3.7
(554)

در این مقاله به نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد و مزایا و معایب آن می پردازیم. نیسان آبی، این نام متعلق به یکی از محصولات قدیمی شرکت زامیاد و در اصل نام آن زامیاد24 و 28 است. این محصول یکی از قدیمی‌ترین خودروها در خط تولید گروه زامیاد وابسته به شرکت سایپا بوده و حدود 50 سال است که در کشور حضور دارد.

سایپا زامیاد با ظرفیت 2. 2 تن که به نیسان آبی مشهور است در 3 نوع انژکتوری بنزین سوز، دوگانه سوز و دیزلی عرضه می شود. زامیاد در واقع نسل سوم نیسان جونیور است.

47860 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه
نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

 بررسی خودرو نیسان وانت زامیاد

637445724679398285 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه
بررسی تخصصی نیسان وانت آبی زامیاد

نیسان زامیاد، زامیاد وانت، زامیاد ۲۴، نیسان آبی یا همان نیسان جونیور، Work Horse یا وانت باربر برند نیسان بود که نسل سوم آن با نام تیپ ۱۴۰، بین سال‌های ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۲ میلادی روانه خط تولید شد.

این خودرو از همان ابتدای تولید نسل سوم (سال ۱۳۴۹) و در پس منع واردات خودروهای آمریکایی به بازار کشور، به خط تولید سایپا پیوست تا جای خالی تراک‌های وارداتی و مونتاژی آمریکایی را برای قشر زحمت‌کش و کم‌توان جامعه پر کند.

در کمال تعجب، اکنون ۴۰ سال است که نیسان جونیور از خط تولید جهانی کمپانی نیسان کنار گذاشته شده، اما از همان زمان (سال ۱۳۶۱) تا امروز، شرکت سایپا به تولید این خودرو باربر ادامه داده است. از سال ۱۳۸۸ تولید وانت نیسان دیزلی هم آغاز شد و با وجود سه سال وقفه (از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۰۹۸) تا امروز ادامه داشته است.

شاید نبود رقیب سرسخت و توانمند دیگری در بازار، اصلی‌ترین دلیل سال‌ها ادامه تولید این خودرو قدیمی باشد. در ادامه از زوایای مختلف به نقد و بررسی وانت نیسان می‌پردازیم و در انتها آن را با رقبا مقایسه می‌کنیم.

این خودرو طی سالیان دراز تقریبا هیچ ارتقا فنی و تمایز برتری جز ارتقا توان باربری به ۲. ۱ تن، به کارگیری ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیرو ترمز به خود ندید. اما یکی از ویژگی‌های بارزی که از سوی برند زامیاد (زیرشاخه تجاری‌ساز گروه خودروسازی سایپا) بر این خودرو عتیقه ارائه شد، استفاده از پیشرانه دوگانه‌سوز بنزینی/گازی (CNG) و پیشرانه دیزلی بود.

بررسی تفاوت زامیاد بنزینی با دیزل

zamyad 1 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

تفاوت نسخه جونیور دیزلی و بنزینی بیشتر در قدرت فنی بهتر و مصرف سوخت کمتر (به دلیل ماهیت سوخت دیزل) در مدل دیزلی است.

در ابتدا قرار بود این خودرو به عنوان یک خودروی باربر ارزان به فروش برسد اما با شرایط ناپایدار اقتصادی کشور، این خودرو به ظاهر ارزان قیمت هم اکنون با قیمت قابل توجهی در بازار موجود است که بسیاری از نیازمندان توان خرید آن را ندارند.

اما معرفی این خودرو در دو نسخه دیگر با دوگانه سوز و گازوئیل گام مثبتی بود که گروه خودروسازی سایپا پس از سال ها برای گسترش سبد محصولات جونیور خود برداشت.

تفاوت نیسان زامیاد و سایپا

61888 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

مهم‌ترین تفاوت زامیاد Z24 با سایپا ۲۴، در حذف پیشرانه ژاپنی‌اش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سال‌های ابتدایی دهه ۶۰ شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش به‌صرفه نمی‌شد.

تولید نیسان آبی از اواخر دهه ۷۰ شمسی تابه امروز همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است.

