ماشین کمی آشنا شویم.

بخش‌های مختلف دزدگیر خودرو

اجزادزد گیر 300x150 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
پیشرفته ترین دزدگیر ماشین

جعبه دزدگیر ماشین

باید دقت شود که جهت ایمنی دستگاه دزدگیر بهتر است مدار اصلی آن داخل یک جعبه آهنی کوچک ساخته شده با یک در روی لولا قرار داده شود. همچنین در صورت سیم‌کشی توکار دزدگیر خودرو، دستگاه امنیت بیشتری خواهد داشت.

بهتر است به منظور نصب مدار شماره‌گیر خودکار تلفن به مدار دزدگیر، یک بلندگوی کوچک وصل نموده و در جعبه دزدگیر ماشین، کنار میکروفون قرار داده شود.

سیم‌های دزدگیر ماشین

بهتر است سیم‌های دزدگیر ماشین که معمولا هشت عدد هستند از جعبه اصلی که مدار دزدگیر در آن قرار دارد، خارج شود. معمولا چهار سیم مربوط حسگر نوری، دو سیم به ولتاژ مثبت و منفی ۱۲ ولت تغذیه حسگر نوری و دو سیم مربوط به رله که هنگام تحریک این دو سیم به هم متصل می‌شوند، می‌باشد.

آژیر دزدگیر ماشین

صدای قوی و بلند آژیر برای دزدگیر خودرو یک امتیاز محسوب می‌شود. پس بهتر است برای این کار از آژیرهای بوقی استفاده شود. بهتر است بلندگو داخل جعبه‌ای فلزی که جلوی آن باز باشد، محکم شده و جهت امنیت بیشتر توکار نصب شود.

علاوه بر موارد فوق که جهت افزایش امنیت دزدگیر خودرو استفاده می‌شود. به نکات مهم دیگری نیز برای خرید دزدگیر باید توجه داشت.

مهمترین امکانات دزدگیر خودرو

وقتی می خواهیم از خصوصیات بارز این وسیله صحبت کنیم، منظورمان این است که چنین نکاتی که در ذیل به آن اشاره خواهیم کرد را می توان مدنظر قرار داد. در کل می توان گفت یک دزدگیر خودرو خوب موارد زیر را دارا است که می تواند در خرید بهترین دزدگیر ماشین شما را راهنمایی کند.

  • حسگر ضربه

این وسیله که به “شوک سنسور” معروف است در قسمت داخلی بدنه خودرو قرار گرفته است. کارایی آن بدین صورت است که بر اثر برخورد به محل نصب دزدگیر ماشین، لرزشی ایجاد می شود و صدای آژیر از آن بلند می شود.

  • خروجی چشمی

 اگر دقت کنید می توانید به این نکته پی ببرید که در تمامی دزدگیرها، “چراغ های ال ای دی” وجود دارد. چراغی که به صورت چشمک زن کار می کند و روشن و خاموش شدن آن معنای بودن دزدگیر در اتومیبل را می رساند.

عملکرد چراغ های ال ای دی موجود در خودروها که حکم دزدگیر خودرو را می رساند بدین ترتیب است که وجود هر گونه حرکتی را به کیت های دزدگیر منتقل می کند. دقتی که این وسیله از خود به جای می گذارد به قدری بالا است که گذر هوا را نیز حس خواهد کرد.

البته بد نیست این نکته را هم توجه نمایید که قطعه مربوطه را در وسط داشبور نصب می کنند. همچنین قبل از اینکه اقدام به خرید آن نمایید به یاد داشته باشید که کیت دزدگیر خریداری شده باید خروجی قطعه را داشته باشد.

  • بالابر شیشه

 از دیگر عواملی که بر ویژگی بهترین دزدگیر خودرو می افزاید، وجود بالابر شیشه است. اگر دقت کرده باشید برخی از افراد به هنگام ترک ماشین این نکته را از یاد می برند که شیشه را بالا بکشند.

چنانچه دزدگیر خودروی شما خروجی این وسیله را داشته باشد این امکان به شما داده می شود که با خرید آن مشکلتان حل شود و از خطرات احتمالی نظیر سرقت خودرو جلوگیری به عمل آورد. کارایی این قطعه اینطور است که هنگام قفل درب خودرو، شیشه ها خود به خود بدون اینکه شما حرکتی انجام دهید بالا می رود.

