3.3
(694)

بد کارکردن خودرو در حالت درجا

خرابشدنخودرو 300x158 چرا خودرو بد کار میکند
علت بد کار کردن ماشین در صبح

بد درجا کار کردن موتور خودرو می‌تواند توسط تعدادی از مسائل ناشی شود که برخی از آن‌ها جدی هستند. این در حالی است که سایر مسائل از درجه اهمیت کمتری برخوردارند.

اما تمامی این نشانه تقریبا یکسان باقی می‌مانند. هنگامی که موتور ماشین در حال کار کردن است خودرو احساس سخت و خشن کار کردن را می‌دهد. حتی خودرو در سرعت کمتر از حد معمول دارای هرزگردی می‌شود که این موضوع نشانگر RPMهای ناهماهنگ است.

و ممکن است به هنگام رانندگی ایجاد صدای لرزش کند. با این که سخت درجا کارکردن موتور به نظر یک مشکل کوچک می‌آید. اما این موضوع اغلب نشانگر یک مشکل بزرگتر مرتبط با موتور خودرو است. خودرو باید سریعا مورد بررسی قرار گرفته و تعمیر شود. چرا که مشکلات کوچک منجر به ایجاد مشکلات بزرگ و پر هزینه می‌شوند.

عملکرد موتور هنگام درجا کارکردن خودرو

سرعت دور آرام یک موتور اساسا سرعت چرخشی است که موتور به هنگامی که پدال گاز فشرده نشده است دارد. سرعت دور آرام موتور بر حسب دقیقه توسط چرخش میل لنگ اندازه گیری می‌شود.

وقتی خودرو با سرعت هرزگردی در حال کار کردن است با اینکه قدرت لازم برای به کار انداختن قطعاتی مثل پمپ آب، آلترناتور و قدرت فرمان دادن خودرو را تولید می‌کند.

اما قدرت لازم برای حرکت دادن خودرو را ندارد. سرعت درجا کار کردن یک خودرو سواری معمولا بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ دور بر دقیقه است. درجا کار کردن به صورت مناسب در یک خودرو نباید با لرزش همراه باشد.

بیشتر بدانید: ایا درجا کارکردن ماشین ضرر دارد؟

دلایل بد کارکردن ماشین

1- انژکتور سوخت کثیف

سیستم تزریق سوخت، سوخت را به درون سیلندرها تزریق می‌کند که این امر مخلوطی از هوا و سوخت و شرایطی برای احتراق و سوختن آن را فراهم می‌آورد.

انژکتورها دهانه‌های کوچکی برای تزریق سوخت به سیلندرها دارند و به مرور زمان می‌توانند توسط کثیفی‌ها گرفته و مسدود شوند. انژکتور سوخت مسدود یا خراب شده منجر به نرسیدن سوخت به موتور و کمبود آن می‌شود.

همین امر موجب بد کار کردن خودرو در حالت درجا می‌شود. حتی می‌تواند باعث ایجاد نشانه‌هایی مثل کاهش شتاب خودرو یا احساس پر قدرت کار نکردن خودرو شود.

اگر مشکل سریعا شناسایی شود ممکن است با تمیز کردن انژکتور عملکرد مناسب آن بازگردد. در صورتی که در زمان مناسب این مشکل شناسایی نشده و به آن رسیدگی نشود باید انژکتور را تعویض کرد.

2- شمع‌های معیوب و آسیب دیده

شمع معیوب 300x200 چرا خودرو بد کار میکند
شمع های معیوب از دلایل بد کار کردن خودرو

شمع‌ خودرو ها مسئولیت ایجاد جرقه برای احتراق و سوختن بنزین را به عهده دارند. اگر شمع‌ها عملکرد نامناسبی داشته باشند می‌تواند روی هرزگردی و درجا کار کردن خودرو تاثیر داشته باشد. موتور خودرو دارای لرزش خواهد شد و صدای لغزش و جابه جایی از آن شنیده می‌شود.

3- پمپ سوخت خراب یا مسدود شده

علت بد کار کردن موتور خودرو می‌تواند به نرسیدن سوخت به موتور مرتبط باشد. پمپ سوخت که مسئولیت رساندن سوخت از باک به انژکتورها را دارد می‌تواند خراب یا مسدود شود. در این صورت سوخت کافی به موتور خودرو نمی‌رسد که همین امر منجر به درجا کار کردن نامناسب خودرو و خفه کردن موتور و حتی کاهش شتاب خودرو می‌شود.

4- انسداد فیلتر سوخت

این گرفتگی نیز می‌تواند همین مشکلات را به همراه داشته باشد. وظیفه این قطعه به نمایش گذاشتن آلاینده‌های موجود در سوخت است. در طول زمان دچار گرفتگی شده و نیاز به تعویض پیدا می‌کند. درجا کار کردن نامناسب خودرو یکی از نشانه‌های انسداد این فیلتر است.

4- از کار افتادن قطعات الکتریکی

بروز مشکل و یا خرابی در سیستم احتراق یا قطعات مختلف الکتریکی نیز می‌تواند باعث ایجاد این مشکل شود. در این صورت مشکل با بال رفتن دور موتور افزایش می‌یابد. مشکلات اصلی معمولا شامل معیار کنترل احتراق، شمع‌ها و وایرهای متصل به آنها می‌باشد.

5- از کار افتادن سنسور جریان هوا

خرابی سنسور هوا 300x144 چرا خودرو بد کار میکند
علل بد کار کردن خودرو

این مشکل می‌تواند دلیل نامناسب کار کردن خودرو در حالت درجا باشد. این سنسور مقدار هوای ورودی به سیستم انژکتورهای سوخت را محاسبه کرده و آن اطلاعات را به کامپیوتر خودرو منتقل می‌‎کند.

کامپیوتر از این داده‌ها استفاده کرده تا مقدار مناسبی از سوخت را با هوا مخلوط کند. به مرور زمان این سنسور کثیف می‌گردد. عملکرد مناسبی نخواهد داشت و یکی از نشانه‌های این موضوع نامناسب کار کردن خودرو در حالت درجا است. این مشکل حتی می‌تواند به کاهش شتاب خودرو و ریپ زدن و خفه کردن موتور منجر شود.

6- کثیفی سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن میزان کم و زیاد بودن گازهای خروجی از محفظه احتراق را اندازه‌گیری می‌کند. متناسب با نتایج به دست آمده میزان سوخت ورودی به موتور توسط کامپیوتر خودرو تنظیم می‌شود.

هدف اصلی، بدست آوردن ترکیب ایده‌آل برای به حداقل رساندن میزان آلایندگی است. سنسور اکسیژن کثیف و یا از کار افتاده باعث روشن شدن چراغ چک خودرو می‌شود. منجر به عملکرد نامناسب خودرو در حالت درجا، بازده پایین سوخت و رد شدن خودرو در تست آلایندگی شود.

تک کارکردن ماشین یعنی چه؟

تک کار کردن 300x202 چرا خودرو بد کار میکند
تک کار کردن ماشین چیست؟

اصطلاع سه کار کردن یا تک کار کردن موتور به معنی از کار افتادن حداقل یکی از سیلندرها است به همین خاطر تاثیر بسزایی در کشش اتومبیل دارد . سه كار كردن به حالتي مي گويند كه موتور به دليل كار نكردن يكي از سيلندر ها درست كار نمي كند. چون بيشتر موتورهاي استفاده شده در خودروهاي سواري چهار سيلندر هستند وقتي يك سيلندر كار نكند موتور با فعاليت سه سيلندر كار را ادامه می دهد که اينجا اصطلاحا می گویند موتور سه شده يا سه كار مي كند.

تک کار کردن موتور حتما دلیلی برای بد کار کردن موتور است.اما بد کار کردن موتور همیشه به معنی تک کار کردن آن نیست. در تعریف دقیق تر میتوان گفت تک کار کردن موتور همیشه باعث بد کار کردن موتور میشود اما بد کار کردن موتور دلایل متعددی دارد و لزوما به معنی تک کار کردن موتور نیست.

در موتور های چهار زمانه که شامل اغلب موتورهای درون سوز امروزی میشود احتراق کامل همه سیلندرها در دو دور کامل میل لنگ اتفاق می افتد . فارغ از تعداد سیلندر ها حرکت پیستون ها دو به دو با هم هماهنگ است  بطور مثال در یک اتومبیل چهار سیلندر خطی پیستون های یک و چهار در یک زاویه و پیستون های دو و سه نیز در زاویه مقابل آنها کار میکنند.

جابجایی حاصل احتراق هر پیستون به سمت پایین، پیستون قرینه خود را که در نوبت احتراق است تا انتهای مرحله تراکم به سمت بالا میبرد. کار نکردن هر یک از سیلندرها باعث تاخیر در بالا رفتن پیستون سیلندر بعدی در نوبت احتراق میشود و باصطلاح آن سیلندر تک کار میکند.

علائم تک کار کردن خودرو

سه کار کردن 300x202 چرا خودرو بد کار میکند
علت سه کار کردن ماشین در صبح

هنگام تک کار کردن موتور  مخصوصا در اتومبیل های چهار سیلندر موتور با تاخیر و لرزش گاز میخورد و حرکت و شتاب اولیه اتومبیل دچار افت شدید میشود و باصطلاح ریپ میزند. در بعضی از موارد موتور به صورت لحظه ای و در هنگام شتابگیری تک کار میکند. با هماهنگ شدن دور موتور با سرعت اتومبیل مشکل بصورت موقت حل میشود.

تک کار کردن موتور در هنگام شتابگیری معمولا در دنده های سنگین و به شکل ریپ زدن موتور با فواصل زمانی مشخص روی میدهد که با افزایش دور موتور فواصل زیاد شده و ریپ زدن متوقف میشود. برای تشخیص تک کار کردن موتور در حین حرکت توجه به نوع لرزش و ریپ زدن موتور کافیست.

لرزش و ریپ حاصل از تک کار کردن موتور همیشه دارای یک سیکل منظم است که با بالا رفتن دور موتور تند تر میشود. یکی از نشانه های تک کار کردن موتور لرزش موتور در حالت دور آرام یا باصطلاح درجا است، کوچکترین نقص در احتراق هر کدام از سیلندر ها باعث لرزش موتور خودرو میشود‌ و همزمان با هر لرزش هوا با سرعت غیر طبیعی از اگزوز اتومبیل خارج می‌شود

. در هنگام تک کار کردن موتور اتومبیل این لرزش و خروج هوای توام با آن دارای ریتمی هماهنگ با دور موتور است که با دقت به لرزش موتور و نگاه داشتن دست در مقابل خروجی اگزوز به راحتی قابل تشخیص است.

  • لرزیدن و بد کار کردن موتور خودرو مخصوصا در اول گاز دادن
  • کم توان شدن موتور خودرو و کاهش بازدهی موتور در سرعت های بالا و سربالایی ها
  • لرزیدن موتور در استارت صبح
  • چند استارت خوردن خودرو

توجه: با خودرویی که تک کار میکند رانندگی نکنید چون به موتور خودرو صدمه میزند. دلیل آن هم فشار آمدن به سیلندرهایی است که کار میکند.

مهمترین دلایل تک کار کردن موتور می‌پردازیم

سه کار کردن 2 300x248 چرا خودرو بد کار میکند
علت تک کار کردن ماشین

1- خراب شدن شمع موتور

شمع موتور یکی از مهمترین قطعات سیستم جرقه است. هر سیلندر در موتور اتومبیل معمولا دارای یک شمع است که در صورت جرقه نزدن شمع سیلندر مربوط به آن از کار افتاده و موتور تک کار میکند. در بعضی مواقع جرقه ضعیف نیز باعث از کار افتادن یک سیلندر و تک کار کردن موتور میشود.

در بعضی از مواقع الکترود داخلی شمع میسوزد و ولتاژ مورد نیاز جرقه شمع را از خود عبور نمیدهد. در این صورت سیلندر بطور کامل از کار می افتد و موتور بصورت مداوم تک کار میکند. وجود آب در محفظه احتراق نیز باعث عدم جرقه بین الکترودهای شمع و تک کار کردن موتور میشود.

هنگام خیس شدن شمع با آب جرقه از روی عایق الکترود مثبت عبور کرده و فاصله هوایی بین دو الکترود را طی نمیکند. آب ممکن است بخاطر شکستگی منی فولد، خرابی واشر منی فولد، خرابی واشر سرسیلندر و یا ترک سرسیلندر وارد محفظه احتراق موتور بشود.

معمولا تک کار کردن در اثر وجود آب در محفظه احتراق در زمان سرد بودن موتور اتفاق می افتد و بعد از گرم شدن موتور شمع خشک شده و سیلندر بکار می افتد. در برخی از موارد به دلیل بالا رفتن مقاومت داخلی شمع جرقه از بیرون شمع و در روی عایق چینی خارجی میگذرد

این حالت معمولا در حین شتابگیری اتومبیل اتفاق می افتد و موتور برای چند لحظه تک کار کرده و ریپ میزند. از علائم این مشکل وجود خطهای سیاه روی عایق چینی خارجی شمع است که بصورت عمودی و در موازات یکدیگر تشکیل میشوند.

بیشتر بدانید: علائم خرابی شمع خودرو و علت آن

2- خرابی کوئل و وایر شمع

کوئل 300x225 چرا خودرو بد کار میکند
دلایل بد کار کردن خودرو

کوئل اتومبیل یک ترانس جرقه است که ولتاژ باطری ماشین را تا چند هزار برابر تقویت کرده و از طریق وایر شمع به شمع موتور هدایت میکند. کیفیت جرقه شمع در پلاسما تا حدود زیادی وابسته به جرقه شمع است.

در اتومبیل های قدیمی که دارای یک کوئل بودند خرابی کوئل باعث خاموش شدن یا روشن نشدن موتور میشد، اما امروزه اکثر اتومبیل ها حداقل دارای دو کویل هستند.

