4.1
(501)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی مزدا وانت کارا و مزایا و معایب آن می پردازیم. مزدا کارا یکی از خودرو های حمل بار و البته در مدل دو کابین حمل مسافر نیز است. در واقع وانت کارا دارای چهار مدل است. دو مدل که تک کابین و دوکابین بودن آن را مشخص می کند و دو مدل هم که از نظر موتوری از همدیگر تفکیک می شوند.مدل ۱۷۰۰ سی سی و مدل ۲۰۰۰ سی سی.مزدا کارا محصول کشور ایران است و این خودرو توسط شرکت بهمن موتور تولید شده و بفروش می رسد.

%name نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین
نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

معرفی و بررسی وانت کارا 2000

11202 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

مزدا کارا در سال ۹۶ بروز شده و در موتور ۲۰۰۰ سی سی خودش قدرت بیشتری تولید می نماید. وانت کارا ۲۰۰۰ نسخه ایرانی مزدا وانت سری B2000 است که شرکت ژاپنی مزدا در اوایل دهه ۱۹۶۰ به بازار عرضه کرده بود. ازآنجاکه گزینه‌های انتخابی برای وانت و سایر خودروهای باری در کشور ما بسیار محدود است، وانت کارا ۲۰۰۰ که بهمن موتور آن را تولید می‌کند جزو یکی از خودروهای پرفروش برای حمل و نقل بار است.

بااین‌حال اگر قصد خرید وانت دارید و بین همین چند گزینه محدود دوبه‌شک هستید، در این مطلب می‌خواهیم درباره مشخصات، معایب و ایرادات وانت کارا ۲۰۰۰ صحبت کنیم تا تصمیم‌گیری برایتان راحت‌تر باشد.

وانت کارا تک کابین و دوکابین

کارا تک‌کابین و دو‌کابین تفاوت چندانی با هم ندارند و به همین دلیل در بیشتر بخش‌های این بررسی، عنوان وانت کارا به هر دو آن‌ها اشاره دارد. در مواردی که تفاوت قابل توجهی بین این دو مدل وجود داشته باشد، مطمئنا این موضوع را ذکر می‌کنیم.

وانت کارا ۲۰۰۰ تک کابین:

Pick up Cara 1 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

مدل تک کابین وانت کارا همان‌طور که از نامش پیداست، یک کابین برای حمل سرنشین و یک اتاق برای حمل بار دارد.

وانت کارا ۲۰۰۰ دو کابین:

q4v1lnz72smeraypikm4 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

این مدل دو کابین دارد و ۴ سرنشین می‌توانند در آن بنشینند. طبیعتا این موضوع باعث می‌شود اتاق بار نسبت به مدل تک کابین ابعاد کوچک‌تری داشته باشد.

بررسی تخصصی مشخصات فنی مزدا وانت

وانت کارا از محصولات شرکت بهمن موتور با موتور ۲۰۰۰ سی سی تولید می شود و شامل نسخه‌ی تک کابین و دو کابین است. سیستم گیربکس بکار رفته در دو مدل‌، ۵ سرعته دستی و همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است.

سیستم ترمز دیسکی در جلو و کاسه‌ای در عقب به همراه فرمان هیدرولیک و سیستم تعلیق جناغی فنر لول جلو، سیستم تعلیق عقب فنر تخت، ظرفیت حمل بار ۶۰۰ کیلوگرم در مدل دو کابین و ظرفیت حمل بار حدود یک تن در مدل تک کابین، از دیگر مشخصات فنی مزدا وانت کارا ۲۰۰۰ به شمار می‌آیند.

ناگفته نماند که مزدا وانت با پیشرانه ۱۷۰۰ سی سی به‌روزرسانی شده خودروی پیکان نیز به مشتریان ارایه شد.

مشخصات فنی موتور وانت کارا

وانت کارا 2000 1 698x500 2 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

در حال حاضر خودرو مزدا وانت در هر دو مدل دو و تک کابین فقط به یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم ۲ لیتر مجهز شده است که حداکثر قدرت این خودرو برابر با ۱۱۱ بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه بوده و بیشینه گشتاور آن نیز معادل ۱۷۱ نیوتن متر در بازه ۲۰۰۰ تا ۴۵۰۰ خواهد بود.

