4.4
(159)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی هاوال h9 و مزایا و معایب آن می پردازیم. هاوال اچ 9 مدل 2018 (Haval H9) به صورت محدود وارد بازار ایران شده است. این شاسی بلند چینی از قابلیت‌های آفرود منحصربه‌فردی بهره می‌برد. در ادامه با امکانات و مشخصات هاوال H9 آشنا می‌شویم.

2018 Haval H9 16 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی
نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

معرفی و بررسی هاوال H9

1396845 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

هاوال h9 بزرگترین و گران قیمت ترین خودروی شرکت چینی هاوال می باشد که برای نخستین بار در سال 2014 میلادی در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی و در همان سال وارد بازار جهانی شد. خودرو هاوال H9 نسخه 2018 به تعداد محدودی وارد بازار ایران شده ولی به علت تحریم ها، بهمن موتور نتوانست به تعداد انبوه آن را وارد بازار ایران نماید.

از جمله کشورهایی که هاوال در آنها وارد شده است می توان به آفریقای جنوبی، استرالیا، عربستان، نیوزلند و عراق اشاره کرد. در ادامه نگاهی به خودرو هاوال H9 خواهیم داشت

بررسی تخصصی مشخصات فنی HAVAL H9

خودرو هاوال h9 در نسخه های مختلف شتاب صفر تا صد بین ۱۰-۱۱ ثانیه داشته و بر اساس بررسی های صورت گرفته متوسط مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر حدود ۸-۱۲. ۱ لیتر اعلام شده است. ضمنا لازم است که از سوخت فاقد سرب و البته گران قیمت برای این شاسی بلند بهره برد.

هاول H9 با جعبه دنده شش سرعته یا هشت سرعته ساخت ZF آلمان و سیستم ۲ دیفرانسیل قابل سفارش می باشد. حداکثر سرعت اعلام شده برای این خودرو ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت بوده و دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ می باشد.

مشخصات فنی موتور هاوال H9

91936 great wall haval h6 018 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

هاوال H9 مجهز به یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربو بنزینی است که توانی برابر با 215 اسب بخار دارد که در حقیقت قدرت موتور هاوال H9 بیشتر از موتورهای دیزلی به کار رفته در رقبایش می باشد اما نکته منفی اینکه باتوجه به وزن سنگین هاوال H9 که در حدود 2. 2 تن می باشد، از گشتاور نسبتا ضعیف 324 نیوتن متری برخوردار است. که این امر موجب افزایش مصرف سوخت در این خودرو می گردد. هاوال H9 در کشورهایی مانند استرالیا و آفریقای جنوبی طرفداران بسیار زیادی دارد.  

مصرف سوخت هاوال H9 بین 8 تا 12. 1 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده و لازم است که از سوخت بدون سرب با کیفیت و البته گران قیمت برای هاوال H9 استفاده کرد.

جدول مشخصات فنی خودرو هاوال H9

کشور تولید کنندهچین
نام برندهاوال
مدلH9 2000 توربو
سال ساخت2014
نوع موتوربنزینی دارای توربو
حجم موتور2000 سی سی
تعداد سیلندر4
تعداد سوپاپ16
حداکثر توان خروجی241.3 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی350 نیوتون متر از 1800 تا 4500 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی120. 65 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک80 لیتر
کلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلSegment  J
وزن2240
تعداد ظرفیت سرنشینان7
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4856*1926*1900
حداکثر سرعت200 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)12.5 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)7.04 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5

باتری هاوال اچ 9 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های هاوال h9

2018 Haval H9 11 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

همچنین این خودرو به امکاناتی از جمله 6 ایربگ، صندلی برقی، نمایشگر لمسی، چراغ اتوماتیک، سیستم صوتی مجهز به 10 اسپیکر، سانروف، کروز کنترل، سنسور پارک جلو و عقب و تهویه مطبوع اتوماتیک سه گانه مجهز شده است.  

جدول امکانات و تجهیزات رفاهی هاوال h9
کیسه هوا8 عدد شامل: جلو، جانبی و پرده ای
سیستم امنیتی و حفاظتیمجهز به سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، ضد سرقت ایموبلایزر، باز شدن درب ها هنگام وقوع تصادف
سیستم ترمزترمز جلو و عقب (دیسکی خنک شونده) مجهز به ESP + ABS + BA + EBD RMI + TCS + HDC + HAC
سیستم صوتی  و تصویریدارای 4 عدد توییتر، 4 عدد ووفر، یک بلندگوی میانی، یک عدد ساب ووفر و آمپلی فایر، مجهز به سیستم تنظیم بلندای صدا با توجه به سرعت خودرو دارای مانیتور لمسی 8 اینچی با پشتیبانی ازCD، MP3، MP4، AUX، SD card، USB  نمایشگر کامپیوتر سفری در میان صفحه کیلومتر 7 اینچی، قابلیت پخش موزیک با بلوتوث
سایر تجهیزاتغربیلک فرمان 4 شاخه با قابلیت تنظیم در 4 جهت، دارای گرمکن، مجهز به کلید های تنظیم مولتی مدیا، دوربین دید نقاط کور، کروز کنترل و قابلیت تعویض دنده با شیفتر های فرمان، سانروف، سنسورهای جلو و عقب، سیستم تهویه هوای دوگانه، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، هشدار خروج از خطوط، دارای روکش چرمی، مجهز به Isofix باز و بسته شدن صندلی های ردیف سوم به صورت برقی، قابلیت تا شدن کامل صندلی ردیف سوم، قابلیت تا شدن صندلی های ردیف دوم و …

    دانلود دفترچه راهنمای هاوال H9

    بررسی طراحی ظاهری هاوال اچ 9

    research 636872279402364725 thumb 620 350 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

    کمپانی هاوال چین که به عنوان زیرمجموعه ی گروه گریت وال شناخته می شود، H9 را بر مبنای تویوتا لندکروزر پرادو تولید کرده و تا حد زیادی در بخش طراحی، زوایای ورود و خروج و همچنین ابعاد، سعی داشته تا خود را رقیب این شاسی بلند ژاپنی محبوب معرفی کند.

    احتمال کمی وجود دارد که هاوال H9 ظاهری شبیه به مدل قبلی اش یعنی H8 داشته باشد، در واقع در ظاهر بیشتر اثری از مرسدس بنز مخصوصا کلاس GL می توان یافت(به خصوص در کناره ها، دریچه های کاپوت و صفحه های نقره ای).

    با وجود ابعاد با مقادیر 4856 میلی متر طول، 1926 میلی متر عرض، 1900 میلی متر ارتفاع و 2800 میلی متر فاصله ی بین دو محور، H9 تقریبا هم اندازه و سایز یک اورست است.

    طراحی نمای بیرون هاوال H9

    هاوال h9 از نمای جلو:

    2022 Haval H9 13 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

    در نمای جلو چراغ های بزرگ و کشیده و منحنی دیده می شود که در وسط آن چراغ هالوژنی و در پایین نوار ال ای دی روشنایی در روز حضور دارد. چراغ های جلو تا ستون A امتداد یافته و به همراه جلوپنجره ای کرومی با خطوط درخشان می شود.

    در قیمتهای مختلف طراحی چراغ های جلو و عقب تاحدودی یادآور تویوتاپرادو است. در این نما سپر از اواسط جلوپنجره ای شروع و تا پایین ترین نقطه امتداد دارد. در کاپوت، خطوط کمی برای حجم دهی بکار رفته اما در جایگاه مه شکن های دایره ای شکل روی سپر حجم دهی زیادی مشاهده می شود. همه این عوامل موجب شده اند تا خودرو اسپرت تر  و با ابهت تر به نظر برسد.

    نمای جانبی:

    daa5aa61 5681 45fb 90d9 e87c8ce09cb6 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

    در بررسی نمای جانبی خودرو هاوhل h9 خط شانه ای از درب جلو آغاز شده و تا چراغ های عقب امتداد دارد. ضمنا خطوط حجم دهنده پیرامون گلگیرها، رکاب فلزی پایین درب ها، فریم کرومی پنجره ها، رینگهای ۱۸ اینچی و بال عقب جذابیت خودرو را افزایش داده اند.

    در عقب خودرو چراغ های عمودی، چراغ های باریک و کشیده مه شکن به طرز هنرمندانه ای یکپارچگی طراحه بدنه را حفظ کرده و به همراه دو اگزوز کرومی اطراف سپر موجب زیبایی این نما شده اند.

    نمای عقب:

    70d39fd5 ee9f 4e58 93e9 b12adc06cfbb نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

    بررسی ها نشان می دهد نمای عقب خودرو هاوال H9 طراحی زیبا و شیکی دارد و حجم دهی روی درپوش صندوق عقب متناسب با زوایه سپر، چراغ هشدار روی بال عقب، قطعات کرومی روی دستگیره صندوق عقب، سپر، ورودی صندوق عقب و حک شدن نام هاوال روی تایر زاپاس و زهوار بالای پلاک بر زیبایی و جذابیت این نما افزوده اند.

    نمای داخل ماشین هاوال H9

    53a70f912067 62103ec8d81 287adeb21d027 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

    با ورود به کابین هاوال اچ ۹ کاملا متوجه خواهید شد که سوار یک شاسی بلند فول سایز آفرودر شهری شده‌اید؛ به ویژه بخش میانی داشبورد و سبک طراحی دریچه‌های تهویه آن به همراه تونل حجیم جعبه دنده که بین دو صندلی جلو قرار گرفته، به خوبی این حس را به شما انتقال خواهد داد. سایر بخش‌های داشبورد از پیچیدگی خاصی برخوردار نبوده و نمایی ساده اما دلنشین را ارائه می‌دهند.

    طراحی تودری‌ها، غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار دیجیتال-آنالوگ پشت آن نیز در نوع خود کاملا مقبول و جذاب به نظر می‌رسند. در این بین سبک طراحی اهرم تعویض دنده نیز بسیار منحصربه‌فرد جلوه می‌کند. وجود دکمه‌های بزرگ روی کنسول میانی داشبورد هم سبب می‌شود تا آفرود سواران راحت‌تر از امکانات خودرو استفاده کنند سد کیفی متریال داشبورد و رودری ها نسبتاً متقاعدکننده به نظر می‌رسد. همچنین با توجه به ابعاد بزرگ بدنه نگرانی چندانی جهت حضور ۵ تا ۷ سرنشین در کابین هاوال H9 وجود نخواهد داشت.

    فیلم تست و بررسی هاوال اچ 9

    ویدئوی زیر را از خودرو بانک به بررسی و تست آفرود هاوال h9 پرداخته است.

    مزایا و معایب هاوال h9

     مهم‌ترین نقطه قوت هاوال H9 توانایی مناسب آفرود آن است. گیربکس هوشمند ساخت ZF آلمان، کابین بسیار جادار، امکانات رفاهی و ایمنی مطلوب و مصرف سوخت متعادل از جمله دیگر مزایای H9 به شمار می‌روند. از سوی دیگر به دلیل عرضه بسیار محدود این خودرو به بازار ایران نمی‌توان روی خدمات پس از فروش آن حساب چندانی باز کرد. تناسب وزن به توان پیشرانه نیز چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد.

    418c6869 70c7 41b1 956e 6e59c63e014b نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

    معایب هاوال h9

    • پیشرانه کوچک که فاقد توان کافی است
    • تشنه مصرف سوخت با اکتان ۹۵
    • بهای رو به بالا
    • لولای کناری درب عقب
    • غیبت بعضی از تجهیزات که ما ترجیح می‌دهیم که به طور استاندارد در این خودرو وجود داشته باشند.

       ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      2018 Haval H9 7 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

      مزایای هاوال اچ 9

      • کابین هفت نفره جادار
      • تجهیزات لوکس مناسب ازجمله ماساژور صندلی‌ها
      • دارا بودن برخی از قابلیت‌های آفرودی
      • ارائه‌دهنده پاره‌ای از جذابیت‌ها در هنگام حرکت بر روی جاده
      • فرمانی بهتر از هاوال H8

       وضعیت ایمنی هاوال h9

      H9 6 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

      هاوال H9 آزمون ‌های ایمنی بنیاد تست تصادف خودرو های چینی (CNCAP ) را با پنج ستاره و استرالیا ( ANCAP ) را با چهار ستاره پشت ‌سر گذاشته است. امتیاز نهایی این خودرو در آزمون ‌های استرالیا، 30. 65 از 37 در سال 2015 بوده است. بنابر اعلام رسمی ANCAP و فیلم‌ های موجود، هاوال H9 در برخورد از زاویه‌ های مختلف، استقامت درخور توجهی دارد ؛ اما هنگام تصادف ‌های شدید، محافظت عالی از زانو ها و پایین پای سرنشینان جلو فراهم نمی ‌کند.

      این خودرو همراه ‌با شش کیسه ‌هوا، شامل چهار کیسه‌ هوای سرنشینان جلو و دو کیسه‌ هوای پرده ‌ای در طرفین ارائه می ‌شود. هشت حسگر هشدار برخورد در پیرامون بدنه، نمایشگر لحظه‌ای فشار باد لاستیک‌ ها، ایموبلایزر، سیستم باز کردن قفل‌ درها هنگام تصادف، نگه ‌دارنده‌ی صندلی کودک ( ایزوفیکس ) و کمربند های پیش‌ کشنده هم در تمامی نسخه‌ های وجود دارند.

      هاوال H9 بخریم یا نه؟

      80ad5f34 bbff 4aae bc25 dfbf7c71bc02 نقد و بررسی هاوال H9 اچ 9 آفرودی

      هاوال اچ ۹ برای مصارف خانوادگی، خودرو بسیار مناسبی محسوب می‌شود و توانایی‌های آفرود آن نیز مثال‌زدنی است، اما این خودرو در کنار خود رقبای سرسختی از جمله محصولات هیوندای و کیا را می‌‌بیند که کار مشتریان برای انتخاب را سخت می‌کند. البته اگر شما قصد دارید این خودرو را خریداری کنید، بدانید که متضرر نخواهید شد و خودرو خوبی را انتخاب کرده‌اید.

      نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

      بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

      عضو شوید
      آگاه شوید
      guest
      0 نظرات
      فید بک نظرسنجی داخل متن
      مشاهده تمام نظرات
      مشاوره رایگان و ثبت سفارش