خراب شدن کوئل باعث از کار افتادن سیلندر یا سیلندرهای مربوط به آن کوئل می شود. خرابی کوئل همیشه به معنی عدم جرقه نیست، در بعضی مواقع جرقه ضعیف نیز باعث تک کارکردن لحظه ای و یا حتی دائمی موتور میشود.

برای تست کوئل کافیست کوئل یا وایر شمع را در آورده و جرقه آن را برسی کنیم.‌ در اتومبیل هایی که کوئل مستقیما بر روی شمع قرار دارد برای تست لازم است کوئل از جای خود خارج شود و در اتومبیل های دارای وایر باید وایر را به آرامی از روی شمع در بیاوریم.

با چسباندن نوک پیچ گوشتی به محل اتصال شمع بر روی وایر یا کوئل و نزدیک کردن قسمت فلزی آن به بدنه در هنگامی که موتور روشن است جرقه ای در فاصله هوایی بین پیچ گوشتی و بدنه اتومبیل دیده میشود.

جرقه خوب و مناسب باید به رنگ آبی باشد و حداقل فاصله هوایی دو سانتیمتر را طی کند. جرقه باید دارای قطر مناسب(حداقل یک میلیمتر) و به راحتی قابل رویت باشد. جرقه های کوتاه و مویی نشان دهنده اشکال در مدار جرقه هستند.

در مواردی کثیف بودن ‍و یا ترک داشتن عایق کوئل باعث ضعیفی یا عدم‌ جرقه کوئل در هنگام‌ شتابگیری میشود.

پیشنهاد میشود نحوه تعویض باتری ماشین را مطالعه نمایید.

3- خراب یا کثیف شدن انژکتور

انژکتور 300x187 چرا خودرو بد کار میکند
چرا ماشین روی گاز بد کار میکند

انژکتور یا سوخت پاش مهمترین قطعه سیستم‌ سوخت رسانی است که در دهه های گذشته بطور کامل جایگزین سیستم کاربراتوری شده است.

انژکتور یک‌ شیر برقی کوچک و بسیار دقیق است که طبق زمانبندی معین باز و بسته میشود. زمان باز شدن انژکتور همزمان با مرحله مکش در سیلندر است که در کسری از ثانیه انجام میشود.

هر گونه اشکال در پاشش سوخت منجر به از کار افتادن سیلندر مربوطه و در نتیجه تک کار کردن موتور میشود. یکی از رایج ترین اشکالات انژکتور کثیف شدن آن است که موجب بد کار کردن ، ریپ زدن و تک کارکردن موتور اتومبیل میشود.

کثیف شدن انژکتور ممکن است به دلیل ورود ذرات ریز جدا شده از صافی و لوله های بنزین و یا جرم آن طی چندین سال باشد. بطور کلی کثیف شدن انژکتور باعث بروز دو نوع اشکال میشود که باعث بد یا تک کار کردن موتور میشوند.

در حالت اول ذرات وارد شده به داخل انژکتور در مقابل یک یا چند سوراخ خروجی قرار گرفته و قسمتی از مسیر پاشش سوخت را مسدود میکند. در حالت دوم ذرات ریز مانع از بسته شدن کامل انژکتور و نشت بنزین در زمان بسته بودن آن میشود.

از آنجایی که مقدار سوخت پیش بینی شده برای هر سیکل احتراق بسیار دقیق است کم یا زیاد شدن مقدار پاشش سوخت بدلایل ذکر شده باعث احتراق ناقص و یا از کار افتادن کامل سیلندر و در نتیجه تک کار کردن موتور میشود.

بیشتر بدانید: رسوب زدایی موتور خودرو

4- هوا کشیدن منی فولد و اتصالات آن

علت بد کار کردن موتور خودرو: منیفولد مجرای عبور و تقسیم هوا از دریچه گاز به سوپاپ گاز و محفظه احتراق است که بر روی سرسیلندر بسته شده و بوسیله واشر یا اورینگ منی فولد آبندی می شود.

بعد از روشن شدن موتور فشار هوای داخل منی فولد بدلیل مکش پیستون ها همواره کمتر از فشار هوای بیرون است. در دور آرام مقدار معینی هوا از دریچه گاز عبور کرده و پس از مخلوط شدن با سوخت تزریق شده توسط انژکتورها به سمت سوپاپ گاز و محفظه احتراق میرود.

هر گونه اشکال در واشر یا اورینگ منی فولد باعث ورود هوا به یکی از مجاری آن و بهم خوردن نسبت هوا و سوخت میشود. هوا کشیدن منی فولد ممکن است به دلیل ترک خودن منی فولد به دلایل مختلف و یا خرابی واشر یا اورینگ منی فولد باشد.

در بعضی از موارد خرابی اورینگ انژکتورها نیز باعث هواکشیدن و تک کار کردم موتور می شود.

5- اشکالات مربوط به سوپاپ (کم بودن خلاصی سوپاپ و..)

سوپاپ 300x179 چرا خودرو بد کار میکند
ماشین رو بنزین بد کار میکنه

سوپاپ ها دریچه های ورود گاز (مخلوط هوا و سوخت) و خروج دود از محفظه احتراق هستند که در زمانبدی هماهنگ با حرکت پیستون ها باز و بسته می شوند.

سوپاپهای هر سیلندر باید در مرحله احتراق یا قدرت آن سیلندر کاملا بسته و آب بندی باشند تا از هدر رفتن نیروی حاصل از احتراق جلوگیری کنند. به دلیل سرعت بالای باز و بسته شدن سوپاپها در دورهای بالا و انبساط سوپاپها در اثر گرمای حاصل از احتراق باید بین میل سوپاپ و متعلقات آن مقدار معینی خلاصی وجود داشته باشد

در غیر اینصورت سوپاپ ها بطور کامل بسته نشده و فشار (کمپرس) حاصل از احتراق که تامین کننده گشتاور موتور است از فاصله بین سوپاپ و نشیمنگاه سوپاپ(سیت سوپاپ) به بیرون نشت میکند. نشتی هر کدام از سوپاپها باعث از کار افتادن سیلندر مربوط به آن سوپاپ و تک کار کردن موتور می شود.

 ماشین رو بنزین بد کار میکنه

هر وقت صحبت از بد کار کرذن خودرو روی بنزین میشود اولین چیزی که به ذهن همه میرسد تنظیم موتور است. خودرو چه دوگانه سوز باشد و چه تک سوز باشد تک کار کردن خودرو میتواند به خودرو صدمه های جدی بزند. اما برای عیب یابی خودروهای دوگانه سوز کمی کار آسان تر میشود.

در خودروهای دوگانه سوز وقتی خودرو روی گاز خوب کار میکند به این معنی است که قطعاتی به علت مشترک بودن بین گاز و بنزین سالم هستند چون خودرو روی گاز خوب کار میکند اما روی بنزین تک کار میکند.

