4.6
(152)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی هاوال h2 و مزایا و معایب آن می پردازیم. هاوال H2 یکی از خودروهای کراس‌اوور جمع و جور تک دیفرانسیلی شرکت گریت‌وال چین است که توسط گروه بهمن به ایران عرضه می شود.

224240b3 a5f3 465b 8ed6 b510fbe9a03d نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2
نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

معرفی و بررسی هاوال H2

article 636704689350012590 thumb 960 542 نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2
معرفی و بررسی هاوال h2

هاوال H2 در سال 2014 و در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد. نام گذاری جدید محصولات شرکت گریت وال با برند هاوال از سال 2013 آغاز شده بود و H2 به عنوان یکی از اولین محصولات تحت این برند معرفی شد. در ادامه این کراس اوور در نمایشگاه گوانگژو سال 2016 مدل دیگری تحت نام H2s معرفی کرد که ظاهر اسپرت تر با امکانات و قوای محرکه به روز تری دارد.

با توجه به استقبال مشتریان ایرانی از کراس اوورهای جمع‌وجور چینی، شرکت بهمن موتور به سراغ کمپانی گریت وال رفت و هاوال h2 را از زمستان ۹۶ به خطوط تولید خود اضافه کرد. در حال حاضر هاوال H2 در قالب مدل‌های ۱۳۹۷ – 1398 مهمان جاده‌های کشورمان بوده و در ادامه مطلب به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های ظاهری، فنی، امکانات و وضعیت فروش این خودرو در ایران خواهیم پرداخت.

بررسی تخصصی مشخصات فنی HAVAL H2

%name نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2
بررسی مشخصات فنی هاوال h2

از نظر ابعادی (ابعاد به mm) هاوال H2 به ترتیب طول، عرض و ارتفاعی برابر با: 4335، 1814، 1695 دارد و فاصله بین دو محور آن نیز 2560 mm است. وزن این خودرو توسط بهمن موتور اعلام نشده است و حتی اگر سری به وب سایت خود هاوال هم بزنید به رقم مشخصی بر نخواهید خورد. اما در بررسی های خارجی این کراس اوور وزن آن کمی بیش از 1500 kg اعلام شده است.

سیستم تعلیق نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع چند اتصاله است. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز 9 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است و ظرفیت باک آن معادل 55 لیتر است.

مشخصات فنی موتور هاوال H2

397b6fd7 c166 494a b4b0 650c9bb82f9f نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

هاوال اچ2 جهت تامین قوای محرکه خود به یک موتور ۴چهار سیلندر توربوشارژ به حجم ۱.۵ لیتر وابسته است. حداکثر قدرت این پیشرانه برابر با ۱۴۱ اسب بخار بوده و نهایت گشتاور آن به عدد ۲۰۲ نیوتن متر می‌رسد. این میزان نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک به سوی محور جلو ارسال می‌شود.

حداکثر سرعت این خودرو ۱۴۹۵ کیلوگرمی برابر با ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد هاوال اچ ۲ معادل ۱۱.۹ ثانیه بوده و چیزی در حدود ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نیز میزان مصرف سوخت ترکیبی این خودرو برآورد می‌شود.

جدول مشخصات فنی هاوال H2

موتور4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور1497 سی سی
تنفس موتورتوربوشارژ
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت140 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور202 نیوتن متر در 2200 دور در دقیقه
جعبه دنده6 سرعته خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 10011.6 ثانیه
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت
وزن1525 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)4335 طول – 1814 عرض – 1695 ارتفاع
فاصله بین دو محور2560 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر11.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر7.4 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی9 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک55 لیتر
استاندارد آلایندگییورو 5
میزان تولید CO2214 گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت5 ستاره ایمنی

باتری هاوال اچ 2 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های هاوال H2

research 636746026075601531 thumb 620 350 نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

هاوال H2 دارای تجهیزات ایمنی مانند شش کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم Auto hold، سیستم HHC، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، دوربین دید سمت راست، سنسور دنده عقب و دوربین دنده عقب است.

این خودرو با دارابودن تجهیزات رفاهی مانند سانروف برقی، فرمان برقی، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی هشت اینچی و درگاه بلوتوث AUX و USB، سیستم تهویه مطبوع خودکار با قابلیت تنظیم دما مجزا برای سرنشینان جلو، سنسور نور، سنسور باران، آینه‌های جابنی برقی با قابلیت تاشوندگی خودکار، خروجی برق 12 ولت، نمایشگر فشار باد تایر و دمای هر لاستیک به طور مجزا، چراغ روشنایی در روز و تنظیم برقی صندلی راننده در شش جهت و تنظیم گودی کمر صندلی راننده، یکی از مجهزترین کراس‌اوورها در سگمنت خود محسوب می‌شود.

    دانلود دفترچه راهنمای هاوال H2

    بررسی طراحی ظاهری هاوال اچ 2

    research 636746026033804412 thumb 620 350 نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

    نمای ظاهری هاوال H2 ساده اما جذاب طراحی شده است. ظاهرا به نظر می‎رسد شرکت هاوال سعی داشته که با استفاده از خطوط ساده و محافظ کارانه، ظاهر عامه‌پسندی را برای این خودرو خلق نماید. برخلاف آنچه انتظار می‌رود، فضای داخلی H2 از کیفیت و ارگونومی بالایی برخوردار است و شرکت هاوال در ساخت آن از روی خودروی دیگری الگوبرداری نکرده است!

    طراحی نمای بیرون هاوال H2

    UBnrVDCdR20RcZaTLOSB نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

    در نمای خارجی این مدل علی رغم تاکید هاوال مبنی بر ساخت و  طراحی مستقل خودروهای این شرکت از دیگر خودروسازها،  تقریبا” از الگوهای طراحی خودروهای کراس اور اروپایی از جمله آئودی یا فولکس واگن در آن مشاهده می شود.

    طراحی ساده و زیبا و هماهنگ و عاری از هر گونه حجم دهی در نمای جلو و جانبی و عقب جای هیچ گونه نکته منفی برای انتقاد جدی باقی نگذاشته است. طراحی ظاهری آن به گونه ای نیست که شما را به وجد بیاورد و یا در طولانی مدت باعث خستگی از آن گردد یعنی به معنای واقعی کاملا” محافظه کارانه و عامه پسند می باشد.

    نمای داخل ماشین هاوال H2

    article 636777370540003025 thumb 960 542 نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

    طراحی داخل کابین آن نیز بسیار لوکس و کیفیت متریال مورد استفاده در آن بسیار بالا بوده و همه چیز منظم در جای خود قرار گرفته است.

    یکی از نقاط قوت هاوال H2 همین استفاده از قطعات به نسبت با کیفیت در داخل اتاق است که این مسئله حتی در برادران بزرگ تر آن بیشتر احساس می شود.قطعات پلاستیک با کیفیت بالا ، قطعات کرومی براق در جای جای کابین به چشم میخورد. طراحی صندلی ها بسیار راحت و جادار و از لحاظ زیبایی با استفاده از چرم کاملا راضی کننده می باشند.

    با توجه به ابعاد نه چندان بزرگ هاوال H2 که در طول 4.33 متر در عرض 1.81 متر بوده و ارتفاع 1.69متری را دارا می باشد فضای کابین کاملا” جادار بوده و با نشستن داخل آن کوتاهی سقف و یا کمبود جا برای پاهای سرنشینان و یا تنگی جا احساس نمی گردد.

    مزایا و معایب هاوال h2

     معایب هاوال h2

    ویدئوی زیر را از همراه مکانیک ببینید:

    •  نفوذ سر و صدا به کابین

    ضعف بدنه هاوال H2 تنها در طراحی خارجی و داخلی آن نیست. یکی دیگر از معایب هاوال H2 این است که کابین این خودرو نسبت به سایر کراس اورهای موجود در بازار، دارای سر و صدای بیشتری است. یکی از نکاتی که خریداران کراس اورهای خانوادگی به آن توجه می‌کنند، احساس آرامشی است که این خودروها به سرنشینان خود منتقل می‌کنند.

    اما این احساس در هاوال H2 نسبت به سایر شاسی بلندها کمتر است. همچنین این خودرو در هنگام عبور از پیچ‌ها از تعادل مورد نظر برخوردار نیست. پس می‌توان یکی دیگر از معایب هاوال H2 را حرکت گهواره‌ای این خودرو در این گونه مواقع دانست. این حرکت‌های گهواره‌ای موجب می‌شود تا سرنشین هاوال H2 احساس آرامش و امنیت لازم در خودرو را نداشته باشد.

    • شتاب ضعیف

    یکی دیگر از معایب هاوال H2 شتاب گیری ضعیف است. این خودرو از موتور با حجم 1500 سی سی استفاده می‌کند. موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه این خودرو دارای حدأکثر قدرت خروجی 148 اسب بخار و حدأکثر گشتاور خروجی 210 نیوتن متر است. به همین دلیل شتاب گیری اولیه آن چندان مطلوب نیست.

    • طراحی خیلی ساده

    مقایسه هاوال H2 با سایر کراس اورهای موجود در بازار نشان می‌دهد که این خودرو از طراحی جذاب و مدرنی برخوردار نیست. پس می‌توان این نکته را یکی از معایب این خودرو دانست.

    • مشکلات سیستم تعلیق

    سیستم تعلیق هاوال H2 اصلا نمی تواند رضایت شما را جلب کند. کوبش های منتقل شده به کابین خودرو خصوصا برای رانندگی های طولانی مدت و در جاده های با کیفیت آسفالت پایین شما را خیلی زود خسته خواهد کرد و بنابراین نیاز به مدت زمان استراحت بیش تری در طول مسیر خواهید داشت.

    • خدمات پس از فروش ضعیف

    یکی از نکات قابل توجه در خریداری خودرو، شبکه فروش و خدمات پس از فروش آن است. اما شاید بتوان همین نکته را یکی دیگر از معایب هاوال H2 به حساب آورد. با انجام تحقیقات میدانی متوجه می‌شویم که خریداران این خودرو رضایت چندانی از مراکز خدمات پس از فروش این خودرو ندارند.

    ضعف بدنه هاوال H2 تنها در طراحی خارجی و داخلی آن نیست. یکی دیگر از معایب هاوال H2 این است که کابین این خودرو نسبت به سایر کراس اورهای موجود در بازار، دارای سر و صدای بیشتری است. یکی از نکاتی که خریداران کراس اورهای خانوادگی به آن توجه می‌کنند، احساس آرامشی است که این خودروها به سرنشینان خود منتقل می‌کنند.

    • مصرف سوخت بالا در هاوال h2

    در این مورد می‌توانیم به عدم پاسخگویی به موقع، کیفیت پایین خدمات و … اشاره کنیم. در کل، وقتی که خدمات پس از فروش هاوال H2 را با سایر کراس اورهای خانوادگی موجود در بازار مقایسه می‌کنیم، متوجه می‌شویم هاوال H2 توان رقابت با آنها را دارا نیست.

       ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

      مزایای هاوال اچ دو

      Haval H2 18 نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

      • کیفیت ساخت خوب

      یکی از مواردی که می‌توان در رابطه با خرید هاوال H2 از سوی مشتریان عنوان کرد، کیفیت ساخت خوب این مدل است. بر این اساس، طبق تحقیقات انجام شده، هاوال H2 در رده قیمتی و کلاسی خود، یکی از بهترین مدل‌ها در بازار چین و استرالیا بوده و این دلیل به خاطر کیفیت ساخت خوب این خودرو است.

      همچنین، به اعتقاد کارشناسان، کیفیت قطعات به کار رفته در تولید این مدل چه از نظر ادوات بیرونی و چه از نظر ادوات درونی در سطح خوب و رو به بالا بوده و جنس متریال به کار رفته در اتاق داخلی H2 نیز از هم وطنان خود بسیار بهتر است.

          • ایمنی بالا

          یکی دیگر از مواردی که می‌توان در رابطه با خرید هاوال H2 از سوی مشتریان عنوان کرد، ایمنی مناسب و سطح بالای این خودرو است.

          در همین رابطه، به جرات باید گفت H2 در رده قیمتی و کلاسی خود یکی از ایمن‌ترین مدل‌ها بوده و طبق بررسی‌های انجام شده، این خودرو در تست تصادف‌هایی که توسط موسسه استرالیایی ANCAP انجام شده است، موفق به کسب 5 ستاره کامل ایمنی گردیده و از این نظر دارای ارزش خرید بسیار زیاد است (لازم به یادآوری‌ست که H2 در میان تمامی رقبا خود در بازار استرالیا، به عنوان ایمن‌ترین خودرو شناخته شده است).

          • تجهیزات رفاهی متنوع

          از دیگر مواردی که می‌توان در رابطه با خرید هاوال H2 از سوی مشتریان عنوان کرد، امکانات رفاهی فراوان این خودروست. در این رابطه، اگر بخواهیم بخشی از امکانات این مدل را نام ببریم به جدول زیر توجه نمایید.:

