4.7
(507)

در این مطلب قصد داریم راه های جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین صحبت کنیم چرا که سرقت ضبط و سیستم صوتی ماشین یکی از لوازم موردعلاقه سارقین است. روز به روز با پیشرفت تکنولوژی قیمت این قطعات نیز افزایش می‌یابد و سارقین نیز علاقه بیشتری به آن‌ها پیدا می‌کنند. تنها محافظی هم که این وسایل دارند، فقط شیشه ماشین شما می‌باشد. اکثر سارقین هم به دزدیدن ضبط خودرو علاقه دارند.

سرقت خودرو 2 جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین

به طور کلی سرقت خودرو یکی از ناگوارترین حوادثی است که شاید برای هر کسی اتفاق بیفتد. بر اساس آمار در هر سال هزاران خودرو به سرقت می‌رود یا به طور دقیق‌تر هر دو و نیم دقیقه یک سرقت خودرو اتفاق می‌افتد.

طی بررسی‌ها و گزارش‌ها پلیس آگاهی، بیشترین سرقت خودرو مربوط به استان‌های تهران، البرز، خراسان و سایر کلان‌شهرهای ایران می‌شود؛ شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این آمار خودروهایی همچون پژو، سمند، پراید و نیسان بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بدانید: دزدی باتری ماشین و راههای جلوگیری از آن

روش های سارقین برای سرقت خودرو

راه های زیادی برای سرقت خودرو وجود دارد. برخی از سارقین با شکسن شیشه یا باز کردن درب خودرو، اقدام به سرقت ماشین می کنند. این روش ساده ترین روش سرقت خودرو است. از دیگر روش های سرقت خودرو می توان به از کار انداختن دزدگیر اشاره کرد. دزدگیر برخی اتومبیل ها را می توان به سادگی از کار انداخت. در ادامه راهکارهایی را برای جلوگیری از سرقت خودرو بررسی می کنیم. 

سرقت خودرو جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
سرقت سیستم صوتی خودرو

راهکارهای جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین

پلیس تهران برای جلوگیری از سرقت داخل خودرو 12 راهکار آسان و پر کاربرد را اعلام کرد. پلیس تهران با صدور هشدارهایی، راهکار مقابله با سرقت ضبط ماشین و لوازم داخل خودرو را ارائه کرد.

دزدی ضبط ماشین جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
مجازات سرقت ضبط ماشین

براین اساس با بکار بردن توصیه های پلیس پایتخت از سرقت اشیاء و لوازم خودرو جلوگیری کنید:

  1. مشخصات کامل ضبط خودرو شماره سریال آن را بنویسید و نگهداری کنید.
  2. از قرار دادن پخش خودرو در زیر صندلی و داشبورد اتومبیل جداً پرهیز کنید. تا جایی که ممکن است برای خودرو خود از ضبط کشویی استفاده کنید در زمان خروج از خودرو آن را از محل خود خارج کنید.
  3. از قرار دادن خودروها در کوچه ها و معابر پرت و تاریک جلوگیری کنید.
  4. در صورت مشاهده سارق یا سارقان مشخصات ظاهری آنها را به خاطر بسپارید. چنانچه دارای خودرو یا موتور سیکلت هستید پلاک و مشخصات آن را یاداشت کنید و به پلیس اطلاع دهید.
  5. از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند.
  6. هنگام دریافت پول از بانک و حمل اشیاء قیمتی با خودرو ممکن است ساقان در کمین شما باشند. قبل و بعد از حرکت کردن کردن با خودرو مراقب هر گونه حرکت مشکوک اطراف خود باشید.
  7. از رها کردن خودرو، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید. سارقان به دلیل حرفه ای بودن، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند.
  8. در صورت پنچر شدن خودرو برای خروج از خودرو و تعویض چرخ، درب خودرو را بسته سپس اقدام به تعویض چرح کنید.
  9. چنانچه شیشه و یا قفل درب خودرو معیوب شده در کوتاه ترین وقت ممکن نسبت به رفع عیب آن اقدام کنید.
  10. پس از سرقت از داخل خودرو تا رسیدن پلیس از بهم ریختن صحنه جرم پرهیز کنید.
  11. در توقف های کوتاه مدت شیشه اتومبیل را بالا برده و درها را قفل کنید.
  12. هنگام ترک اتومبیل از بسته بودن دربها و شیشه اطمینان حاصل کنید.
  13. پنل یا صفحۀ ضبط ماشینتان را بردارید

    برداشتن پنل ضبط ماشین جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
    جلوگیری از سرقت سیستم صوتی

    دزدهایی هستند که به نظر می رسد امتیاز سرقت سیستم ضبط صوت ماشین ها را انحصاراً به نام خودشان زده اند. اینکه صفحۀ جلوی ماشینتان را بردارید و در جای دیگری در خود ماشین پنهان کنید قطعا آنها را ناکام می گذارد.

    آنها با دیدن اینکه صفحۀ ضبط سر جایش نیست نه تنها از دستبرد زدن به ماشین منصرف می شوند بلکه هیچ چیز دیگری را هم با خودشان نمی برند. همانطور که در بالا گفتیم اگر هم فرصتی برای گشتن و جستجو کردن ماشین را دارند، پس احتمالا به سراغ ماشین بعدی می روند.

    راهکارهای پیشگیری از سرقت پژو ۲۰۶

    خم شدن شدن در ۲۰۶ یکی از نقاط ضعف این خودرو می باشد که سارقان با خم کردن در پژو ۲۰۶ و رانا با استفاده از پیچ گوشتی و خم کردن کلاف در به راحتی می توانند در را باز کنند. در زیر ویدویی در رابطه با این موضوع می‌توانید ببینید که با این روش در عرض کمتر از ۲۰ ثانیه در ۲۰۶ باز می‌شود.

    یکی از راهکارها برای جلوگیری از این کار استفاده از نوار درب سرقت ۲۰۶ (یا همان تقویت کمان درب ۲۰۶) است که با نصب این قطعه بر روی خودرو فاصله موجود بین در و بدنه اتومبیل را پر می کند و مانع خم شدن آن توسط سارقان می شود که این قطعه را می توانید از بازار تهیه نمایید.

    راه حلی برای جلوگیری از سرقت ضبط هیچ خودرویی حتی ضبط ۲۰۶ از دست سارقان وجود ندارد، قفل پنل ۲۰۶ یکی از راهکارهایی است که شاید بتواند مانعی باری سارقان حرفه ای باشد. اما راهکار مطمئنی که می‌توان پیشنهاد کرد این است که سیستم های صوتی با ارزش بالا را روی ماشینتان نصب نکنید و یا حداقل بیمه بدنه برای خودرویتان تهیه کنید که در زمان به سرقت رفتن ضبط تان بتوانید خسارتتان را جبران کنید.

    فیلم دزدی ضبط ماشین 206

    جلوگیری از سرقت پراید

    بر اساس اعلام معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی کشور بیشترین نرخ سرقت خودرو  در سال های گذشته مربوط به خودرو پراید و پژو می باشد که حتی علی رغم بالا بردن ضریب امنیت خودروها همچنان میزان سرقت خودروهایی از قبیل پراید و پژو از علاقه مندی های سارقین اتومبیل می باشد. مخصوصا پراید های قدیمی و فاقد سیستم ایمبولایزر (مدل های قبل از ۸۵) بهترین انتخاب برای دزدی در کشورمان هستند و بالاترین آمار سرقت را به خود اختصاص داده اند.

    از پارک کردن این دسته از خودروها در محیط فاقد نگهبان خودداری کنید و سعی کنید در مواقع لزوم نیز یکی از قطعات مهم خودرو در سیستم برق رسانی را از کار بیاندازید.  همه راهکارهای مختلفی که برای مقابله با سرقت اندیشیده شده‌اند متاسفانه نتوانسته‌اند میزان سرقت را کاهش دهند. اینجاست که داشتن بیمه بدنه پراید توجیحی مناسب برای جلوگیری از سرقت خودرو پراید است.

    نکات پیشگیری از سرقت لوازم جانبی خودرو

    دزد پراید جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
    سرقت سیستم صوتی خودرو

    خودرو شما از تمامی جهات در معرض خطر است. این را همه‌ی ما می‌دانیم که بخش بزرگی از آمارهای سرقت مربوط به لوازم جانبی خودرو است. به همین دلیل بد نیست نکاتی که برای پیشگیری از سرقت لوارم جانبی خودرو لازم است را بررسی کنیم.

    • جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین

    دزدی باند جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
    جلوگیری از سرقت ضبط ماشین

    برای مراقبت و جلوگیری از سرقت سیستم صوتی چندین راهکار وجود دارد. مثلا می‌توانید برای اینکه خیال خودتان را راحت کنید پنل ضبط را بردارید و یا از قفل پنل ضبط استفاده کنید. اگر شما از یک سیستم صوتی قوی استفاده می‌کنید که در قسمت صندوق عقب شما قرار داده شده است، بهتر است حواستان به در صندوق عقب باشد. در واقع؛ برای جلوگیری از دزدی باند ماشین بهتر است به نحوی پارک کنید که در صندوق شما رو به یک دیوار باشد و نتوان آن را به آسانی باز کرد.

    • محافظت از رینگ های گران قیمت

    همانطور که از اسم آن پیداست قفل رینگ یا همان قفل چرخ برای پیشگیری از سرقت لاستیک‌ها و رینگ های گران قیمت به کار می‌آید. این قفل بیشتر برای کسانی کاربرد دارد که جای مشخصی برای پارکینگ خودرو خود ندارند. قفل رینگ از مهره هایی تشکیل شده که بر روی چرخ خودرو نصب می‌شود و تنها با کلید مخصوص باز خواهد شد. نوع دیگر این سری از قفل که برای توقف طولانی طراحی شده، ظاهری شبیه به گیره دارد و به دور چرخ متصل می‌شود.

    • جلوگیری از سرقت لاستیک زاپاس

    در برخی خودروهایی که لاستیک زاپاس در بیرون از خودرو جاسازی می‌شود، به علت اینکه دسترسی به آن ساده‌تر است، مقوله امنیت لاستیک زاپاس اهمیت بالاتری دارد. هرچند این موضوع برای تمام خودروها مهم است و کافیست سارق بتواند در صندوق عقب را باز کند تا به لاستیک زاپاس برسد!. برای تامین امنیت این لاستیک می‌توان از قفل زاپاس که روی محل نگهداری از لاستیک زاپاس نصب و جاسازی می‌شود، استفاده کرد. به کمک این قفل زاپاس در مکان خود ثابت می‌شود و سارق نمی‌تواند آن را بلند کند.

    • ردیاب، بهترین سیستم ضد سرقت خودرو

    ردیاب رادار که می‌شناسید! شاید بتوان گفت پیشرفته ترین و بهترین سیستم ضد سرقت خودرو همین جی پی اس کوچک است که خرید آن علاوه بر قابلیت های پیشگیری از سرقت، امکانات زیادی را برای کاربر فراهم می‌کند. البته نوع پیشگیری از سرقت در این ابزار با دزدگیر کاملا متفاوت است.

    اجازه بدهید شفاف‌تر صحبت کنیم. همانطور که گفتیم دزدگیرها تنها فقط عاملی بازدارنده هستند. اما ردیاب ها تنها این کار را نمی‌‌کنند. با خرید ردیاب خودرو رادار خیال شما قبل از سرقت و پس از سرقت راحت است! در واقع اگر نتوانید پس از هشدارهایی که به کمک نرم افزار دریافت می‌کنید جلوی سرقت را بگیرید، ردیاب دو راه حل پیش پای شما می‌گذارد:

    1. به کمک ردیابی آنلاین مسیر سارقان را دنبال کنید و به پلیس گزارش دهید.
    2. به کمک اپلیکیشن و رله برق به کار گرفته شده، خودرو را متوقف کنید.

    تجهیزات مناسب برای حفظ امنیت خودرو

    استفاده از قفل ضبط برای تامین امنیت و جلوگیری از سرقت تجهیزات صوتی خودرو

    قفل ضبط جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
    قفل ضد سرقت ضبط ماشین

    ضبط و سیستم صوتی یکی از لوازم موردعلاقه سارقین است. روز به روز با پیشرفت تکنولوژی قیمت این قطعات نیز افزایش می‌یابد و سارقین نیز علاقه بیشتری به آن‌ها پیدا می‌کنند.

    تنها محافظی هم که این وسایل دارند، فقط شیشه ماشین شما می‌باشد. اکثر سارقین هم به دزدیدن ضبط خودرو علاقه دارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتما از قفل ضبط برای محافظت از سیستم صوتی خود استفاده کنید.

    بخاطر داشته باشید که استفاده از قفل ضبط بسیار امر مهمی برای جلوگیری از سرقت خودرو عزیزتان است.

    • قفل پدال و فرمان

    قفل فرمان جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
    راه های جلوگیری از سرقت ماشین

    قفل پدال و فرمان در حفظ امنیت ماشین و کاهش سرقت خودرو از آن تاثیر بسیار زیادی دارد. باز کردن این قفل‌ها (به خصوص قفل پدال) کار خیلی سختی است و ممکن است حتی سارق با دیدن آن‌ها از سرقت منصرف شود. دلیل آن هم این است که امکان استفاده از فرمان و پدال‌های خودرو وجود ندارد و باز کردن آن‌ها، به خصوص قفل پدال زمان زیادی از سارق می‌گیرد.

    • قفل کاپوت

    بازکردن کاپوت جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
    جلوگیری از دزدی باتری ماشین

    وسایلی مثل باتری ماشین، کامپیوتر خودرو ارزشمندترین قطعات یک ماشین هستند. این وسایل نیز درون کاپوت ماشین قرار دارند که دسترسی به آن بسیار ساده است. حتی در صورت استفاده از قفل کاپوت معمولی هم در صورت دسترسی سارقین به داخل کابین ماشین امکان باز کردن کابین وجود دارد.

    به همین خاطر بهتر است به جای استفاده از قفل کاپوت معمولی نصب شده توسط کارخانه از قفل کاپوت‌ سوئیچی استفاده کنید. قفل کاپوت یک اهرم دارد که به دماغه‌ی ماشین وصل می‌شود و در کنار قفل فابریک کارخانه، امنیت ماشین را به طرز چشمگیری بهبود می‌بخشد.

    بیشتر بدانید: راهنمای جامع خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

    • قفل رینگ و لاستیک

    قفل رینگ و لاستیک جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
    نحوه جلوگیری از سرقت ماشین

    قفل رینگ نیز از وسایل خیلی مهم جلوگیری از سرقت خودرو هست که نقش به سزایی در این امر داره. استفاده از این وسیله برای افرادی که خودروهای گران قیمت و اسپرت دارند و یا به تازگی لاستیک‌های خود را عوض کرده‌اند ضروری است. دو نوع قفل رینگ مختلف در بازار وجود دارد.

    نوع ساده‌تر آن به شکل یک پیچ معمولی است و به رینگ متصل می‌شود اما برای باز کردن آن باید از آچار مخصوص استفاده کنید. نوع دیگر آن نیز به شکل چنگال است که به صورت همزمان رینگ و لاستیک را قفل می‌کند.

    • استفاده از سیستم ضد سرقت

    سیستم ضد سرقت یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از سرقت خودرو است. در صورت استفاده از این سیستم‌ها امکان روشن کردن ماشین بدون استفاده از سوئیچ به هیچ عنوان وجود ندارد. اما بدون استفاده از آن سارقین می‌توانند با اتصال سیم‌های زیر فرمان به راحتی ماشین شما را روشن کنند و آن را به سرقت ببرند.

    در پایان توصیه می‌شود که حتی با وجود رعایت نکات فوق و استفاده از لوازم ایمنی مختلف نیز از یک ردیاب خودرو نیز استفاده کنید تا آرامش خاطر بسیار زیادی داشته باشید.

    در صورت استفاده از این ردیاب‌ها همیشه آسوده خاطر خواهید بود که حتی در صورت سرقت می‌توانید در کمترین زمان ممکن خودروی خود را پیدا کنید.

    این ردیاب‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به قیمت امکانات آن‌ها نیز متفاوت است. به عنوان مثال در صورت نصب برخی مدل‌های خاص، می‌توانید سیستم برق خودرو را از راه دور قطع کنید. برخی دیگر نیز دارای سیستم شنود و کمک اضطراری هستند.

    بیشتر بدانید: چگونه با ابزار ضد سرقت خودرو امنیت آن را بالا ببریم؟

    در صورت سرقت سریعاً با پلیس 110 تماس بگیرید

    اگر خدای‌ناکرده ماشین‌تان به سرقت رفت، خونسردی خود را حفظ کنید و سریعاً با پلیس 110 تماس بگیرید و اطلاعات دقیق از زمان، مکان و مشخصات خودروی خود را بدهید. حتماً می‌دانید بسیاری از ماشین‌ها بعد از سرقت توسط نیروی انتظامی پیدا می‌شوند؛ ولی خودروی سرقت رفته هیچ‌وقت مانند قبل نمی‌شود چراکه قطعاً بسیاری از قطعاتش به سرقت رفته.

    دزدی سیستم صوتی جلوگیری از سرقت سیستم صوتی ماشین
    چگونه از دزدی سیستم صوتی ماشین جلوگیری کنیم؟

    خلاصه مطلب

    رعایت نکات گفته شده در این مقاله می‌تواند تا حد زیادی از سرقت اتومبیل شما جلوگیری کند، اما در هر صورتی بازهم ممکن است خودرو شما به سرقت برود که در صورت بروز چنین مشکلی، ضمن تماس با پلیس ۱۱۰ و ذکر آدرس و ساعت دقیق سرقت، مشخصات کامل خودرو از قبیل شماره پلاک، شماره شاسی و موتور، رنگ و مدل ماشین را نیز اعلام کنید. به‌ منظور دسترسی بهتر پلیس حداقل دو آدرس از خود در پرونده ذکر کرده تا در صورت یافتن خودرو، عوامل پلیس بتوانند به شما دسترسی داشته باشند.

    بیشتر بدانید: آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    3 نظرات
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مهدی
    مهدی
    1 سال پیش

    اگه بشه دست این دزدهای بی شرفو رو جلو چشم ملاعام قطع کرد هیچ عوضی دیگه جرات نداره مال مردمو بدزده یا به این مردم خیانت کنه، حالا این بی شرفا یه ضبط دزده ماشین باشن یا یکی مثل اون خاوری بی ناموس ، فرقی ندارن .
    از طرفی پللیس این مملکت هم باید بتونه یه حرکت مثبتی بزنه والا من یه بار دیدم پلیس افتاده بود دنبال یه سارق آخرشم مردم گرفتنش نه پلیسه خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

    مهدی
    مهدی
    1 سال پیش

    اخ که دلم میخواد یه سیستمی درست کنم سرتاسر ماشین برق وصل بشه چهار نفرشون که در اثر برق گرفتگی بمیرن دیگه کسی تخم نمیکنه ماشین بدزده

    Nassim
    Nassim
    1 سال پیش

    ببین چقدر آمار بالاست که همه اومدن مقاله رو خوندن اونم تا تهش، عمق فاجعه رو ببین

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش