3.4
(331)

در این مقاله به نقد و بررسی نیسان وانت پادرا و مزایا و معایب آن می پردازیم. وانت پادرا در واقع فیس لیفت همان نیسان آبی یا زامیاد Z24 است که شرکت سایپا توانسته با همکاری یک شرکت چینی تغییرات فراوانی را در ظاهر این خودرو ایجاد کند؛ هم اکنون این خودرو تنها با یک پیشرانه انژکتوری و بنزین‌سوز در خط تولید شرکت سایپا قرار داشته و با کاربری‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود.

52114 5 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا
نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

بررسی خودرو نیسان وانت پادرا

1 2 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

وانت پادرا یک از خودروهای «تجاری سبک» شرکت سایپا محسوب می‌شود که بر اساس دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت وانت‌های متوسط (Mid-Size Truck) قرار می‌گیرد که پس از گذشت ۴ سال از رونمایی اولیه، در سال ۱۳۹۶ به عنوان یک پیکاپ کاملاً جدید به بازار داخلی عرضه شد.

وانت پادرا حاصل همکاری سایپا و یک شرکت چینی است. در واقع این دو شرکت ایرانی و چینی یک محصول قدیمی ژاپنی به نام نیسان جونیور را با وانت فورد لئون چینی ترکیب کردند و نتیجه را با نام وانت پادرا به لیست محصولات سایپا اضافه کردند.

بررسی وانت پادرا پلاس

article 637308432784174550 thumb 960 542 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

 

پادرا پلاس، همان‌طور که از نامش پیداست، نسخه پیشرفته‌تر پادرا محسوب می‌شود. این وانت با الگوبرداری از نسل جدیدتر وانت فودی لاین چینی ساخته شده و گفته می‌شود که استانداردهای ۸۵ گانه را رعایت کرده است. فیس‌لیفت‌ بهتر، مشخصات فنی به‌ روزتر و طراحی زیباتر کابین داخلی از جمله مهمترین ویژگی‌های وانت پادرا پلاس سایپا هستند که در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم.

مقاله پیشنهادی: نقد و بررسی نیسان وانت زامیاد بنزینی دیزل و دوگانه

فیلم بررسی وانت پادرا پلاس

ویدئوی زیر به معرفی و بررسی مشخات نیسان پادرا پرداخته است. که کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند.

بررسی مشخصات فنی وانت پادرا

18998 2018 Pickup Rich 14 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

وانت پادرا از همان موتور نیسان آّی بهره می برد. این موتور از نوع انژکتوری خطی چهار سیلندر بنزینی و دارای حجم 2389 سی سی است. حداکثر قدرت موتور وانت پادرا 95 اسب بخار در 4500 دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن به 175 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه می رسد. این مقدار نیرو توسط یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های عقب ارسال می شود.

وزن این وانت بار 1685 کیلوگرم است و قادر به حمل حدود دو تن بار خواهد بود. همچنین میزان مصرف سوخت این وانت از سوی سایپا به صورت رسمی اعلام نشده است اما به نظر می رسد این وانت در هر 100 کیلومتر حدود 13 لیتر می سوزاند.

باتری وانت پادرا در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

جدول مشخصات فنی وانت پادرا

نوع موتور

انژکتوری- بنزینی

تعداد سيلندر

۴ سیلندر خطی

نسبت تراكم

8:3:1

حجم موتور

۲۳۸۹ سی سی

حداكثر قدرت

۹۵ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

۱۷۵ نیوتن متر در ۲۵۰۰ دور در دقیقه

سيستم سوخت رساني

بنزين با تزريق سوخت به روش نقطه اي

استاندارد آلايندگي

يورو 4

وزن خالص

۱۷۱۱

وزن ناخالص

۳۸۰۰

ظرفيت حمل بار

۲۰۸۹

ظرفيت حمل نفرات (صندلي)

۱+۱

ظرفيت باك

۵۵

نوع كلاچ

فشاری، تک صفحه ای خشک با سیستم هیدرولیکی

تعداد دنده

۵+۱ دنده دستي

نوع فرمان

هيدروليك

نوع تعليق اكسل جلو

مستقل – جناغی دوبل با ميل پيچشی

نوع تعليق اكسل عقب

صلب با فنر تخت

تعداد و نوع كمك فنر

روغنی (۲+۲)

نسبت تبديل ديفرانسيل

5. 571:1

نوع سيستم ترمز

ABS+EBD

ترمز جلو

ديسکی

ترمز عقب

کاسه ای

ترمز دستي

مكانيكي، روي اكسل عقب

نوع و سايز رينگ

۵. ۵F

سايز تاير

۷. ۰۰ R۱۶ عقب ۷. ۵۰ R۱۶جلو

نوع تاير

BIAS/Radial

 

بررسی کامل امکانات و آپشن های پادرا

nody مقایسه پادرا پلاس و نیسان 1633125986 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

از جمله تجهیزات رفاهی ایمنی این وانت تجاری اقتصادی سایپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، بوستر خلا و مدار هیدرولیک، ترمزهای جلو دیسکی، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع با کولر، شیشه بالابرهای برقی و تنظیم برقی آینه‌های جانبی اشاره کرد.

    دانلود دفترچه راهنمای نیسان وانت پادرا

    امکانات رفاهی پادرا پلاس

    طبق اعلام خودروسازی زامیاد، پادرا پلاس 6 چرخ از امکاناتی همچون دستگیره‌های آسان بازشو، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، صندلی‌های جدید با ارگونومی بهتر، صندلی ۳ حالته راننده، بهبود سیستم تهویه دستی (با کولر و بخاری)، سیستم صوتی جدید، قابلیت نصب مانیتور، قابلیت نصب ایربگ، فرمان هیدرولیک، مه شکن جلو و عقب، ترمز دیسکی جلو، ترمز کاسه‌ای عقب، ریموت و قفل مرکزی، ایموبلایزر، ترمز‌های ABS به همراه EBD برخوردار است.

    بررسی کامل طراحی ظاهری وانت نیسان پادرا

    • طراحی بیرون نیسان پادرا

    2022022265091337 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

    به محض اینکه از روبرو به وانت پادرا نگاه می‌کنید، یک جفت چراغ بزرگ را در دو سمت جلوپنجره‌ای با نوارهای کرومی و سپر با طراحی ساده به همراه دریچه‌های متعدد هواکش باریک روی آن را مشاهده خواهید کرد که نمایی مطابق با طراحی‌ها جدیدتر نسبت به هم رده‌های خود داراست، با این حال باید گفت که نمای روبرو وانت پادرا هرچه که باشد، نسبت به نیسان جونیور بسیار به‌روزتر و قابل قبول‌تر به نظر می‌رسد.

    7654113 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

    طرح نمای بیرونی اتاق نیز در قسمت پنجره‌ها، درها و قاب آینه‌های جانبی با تغییرات مثبتی روبرو بوده و شمایلی متفاوت از نیسان آبی را به نمایش می‌گذارد.

    این تغییرات موجب به‌روزتر به نظر رسیدن نمای ظاهری پادرا نسبت به نیسان آبی شده است اما در قسمت بار و بخش عقب خودرو همان نمای قدیمی مرتبط با نیسان جونیور موجود است؛ نمای ظاهری وانت پادرا نسبت به نیسان زامیاد ۲۴ کاملاً به‌روزتر و زیباتر به نظر می‌رسد.

    • بررسی طراحی داخل نیسان پادرا

    padra 5 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

    طراحی کابین وانت پادرا نسبت به نیسان جونیور کاملاً تغییر یافته و کاملاً از Foodie Lyon الهام گرفته شده است که تغییرات مثبت و مشتری پسند زیادی را برای آن به همراه داشته است. اگرچه طراحی داشبورد و سایر المان های اینجا نیز بسیار قدیمی و نه چندان هیجان انگیز به نظر می رسد، اما باید گفت که در مقایسه با نیسان آبی، این تغییرات رضایت بیشتری را برای مشتریان به همراه خواهد داشت.

    به ویژه طراحی مناسب صندلی و فضای کابین جادارتر باعث راحتی بیشتر مسافران خواهد شد. چیزی که در نیسان جونیور چندان مشهود نبود.

    طراحی فرمان، صفحه کیلومتر شمار و تودری ها نیز نسبت به نیسان آبی تغییرات مثبتی داشته و ظاهر جذاب تری را در معرض دید راننده قرار داده است. متریال به کار رفته در ساخت تجهیزات کابین آنطور که انتظار می رود کیفیت بالایی ندارد، اما برای این سبک وانت تجاری اقتصادی قابل قبول تلقی می شود.

    ظرفیت کابین نیز فضای مناسبی را برای راننده و سرنشین ایجاد کرده است و کمی جادارتر از نیسان جونیور است. به طور کلی باید گفت که تغییرات کابین وانت پادرا نسبت به آپدیت های خارجی بیشتر مورد توجه رانندگان وانت قرار گرفت و باعث رضایت بیشتر کاربران این خودرو نسبت به نیسان جونیور شد.

    مزایا و معایب نیسان وانت پادرا

    299624 637 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا
    مقایسه پادرا پلاس و نیسان آبی

    ز نظر مزایای وانت پادرا می توان به طراحی داخلی زیباتر، کابین جادارتر، ظرفیت بار بالا، طراحی ظاهری به روزتر، خدمات پس از فروش گسترده و قطعات یدکی نسبتا ارزان با توجه به یکسان بودن بخش های فن آن  با نیسان آبی اشاره کرد.

    از طرفی مصرف سوخت بالا و بازار ضعیف خرید و فروش نیسان نسبت به جونیور را می توان از نقاط ضعف این محصول دانست.

     ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        همانطور که قبلا گفتیم، وانت پادرا هنوز نتوانسته خود را به عنوان جانشین نیسان جونیور در بازار ایران تثبیت کند. چرا که جونیور به عنوان یکی از خودروهای تجاری و یکی از پایه های اصلی صنعت حمل و نقل درون شهری ایران به شدت مورد توجه مشتریان ایرانی قرار گرفته و همچنان به عنوان یک محصول کلاسیک مورد توجه اکثر وانت داران کشور قرار گرفته است.

        به نظر می رسد نگرش مثبت سنتی نسبت به نیسان جونیور یا نیسان آبی در کشور وجود داشته است که به احتمال زیاد به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. این در حالی است که نیسان پادرا در صورت همراهی با تبلیغات مناسب و عرضه مستمر به تدریج می تواند مورد پذیرش مشتریان در بازار قرار گیرد. با این حال، این روند بسیار دشوار است و زمان می برد.

        آیا نیسان وانت پادرا ارزش خرید دارد؟

        padra 6 نقد و بررسی فنی نیسان وانت پادرا

        متاسفانه در حال حاضر هیچ وانتی در رنج قیمتی کمتر از زامیاد Z24 یا وانت پادرا وجود ندارد که توانایی حمل بار بالا و قیمت خرید نسبتاً پایین را داشته باشد؛ بنابراین کسانی که می خواهند برای حمل و نقل نسبتا سنگین شهری یا برون شهری خود یک پیک آپ قدرتمند با قیمت مناسب خریداری کنند، تنها انتخاب آنها وانت زامیاد Z24 یا پادرا خواهد بود.

        شاید از نظر کارشناسی هر دو خودروی مذکور قابلیت های فنی زیادی مشترک داشته باشند، اما با توجه به طراحی به روز و امکانات بیشتر پادرا نسبت به زامیاد، می توان گفت که وانت پادرا از خرید بالاتری برخوردار است. .

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        16 نظرات
        قدیمی ترین
        جدیدترین بیشترین رای
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        رضایی
        رضایی
        1 سال پیش

        پادرا مشکل فنی لاینحل دارد، ۱۲ سانت طول گاردان بلند تر از نیسان هست که افزایش طول گاردان باعث افزایش لرزش و صدای لرزش گاردان و لرزش اتاق و استهلاک بیشتر میشه.

        امید
        امید
        1 سال پیش

        عالی بهترین هست

        سعيد
        سعيد
        1 سال پیش

        تعداد زيادي از اين خودرو گيربوكس شان تق تق صدا مي كند

        حامد
        حامد
        1 سال پیش

        تجربه یکسال رانندگی با پادرا پلاس رو بخوام براتون بگم در مقابل مقایسه با نیسان اولا نیسان یه ماشین منسوخ شده تاریخ هست که کابین بسیار کوچیکی داره اولین چیز خستگی و کمر درد که داره چون خودم ۵ سال بانیسان کار کردم اما پادرا پلاس فوق العاده عالیه نرم و فضای کابین زیاد و تو رانندگی خستگی نمیاره داخل کابین بیصدا هست انگار یه تویوتا فیک سوار شدید هیچ مشکی هم نداره این ماشین چون فنی همون نیسانه فقط تو بعضی جاهاش تغییرات کوچیکی فقط داره مثل بلندتر بودن شاسی به طول ۱۷ سانت

        مصطفی
        مصطفی
        در جواب  حامد
        1 سال پیش

        صادقانه بخوام بگم به عنوان کسی که ماشینهای باری شهری مختلفی داشته، با هزار ذوق گول تبلیغات پادرا پلاس رو خوردم و ثبت نام کردم
        وقتی اومد مدتی دستم بود
        واقعا ماشین کامل بدرد نخوره
        کیفیت ساخت وحشنتاک پایین، فنیشم به درد نمیخوره
        من که بعد یه مدت ردش کردم رفت
        و پیشنهاد میکنم کسی گول نخوره و نره بخره
        تو این رده فعلا بهترین نیسانه
        میگن کمر درد مثلا مزدا و وانت و پادرا پلاس کمر درد نمیاره
        عزیزم ماشین باریه، سواری که نیست
        به راحتی با چندتا کار این مشکلم میشه حل کرد

        ابوالفضل
        ابوالفضل
        در جواب  مصطفی
        1 سال پیش

        چبکار کنیم کمر درد نگیریم داداش

        حامد
        حامد
        در جواب  مصطفی
        1 سال پیش

        شما الآن اصلا چیزی توضیح ندادید که به چه دلایلی پادرا پلاس خوب نیست؟ مثلا کیفیت ساخت نیسان خیلی زیاده؟ پادرا پلاس که چیزی نیست من یه دنا پلاس اتومات گرفتم کیفیت نداره حالا چ برسه به پادرا یا نیسان اگر منظور شما از کیفیته که کلا ماشین ایرانی همینه اما اگر به قول خودتون به عنوان کسی که ماشینهای باری مختلف شهری داشته نظر کارشناسانه بدید نه نظر کلی! من تو بدترین شرایط دارم از پادرا پلاس کار میکشم شاسی دوبل کردم فنر ایسوزو انداختم تو کار آهن ۴ تن بار میزنم مشکلی ندیدم

        علی
        علی
        در جواب  مصطفی
        7 ماه پیش

        خواهشن مزدا وانت رو قاطی این آشغالا نکنید

        ابوالفضل
        ابوالفضل
        1 سال پیش

        عزیز شمایی ک میگی سپرش پلاستیکیه مگ بار رو میخای رو سپر بزاری بلندتر بودن گاردان ب دلیل تعادل داشتن ماشین ر‌و پیچ هاس ک با نیسان آنی چپ میکنی با نیسان ادم روش نمیشه جایی دربیاد این ماشین عین تویتا میمونه شاسی و فنیش هم همون نیسانه براچی الکی چون نیسان داری ایراد میزارین روش شما باید سواریم همون پیکان قراضه سوار شین اونم سپرش آهنیه😄😄😄

        بهی
        بهی
        1 سال پیش

        مردم ایران دنبال کالای قدیمی هستن هرچی قدیمی و تکراری تر مشتری بیشتر دلیل اینکه تو صنعت خودرو پیشرفت نمی‌کنیم همینه هرچی آپشن بیشتر بزارن رو ماشین مردم بیشتر بدشون میاد

        علی رحمانی
        علی رحمانی
        1 سال پیش

        دوستان عزیزی که پادرا پلاس داشتن لطفا منو راهنمایی کنن من میخوام بخرم ایا ارزش خرید داره؟؟؟

        رضا
        رضا
        11 ماه پیش

        گول نخرید پادرا گرفتم می خوام بفروشم کسی نمیخره یا مفت خری میخوان

        علی
        علی
        10 ماه پیش

        پادرا تا ۵۰هزارتا خوبه بعدش لرزش و طق و طوق گاردون گیربکس درمیاد ولی نیسان تا ۳۰۰تا جواب میده

        حسین
        حسین
        8 ماه پیش

        آقایون من‌تقریبا ۲ ماهی هست که پادرا پلاس خریدم .قبلش هم نیسان داشتم .اما ب نظر خود من واقعا ماشین خوبیه و هیچ ایرادی من تو این ماشین پیدا نکردم .حای ماشین من خط شهرستان میره .
        تهران ب تبریز هرشب من داخلش بار میزنم.

        کیوان هدایت نیا
        کیوان هدایت نیا
        3 ماه پیش

        سلام من خودم میخوام پادرا بخرم زیاد تحقیق کردم همه هم نظرشون مثبت بود ایراد داره ماشین ایرانی کلا یه ایرادی دارن ولی من به این نتیجه رسیدم که پادرا ازنیسان بهتره

        Hadi
        Hadi
        2 ماه پیش

        تغییر همیشه خوبه حالا اگر ایراداتی داره باید مطرح بشه تا اصلاح بشن

        مشاوره رایگان و ثبت سفارش