          جدول امکانات و تجهیزات رفاهی هاوال H2
          سیستم امنیتی و حفاظتیایموبلایزر، ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید، سیستم ضد سرقت الکترونیکی به همراه کلید هوشمند، سیستم دزدگیر، سیستم هشدار دهنده بسته نبودن کمربندها، سیستم هشدار دهنده باز بودن درب خودرو حین حرکت، قفل کودک
          سیستم ترمز و پایداریچهارچرخ دیسک و مجهز به سیستم ضدقفل برای هر چهارچرخ (ABS چهار کاناله)، ترمز جلو (دیسکی خنک شونده، دیسکی)، ESC ،ABS ،BA ،EBD
          سیستم صوتی و تصویریپشتیبانی از سیستمMP5  AUX  USB و SD Card، دارای 2 عدد اسپیکر High Tone و 4 عدد اسپیکر Low Tone پخش موزیک از طریق بلوتوث
          • خدمات پس از فروش گسترده

          سرانجام، به آخرین مورد در رابطه با دلایل خرید هاوال H2 از سوی مشتریان می‌رسیم که این نکته خدمات پس از فروش گسترده این مدل است. در این رابطه، می‌توان گفت که گروه خودسازی بهمن با داشتن سابقه‌ای طولانی و درخشان در امر خدمات و عرضه خودروهای با کیفیت در بازار داخلی کشور، قطعا شرکتی مناسب برای همکاری با کمپانی هاوال محسوب شده و به خوبی می‌تواند خودروهای این شرکت چینی را در ایران پشتیبانی کند.

           وضعیت ایمنی هاوال h2

          هاوال H2 در بخش ایمنی به تجهیزات متنوعی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به 6 عدد ایربگ (جلو، جانبی و پرده‌ای)، ترمزهای دیسکی مجهز به EBD+ ABS و همچنین سیستم‌های امنیتی همچون BA، DSR، TCS، RMI و ESC اشاره کرد.

          این خودرو به لطف بدنه مستحکم و تجهیزات ایمنی که به آن مجهز شده است، توانسته 5 ستاره ایمنی را از موسسه امنیتی CNCAP چین و ANCAP استرالیا دریافت کند که بیانگر امنیت بسیار خوب این خودرو است.

          رقبای هاوال اچ 2

          7cc341fe 691c 43fc bb40 c8f0571916f2 نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

          در حال حاضر با توجه به قیمتی که هاوال H2 از آن برخوردار است/ف می‌توان جک S5 و تیگو 5 آپشنال را رقیبی برای این خودرو دانست. در این میان مطمئنا اگر شتاب و توان حرکتی خودرو برایتان مهم‌ترین قابلیت محسوب می‌شود، می‌توانید جک S5 را انتخاب نمایید، اما اگر کیفیت و امنیت حرف اول و آخر را بریتان می‌زند مطمئنا هاوال H2 می‌تواند بهترین انتخاب در میان سایر هم‌رده‌های خود باشد.

          هاوال H2 بخریم یا نه؟

          1cca4f98 b6ed 45c5 9a10 d84e00cd581c نقد و بررسی مزایا و معایب هاوال h2 اچ 2

          به طور کلی این خودرو با کیفیت و مناسب می باشد ولی در ایران دارای رقبای جدی نظیر کوپال، هایما اس سون، جک اس فایو و چری تیگو فایو می باشد. به نظر می رسد تنها برگ برنده هاوال h2 قیمت گذاری آن توسط گروه بهمن موتور باشد.

          ناگفته نماند هاوال h2 در سال ۲۰۱۵ رتبه ششم پرفروش ترین شاسی بلند چینی را کسب کرد. از جمله مزایای این خودرو کیفیت ساخت بالای آن، طراحی قابل قبول، سواری خوب، امکانات و تجهیزات متعدد می باشد و از معایب آن می توان به خدمات پس از فروش محدود و مصرف سوخت زیاد در نسخه دو دیفرانسل اشاره کرد.

          نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

          بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

          عضو شوید
          آگاه شوید
          guest
          3 نظرات
          قدیمی ترین
          جدیدترین بیشترین رای
          فید بک نظرسنجی داخل متن
          مشاهده تمام نظرات
          ابراهیمی
          ابراهیمی
          1 سال پیش

          من ۴سال هست هاوال h2دارم و خانواده احساس راحتی در ماشین داشته، ،ازلحاظ مصرف وسایر موارد بنده راضی هستم،

          م ر
          م ر
          1 سال پیش

          بالا خدمات پس از فروش ضعیف رو جزو معایب آوردی
          پایین خدمات پس از فروش رو جزو مزایا

          علیرضا
          علیرضا
          در جواب  م ر
          1 سال پیش

          احتمالا خودش یه بار مطلب رو درست نخونده که معایب و مزایا رو یکی نوشته

          مشاوره رایگان و ثبت سفارش