4.5
(210)

پیدا کردن و خرید هولدر موبایل برای ماشین که قابلیت نصب روی داشبورد خودرو یا سطوح مختلف دیگر مثل روی میز یا فرمان اتومبیل را داشته باشد، می‌تواند کار بسیار سختی باشد، چرا که در بازار امروز گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

اما ما در این مطلب قصد داریم به معرفی بهترین نگهدارنده گوشی خودرو که مناسب برای همه خودروها اعم از سمند، پراید پژو 206 و ال 90 می‌باشد بپردازیم و مدل‌های مختلف پایه نگهدارنده با قابلیت‌های متنوع مثل قابلیت نصب بر روی فرمان، هولدر مغناطیسی و… را به شما معرفی کنیم. پس اگر به دنبال خرید بهترین هولدر موبایل برای ماشین هستید تا انتها با کیان باتری همراه باشید.

هولدر مغناطیسی.jpg2  300x300 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
هولدر گوشی چیست؟

هولدر موبایل چیست؟

استند یا هولدر یک وسیله جانبی برای نگه داشتن تلفن همراه و تبلت بدون استفاده از دست می باشد. از این ابزار بسیار کاربردی می توان در منزل، محیط کار، و هنگام رانندگی در خودرو استفاده نمود.

با استفاده از پایه نگهدارنده گوشی تلفن همراه می توانید گوشی را در زوایای مختلف تنظیم نمایید. هولدر ها انواع مختلفی دارند و هر شخص با توجه به نیاز و محیطی که قرار است از پایه نگهدارنده استفاده کند، استند مورد نیاز خود را خریداری می نماید.

از بارزترین کاربرد هولدر موبایل می توان به استفاده در خودرو برای نگه داشتن گوشی موبایل اشاره نمود، با توجه به اینکه گوشی های هوشمند دارای امکاناتی از قبیل مکان یابی می باشند این وسیله ابزار بسیار مناسبی برای نگه داشتن گوشی می باشد تا اینکه راننده با خیال راحت بدون استفاده از دست به گوشی خود تسلط داشته باشد.

البته لازم به ذکر است تا حد امکان در هنگام رانندگی از گوشی تلفن همراه استفاده نکنید ولی با استفاده از این ابزار از خطر تصادف هنگام استفاده از گوشی در خودرو و حین رانندگی به اندازه قابل توجهی می کاهید.

هولدر موبایل برای ماشین

هولدر و نگهدارنده گوشی در خودرو بر اساس محل نصب هولدر موبایل در ماشین دارای سه نوع زیر می باشند.

1- هولدر موبایل روی شیشه و داشبورد

هولدر روی داشبورد 1 300x223 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
نگهدارنده موبایل روی داشبورد ماشین

طراحی برخی از هولدرها به گونه ای می باشد که به راحتی بر روی سطوح صاف خودرو مانند داشبورد و شیشه جلوی اتومبیل چسبانده می شوند. قدرت چسبندگی این نوع از هولدرها بسیار بالا می باشد. برخی از نگهدارنده های گوشی در ماشین دارای گیره نگهدارنده گوشی موبایل بوده و برخی به صورت مغناطیسی عمل می کنند.

بهترین و پرطرفدارترین پایه نگهدارنده گوشی پایه ای است که بر روی داشبورد و یا به شیشه جلوی اتومبیل چسابنده می شود البته به گونه ای که جلوی دید راننده را نگیرد. اکثر هولدرها دارای قابلیت تنظیم زاویه گوشی می باشند و در برخی حتی تا 360 درجه می توان گوشی را چرخاند و در زاویه دید مناسب تنظیم نمود.

2- نگهدارنده گوشی روی دریچه کولر

هولدر دریچه کولر 300x300 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
نگهدارنده گوشی روی دریچه کولر

سیستم تهویه هوا (کولر) ماشین یکی دیگر از مکان هایی است که می توان از آن برای نصب هولدر موبایل خاص خود استفاده کرد. البته از مشکلات این نقطه می توان به جلوگیری از عبور هوا اشاره کرد.

که در زمستان با وجود جریان هوای گرم برای گوشی موبایل نیز ممکن است مشکل ساز شود و در صورت استفاده از دریچه کولر ماشین برای نصب پایه نگهدارنده موبایل باید ترجیحا خروجی هوا را در دریچه مورد استفاده (به ویژه در زمستان و هنگام استفاده از بخاری) بست.

3- نگهدارنده موبایل CD پلیر

هولدر سی دی 300x150 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
هولدر گوشی روی پخش سی دی

استفاده از CD برای پخش موسیقی در اتومبیل مدت هاست که کم رنگ شده و جای خود را به فلش، کابل AUX و بلوتوث داده است. پس اگر از روش های دیگر به جای CD استفاده می کنید، می توانید نگهدارنده هایی را انتخاب کنید که داخل پلیر قرار می گیرند. این نوع هولدر ها دید شما را محدود نمی کنند و امکان افتان آن ها نسبت به سایر نگهدارنده های موبایل در خودرو کمتر است.

برای خودروهایی که واقعا در نصب روی داشبورد، شیشه و دریچه کولر مشکل دارند این گزینه آخرین راه حل بوده و البته مدل های آن نیز بسیار کمیاب است.

نکات مثبت استفاده از نگهدارنده موبایل در خودرو

اگر هنوز هم مطمئن نیستید که چرا از پایه یا نگهدارنده موبایل در خودرو استفاده کنید، به 10 نکته عملی را که در ذیل ذکر شده است، فکر کنید.  مطمئناً دلایل خوبی برای فکر کردن درباره‌ی خرید هولدر موبایل برای اتومبیل خود به شما می‌دهد.

  1. از حواس پرتی در جاده جلوگیری می‌کند.
  2.  شنیدن مکالمات بهتر است.
  3.  دسترسی به موسیقی بدون مشکل است.
  4.  پخش فیلم برای مسافران را فراهم می‌کند.
  5. به رانندگان راهی می‌دهد تا هنگام استفاده از آن به عنوان وسیله مسیریاب GPS تلفن همراه خود را به وضوح مشاهده کنند.
  6. به عنوان یک شارژر تلفن همراه مضاعف است.
  7.  ممکن است با سایر دستگاه‌ها نیز سازگار باشد.
  8.  تلفن‌تان را در مکانی ایمن قرار می‌دهد.
  9.  شما را قادر می سازد تا به راحتی به تلفن هوشمند خود در یک وسیله نقلیه دسترسی پیدا کنید.
  10. شنوایی را برای طرف مقابل آسانتر و واضح‌تر می‌کند.
  • استفاده از GPS برای مسیریابی:

هولدر مپ 300x218 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
مزایای نگهدارنده موبایل در خودرو

اهمیت GPS برای مسیریابی بر کسی پوشیده نیست. با پیگیری GPS به راحتی می‌توانید به مقصد خود برسید، اما برای دانستن مسیرها هنگام رانندگی، اگر گوشی خود را در دست بگیرید، ممکن است خود و دیگران را در معرض خطر قرار دهید.

با این حال، داشتن هولدر موبایل می‌تواند کار را بسیار آسان‌تر کند. فقط کافی است GPS را روشن کنید، مختصات را تنظیم کنید، موبایل را در هولدر قرار دهید و به رانندگی ادامه دهید. با این کار، می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی، دستورالعمل‌ها را دنبال کنید.

  • کاهش حواس‌پرتی هنگام رانندگی:

هولدر فرمان 300x240 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
فواید نگهدارنده موبایل روی فرمان

احتمالا در جریان هستنید که حداقل 90٪ حوادث جاده‌ای به دلیل حواس‌پرتی اتفاق می‌افتد و بیشتر اوقات، علت عدم حواس‌پرتی تلفن همراه است. این امر لازمه‌ی تمرکز زیاد در هنگام رانندگی در جاده است زیرا یک اشتباه کوچک می‌تواند تهدیدی جدی برای زندگی باشد.

استفاده از هولدر موبایل تلفن می‌تواند به طور قابل توجهی این مشکل را برطرف کند. کافی است موبایل خود را بر روی هولدر ماشین قرار دهید و به راحتی از رانندگی بدون حواس‌پرتی لذت ببرید. دیگر نیازی به نگه‌داشتن موبایل در یک دست و رانندگی با دست دیگر ندارید چراکه هولدر موبایل به کمک شما می‌آید.

  • لذت گوش‌دادن به موسیقی:

هولدر موبایل برای اسنپ

اگر عاشق گوش‌دادن به موسیقی هنگام رانندگی هستید، سرمایه گذاری روی هولدر تلفن یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی شماست. شما فقط کافی است تلفن را روی پایه نگهدارنده قرار دهید، آن را با بلوتوث وسیله نقلیه جفت کنید؛

در این صورت می‌توانید فوراً با فشار یک دکمه  موسیقی مورد علاقه‌ی خود را پخش کنید. اگر می‌خواهید تمام مزایای استفاده از هولدر اتومبیل را تجربه کنید، در خرید هولدر موبایل با کیفیت و خوب برای اتومبیل خود سرمایه گذاری کنید.

مقاله پیشنهادی: ضبط اندروید ماشین و اتصال گوشی به پخش خودرو

استفاده از استند و هولدر گوشی در منزل

خانگی 300x256 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
استند نگهدارنده موبایل در خانه

از دیگر استفاده های نگهدارنده های موبایل می توان به کارایی آن برای نگه داشتن گوشی در منزل برای سهولت انجام دادن بسیاری از کارها همچون: مطالعه کردن، آشپزی کردن با دیدن فیلم آشپزی، تماشای فیلم و. اشاره نمود.

به عنوان مثال برای تماشای فیلم امروزه اکثرا از تلفن همراه استفاده می نمایند و مسلما زمان زیادی حدود یک تا دو ساعت و شاید بیشتر برای این کار سپری می شود و اگر شما بخواهید گوشی را با دست نگه دارید بدون شک خسته خواهید شد.

برای لذت بردن از تماشای فیلم می توانید گوشی خود را بر روی یک نگهدارنده نصب نماییدو با خیال راحت بدون نگرانی از افتادن و تکان خوردن گوشی به تماشای فیلم بپردازید و زاویه دید گوشی را به هر سمتی که می خواهید تنظیم نماید

 انواع هولدر موبایل برای ماشین

انواع هولدر 2 300x177 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
انواع هولدر گوشی

به دلیل تقاضای بالای بازار ، تنوع هولدر های گوشی هوشمند هر روز بیشتر و بیشتر میشود. انواع اصلی نگهدارنده های موبایل انواع مختلفی از نگهدارنده های تلفن همراه وجود دارد که در ادامه نقاط ضعف و قوت آنها را معرفی و بررسی می کنیم.

هولدر موبایل گیره ای

هولدر گیره ای 300x300 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
نگهدارنده گیره ای گوشی

این نوع هولدر ها با استفاده از گیره های نصبی ، بر روی تیغه های کانال کولر خودرو نصب میشوند و معمولا برای کولرهای مربعی و مستطیل شکل و مشبک مناسب تر هستند. موقعیت کناری این نگهدارنده ها باعث میشود تا دید شما هنگام رانندگی به هیچ وجه با اختلال روبرو نشود.

البته نصب کردن این هولدر ها بر روی کانال میتواند برای زمانی که کولر یا بخاری ماشین شما روشن است و حرارت یا سرما به گوشی منتقل میشود. البته معمولا ما فضای داخل خودرو را گرم یا خنک میکنیم و از برخورد باد گرم یا سرد به صورت و بدنمان اجتناب میکنیم.

با این حساب میتوانیم درچه ای که گوشی بر روی آن نصب شده را ببندیم و از سایر دریچه ها استفاده کنیم. جالب است بدانید گرمای بیش از حد ممکن است باعث انفجار باتری های گوشی های هوشمند شود.

هولدر های قابل نصب به دریچه کولر خیلی در معرض دید نیستند و از چشم سارقان به دور هستند. راه حل این است که در انتخاب لوازم جانبی دقت بیشتری کنید تا قربانی هولدر های بی کیفیت بازار نشوید.

نگهدارنده موبایل مکنده

هلدر مکنده 300x300 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
هولدر مکنده گوشی

محل نصب این هولدرها معمولا به دو صورت روی داشبورد یا شیشه جلو راننده است و اتصال آن ها از طریق Suction cup یا چسبنده های مکنده ای تنظیم میشود.

حواستان باشد که در هنگام خرید این نوع ، حتما از کیفیت بالای ساکشن کاپ ها اطمینان حاصل کنید چرا که قدرت این مکنده ها بعد از مدتی کم میشود و دیگر بر روی سطوح باقی نمیمانند.

همچنین این هولدر ها اگر بر روی شیشه نصب شوند ، ممکن است بخشی از دید راننده را مختل کنند. از مزایای هولدر های قابل نصب بر روی شیشه میتوان به فضای زیاد شیشه و داشبورد اشاره کرد. پس جای نگرانی وجود ندارد و خیلی سریع میتوان محل مناسب را پیدا کرد.

هولدر موبایل چسبی :

هولدر چسبی 300x253 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
هولدر چسبی گوشی

به دلیل چسب قوی استفاده شده در این هولدر ها ، باید قبل از هر چیز از مکان نصب آن ها مطمئن شوید. زیرا بعد از نصب ، جا به جایی یا برداشتن آن ها کار آسانی نیست. علاوه بر این ممکن است آثار باقیمانده چسب بر روی شیشه باقی بماند که این مورد برای خیلی ها اذیت کننده است.

هولدر مغناطیسی گوشی موبایل :

هولدر مغناطیسی 300x274 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
نگهدارنده مغناطیسی موبایل

اگر از گیره ، چسب و مکنده بگذریم ، به هولدر هایی میرسیم که با قابلیت مغناطیسی خود ، گوشی شما را محکم سر جای خود قرار میدهند. هولدر های مغناطیسی میتوانند هم بر بروی شیشه نصب شوند و هم بر روی دریچه کولر. تنها تفاوت هولدر های مغناطیسی با هولدر های گیره ای ، استفاده سریع و آسان از گوشی در زمان برداشتن و قرار دادن بر روی هولدر است.

ضرر هولدر مغناطیسی موبایل

ضرر هولدر 300x139 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
طریقه نصب هولدر مغناطیسی موبایل

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد در مورد این نوع اتصال میپرسند ، این است که آیا استفاده از مغناطیس برای گوشی مضر است یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم که خاصیت مغناطیسی این پایه های نگهدارنده به دلیل شدت پایین ، هیچ خطری ندارد و شما میتوانید با خیال راحت از آن ها استفاده کنید.

نکته ای که باید در مورد هولدر های مغناطیسی بدانید این است که حتما از قوی بودن مگنت استفاده شده در آن ها مطمئن باشید چرا که قدرت پایین مگنت باعث میشود با عبور از یک دست انداز ، گوشی از هولدر جدا شده و گوشی آسیب ببیند.

حلقه نگهدارنده گوشی یا هولدر انگشتی

هولدر انگشتی 300x300 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
هولدر انگشتی موبایل چیست؟

این نوع نگهدارنده در عقب گوشی شما میچسبد و در انگشتان دست شما قرار میگیرد یکی از ارزان ترین و کاربردی ترین هولدرهای بازار همین نوع انگشتی یا حلقه ای است اگر میخواهید هزینه نکنید مسلما این نوع در اولویت قرار دارد.

هولدرهای موبایل تبلت

هولدر تبلت 300x227 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
نگهدارنده تبلت جلوی خودرو

هولدرهای موبایل تبلت آن‌هایی هستند که به جای تلفن‌های هوشمند برای تبلت‌ها طراحی شده‌اند. در حالی که هولدر صندلی عقب رایج‌ترین مکان برای سازگاری تبلت است،  همچنین می‌توانید نوع‌های دیگری با این قابلیت را پیدا کنید.


انواع دیگری از نگهدارنده های داخل ماشین وجود دارد که به نسبت مدل های رایج، کمتر از آن ها استفاده میشود.

برخی از این مدل ها شامل هولدرهای اسلات CD، هولدر انگشتی، گردنی، هولدر موبایل روی فرمان و هولدرهای دوچرخه و موتور هستند. مواردی که برای خرید نگهدارنده های گوشی در این مقاله به شما میگوییم، برای تمام مدل ها صدق میکند و میتواند به عنوان راهنمای خرید از این نکات استفاده کنید.

راهنمای خرید بهترین هولدر موبایل

مثل هر چیز دیگری برای اینکه یک هولدر خوب برای موبایل انتخاب کنید، باید بررسی کرده و ببینید که نیاز شما از هولدر موبایل شامل چه چیزهایی است. برخی هولدرها امکان شارژ گوشی را به شما خواهند داد و برخی دیگر به دلیل طراحی که دارند امکان استفاده در بخش‌های مختلف خودرو را به شما می‌دهند.

انواع هولدر 300x225 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
راهنمای خرید بهترین هولدر موبایل

قبل از اینکه به سراغ انتخاب هولدر بروید 3 نکته اساسی را باید بررسی کنید که اهمیت بسیار بالایی دارند.

  1. هولدر موبایل را بر اساس اندازه گوشی انتخاب کنید که به سادگی و بدون اینکه باعث شکسته شدن هولدر شود بتوانید از آن استفاده کنید.
  2. هولدر موبایل با روکش نرم انتخاب کنید تا از خط و خش انداختن روی گوشی شما جلوگیری شود.
  3. کدام ویژگی هولدر برای شما مهم تر است؟

    پس از بررسی این سه مورد باید نکات زیر را به ترتیب بررسی کرده و بهترین نگهدارنده موبایل برای خودرو خود را انتخاب کنید.

    1- جنس هولدر

    هولدرها در جنس‌های مختلفی مانند پلاستیک و PVC فشرده تولید می‌شوند. به دلیل اینکه نوع پلاستیکی آن حالت شکنندگی دارد ممکن است از دست کودکان در امان نبوده و بشکند. اما نوع pvc و سایر انواع نگه دارنده موبایل از مقاومت و تحمل فشار بالایی برخوردار هستند. هنگام خرید پیش از هر چیز به جنس استفاده شده در بخش‌های هولدر دقت کنید.

    2- استفاده در بخش‌های مختلف خودرو

    هولدر عموما روی شیشه و داشبورد خودرو نصب می‌شود. اما برخی از هولدرها وجود دارند که امکان استفاده به صورت همزمان روی شبکه کولر را علاوه بر محیط‌های ذکر شده دارند.

    برای اینکه بتوانید از هولدر روی شیشه، روی فرمان و روی شبکه کولر در شرایط مختلف استفاده کنید این مورد را هم مد نظر داشته باشید.

    3- امکان شارژ کردن موبایل

    برخی هولدرها امکان شارژ بی‌سیم را برای گوشی شما فراهم می‌کنند و برخی دیگر نیز از طریق شارژر فندکی که همراه خود دارند از قابلیت شارژ سریع برخوردار بوده و امکان شارژ کردن گوشی را بدون نیاز به شلوغ کردن خودرو با کابل‌های گوناگون خواهند داد.

    اگر زیاد اهل مسافرت هستید و به مدت طولانی رانندگی می‌کنید از این نوع هولدرها استفاده کنید که دغدغه شارژ کردن گوشی را هم نداشته باشید.

    4- میزان چرخش هولدر

    چرخش پایه نگهدارنده موبایل در محیط‌های گوناگون یکی از قابلیت‌های ضروری آن است. دقت کنید که پایه‌ای خریداری کنید که چرخش 360 درجه داشته باشد تا در شرایط مختلف بتوانید صفحه گوشی خود را به خوبی مشاهده کنید.

    بهترین جای نصب هولدر موبایل روی ماشبن

    ویدئوی زیر با توجه به توضیحات بالا نحوه نصب انواع هولدر موبایل و بهترین جای نصب نگهدارنده گوشی را روی ماشین شما توضیح می دهد، حتما آن را تماشا نمایید.

    اولین جایی که باید برای خرید هولدر به آن مراجعه کنید، ماشین شماست. اینکه داخل اتاق ماشین شما چه شکلی است و شامل چه بخش هایی است تا حد زیادی میتواند انتخاب نوع هولدر را برای شما مشخص کند. به عنوان مثال اگر شیشه جلوی راننده خیلی شیب داشته باشد، ممکن است هولدر با داشبورد برخورد کند و خیلی زود بشکند.

    یا اینکه اگر سطح داشبورد خودروی شما ناهموار باشد، فضای کافی برای نصب هولدر مکنده وجود نخواهد داشت. در نهایت اگر تیغه های کانال کولر ماشین دایره ای شکل یا نازک باشند، نمیتوانید گیره های هولدر را خوب روی آن ها سوار کنید. پس قبل از اینکه اقدام به خرید هولدر کنید، بهتر است کمی فضای داخل ماشین خود را بررسی کنید.

    بهترین هولدر موبایل برای پراید

    هولر پراید 300x194 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
    خرید بهترین هولدر موبایل برای ماشین پراید

    انتخاب هولدر موبایل برای پراید کار چندان سختی نیست. محل نصب هولدر پراید خیلی ساده پیدا می‌شود! امکان نصب استند موبایل روی فرمون، شیشه، داشبورد و دریچه های کولر پراید فراهم است. به همین دلیل نیازی نیست نیست زمان انتخاب پایه نگهدارنده موبایل برای پراید خیلی سخت گیر باشید.

    تقریبا می توان گفت انتخاب بهترین هولدر موبایل برای پراید یک کار سلیقه ای است. پایه نگهدارنده های مغناطیسی، مکنده ای، گیره ای، چسبی و دیگر مدل ها همگی مناسب ماشین پراید هستند. می توانید به صفحه خرید هولدر موبایل مراجعه کرده و با توجه به اینکه کدام استند گوشی تمرکز شما را کمتر به هم می ریزد برای خرید هر کدام اقدام کنید.

    بهترین هولدر موبایل برای 206

    هولدر 206 300x193 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
    بهترین هولدر گوشی برای 206

    نصب پایه نگهدارنده موبایل روی داشبور ماشین 206 کمی سخت است و نمی توانید جای مناسبی برای نصب هولدر پیدا کنید. به همین دلیل پیشنهاد می شود از هولدر هایی که امکان نصب آن ها روی شیشه جلو ماشین فراهم است، استفاده کنید. بهترین هولدر موبایل برای 206، پایه نگهدارنده مکنده ای است.

    این دسته از هولدر ها به سادگی روی شیشه میچسبند و موبایل درون آنها جای می گیرد. ویژگی مثبت استند مکنده ای این است که خیلی خوب می توان محل نصب مناسبی برای آن پیدا کرد. البته اگر ماشین 206 را فاکتور بگیریم! چون پیدا کردن محل نصب هولدر 206 کار سختی است.

    اما به هر حال بهترین محل نصب هولدر 206 روی شیشه جلو می باشد. تنها ویژگی منفی نصب پایه نگهدارنده گوشی روی شیشه جلو این است که قسمتی از دید راننده مختل می شود. هر چند که با نصب پایه نگهدارنده موبایل در موقعیت مناسب تا حدودی می توان این مشکل را حل کرد.

    بهترین هولدر موبایل برای ال 90

    اگر به دنبال بهترین هولدر گوشی برای ال 90 می گردید، وقت خودتان را هدر نکنید و فقط روی دو گزینه تمرکز داشته باشید. هولدر مغناطیسی و هولدر مکنده ای!

    با توجه به اینکه فضای روی داشبورد ال نود محیط مناسبی برای نصب هولدر چسبی نیست، پیشنهاد می شود برای این ماشین از هولدر مغناطیسی یا مکنده ای استفاده کنید. فاصله بین دو دریچه میانی کولر بهترین مکان برای نصب پایه نگهدارنده موبایل مغناطیسی در ال 90 می باشد.

    همچنین بهترین مکان برای نصب هولدر مکنده ای، روی شیشه جلوی ماشین می باشد. با توجه به اینکه نصب هولدر مکنده ای روی شیشه جلوی خودرو، قسمتی از دید راننده را مختل می کند، می توانید بالای دریچه سمت چپ راننده را برای نصب هولدر مکنده ای در نظر بگیرید.

    نکته ای که در مورد ماشین ال 90 وجود دارد این است که فضای سمت چپ راننده (در حد نصب پایه نگهدارنده موبایل) کمی بازتر از ماشین های دیگر است. به همین دلیل اگر دست چپ هستید یا کار کردن با دست چپ خیلی برایتان سخت نیست، می توانید هولدر مکنده ای یا چسبی را سمت چپ داشبورد قرار دهید.

    نکاتی برای نگهداری از هولدر موبایل خودرو

    نکات نگهداری 300x170 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
    نگهداری از هولدر موبایل
    1. اگر قصد پارک خودرو در مقابل تابش مستقیم اشعه آفتاب برای مدت زمان زیادی را دارید حتما هولدر را جدا کرده و به دور از تابش مستقیم و گرمای زیاد قرار دهید تا کیفیت و دوام بدنه و پایه مکنده به خوبی حفظ شود.
    2. در صورت عدم استفاده برای مدت زمان طولانی هولدر را از شیشه، فرمان یا شبکه کولر جدا کرده و در داشبورد خودرو قرار دهید.
    3. و در آخر اینکه همیشه مراقب باشید که موادی مانند عطر و ادکلن با هولدر تماس نداشته باشند. چرا که وجود این مایعات روی آن و قرار گرفتن در تابش مستقیم آفتاب باعث تغییر شکل آن خواهد شد.

    آیا آهنربای موجود در هولدر موبایل به گوشی آسیب می‌زند؟

    در ادامه به پرسش هایی پیرامون آسیب احتمالی هولدر به گوشی می پردازیم.

    حافظه گوشی

    اجزای داخلی گوشی از مواد غیرمغناطیسی ساخته شده‌اند و بنابراین آهنربای هولدر گوشی روی این اجزا تاثیری نداشته و عملکرد آنها را مختل نمی‌کند. اما اگر از حافظه گوشی سوال می‌کنید باید بگوییم که گوشی‌ها فاقد درایو دیسک سخت یا همان HDD هستند.

    همان‌طور که مطلع هستید درایو دیسک سخت برای ذخیره‌سازی اطلاعات از میدان مغناطیسی استفاده می‌کند اما از آنجا که در موبایل این قطعه وجود ندارد، بنابراین استفاده از پایه نگهدارنده موبایل بدون اشکال است. در حقیقت گوشی‌های هوشمند مجهز به تراشه‌های ذخیره‌سازی هستند که یک نوع از فلش مموری هستند و تحت تاثیر آهنربا قرار نمی‌گیرند.

    قابل ذکر است که این قضیه درباره آیپاد کلاسیک کاملا متفاوت است. در حقیقت تنها در آیپاد کلاسیک از درایو دیسک سخت استفاده شده است که استفاده از هولدر در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌کند. اما در بقیه گوشی‌ها از فلش مموری استفاده شده که هیچ جای نگرانی ندارند.

    صفحه نمایش

    در نمایشگرهای گوشی‌های امروزی با استفاده از الکتریسیته، تصویر تشکیل می‌شود نه از از طریق منحرف شدن پرتو متمرکز الکترون‌ها با میدان مغناطیس؛ بنابراین آهنربای پایه نگهدارنده موبایل، هیچگونه تداخلی در عملکرد نمایشگر گوشی نخواهد داشت.

    GPS و قطب نما

    GPS برای مشخص کردن مختصات از ماهواره‌ها استفاده می‌کند و جهت حرکت کاربر را با استفاده از حل یک مسئله ساده ریاضی با مقایسه دو مجموعه مختصاتی متفاوت در زمان‌های مختلف، تشخیص می‌دهد. در نتیجه از آنجا که ماژول GPS هیچگونه ارتباطی به میدان مغناطیسی ندارد بنابراین عملکرد آن تحت تاثیر یک میدان مغناطیسی خارجی دچار اختلال نخواهد شد.

    با این حال داستان برای سرویس قطب‌نمای موبایل اندکی متفاوت است. در قطب‌نمای گوشی از یکسری سنسورها استفاده می‌شود تا میدان مغناطیسی زمین مشخص شود، در نتیجه نزدیک بودن و مجاورت یک آهنربای دیگر روری این سنسورها تاثیر گذاشته و آنها را مجبور به واکنش می‌کند.

    اما خبر خوب این است که تقریبا هیچ اپلیکیشنی علی‌الخصوص برنامه‌های ناوبری و جهت‌یابی به دیتاها و اطلاعات این سنسورها نیازی نداشته و فارغ از آنها کار می‌کنند.

    بنابراین حتی اگر قطب‌نمای گوشی شما در حالت روشن باشد و گوشی را روی پایه نگهدارنده موبایل گذاشته باشید، بدون هیچگونه نگرانی از اختلال در عملکرد اپلیکیشن، می‌توانید به رانندگی خود ادامه دهید.

    ردیاب خودرو چیست؟ کاربرد GPS جی پی اس در ماشین

    باتری

    اکثر گوشی‌ها مجهز به باتری‌های لیتیوم یونی هستند. در نتیجه شارژ و دشارژ شدن آنها به موجب یک واکنش شیمیایی صورت می‌گیرد. این در حالی است که مواد به‌کار برده شده در بدنه باتری نیز غیرمغناطیسی هستند و عملا در هنگام استفاده از پایه نگهدارنده موبایل هیچگونه خطری سلامت باتری گوشی را تهدید نخواهد کرد.

    در همین راستا برخی از کاربران شاکی هستند که آهنربای موجود در هولدر گوشی، سبب می‌شود که باتری موبایل سریع‌تر تخلیه شده و گوشی خیلی زود دشارژ شود. اما این بیشتر به میزان استفاده کاربر برمی‌گردد.

    در واقع وقتی گوشی را روی یک پایه نگهدارنده قرار می‌دهید، معمولا سیستم ناوبری گوشی را روشن می‌کنید و این GPS انرژی زیادی از گوشی را مصرف کرده و به همین دلیل است که شارژ باتری گوشی زودتر تخلیه می‌شود.

    نکات پایانی انتخاب بهترین هولدر موبایل

    راهنمای خرید هولدر 300x241 راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین
    نکات پایانی انتخاب بهترین هولدر موبایل

    هولدر یا نگهدارنده موبایل به ابزاری گفته می‌شود که برای افزایش امنیت هنگام رانندگی در خودرو قرار می‌گیرد. هولدر موبایل به شما این اجازه را می‌دهد که بدون از بین رفتن تمرکز به موسیقی گوش دهید، از نرم افزارهای ردیابی استفاده کنید یا مکالمات خود را مدیریت کنید؛

    اما با وجود این هولدرها باز هم نمی‌توانید مدام سر در گوشی داشته باشید. درواقع هولدرها بعنوان نگهدارنده گوشی هستند تا گوشی در حین رانندگی به اطراف پرتاب نشود.

    همانگونه که گفته شد هولدرها مدل‌ها، قابلیت‌ها و نحوه‌های نصب متفاوتی را دارند. شما برای استفاده از آن‌ها باید نیازسنجی کنید؛ باید بدانید چه هولدری مناسب وضع فعلی‌تان است.

    باید بدانید برای حفظ ایمنی شما در هنگام رانندگی، یا حتی در روی میز محل کارتان کدام هولدر مناسب خواهد بود. هولدرها در قیمت‌های مختلفی در بازار موجود هستند که با توجه به نیاز و بودجه خود می‌توانید آن‌ها را تهیه نمایید.

    نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

    بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

    عضو شوید
    آگاه شوید
    guest
    1 دیدگاه
    قدیمی ترین
    جدیدترین بیشترین رای
    فید بک نظرسنجی داخل متن
    مشاهده تمام نظرات
    دادمان
    دادمان
    3 سال پیش

    سلام مقالهی خوبی بود ممنون

    مشاوره رایگان و ثبت سفارش