این قابلیت برای کسانی که بعد از پارک کردن خودرو خود یادشان می رود شیشه های ماشین را بالا بدهند می تواند بسیار کاربردی باشد.

  • شاسی درب

 بهترین دزدگیرهای خودرویی، ویژگی های مثبت زیاد دارند که از میان آن ها می توان به داشتن “شاسی درب” اشاره کرد. این وسیله به این صورت کار می کند که وقتی درب خودرو باز می شود، صدای دزدگیر اتومبیل بلند خواهند شد و یا روی ریموت دزدگیر تصویری را برای شما به معرض دید خواهد گذاشت تا بتوانید به طور واضحی آن را ببینید و مطمئن شوید که درب بسته شده است.

سوال این است که اگر درب کاپوت باز شود چه می توان کرد؟ در دزدگیرهای که امروزه برای خودروها استفاده می شود، شاسی درب کاپوت و صندوق در نظر گرفته شده تا اگر درب آن ها باز شد با صدای آژیر پخش شده، فرد صاحب خودرو متوجه آن شود.

  • صندوق پران

اگر این دکمه بر روی دزدگیر خودرو وجود داشته باشد، بدون اینکه از سوئیچ استفاده کنید این امکان را دارید درب صندوق را به راحتی باز کنید.

نکات مهم در خرید دزدگیر ماشین

نکات دزدگیر 300x194 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
راهنمای خرید دزدگیر اتومبیل

دزدگیر خودرو وسیله ای است که برای انواع وسایل نقلیه مورد نیاز است. متاسفانه سالانه حدود دو میلیون خودرو در شهر های مختلف ایران به سرقت می رود. به همین دلیل استفاده از بهترین دزدگیر ماشین اهمیت پیدا کرده است و رقابت زیادی بین برندهای معروف برای بدست آوردن سهم بیشتری از بازار وجود دارد. رقابت این مارک ها منجر به افزایش ضریب امنیتی هشدارها از روز به روز می شود.

1- قفل مرکزی

اولین نکته ای که هنگام خرید دزدگیر خودرو باید به آن توجه کنید، مجهز بودن محصول انتخابی شما به قابلیت قفل مرکزی است. امروزه تقریبا تمام دزدگیرها دارای این امکان هستند و سبب می شوند تا شما با فشار دادن تنها یک دکمه تمام درهای خودرو را قفل و یا باز نمایید.

2- قابلیت تنظیم سنسور حساسیت

اینکه بتوان حساسیت سنسورها را تنظیم کرد نکته بسیار مهمی در انتخاب دزدگیر ماشین می‌باشد. حساسیت سنسورها نه باید به اندازه‌ای زیاد باشد که با عبور یک گربه به صدا در آید و نه آنقدر کم که با شکست شیشه هم، آژیر فعال نشود!

  با وجود چنین امکانی شما می توانید میزان حساسیت دزدگیر اتومبیل خود در اماکن شلوغ و پر تردد را کاهش دهید تا پیوسته با هر برخورد کوچکی به خودرویتان، آژیر آن به صدا در نیاید و سبب سلب آسایش دیگران و همینطور خالی شدن باطری خودرویتان نگردد.

3- میزان بُرد دزدگیر

دزدگیرها هر یک دارای یک بُرد یا بهتر است بگوییم مسافت قابل پشتیبانی هستند که بیشتر از آن را نمی توانند ساپورت کنند؛ پس بهتر است در هنگام انتخاب و خرید دزدگیر خودروی خود به میزان بُرد آن نیز توجه لازم را داشته باشید.

4- امکانات جانبی

خوشبختانه دنیای طراحی و تولید دزدگیرهای مخصوص خودروها بسیار پیشرفت کرده است و امروزه طیف گسترده ای از آنان می توانند در کنار انجام وظیفه اصلی خود که همان محافظت از وسیله نقلیه شما می باشد، امکان استفاده از ویژگی های دیگری همچون: صندوق پران، قفل کودک، هشدار باز بودن درها به هنگام حرکت، قفل خودکار درها با آغاز حرکت، خاموش کردن خودرو به هنگام سرقت و غیره را برایتان به ارمغان بیاورند. ناگفته نماند وجود هر یک از این امکانات بر روی قیمت دزدگیرها نیز تاثیر مستقیم دارد.

car alarm thumb 300x161 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
مزایای خرید دزدگیر خودرو

5- سهولت نصب

نکته دیگری که هنگام خرید دزدگیر ماشین بهتر است به آن توجه شود، سهولت در نصب و راه اندازی آن است.  نصب سیستم هشدار اتومبیل شامل سیم‌های زیادی می‌شود و با سیستم برقی اتومبیل شما نیز درگیر است.

