4
(569)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی ام وی ام X22 و مزایا و معایب آن می پردازیم. ام وی ام x22، یکی از محصولات مدیران خودرو در کشور است که این شرکت، نماینده محصولات چری در ایران می باشد.

نام اصلی خودرو MVM x22، تیگو 2 می باشد که در کشور ما به نام ام وی ام x22 شناخته شده است. تیگو 2 در لیست خودروهای کراس اور قرار دارد که این روزها می توانید به میزان زیادی از این خودروها را مشاهده کنید.

%name نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22
نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

معرفی و بررسی ام وی ام X22

Pz1q0 899632c1634dd01cc998b61e1dd0d1869444a190 479x330 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

کمپانی چری یکی از شرکت‌های خوش اقبال چینی است که تقریبا تمامی محصولات آن در ایران با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. شرکت مدیران خودرو که خودروهای این برند را در ایران عرضه می‌کند توانسته سهم خوبی از بازار علاقه‌مندان به کراس اوورهای ارزان قیمت را از آن خود کند.

ام وی ام X22 که ارزان ترین کراس اوورهای مدیران خودرو محسوب می‌شود در سال 95 وارد بازار ایران شد. این خودرو که ظاهری اسپرت تر نسبت به ام وی ام X33 دارد با تمام مزایا و معایب خود امروز یکی از پر فروش ترین محصولات مدیران خودرو محسوب می‌شود.

ام‌ وی‌ ام X22 در دو مدل AT و MT به بازار عرضه می‌شود که هرکدام از این دو مدل دارای سه تیپ معمولی، اسپرت و اکسلنت اسپرت هستند. تمامی تیپ‌های نام‌برده شده، از پیشرانه یکسانی بهره می‌برند و تفاوت آن‌ها در تجهیزات و نوع گیربکسی (دستی یا اتوماتیک) است که به آن مجهز شده‌اند.

فیلم بررسی ماشین ام وی ام X22

ویدئوی زیر از سایت خودروبانک یک بررسی حضوری از خودروی MVM ایکس 22 را به نمایش گذاشته است. آن را تماشا کنید.
 .

بررسی تخصصی مشخصات فنی MVM X22

MVM X22 دارای طول ۴۲۰۰ میلی‌متر، عرض ۱۷۶۰ میلی‌متر، ارتفاع 1570 میلی‌متر، فاصله بین محورها 2555 میلی‌متر است. ضمنا وزن نسخه دستی برابر با 1215 و مدل اتومات معادل 1245 کیلوگرم است.

طبق اعلام شرکت سازنده، حداکثر سرعت نمونه مجهز به گیربکس اتوماتیک برابر با 160 کیلومتربرساعت بوده و این رقم برای خودروی تجهیز شده با جعبه دنده دستی تا 170 کیلومتر قابل افزایش است.

میزان مصرف سوخت ترکیبی مدل اتوماتیک ایکس 22 پرو برابر با 6.1 لیتر برصد کیلومتر است. این عدد برای خودروی مجهز به گیربکس دستی معادل 5.9 واحد اعلام شده است. همچنین ام وی ام X22 دارای استاندارد آلایندگی یورو 5+ است.

مشخصات فنی موتور ام وی ام X22

article 636907714892253118 thumb 960 542 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

با توجه به قیمت ام وی ام X22 نباید انتظار پیشرانه ی قدرتمند و عالی داشته باشید. این خودرو دارای یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی می‌باشد که قادر به تولید حداکثر قدرت 105اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 135 نیوتن متر در دور موتور 2750 دور در دقیقه می‌باشد.

با وجود این قدرت و گشتاور شتاب 0 تا 100 کیلومتر در 15 ثانیه رخ می‌دهد و حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعت را به ارمغان خواهد آورد.

قدرت تولید شده این پیشرانه توسط دو نوع جعبه دنده مختلف (دنده دستی، 9CVT سرعته اتوماتیک) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. استاندارد آلایندگی در این خودرو مانند تمام خودروهای چینی یورو 5 می‌باشد.

جدول مشخصات فنی ام وی ام X22

کشور سازندهچین
حجم موتور۱۴۹۷ سی سی
قدرت موتور (اسب بخار)۱۰۵ اسب بخار
گشتاور (نیوتن متر)۱۳۵ نیوتن متر
تعداد سیلندر۴
تعداد سوپاپ۱۶
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
گیربکس۴ دنده اتوماتیک
دیفرانسیلجلو
کلاس بدنهکراس اوور
ابعاد۴۲۰۰*۱۷۶۰*۱۵۷۰ میلی متر
فاصله محوری۲۵۵۵
وزن خودرو۱۲۲۰ کیلوگرم
مصرف سوخت۶.۱ ترکیبی لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

(ادعای شرکت خودرو سازی)

حجم باک۵۰ لیتر
امکانات ایمنیترمز ABS – ترمز EBD – ایربگ راننده و سرنشین – سنسور عقب – دی لایت
امکانات و آپشن هاتهویه دستی – مانیتور ۸ اینچی – کروز کنترل – دوربین عقب – سانروف – سیستم صوتی با ۴ بلندگو و ورودی‌های، Bluetooth، USB، MP۳ – MirrorLink، آینه‌های جانبی تنظیم برقی – تریم داخلی مشکی نارنجی – سقف مشکی

باتری ام وی ام ایکس 22 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های ایکس 22

3 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

در نسل‌های قبلی، مدیران خودرو X22 را به ویژگی‌‌هایی چون سیستم نظارت بر فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش مجهز کرده بود، در نسخه جدید X22 پرو اما ویژگی‌های دیگری چون فرمان برقی، ترمز پارک برقی و اتوهولد تجهیز کرده است تا ارزان‌ترین کراس‌اوور تولیدی شرکت مدیران خودرو را به سرحد کمال برساند.

 دانلود دفترچه راهنمای ام وی ام x22

    بررسی طراحی ظاهری MVM ایکس 22

    x22 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

    ام‌ وی‌ ام X22 یک کراس‌اوور کوچک شهری است که براساس رده‌بندی جهانی در سگمنت J قرار می‌گیرد و در واقع این خودرو کوچک‌ترین شاسی‌بلند کمپانی چری محسوب می‌گردد که به بازار ایران واردشده است. جالب است بدانید، پلتفرم‌هایی که توسط شرکت چری مورداستفاده قرار می‌گیرند، از تنوع کمی برخوردار بوده و اغلب محصولاتی که از این کمپانی در ایران حضور دارد، تنها بر اساس سه پلتفرم شکل‌گرفته‌اند! دراین‌ بین ام‌وی‌ام X22 نیز از این قاعده مستثنی نبود‌ه و پلتفرم استفاده‌شده در آن متعلق به ام‌وی‌ام ۳۱۵ است که در رده هاچبک‌های جمع‌وجور شهری قرار دارد.

    طراحی ظاهری این خودرو مخصوصا در نمای جلو، بی‌شباهت به ام‌ وی‌ ام X33 S نبوده و دلیل این شباهت استفاده از زبان مشترکی به نام Life in Motion است که در طراحی هردو این محصولات از آن استفاده‌شده است.

    نمای بیرونی ام وی ام X22

    نمای روبرو:

    mvmx22 face1 min نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

    در نمای جلویی X22 چراغ‌های بزرگ و زاویه‌داری وجود دارند که می‌توانند نظر هر بیننده‌ای را به خود جذب کند. این چراغ‌های زیبا در ترکیب با جلوپنجره اسپرت و سپر حجیم X22 باعث خلق نمایی کاملا تهاجمی و جوان‌پسند شده است.

    نمای جانبی:

    در نمای جانبی تمامی مشخصه‌های لازم برای یک خودروی کراس‌اوور به چشم می‌خورد که ازجمله آن‌ها می‌توان به فلاپ‌های تیره‌رنگ روی رکاب و گلگیرها، باربند سقفی کوچک و گلگیرهای حجیم اشاره کرد که جلوه خاصی را به این بخش از خودرو بخشیده است.

    نمای عقب:

    Chery Tiggo 2 mvmx22 1 min3 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

    به جرات می‌توان گفت نمای عقب ام‌ وی‌ ام X22 یکی از نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود؛ زیرا برخلاف طراحی اسپرت و هیجان‌انگیزی که تا اینجای کار شاهد آن بودیم، نمای پشتی این خودرو کاملاً ساده و ناهماهنگ با سایر بخش‌ها ساخته ‌شده است که بی‌شک با دیدن طراحی این بخش از X22، تصویر ام‌وی‌ام ۳۱۵ برای شما تداعی خواهد شد.

    درمجموع باید گفت طراحی کلی ام‌ وی‌ ام X22 نسبت به سایر کراس‌اوورهای چینی موجود در بازار تا حدودی جذاب و مدرن بوده و در این بخش باید به این کراس‌اوور کوچک نمره قبولی داد.

    بررسی نمای داخل ایکس 22

    paralax tiggo2 int min نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

    کابین ام‌وی‌ام X22 طراحی اسپرت و زیبایی دارد. با وجود این که کیفیت پایین متریال داخلی و ارگونومی نه چندان مناسب صندلی‌ها مقداری از حس خوب نشستن داخل اتاق X22 را کاهش میدهند اما با در نظر گرفتن رده قیمتی و رقبا میتوان گفت که شرایط کلی نماینده ام‌وی‌ام قابل قبول است. استفاده از خطوط شکسته و جسورانه، رنگ‌بندی اسپرت و آپشن‌های قابل قبولی نظیر سانروف و نمایشگر بزرگ مرکزی که مزیت رقابتی محسوب می شوند.

    یکی از نکات جالب دیگر در نشانگرهای پشت آمپر دیده میشود، جایی که عقربه سرعت‌سنج و دور شمار خلاف جهت هم حرکت می‌کنند؛ این طرح جدیداً در برخی از خودروهای مطرح نیز دیده شده، اما با این حال ممکن است باب سلیقه برخی افراد نباشد.

    از نظر دید به اطراف هم اوضاع قابل قبول است و با توجه به ارتفاع بالای ماشین و شیشه‌های نسبتاً بزرگ، راننده حس تسلط نسبتاً خوبی بر محیط اطراف دارد. البته دید پشت سر عالی نیست اما آن مشکل هم به کمک دوربین دنده عقب جبران شده است.

    از نظر فضای داخلی هم باید گفت محصول ام‌وی‌ام از شرایط متوسطی برخوردار است که برای کاربری یک هاچ‌بک جوان‌پسند کافی خواهد بود اما برای خانواده‌های پرجمعیت با سطح ایده‌آل فاصله دارد؛ هرچند محفظه صندوق با توجه به عمق مناسبش میتواند برای جابجایی وسایل کارآمد ظاهر شود.

    مزایا و معایب ام وی ام ایکس 22

    MVM X22 4636907712134232665 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

    این خودروی مدیران خودرو دارای نقاط قوتی مانند: طراحی زیبا و چشم نواز، آپشن‌های مناسب بخصوص در نسخه‌های فول تولیدی بعد از سال 97، گستردگی مراکز خدماتی و بازار دست دوم قابل قبول و همچنین نقاط ضعف آن شامل : شتاب و کشش ضعیف، فرمان‌پذیری و لذت رانندگی نه چندان مناسب، ایمنی نامشخص، کیفیت متریال داخلی می باشد.

    معایب ام وی ام x22

    • لوازم و قطعات گران قیمت

      در حالی که تامین لوازم یدکی ام وی ام یکی از نقاط قوت این سری خودروها محسوب می‌شود اما به دلیل داخلی سازی نشدن برخی از این قطعات قیمت آن ممکن است بالا باشد. البته دارندگان این خودرو با خرید لوازم یدکی آن از نمایندگی‌های مجاز و فروشگاه‌های اینترنتی معتبر نظیر ماشین نو نوسان قیمت کمتری را احساس خواهند کرد.

      • موتور و شتاب ضعیف

      پیشرانه 105 اسب بخاری X22 برای خودرویی با وزن 1250 کیلوگرم فوق العاده ضعیف محسوب می‌شود به طوری که برخی رانندگان این خودرو از شتاب ضعیف آن در سر بالایی‌ها گلایه دارند. شتاب صفر تا صد کیلومتر ثبت شده برای ام وی ام X22 حدود 15 ثانیه است که به هیچ وجه عدد خوبی به حساب نمی آید.

      • گیربکس اتوماتیک نه چندان خوب

      گیربکس اتوماتیک X22 در کنار پیشرانه ضعیف آن، زنجیره نکات منفی فنی این خودرو را کامل می‌کند. ام وی ام X22 به دو گیربکس 5 سرعته دستی و 4 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود که اختلاف قیمت قابل توجهی هم نسبت به یکدیگر دارند.

      این در حالی است که گیربکس اتوماتیک و پیشرانه ضعیف این خودرو دست به دست هم می‌دهند تا شتاب آن را کاهش دهند. البته این گیربکس در رانندگی عادی مشکل ساز نیست اما حساسیت زیاد آن به پدال گاز ممکن است تا مدتی برای رانندگان غیر عادی باشد.

      • کیفیت پایین متریال کابین

      نمی توان انتظار داشت در خودرویی با قیمت MVM X22 از متریالی غیر از پلاستیک خشک استفاده شود اما هرحال این نکته ممکن است برای برخی خریداران کمی آزاردهنده باشد.

      از سوی دیگر یکی دیگر از نقاط ضعف این خودرو آب بندی ضعیف آن است به طوری که صدای پیشرانه X22 در دور موتور بالاتر از 2000 به وضوح در داخل خودرو شنیده می‌شود.

      • فضای تنگ کابین خودرو

      کابین ام وی ام X22 نسبت به جثه و ابعادی که دارد بسیار کوچک می‌باشد و مناسب 5 نفر نمی باشد و این یکی از بزرگترین ضعف‌های این خودروی چینی است که با ابعاد 4200 طول- 1760 عرض- 1570 ارتفاع ظرفیت کافی و مناسب برای سرنشینان نداشته باشد.

      Chery Tiggo2 min 1 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

      • سواری نسبتا خشک

      به طور کلی، خودروهای کراس اورها دارای سیستم فنربندی نسبتا خشکی هستند که معمولا در مهار اتاق خودرو و کم کردن حرکات عرضی بدنه هنگام عبور از پیچ‌ها و حفظ تعادل کم می آورند. اما خودروسازان در تلاش هستند با استفاده از روش‌هایی سواری را لذت‌بخش‌تر کرده و خشکی خودروهای کراس اوور را کاهش دهند.

      اما این ایراد در X22 رفع نشده و کوبش‌های متعدد سیستم تعلیق به سرنشینان صندلی‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. در نتیجه، سواری‌های طولانی مدت در مسیرهای ناهموار با X22 خیلی لذت‌بخش و مفرح نخواهد بود.

         ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای ام وی ام X22

        رنگ های ام وی ام x22 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

        • دارای تجهیزات رفاهی متنوع

        از خودرویی در رنج قیمت ام وی ام X22 نمی توان انتظار مجموعه کاملی از امکانات رفاهی را داشت اما بهرحال یکی از مشخصه‌های خودروهای چینی که در ذهن مردم ایران به خوبی ماندگار شده امکانات و آپشن‌های بیشتر نسبت به خودروهای داخلی است.

        از مهمترین آپشن‌های ام وی ام X22 می‌توان به نمایشگر 8 اینچی، سنسور پارک، دوربین دید عقب، سانروف، کامپیوتر سفری، روکش‌های دو رنگ صندلی‌ها، کروز کنترل، رینگ‌های آلومینیومی، کنترلرهای سیستم صوتی و کروز کنترل روی فرمان، کیسه هوا و کمربند ایمنی سه نقطه‌ای اشاره کرد.

        مجموع این تجهیزات در هیچ یک از رقبای MVM X22 قابل مشاهده نیست و همین امر برگ برنده این خودرو است.

        • خودروی کم مصرف

        خودرو ام وی ام x22 در تمام مدل هایی که در کشور عرضه شده است، دارای میزان مصرف سوخت مناسب هستند و به همین دلیل در لیست خودروهای کم مصرف چینی موجود در کشور هستند که اگر شاخصه میزان مصرف سوخت برای شما اهمیت دارد، بدون شک توصیه می شود حتما ام وی ام x22 را نیز در لیست خودروهایی که در لیستتان قرار دارند، اضافه کنید.

        با این وجود میزان مصرف سوخت ترکیبی خودرو ام وی ام x22 در تمامی مدل ها بین 5.9 تا 6.1 لیتر می باشد که یک عدد مقرون به صرفه ای می باشد.

        • طراحی شیک و جوان پسند

        گر از افراد در مورد ام وی ام x22 اتوماتیک بپرسید، اولین موردی که در مورد آن صحبت می‌کنند طراحی زیبای آن است. به علت همین طراحی زیبا، ام وی ام x22 از رقبای خود جلو افتاد و فروش مناسبی بدست آورد.

         وضعیت ایمنی خودروی MVM X22

        MVM X22 ز لحاظ ایمنی، با بهره گیری از نسل دوم تکنولوژی چری، به خوبی با شاخص های جهانی این کلاس منطبق است. از نظر طراحی و تجربه رانندگی نیز چری تیگو 3X  قدم فراتر از خودرو های هم نسل خود گذاشته و به عنوان الگویی برای سایر هم رده هایش به شمار می رود.

        بررسی رقبای ایکس 22

        %name نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

        ام وی ام X22 از نظر ظاهر و امکانات جزو گزینه های خوب این رنج قیمتی است و معمولاً شرایط خوبی برای فروش در مورد خودروهای مدیران خودرو در نظر گرفته می شود اما رقبایی همچون رنو ساندرو و یا چانگان CS35 در مقابل این کراس اوور مدیران خودرو قرار دارند که هر کدام جزو خودروهای پرفروش بازار هستند.

        جک S3 هم به عنوان رقیب دیگر X22 از نظر طراحی ظاهری در پس نماینده ام‌وی‌ام قرار میگرد اما از نظر ویژگی‌های فنی و قابلیت‌های حرکتی مقداری برتر ظاهر میشود. البته گیربکس CVT جک نیز رفتار چندان هیجان انگیزی ندارد اما گشتاور بالاتر S3 این نقطه ضعف را جبران نموده تا در نهایت لذت رانندگی با محصول جک مقدرای بالاتر از X22 باشد.

        ام وی ام X22 بخریم یا نه؟

        نصب آپشن x22 نقد و بررسی مزایا و معایب ام وی ام x22

        خودروی ام‌وی‌ام X۲۲ ظاهری مدرن و جوان پسند دارد در حالی که گفته می‌شود از کیفیت نسبتاً پایینی ساخته شده‌است. ام‌وی ام X۲۲ برای جوانانی که برای نخستین بار تصمیم به خرید خودرو دارند و همچنین خانواده‌های کم‌جمعیت و کم‌توقع، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد؛ البته به این شرط که انتظارات زیادی از این خودرو چینی مورد انتظار نباشد!

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        3 نظرات
        قدیمی ترین
        جدیدترین بیشترین رای
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        علی
        علی
        1 سال پیش

        سلام من حدود چهار سال ایکس۲۲ دارم این ماشین جوان پسندی هست ومشکل خاصی از نظر فنی تاکنون نداشته خداروشکر.لاستیک کره ای خریدم سواریش نرم تر شده

        hamid
        hamid
        3 ماه پیش

        سلام دوستان من مدل 1400 اتومات x22 رو چند وقطی هست که خریدم و سعی کردم با دقت بررسی کنم. فکر کنم مدل های پایین تر از 98 دارای ضعف بودن که در مدلهای بالاتر رفع شده، چون طی این مدت من هیچکدوم از مشکلاتی که شنیده بودم رو ندیدم و یا اگر هم دیدم خیلی جزیی بوده.  صدای موتور خیلی خیلی کم شنیده میشه که باعث تعجبه کوبش خیلی خیلی کمه حتی از 206 و 207 کمتر که اینهم جای تعجبه شتاب اولیه قابل قبوله و میشه گفت با 206 تیپ دو یکی هست . توی سرعت های بالا… خواندن ادامه ...

        حامد
        حامد
        2 ماه پیش

        سلام دوستان
        من چند وقته یه ایکس22 اتومات مدل99 خریدم ولی متاسفانه یه مشکلی دارره که ظاهرا درست هم نمیشه.
        ماشین بعداز حدود یک ساعت کار کردن، توی ترافیک یهو خاموش میشه. تو بعضی مواقع چراغ کنترل پایداری هم روی کیلومتر روشن میشه.
        چندتا مکانیک بردم ولی متاسفانه مشکل حل نشده.
        احیانا کسی تا حالا با این مشکل مواجه نبوده؟؟؟؟

        مشاوره رایگان و ثبت سفارش