4.5
(819)

در دنیای امروز با توجه به افزایش آمار سرقت، نصب دزدگیر ماشین می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش ریسک دزدیده شدن خودرو داشته باشد. نصب دزدگیر بر روی خودرو مراحلی دارد که در این مقاله قصد داریم به صورت گام به گام به آموزش نصب دزدگیر ماشین بر روی انواع خودروها بپردازیم، با ما همراه باشید.

آموزش نصب دزدگیر آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
آموزش نصب دزدگیر خودرو

دزدگیر خودرو

دزدگیر خودرو یا سیستم اعلان سرقت آن، وسیله ای است که به لطف تکنولوژی توانسته به زندگی بشر ورود کند. این وسیله به کمک یک سیستم تعریف شده بر امنیت الکترونیکی یک خودرو حاکم می شود و هرگونه اقدام غیرقانونی را به وسیله آژیر اعلام می کند.

به عبارت ساده تر دزدگیر وسیله ای است که یک سیستم حریم خصوصی بر خودرو تعریف می کند و هر گونه اقدام که ورود به حریم و یا شکستن قفل، شیشه، ضربات و غیره را با آژیر زدن اعلام می کند.

دزدگیر خودرو به طور کلی از سه قسمت مهم تشکیل شده است که پنل مرکزی، آژیر و حسگر اجزای اصلی آن می باشند، و در تعامل با یکدیگر کار امنیت خودرو را انجام می دهند. دزدگیرهای خودرو در انواع مختلف تولید می شوند و در بازار فروش می توان مدل های مختلف آنها را مشاهده کرد.

بیشتر بدانید: راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر ماشین

یک دزدگیر خودرو شامل اجزای مختلفی می باشد که وجود تک تک این قطعات در سیستم ضروری بوده و در صورتی که هر یک از این قطعات حساس خراب شوند کار کردن دزدگیر با اختلال مواجه خواهد شد. در ادامه به سیستم دزدگیر خودرو و اجزا آن می پردازیم.

Car Alarm Components 300x173 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
اجزا دزدگیر خودرو
  • کیت اصلی

این قطعه در واقع مغز سیستم دزدگیر به شمار رفته و سایر قطعات آن را کنترل می نماید. در واقع اگر این قطعه خراب شد امکان کار کردن سایر اجزا نیز وجود نداشته و دزدگیر از کار می افتد. سنسورهای مختلف دزدگیر برای این که بتوانند پردازش اطلاعات دریافتی را انجام دهند، باید به کیت اصلی متصل شوند و همچنین خروجی های مختلف مانند آژیرها نیز به این قسمت متصل می باشند.

  • ریموت های دزدگیر

با وجود امواج رادیویی می توان از طریق ریموت دزدگیر، امور مختلفی مانند باز و بسته کردن درب های خودرو، قطع و وصل کردن آژیر هشدار و … را از راه دور انجام دهید. علاوه بر آن امکان خاموش کردن خودرو از راه دور توسط این ریموت امکان پذیر می باشد.

اجزای دزدگیر ماشین 300x149 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
اجزای دزدگیر خودرو
  • سنسور شوک

سنسورهایی در ساختار دزدگیر خودرو به کار رفته اند که به حرکات مختلف حساس بوده و در صورتی که ضربه یا شوکی به خودرو وارد شود سیگنال ها توسط این سنسورها دریافت شده و به کیت اصلی انتقال می یابد.

در واقع این سنسورها هستند که به پارامترهای فیزیکی در اطراف خودرو واکنش نشان داده و منجر به فعال شدن دزدگیر می گردند. البته سنسورهای دیگری مانند سنسور پنجره، سنسور درب و … نیز وجود دارند که ممکن است در دزدگیرهای مختلف به کار رفته شوند.

  • نمایشگر ال ای دی

در ساختار دزدگیرهای خودرو قطعه ای به نام نمایشگر ال ای دی به کار رفته است که آن را در کنار شیشه اتومبیل نصب نموده و باعث می شود تا در صورتی که دزدگیر فعال باشد چراغ آن شروع به چشمک زدن نماید. روشن بودن این چراغ باعث می شود تا سارقین بدانند که خودرو دارای دزدگیر بوده و از انجام دزدی و آسیب به ماشین خودداری نمایند.

اجزای دیگری مانند آژیر، پمپ درب خودرو، میکروسوئیچ، آفتامات، رله باکس، شیشه بالابر، آنتن و … از قطعات به کار رفته در دزدگیرهای خودرو می باشند. برخی از این قطعات ممکن است تنها در دزدگیرهای پیشرفته به کار رفته اما بسیاری از آنها ساختار اصلی دزدگیر را تشکیل می دهند.

کلیه روشهای نصب دزدگیر خودرو از شناخت رنگبندی سیم کشی خودرو، برق خودرو و سوکت های دزدگیر آموزش داده میشود.

انواع سیم های دزدگیر خودرو

سیم های دزدگیر 300x160 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
رنگ سیم های دزدگیر ماشین

برای نصب سیم دزد گیر می بایست با سیم های دزگیر اشنا شویم که عبارتند از

1- سیم برق دزگیر

سیستم دزگیر نیاز به برق V 12 بوده و برای این منظور توسط دو عدد سیم به رنگ قرمز (به فیوز + وصل) و سیم مشکی (بدنه) به برق خودرو وصل می باشد، جهت اتصال اسن سیم (قرمز) یک فیوز تعبیه شده و ضمناً از برق BAT سوئیچ گرفته می شود مقدار آمپر فیوز با توجه به اینکه بر روی سیم طراحی شده تعیین می گردد و معمولاً بین ۲۰ الی ۳۰ آمپر می باشد. در نقشه های دزگیر این سیم (قرمز) با حروف BAT، ۱۲ +، input مشخص شده است و سیم مشکی با علامت بدنه یا Grount مشخص شده است.

بیشتر بدانید: سیستم برق خودرو چیست؟

2- سیم راهنما

سیم راهنما جزء سیم های خروجی می باشد و باید به دسته سیم راهنمای خودرو نصب گردد. در صورتی که دزدگیر دو عدد سیم داشته باشد این دو سیم همرنگ مربوط به راهنما می باشد یکی راهنمای چپ یکی راهنمای راست متصل می شود. در صورتی که یک سیم داشته باشد این سیم توسط دیود ۴۰۰۷ به دسته سیم راهنمای خودرو نصب می شود.

نکته: سیم های راهنما در نقشه ها با علائم زیر مشخص می شود در صورتی که نقشه نباشد می توان به روش زیر سیستم های راهنما را مشخص نمود ابتدا مثبت و منفی دزدگیر را متصل نموده و سپس تک تک سیم ها را با لامپ تست امتحان می کنیم.

3- سیم آژیر

این سیم را می توان به روش زیر نیز مشخص نمود سیم قرمز و مشکی دزدگیر را به برق ۱۲ ولت وصل می کنیم این سیم در حالت

4- سیم حس گر ACC دزدگیر

این سیم به فیش ACC سوئیچ متصل می شود و وظیفه آن قطع مدار دزدگیر در حالت روشن بودن خودرو می باشد. در بعضی از دزدگیر ها این سیم را با IGN نشان می دهند.

نکته: سیم هایی که درای این سیم می باشند مجهز به سیستم آنتی کارجک می باشد بدین منظور که هرگاه شخصی خودرو را روشن نمود صاحب خودرو می تواند بوسیله ریموت خودرو را با فعال نمودن رله قطع کن، موتور را خاموش نماید.

5- سیم های لای دری دزدگیر

در سیستم دزدگیر دو عدد سیم مربوط به لای دری می باشد.

  • الف) لای دری منفی و با علامت
  • ب) لای دری مثبت و با علامت

6- سیم کاپوت

سیم های کاپوت در نقشه ها با علائم زیر مشخص می شود.

7- سیم صندوق پران

در بعضی از دزدگیر ها یک سیم با علامت Trankopen که مربوط به صندوق پران می باشد این سیم برق منفی ارسال می کند می توان با استفاده از رله و یک الکترو موتور درب صندوق را طبق نقشه زیر باز نمود، جهت فعال نمودن این سیم می بایست دکمه چهارم ریموت را به مدت دو ثانیه ممتد نگه داریم.
در بعضی از دزدگیر ها سیم Trankopen وجود ندارد.

برای استفاده سیم دیگری وجود دارد که در نقشه با علامت -۲۵θmA مشخص شده است که می توان به عنوان سیم صندوق پران استفاده نمود.

دزدگیر پراید 300x164 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
راهنمای نصب دزدگیر پراید

8- سیم های قفل مرکزی

سیمی که برق مثبت می گیرد و باعث می شود الکترو موتور درب را قفل کند سیم قفل ینامیده می شود. در دزدگیر ها شش عدد سیم وجود دارد که مربوط به سیم قفل مرکزی است که می توان این ۶ عدد سیم را به دو دسته تقسیم نمود.

  1. Look
  2. unlook

هر کدام از این سیم ها دسته سه تایی به یک رله در داخل کنترل یونیت دزدگیر متصل شده است که این رله ها توسط ریموت فعال می شود برای تشخیص سیم های قفل مرکزی می توان از روی نقشه دزدگیر شناسایی نمود.

در صورتی که نقشه دزدگیر موجود نباشد به روش زیر عمل می کنیم. سیم های قفل مرکزی دارای رنگ های یکسان بین دو دسته می باشد مثلاً اگر یک دسته سفید، قرمز، سبز باشد دسته بعدی نیز سفید، قرمز، سبز با یک رنگ دیگری خط دار شده است.

حالت های تست سیم دزدگیر خودرو

  1. در حالت (قفل) arm تک سیگنال
  2. در حالت (باز) disarm دوسیگنال
  3. در حالت alarm دائم سیگنال (دائم چشمک می زند به مدت یک دقیقه)

چگونه سیم های دزدگیر بدون نقشه تعیین کنیم؟

نصب دزدگیر 3 300x199 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
نصب دزدگیر روی خودرو

در صورتی که بخواهیم بدون نقشه سیم های آن را مشخص کنیم به روش زیر اقدام می کنیم.

  1. سیم قرمز و مشکی را به برق V 12 وصل می کنیم.
  2. سیم آزیر را به آژیر یا لامپ تست وصل می کنیم.
  3. تک تک سیم ها را با لامپ تست بدین بدین صورت که یک طرف لامپ تست را به برق مثبت و طرف دیگر آن را به تک تک سیم ها وصل می کنیم، آن سیمی که آزیر را فعال کند سیم لای دری مثبت می باشد و اگر سیمی نباشد که آزیر را فعال نماید می بایست لامپ تست را به بدنه وصل نمود در صورت آژیر زدن سیم دیگر منفی تحریک می باشد.

سیم لای دری خودرو ها به دو صورت وجود دارند:

  1. منفی قطع
  2. مثبت قطع

اکثر خودرو ها منفی قطع می باشند در حال حاضر خودروی مزدا ۳ مثبت قطع می باشد برای نصب سیم لای دری می بایست سیم کلید لای دری را مشخص نمود و سپس سیم دزدگیر را به آن متصل نمائیم.

نصب دزدگیر خودرو 3 300x225 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
نحوه نصب دزدگیر ماشین

سیستم قفل مرکزی از سه قسمت تشکیل شده است:

  1. میکروسوئیچ
  2. الکتروموتور
  3. کنترل یونیت

۱-الکترو موتور آهنربائی

الکترو موتور هم در دو نوع می باشد. الکترو موتور برقی و الکترو موتور آهنربایی

نکته: جهت آزمایش الکترو موتور حتماً آن را با باتری آزمایش می کنیم.