از آنجایی که نصب این سیستم‌ها می‌تواند سخت باشد، گاهی اوقات لازم است از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید؛ اما اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های خود هستید، می‌توانید هنگام خرید دزدگیر ماشین نوعی از آن را انتخاب کنید که آسان‌تر از بقیه انواع قابل نصب است.

6- ریموت کنترل یدکی

بهتر است در زمان خرید دزدگیر دقت کنید تا از انواع جدیدتر دزدگیر خودرو که معمولا به ریموت یدکی هم مجهز هستند، خرید کنید.

7- صدای آژیر

بلند بودن صدای آژیر و امکان تنظیم آن از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

8- باتری پشتیبان

یک عدد باتری کمکی تا اگر باتری اصلی خودرو از کار افتاد، برق سیستم دزدگیر را تأمین کند.

9- قیمت دزدگیر خودرو

قیمت دزدگیر 300x109 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
قیمت کیت دزدگیر ماشین

قیمت دزدگیر خودرو همچون بسیاری دیگر از تجهیزات مربوط به خودرو کاملا متغیر است و به همین خاطر پیشنهاد می کنیم چنانچه قصد خرید یک دزدگیر مناسب برای خودروی خود را کرده اید، حتما پیش از اقدام به خرید، میزان بودجه خود را مشخص نمایید و سپس به ویژگی های آن توجه نمایید.

عوامل گوناگونی مثل نوع دزدگیر، شرکت سازنده، قابلیت‌های دزدگیر و… در قیمت دزدگیر ماشین مؤثرند. باید توجه داشته باشید که اکثر دزدگیرهای ارزان قیمت موجود در بازار چینی بوده و بسیاری از ویژگی‌های گفته شده را ندارند.

همچنین متأسفانه برندهای مطرح اروپایی دزدگیر هم دارای قیمت بسیار زیادی می‌باشند. پس بهتر است نگاهی به بازار داخلی دزدگیر خودرو و تولیدات داخل کشور هم داشته باشید!

10- گارانتی و خدمات پس از فروش

همانطور که گفته شد اکثر دزدگیرهای موجود در بازار تولید خارج از کشور می‌باشند. دزدگیرهای چینی که اساسا بدون برند یا اصطلاحا No Name هستند و دزدگیرهای برند و گران قیمت مثل ماجیکار و… هم دارای گارانتی معتبری در داخل کشور نیستند.

پس باز هم می‌رسیم به دزدگیر خودرو ایرانی! اما چطور از کیفیت این دزدگیرها مطمئن شویم؟!

بیشتر بخوانید: دزدی باتری ماشین و راههای جلوگیری از آن

آیا با دزدگیر، خودرو امنیت کامل دارد؟

cartheft arshin 300x186 راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین
معایب دزدگیر ماشین

در انتهای مقاله راهنمای خرید دزدگیر ماشین، یک توصیه جدی داریم. حتی زمانی که شما یک دزدگیر مناسب بر روی خودرو خود نصب می‌کنید، همه چیز تمام نشده است. سیستم اعلام سرقت خودرو یا همان دزدگیر ماشین فقط می‌تواند به شما اطلاع دهد که اتومبیل شما در دست سارقین است.

اما اگر نتوانید اتومبیل خود را رهیابی کنید، اعلام سرقت خودرو به شما کمک چندانی نمی کند. بنابراین بهتر است پس از خرید دزدگیر به جی پی اس هم فکر کرد و البته می توان در یک حرکت بهتر یک دزدگیر مجهز به چی پی اس تهیه کرد.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی و تهیه دزدگیرهای GPS دار به صفحه همه چیز درباره ردیاب جی پی اس خودرو، مراجعه فرمایید. این مدل از جی پی اس ها علاوه بر خودرو برای رهیابی افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش