4.5
(247)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی وانت ایسوزو دی مکس و مزایا و معایب آن می پردازیم. در سال ۲۰۰۲ میلادی، ایسوزوی ژاپن این وانت‌بار را برای اولین‌بار راهی بازارها کرد. همچنین در ایران از سال ۹۴ تا ۹۶ نسخه‌های دی‌ مکس آن وارد بازار شد.

ایسوزو  ( ISUZU ) نام شرکت خودروسازی ژاپنی است که در زمینه ی ساخت انواع ماشین های باربری و کامیون های سبک و سنگین فعالیت می کند و وانت ایسوزو دی- مکس ( D-Max ) یکی از پرفروش ترین تولیدات این کارخانه ی ژاپنی است که از سال 2002 تاکنون به صورت تک کابین و دو کابین تولید شده است و در ایران مدل دو کابین آن  توسط بهمن موتور عرضه می شود.

1446444324633 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX
نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

معرفی و بررسی وانت ایسوزو دی مکس

article 636735542612593406 thumb 960 542 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

وانت دوکابین دیمکس یا در حقیقت D-MAX یک پیکاپ دو کابین دو دیفرانسیل بسیار خوشنام و پر فروش است که در مجموع بیش از 10 کشور جهان بر خط تولید قرار گرفت. این پیکاپ به دلیل بهره‌وری از شاسی و مهندسی ابتدایی شرکت جنرال موتورز آمریکا به یکی از پرتوان‌ترین وانت‌های سبک جهان بدل شد که حتی در برخی کشورهای جهان با نام شورولت دیمکس یا شورولت کلورادو نیز به فروش رسید.

اما ایسوزو از پلتفرم یک پیکاپ کوچک بهره می‌گیرد و از دیدگاه ابعاد، توان و مهندسی قابل مقایسه با محصولات فول سایز شورولت در آمریکای شمالی نیست. با این اوصاف برخی اصول مهندسی میان دیمکس با شورولت کلورادو و جی‌ام‌سی کنیون مشترک است و دلیل آن هم سگمنت سایز متوسط دو پیکاپ آمریکایی مشترک با دیمکس است.

نسخه‌ای که بهمن‌ دیزل و ایسوزو ژاپن بر سر تولید داخلی آن به تفاهم رسیدند نسل اول دیمکس بود که در سال 2002 روانه بازار جهانی شد و تا سال 2012 بر خط تولید قرار داشت.

iهمچنین بخوانید: آشنایی با کامیونت های ایسوزو

بررسی تخصصی مشخصات فنی وانت ایسوزو

Isuzu D Max نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

ایسوزو D-MAX را می توان خودرویی پر قدرت در جاده ها و بیابان ها دانست. این خودرو مشخصات فنی و ظاهری مشابهی با شورولت کُلورادو دارد، در بازارهای مختلف جهانی به نام های متفاوت بفروش می رسد.

شاسی مستقل و موتور سه لیتری توربو دیزل ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متر باعث شده تا عملکرد این ژاپنی جایی برای حرف نگذارد. گیربکس این خودرو باز نوع پنج دنده دستی بوده و قابلیت انتقال قدرت را به چهار چرخ دارد. همچنین با توجه به پنل الکتریکی تعبیه شده، امکان قرار دادن وضعیت خودرو در کمک سنگین و سبک و حالت تک دیفرانسیل و خلاص نیز وجود دارد.

این وانت با دارا بودن ترمزهای دیسکی در چرخ‌های جلو و ترمزهای کفشکی در عقب تضمین می‌کند که ترمز گیری خوبی داشته باشد. همچنین سیستم تعلیق این وانت در جلو مستقل و در عقب یکپارچه با فنر تخت است.

مشخصات فنی موتور ایسوزو D MAX

IranianECU.com 2WESD نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

این وانت دو کابین از یک موتور 4 سیلندر 3 لیتری دیزلی توربو بهره می‌برد که قدرتی معادل 161 اسب بخار در دور موتور 3600 و گشتاوری معادل 360 نیوتن متر در دور موتور 1800 تا 2800 تولید می‌کند. این وانت ژاپنی با یک جعبه‌دنده دستی 5 سرعته عرضه می‌شود.

موتور دیزلی به‌صورت ترکیبی 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند، این در حالی است که طبق گفته مدیر فروش گروه بهمن 5.8 لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند! استاندارد آلایندگی این موتور یورو 4 بوده و ظرفیت باک ایسوزو D-Max برابر 76 لیتر است. همچنین موتور این اتومبیل در هر کیلومتر 213 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند.