نکته: به الکترو موتور درب خودرو بین چهار الی شش دهم ثانیه (S4/0 الی S 6/0) نباید بیشتر برق اعمال شود.

نحوه نصب دزدگیر ماشین چگونه است؟

نصب دزدگیر ماشین از مراحل گوناگونی تشکیل شده است، در ادامه با طریقه نصب دزدگیر ماشین با ما همراه باشید:

نصب دزد گیر خودرو 300x214 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: آماده سازی نصب دزدگیر

قبل از نصب دزدگیر ماشین نمی بایست بر اساس مدل خودرو و سیستم برق کشی محاسباتی را انجام داد تا بتوان به نصب بهتر و موفق تری دست یافت. برای انجام این کار باید قبل از هر اقدامی یک نقشه از نصب دزدگیر طراحی شود.

برای انجام بهتر این کار می توانید علاوه بر شناسایی سیستم برقی خودروی مورد نظر، دفترچه راهنمای دزدگیر خریداری شده را مطالعه کرده و بر اساس آن کار نصب دزدگیر را انجام دهید.

نصب دزدگیر 1 300x228 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: بررسی سلامت قفل ها

قبل از اینکه کار نصب دزدگیر را انجام دهید از کارکرد صحیح قفل های خودروی خود اطلاع کامل کسب کنید تا بتوانید نصب دزدگیر را به صورت بهتر انجام دهید. برای مثال در صورتی که باز بودن یک در توسط خودرو تشخیص داده نشود، با نصب دزدگیر نیز این مشکل وجود دارد و اگر آن در توسط سارقین باز شود آژیر عمل نخواهد کرد. به همین دلیل توصیه می شود قبل از این کار، از سلامت قفل همه درها مطمئن شوید.

دزدگیر ماشین.jpg2  300x215 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: جای مناسب را انتخاب کنید!

برای نصب دزدگیر خودرو می توان از قسمت های مختلف خودرو استفاده کرد. از طریق ارتباط با نمایندگی مشخص کنید که پنل ها برای نصب دزدگیر برداشته شوند. بهترین قسمتی که می توان از آن کمک گرفت پنل زیر فرمان است، که با برداشتن درب آن مجموعه ای از فیوزها و سوکت ها را مشاهده می کنیم.

مراحل نصب دزدگیر ماشین.jpg3  300x217 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
آموزش نصب دزدگیر ماشین

برای نصب دزدگیر خودرو از قسمت های مختلفی می توان استفاده کرد. این وسیله مهم باید در جایی نصب شود که از دید سارقین به دور باشد. هر چه دزدگیر از دید افراد بیشتر پنهان باشد بهتر است، زیرا در صورت نمایان بودن دزدگیر سارقان می توانند آن را دستکاری نمایند.

همچنین توجه داشته باشید که هنگام نصب به دیگر قسمت و سیم کشی های خودرو آسیب وارد نکنید.

مراحل نصب دزدگیر خودرو.jpg4  300x217 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: سوراخ کاری و عبور سیم های دزدگیر

پس از نصب دزدگیر بایستی کار عبور سیم ها را از داخل اتاق خودرو به سمت محفظه موتور انجام داد. این سیم برای اتصالات برق و یا وصل کردن آژیر استفاده می شود.

دزدگیر خودرو.jpg5  300x216 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: نصب آژیر

آژیر دزدگیر را بر روی دیواره بین محفظه موتور و داخل خودرو نصب کنید. البته می توان آن را در جای دیگری در محفظه موتور نصب کرد. دقت کنید که آژیر برای اینکه آب و روغن به آن ورود نکند، رو به پایین نصب شود.

طریقه نصب دزدگیر خودرو.jpg6  300x215 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: روشن کردن کلید valet

این کلیدی است که به سیمی جدا از آژیر متصل است و با استفاده از این کلید می توان برای مواقع ضروری که آژیر فعال است، آن را غیر فعال کرد.

راهنمای نصب دزدگیر خودرو.jpg7  300x215 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: نصب چراغ ال ای دی

چراغ ال ای دی فعال و غیر فعال بودن دزدگیر را نشان می دهد. به همین دلیل این چراغ بایستی در مکانی نصب شود که قابل رویت باشد. برای اینکار بهترین مکتم نصب روی داشبورد است.

طریقه نصب دزدگیر ماشین.jpg8  300x215 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: نصب آنتن بیرونی خودرو

نصب این آنتن می تواند محدوده پوشش دهی ریموت را افزایش دهد به همین دلیل توصیه می شود برای بازدهی بهتر آنتن را نصب کنید.

نصب دزد گیر برای خودرو .jpg9  300x216 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: آژیر را وصل کنید

آژیر دزدگیر خودرو دو سیم مثبت و منفی دارد. سیم مثبت آژیر باید به سیم برق مثبت و سیم منفی به کف اتصال شود.

نصب دزدگیر بر روی خودرو.jpg10 300x215 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: وصل سنسورهای دزدگیر

سیستم های سنسور دزدگیر باید به سیم های نشانگر باز بودن درهای خودرو نصب شوند. برای اتصال درست این سیم ها بایستی نهایت دقت را به خرج داد. با نصب این سنسورها هنگام بروز خطر آژیر به صدا در می آید.

نصب دزد گیر ماشین.jpg11 300x215 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
مراحل نصب دزدگیر: وصل کردن سیم برق باتری

سیم برق دزدگیر باید به صورت مستقیم به باتری خودرو نصب شود تا در صورت خاموش بودن خودرو، دزدگیر کار کند.

نصب دزدگیر پراید 1.jpg11 300x215 آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین
آخرین مرحله: گذاشتن پنل ها

در آخر پنل هایی که برداشته بودید را در جای خود قرار دهید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
25 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
جهان
جهان
2 سال پیش

سلام میخواستم بپرسم درپراید132 مدل 88سیم نارنجی وسیم سفیدبه کدام سیم قفل مرکزی نصب کنم وسیم لای دری کرام است تواینترنت یجاگفتن به سیم سبز یجادیگه گفتن سیم قرمزحالاکدام به کدام وصل میشه جواب ممنون میشم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  جهان
2 سال پیش

با سلام
حتما باید به کارشناس یا متخصص مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید چون رنگ بندی سیمها بسیار نزدیک و مشابه می باشند و احتمال خطا وجود دارد.

سجاد
سجاد
در جواب  جهان
1 سال پیش

دوسته من شاسی لادری یه پیچ چهارسوی کنارش داره اونو بازکن و بکش بیرون رنگ سیمی که پشت اون هست مشخص میشه

‌yousef
‌yousef
2 سال پیش

عالی بود بسیار خوب توضیح دادند

رضا صابرنژاد
رضا صابرنژاد
2 سال پیش

سلام
خسته نباشید
برای نصب صندوق پران داخل ماشین ها چجوری باید سیم صندوق پران داخل سیم های خودرو پیدا کنیم؟

مجتبی
مجتبی
در جواب  رضا صابرنژاد
2 سال پیش

سیم صندوق پران در هر ماشینی به یک شکل هستند، از پشت رله وکلید صندوق پران میشه گرفت

علی
علی
2 سال پیش

خیلی عالی و جامع و کامل بود .ممنون از سایت خوب و آموزش های کاملتون.🌺🌺

سوری
سوری
1 سال پیش

عالی بود ، با تشکر از شما

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سوری
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم، بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام وقتتون بخیر
ماشین من ساینا اس هست
برده بودم برای دزدگیر و نصب کرد ایشون
ولی بعدش تمام سیستم‌های برقی قطع میشد و زمانی ک قطعش کرد درست شد
ولی دیگه نمیخوام پیشش برم و به کمک یه نفر کاربلد نیاز داشتم آیا شما عیب یابی و نصب مجدد انجام میدید؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
متاسفانه خیر، خدمات شرکت کیان باتری محدود به تعویض باتری خودرو در سراسر مناطق 22 گانه استان تهران و به صورت شبانه روزی می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شرکت کیان باتری به شماره تلفن 88200200 تماس حاصل نموده و مشاوره دریافت نمائید.

