به باتری بک آپ خودرو، نگهدارنده حافظه نیز گفته می شود. باتری پشتیبان یا نگهدارنده حافظه تا پیش از ورود خودرو های مدرن وجود خارجی نداشت. در اصل نیازی به آن ها نبود , چرا که در خودرو های قدیمی سیستم الکترونیکی وجود نداشت که نیاز به مراقبت داشته باشد. اما در خودرو های امروزی با وجود سیستم های الکترونیکی زیاد استفاده از این وسیله را لازم کرده. اگر دوست دارید بدانید کار این وسیله چیست در ادامه با فارس باتری همراه باشید .

کاربرد باتری بک آپ خودرو

باتری بکاپ فندکی 300x300 باتری بک آپ یا پشتیبان Backup Battery
کاربرد باتری پشتیبان خودرو

اگر برای تعویض باتری خودرو مراجعه کرده باشید , پس از تعویض باتری ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید . یکی از ساده ترین انها قفل شدن سیستم صوتی و نیاز به کد دادن ان است . برای انهایی که سیستم صوتی سنگین بر روی خودرو نصب کرده اند نیاز به تنظیم امپلی و سیستم را خواهند داشت. البته در موارد پیشرفته تر ممکن است خودرو بد کار کند , ریپ بزند یا در دور درجا خاموش شود .

چرا این اتفاق می افتد؟ جدا بودن طولانی مدت بست های باتری باعث پاک شدن حافظه سیستم و ریست شدن مقادیر ذخیره شده در ای سی یو می شود. همین امر باعث بروز مشکلات مختلف میشود . باتری پشتیبان با تامین انرژی الکتریکی سیستم در زمان تعویض باتری مانع ریست شدن سیستم خودرو می شود.

انواع باتری پشتیبان خودرو

باتری پشتیبان به دو صورت موجود است. مدل اول توسط دو گیره سوسماری به بست مثبت و منفی باتری خودرو متصل می شود. مدل دوم توسط یک سری فندکی به جای فندک خودرو متصل شده و سیستم را تغذیه می کند . ساده ترین نوع باتری بکاپ استفاده از یک تبدیل به همراه یک باتری 9 ولت است. نمونه انرا در عکس زیر مشاهده می کنید.

باتری کوچک فندکی 300x225 باتری بک آپ یا پشتیبان Backup Battery
انواع باطری پشتیبان ماشین

باتری کمکی (پشتیبان) مرسدس بنز

خودروهایی مانند بنز و بی ام و برای نگهداری حافظه کاربر، باید از این باتری ها استفاده کنند.

فیلم آموزش نصب باتری بک اپ Auxiliary بنز

ویدئوی فوق در مورد باتری پشتیبان یا باتری کمکی بک اپ Auxiliary این خودرو است که گاهی به آن باتری ثانویه گفته می شود و نحوه ی تغییر آن را آموزش می دهد.