استاندارد آلایندگی این موتور نیز به یورو ۵ ارتقا یافته است. همچنین گیربکس پنج سرعته دستی به همراه کلاچ تک‌صفحه‌ای با فنر دیافراگمی وظیفه انتقال قدرت به محور چرخ‌های عقب را بر عهده دارد.

جدول مشخصت فنی مزدا کارا 1700 و 2000 تک کابین و دوکابین

مدل مزدا کارامزدا کارا ۱۷۰۰iمزدا کارا B2000
تک کابین
دوکابینتک کابیندوکابین
تعداد سیلندر / آرایش سیلندر۴ سیلندر  / خطی
خروجی قدرت۸۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه۱۱۹ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه
حجم موتور۱۶۹۶ سی سی ۱۹۹۹ سی سی
سوپاپ۸
گیربکس۵ سرعته دستی
 وزن خودرو در حالت خالص (کیلوگرم) ۱۲۵۰۱۳۳۰۱۲۵۰۱۳۳۰
فاصله محور (میلی متر)۲۸۶۵ ۲۸۶۵
رینگ خودرو ۱۴ اینچ
عرض (۱۴۳۵) میلی متر(۱۴۳۵) میلی متر(۱۴۳۵) میلی متر(۱۴۳۵) میلی متر
مخزن سوخت۶۶ لیتر۶۶ لیتر
گیربکس  ۵ سرعته دستی
نوع انتقال محور عقب
حمل بار (کیلوگرم)۸۰۰۵۰۰۱۰۰۰۶۰۰
حمل مسافر ۲۴۲۴
طول (۲۱۹۰) میلی متر(۱۵۱۵) میلی متر(۲۱۹۰) میلی متر(۱۵۱۵) میلی متر
ارتفاع (۴۱۰) میلی متر(۴۱۰) میلی متر(۴۱۰) میلی متر(۴۱۰) میلی متر

باتری مزدا وانت در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های مزدا وانت کارا

9355972 329 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

وانت کارا به صورت کلی به تجهیزات و آپشن‌هایی همچون سیستم ترمز ABS وEBD، ترمز دیسکی محور جلو و خود تنظیم شونده محور عقب، کمپرسور مکانیکی با گازA ۱۳۴R، سیستم تهویه مطبوع، رادیو پخش یو اس بی و کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین مجهز است.

در بحث فنی و قابلیت های حرکتی، تفاوتی میان کارای قدیم و نسخه به روز شده وجود ندارد اما شرکت بهمن موتور علاوه بر بهبود طراحی و مواد اولیه و اعمال برخی تغییرات بیرونی، با تجهیز این خودرو به فرمان هیدرولیک، تغییر طراحی صندلی در راستای ارگونومیک تر نمودن و افزایش آسایش راننده و سرنشین و برخی تغییرات در امکانات و تزئینات داخلی مانند سقف کاذب، آفتابگیر و افزودن قفل مرکزی و ریموت، می توان نخسه به روز شده کارا را اتفاقی مثبت دانست.

 دانلود دفترچه راهنمای وانت مزدا کارا

    بررسی طراحی ظاهری وانت کارا

    وانت کارا دو کابین کاور.jpeg نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

    مزدا سری B که در حال حاضر تحت عنوان وانت کارا نیز از سوی شرکت خودروسازی بهمن به تولید می‌رسد، از لحاظ طراحی ظاهری حرف چندانی برای گفتن ندارد و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان آن را با وانت‌های جدید مقایسه کرد. چرا که این خودرو متعلق به بیش از چهل سال پیش بوده و قاعدتا نباید انتظار چندانی در بحث طراحی ظاهری از آن داشت.

    نمای بیرونی وانت مزدا کارا

    finds 15789202822 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

    جلو پنجره، تمام فاصله بین دو چراغ مربعی را پوشانده و طراحی سپر و کاپوت نیز بدون خط خاصی و با سادگی انجام شده است. در طراحی نمای جانبی نیز با سطح صافی روبرو هستیم که از کنار چراغ جلو تا چراغ عقب کشیده شده است، در انتهای خودرو نیز دو چراغ عقب عمودی قرار گرفته که طراحی آن به روزتر به نظر می‌رسد و همچنین برای درب عقب به همراه رکاب نیز هماهنگی ساده‌ای برقرار شده که این سادگی مورد پسند قشر قابل توجهی از مشتریان این خودروی مناسب بازار کار است.

    نمای داخل وانت مزدا کارا

    16108 Mazda Cara 26 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

    یکی از ایرادات وانت کارا فضای محدود کابین آن است. در هر دو مدل تک کابین و دو کابین، فضای نشستن سرنشینان کافی و بالطبع راحت نیست. در مدل دو کابین، فضای اتاق بار کوچک‌تر شده است ولی باز هم با دو کابین کوچک مواجه هستیم.

    از نظر داشبورد و اجزای داخل کابین، همه قطعات از پلاستیک خشک ساخته شده‌اند و کیفیت آنها بسیار نامناسب است. این ایراد در هر دو مدل این خودرو دیده می‌شود. همچنین جنس رنگ بدنه کاملا ضعیف و بی‌کیفیت است. غربیلک فرمان این خودرو هم که کاملا به فرمان ساینا شباهت دارد، زیبایی خاصی ندارد.

    معایب وانت کارا 2000

    150925 1 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

    وانت کارا خودروی خوبی است و تقاضای بسیار زیادی در بازار کشور ما برای آن وجود دارد. بااین‌حال، از نظر امکانات رفاهی، وانت کارا ۲۰۰۰ تقریبا هیچ آپشن خاصی ندارد. این موضوع هم درباره مدل تک کابین و هم درباره مدل دو کابین این خودروی باری صدق می‌کند.

    به‌جز نداشتن امکانات، وانت کارا معایبی از نظر فنی و ظاهری دارد که دانستن آنها می‌تواند برای افرادی که قصد خرید خودروی باری دارند مفید باشد.

    معایب وانت کارا 1700

    • کیفیت ساخت
    • عایق بندی کابین
    • بازدهی موتور 1700
    • مصرف سوخت موتور 1700

       ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      مزایای وانت کارا

      • شاسی مستقل
      • بهبود امکانات در تیپ 4
      • موتور 1700 مشترک با پیکان

       وضعیت ایمنی وانت کارا

      94668 489641366201241195437304 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

      تجربه نشان می‌دهد که به ایمنی خودروهای ایرانی، به خصوص وانت، نباید دید مثبت داشته باشیم. وانت کارا نیز برای شما خودرو ایمنی نخواهد بود و فقط 2 کیسه هوا، ترمز ABS و سیستم EBD را می‌توان به عنوان آپشن ایمنی در آن یافت. گرچه وانت کارا به واسطه وجود کیسه هوا، مقداری از وانت زامیاد امن‌تر به نظر می‌رسد، اما در نهایت پیشنهاد می‌کنیم که هنگام رانندگی با این خودرو نهایت دقت را به خرج دهید.

      تجربه سواری با وانت مزدا کارا

      znhuoQb8p0pki33v نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

      با توجه به آنچه که تاکنون گذشت می‌توان به راحتی به این نتیجه‌گیری رسید که خودروی وانت کارا تک کابین از کیفیت لازم برای حمل بارهای سنگین برخوردارنیست. همچنین به علت کمبود آپشن‌ها و امکانات رفاهی نمی‌توان راحتی خاصی را برای سرنشینان این خودرو در نظرگرفت.

      به علاوه برخی از خریداران در درازمدت صداهای متنوعی را از درون کابین می‌شنوند که ناشی از کیفیت پایین و عمر کوتاه قطعات به‌کاررفته در ساخت اجزای درونی این خودرو است. همچنین نمی‌توان به سیستم فنربندی و تعلیق این ماشین نیز دلخوش بود.

      چراکه از انعطاف‌پذیری لازم برخوردارنبوده و به تبع آن موجب ورود کوبش‌های متعدد به درون کابین خودرو مخصوصاً در جاده‌های ناهموار فراهم می کند. همچنین باتوجه به شتاب صفرتاصد دورقمی از این جنبه نیز وانت کارا تک کابین با عنوان یک خودروی پرشتاب ‌و تندوتیز محسوب نمی‌شود.

      بررسی رقبای وانت کارا تک کابین

      1 76 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

      وانت کارا تک کابین درمیان رقبای خود تقریباً به عنوان یک خودروی بی‌رقیب شناخته می‌شود چراکه باتوجه به قدرت حمل بار خود و رنج قیمتی که دارد به نسبت دیگر وانت‌های حاضر در بازار کشور از قیمت تمام‌شده کمتری برای مشتری برخورداراست.

      به علاوه به علت وجود دو کیسه هوا در درون کابین خودرو می‌توان امیدوار بود که وانت مورد بحث به نسبت دیگر رقبای خود نظیر رنو تندر ۹۰ پیکاپ عملکرد بهتری را در تصادفات جاده‌ای برای حفاظت از جان سرنشینان از خود نشان‌دهد.

      بنابراین باید گفت که با توجه به دو اِلِمان فوق یعنی رنج قیمتی و وجود کیسه‌های هوا می‌توان برتری محسوسی را در وانت کارا تک کابین به نسبت دیگر رقبایش احساس‌کرد.

      ارزش خرید وانت کارا

      finds 15789203787 نقد و بررسی وانت کارا مزدا دو کابین و تک کابین

      در بازار ایران وانت‌های خارجی مانند تویوتا هایلوکس و آمیکو آسنا قیمت‌های نجومی دارند! این موضوع در کنار حق سهمیه بنزین باعث شده با وجود تمامی ضعف‌های کیفیتی، ارزش خرید وانت کارا در رده قیمتی خود بسیار بالا باشد.

      در نهایت متاسفانه بازار ایران در این رده قیمتی انتخاب‌های زیادی پیش رویتان نمی‌گذارد! نیازهایتان از یک وانت را به خوبی بسنجید، اگر با شرایط این خودرو ملی هم‌خوانی داشته باشد، احتمالا وانت کارا یکی از بهترین گزینه‌هایتان باشد.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      10 نظرات
      قدیمی ترین
      جدیدترین بیشترین رای
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      احسان
      احسان
      1 سال پیش

      من میخوام مزدا دوکابین بخرم بخاطر مسافرت و خرید از شهرهای مختلف اما نمیدونم سیستم تعلیقش چجوره سرنشینها توش راحتن یا نه؟

      Roohn5747
      Roohn5747
      در جواب  احسان
      1 سال پیش

      سلام برای مسفارهای عقب زیاد راحت نیست مگر اینکه قسمت بار عقب ۲۰۰ کیلو بار داشته باشی

      علی
      علی
      در جواب  احسان
      1 سال پیش

      مزخرف، هم کوچیک و هم سفت

      پوریا
      پوریا
      در جواب  احسان
      1 سال پیش

      کارا دوکابین گزینه خیلی خوبی هستش تو این رنج قیمت.

      زانتیا سوار
      در جواب  احسان
      1 سال پیش

      رانندگی باهاش راحت نیست

      محسن از شیراز
      محسن از شیراز
      1 سال پیش

      سلام باتوجه به موجودی بازار در رابطه با خودروهای باری وسواری وقیمت و همچنین وضعیت خودر وها سواری انتخاب خوبی هست ،،

      امیررضا
      امیررضا
      8 ماه پیش

      سلام این وانت کارا نهایت چقدر بار می‌تونه حمل کنه ؟ممنون میشم جواب بدین

      محمد
      محمد
      در جواب  امیررضا
      7 ماه پیش

      ظرفیت حمل بار ۶۰۰ کیلوگرم در مدل دو کابین و ظرفیت حمل بار حدود یک تن در مدل تک کابین

      محمد
      محمد
      در جواب  امیررضا
      7 ماه پیش

      سلام ظرفیت حمل بار ۶۰۰ کیلوگرم در مدل دو کابین و ظرفیت حمل بار حدود یک تن در مدل تک کابین

      Ahmadi
      Ahmadi
      28 روز پیش

      حیف پول من گرفتم بعداز سه ماه پشیمون فروختمش نه سواریه، نه باریه ، نه وانته هیچی نیست سواریش مثل خره ۲۰۰ کیلو بار بزاری توش عقبش میاد رو زمین قطعاتش مثل اسباب‌بازیه مصرفش مثل نیسان

      مشاوره رایگان و ثبت سفارش