حسین حیدری
حسین حیدری
1 سال پیش

با سلام و خسته نباشید و تشکر از مطالب آموزنده درج شده.یه سوال داشتم بهترین مکان برای نصب هسگر لرزشی دزدگیر ماشین کجاست که با کوچکترین ضربه فعال شود

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسین حیدری
1 سال پیش

با سلام
بهترین محل برای نصب حسگر لرزشی دزدگیر، داخل کابین و اطراف فرمان خودرو است، زیرا با وجود کوچکترین ضربه ای فعال گردد. اما توصیه می شود علاوه بر آن از چشمی دزدگیر به صورت فعال نیز در خودرو استفاده نمائید.

Behrooz
Behrooz
1 سال پیش

با سلام این مطلب بسیار خوب آموزنده بود دستتون درد نکنه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Behrooz
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم
بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

علیییییییییییی
علیییییییییییی
1 سال پیش

سلام
کوییک مدل ۱۴۰۱ سیم فابریک که برای آژیر دزدگیر به داخل کاپوت کشیده شده رو پیدا کردم، ولی سیم برای نصب شاسی کاپوت رو پیپا نکردم، میشه راهنمایی کنید توی کدام قسمت کاپوت دنبالش بگردم؟

پدرام
پدرام
در جواب  علیییییییییییی
11 ماه پیش

بالای رادیاتور رو ببین هست اصلا دید نداره

حسین
حسین
8 ماه پیش

سلام خسته نباشید دزدگیر ماشین من وقتی به صدا در میاد چراغ های راهنما پارک خورد روشن نمیشن مشکل کجاست
با تشکر

آخرین ویرایش 8 ماه پیش توسط حسین
علی
علی
در جواب  حسین
2 ماه پیش

فیوز های متصل به دزدگیرت سوخته زیر فرمونه ببین کدومشه عوض کن

امین
امین
6 ماه پیش

سلام دزدگیر ماشینم 405سه سیمی که بغل سویچ گرفته یکی قطعه ویک سمت فلاشر نمی کنه مشکل

امی
5 ماه پیش

سلام جفت شدنه ریموت دزدگیرسیلورچطوری هست

بافکر
بافکر
2 ماه پیش

سلام خسته نباشید،،من دزدگیر نصب کردم ولی برعکس عمل میکنه نمیدونم کدوم سیم جابجا بستم،

کیان باتری
در جواب  بافکر
2 ماه پیش

با سلام
درود بر شما
برای بررسی و عیب یابی این مشکل حتما بایستی به یک متخصص یا نصاب ماهر مراجعه نمایید تا مشکل شما را مرتفع کند.

ارمین
ارمین
1 ماه پیش

سلام وقت بخیر . فیوز های مربوط به راهنما در دزدگیر سوخته . فیوزها ۷.۵ امپر بودند که متاسفانه پیدا نمیشه . فیوز چند امپر میتونم جایگزین کنم؟

کیان باتری
در جواب  ارمین
1 ماه پیش

با سلام
درود بر شما
برای حل این مشکل ابتدا بایستی دلیل اصلی سوختن فیوز را پیدا کنید، تا این مشکل برطرف نشود نباید فیوز با ظرفیت بالاتر نصب کنید چون ممکن است به سایر بخش های الکتریکی خودرو آسیب برساند.
توصیه می کنیم برای بررسی و رفع این مشکل حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمایید تا در نهایت با راهنمایی ایشان فیوز را تعویض کنید.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش