4.6
(141)

این روزها حتما عبارت محافظ قفل کاپوت ماشین را زیاد میشنوید. با پیشرفت صنعت خودروسازی یا بهتر است بگوییم وارد شدن خودروهای جدید و حتی تولید اتومبیل های نوین داخلی دیگر سارقان تلاشی برای سرقت کل ماشین شما نمی کنند و صرفا به سراغ بخش موتوری خودروی شما می روند که برای این امر نیز بایستی از کاپوت بسته شده ماشینتان عبور کنند تا بتوانند باتری ماشین، کابل های برق و یا حتی کامپیوتر اتومبیل شما را به سرقت ببرند!

قفل کاپوت یک وسیله ایمنی مستحکم برای اتصال محکم کاپوت به جلو پنجره اتومبیل‌هاست، این قفل مانع دسترسی افراد و سارقین به زیر کاپوت ماشین می‌شود. در نتیجه باتری، کامییوتر و کابل‌های مختلفی که در قسمت موتور خودرو وجود دارند، از دستبرد و سرقت در امان می‌مانند.

برای همین هم است که امروزه بسیاری از ماشین دوست ها و یا کسانی که با ماشین خود کار می کنند و می دانند بدون آن معیشت زندگی شان دچار سختی زیادی خواهد شد، در کنار انواع و اقسام قفل های فرمان و پدالی از قفل کاپوت خودرو نیز استفاده می کنند.

برای خرید قفل محافظ کاپوت خودرو با ما در ادامه این مطلب از راهنمای خرید آنلاین لیست بیست همراه شوید تا شما را با نکاتی مهم در این زمینه آشنا نماییم.

سرقت باتری راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
قفل محافظ کاپوت برای جلوگیری از باز شدن کاپوت ماشین

ضرورت نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

کاپوت هر ماشین با استفاده از اهرم و قفل کاپوت روی ماشین باز و بسته می شود. اهرم باز کننده کاپوت توسط کابل به قفل کاپوت متصل است که در مرحله اول باید اهرم را بکشید تا کابل باز کردن کاپوت به سمت جلو بیاد و در مرحله بعد ضامن دیگری بین کاپوت و جلو پنجره را باز کنید.

برخی از سارقین برای باز کردن کاپوت ماشین شما بدون کشیدن اهرم با استفاده از پیچ گوشتی کابل را می گشایند و کاپوت را بالا می دهند و اقدام به دزدی باتری خودرو، ECU ماشینتان می کنند.

car hood lock راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
قفل ضد سرقت کاپوت خودرو

قفل ضد سرقت کاپوت ماشین

قفل های ضد سرقت کاپوت ماشین برای جلوگیری از سرقت لوازم موتوری شبیه باطری یا کامپیوتر خودرو که این روزها بسیار متداول است مورد استفاده قرار می گیرد. این قفل ضد سرقت برای اینکه بتوان از وقوع این قبیل اتفاقات جلوگیری کرد در بازار کاملا ایرانی ساخته شده اند.

نحوه عملکرد آن به این شکل است که قفل را در قسمت جلو پنجره خودرو به سمت بالا و کاپوت ماشین نصب می شوند به طوری که جاکلیدی آن رو به بیرون باشد. هر زمان که صاحب خودرو اقدام به باز نمودن درب کاپوت نماید، حتما باید توسط کلید این قفل، ابتدا آن را باز نموده سپس از داخل ماشین با ریموت آن را باز نماید.

آموزش نصب محافظ قل کاپوت 206

یکی از مشکلات امنیتی خودروهای 206 باز کردن کاپوت 206 توسط سارقین و به سرقت بردن کامپیوتر و باتری 206 است، محافظ ضد سرقت از قفل کاپوت و سیم کاپوت 206 محافظت می کند.

در این ویدیو اموزش نصب قفل کاپوت 206 و یا به عبارتی نحوه نصب قفل ضد سرقت کاپوت و هر انچه که باید بندانید را از ابتدا تا انتهای کار اموزش داده شده است و امیدوارم برای همه مردم واضح و قابل درک باشه قفل کاپوت 206 برای جلوگیری از سرقت باتری ماشین و کامپیوتر خودرو بسیار موثر است

نحوه نصب قفل ضد سرقت کاپوت ماشین

برای نصب قفل ضد سرقت کاپوت ماشین مراحل ساده ای وجود دارد که به ترتیب زیر باید عمل کنید:

  1. ابتدا جلو پنجره ماشین را باز کنید.
  2. دو پیچ قفل فابریک را باز کنید و سپس محافظ را روی قفل قرار داده و مجددا پیچ ها ببندید.
  3. جلو پنجره ماشینتان را در جای خود قرار دهید.
  4. جای قرارگیری قفل ایمنی کاپوت را روی آرم شیر جلو پنجره علامت زده و با یک شی داغ محل عبور قفل ایمنی ار آن را در آورید.
  5. جلو پنجره را بسته و کاپوت ماشین را ببندید.

همچنین بخوانید: آموزش طریقه نصب دزدگیر ماشین

نکات مهم هنگام خرید قفل کاپوت خودرو

نکاتی که هنگام انتخاب و خرید قفل کاپوت باید به آن‌ها توجه شود عبارتند از:

تناسب با مدل خودرو

اولین گام از پروسه خرید قفل کاپوت توجه به تناسب آن با مدل خودروی شماست. بر حسب اتفاق این کار، خیلی سخت و پیچید نیست، کافی است که موقع خرید به مدل خودرو خود یا کسی که قرار است برایش قفل کاپوت تهیه نمایید، اشاره کنید.

فرقی هم ندارد که این خرید به صورت حضوری از فروشگاه‌های سطح شهر یا اینکه به شکل غیرحضوری و اینترنتی از مراکز فروش معتبر آنلاین باشد. معمولاً بر روی جعبه و در قسمت مشخصات مربوط به کالا درج گردیده است که مثلاً فلان قفل مناسب استفاده بر روی کاپوت چه خودروهایی می‌باشد.

قفل کاپوت 3 راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
قفل کاپوت باید برای مدل خوردرو مناسب باشد!

جنس بدنه محصول

از توجه به جنس بدنه قفل کاپوت ماشین نیز غافل نشوید!

نکته دوم برای انتخاب قفل کاپوت ماشین توجه به جنس بدنه این محصول ایمنی و محافظتی است. ممکن است جنس این قفل از متریال‌های مختلف باشد اما بهترین آن‌ها، قفلی است که از جنس فولاد ساخته شده باشد.

قفل‌های فولادی هم در برابر فشار و ضربه ناگهانی از سوی فرد سارقی که می‌خواهد کاپوت خودروی شما را به زور باز کند بسیار مقاومند و هم در برابر تغییرات جوی؛ یعنی گرما و سرمای هوا خیلی ایده‌آل هستند.

نوع و تعداد کلید یدک قفل

به نوع و تعداد کلید قفل هم گوشه چشمی داشته باشید!

اگر فکر می کنید یک سارق نمی تواند قفل کاپوت خودرو شما را باز کند، سخت در اشتباه هستید! باز کردن قفل کاپوت نیز امکان پذیر است منتها برای یک سارق از زمان بیشتری پروسه باز کردن آن برخوردار است.

به همین خاطر است که باید در هنگام تهیه کردن یک قفل کاپوت ماشین حتما به نوع کلید آن توجه داشته باشید. تا سخت باز شود؛ برای این منظور پیشنهاد می کنیم تا جای امکان از خرید قفل هایی با کلیدهای ساده جدا خودداری نمایید و سعی کنید مدل هایی را خریداری کنید که از کلیدهای چهارپَر برخوردارند.

در کنار موضوع فوق نیم نگاهی به تعداد کلیدهای یدک قفل انتخابی تان نیز داشته باشید. از کلیدهای یدکی در جا و مکانی امن نگه داری نمایید.

قیمت قفل کاپوت خودرو

عوامل موثر در تعیین قیمت قفل کاپوت خودرو را بشناسید!

قیمت این قفل که تامین کننده امنیت کاپوت خودرو و محتویات زیر آن است، بر اساس مدل ماشین، جنس بدنه و مهم‌تر از همه نوع قفل و کلید مناسب آن تعیین می‌شود.

با این حال اما خیالتان از بابت قیمت یک قفل کاملاً آسوده باشد، چرا که می‌توانید در بازار با رِنج‌های مختلفی از قیمت این نوع محصولات مواجه شوید.  توصیه می کنیم برای خرید یک قفل اصل و اورجینال حتما به فروشگاه های معتبر در سراسر کشور مراجعه نمایید.

همچنین بخوانید: چگونه با ابزار ضد سرقت خودرو امنیت آن را بالا ببریم؟

معرفی بهترین قفل ضد سرقت کاپوت خودرو ها

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب قفل کاپوت مناسب اهمیت دارند. در ادامه این مطلب از راهنمای خرید قفل کاپوت خودرو توجه شما را به چند مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در خصوص محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

قفل کاپوت ضد سرقت آرمین مدل RADFAR 5964 مناسب برای پژو  ۴۰۵

RADFAR 5964 مناسب برای پژو ۴۰۵ راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
قفل ضد سرقت کاپوت پژو 405

قفل ضد سرقت کاپوت محصول شرکت آرمین جهت جلوگیری از سرقت باتری پژو 405 و کامپیوتر ماشین طراحی و ساخته شده است. نصب این قفل بسیار آسان و توسط خریدار امکان پذیر میباشد.

قفل پژو 405 راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

    قفل کاپوت ضد سرقت آرمین مدل EasySetup مناسب برای پژو ۲۰۶ 

    EasySetup مناسب برای پژو ۲۰۶ راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
    قفل محافظ کاپوت 206

    ضعف درب موتور خودروها و پر ارزش بودن لوازم داخل این بخش باعث شده تا سارقین میل بیشتری برای سرقت از این طریق داشته باشند، لذا تجهیز خودرو پژو 206 به لوازم ایمنی همچون قفل کاپوت سوئیچ دار کاملا منطقی می باشد.

    در سری جدید قفل کاپوت پژو 206 نیازی به ایجاد حفره بر روی لوگوی خودروی خود ندارید بلکه با نصب این قفل تنها در مدت زمان 15 دقیقه بر روی بخش مکانیزم باز کننده کاپوت و قرار دادن زبانه قفل در قسمت میان جلو پنچره خودرو امنیت را بدون آسیب به زیبایی آن فراهم کرده اید.

    قفل پژو 206 راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

    قفل کاپوت ایمن ملک مدل AM 5964 T مناسب برای تیبا

    3AM 5964 T مناسب برای تیبا راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
    قفل محافظ کاپوت تیبا
    ضعف درب موتور خودروها و پرارزش بودن لوازم داخل این بخش باعث شده تا سارقین میل بیشتری برای سرقت از این طریق داشته باشند، لذا تجهیز خودرو تیبا (1، 2) به لوازم ایمنی همچون قفل کاپوت سوئیچ دار کاملا منطقی می باشد. با نصب قفل درب موتور دیگر نگران باز شدن درب موتور خودرو و دزدی باتری تیبا نباشید.
    قفل تیبا راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

    قفل کاپوت ضد سرقت آرمین مدل RADFAR 5964 مناسب برای پرشیا

    4 RADFAR 5964 مناسب برای پرشیا راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
    محافظ قفل کاپوت پژو پارس

    قفل ضد سرقت کاپوت محصول شرکت آرمین جهت جلوگیری از سرقت باطری پرشیا و کامپیوتر ماشین طراحی و ساخته شده است. نصب این قفل بسیار آسان و توسط خریدار امکان پذیر میباشد.

    قفل پرشیا راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

    قفل کاپوت ایمن ملک مدل AM 5964 P مناسب برای پراید ۱۳۱

    AM 5964 P مناسب برای پراید ۱۳۱ راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
    محافظ قفل کاپوت پراید

    ضعف درب موتور خودروها و پر ارزش بودن لوازم داخل این بخش باعث شده تا سارقین میل بیشتری برای سرقت از این طریق داشته باشند، لذا تجهیز خودرو پراید به لوازم ایمنی همچون قفل کاپوت سوئیچ دار کاملا منطقی می باشد. با نصب قفل درب موتور دیگر نگران باز شدن درب موتور خودرو و باتری پراید نباشید.

    قفل پراید 131 راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

    6قفل کاپوت آرمین مدل RADFAR 5964 مناسب برای پراید ۱۳۲

    RADFAR 5964 مناسب برای پراید ۱۳۲ راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
    محافظ قفل کاپوت پراید

    قفل پراید 132 راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

     

    9قفل کاپوت ضد سرقت آرمین مدل RADFAR 5964 مناسب برای پیکان

    9 RADFAR 5964 مناسب برای پیکان راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
    محافظ قفل کاپوت پیکان

    قفل ضد سرقت کاپوت محصول شرکت آرمین جهت جلوگیری از سرقت باطری پیکان و کامپیوتر ماشین طراحی و ساخته شده است. نصب این قفل بسیار آسان و توسط خریدار امکان پذیر میباشد.

    قفل پیکان راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

    10قفل کاپوت ضد سرقت آرمین مدل RADFAR 5964 مناسب برای نیسان

    10 RADFAR 5964 مناسب برای نیسان راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
    قفل ضد سرقت کاپوت نیسان وانت
    قفل ضد سرقت کاپوت محصول شرکت آرمین جهت جلوگیری از سرقت باتری نیسان وانت و کامپیوتر ماشین طراحی و ساخته شده است. نصب این قفل بسیار آسان و توسط خریدار امکان پذیر میباشد.
    قفل نیسان راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین

    13قفل کاپوت مدل AM 5964 مناسب برای سمند

    AM 5964 مناسب برای سمند راهنمای جامع  خرید و نصب قفل محافظ کاپوت ماشین
    محافظ قفل کاپوت سمند

    وجود یک نقص فنی در تمامی خودروهای تولید شده در کشور و عدم وجود امنیت در هنگام پارک کردن خودرو در کوچه و خیابان های کشورمان و حرفه ای شدن سارقین عامل اصلی تولید انواع قفل های ضدسرقت برای خودروهای داخلی شده است.

    خودرو هایی مثل پراید، تیبا، پژو 405، پژو206، پژو پارس، سمند قدیم، سمند LX، پیکان، آریسان و. . . . از دسته خودرو های هستند که در برابر سرقت از ایمنی بسیار پایینی برخوردارند. صاحبان خودرو برای آسودگی خاطر بیشتر و جلوگیری از سرقت خودرو یا اجزای آن از راهکارهای مختلفی مثل سوئیچ مخفی، قفل کاپوت، قفل ضد سرقت درب، قفل زاپاس، قفل ضد سرقت صندوق عقب، محافظ درب و. . استفاده می کنند.

    دلیل اصلی استفاده از قفل کاپوت وجود کامپیوتر خودرو ( ECU )، باطری سمند، دزدگیر در زیر کاپوت می باشد. قیمت بسیار بالا و اهمیت این لوازم باعث میشود حتما از قفل کاپوت و قفل کامپیوتر (ECU)استفاده کنیم.

    راهنمای جامع خرید دزدگیر ماشین

    نکته پایانی

    در واقع امروزه به سبب وجود انواع و اقسام دزدگیرها، ردیاب‌ها و هم‌چنین قفل‌های مختلف فرمان و پدال، سرقت اتومبیل برای سارقان به کاری سخت، دشوار و شاید به نوعی غیر ممکن و بی معنا و مفهوم تبدیل شده است.

    آنان به خوبی می‌دانند که اگر کسی برای محافظت از خودروی خود سنگ تمام گذاشته باشد، محال است بتوانند بدون اجازه و متوجه شدن مالک خودرو، یک متر ماشین او را حرکت دهند!

    بر این اساس فکر خود را روی دزدیدن چرخ‌ها و محتویات زیر کاپوت خودروها متمرکز می‌کنند که شما عزیزان می‌توانید با خرید یک قفل کاپوت کیفی و با استحکام مانع از اصابت آخرین ترکش آنها به خودروی خود شوید. از شما دوستان گرامی و صاحبان انواع ماشین‌ها تقاضا می‌کنیم که مطالعه نوشتار را از دست ندهید.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    0 نظرات
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    مشاوره رایگان و ثبت سفارش