جدول مشخصات فنی وانت ایسوزو دی مکس

موتور 4 سیلندر خطی – توربو دیزل
حداکثر قدرت 163 اسب بخار در 3600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 360 نیوتن متر در 1800 – 2800 دور در دقیقه
حجم موتور 2999 سی سی
تعداد سوپاپ 16
جعبه دنده 5 سرعته دستی
شتاب ۰ تا 100 – ثانیه
حداکثر سرعت – کیلومتر بر ساعت
 وزن خالص 1890 کیلوگرم
فاصله محورها 3050 میلی متر
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب 245/70R16

باتری وانت ریچ در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های وانت D MAX

research 636817799440376663 thumb 620 350 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

 از آپشن های این خودروی ژاپنی می توان به 2 عدد کیسه هوا، سیستم ترمز ABS و EBD، فرمان هیدرولیک، کولر، قفل مرکزی، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم دستی زاویه با افق به صورت دستی، سیستم ضد سرقت، کروز کنترل و آینه های جانبی برقی تاشو همراه با گرمکن و راهنمای بغل روی آنها اشاره کرد.  

    دانلود دفترچه راهنمای وانت ایسوزو D-MAX

    بررسی طراحی ظاهری وانت ایسوزو دیمکس

    research 636817799396128258 thumb 620 350 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

    نمای کلی دیمکس به سادگی قدمت دیرینه آن را فریاد می‌زند اما خوشبختانه نمای خارجی آن ضمن قدیمی بودن طراحی، بسیار عظلانی و چشم‌گیر است. البته با مد نظر دادن ابعاد خارجی آن باید در نظر داشت که طول این خودرو به اندازه 275 میلی‌متر کوتاه‌تر، معادل 80 میلی‌متر باریک‌تر و ارتفاع آن برابر با 135 میلی‌متر کوتاه‌تر از تانلند است در حالی که از دیدگاه فاصله محورها هم به اندازه 55 میلی‌متر از تانلند کم می‌آورد.

    در نتیجه اگرچه تانلند از دیدگاه راحتی و ابعاد داخلی و خارجی کابین خودروهایی چون تویوتا هایلوکس و آمیکو آسنا نوظهور را به چالش می‌کشید اما دیمکس از دیدگاه ابعادی، مخصوصا فضای داخلی کابین، نمی‌تواند به اندازه تانلند موفق عمل کند چراکه یک سگمنت از تانلند پایین‌تر قرار می‌گیرد.

    نمای داخل ماشین ایسوزو دی مکس

    %name نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

    نمای داخلی دیمکس نیز دست کمی از فضای پر پلاستیک تانلند ندارد. در نتیجه سطح توقتان را از آسایش و کلاس نمای داخلی تا جای ممکن پایین آورید چراکه دیمکس هم مانند تانلند به عنوان خودروی کار طراحی شده است و نه یک آفرودر لوکس.

    در نتیجه پلاستیک فشرده در ترکیب با تریم‌های پلاستیکی با رنگ‌های متضاد نهایت ذوق طراحی است که در نسل اول دیمکس پیاده شد. با این حال با کمی دقت در سبک طراحی نمای داخلی دیمکس می‌توان فرمان چهار ستون، نمایشگرهای بزرگ و خوانا، سیستم مولتی مدیا به همراه مانیتور لمسی این خودرو را در کنار شیوه طراحی شسته رفته و استفاده از روکش پارچه‌ای صندلی‌ها مشاهده کرد که از دیدگاه شخص نگارنده مطلوبیت بیشتری در مقابل تانلند دارد.

    95724 Isuzu D Max fq 688x458 1 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

    معایب ایسوزو دی مکس

    • عرضه بسیار محدود
    • خدمات پس از فروش
    • کمبود امکانات رفاهی
    • ترمز عقب کاسه‌ای

       ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      afqsmrq0dvkh6iw0 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

      مزایای وانت ایسوزو D MAX

      • دوام فنی
      • پیشرانه دیزلی یورو4

       وضعیت ایمنی وانت ایسوزو D MAX

      isuzu dmax xtr uk 1 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

      در آفرود این وانت دو دیفرانسیل عملکرد خوبی دارد و به‌خوبی از پس پستی بلندی‌ها بر می‌آید. از موسسه ANCAP این وانت توانسته 3 ستاره از 5 ستاره ایمنی را کسب کند.

      D-Max دارای سیستم ABS-EBD و 2 کیسه هوا ایمنی به‌صورت استاندارد است. این وانت با داشتن طول 5 متری، برای پارک کردن کار را کمی مشکل می‌کند و بیشتر برای شهرستان‌ها و شهرهای کوچک مناسب است.

      این وانت با دارا بودن ترمزهای دیسکی در چرخ‌های جلو و ترمزهای کفشکی در عقب تضمین می‌کند که ترمز گیری خوبی داشته باشد.

      تجربه رانندگی با پیکاپ D MAX

      البته توقع نرم بودن خودرو نباید به شکلی باشد که فکر کنید سوار یک خودروی شهری و سدان شده اید. با توجه به پیکاپ بودن D-MAX توقعی که شما از آن دارید را در مسئله سواری و راحتی برطرف می کند.

      نظرات مالکین ایسوزو دی مکس

      Isuzu D Max 2017 1600 27 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

      مالکین این خودرو می گویند که صدای موتور دیزل D-MAX زیبا و غرنده است و در عوض آنچنان صدایی به اتاق نفوذ نمی کند. به خاطر قابلیت های فنی، این ماشین توانایی شرکت در سفرهای آفرودی را دارد. برای همین روز گذشته نسخه ای از مدل آفرودی این خودرو را دیدیم که ظاهری جذاب و زیبا پیدا کرده بود. سپرهای خودرو از برند معروف ARB بود که به سبکی اصولی روی خودرو نصب شده بود.

      البته که در D-MAX مورد نظر لاستیک های مخصوص دیده نمی شد و احتمال دادیم که بعدا مالک خودرو روی آن نصب کند. اگر به ناوگان های امدادی، مخصوصا نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی دقت کنید، عموما خودرویی را برای کار استفاده می کنند که اسم و رسمی دارند و از نظر کیفی و عملکرد در سطح بالایی قرار دارند.

      بنز E240، C240، تویوتا لندکروزر، هایولکس، نیسان تیانا، ماکسیما، رونیز، پیکاپ و حالا ایسوزو D-max است که به خدمت در نیروی انتظامی مشغول شده است. حضور این خودرو شاید نشان از عملکرد خوب و مناسب آن در شرایط مختلف باشد. برخی شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا نسل دوم این خودرو بزودی به تولید می رسد.

      فیلم تست و بررسی آفرودی ایسوزو D MAX

      ارزش خرید وانت ایسوزو دی مکس

      Untitled 1 نقد و بررسی وانت دو کابین ایسوزو دی مکس D MAX

      ایسوزو دیمکس (و فوتون تانلند) زمانی به بازار ایران وارد شد که مشتریان نمی‌توانستند قیمت نسبتا بالای این خودروها را برای یک خودرو وانت باربر درک کنند. از سوی دیگر مشتریان این دسته از خودروها نیز با توجه به دشواری‌های دستیابی به جایگاه‌های سوخت گازوئیل در ایران و پیچیدگی‌های نسبی نگهداری در مقایسه با نمونه‌های بنزینی، خرید آن‌ها را نیز چندان منطقی ندانستند.

      پلیس راهور نیز بارها در مورد محدودیت‌های قانونی این کلاس از خودرو‌ها سختگیری و در مسیر تولید و فروش آن‌ها سنگ‌اندازی بسیار کرد و اینگونه بود که این دست خودروها بازه تولید بسیار محدودی را در بازار ایران تجربه کردند تا پیکاپ‌های آفرودی دو کابین کشور همچنان به برخی نمونه‌های ژاپنی قدیمی یا چینی‌های 2.4 لیتری بنزینی محدود باشد.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      3 نظرات
      قدیمی ترین
      جدیدترین بیشترین رای
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      سیدحسین سیدرضایی
      سیدحسین سیدرضایی
      1 سال پیش

      سلام‌ وقت بخیر
      علت تعمیرات موتور این خودرو ایسوزو دیمکس تو کیلومترهای پایین چیه همه تو ۸۰هزار کیلومتر تعمیر شدن

      محمد
      محمد
      در جواب  سیدحسین سیدرضایی
      7 ماه پیش

      کیفیت پایین گازوئیل

      حمید
      حمید
      در جواب  سیدحسین سیدرضایی
      4 ماه پیش

      تخت گاز رفتن زیاد و عدم بازدید فیلتر هوا هر ۱۰۰۰ کیلومتر

      مشاوره رایگان و ثبت سفارش