بهبودهایی مانند: تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه ۸۰ شمسی، اضافه‌شدن ترمز ABS و EBD، اضافه‌شدن پیشرانه ۲. ۸ لیتری برای مدل دیزلی، اضافه‌شدن پیشرانه ۲. ۴ لیتری برای مدل دوگانه‌سوز، تغییر میل‌فرمان، نصب محدودکننده سرعت و نصب تاخوگراف.

مقاله پیشنهادی: نقد و بررسی تخصصی خودرو نیسان تیانا

فیلم بررسی نیسان وانت زامیاد

ویدئوی زیر به معرفی و بررسی مشخات نیسان وانت پرداخته است. که کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند.

بررسی مشخصات فنی نیسان وانت

 در نقد و بررسی نیسان وانت مشخصات فنی اهمیت ویژه‌ای دارد. وانت زامیاد در سه مدل بنزینی، دوگانه‌سوز و دیزلی عرضه می‌شود که از نظر مشخصات فنی تفاوت‌هایی با هم دارند. به عنوان مثال در هر دو مدل از اکسل مستقل جناغی دوبل برای بخش جلویی استفاده شده اما در مدل بنزینی اکسل عقب از نوع صلب با فنر تخت و در مدل دیزلی از نوع صلب با چرخ‌دنده هیپوییدی است.

مشخصات فنی نیسان وانت بنزینی دیزلی و دوگانه

NissanZamyad نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

زیر کاپوت نیسان آبی، پیشرانه‌ای ‏۴ سیلندر و ۸ سوپاپ قرار گرفته که ۲۴۰۰ سی‌سی حجم دارد و در طول تمام این سال‌ها دست‌خوش هیچ تغییری نشده. در مدل بنزینی این پیشرانه می‌تواند ۱۰۰ اسب بخار توان در دور موتور ۴۸۰۰ و گشتاور ۱۹۰ نیوتن‌متر در دور موتور ۲۴۰۰ تولید کند.

در مدل گازسوز همین پیشرانه به صورت انژکتوری به کار رفته و توان تولیدی ۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن‌متر دارد. به جز در پیشرانه، تفاوت چندانی بین مدل بنزینی و مدل دوگانه‌سوز دیده نمی‌شود. پیشرانه مدل دیزلی زامیاد ۲۸۰۰ سی‌سی حجم دارد و می‌تواند ۹۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند.

گیربکس وانت زامیاد بنزینی شامل ۴ دنده‌ی اصلی و یکی دنده‌ کمکی است. در مدل دیزلی همان گیربکس قبلی کمی تقویت شده و ۵+۱ دنده دیده می‌شود. در مدل بنزینی از کلاچ تک‌صفحه‌ خشک استفاده شده در حالی که وانت زامیاد دیزلی از کلاچ فشاری تک‌صفحه‌ خشک با تنظیم هیدرولیکی بهره می‌برد.

سیستم تعلیق جلو در نیسان وانت بنزینی، از نوع فنرپیچی با کمک‌فنر هیدرولیک تلسکوپی دوکاره و سیستم تعلیق عقب آن ترکیبی از فنر شمش و کمک‌فنر هیدرولیک تلسکوپی دوکاره است. در وانت زامیاد دیزلی سیستم تعلیق جلو شامل کمک فنر هیدرولیکی تلسکوپی دوکاره به همراه میله‌‌ موج‌گیر است و سیستم تعلیق عقب آن تفاوتی با مدل بنزینی ندارد.

مصرف سوخت نیسان وانت

مصرف سوخت نیسان وانت نسبتا مناسب است. مدل بنزینی وانت زامیاد در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۳ لیتر بنزین می‌سوزاند. در مدل دیزلی زامیاد که گازوییل مصرف می‌کند، برای ۱۰۰ کیلومتر حرکت فقط به ۹ لیتر سوخت احتیاج است. هر دو مدل دارای استاندارد آلایندگی یورو۴ هستند.