قطعاتی مثل سرسیلندر، تسمه تایم، موتور، شمع و وایر، دریچه گاز ، فشنگی آب ، کوئل و سایر قطعات مشترک با سیستم گاز سالم هستند‌.

قطعات تاثیر گذار در تک کار کردن خودروی دوگانه سوز در حالت بنزین

  • پمپ بنزین و ریگلاتور فشار بنزین
  • صافی بنزین
  • سوزن های انژکتور اصلی ترین دلیل بد کار کردن خودرو روی بنزین
  • نقص در سیستم سیمکشی خودرو
  • ECU خودرو را چک کنید.

بیشتر بدانید: همه چیز درباره گازسوز کردن خودرو ها

چگونه سیلندر از کار افتاده را تشخیص دهیم؟

موتور خودرو را روشن کنید و اجازه دهید اندکی گرم شود. به ترتیب وایر شمع‌ها را از محل خارج کنید. با کشیدن یک وایر اگر کارکردن موتور بدتر شد، یعنی سیلندر مربوط به وایر کشیده شده سالم بوده و وایر را به محل خود برگردانید.

به همین ترتیب به سیلندر بعدی مراجعه کنید. اگر با کشیدن وایر یکی از سیلندرها هیچ تغییری در موتور ایجاد نشد، این به معنی پیدا کردن سیلندری است که از کار افتاده است.

روش توضیح داده شده ساده‌ترین روش تشخیص سیلندر مرده و یا تشخیص سه کار کردن موتور در تمام خودروها است. در خودروهای امروزی کامپیوتر خودرو توانایی تشخیص سیلندر از کار افتاده را دارد و قطع احتراق سیلندر را به همراه شماره سیلندر در قسمت خطاهای دیاگ نمایش می‌دهد.

ریپ زدن 300x200 چرا خودرو بد کار میکند
علت از کار افتادن سیلندر

تشخیص علت سه کار کردن ماشین

 چرا ماشین سه کار میکند برای تشخیص اینکه کدام سیلندر از کار افتاده است باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اول دستگاه دیاگ بزنید و خطاها را چک کنید. اگر خطایی نبود دستکش دست کنید و وایر ها را دونه دونه بکشید. مواظب باشید که برق به بدنتان و یا بنزین برخورد نکند. با کشیدن هر وایر باید لرزش خودرو بیشتر شود. اگر وایری کشیده شد ولی لرزش تغییری نکرد در آن سیلندر مشکلی است.
  2. برق خروجی وایر همان سیلندر را چک کنید. اگر جرقه ندارد وایرها و کوئل را چک کنید. کوئل وظیفه ی تولید برق را دارد و وایر وظیفه ی انتقال برق را دارد.
  3. اگر کوئل و وایر ایرادی نداشت شمع خودرو را باز کنید. با دقت به نوک شمع نگاه کنید که خیس نباشد و یا گپ شمع به هم نریخته باشد. اگر قسمت چینی شمع که معمولا رنگ سفیدی دارد خط های سیاه عمودی داشته باشد و یا پلاتین شمع فرسوده شده باشد، شمع باید تعویض شود.
  4. اگر شمع، وایر و کوئل ایراد نداشت در مرحله ی بعد به سراغ سوزن های انژکتور میرویم. سوزن انژکتور وظیفه ی پاشش مقدار مشخصی بنزین را دارد. اگر بنزین خروجی از سوزن از مقدار مشخص کمتر و یا بیشتر باشد در آن سیلندر احتراق کم میشود و یا به اصطلاح احتراق ناقص میشود. برای تشخیص این مشکل باید سوزن انژکتور روی دستگاه شستشو انژکتور تست شود.
  5.  سلامت واشر سرسیلندر توسط دستگاه پنج گاز و دستگاه کمپرس سنج تست کنید. این دستگاه ها وظیفه ی تست قطعات داخل موتور را دارند که با این تست هزینه های اضافی شما کاهش میابد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
104 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سعید
سعید
2 سال پیش

عالی بود ممنون از توضیحات خوب شما

عباس
عباس
2 سال پیش

عالی و مفید بود

Sjd_7_8
Sjd_7_8
2 سال پیش

با عرض سلام و خسته نباشید، خیلی ممنونم از شما بابت راهنمایی های خوب وآموزنده تون💜✌️👏

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Sjd_7_8
2 سال پیش

با سلام
درود بر شما و سپاسگذاریم. بسیار خوشحالیم که مورد توجه قرار گرفته و امیدواریم که مفید واقع شود.

مسیح
مسیح
در جواب  کیان باتری
10 ماه پیش

سلام وخسته نباشید …ولا من همه این کارا رو انجام دادم از تعویض تا تعمیر ولی عیب ماشین برطرف نشد رو گاز خوب کار میکنه ولی رو بنزین اصلا بد کار میکنه

پری
پری
2 سال پیش

دمتون گرم خیلی ممنون

جعفر
جعفر
2 سال پیش

خداوکیلی که میکانیک به شما میگویند دمتان گرم .شمع های من رزوه ان خیس بنزین میشود

حسن اسماعیل زاده
حسن اسماعیل زاده
2 سال پیش

توضیحات کاملی بود ممنون از شما و همکاران گرامی

ارش
ارش
2 سال پیش

با سلام
ممکن هست در خودروی صفر هم سوزن های انژکتور خراب باشند همینطور شمع ها و وایرها؟
خودرو پژو ۲۰۷ مدل ۱۴۰۰ میباشد و موتور برخی اوقات بد کار میکند و بعد از مدتی رفع می شود.
با تشکر

علیرضا
علیرضا
در جواب  ارش
2 سال پیش

ماشینص صفر من هم مینطور است صبح ها بعضی اوقات سه کار میکند

مظهری
مظهری
در جواب  ارش
1 سال پیش

سلام انژکتور ها بعیده خراب باشن ولی با دیاگ میتونید پاشش انژکتورها تست کنید هر چهار انژکتور اگه یکی بود پس سالمن ولی شمع ها میتونن مشکل داشته باشن یک دست شمع خوب اصل بوش جایگزین کنید این مشکل یکی از مشتری های بنده داشت که با تعویض شمع رفع شد

مهران
مهران
2 سال پیش

باسلام عرض ادب خسته نباشی من پژو ۴۰۵ مدل ۹۷ دارم دوروز موقعی که صبح استارت میزنم موتور ماشین یکم بد کار میکنه یخورده بعد موتور تنظیم میشه خوب کار میکنه به نظر شما چه قطعه ای ایراد داره ممنون میشم راهنمایم کنید

ابوالفضل
ابوالفضل
در جواب  مهران
2 سال پیش

واشرسرسیلندر روتعویض کنید

خلیلی
خلیلی
در جواب  ابوالفضل
1 سال پیش

ماشین من ریب میزنه و بد کارم یکنه دلیلش چی می تونه باشه؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  خلیلی
1 سال پیش

با سلام
این مشکلی که بیان نمودید دلایل فراوانی می تواند داشته باشد
انژکتور سوخت کثیف
شمع‌های معیوب و آسیب دیده
پمپ سوخت خراب یا مسدود شده
انسداد فیلتر سوخت
از کار افتادن قطعات الکتریکی
کثیفی سنسور اکسیژن
در نهایت توصیه می شود ابتدا به یک متخصص مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

مظهری
مظهری
در جواب  مهران
1 سال پیش

با سلام به احتمال زیاد گرم کن سنسور اکسیژن خراب میباشد اول سوکت رو تمیز کنید اگه مشکل حل نشد تعویض سنسور اکسیژن الزامی است

عباس
عباس
در جواب  مهران
5 ماه پیش

ماشین من هم اینجوری هست …چکار کردید بگید منم همون کار بکنم

محمد
محمد
در جواب  مهران
5 ماه پیش

سلام ماشین منم اینجوری ۴۰۵مدل ۹۳ دارم …مطمئنم واشر نزده چون شمع هارو هم چک کردم خیس نمیشه و آب و روغن هم میزونه…ماشین وقتی سرده ۳۰ثانیه تک کار می کنه بعد خودبه خود تنظیم میشه…و هیچ افت شتابی هم نداره…ممنون میشم راهنمایی کنید

فرشاد
فرشاد
در جواب  محمد
3 ماه پیش

سلام با این شماره تماس بگیر ۰۹۱۹۸۸۴۷۴۶۴

مسعود فاضلی
مسعود فاضلی
در جواب  محمد
2 ماه پیش

سنسور اکسیژن

محمد
محمد
در جواب  محمد
1 ماه پیش

ماشین منم اینجوری بود ، مطمئن بودم واشر نزده ، چون نه آب کم میکرد ، نه آب روغن قاطی کرده بود ، نه رادیاتور هوا داشت . رفتم خودم یه دست شمع و وایر با یه استپر گرفتم ، عوض کردم درست شد

فرشاد
فرشاد
در جواب  مهران
3 ماه پیش

سلام اگر در هوای سرد چند ثانیه ریپ میزند استپر تعویض کنید ماشین منم همیم مشکل داشت

رضا
رضا
1 سال پیش

سلام من یه پراید مدل ۸۹ دوگانه فابریک دارم چندروزی هست که ماشین میگیره و ول میکنه و بعضی وقتها هم رو سرعتگیر کلاچ که میگیرم خاموش میشه نه چک روشن میشه. رو بنزین و گاز فرقی نمیکنه . شمع عوض و سوزن سرویس کردم ولی هنوز اذیت میکنه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  رضا
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید به احتمال بسیار زیاد مربوط به استپر موتور و یا سنسور دریچه گاز یا سنسور دور موتور خودرو است و برای عیب یابی و برطرف کردن مشکل آن می بایست به یک کارشناس یا متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

محمد
محمد
1 سال پیش

ممنون ازکارخوبتان وخسته نباشید.

حمید
حمید
1 سال پیش

سلام، باتشکر از توضیحات خوبتون. بنده ال 90 سال98 با 170 تا کار دارم دو سه سالیه وقتی تو اوج گرما کولر میگیرم موتور بطور محسوس ضعیف میشه حتی کلاچ هم کمی سفت میشه و دنده خوب جا نمیره و بدتر اینکه در مسافت طولانی هنگام توقف پشت ترایفیک موتور تک کار میکنه مگر اینکه گاز بدم.
میشه لطفا راهنمایی کنید چون اینجایی که هستم ایرادش رو متوجه نشدند.
ممنون

احمد
احمد
1 سال پیش

خیلی مفید بود ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  احمد
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم، بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

رضا
رضا
1 سال پیش

با سلام
من خودرو پارس tu5مدل 95ودریچه گاز سیمی دارم. ماشین اول که روشن میکنم و تا حدود 10دقیقه شتاب ماشین خوبه. اما بعد از این زمان کپ میکنه و حرکت ماشین شدیدا افت میکنه.کویل. شمع. استپر. سنسور هوا وایر شمع و دستگاه دیاگ هم 3مرتبه بردم اما تشخیص داده نشد. و سنسور اکسیژن هم خوبه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

ارین
ارین
در جواب  رضا
1 سال پیش

سلام ایم مشکل تویی تمام ماشین های ایرانی فقط به شمع بستگی داره یه یک دست شمع نو بخر اوکی میشه

حمید
حمید
1 سال پیش

سلام و خسته نباشید ، من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۸۵ دارم ، خوشبختانه ماشین خوب و سالمی هست فقط یک مشکلی داره که چند جا نشون دادم هرکی یه چیزی گفته انجام دادم اما برطرف نشده ، زمانی که دور ماشین میاد پایین معمولا دنده دو میزنم مثل ورودی چهارراه ها یا میادین از ۳ میزنم ۲ ماشین ریپ میزنه باید چند تا گاز بدم درست بشه دستگاه زدم خطای پالس جرقه میده چند دست وایر ، سنسور اکسیژن ، پمپ بنزین ، سنسور دور موتور ،کویل یدکی اینا رو امتحان کردم اما مشکل برطرف نشد ، لطفا راهنمایی… خواندن ادامه ...

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حمید
1 سال پیش

با سلام مشاهده خطای پالس جرقه یا عدم احتراق یا احتراق ناقص ( Miss Fire ) در دستگاه دیاگ در موتور 206 دلایل متنوعی دارد. دو نوع خطای احتراق ناقص در موتور وجود دارد 1. خطای Miss Fire Cold Start 2. خطای Miss Fire Warm Up برای شناسایی و برطرف کردن این مشکل می بایست اقداماتی طبق مراحل زیر بر روی خودرو انجام دهید. مرحله اول: در نخستین مرحله با استفاده از دستگاه عیب یاب خطای مشاهده شده در ای سی یو را مشاهده کنید. پس از مشاهده خطای احتراق ناقص موتور، اشتباهی که خیلی از استادکاران انجام می دهند… خواندن ادامه ...

ابراهیم
ابراهیم
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

سلام استاد ایسوهای زیمنس بایفیول هم زمانی که احتراق ناقص دریک سیلندر باشه انژکتور قطع میشه؟

فلاح
فلاح
1 سال پیش

عالی بود و آموزنده

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام ماشین‌پراید دارم انژکتور مدل ۸۷
وقتی ماشین‌گرم هستش کولر رو میزنم‌ماشین ریپ یا سه کار‌میکنه و وقتی خاموشش میکنم درست میشه
دلیلش چیه؟ مرسی جوابمو بدین

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
دلیل اصلی ریپ زدن خودرو در هنگام کولر گرفتن مربوط به نوسان در کارکرد کمپرسور کولر است. البته وقتی کولر خودرو روشن می شود قدرت موتور تا حدودی کاهش میابد و شما نباید انتظار داشته باشید با همان قدرت موتور به کار خود ادامه دهد.
اگر ایرادی در کمپرسور کولر وجود داشته باشد این ایراد به صورت گسترده بوده و می تواند ایرادات اساسی و پیچیده ای ایجاد کند.
برای بررسی، عیب یابی و رفع این مشکل توصیه می شود حتما به یک متخصص برق و کولر خودرو مراجعه نمائید.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام ماشین پژو پارس دوگانه حدود سه ماه پیش واشر زده. الان صبح ها بدکار میکنه حدود دو دقیقه بعد درست میشه و در طول روز هم هیچ مشکلی نداره ابم کم نمیکنه امپرشم بالا نزده . مشکل از چی میتونه باشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید برای ما واضح نیست، اما بد کار کردن خودرو نمی تواند لزوماً مربوط به تعمیر واشر خودروی شما باشد.
احتمال ایراد در سیستم الکتریکی خودروی شما و یا تجهیزات برقی آن نیز بسیار زیاد است.
توصیه می شود برای رفع این مشکل حتما به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نموده و مشکل آن را مرتفع نماید.

سجاد سلیمی
سجاد سلیمی
1 سال پیش

سلام من پراید مدل۸۴هست وقتی موتور سرد هست بد مار میکند ولی وقتی گرم میشود خوب میشه

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  سجاد سلیمی
1 سال پیش

با سلام
منظورتان از بد کار کردن خودرو چیست؟
خودرو ریپ می زند، صداهای اضافی دارد، لرزش های غیر معمول دارد، گاز زیاد می خورد، دنده ها خوب جا نمی روند، دیر روشن می شود، یک دفعه ای خاموش می شود؟
متاسفانه به دلیل اینکه مشکل خود را واضح بیان نکرده اید امکان راهنمایی شما وجود ندارد و توصیه می شود برای رفع این مشکل حتما به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید تا خودروی شما را بررسی و عیب یابی نماید.

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم ماشیم پراید دارم مدل ۸۳ انژکتور.ماشینم وقتی بارون میزنه شدید بعد نیم ساعت ۴۰ دقیقه رانندگی یهو بد کار میکنه وقتی دور موتور زیر ۳ دور موتور وقتی میره بالا انگار ماشینو ول میکنن گاز میخوره میدونین مشکلش چیه؟

محمود
محمود
1 سال پیش

سلام خسته نباشید خیلی عالی توضیح دادید دمتگرم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمود
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم.
بسیار خوشحالیم از این بابت که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

یدالله
یدالله
1 سال پیش

توضیحات کامل و روشن بود .ممنون از کیان باتری

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  یدالله
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم
بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

NEFERIAN
NEFERIAN
1 سال پیش

سلام خسته نباشید بنده پرشیا tu5 مدل 96 دارم ماشین فقط صبح ها تک کار میکنه استارت میزنم روشن میشه ۳۰ ثانیه کار میکنه رفته رفته موتور شروع به لرزش کردن میکنه ماشین خفه میشه بعد خاموش میشه استارت میزنی دیگه روشن نمیشی باید گاز بدی روشن بشه پاتو از گاز برمیداری خاموش میشه به محض اینکه ماشیت یکم راه میره موتور گرم میشه این مشکل بر طرف میشه از اگزوز بوی بنزین میاد سوزنارو دادم تست کردن سالمه قشنگ شستشو دادم کویل دوبار عوض کردم شمع تازه عوض کردم ژاپنی انداختم سنسور اکسیژن بالا ۴ ماهه عوض کردم ممنون… خواندن ادامه ...

مهدی
مهدی
در جواب  NEFERIAN
5 ماه پیش

سلام
ماشین منم همین مشکل را داره
خودرو شما خوب شد؟ من را هم راهنمایی کنید

علی
علی
در جواب  مهدی
3 ماه پیش

سلام.منم پارس تیوفایو دارم مدل ۱۴۰۰.بعضی از صبح ها ماشین ۳کار می کرد.نشون دادم گفت روغن 5w.30 بریز درست میشه.از اون موقع تا حالا ماشین خیلی نرم کار می کنه

میلادباقری
میلادباقری
1 سال پیش

سلام وقت بخیر بنده پارس دوگانه کارخانه مدل ۹۷ با ایسیو زیمنس یه مشکلی داره موتورشم بازکردم ولی درس نشد دیگه خسته شدم ازماشین صبح ها وقتی روشن میکنی بعد ۱۰ثانیه تک کارمیکنه خطای سیلند خانه ی ۴نشون میده خطای احتراق.ولی خاموش میکنی دوباره استارت میزنی درس میشه فقط تو مواقعه سرد بودن موتور اتفاق می افته فقط صبح ها اگه هوا سرد باشه ظهرم همینجوریه دو سه بار صبح ها اینجوری میشه خاموش روشن میونی درس میشه.شمع .وایر .کوئل.سوزن انژکتور.رله دوبل تعویض شده .کمپرس ۴تا سیلند هم یکیه .واشر هم نسوزونده .دیگه نمیدونم چیکارکنم درس شه خیلی میگن ایسیو… خواندن ادامه ...

مرتضی
مرتضی
1 سال پیش

سلام من یک پراید مدل ۹۰ دارم که فنش خاموش نمیشه و یکسره کار میکنه.لطفا دلیل ان. را بیان کنید..مرسی ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مرتضی
1 سال پیش

با سلام خاموش نشدن فن خودرو و یکسره شدن آن دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که مهمترین آنها عبارتند از: 1. ترموستات علت روشن ماندن فن خودرو: ترموستات قطعه‌ای است که در مسیر آب قرار دارد اگر ترموستات درست عمل نکند و به اصطلاح قفل کند مانع گردش آب در سیستم می‌شود و به همین دلیل دمای موتور بالا رفته و فن مدام کار می‌کند. 2. واتر پمپ دلیل خاموش نشدن فن خودرو: همان‌طور که از نامش پیداست کار واتر پمپ، گردش آب و پمپاژ آب در سیستم خنک کننده خودرو است و خراب بودن واتر پمپ نیز باعث… خواندن ادامه ...

محمد
محمد
در جواب  کیان باتری
9 ماه پیش

دستخوش واقعاً گل کاشتی اوستا بااین سایتت خیلی تجارب جالبی یادگرفتم شاگرد مکانیکم
محمد از اصفهان

فواد
فواد
1 سال پیش

عالی بود.

محمد طاهری
محمد طاهری
1 سال پیش

سلام و عرض ادب
پراید من تعمیر کامل شده ولی سه کار میکنه 3 جا برای تنظیم موتور بردمش
تنظیم موتور کامل انجام دادم ولی تنظیم موتوری میگه عیب از موتور هست
قبل از تعمیر کامل اینجوری نبود
نظر شما چیه

صادق
صادق
1 سال پیش

سلام وقت بخیر جناب نیسان مدل۸۷دوگانه فابریک خریدم صدا فیلرمیدادرفتم فیلرگیری العان روگاز ک میزارم سلو یاهمون درجا کارنمیکنه زودخاموش میشه و بدکارمیکنه ولی درحال حرکت سرعت بالا مشکلی نداره روسرعت گیر و سرعت کم درکل بدکارمیکنه استپر عوض کردم سنسوراکسیژنم حذف کردم خطایی هم نداره چراغ چکم روشن نیست ممنون میشم راهنمایی کنید ک چیکارکنم

محمد
محمد
در جواب  صادق
9 ماه پیش

احتمال زیاد فیلر سفت کرده

کورش
کورش
1 سال پیش

سلام دم شماگرم خدا بهت هرچه میخای بده من ده ستاره بهت میدم با تشکر پوریایی یا حق

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کورش
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم، بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

علرضا
علرضا
1 سال پیش

سلام .پراید مدل ۸۸دارم وقتی روشن میکنم وند دیقه ک میگذره شروع میکنه ب بد کار کردن فقط مواقعی ک زیاد بذارم گرم شه امپر ک نزدیک وسط میاد موتور شروع ب لرزش میکنه تو سرعت بالاتر از ۱۳۰هم یهو کم میاره انگار زور نداره

محمد
محمد
در جواب  علرضا
9 ماه پیش

سلام دوست عزیز احتمالا از شمع و سیستم جرقه زنی میتونه باشه

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام خسته نباشید خییییییلی مفید بود لطفا راهنمایی بفرمایید اگر وایر شمع در حین روشن بودن موتور برق داشته باشد چه دلیلی دارد

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد
1 سال پیش

با سلام
معمولا این مشکل به دلیل فرسودگی وایرها اتفاق می افتد اما دلایل دیگری از جمله آسیب دیدن، نصب اشتباه و … نیز می تواند داشته باشد.
توصیه می گردد برای بررسی و عیب یابی این مشکل حتما از یک متخصص برق خودرو کمک بگیرید.

مجتبی
مجتبی
1 سال پیش

آیا میتونه از سنسور مپ هم باشه؟

Vahid
Vahid
1 سال پیش

درود بر شما. استاد عزیز
یه سوال داشتم پراید دارم و وقتی که استارت میزنم یکم بد کار میکنه گاز نمیخوره یا ریپ میزنه بعد چند دقیقه درست میشه مشکل از شمعه؟

حصین
1 سال پیش

با درود و تقدیم احترام خدمت شما..
بسیار کامل و جامع توضیح دادید..
سپاسگزارم 💜
 ⭐⭐⭐⭐⭐

عبدالرحمن
عبدالرحمن
1 سال پیش

سلام و وقت بخیر بنده یه پژو پارس سال مدل ۹۷ با کارکرد ۷۸ هزار دارم یه چند مدتی درجا بد کار می کرده،کمپرس زدم یه سیلندرش کمپرسش پایین‌تر از بقیه بود دستگاه دیاگ زدم هیچ گونه خطایی هم نداره،سرسیلندرش را باز کردم واشر نو هم انداختم سوپاپای خودشو هم آب بندی کردم و شیم گیری شده،دوباره ماشین مثه قبل در جا بد کار میکنه،شمع ها را هم عوض کردم،سوزن های انژکتور هم شستشو دادم مشکلی نداشتن،موقع باز کردن واشر سرسیلندر مکانیک گفته یکی از سوپاپا نشتی داشته،آیا مشکلش خوب آب بندی نکردن سوپاپا و شیم گیری میتونه باشه لطفا… خواندن ادامه ...

ناصر عبدی پور
ناصر عبدی پور
1 سال پیش

سلام بعد از تعمیر موتور شانزده سپاپ یک ماهی می گذر وقتی ماشین روشن می کنم صاف ‌و خوب کار می کند بعد از ده دقیقه که موتور گرم می شود موتور در دور کم بد کار می کند و خودبخود گاز ماشین کم و زیاد می شود ممنون می شوم راهنمایی فرمایید

مهدی
مهدی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر یه پژو دوگانه دارم مدل 96 70تا کارکرد ماشین موقعی که روشن میکنم بوی بد بنزین میداد یه دست شمع انجیکا 7987اصلی خریدم یکم بهتر شد ولی باز ماشین میلرزه یه صدای ریز میده اتاق ماشین بدنه میلرزه شتاب یک مقدار کم شده حدود سه ماه پیش سر سیلندر باز کردم واشر عوض کردم جهت اطمینان سوپاپ هارو ابندی کردم خوب شده بود ولی باز الان رفته رو اعصابم میخاستم بدونم واشر سرسیلندر دوگانه فرق میکنه لطفاً راهنمایی کنید

محمد
محمد
در جواب  مهدی
9 ماه پیش

از علاعم بوی بنزین و شتاب پایین میتونه مربوط به پمپ بنزین و مسیر سوخت رسانی باشه لرزش ماشین و افت شتاب هم عوامل زیادی داره که چون مدل ماشینت بالاس فک میکنم با یه دستگاه دیاگ راحت میتونی عیب ماشینتو پیدا کنی و رفع کنی

محمد امین
محمد امین
1 سال پیش

سلام من یک ۴۰۵سال ۹۴دارم بعضی وقت هاوقتی استارت میزنم ماشین بدکارمیکند
اگه میشه دلیلش رو بگین
ممنون ازسایت خوبتون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد امین
1 سال پیش

با سلام
با توجه به توضیحات مختصری که بیان نمودید مشکل خودروی شما برای ما واضح نبود، توصیه می شود برای بررسی و چکاپ کامل خودروی خود به یک متخصص یا کارشناس مراجعه نمائید.

نادر
نادر
11 ماه پیش

سلام و وقت بخیر
بنده پراید صبا ۸۶ دارم،چند وقت پیش واشر سرسیلندر رو عوض کردم ولی بعد این داستان احساس میکنم در حالت درجا ماشین لرزش طبیعی نداره که قبلا اینطوری نبود،ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

محسن
محسن
11 ماه پیش

سلام خسته نباشید ماشین لیفان دارم 620صبحا که هوا سرد است ماشین رو روشن می کنم ماشین دو یا کار میکنه بعد خاموش میشد
ویا وقتی خاموش می کنم روشن می کنم خوب میشه مشکلش چیه ممنون پاسخ بدهید ممنون

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محسن
11 ماه پیش

با سلام
با توجه به توضیحات مختصری که بیان نمودید، مشکل شما برای ما واضح نبود. برای بررسی و عیب یابی مشکل خودروی شما توصیه می شود حتما به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید.

سعید
سعید
11 ماه پیش

سلام موقع رانندگی روگاز ماشین تک کارمیکنه ولی بابنزین خوبه علت چیه تازه گی هم ریمپ زدم ماشینم ۴۰۵ هستش

کیان باتری
در جواب  سعید
10 ماه پیش

با سلام
مشکلی که بیان نمودید دلایل متفاوت و فراوانی می تواند داشته باشد که حتما بایستی برای بررسی و چکاپ آن به یک متخصص مراجعه نمائید.

هوشمند
هوشمند
11 ماه پیش

توضیحات بسیار مفیدی بود سپاس فراوان

کیان باتری
در جواب  هوشمند
10 ماه پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

navid
navid
10 ماه پیش

ماشین پراید صبا، همان زمان شروع استارت بد کار میکنه حتی گازم نمیخوره ماشین ولی کم کم که گاز میدی راه میوفته و وقتی پدال گاز رو یکدفه فشاره میدی ریپ شدید میزنه و بوی دود رو میشه احساس کرد مشکل میتونه از چی باشه؟

حسین
حسین
10 ماه پیش

سلام . ماشین من پراید مدل 89 صباروی بنزین بد کار میکرد با اینکه صافی بنزین و انژکتورها و شمع و وایرها درست بود. خطای مپ سنسور میداد مپ رو تعویض کردم بازم خوب نشد آخرش پمپ بنزین رو شستشو دادم و درست شد.

رضا
رضا
9 ماه پیش

سلام و وقت بخیر من ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۹۰ دارم یه چند روزی موتور خیلی بد کار میکرد و موتور میلرزید و وقتی که کولر میگیرم لرزش موتور خیلی بیشتر میشد و چراغ چک هم روشن میشد پیش برقکار هم رفتم شمع ها رو چک کرد یه دونش مشکل داشت عوض کرد و چراغ چک خاموش شد ولی باز ماشین بد کار میکنه یدونه کویل هم ازمایشی جا به جا کرد و انداخت ولی مشکل برطرف نشد و سنسور دور موتور و سنسور اکسیژن و پاچش انژکتور و فشار بنزین هم چک کرد باز هم ولی مشکل داره و… خواندن ادامه ...

حسن
حسن
9 ماه پیش

اسلام وخسته نباشید پژو۲۰۶تیپ ۲دارم ازموتورهواواردسیستم میشد واشر سرسیلندر روعوض کردم بعدش موتور لرزش شدید پیدا کرده موقع استارت زدن بایدگازبدی اگزوزصدای پت پت میده دور بالا خوب گاز میخوره وقتی فن باز می‌کنه در حالت درجا خاموش میشه واستیپ موتورهم سالمه

علی
علی
9 ماه پیش

سلام من ماشینو تعمیر کامل کردم ماشینو که روشن کردیم شروع کرد تک کار کردن
کمپرس گرفتیم عالی بود
شمع و وایر و کوئل و سوزن انژکتورها هم مشکلی نداشت یه دونه سیلندرش خوب کار میکنه ۳ تا سیلندرش ضعیف عمل میکنه به نظرتون مشکل از کجا میتونه باشه؟

امیر
امیر
7 ماه پیش

سلام، پراید ۱۳۱ مدل ۹۸ دارم، سه ماه پیش ماشین ریپ می زد در روی دور ۲ تا ۲و نیم دیاگ زدم گفت شمع و وایر و سنسور اکسیژن بالا عوض شود، تعویض کردم اما باز هم ریپ میزد، با مکانیک مشورت کردم و در تاریکی متوجه جرقه از واینرها و کویل ۱ و ۴ شدیم، شمع شرکتی بود ، شمع انجیکا ،۳ وایر و یک کویل ۱ و ۴ وی پارت هم عوض کردم، اما ظاهرا بازهم روی دور ۲ تا ۲۵۰۰ ریپ میزنه، در تاریکی نگاه کردم روی وایر ۴ کمی جرقه دارد و گاها از روی بدنه… خواندن ادامه ...

حمید رضا
حمید رضا
6 ماه پیش

سلام، خودرو من پراید مدل 86 تک سوز، وقتی ماشین روشن میکنم موتور که گرم میشه بد کار میکنه از اگزوز صدای پت پت میاد و ماشین هنگام شتاب خفه میشه بعد یهو ول میکنه درست میشه، شمع و وایر عوض کردم شستشو انژکتور انجام دادم استپر موتور انجام دادم و حدود دو سال هم سنسور اکسیژن هم حذف کردم دیاگ هم زدم اما هنوزم مشکلم حل نشده

شمال
شمال
5 ماه پیش

با سلام ،پراید انژکتور دارم ،صبحا که روشن میکنم دور موتور پایینتر از یک هستش و خاموش میشه ،دوباره با روشن شدن و یکم گرم شدن تقریبا میره بالای یک و درست میشه ،دوم اینکه درطول روز و گرم بودن موتور ،و پشت چراغ قرمز و در دور ارام دوباره دور موتور پایین میاد تا نصف یک میرسه و لی خانوش نمیشه ،و رو مخه مشکل از چه چیزی میتونه باشه؟

Nader Hasani
Nader Hasani
5 ماه پیش

سلام خسته نباشید من سمند ef7 دارم ، ماشین یه وقتهایی توی روز تک کار میکنه بعد ماشین خاموش میکنم باز استارت میزنم اوکی میشه شمع ها 4000 کیلومتر میشه با دوتا کویل عوض کردم و اینکه سوزن انژکتورهاشم شست شو دادم با فیلتر بنزین عوض کردم تازه دور موتورم میفتاد که باتری ساز از دریچه گاز که عوض کردم اما الان موقع تک کار کردن باعث افتادن دور موتورم هم میشه بنظرتون از چی میتونه باشه ؟ یعنی این اتفاقی که میگم یدفعه اتفاق میفته بعد از اینکه ماشین خاموش میکنی استارت میزنه درست میشه باتری ساز محل هم… خواندن ادامه ...

مهدی نجفی
مهدی نجفی
در جواب  Nader Hasani
5 ماه پیش

سلام من هم همین مشکل رو با سمند ای اف سون دارمماشینم تا سرده خوب کار میکنه ولی گرم میشه شه کار میکنه دقیقا بعد از فن زدن این اتفاق میافته

Nader Hasani
Nader Hasani
در جواب  مهدی نجفی
5 ماه پیش

خوب شما چیکار کردید؟ آیا تونستید کاری انجام بدید که بفهمید ایراد از چی هست؟ من همچنان مشکل دارم اینجا هم کسی نتونست راهنماییم کنه

علی
علی
در جواب  Nader Hasani
3 ماه پیش

روغنتون رو عوض کنید

شاهرخ
شاهرخ
در جواب  Nader Hasani
2 ماه پیش

سلام وقت بخیر .منم دقیقا این مشکل رو دارم و ماشینم ۲۰۶تیپ دو هستش.استارت میزنم راحت روشن میشه و حتی به خوبی ماشین شتاب میگیره و سرعت میره وقتی که دمای ماشین به حالت عادی میرسه و گرم میشع شروع میکنه تک کار کردن و لرزش شدید حتی بعضا خاموش میشه و روشن نمیشه وسط خیابون ولی بعد پنج دیقه دوباره روشن میشه و برمیگرده حالت عادی. وقتی هم که تک کار میکنه چراغ چک روشن و خاموش میشه و صدا میده .این ایراد از قبل بود ولی ماشین تک کار نمیکرد مثلا گاز رو که میگرفتم دورموتور به ۲ونیم… خواندن ادامه ...

مشاوره رایگان و ثبت سفارش