3.7
(727)

پمپ سوخت خودرو نقش بسیار مهمی را در سوخت رسانی در اتومبیل ایفا می‌کند و خرابی پمپ بنزین ماشین به منزله کاهش و یا مختل شدن عملکرد سوخت رسانی در خودرو خواهد بود.

به همین دلیل است که می‌بایست هر از گاهی نسبت به تست و تشخیص خرابی پمپ بنزین خودرو اقدام نمایید. صدای قل قل از باک بنزین یا صدای ویز از پمپ بنزین می‌تواند علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین یا در کل علائم خرابی پمپ بنزین خودرو باشد.

در این مطلب ما قصد داریم علائم خرابی فشار شکن پمپ بنزین، نشانه نیم سوز شدن پمپ بنزین پراید، علت صدای زوزه پمپ بنزین پراید و علت صدای پمپ بنزین ۲۰۶ را مورد بررسی قرار دهیم. با کیان باتری همراه شوید.

پمپ بنزین خودرو چیست و چه وظیفه‌ای دارد؟

پمپ بنزین4 300x200 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
خرابی پمپ سوخت خودرو

در باک خودرو وسیله‌ای به نام پمپ بنزین ( پمپ سوخت ) وجود دارد. وظیفه‌ی آن همانطور که از اسمش به سادگی پیداست، پمپ کردن بنزین از باک به موتور است. در هنگامی که کلید پمپ وصل است، پمپ فعالیت کرده و در حال تنظیم کردن فشار مورد نیاز بنزین برای ایجاد احتراق است.

با استارت زدن، پمپ سوخت فعال و تحت فشار قرار می‌گیرد که در بعضی از اتومبیل‌ها این عملکرد با صدایی همراه خواهد بود. البته لازم است بدانید که هر صدای باک بنزین، صدایی نیست که بتوانید آن را عادی تلقی کنید.

این پمپ برای خنک و روان ماندن از بنزینِ درون باک استفاده می‌کند. در زمانی که پمپ بنزین سالم است، خودرو نرم کار می‌کند.

مشکلات پمپ بنزین خودرو

1- فشار مناسب فعالیت پمپ سوخت: پمپ بنزین ماشین زمانی که به درستی کار می‌کند، فشار سوخت‌رسانی‌اش بین 4 تا 6 بار قرار دارد.

2- کاهش پیدا کردن فشار پمپ بنزین:در این صورت بنزین به درستی از باک به موتور نرسیده و موتور فعالیت بهینه‌ی خود را نخواهد داشت.

3- افزایش بیش از حد فشار پمپ بنزین:

این موضوع نیز باعث می‌شود که قطعات بین پمپ و موتور در اثر تحمل فشار بالا تحلیل رفته و دچار آسیب شوند. در این شرایط شما علائم خرابی فشار شکن پمپ بنزین را مشاهده خواهید کرد.

جالب است بدانید که طراحی پمپ سوخت در خودروها به صورت الکتریکی انجام شده‌است و برای فعالیت از باتری ماشین انرژی می‌گیرد. همین موضوع سبب می‌شود اگر سوئیچ خودرو را می‌چرخانید و خودرو را روشن نکنید، پس از یکی 2 ثانیه صدای شروع فعالیت پمپ بنزین را بشنوید.

جهت آشنایی با نمایندگی صبا باتری کلیک کنید.

اجزای تشکیل دهنده‌ی پمپ بنزین ماشین

در شکل زیر بخش‌های مختلف پمپ سوخت را مشاهده می‌کنید:

اجزای مختلف در پمپ بنزین خودرو 300x249 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
اجزای پمپ بنزین خودرو

زمان تعویض پمپ بنزین

در حالت کلی پمپ بنزین ماشین زمان مشخصی برای تعویض ندارد. و به گونه‌ای ساخته شده که مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار بگیرد و تنها در زمانی تعویض می شود که علائم خرابی پمپ بنزین را مشاهده کنید و متوجه شوید که پمپ ایراد دارد.

کوچک‌ترین ایرادی در پمپ سوخت مشکلات بزرگی برای خودرو ایجاد کند به طوری که رانندگی با آن را غیر ممکن می‌کند. به طور کلی پمپ سوخت بد یا خراب نشانه هایی را از خود نشان می‌دهد که از طریق آن‌ها می‌توان فهمید که وقت بازبینی و یا تعویض پمپ می‌باشد؛ پس باید حواسمان به علائم خرابی پمپ بنزین خودرومان باشد.

بد نیست قبل از این که نشانه های خرابی پمپ بنزین را بدانید با انواع پمپ سوخت آشنا شوید.

انواع پمپ بنزین

همه پمپ بنزین ها شبیه به هم کار می کنند، بدین صورت که بنزین از یک طرف، مکش می شود و از طرف دیگر، انتقال می یابد. پمپ بنزین ها با وجود شباهت در کارکرد، انواعی دارند:

  • پمپ بنزین مکانیکی

پمپ بنزین مکانیکی علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علت خرابی پمپ بنزین مکانیکی

از پمپ بنزین های مکانیکی در خودروهای کاربراتوری استفاده می شود. کارکرد این قطعه، بستگی زیادی به دور موتور دارد، به گونه ای که در دور آرام، بهتر کار می کند. قیمت نوع مکانیکی آن، ارزان تر از سایر مدل هاست. این نوع پمپ بنزین خود انواعی دارد، اما عملکرد تمام آن ها یکسان است.

  • پمپ بنزین برقی

برقی 300x300 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علت برق نرسیدن به پمپ بنزین

پمپ بنزین برقی برخلاف نوع مکانیکی، برای شروع به کار، نیازی به سرعت گرفتن موتور ندارد و عمل سوخت رسانی را از همان لحظه استارت خوردن، به خوبی انجام می دهد. این مدل، در کنار باک بنزین نصب می شود.

سوخت رسانی در این نوع، بهتر از نوع مکانیکی است. خود این نوع شامل دو مدل است: پمپ بنزین داخل باک و خارج از باک. در بیشتر خودروهای انژکتوری امروزی از نوع داخل باک استفاده می شود، چرا که ایمن تر و کم صداتر است.

  • پمپ سوخت مرکب

از پمپ بنزین مرکب به ندرت استفاده می شود و تولیدکننده ممکن است این نوع را تنها بر اساس طراحی خاص برخی از خودروها به کار گیرد. وسایل نقلیه ای که از سیستم خلا استفاده می کنند، از این پمپ بنزین بهره می برند.

با توجه به تعریفی که از انواع پمپ بنزین کردیم، کاملاً مشخص است که نوع برقی، مزایای بیشتری نسبت به دو مدل دیگر دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به علت فاصله زیادی که از موتور دارند، داغ نمی کنند.
  • به صورت چندتایی قابل نصب هستند، یعنی در صورت بروز مشکل در یکی از پمپ بنزین ها، پمپ بنزین دیگر، عمل سوخت رسانی را ادامه می دهد.
  • دور تند و آرام فرقی نمی کند، در تمامی سرعت ها عملکرد یکسانی دارد.
  • بلافاصله پس از استارت خوردن، شروع به کار می کند.

علائم خرابی پمپ بنزین

پمپ سوخت 300x169 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
نشانه های خرابی پمپ سوخت خودرو

پمپ‌های سوخت در اکثر وسایل نقلیه مدرن برقی هستند و در مخزن سوخت نصب می‌شوند. با این حال، برخی از وسایل نقلیه مجهز به پمپ‌های سوخت درون خطی یا به سبک مکانیکی هستند. در کل باید علائم خرابی پمپ بنزین خودرو را جدی بگیرید تا بتوانید شاهد عملکرد مناسبی در سیستم سوخت‌رسانی خودرو باشید.

علائم خرابی پمپ بنزین خودرو به شرح زیر است:

صدای ویز از پمپ بنزین

یکی از اولین علائم خرابی پمپ بنزین خودرو صدای ویز از پمپ بنزین است. یک پمپ بنزین قدیمی یا فرسوده ممکن است هنگام اجرای کار صدای زوزه و ویز محسوسی را ایجاد کند.

البته گاهی ممکن است حین کار صداهایی از پمپ به گوش رسد، اما صداهای غیرعادی مانند ویز، صدایی نیست که خبر از عملکرد صحیح پمپ دهد. صدای قل قل از باک بنزین هم از آن دست صداهایی است که خبر از خرابی پمپ سوخت می‌دهد.

1- روشن شدن چراغ چک خودرو با کاهش فشار بنزین

گاهی هم نیاز نیست منتظر علائم و نشانه‌ای برای پی بردن به خرابی پمپ بنزین اتومبیل باشید، با روشن شدن چراغ چک خودرو در اثر کاهش فشار بنزین، خواهید فهمید که مشکلی در پمپ بنزین خودرو ایجاد شده است.

2- شنیده نشدن صدای پمپ بنزین با زدن سوئیچ

صدا نداشتن پمپ 300x271 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
نشانه های خرابی پمپ بنزین

برای روشن کردن خودرو باید سوئیچ را بزنید. با زدن سوئیچ صدای موتور پمپ که در کنار مخزن سوخت قرار دارد، شنیده خواهد شد. در صورتی که با زدن سوئیچ صدایی نشنیدید، احتمال خرابی سوئیچ وجود دارد.

اگر دقت کنید دقیقاً پس از استارت زدن خودرو صدایی شبیه “وینگ” می‌شنوید که نشان‌دهنده‌ی فعالیت پمپ سوخت می‌باشد. در صورتی که این صدا را نشنیدید بدان معناست که پمپ بنزین ایراد دارد.

3- صداهای بلند از باک بنزین

یکی از اصلی‌ترین علائم خرابی پمپ بنزین صداهای بلند شنیده‌شده از باک است. یک پمپ قدیمی یا فرسوده در زمانی که کار می‌کند، صداهای بلندی می‌دهد که قابل تشخیص است. بیشتر پمپ سوخت‌ها در زمان کار صدای اندکی ایجاد می‌کنند، گرچه که صداهای بلند از باک نشان‌دهنده ایراد پمپ بنزین می‌باشد.

4- سخت استارت خوردن ماشین

Start Car 300x169 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت

علامت دیگری که معمولا خبر از خرابی پمپ بنزین خودرو می‌دهد، مشکل در استارت زدن خودرو است. از آنجایی که پمپ بنزین خودرو در هر زمان استارت زدن کار می‌کند، امکان فرسوده شدن و تضعیف شدن آن بالا می‌رود.

پمپ سوخت ضعیف ممکن است بتواند امکان سوخت رسانی را فراهم کند، اما ممکن است سبب سخت استارت خوردن خودرو شود. یک پمپ فرسوده باعث می‌شود که زمان استارت تا روشن شدن خودرو بیش‌تر طول کشیده و در مواردی که مشکل بزرگ‌تر است حتی نیاز به این باشد که سوئیچ را چند بار باز و بسته کنید.

مقاله پیشنهادی: علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل

5- روشن نشدن خودرو

روشن نشدن 300x200 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت

یکی از جدی‌ترین علائم خرابی پمپ بنزین این است که خودرو کلاً روشن نمی‌شود. در زمانی که پمپ به طور کلی خراب شده و یا در شرایطی که نتواند سوخت کافی برای احتراق را به موتور برساند، خودرو روشن نخواهد شد.

در این شرایط خودرو استارت می‌خورد اما به دلیل عدم سوخت‌رسانی کافی روشن نمی‌شود.

البته دقت کنید که روشن نشدن خودرو دلایل متعددی مانند خرابی باتری خودرو می‌تواند داشته باشد، پس در صورت وقوع چنین مشکلی حتماً تمامی موارد ممکن را بررسی کنید. و مقاله ی ” علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل ” را جهت روشن شدن مطلب مطالعه نمایید.

6- ریپ زدن ماشین هنگام رانندگی

این امر نیز به سبب تأمین نشدن مقدار بنزین مورد نیاز برای احتراق رخ می‌دهد که در نهایت باعث می‌شود موتور خودرو نتواند سرعت ثابت را حفظ کند.

این مشکل بسیار خطرناک است چون می‌تواند باعث از دست دادن کنترل خودرو شود. این مشکل در سرعت‌های بالا نیز اتفاق می‌افتد به صورتی که از جایی به بعد خودرو دیگر شتاب نمی‌گیرد.

7- کم شدن قدرت و شتاب خودرو و افزایش مصرف بنزین

سر بالایی 300x179 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علائم خرابی فشار شکن پمپ بنزین

گاهی به‌دلیل پارگی شلنگ بنزین و یا خرابی پمپ بنزین مصرف سوخت هم افزایش می‌یابد. هر زمان که احساس کردید شتاب خودرو کاهش یافت و یا مصرف سوخت از حد معمول بیشتر شد، به این شک کنید که شاید پمپ بنزین خودرو سوخته و یا نیاز به تعویض شلنگ بنزین دارید.

انتقال سوخت بیش از حد به موتور می‎تواند دلایل مختلفی داشته باشد، که یکی از آن ها دریچه پمپ سوخت است. اگر این دریچه در صورت نیاز به درستی باز نشود، باعث می ‎شود که سوخت به طور مداوم به موتور جریان پیدا کند.

و درک این نکته بسیار ضروری است که موتور به مقادیر بسیار دقیقی از سوخت احتیاج دارد و در صورت وجود سوخت بیش از حد در سیستم موتور، از این سوخت استفاده نمی ‎شود و همچنین این سوخت اضافی در موتور ذخیره هم نمی‎شود و به همین ترتیب سوخت هدر می ‎رود.

مقاله پیشنهادی: عوامل کاهش شتاب خودرو و رفع آن

8- کاهش دور موتور در شرایط سخت

رانندگی در سربالایی باعث می‎شود موتور اتوموبیل شما سخت تر کار کند، به همین دلیل به سوخت بیشتری نیاز دارد. در حمل بار سنگین به وسیله ماشین نیز این امر صادق است و موتور همچنین، در شتاب بالا نیز سخت تر کار می ‎کند اما اگر پمپ سوخت خوب کار کند و سوخت کافی برای موتور را فراهم کند، سرعت موتور کاهش پیدا نمی ‎کند و در غیر این صورت با افت سرعت موتور رو به رو خواهید شد.

شما هنگام رانندگی در شرایط عادی این علائم بد پمپ سوخت را نخواهید دید و این واقعیت که موتور سخت تر کار کند نشان دهنده این است که به سوخت بیشتری احتیاج دارد ومتاسفانه یک پمپ خراب در این شرایط قادر به مهیا کردن سوخت کافی برای موتور نخواهد بود و به این ترتیب شما شاهد افت قدرت موتور خواهید بود.

مقاله پیشنهادی: علت گاز نخوردن ماشین چیست؟

9- متوقف شدن حرکت موتور

توقف ناگهانی 300x200 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علائم گرفتگی پمپ بنزین ماشین

گاهی با خرابی پمپ بنزین اتومبیل، سوخت کافی به موتور نخواهد رسید و درنهایت فشار زیادی به موتور وارد می‌شود. این فشار موجب داغ شدن بیش از حد موتور شده و موتور از حرکت خواهد ایستاد. هر زمانی که موتور بی جهت از حرکت ایستاد و متوجه دمای بالای آن شدید، شک نکنید که دلیل آن خرابی پمپ بنزین است.

مقاله پیشنهادی: علت خاموش شدن ناگهانی خودرو چیست؟

10- افزایش شتاب ناگهانی خودرو

افزایش شتاب 300x219 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علائم سوختن پمپ بنزین خودرو

هنگامی که شما با سرعت عادی و ثابت در حال حرکت هستید، ناگهان یک افزایش سرعت ناگهانی در موتور خودرو تان ایجاد می ‎شود و به معنای دیگر خودرو بدون فشار دادن پدال گاز، به طور تصادفی شتاب می ‎گیرد و این امر ممکن است به دلیل پمپ سوخت فرسوده اتفاق افتاده باشد.

این مشکل در زمانی رخ می‌دهد که پمپ بنزین ناگهان مقدار زیادتری بنزین را به درون موتور می‌فرستد.

محتمل ترین توضیح برای این علائم وجود مقاومت نا منظم در درون پمپ است که پمپ با ارائه فشار مداوم برای انتقال سوخت به موتور کار می ‎کند و اگر تغییری در مقاومت ایجاد شود، سوخت بیشتری به موتور انتقال داده می ‎شود و این اتفاق باعث می ‎شود که موتور به طور ناگهانی شتاب بگیرد.

11- مشکل در عملکرد موتور

از دیگر علائم خرابی پمپ بنزین مشکلات عملکردی موتور می‌باشد. همانطور که قبلاً گفتیم وظیفه‌ی پمپ بنزین رساندن مقدار سوخت مورد نیاز برای ایجاد نیرو به موتور است، بدیهی است که هرگونه مشکل درون این پمپ باعث کاهش بازدهی موتور یا کاهش توان موتور خواهد شد.

یک پمپ فرسوده جدای از مشکل در روشن شدن خودرو، مشکلات دیگری نظیر misfire، کاهش شتاب، افزایش مصرف سوخت و خفه کردن موتور را ایجاد خواهد کرد.

 علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین

پمپ بنزین2 300x169 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین خودرو

اگر خودرو شما حین گاز خوردن به خوبی حرکت نمی‌کند و یا سخت استارت می‌خورد، باید بدانید که پمپ بنزین پراید شما نیم سوز شده است و می‌بایست برای رفع آن، در سریع‌ترین زمان ممکن به تعمیرگاه مراجعه نمایید.

همچنین می‌توانیم بگوییم که علت صدای زوزه پمپ بنزین پراید نیز از نشانه‌های خرابی این قطعه مهم است. از سوی دیگر، هر یک از علائم فوق در ارتباط با پژو ۲۰۶ نیز صدق می‌کند. همچنین لازم است بدانید که صدای پمپ بنزین ۲۰۶ هم نشان از خرابی این قطعه در این خودرو خواهد بود.

تشخیص خرابی پمپ بنزین خودرو

فیلم زیر نحوه تشخیص خرابی پمپ سوخت را به صورت تصویری و واضح نمایش می دهد حتما آن را تماشا نمایید:

از روش های تجربی تست سالم بودن این قطعه( تست پمپ بنزین پراید)، شنیدن صدای پمپ بعد از باز کردن سوئیچ خودرو است. اگر این صدا را نشنیدید، به احتمال زیاد پمپ بنزین سوخته است. روش بعدی، چک کردن شیلنگ ورودی بنزین است.

خرابی رله پمپ بنزین 300x233 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علت قطع شدن رله پمپ بنزین ماشین

استفاده از دستگاه دیاگ، راه حل بعدی است که خیلی دقیق، منشأ بروز مشکل را به شما معرفی می کند. با کمک دستگاه دیاگ به راحتی متوجه می شوید که خرابی مربوط به فیوز، رله ها، سوکت ها یا دیگر قطعات است.

مقاله پیشنهادی: دیاگ خودرو چیست و نحوه دیاگ زدن ماشین

علت کار نکردن پمپ بنزین خودرو

علت خرابی پمپ سوخت 300x225 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علت خرابی پمپ بنزین

چند دلیل اصلی برای از کار افتادن پمپ سوخت در خودروها وجود دارد:

1. علت سوختن پمپ سوخت

اگر شما عادت دارید باک بنزین را زیاد پُر نکنید، در حال آسیب زدن به پمپ بنزین هستید. همانطور که گفتیم پمپ بنزین برای خنک شدن از بنزین درون باک استفاده می‌کند. حال اگر شما همواره با بنزین کم رانندگی کنید، پمپ بنزین کاملاً درون بنزین قرار نمی‌گیرد و داغ می‌کند.

در صورتیکه مرتباً با بنزین کم رانندگی کنید، دمای بالا به پمپ بنزین آسیب زده و باعث سوختن آن می‌شود.

2. سوختن فیوز پمپ بنزین

فیوز پمپ بنزین 300x225 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
علت سوختن فیوز پمپ بنزین

دیگر علت کار نکردن پمپ بنزین، خراب شدن فیوز پمپ سوخت است. این فیوز معمولاً در جعبه فیوز ماشین است و اگر به هر دلیل خراب شود، پمپ سوخت نمی‌تواند کار کند.

حتماً قبل از تعویض پمپ بنزین، این فیوز را بررسی کنید؛ چراکه قیمت آن بسیار کمتر از پمپ است.

مقاله پیشنهادی: تست و علت سوختن فیوز ماشین چیست؟

3. استفاده از بنزین نامرغوب

در شرایطی که از سوخت نامرغوب استفاده نمایید یا اینکه باک خودروتان فرسوده باشد، پمپ سعی می‌کند آلودگی‌ها را به سمت خود جذب کند.

حتی اگر پمپ سوخت در این صورت خراب نشود، شما شاهد علائم نیم سوز شدن پمپ بنزین خواهید بود. این موضوع باعث می‌شود فشار زیادی به پمپ وارد شود که پس از مدت زمانی باعث سوختن پمپ شود.

راه های جلوگیری از خرابی پمپ بنزین

جلوگیری از خرابی پمپ سوخت 300x224 علائم خرابی پمپ بنزین و علت کار نکردن پمپ سوخت
راه های جلوگیری از سوختن پمپ بنزین خودرو

همانطور که گفتیم پمپ‌های بنزین ساخته شده‌اند تا مدت زمان زیادی را دوام بیاورند اما بالاخره پس از مدت زمانی ممکن است نیاز به تعویض آنها داشته باشید که این امر دلایل مختلفی دارد.

یکی از اصلی‌ترین دلایل خراب شدن پمپ بنزین عادت رانندگی با سوخت کم است.

رانندگی با مقدار سوخت کم باعث می‌شود تا احتمال داغ شدن پمپ بنزین و خراب شدن آن بالا رود و در نتیجه هزینه‌های بیش‌تری از به موقع بنزین زدن را روی دست شما بگذارد.

پمپ سوخت همچنین دارای فیلتری می‌باشد که عادت رانندگی با بنزین کم باعث می‌شود این فیلتر بسیار سریع کثیف شده و هنگامی که رسوبات و ناخالصی سوخت به کف باک می‌روند، فیلتر را به سرعت مسدود کنند.

بهترین راه برای پیشگیری از این قبیل مشکلات این است که همیشه بنزین خودروتان بیش از یک چهارم حجم باک باشد.

دقت کنید که نظیر این مشکلات در صورت رسوب‌گیری و کثیف بودن فیلتر بنزین نیز رخ می‌دهد.

با این سه نکته از پمپ سوخت محافظت کنید:

  • صافی بنزین را در سرویس‌های دوره‌ای تعویض کنید
  • از به کار بردن مواد شیمیایی برای تمیزکردن موتور بپرهیزید
  • سطح بنزین را پر یا نیمه پر نگه دارید.

و در آخر اگر هر یک از این نشانه‌ها را در خودرویتان مشاهده کردید و یا احساس کردید که پمپ سوخت شما ایراد دارد، حتماً هر چه سریع‌تر به متخصص مراجعه کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
39 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
یعقوب جوادی
یعقوب جوادی
2 سال پیش

بسیار عالی بود

امیرحسین
امیرحسین
2 سال پیش

سلام امپر بنزین ماشینم بالا پایین میاد مشکل چیه؟

محمد
محمد
2 سال پیش

خوب بود دقیقا فیوزپرایدرامشخص میکردیدکه کجاست؟چندامپره وچک کردن پمپ نو را یا می‌دادید چون پمپ گارانتی نداردودرچین جنس بنجل زیاده ودرایران تجارنوکیسه فراوان وضرررا همیشه مصرف کننده میکند

کامبیز
کامبیز
2 سال پیش

درود من ساندرو دارم و آمپر بنزین به اشتباه مقدار بنزین رو نشان میده …چکار کنم

جواد
جواد
2 سال پیش

سلام من ۲۰۶ دارم وقتی هوا خیلی سرد میشه سوئیچ رو باز میکنم صدای پمپ نمیاد باید دو سه بار سوئیچ رو باز بست کنم تا صدای پمپ بیا بعد ماشین روشن بشه دلیلش چی میتونه باشه

حسن
حسن
1 سال پیش

عالی وجامع بود،سپاس

ابراهیم
ابراهیم
1 سال پیش

سلام پمپ بنزین 2ماه پیش سوکت داخلش اتصالی کرد عوض کردم پمپ نوانداختم الان بازم مثل قبلا شده میشه علتش چیه‌‌‌‌‌؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ابراهیم
1 سال پیش

با سلام
این مشکلی که بیان نمودید دلایل متعددی می تواند داشته باشد که حتما باید بررسی و چکاپ شود تا عیب یابی گردد.
اما استفاده از لوازم متفرقه و غیراستاندارد یا بدون کیفیت نیز یکی از عوامل رایج مشکلات فنی بسیاری از خودروهای امروزی است.

Mmm
Mmm
1 سال پیش

عالی ممنون

بهرام
بهرام
1 سال پیش

بسیار عالی و کامل بود دستتون درد نکنه ، بهتر از این راهنمائی شما هیچ جایی ندیدم.💗

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  بهرام
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم.
بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

طالب
طالب
1 سال پیش

سلام من پراید دارم که دوروز پیش سویج باز کنم صدای پمپ بنزین نمیاد استارت میزنم روشن نمیشه برق مشتقیم به فیوز پمپ دادم کار کرد رله دوبل هم عوض کردم باز هم سویج باز کنم باز صدا پمپ نمیاد

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  طالب
1 سال پیش

با سلام
با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید احتمال سوختن پمپ بنزین خودروی شما بسیار زیاد است اما جهت اطمینان بیشتر حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

خیام نیشابوری
خیام نیشابوری
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

بزرگوار گفتن با برق مستقیم پمپ کار میکند،اگه سوخته باشه که دیگه با برق مستقیم کار نمیکنه……رله دوبل!

Majid
Majid
در جواب  خیام نیشابوری
1 سال پیش

رله دوبل هم عوض شده مشکل حل نشده ، احتمال زیاد مسیر سیم کشیه از سوییچ تا سر پمپ

امیر
در جواب  طالب
6 ماه پیش

جنس رله دوبلت اشغاله با یه رله بهتر تست کن دوباره

حمید
حمید
1 سال پیش

سلام من ماشینم پرایده وقتی یوویچ باز میکنم وینگ پپ قط نمیشه مشکل از چیه ؟ تشکر

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حمید
1 سال پیش

با سلام
این مشکل چند دلیل عمده می تواند داشته باشد:
نخست اینکه شاید کسی عمدا آن را یکسره نموده است.
دوم فرسودگی رله پمپ و یکسره شدن آن از سمت کامپیوتر خودرو است.
سوم اینکه احتمال اتصال کوتاه و یا ایراد در سیم کشی خودرو نیز وجود دارد.
در پایان توصیه می شود برای بررسی و عیب یابی خودروی خود به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از چکاپ کامل، مشکل آن را مرتفع نماید.

شهرام
شهرام
1 سال پیش

سلام ماشین من پراید هس وقتی درجا کار میکنه یا تو ترافیک هستم یکباره پمپ بنزین خودکار خاموش میشه بعد از نیم ساعت دوباره کار میکنه علتش چیه؟ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  شهرام
1 سال پیش

با سلام
برای بررسی و عیب یابی این مشکل حتما بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از چکاپ کامل مشکل آن را مرتفع نماید.
مشکلی که بیان نمودید می تواند ریشه در خرابی یا نیم سوز شدن پمپ بنزین و یا اتصالات ضعیف و نامناسب سیم کشی خودرو داشته باشد.

محمد رضا
محمد رضا
1 سال پیش

خودرو بنده ساینا اس هست مشکل اختلال در نمایشگر بنزین داره یا زیاد و یا کم میکنه امپر بنزین پشت کیلومتر چند بار بردم نمایندگی گفته با بروزرسانی و ریست و دانلود دوباره حل میشه ولی متاسفانه مشکل هم چنان هست باک رو پر کردم از قزوین رفتم تا نارمک تهران و برگشتم ۹ ساعت تو ترافیک و جاده بودم ۳۷۰ کیلومتر ی خونه هم امپر کم نشده رسیدم منزل صبح استارت زدم ی خونه کم کرد سر ظهر خونه دو و سوم کم شد شب دوباره خونه سوم برگشت به حالت پر الان با این مسافت طی شد از… خواندن ادامه ...

حسین
حسین
1 سال پیش

سلام
توی سرعتهای بالا صدای تلاطم بنزین میاد از باک و این صدا ربطی هم به دست انداز یا ترمز نداره، علت چیه؟

فرهاد
فرهاد
1 سال پیش

سلام من یک پراید 97 دارم در ترافیک پمپ بنزین قطع میشه پمپرو عوض کردم بازم درست نشد مکانیکم مشکل روتشخیص نمیده لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم

Amirali
Amirali
1 سال پیش

سلام دوست عزیزم ماشینم پراید صبا۸۹ سویچ ک باز میکنم صدا تا نصفه قط میشه و دیگه ماشین روشن نمیکنه سوچو ک میکشم دباره میزنم باز ک میکنم هیچ صدایی نمیاد چند بار ک میزنم روشن میکنه .هیچ قطعی یا مشکلی موقه روشن بودنش نداره فقط وقتی ک روشنش میکنم اینجوریه لطف میکنین راهنماییم کنین ممنون میشم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Amirali
1 سال پیش

با سلام
با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید احتمال می رود مغزی سوئیچ خودروی شما خراب شده باشد.
اما برای اطمینان بیشتر توصیه می شود برای بازدید و چکاپ کامل خودروی خود حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

کیانوش
کیانوش
1 سال پیش

با سلام و عرض خسته نباشید
من پراید دارم و چند روزی هست که موقع حرکت ماشین ریپ میزنه و بعضی مواقع هم یک دفع خاموش میشه
امکان داره که از پمپ بنزین باشه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کیانوش
1 سال پیش

با سلام این مشکل دلایلی می تواند داشته باشد که به اختصار برایتان بیان خواهیم کرد: مشکل در سیستم اگزوز: سیستم اگزوز، از طریق منیفولد (چندراهه) اگزوز، گازهای خروجی را از سرسیلندر جمع می‌کند و مانند یک قیف، این گازها را به‌سمت بیرون از سیلندرها هدایت می‌کند. در آنجا، گازها از طریق لوله جلویی آزاد می‌شوند و به مبدل کاتالیزوری انتقال می‌یابند. مبدل کاتالیزوری با حذف عناصر مضر گازها مانند مونوکسید کربن و مونوکسید هیدروژن، آنها را به گازهای بی‌اثر تبدیل می‌کند. در نهایت این گازها به انبار اگزوز (صداخفه‌کن) منتقل می‌شوند که صدای خروج آنها را کاهش می‌دهد و… خواندن ادامه ...

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام صدای پمپ بنزین حتی موقع خاموش کردن از باک میاد انگار برقش یک سرس مشکلش چیه ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد
1 سال پیش

با سلام
تا چند ثانیه پس از خاموش کردن خودرو، وجود صدای مکش توسط پمپ بنزین خودرو طبیعی است. اما اگر صدای ممتد و طولانی دارید نیاز است که به یک متخصص مراجعه نمائید تا پس از بررسی مشکل آن را مرتفع نماید.

عباس
عباس
1 سال پیش

سلام و درود خدمت شما… مقاله ی شما خیلی خوب و صریح و واضح هستش بهتون تبریک میگم. اما بنظر من ،اگه شما علت روشن نشدن یا خرابی پمپ رو اول مقاله ذکر می‌کردید، خیلی بهتر بود.که درآخرمقاله شما به فیوز پمپ هم بخوبی اشاره کردید،خودم چندین مسافر رو که ماشینشونو استارت میخورد اما روشن نمیشدوبه گفته ی خودشون صدای پمپ نمی‌شنویم رو،سریع در مرحله ی اول میگفتم فیوز رو چک کنید واکثریت مشکلشون حل میشد. حالا شما فکرکن اگه دوست عزیزمان پاش به تعمیرگاه برسه فقط بخاطر همین ندانستن فیوز سوخته چه هزینه هایی براش بتراشند.( البته همه ی… خواندن ادامه ...

سیامک
سیامک
11 ماه پیش

سلام. صدای پمپ من هر از گاهی میاد و گاهی نمیاد. مشکل از کجاس؟ پمپ؟

مهدی
مهدی
11 ماه پیش

سلام داداش من یدونه زانتیا دارم وقتی سوئیچ رو باز میکنم سیفون که باید دو سه ثانیه کار کنه نمیکنه ولی وقتی استارت میزنم سیفون بنزینو پمپ میکنه مشکلش چیه با تک استارت روشن نمیشه یکم زمان میبره و وقتی میخوام شتاب بگیرم ماشین ریپ میزنه به خیلیا نشون دادم نتونستن مشکلشو پیدا کنن همه میگن سالمه تو زیاد حساسی ولی من امتحان کردم لوله بنزین انژکتور رو باز کردم با باز کردن سوئیچ کار نمیکنه وقتی استارت میزنم بنزین به ریل سوخت میاد یه بار سیفون رو یکسره کردم با تک استارت روشن شد ولی تو حالت فابریک 10… خواندن ادامه ...

علی
علی
11 ماه پیش

سلام من پیکان وانت مدل ۸۶ دارم ماشین گاز کم میاره و راه نمیره یکم که خاموش میکنم ۵۰۰ متر راه میره و دوباره کم میاره . با کوچکترین استارت روشن میشه ولی گاز نمیخوره میشه راهنماییم کنید.

نیما
نیما
8 ماه پیش

عالی بود

مصطفی
مصطفی
8 ماه پیش

سلام
من یه دنا پلاس توربو اتومات دارم باک این ماشین زمانی که مسافتی رو طی میکنم قل قل میکنه و گاز از اون خارج میشه کنیستر و شیر برقی رو هم عوض کردم ولی تاثیری نداشته اگه کسی میدونه راهنماییمون کنه ممنون میشم.

منوچهر
منوچهر
7 ماه پیش

دقیقا تمام توضیحاتی که دادین درست بود و پمپ بتزین من به مشکل خورد ولی چند دفعه تو ترافیک گیر کردم بنزین قطع میشد و چراغ چک روشن میشد و خاموش میکرد پس از ۵ دقیقه دوباره استارت میزدم روشن میشد دو الی ۳ بار این اتفاق افتاد

علیرضا
علیرضا
3 ماه پیش

صدای پمپ میاد استارت نمیخوره یعنی خاموش باشه تو جاده موندم مکانیک اومد با ضربه به پمپ روشن شد ولی باز مشکل پا برجاست پمپ بنزین رو سه بار عوض کردم تا حالا و مشکل بزرگ اینه که فیلتر بنزین نداره ماشین ساینا ۱۴۰۰هست ماشین

امید
امید
13 روز پیش

عالی بود

ابوالقاسم زمانی
ابوالقاسم زمانی
10 روز پیش

خوب و آموزنده است

مشاوره رایگان و ثبت سفارش