باتری نیسان وانت در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

جدول مشخصات فنی نیسان وانت بنزینی و دیزلی

نوع موتورخطی بنزینیخطی دیزلی
حجم موتور۲. ۴ لیتر۲. ۸ لیتر
سیلندر/سوپاپ۴/۸
تنفس موتورطبیعیتوربوشارژر
حداکثر قدرت۹۵ اسب بخار۱۰۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور۱۷۵ نیوتن متر۲۲۵5 نیوتون. متر
جعبه دنده۴ سرعته دستی۵ سرعته دستی
محور محرکدیفرانسیل عقب
شتاب
حداکثر سرعت۹۵ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت۱۲. ۵ لیتر در صد کیلومتر۹. ۰ لیتر در صد کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو ۴یورو ۵
سیستم فرمانهیدرولیکی
نوع بدنهوانت تک کابین
نوع رینگفولادی
نوع شاسیبدنه جدا از شاسی
ترمز جلودیسکی خنک‌شونده
ترمز عقبکاسه‌ای

ظرفیت و ابعاد ها

طول۵۲۳۰ میلیمتر
عرض۱۷۰۰ میلیمتر
ارتفاع۱۷۲۵ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب۳۰۳۰ میلیمتر
وزن خالص۱۵۴۰ کیلوگرم۱۶۶۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین۱+۱ نفر
ظفیت حمل بار۲۰۸۹ کیلوگرم
حجم مخزن سوخت۶۵ لیتر
قطر رینگ۱۶ اینچ
چرخ جلو و عقب۷اینچ/۷. ۵ اینچ

باتری نیسان وانت دیزل در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

مشخصات فنی وانت زامیاد آپشنال

w9xj14fq6jzxbjj5241a نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

زامیاد از سال ۹۵ مدل آپشنال وانت نیسان را به بازار فرستاد که چندین ویژگی جدید مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یک‌تکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسان‌های سابق داشت.

البته ناگفته نماند که ویژگی آپشنالی این خودرو برای نیسان تک سوز و دوگانه میباشد و شامل نیسان دیزلی نمیشود.  از لحاظ ظاهری و فنی هیچ نوع از نیسان بارها باهم تفاوتی ندارند و تنها چند آپشن به نیسان های آپشنال اضافه یا کم شده است.

از زمستان ۹۸ نیز زامیاد تولید دوباره نیسان دیزلی را بعد از توقف دوساله، از سرگرفت؛ البته با این تفاوت که مدل‌های ۹۸ نیسان دیزلی مجهز به استاندارد یورو۵ هستند درحالیکه پیشرانه مدل‌های ۹۵ آن از نوع یورو۳ بود.

همچنین زامیاد برای وانت نیسان آپشنال، سه ویژگی کاملا جدید اضافه کرده که عبارتند از:

  • گارد جلو
  • برچسب های گرافیکی در طرفین بدنه
  • کفی پلاستیکی اتاق بار

جدول مشخصات فنی نیسان وانت انژکتوری دوگانه سوز و بنزینی

مشخصات فنی

نیسان تک سوز

نیسان دوگانه سوز

نوع موتور

انژكتوري – بنزين

انژكتوري – گازسوز

تعداد سيلندر

۴ سيلندر خطي

استاندارد آلايندگي

يورو ۴

حجم موتور cc

۲۴۰۰

حداكثر قدرت hp@4800rpm

۱۰۰

۹۰

حداکثر گشتاور Nm@2400rpm

۱۹۰

۱۸۰

نوع سوخت

بنزين

بنزين و گاز طبيعي

ظرفيت مخزن سوخت

۶۵

۴۵

نوع سيستم فرمان

ساچمه اي برگشت پذير

نوع اكسل جلو

مستقل جناغي دوبل

نوع اكسل عقب

اكسل صلب با فنر تخت

سيستم تعليق جلو

فنر پيچي، كمك فنر هيدروليك تلسكوپي دو كاره

سيستم تعليق عقب

فنر شمش + كمك فنر هيدروليك تلسكوپي دو كاره

نوع ترمز اكسل جلو

ديسكي مجهز به ABS+EBD

نوع ترمز اكسل عقب

كاسه اي مجهز به ABS+EBD

ترمز دستي

مكانيكي روي كاردان

سيستم تقويتي ترمز

بوستر

بررسی کامل امکانات و آپشن های نیسان آبی

زامیاد نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

وقتی صحبت از وانت های ارزان قیمت جونیور در بازار ایران می شود، باید انتظارات خود را در مورد گزینه های راحتی کاهش دهید. این خودرو به جز سیستم هایی که بر اساس نیاز و اجبار استاندارد 85 به آن اضافه می شود، هیچ ویژگی رفاهی و ایمنی دیگری ندارد.

زامیاد بار جونیور تهویه مطبوع و فرمان کمکی هیدرولیک را فقط در صورت درخواست ارائه می دهد و سیستم تاخوگراف نیز از این قاعده مستثنی نیست.

سیستم بالابر برقی شیشه ها تا کنون روی این خودرو حتی سفارشی نشده است. سیستم صوتی جدیدتر با دو بلندگو و سیستم کنترل کلاچ هیدرولیک تنها گزینه های اضافه شده به نسخه دیزلی هستند.

دانلود دفترچه راهنمای نیسان وانت انژکتوری

    دانلود دفترچه راهنمای نیسان وانت دیزل

    بررسی کامل طراحی ظاهری وانت نیسان آبی

    201203003210398 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

    وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، نکته جالب این است که از سال 1349 تا به امروز هیچ گونه پیشرفتی در طراحی خانواده جونیور اعمال نشود. این خودرو از ابتدا با همان طرح اولیه نیسان روی خط تولید قرار داشت و تا به امروز تقریبا هیچ تغییر و پیشرفتی در طراحی به خود ندیده است.

    طراحی بیرون نیسان وانت

    3f7a5af581b645558e5f0ced4bbb04fe نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

    اولین چیزی که در ظاهر وانت نیسان جلب توجه می‌کند، جلوپنجره بزرگ و کشیده آن است. سه ردیف از مستطیل‌های کوچک کنار هم که از دو طرف به چراغ‌های راهنمای مستطیلی و دو چراغ گرد ختم می‌شوند. راهنماهایی که به سمت داخل قرار دارند و چینش عمودی چراغ‌ها هم مانند بقیه عناصر ظاهری در طول چند دهه گذشته هیچ تغییر خاصی نداشته‌اند.

    نیسان وانت در مقایسه با وانت های رایج در کشور دارای ابعادی بزرگ است.

    وزن مدل بنزینی ۱۵۴۰ کیلوگرم و وزن مدل دوگانه‌سوز ۱۷۴۰ کیلوگرم است و ظرفیت اسمی حمل بار تا ۲۱۰۰ کیلوگرم را دارد. البته که بارها دیده شده وانت نیسان بارهایی تا وزن ۵۰۰۰ کیلوگرم را هم بدون کوچک‌ترین ناله‌ای جابه‌جا می‌کند!

     

    بررسی طراحی داخل نیسان زامیاد

    nody قیمت نیسان دوگانه سوز آپشنال در بازار 1632341725 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

    کابین وانت نیسان از بدنه قابل توجهی برخوردار نیست. کابینی بسیار ساده که در طول این سال ها تغییرات خلاقانه ای نداشته است.

    مزایا و معایب نیسان وانت زامیاد

    15270093 358 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

    از جمله مهم‌ترین مزیت‌های نیسان مورانو می‌توان به طراحی ظاهری جذاب به ویژه در مورد مدل نیوفیس، عملکرد فنی قابل قبول، فضای جادار کابین، محفظه بار بزرگ و شتاب گیری ثانویه مطلوب اشاره کرد. از سوی دیگر مواردی همچون طراحی واردات محدود، مصرف سوخت بالا به ویژه در سطح شهر و انتقاداتی پیرامون گیربکس سی وی تی این محصول مطرح شده که می‌توان آنها را به عنوان نقطه ضعف نیسان مورانو در نظر گرفت.

    معایب نیسان وانت زامیاد

    شناخت معایب مورانو و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب نیسان مورانو را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

    • موتور و عملکرد ضعیف

    r2 af03 19002 5070 3 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

    یکی از نکات مهم زامیاد 24 این است که قدرت پیشرانه و گیربکس این خودرو همیشه پایین و قدیمی است. زامیاد 24 از موتور 2378 سی سی استفاده می کند که قادر به تولید 100 اسب بخار در مدل بنزینی و 90 اسب بخار در مدل گازسوز است.

    لازم به ذکر است که این موتور از تکنولوژی قدیمی 8 سوپاپ بهره می برد و خبری از 16 سوپاپ نیست! اما یکی دیگر از ایرادات این خودرو در قسمت مشخصات فنی آن، گیربکس قدیمی و چهار دنده این خودرو است.

    در صورتی که در سایر نقاط دنیا استفاده از این گیربکس کاملاً تمام شده و قدیمی شده است اما همچنان شاهد استفاده از آن در این خودرو هستیم که در زامیاد 24 نیز اتلاف انرژی زیادی ایجاد می کند.

    • ایمنی بسیار کم و خطرناک

    یکی دیگر از معایب این خودرو که می توان گفت بزرگترین نقطه ضعف آن می باشد ایمنی کم و خطرناک زامیاد 24 است، این خودرو در حال حاضر، از نظر ایمنی و امکانات اولیه در حد متوسط رو به پایین است و یکی از قاتلان جاده ای محسوب می شود.

    زامیاد 24 به دلیل طراحی یک تکه قدیمی وزن زیادی دارد و این خود باعث عملکرد ضعیف ترمز در هنگام رانندگی با این محصول می شود. در خصوص ویژگی های ایمنی این خودرو می توان گفت که علاوه بر سیستم ترمز ضد قفل و میزان نیروی ترمز الکترونیکی، هیچ عنصر ایمنی در هنگام رانندگی وجود ندارد و تنها در امتیازات استاندارد 2 ستاره ایمنی کسب کرده است.

    به نظر می رسد تلفات و تصادفات جاده ای این محصول تاثیری بر دو ستاره کسب شده نداشته باشد و در واقع زامیاد 24 همچنان یکی از نا امن ترین خودروهای کشور است.

    از دیگر معایب این محصول در این قسمت باید به سیستم ترمز قدیمی این خودرو اشاره کرد که به صورت روغنی بوده و در هنگام استفاده مشکلات زیادی دارد.

    • امکانات خیلی کم در کابین

    یکی دیگر از معایب وانت نیسان زامیاد نبود تجهیزات استاندارد در کابین است. این خودرو تا چند سال پیش فرمان هیدرولیک نداشت و به تازگی شرکت زامیاد این خودرو را به فرمان هیدرولیک اما به صورت آپشن مجهز کرده است!

    یکی دیگر از موارد غیرمنطقی زامیاد 24، کولر است که به صورت آپشن نیز توسط سازنده این خودرو به خریداران عرضه می شود. از دیگر امکاناتی که به دلیل هزینه آن در این خودرو گنجانده نشده است می توان به شیشه های برقی اشاره کرد.

    • قیمت بالای نیسان آبی

    یکی دیگر از معایب این خودرو قیمت غیر منطقی آن نسبت به تجهیزات و کیفیت آن است. با موتور 2. 4 لیتری اما کم قدرت و ایمنی نامناسب این خودرو به این نتیجه خواهیم رسید که قیمت گذاری نامناسب یکی از معایب اصلی این خودرو است.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای نیسان آبی

        همانطور که انتظار می رود متاسفانه وانت نیسان تنها دو ستاره ایمنی دارد و از نظر ایمنی نمی توان چندان روی آن حساب کرد. حتی آپشن های مختلف در سیستم ترمز نیز نتوانسته سطح ایمنی را افزایش دهد.

        ترمزهای هر سه مدل نیسان وانت کاملا مشابه هستند. از ترمزهای دیسکی برای چرخ های جلو و ترمزهای کاسه ای برای چرخ های عقب استفاده می شود که هر دو مجهز به ABS و EBD هستند.

        همچنین برای این وانت سیستم تقویت شده و علاوه بر آن ترمز دستی مکانیکی نیز تعبیه شده است. اما به دلیل وزن زیاد وانت زامیاد، ترمز آنچنان که باید قابل اعتماد نیست و متاسفانه شاهد تصادفات زیادی در این وانت با سایر خودروها در جاده ها هستیم.

        اگرچه بدنه مستحکم و قدرتمند نیسان وانت تا حدودی می تواند امنیت سرنشینان را تضمین کند، اما این دقیقاً همان ویژگی است که باعث می شود خودروهایی که با این وانت آبی برخورد می کنند آسیب جدی ببینند و امنیت سرنشینان آنها بیشتر به خطر بیفتد.

        آیا نیسان وانت آبی ارزش خرید دارد؟

        article 636691520073079121 thumb 960 542 نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

        در حال حاضر هیچ خودرویی در کشور را نمی‌توان به عنوان خودرو باری در حد و اندازه‌های نیسان آبی دانست و با این تفاسیر، علی‌رغم این که معتقدیم نیسان آبی هم اکنون باید در موزه باشد نه در خیابان‌ها، باید ارزش خرید بالایی را برای آن در نظر بگیریم.

         اگر در ایران بخواهید یک خودرو باری با ظرفیت بالا خریداری کنید گزینه‌های چندانی پیش رو ندارید و به نوعی تمامی راه‌ها به نیسان وانت ختم می‌شود. وانت کارا دوکابین از گزینه‌های مقبول بازار داخلی است، اما این خودرو نمی‌تواند به اندازه نیسان آبی جان سخت باشد.

        در پایان، اگر یک خودرو باری همه فن حریف می‌خواهید که ماهیانه 400 لیتر سهمیه گازوئیل دریافت می‌کند در شرایط فعلی نیسان وانت دیزلی بهترین گزینه است.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        26 نظرات
        قدیمی ترین
        جدیدترین بیشترین رای
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        mahdi
        mahdi
        1 سال پیش

        نیسان فقط دیزل اونم مدل ۹۰

        علی
        علی
        در جواب  mahdi
        1 سال پیش

        نیسان دوگانه با بارکامل ۲یا۳تن بشدت ضعیفه اصلا راه نمیره باگاز سی انجی، مصرف بنزین نیسان که همه می دونن خالی ۱۳لیتر با بار کامل از ۱۶تا ۲۰ لیتر بنزین! تعجب نکنید نیسان بنزینی هرچقدر وزن بار و سربالایی و دنده سنگین فشار زیاد باشه به ۱۹لیتر در صد کیلومتر میرسه ولی خالی و معمولی صد۱۳ لیتره، نیسان دیزل هم صدی ۸ و نهایتا ۹ لیتر گازوئیل میسوزه لیتری ۳۰۰تومن که حتی از گازسی انجی هم ارزونتره، درکل نیسان دیزل هم قدرت بیشتری داره هم سوخت بسیارارزان تری داره هم شما فقط یک سوخت استفاده میکنید مثل دوگانه نیس که… خواندن ادامه ...

        رضا
        رضا
        در جواب  علی
        1 سال پیش

        موتورنیسان دیزل هم بشدت حساسه اینکه نیرو ترمز وابسته به تسمه پروانس ،اگر تسمه پاره بشه ترمز ندارین
        دوم اینکه اگر نشتی روغنی اتفاق بیفته بعد از خالی شدن کامل چراغ پشت امپر روشن میشه و موتور تخریب میشه

        مهدی
        مهدی
        در جواب  mahdi
        1 سال پیش

        مصرف سوخت نیسان دیزل صد کیلومتر ۹ لیتر گازوئیل لیتری ۳۰۰تومن میسوزه میشه ۲هزار وهفصد یعنی حتی از نیسان دوگانه که گاز میسوزه هم کم مصرف تر است، موتور ۲۸۰۰ سی سی نیسان دیزل ۴۰۰ سی سی قدرت بیشتری نسبت به نیسان بنزین ۲۴۰۰داره، ضمن اینکه گازوئیل سوخت کامیون های بارکش و فوق‌العاده پرقدرت تر از بنزین است.

        Milad
        Milad
        در جواب  مهدی
        1 سال پیش

        آخه وقتی فرق حجم و قدرت و cc و hp رو نمیدونی چرا نظر میدی؟اول تحقیق کن شاید جایی خواستی دو کلام صحبت کنی، اینجوری میخندن بهت خداشاهده.

        امیر
        امیر
        در جواب  Milad
        10 ماه پیش

        نترس کامنت ها رو که میخوندم دیدم بقیه هم اینقدر بی سوادن و همینو میگن

        امیرحسین
        امیرحسین
        در جواب  mahdi
        1 سال پیش

        نه حاجی، دیزل فقط مدل 91، بعد این همه سال هنوزم که هنوزه عین ساعت کار میکنه

        مجیدشونم
        مجیدشونم
        در جواب  امیرحسین
        8 ماه پیش

        نیسال دیزلو که میگن مشکل زیاد داره مثلا میگن سوزناش زود خراب میشه

        مجیدشونم
        مجیدشونم
        در جواب  mahdi
        8 ماه پیش

        چرا مگه مدل نود با بقیه ی مدلا چه فرقی داره

        Rasoul
        Rasoul
        1 سال پیش

        نیسان دیزل واقعاً ماشین خوبیه از لحاظ قدرت و کیفیت استهلاک پایین قدرت و شتاب عالی

        Yazd
        Yazd
        1 سال پیش

        مصرفش ۱۳ نیست که

        کیان باتری
        کیان باتری
        در جواب  Yazd
        1 سال پیش

        با سلام
        مصرف سوخت این خودرو در حالت های مختلف متفاوت است، به طور مثال مصرف سوخت این خودرو به همراه یک ظرفیت بار مشخص در داخل شهر با ترافیک سنگین بسیار بیشتر از مصرف مشابه با همین ظرفیت بار در داخل جاده خواهد بود و …

        مجید
        مجید
        1 سال پیش

        بدترین صندلی دنیا برای راننده دیده شده؟ اخه چرا کولر نداره چرا از همه جاش باد میادتوی ماشینـ. چرا پنجره ها هنوز دستی است سال 49ما عقلمون و د یدمون کوتاه اما چرا حالا نمیتوانیم یک وانت بسازیم. چرا پس رفت میکنیم اخه اریسون رو ساخته عاقل بوده ایشون وانتی که با 900کیاوگرم از کمر میشکنه وانت نیست چوب بستنی است ماهم از سر ناچاری نیسان میخریم ـحرف مرد یکیه هزارتا کار میشه روی این وانت انجام داد. اخه کی فرمان هیدرولیک رو اپشن محسوب میکنه. 16سوپاپ کنید. تا ببینید چقدر با ارزش میشه. چذا بار میزنیمیژنیم دیگه فرمان نداریو… خواندن ادامه ...

        امیر
        امیر
        در جواب  مجید
        10 ماه پیش

        بدنه اش محکم نیست. پون شاسی مستقل داره تدی تصادف خفیف شاسی جمع نمیشه و ضربه به بدنه نمیرسه. ولی اگر تصادف شدید باشه و شاسی جمع بشه فاتحه. برای مثال مثل تخم مرغه که با ضربه کوچیک چیزیش نمیشه ولی ضربه شدید باشه پوستش بشکنه دیگه میترکه

        محمد
        محمد
        1 سال پیش

        میگن نیسان دیزل خیلی اذیت میکنه بد روشن میشه چند سال بگذره از دیگه هر روز خرابه درسته یا نه

        محمد
        محمد
        در جواب  محمد
        1 سال پیش

        نیسان دیزل تا زمانی که موتورش باز نشده باشه خوبه،ولی ۴ الی ۵ سال کار کرد،موتور باز شده سوزنهاش به تعمیر افتاد دیگه ماشین نمیشه همش خرابه

        عرفان
        عرفان
        در جواب  محمد
        11 ماه پیش

        اونجوری هم که میگن نیست مثلا اگه به موقع سرویس بشه فیلترا به موقع تعویض بشه هیچ اتفاقی نمیفته . ماشین من از سال 92 تا حالا پلمبه هیچ اذیتی هم نمیکنه

        آرمین
        آرمین
        5 ماه پیش

        ماشین دیزلی با بنزینی خیلی تفاوت داره
        مثلا طرف قبل اینکه نیسان بخره پراید داشته یا نیسان بنزینی بعد مراعات نمیکنه مثل بنزینی گاز میده فشار روغن و گرما براش مهم نیست آبگیری گازوئیل انجام نمیده بعد میاد نظر میده میگه دیزل بده دیزل مخصوص شوفر هست
        یعنی هر ماشین دیزلی برای شوفر هست
        کسی که موتور درک کنه نه فقط گاز بده بره
        نگهداری از دیزل کار هر کس نیست
        حوصله نداری تجربه نداری سر در نمیاری
        دوگانه و بنزینی بخرید بهتره تا آخر بهش گاز بده دنده مرده هم رفتی برو

        علی یکتا
        علی یکتا
        5 ماه پیش

        سلام ماشین نیسان آبی دوگانه نوشتیم .نزدیک به ۳ماه سایتش باز قیمتش هرروز داره افت میکنه .ماشینای دیگه به شدت گرون شدن فقط نیسان داره میاد پایین جای تاسف پولمون ریختیم تو جوب

        علی
        علی
        3 ماه پیش

        سلام سوخت دیزل بیشتر برای ماشین آلات معدنی لودر و بیل مکانیکی بهتره برای نیسان لرزش موتور و خرابی رینگها بع علت ترکیب نادرست هوا وگازوعیل کلا ازلحاظ ایرودینامیکی مشکل داره سوزناش خراب میشن

        اکبر
        اکبر
        2 ماه پیش

        سلام رفقا
        کسانی که قصد خرید نیسان صفر دارن در جریان باشن که در مجموع باید صد میلیون به جز پول خودرو توی کارتتون باشه ! چون علاوه بر کفی و باریند باید چهارحلقه لاستیک و رینگ خوب هم بخرین در غیر اینصورت صفر نخرین !
        در ضمن برای ماشین بی سر و ته و داستان داری مثل نبسان از روز اول بیمه بدنه یادتون نره

        علی
        علی
        در جواب  اکبر
        1 ماه پیش

        دمت گرم نظرت خیلی به دردم خورد. خیلی با منطق و عقلانی بود حرفات.👍🙏🏼👏👏👌

        عباسی
        عباسی
        2 ماه پیش

        سلام دوستان تمامی خودرو های دیزلی از نیسان دیزل گرفته تا ولوو FH و…… در فصل سرما بخصوص بعد از چند سال کارکرد صبح زود قبل از استارت باید یک سرنگ پر بنزین به نزدیک ترین قسمت هواکش تزریق کنید تا ماشین سریع روشن بشه و نزارید خاموش بشه با این کار استارت خراب نمیشه و نکته دیگه خودرو های دیزلی جدید که دارای سوزن برقی هستند باید هر 2 یا 3 باک یکبار آبگیری گازوئیل انجام بدید چون تمامی جایگاه های موجود در ایران مقداری آب درون گازوئیل هست ویکی دیگه از نقات مشترک تمام خودرو دیزلی این هست… خواندن ادامه ...

        مهرزاد سلماس
        مهرزاد سلماس
        1 ماه پیش

        دوستان تجربه های خودم از خرید ۲ دستگاه نیسان آپشنال دوگانه براتون مینویسم انشالله به درد تون میخوره و برام دعا خیر کنید. ۱ماشینت رو که تحویل گرفتی گوشاتو کر میکنی و هرکی هرچی میگه رو روی ماشین انجامش نمیدی، اونا فقط یه چیزایی شنیدن ولی من بهت میگم… اگه تناژ بارت خیلی کمه در حد یک تن هست نمیخاد فنر هاش رو اضافه کنی و بادگیریش کنی فقط اگه بارت کمه میتونی یه جفت لول فنر پیکان بهش اضافه کنی تا نرم بشه .توی این حالت لازم نیست لاستیک هات رو عوض کنی چون جواب میدن توی تناژ کم… خواندن ادامه ...

        علی
        علی
        در جواب  مهرزاد سلماس
        1 ماه پیش

        دمت گررررررم مشتی. خدا خیرت بده🙏🏼🙏🏼👌👍

        محمد
        محمد
        24 روز پیش

        سلام
        دوستان عزیز و استادان
        نیسان مدل 88 دارم که روی گاز درست کار نمی کنه و ماشین وقتی میزنم روی گاز سه کار میکنه و مقداری که میره دیگه گاز نمیخوره وقتی پدال گاز را ول کنم ماشین حالت عطسه و ترقه میکنه و دوباره گاز میخوره و دوباره همان حالت میشه
        پیش تعمیر کار گاز بردم
        پیش مکانیک بردم حتی موتور را باز کرده و سوپاپ و واشر سرسیلندر را چک کرده
        برنامه esu گاز را هم دوباره زد اما فایده نداشته کسی می دونه علت چی هست

        مشاوره رایگان و ثبت سفارش