3.9
(241)

در این مقاله به نقد و بررسی نیسان مورانو و مزایا و معایب آن می پردازیم. نیسان مورانو یک کراس اوور سایز متوسط است که از سال 2003 تاکنون بر روی خط تولید کمپانی ژاپنی قرار دارد. نسل سوم یا همان آخرین نسل از مورانو، در سال 2014 و در نمایشگاه خودرو نیویورک معرفی شد و از همان سال راه خود را به بازارهای جهانی پیدا کرد. اما در اینجا ما به معرفی نسل دوم آن خواهیم پرداخت.

Nissan Murano 2005 1280 05 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009
بررسی تخصصی نیسان مورانو

 

بررسی خودرو نیسان مورانو

Nissan Murano 2.5 dCi Z51 Facelift front 20100904 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

طراحی نسل دوم از نیسان مورانو به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد که به عنوان مدل ۲۰۰۹ در دسترس همگان قرار گرفت، این نسل با سه تیپ پایه، SL و فول آپشن LE عرضه شد. مدل‌های موجود در ایران نیز مربوط به همین نسل دوم از نیسان مورانو هستند که پلت فرمی شبیه به نسل چهارم از نیسان التیما و مدل جدید نیسان مورانو ۲۰۰۹ دارد.

نیسان مورانو نسل دوم تا سال 2012 در بازار کشور به‌صورت صفرکیلومتر موجود بود و هنوز نیز نمونه‌های دست‌دوم آن طرفداران بسیاری دارند. نسل دوم نیسان مورانو از هر جهت بهبود پیدا کرده بود و در آن زمان جزو بهترین و به‌روزترین کراس‌اوورهای موجود در ایران بود. عرضه نیسان مورانو نسل دوم را باید از هوشمندانه‌ترین تصمیمات پارس خودرو در آن زمان دانست و این خودرو به‌خوبی با رقبای قدری مانند لکسوس RX و بی‌ام‌و X3 رقابت می‌کرد. در ادامه قصد داریم تا دومین نسل از نیسان مورانو را از نظر فاکتورهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

در این نسل نسبت به نسل اول امکانات جدیدتری قرار داده شده است که در کنار تغییرات ظاهری و داخلی موفقیت و جذابیت بیشتر آن را به همراه داشته‌است.

رونمایی از نسل سوم مربوط به آپریل ۲۰۱۴ و نمایشگاه اتومبیل نیویورک است و آخرین مدل از آن یعنی نیسان مورانو 2020 نیز به تازگی وارد بازارهای جهانی شده‌است. اما لازم به ذکر است تمامی مدل‌هایی که از این نیسان در بازار ایران وجود دارد مربوط به قبل از تصویب قانون منع ورود خودروهایی با حجم بالاتر از ۲. ۵ لیتر است.

مقاله پیشنهادی: نقد و بررسی تخصصی خودرو نیسان تیانا

 فیلم بررسی نیسان مورانو 2009

ویدئوی زیر به معرفی و بررسی مشخات نیسان مورانو پرداخته است. که کمک زیادی به کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند میکند.

بررسی مشخصات فنی نیسان مورانو

مشخصات فنی موتور مورانو

nissan murano z50 vq35 de engine 3.5 v6 2004 2008 1453 p نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

نیسان مورانو ۲۰۰۹ به یک پیشرانه ۶ سیلندر با حجم ۳. ۵ لیتر و یک گیربکس CVT ایکس ترونیک مجهز شده تا نیرویی برابر با ۲۵۶ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتن متر گشتاور را توسط دو عدد دیفرانسیل به سوی تمامی چرخ‌ها ارسال کند.

شتاب صفر تا صد مورانو نیوفیس برابر با ۸ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به رقم ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این مدل نیز چیزی در حدود ۱۰. ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود. حداکثر سرعت این خودرو معادل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

همچنین مدل فیس قدیم نیسان مورانو نیز از پیشرانه ۶ سیلندر به حجم ۳. ۵ لیتر نیروی برابر با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۳۳ نیوتن متر گشتاور دریافت می‌کند که سبب شده تا شتاب صفر تا صد این خودرو چیزی در حدود 8. 8 ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن به رقم ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت نیسان مورانو فیس قدیم هم 10. 9 کیلومتر برآورد می‌شود.

باتری نیسان مورانو در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

 جدول مشخصات فنی نیسان مورانو

مشخصات تولیدکشور تولید کنندهژاپن
نام برندنیسان
مدلمورانو
سال ساخت2009
مشخصات فنی موتورنوع موتوربنزین سوز
حجم موتور3498 سی سی
تعداد سیلندر6
تعداد سوپاپ24
حداکثر توان خروجی256 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی336 نیوتون متر در 4400 دور در دقیقه
ظرفیت باک82 لیتر
مشخصات فنی بدنهکلاس بدنهشاسی بلند
کلاس اتومبیلJ Segment
وزن1835 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد خودرو (طول/عرض/ ارتفاع)4470*1880*1685
عملکرد خودروحداکثر سرعت210 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (ثانیه)8. 9 ثانیه
مصرف سوخت (سیکل ترکیبی)10. 9 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 4
ایمنیکیسه هواشش عدد: راننده، سرنشین جلو، جانبی
سیستم امنیتی و حفاظتیقفل مرکزی به همراه ریموت کنترل رادیویی، سیستم ضد سرقت، سیستم باز نمودن درب ها بدون کلید
سیستم ترمز و پایداریروغنی با بوستر خلائی، ترمز جلو (دیسکی خنک شونده)، ترمز عقب (دیسکی)
امکانات و تجهیزاتسیستم صوتی و تصویریسی دی و رادیو به همراه چنجر و ساب بوفر، نمایشگر 7 اینچی چند منظوره به همراه جی پی اس، دوربین دید عقب به همراه سیستم هدایت کننده و نمایش خط فرضی

بررسی کامل امکانات و آپشن های نیسان مورانو

research 636757280505199526 thumb 620 350 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

از امکانات و تجهیزات خودرو نیسان مورانو می توان به فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در عمق و ارتفاع و دارای حافظه، آینه های تاشو برقی با حافظه، آینه الکتروکرومیک، صندلی برقی راننده با حافظه، صندلی برقی سرنشین جلو، صندلی های تاشو عقب برقی، سنسور جلو و عقب، دوربین عقب، درب صندوق عقب برقی، استارت دکمه ای، کامپیوتر راننده، گرمکن شیشه عقب با تایمر، سنسور باران، سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC و سیستم کنترل هرزگردی TRC اشاره کرد.

    دانلود دفترچه راهنمای نیسان مورانو

    بررسی کامل طراحی ظاهری نیسان مورانو

    research 636757279469369913 thumb 620 350 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

    بدنه خودرو نیسان مورانو در همان نگاه اول بسیار عضلانی و پرقدرت دیده می شود. این خودرو از نگاه بسیاری از افراد زیبا نبوده و یکی از دلایلی که باعث شد مورانو نتواند فروش خوبی در بازار داخلی کشورمان به دست آورد، همین طراحی زمخت و کمی عجیب آن عنوان شده است.

    طراحی بیرون ماشین مورانو

    nissan murano ii 2008 pictures 127448 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

    در نمای جلو نیسان مورانو یک جلو پنجره مشبک به همراه چراغ‌های چند ضلعی دیده می‌شود. فاصله بین جلوپنجره ای و سپر، حالتی برآمده و پف شده دارد که نمایی عضلانی به خودرو نیسان مورانو بخشیده است. دو طرف سپر چراغ های مه شکن دایره ای نیز با طراحی قدیمی دیده می شوند.

    و در نمای جانبی هم رینگ‌های 6 پَره خودنمایی می‌کنند. برآمدگی گلگیرها و خطوط پایین درب ها نقش حجم پردازی را انجام داده اند.

    Nissan Murano 2005 1280 1c نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

    در نمای عقب خودرو نیسان مورانو طراحی جذاب تری نسب به نمای رو به رو می بینیم. چراغ‌ها در عقب حالتی عمودی دارند. یک اسپویلر روی شیشه عقب قرار داردکه نمایی اسپرت به مورانو داده است. چراغ های بزرگ و نوک تیز دو تکه را می بینیم که قسمتی از آن روی بدنه و قسمتی دیگر روی درب صندوق عقب قرار گرفته است. دو خروجی اگزوز و دو چراغ خطی مه شکن نیز در بخش پایین دیده می شود.

    بررسی طراحی داخل نیسان مورانو 2008

    4 thumb 450 265 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

    فضای داخلی مورانو چندان جذاب نیست و به نظر می رسد نیسان تمام انرژی خود را صرف موتور این خودرو کرده است. فضای داخلی این خودرو در دو رنگ مشکی و کرم با ظاهری زمخت ساخته شده است و فضای داخلی تیره این خودرو همه کثیفی ها را نمایان می کند.

    مورانو دارای سیستم تهویه مجزا بوده و دارای تنظیم تلسکوپی فرمان و آینه و چراغ روی سایبان شاگرد می باشد. سیستم صوتی Bose و صفحه نمایش 7 اینچی مانیتور این خودرو کمی مجلل به آن بخشیده است.

    این ماشین 5 نفره دارای چندین جا لیوانی و جعبه است که می تواند وسایل کودکان را در خود جای دهد. فضای صندلی های عقب بسیار جادار و مناسب برای کودکان است و زاویه تا شدن صندلی های عقب بسیار خوب است.

    مزایا و معایب نیسان مورانو

    1280px 2005 2008 Nissan Murano Z50 Ti wagon 01 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

    از جمله مهم‌ترین مزیت‌های نیسان مورانو می‌توان به طراحی ظاهری جذاب به ویژه در مورد مدل نیوفیس، عملکرد فنی قابل قبول، فضای جادار کابین، محفظه بار بزرگ و شتاب گیری ثانویه مطلوب اشاره کرد. از سوی دیگر مواردی همچون طراحی واردات محدود، مصرف سوخت بالا به ویژه در سطح شهر و انتقاداتی پیرامون گیربکس سی وی تی این محصول مطرح شده که می‌توان آنها را به عنوان نقطه ضعف نیسان مورانو در نظر گرفت.

    معایب نیسان مورانو

    image169.ashx  نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

    شناخت معایب مورانو و سایر خودروهای بازار ایران در مورد کارایی، ایمنی، مشخصات فنی و سایر ویژگی خودرو اطلاعات کافی به مصرف کننده ارائه داده و به او کمک می‌کند با آگاهی بیشتر محصول مورد نظر خود را خریداری کند. در این بخش نقاط ضعف و معایب نیسان مورانو را بررسی کرده و ایرادات آن را از جنبه‌های مختلف مرور می‌کنیم.

    • دید عقب ضعیف

    دید کم از عقب از معایب مورانو 2008 است. لبه ها و منحنی های طراحی شده در قسمت عقب خودرو به طور قابل توجهی دید راننده را به خصوص در قسمت عقب کاهش می دهد. اگرچه نیسان برای رفع این مشکل دوربین های دید عقب را به صورت استاندارد در تمامی مدل ها قرار داده است، اما همچنان راننده در برخی زوایا دید واضحی ندارد. این امر ایمنی خودروهای سدان کوچک و عابران پیاده را به خطر می اندازد.

    • فضای بار کمتر از انتظار

    طراحی جدید نیسان مورانو از سال 2008 از نظر فضای کابین نسبت به نسل اول تغییرات عمده ای داشته است و سرنشینان هنگام ورود به کابین این خودرو با طراحی جادار و مجلل روبرو می شوند. با این حال، در مقایسه با کراس اوور جادار، فضای بار بسیار کمی دارد، بنابراین ممکن است انتظارات مشتری را برآورده نکند. این مورد را نیز می توان یکی از کاستی های مورانو از سال 2008 دانست.

    • قطعات یدکی و تعمیرات گران

    یکی دیگر از معایب نیسان مورانو ۲۰۰۸ که به احتمال زیاد برخی افراد را به هنگام خرید این کراس اوور به تردید خواهد انداخت، قیمت چشمگیر لوازم یدکی و خدمات پس از فروش این خودرو است. با وضعیت کنونی بازار که قیمت‌های خودرو و لوازم یدکی سیر صعودی به خود گرفته‌اند، افراد تمایل ندارد که ماشین گرانقیمتی خریداری کنند که در صورت خرابی مجبور شوند هزینه‌های سنگینی نیز برای تعویض قطعات آن پرداخت کنند.

    شاید این مورد، یکی از مهمترین معایب مورانو ۲۰۰۸ باشد. پرواضح است که همه افراد معمولاً به دنبال خرید خودرویی هستند که هزینه تعمیر و هزینه‌های جانبی آن مقرون به صرفه باشد که متاسفانه مورانو ۲۰۰۸ از این مزیت برخوردار نیست.

    •  مشکل گیربکس مورانو 2008

    یکی از معایب مورانو ۲۰۰۸ مربوط به جعبه دنده آن است که بی شک بسیاری را درمانده می‌کند. باوجود اینکه گیربکس مورانو ۲۰۰۸ نسبت به نسل قبلی ارتقا پیدا کرده است، اما همچنان در سرعت‌های بالا و مانورهای مختلف، عملکرد خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

    • طراحی داخلی نه چندان جذاب

    طراحی داخل کابین مورانو ۲۰۰۸ نسبت به نسل اول ارتقا پیدا کرده و از متریال با کیفیت‌تری برای ساخت آن استفاده شده است. اما با این وجود، نسبت به یک خودرو لوکس و خارجی ممکن می‌باشد طراحی داخلی آن برای برخی چندان جذاب به نظر نرسد. بنابراین یکی دیگر از معایب مورانو ۲۰۰۸ را می‌توان طراحی داخلی نه چندان جذاب آن در نظر گرفت.

    • مصرف بالای سوخت

    مورانو ۲۰۰۸ دارای یک پیشرانه ۳. ۵ لیتری و پرحجم شش سیلندری است که قطعاً با وجود این پیشرانه مصرف سوخت آن نیز بالا می‌رود. بنابراین یکی دیگر از معایب مورانو ۲۰۰۸ را می‌توان در مصرف سوخت بالا و مقرون به صرفه نبودن از این نظر جستجو کرد. مصرف سوخت مورانو ۲۰۰۸ در سیکل ترکیبی حدود ۱۰. ۵ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است.

     ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        محاسن ماشین نیسان مورانو

        2nissanmuranor34 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

        به محض نشستن پشت فرمان نیسان مورانو متوجه رانندگی راحت و روان آن خواهید شد. کراس اووری که حتی در مسیرهای سخت هم، کماکان خوب و نرم عمل می کند.

        عایق بندی محکم و درست مورانو سبب می شود که حتی در سرعت های بالا و بزرگ راه ها هم از نفوذ صدای باد به درون کابین در امان باشید. تنها نکته ی قابل ذکر در مورد مورانو این است اگر چه رانندگی دلپذیری را به شما هدیه می دهد اما به اندازه ی دیگر رقبا حس رانندگی اسپورتی را با آن تجربه نخواهید کرد.

        • ظاهر همه پسند و کابین بزرگ

        20 نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

        یکی دیگر از مزایای نیسان مورانو که تقریبا در تمامی مدل ها از اولین آن ها تا آخرین نمونه ها مشترک است زیبایی قابل توجه آن است، جایی که طراحان به آن توجه خاصی داشته اند و البته بسیار هم موفق بوده اند. فرم چراغ های جلو و عقب، طراحی رینگ ها، نمای عقب خودرو و فرم اگزوزها ظاهر اسپورتی را به این خودرو داده است.

        در درون کابین نیز با وجود صندلی های راحت و تعبیه فضای کافی در جلوی پای سرنشینان و فاصله ی مناسب آن ها از سقف کراس اوور تبدیل به یک گزینه ی مناسب برای خانواده ها و افراد بلندقدتر شده است.

        بررسی میزان ایمنی مورانو

        %name نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

        نیسان مورانو نسل پنجم از نظر ایمنی در جایگاه نسبتا قابل قبولی قرار دارد. این خودرو در سال 2000 توسط IIHS (موسسه بیمه و ایمنی جاده ای آمریکا) مورد آزمایش قرار گرفت و توانست به نتیجه نسبتا خوب قابل قبولی دست یابد.

        در تصاویر منتشر شده توسط IIHS از نتایج تصادفات نیسان مورانو، ضعف ستون A و پدال زیر درب این خودرو را به خوبی می توان مشاهده کرد. دیسک جلوی نیسان مورانو به دلیل ظرفیت خنک کنندگی 26 میلی متر ضخامت و 17 میلی متر پهن تر از دیسک های عقب دارد.

        نیسان مورانو که توسط شرکت پارس خودرو در داخل کشور عرضه می شود از تجهیزات امنیتی بسیار کمی استفاده می کند و در واقع این یکی از نقاط ضعف این خودرو است. از تجهیزات ایمنی کوچک مورد استفاده در مورانو مونتاژی می توان به دو کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو)، ترمز دیسکی مجهز به ABS و EBD، سیستم ترمز اضافی (BAS)، سیستم قفل مرکزی و ایموبلایزر اشاره کرد.

        فیلم تست تصادف مورانو 2004

        تجربه رانندگی با نیسان مورانو 2012

        نیسان مورانو از نظر تجربه رانندگی بی نظیر است. به عنوان مثال سیستم تعلیق عالی این خودرو سواری تیز و در عین حال راحتی را به راننده می دهد. همچنین ترکیب موتور V6 و گیربکس CVT عملکرد خوبی از خود نشان داد.

        در حالی که سایر CVT ها کند هستند و موتور را ثابت نگه می دارند، CVT این خودرو مانند یک خودروی اتوماتیک قدیمی عمل می کند. مورانو سواری نرم و راحت دارد و همچنین دارای کلاستر دستی است.

        کیفیت سواری این خودرو نسبت به نسل قبل بهتر و روانتر است و با وجود مقدار کمی که خودرو هنگام تغییر جهت کج می کند، اما مشکل خاصی ندارد. به طور کلی دینامیک خودرو مورانو مناسب است.

        این خودرو نیز مانند سایر خودروهای نیسان دارای سیستم تعلیق عقب برای راحتی سرنشینان عقب است، به طوری که می توانید در صندلی های عقب راحت بخوابید. که البته انتقاداتی نیز به آن وارد شده است.

        آیا نیسان مورانو بخریم یا نه؟

        2009 Nissan Murano Automatic 3.5 Rear scaled نقد و بررسی نیسان مورانو  2008 و 2009

        نیسان مورانو با وجود کیفیت ساخت بالا، برند معتبر، ایمنی خوب، رانندگی دلپذیر و رانندگی قوی، دارای کاستی هایی است که می تواند شما را از خرید منصرف کند. بزرگترین مشکل خودروهای قدیمی در ایران از جمله نیسان مورانو می تواند گرانی قطعات خودرو باشد اگر بتوانید در بازار پیدا کنید!

        برخی از مدل های نیسان مورانو دارای شکایاتی از مشکلات گیبرکس هستند که طبق برخی از این گزارش ها در مدل های مونتاژی دیده می شود نه در نسخه های وارداتی! مورد بعدی مصرف سوخت بالای نیسان مورانو است که هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

        در هر صورت شما تصمیم می گیرید که از خودرویی با کیفیت اما پر هزینه استفاده کنید یا به دنبال خودروهای کم مصرف و به روز کره ای یا چینی باشید. از رقبای آن می توان به هیوندای سانتافه، کیا سورنتو و هیوندای توسان اشاره کرد.

        نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

        بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

        عضو شوید
        آگاه شوید
        guest
        2 نظرات
        قدیمی ترین
        جدیدترین بیشترین رای
        فید بک نظرسنجی داخل متن
        مشاهده تمام نظرات
        ابراهیم
        ابراهیم
        7 ماه پیش

        بنده مورانو دارم و عید حدود 8000 کیلومتر در ترکیه و گرجستات و ارمنستان رانندگی کردم. کیفیت رانندگی علی است و حتی به جرات می گویم از پرادو 4 سیلندر که دو سال داشتم بهتر عملکرد داشت و مصرف واقعا معقول حدود 9 درصد در 100 کیلومتر با 5 سرتشین
        ماشین کم استهلاکی است و کیفیت قطعات عالی. تازه این مدل 2008 است اگر همین کیفیت در مورانوی های جدید باشد که بنظرم عالی است

        مهدی
        مهدی
        6 ماه پیش

        واقعا افرادی که نقاط قوت و ضعف را مرود بررسی قرار میدهند چرا همیشه به هزینه ها اشاره دارند مشینهای برند مثل هیوندا – کیا – نیسان در یک مرحله هزینه کردن تا مدتها خیالت راحته و ضمنا کسی که سراغ این ماشینا میره انتظاراتی را دارد که در زمان رانندگی به طرف ارائه بدهد اگر واقعا برای مدتی مثلا چند سال موروانو داشته باشید و در هنگام سرعت یا داخل شهر از راحتی که این ماشین دارد واقعا دیگه پشت ماشین دیگه نشستن مشکله ممنون

        مشاوره رایگان و ثبت سفارش