4.6
(407)

پمپ باد فندکی ماشین وسیله کوچک با کارایی بالاست که پس از اتصال به جای فندک ماشین راه اندازی می شود و می تواند جهت باد کردن لاستیک خودرو، دوچرخه یا موتورسیکلت، توپ فوتبال و هر وسیله ای که نیاز به باد کردن دارد، استفاده شود.

ممکن است شما هم تصمیم به خرید کمپرسور باد فندکی خودرو گرفته باشید. اما با توجه به تنوع زیاد مدل‌ها و قیمت ها با خرید این وسیله با مشکل مواجه شده‌ باشید یا شاید به بازار هم سری زده و موفق به خرید نشده‌اید.

اما اصلا نگران نباشید، در این مقاله قصد داریم توضیحاتی درباره ی پمپ باد فندکی ماشین ارائه دهیم و یک راهنمای مناسب جهت انتخاب بهترین پمپ باد فندکی ماشین در اختیار نیازمندان این وسیله ی کاربردی قرار دهیم.

پمپ باد فندکی 300x134 راهنمای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور ماشین
راهنمای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور ماشین

 کمپرسور فندکی خودرو چیست؟

در واقع نوعی دستگاه برای فشرده سازی هوا درون یک مخزن است. این مدل ها با برق فندک خودرو کار می کنند به همین علت به آن ها کمپرسور باد فندکی گفته می شود. از هوای فشرده شده آن ها برای باد کردن یک وسیله مانند لاستیک خودرو یا باد کردن توپ استفاده می شود.

علت نامگذاری این دستگاه داشتن یک موتور کمپرسوری است که به وسیله آن هوا درون یک کپسول یا محفظه بسته ذخیره می شود به این دستگاه در اصطلاح عامیانه پمپ باد هم گفته می شود.

مینی کمپرسور خودرو چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

مینی کمپرسور که به پمپ باد فندکی شناخته می شود، یکی از لوازم و ابزار پر کاربرد برای همراهی هر ماشین و خودرویی می باشد. به طور کلی مینی کمپرسور(پمپ باد فندکی)یک نمونه کوچک از کمپرسور باد می باشد، که یک موتور الکتریکی کوچک دارد که هوا را در یک سیلندرفشرده می کند.

پمپ باد، حجم و وزن کمی دارد بنابراین قابلیت حمل راحتی دارد و به دلیل اینکه از طریق اتصال به درگاه فندکی خودرو کار می کند، برای تعمیرات سرپایی مناسب می باشد.

مینی کمپرسورهای باد برای چرخ ماشین، دوچرخه، توپ های ورزشی، قایق ها و تخت های بادی و هرگونه وسایل بادی که نیاز به نیروی بیش تری از نیروی انسانی دارد، مانند انواع وسایل تفریحی بادی، کاربرد فراوان دارد.

زمانی که در سفر هستید و لاستیک ماشین شما پنچر می شود، و تا رسیدن به تعمیرگاه و آپارات فاصله زیادی دارید، یک مینی کمپرسور به کار می آید، چرا که می توان باد لاستیک را تنظیم کرد تا به جای مناسب برای تعمیر اساسی برسید.

مقاله پیشنهادی: علت و جلوگیری از ترکیدن لاستیک ماشین

موارد استفاده از پمپ باد فندکی خودرو

کاربرد پمپ 300x234 راهنمای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور ماشین
کاربرد مینی کمپرسور باد خودرو
  • بر طرف کردن پنچری یا کم بادی لاستیک با این وسیله به راحتی قابل انجام است.
  • جهت باد کردن لاستیک دوچرخه و هر نوع وسیله ای که نیاز به نیروی باد دارد، می توان از این وسیله استفاده نمود.
  • برای ماشین های نیمه سنگین و باری، کمپرسورهای دو سیلندر فندکی طراحی شده است که قدرت بالایی داشته و از نظر زمانی نیز بسیار به صرفه هستند.
  • برخی از این کمپرسورها، دوکاره هستند به این صورت که  هم مجهز به فندکی خودرو بوده و هم دارای انبر اتصال به سر باتری خودرو می باشند. لذا در موقعیت های مختلف قابل استفاده هستند.

مزایای کمپرسور باد فندکی خودرو

  • این وسیله دارای حجم و وزن خیلی کمی می باشد به همین دلیل می توان آن را به راحتی حمل کرد و در هر مکانی از آن استفاده کرد.
  • به دلیل کار کردن با برق ورودی ۱۲ ولت و داشتن کابل مخصوص وصل کردن به باتری و فندکی خودرو به راحتی می توان در هر مکانی حتی جاهایی که بدون برق شهری هستند مانند جاده ها استفاده نمود.
  • با این وسیله خودرو شما هرگز بدون باد نخواهد ماند و نیاز به مراجعه به پنچرگیری نخواهید داشت. اگر قیمت این دستگاه را با هزینه های هفتگی تنظیم باد و پنچرگیری خودرو مقایسه کنید. متوجه ارزش خرید این وسیله می شوید.
  • همچنین از این وسیله می توانید برای پاک کردن گرد و غبار روی قسمت های مختلف خودرو استفاده کنید. پس علاوه بر یک دستگاه پنچرگیری سیار از این وسیله به عنوان ابزار نظافت هم می توانید استفاده کنید.

معایب کمپرسور باد فندکی

تنها مشکلی که ممکن است در حین کار در استفاده از پمپ باد فندکی با آن مواجه شوید، تأثیر منفی آن بر فیش فندکی در اتصال به دستگاه است. آسیبی که این کمپرسور را تهدید می‌کند، باعث از کار افتادن موتور دستگاه و یا خراب شدن برخی از قطعات الکتریکی خودرو می‌شود.

این مشکل ممکن است برای جریانی که از فیش اتصال دستگاه عبور می‌کند ایجاد شود و در نهایت خرابی فیش اتصال فندکی و سیم کشی دستگاه را به همراه داشته باشد؛ بنابراین باید دقت کنید از پمپ‌های باد فندکی استاندارد و باکیفیت استفاده کنید. زیرا این نوع پمپ بادها علاوه بر اینکه از قطعات با کیفیتی ساخته شده‌اند، آمپر زیادی را از فندک نمی‌کشند.

مقاله پیشنهادی: راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین

مشخصات پمپ باد فندکی خودرو

اجزای کمپرسور 300x251 راهنمای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور ماشین
مشخصات کمپرسور باد خودرو

از جمله مواردی که می تواند یک کمک کننده در انتخاب بهترین پمپ باد فندکی ماشین باشد، دانستن ویژگی های قابل مقایسه میان انواع مختلف پمپ باد فندکی ماشین است.

  • حجم پمپ باد فندکی psi با اعدادی که نشان دهنده ی طول، عرض و ارتفاع آن می باشد گزارش می گردد. به طور طبیعی هر چه این اعداد کوچکتر باشد، ابعاد پمپ باد فندکی کمتر است.
  • وزن پمپ باد فندکی معیاری جهت تخمین سبکی و سنگینی آن می باشد.
  • معمولاً پمپ باد فندکی با ولتاژ ورودی ۱۲ ولت کار می کند که عددی ثابت در میان انواع مختلف آن است.
  • حداکثر آمپر و حداکثر پمپاژ این وسیله در انواع مختلف با اعداد گوناگونی بیان می گردد. به طور مثال هرچه عدد حداکثر پمپاژ پمپ باد فندکی با عدد بزرگتری بر اساس psi گزارش شده باشد، قدرت آن جهت باد کردن وسایل بیشتر است.
  • طول سیم یا کابل اتصال به جا فندکی و قیمت پمپ باد فندکی نیز معیار های دیگری در انتخاب بهترین پمپ باد فندکی خودرو می باشد.

انواع کمپرسور باد فندکی ماشین

برق ورودی این کمپرسورها ۱۲ ولت می باشد که از نظر برق ورودی یکسان هستند. تنها تفاوت این مدل‌ها در تعداد سیلندر می باشد که به دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر تقسیم بندی می شوند:

  • کمپرسور باد فندکی تک سیلندر: این کمپرسورها دارای فقط یک سیلندر هستند، از این کمپرسورها برای باد کردن لاستیک انواع خودروهای سواری سبک استفاده می شود. از این کمپرسورها نمی توان برای باد کردن لاستیک خودرو های سنگین استفاده کرد.
  • پمپ باد فندکی دو سیلندر: این کمپرسورها با داشتن دو سیلندر از قدرت باد خیلی بالایی برخوردار هستند، از این رو برای تمامی وسایل نقلیه سبک و سنگین قابل استفاده هستند. البته بیشتر خودروهای سنگین دارای کمپرسور باد هستند. اگر به دنبال یک پمپ باد فندکی پر قدرت هستید بهترین گزینه کمپرسورهای دو سیلندر می باشد.

بهترین کمپرسور باد فندکی

خرید پمپ فندکی2 300x200 راهنمای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور ماشین
راهنمای خرید پمپ باد فندکی خودرو

برای خرید بهترین کمپرسور برای خودروی خود، ابتدا باید با انواع مدل های آن آشنا شده و سپس به خرید آن اقدام کنید. در این صورت به راحتی می توانید با توجه به مدل و وزن خودرویی که دارید و متناسب با آن، کمپرسور مناسب را انتخاب نمایید.

کمپرسور باد فندکی با کابل اتصال باتری

این مدل پمپهای خودرو طوری شده اند که هیچ آسیبی به سیم کشی برق ماشین نمی رسانند و طریقه راه اندازی آن به این صورت می باشد که با باز کردن درب موتور می توان انبرهای سر باتری را متصل نمود. اما لازم است بدانید که  این مدل برای تمامی خودرو ها مناسب نیست چرا که در برخی از ماشین های جدید، دسترسی به باتری سخت است.

پمپ باد برقی و فندکی

برقی و فندذکی 300x200 راهنمای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور ماشین
کمپرسور باد سر باتری

امکان اتصال به سر باتری و فیش فندکی ماشین را داشته و همچنین قابیلت اتصال به برق شهری را نیز دارد. این مدل میتواند بهترین انتخاب برای خرید پمپ باد فندکی باشد. و مدل های مختلفی با امکانات متنوع برای این مدل در نظر گرفته شده است که میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دارا بودن دمنده یا بلوور
  • دارا بودن مکنده یا جاروبرقی
  • دارای پورت USB و استفاده به عنوان شارژ موبایل و …
  • مجهز بودن به چراغ LED و امکان استفاده به عنوان نورافکن و چراغ قوه

تنها عیب این نوع پمپ باد های فندکی کمی وزن بیشتر آنها است که البته نمیتوان این را به عنوان ایراد در نظر گرفت و این افزایش وزن که در حد چند صد گرم است به دلیل وجود یک آداپتور تبدیل برق 220 ولت شهری به برق 12 ولت است که در حد یک آداپتور 12 ولت معمولی اضافه وزن نسبت به پمپ باد های فندکی معمولی دارد.

پمپ باد فندکی شارژی

پمپ شارژیی 300x200 راهنمای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور ماشین
پمپ باد فندکی شارژی ماشین

این مدل کمپرسور از جدید ترین انواع پمپهای فندکی می باشد. برای اینکه بتوان از این وسیله استفاده نمود، ابتدا باید آن را شارژ نمود. برای این کار، می توان از فیش فندکی خودرو یا سر باتری استفاده نمود. راه دیگر برای شارژ کردن این دستگاه، استفاده از آداپتور و اتصال آن به برق شهری ۲۲۰ ولت می باشد.

متعلقات پمپ باد فندکی ماشین

در هنگام خرید پمپ باد فندکی ماشین می توان انواعی از این وسیله را انتخاب کرد که بیشترین لوازم جانبی را به همراه دارند. از جمله لوازم جانبی و متعلقاتی که در هنگام فروش پمپ باد فندکی به مشتری ارائه می گردد می توان به کیف نگهداری و قابل حمل پمپ باد فندکی، مبدل برق، سر سوزن ها شامل سوزن های مخصوص باد لاستیک و سوزن های مخصوص باد انواع توپ، فیش فندکی و … اشاره کرد.

البته باید اشاره کرد که امروزه انواع نوینی از پمپ باد فندکی با قابلیت بالا در بازار به فروش می رسد که دارای چراغ، پورت یو اس بی، مبدل اتصال دهنده به برق خانگی یا شهری، سیستم مکش باد علاوه بر سیستم دمش باد و … می باشد.

پمپ باد فندکی دارای دمنده و مکنده

دمنده و کمکنده 300x300 راهنمای خرید پمپ باد فندکی یا کمپرسور ماشین
امکانات کمپرسور باد ماشین

تعدادی از مدل های پمپ باد ها وجود دارند که امکان استفاده برای باد گرفتن با فشار بالا مانند بلوور و دمنده را دارند که برای گرد گیری یا استفاده هایی که میتوان از بلوور کرد را میتوان با این نوع پمپ باد فندکی ها نیز انجام داد و البته این امکان وجود دارد که بتوان به خروجی باد آن یک شلنگ خرطومی نیز متصل کرد و در نقاط غیر قابل دسترس از آن استفاده کرد.

به عنوان مثال از بلوور یا دمنده این کمپرسور فندکی ها میتوان برای باد گرفتن داخل کیس کامپیوتر یا دستگاه های الکترونیکی استفاده کرد و گرد خاک داخل دستگاه ها را با آن از بین برد.

دستگاه هایی که مجهز به دمنده هستند قابلیت مکنده نیز را دارند که میتوان از آن به عنوان جاروبرقی نیز استفاده کرد و برای تمیز کردن یا جارو کشیدن داخل خودرو یا حتی منزل از آن کمک گرفت. این کمپرسور های فندکی معمولا دارای یک شلنگ خورطومی نیز هستند که میتوان بوسیله آن زیر صندلی خودرو یا صندوق عقب یا فضاهایی که قابل دسترس نیست را جارو کشید و از گرد و خاک پاک کرد.

کمپرسور فندکی دارای نور افکن یا چراغ قوه

یکی دیگر از امکاناتی که روی پمپ باد فندکی ها میتوان یافت چراق قوه یا نور افکن است که در موقع ضروری بسیار کارآمد و مفید است و برای استفاده در هنگام شب و تاریکی میتواند بسیار کمک کننده باشد.

تفاوت پمپ باد فندکی ماشین با پمپ باد برقی ماشین

پمپ باد برقی ماشین از جمله دیگر پمپ های کوچک و کاربردی است که امروزه در سطح بازار فروش محصولات جانبی خودرو طرفداران خاص خود را دارد. مهمترین تفاوت پمپ باد برقی ماشین با پمپ باد فندکی خودرو مربوط به منبع تغذیه جهت راه اندازی آن می باشد.

قبلاً بیان کردیم که پمپ باد فندکی جهت روشن شدن و راه اندازی با اتصال به جا فندکی کار می کند در حالی که نمونه برقی پمپ بادها با اتصال به باتری ماشین راه اندازی می شوند. در واقع استفاده از پمپ باد برقی ماشین وقت گیرتر و اندکی سخت تر از نوع فندکی می باشد.

همچنین معمولاً قیمت پمپ باد فندکی ماشین از قیمت پمپ باد برقی ماشین کمتر است. این دو وسیله در قدرت فشار باد تحویلی و زمان راه اندازی نیز با همدیگر تفاوت دارند.

مقاله پیشنهادی: برق دزدی ماشین و روش های برطرف کردن آن

قیمت پمپ باد فندکی

از مهمترین عوامل انتخاب یک کمپرسور باد فندکی قیمت پمپ باد فندکی است که با توجه به کیفیت ساخت آن که بیشتر مربوط به کشور سازنده یا کارخانه و شرکتی است که پمپ باد در آن تولید شده است متفاوت است و بعد از آن مدل و امکاناتی است که یک کمپرسور باد فندکی به آنها مجهز است که در بالا به تمام این امکانات و مشخصات اشاره شد و توضیح داده شد.

نکات خرید پمپ باد فندکی خودرو

چند نکته مهم که هنگام خرید کمپرسور باد فندکی خودرو باید به آن توجه داشته باشید:

  • قیمت کمپرسور: قیمت نقش مهمی در انتخاب شما ایفا می کند. قبل از هر کاری میزان بودجه برای خرید پمپ باد را مشخص نمایید. زمانی که میزان بودجه مشخص شود خود به خود خیلی از مدل ها از دایره انتخاب شما حذف می شوند و انتخاب برای شما آسان می شود.
  • تعداد سیلندر: همان طور که قبلا هم گفته شد کمپرسورهای فندکی از دو نوع تک سیلندر و دو سیلندر ساخته می شوند. نوع تک سیلندر قدرت کمتری دارد در نتیجه فشار باد خروجی ضعیف تر است اما در مدل های دو سیلندر قدرت پمپ فوق العاده زیاد می باشد شاید بتوان گفت که بیک کمپرسور باد فندکی دو سیلندر قدرتی نزدیک به کمپرسورهای باد بزرگ دارد.
  • اندازه سیم: طول سیم فندکی را با توجه به خودرو خود و فاصله فندکی خودرو تا چرخ ها در نظر بگیرید. اگر اندازه سیم دستگاه خیلی کوتاه باشد شاید بتوان گفت که برای شما غیر قابل استفاده است.
  • نوع اتصال: در کل دو نوع اتصال برای وصل کردن پمپ باد فندکی به خودرو وجود دارد. یکی اتصال به فندکی خودرو و دیگری اتصال با کلامپ به صورت مستقیم به باتری خودرو برخی مدل ها فقط یک نوع از این اتصال ها را دارند. پس حتما توجه داشته باشید مدل های دارای دو کابل اتصال بهتر عمل می کنند و در صورت خرابی یک سیم با سیم دیگر می توان از آن استفاده نمود.
  • اندازه شیلنک: اندازه شیلنگ هم خیلی مهم است. حتی بیشتر از اندازه سیم باید به اندازه شیلنگ پمپ توجه کنید. در واقع می توان گفت از اندازه شیلنک بلند باشد به راحتی می توان بدون جابه‌جا کردن پمپ به هر چهار چرخ خودرو و حتی لاستیک زاپاس به راحتی دسترسی داشته باشید و آن ها را باد کنید.
  • آپشن ها: برخی از مدل ها دارای یک کیف برای نگهداری هستند که داخل خود تمام ابزارهای پنچرگیری نظیر دم باریک، پیچ گوشتی، چسب مخصوص پنچر گیری و تعدادی سری متفاوت هستند. در برخی مدل ها روی دستگاه یک چراغ قوه پرنور وجود دارد که عملیات پنچرگیری را در شب آسان می کند.

طریقه استفاده از کمپرسور باد فندکی خودرو

استفاده از این وسیله نیاز به تخصص خاصی ندارد، کافی است ورودی برق دستگاه که به صورتی فندکی می باشد را به جای فندک خودرو نصب نمایید. بهتر است خودرو در حالت روشن باشد. بعد از این کار دستگاه روشن شده و آماده استفاده می شود. اجازه دهید که فشار به حد مطلوب برسد کافیست گیج یا فشارسنج روی دستگاه را نگاه کنید تا فشار به حد نصاب برسد. حال می توانید از این وسیله به راحتی استفاده کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
7 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سجاد کریمی
سجاد کریمی
2 سال پیش

سلام. ممنون از توضیحات بسیار خوب و کامل

احمد
احمد
1 سال پیش

ممنون عالی بود

ناشناس
ناشناس
1 سال پیش

ممنون از توضیحات خوبتون

نیما
نیما
1 سال پیش

در پمپ باد بلند بودن سیم برق مهم هست و هرچه شلنگ طولانی بشه دستگاه باید انرژی بیشتری تولید کنه برای باد کردن و زودتر داغ میشه وجریان برق باتری هم بیشتر میکشه و فرق تک سیلندر و با دوسیلندر یکی قدرتشون هست که گفته شد و. دومی باز جریان برق باتری خودرو هستش این جریان برق زیادممکنه حتی سیم کشی ماشینتون جواب نده و ودر سیم کشی خودرو تون اختلال ایجاد کنه بهترین کار اینه که یک باتری ۴۰ آمپر که اونم سایز کوچک و وزن کمی داره را تهیه کنید فقط مخصوص این لوازم برقی ازش استفاده کنید… خواندن ادامه ...

شهابی
شهابی
1 سال پیش

سلام روزتون بخیر باشه شما خودتون پمپ فندکی رو میفروشید؟

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط شهابی
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  شهابی
1 سال پیش

با سلام
خیر متاسفانه لوازم یدکی خودروی شما را موجود نداریم. شما می بایست به مراکز خدمات پس از فروش معتبر خودروی خود در سراسر کشور و یا لوازم یدکی های مجاز خودروی خود مراجعه نمائید.
شرکت کیان باتری یک استارتاپ تخصصی در زمینه باتری‌های استارتر خودروی‌های مختلف است که به صورت شبانه‌روزی در مناطق 22 گانه شهر تهران به ارائه خدمات حمل و نصب رایگان در محل مشتری می‌پردازد.

امیر
امیر
در جواب  شهابی
4 ماه پیش

سلام وقت بخیر
بنده موجود دارم برای اطلاعات و قیمت هماهنگ کنید.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش