3.8
(274)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی هایما S5 و مزایا و معایب آن می پردازیم. ماشین هایما اس 5 (Haima s5) یک کراس آور شهری کامپکت (جمع و جور) است که توسط شرکت خودروسازی هایما از کشور چین ساخته شده است که توسط شرکت ایران خودرو در ایران مونتاژ می شود. این خودرو برای اولین بار در سال  ۲۰۱۳ میلادی تولید شد. امروزه این خودرو به یکی از محبوب ترین های بازار ایران تبدیل شده و مشتریان زیادی را به خود اختصاص داده است.

haima s5 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5
نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

بررسی هایما S5

Haima S5 facelift 03 China 2019 03 14 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

در سال 1393 خودروی هایما  S7 وارد بازار ایران شد و در همان سال نقطه شروع همکاری شرکت هایما با شرکت خودرو سازی ایران خودرو شکل گرفت که این همکاری کماکان هم ادامه دارد. پس از مونتاژ خودروی هایما اس ۷ در کارخانه ایران خودرو، خودروی هایما اس ۵ هم توسط این کارخانه خودروسازی و با همکاری شرکت خودروسازی هایما تولید شد.

در واقع از سال ۹۶ هجری شمسی بود که شرکت ایران خودروی خراسان، اقدام به مونتاژ خودروی هایما اس ۵ کرد. خودروی هایما اس ۵ طراحی زیبا و جذابی دارد و مدرن تر و باکلاس تر و جذاب تر از خودروی هایما اس ۷ می باشد. خودروی هایما اس ۷ در واقع برادر بزرگتر هایما اس ۵ محسوب می شود.

تولید محصولات هایما در ایران تلاشی بود در جهت یافتن جایگزینی مناسب برای سوزوکی گرند ویتارا که تولید آن با مشکل فراوانی همراه شده بود.

فیلم بررسی هایما S5

ویدئوی زیر از کانال پدال توضیحات کاملی درباره خودروی هایما S5 و مزایا و معایب آن داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

بررسی تخصصی مشخصات فنی هایما اس 5

%name نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

هایما S5 از یک موتور ۴ سیلندر توربو شارژ ۱.۵ لیتری بهره می برد که در کنار کم مصرف بودن و حجم کم، قدرت بسیار خوب و گشتاوری قابل توجهی ب این خودرو می دهد.

همچنین جعبه دنده این خودرو از نوع CVT اتومات بوده و امکان تعویض دنده به صورت دستی را نیز به شما می دهد.

البته تعویض دنده در هایما به نرمی و راحتی صورت می‌پذیرد ولی شتاب 0 تا 100 این خودرو که 12.5 ثانیه اعلام شده است چندان دلچسب نیست و بنابرین میتوان گفت این خودرو بیشتر برای رانندگی درون شهری مناسب است.

مشخصات فنی موتور هایما S5

هایما S5 از پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ با 161 اسب بخار قدرت و گشتاور 223 نیوتن متری بهره می‌برد و مصرف سوخت ترکیبی هایما اس 5 هم 8 لیتر در هر صد کیلومتر عنوان شده است که مطابق با استاندارد یورو 5 است.
حداکثر سرعت این خودرو هم 170 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. میزان مصرف سوخت هایما S5در حالت ترکیبی معادل هشت لیتر در هر 100 کیلومتر است. گنجایش باک سوخت آن نیز برابر 60 لیتر می‌باشد. وزن این خودرو، بدون سرنشین و با احتساب مخزن سوخت، برابر 1435 کیلوگرم است

مشخصات فنی 3 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5
جدول مشخصات فنی هایما S5 توربو شاژ اتومات

باتری هایما S5 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های هایما S5

%name نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

از جمله تجهیزات، امکانات و آپشن های هایما S5 نیز می‌توان به : سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7 اینچ، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در شش جهت، چراغ‌های جلو قابل تنظیم از داخل کابین، صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت، سانروف برقی، استارت دکمه ای، سیستم ورود بدون کلید، سیستم تهویه مطبوع اتومات با قابلیت نمایش دمای بیرون و داخل کابین، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی مختلف، صندلی عقب 2 تکه برای استفاده بهینه از فضای کابین، قابلیت تنظیم صدای سیستم صوتی با توجه به سرعت خودرو و… اشاره کرد.

    دانلود دفترچه راهنمای هایما S5

    طراحی ظاهری هایما اس 5

    %name نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

    در بررسی مشخصات ظاهری هایما S5، این خودرو در فرم کلی بدنه جذابیت و زیبایی خاصی دارد اما نکات منفی نیز دز طراحی این خودرو دیده می شود. هایما S5 در طراحی کلی بدنه کمی ناهماهنگ و شلوغ به نظر می رسد اما طراحی آن از به گفته خریداران این خودرو جذابیت خاصی دارد.

    ظاهر نمای بیرونی هایما S5

    %name نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

    این خودرو با چراغ های بزرگ و سپر های خود حالت اسپرت و تهاجمی را القا می کند. فرم جلو پنجره هایما S5 به دلیل استفاده از فلز براق، جذابیت خاصی دارد هرچند که این قسمت از خودرو بی ارتباط با سایر اجزای خودرو ساخته شده است.

    تقریبا نصفی از سپر جلوی هایما S5 را پلاستیک با رنگ مشکی پوشانده است. همانطور که قبلا گفته شد این خودرو چراغ های بزرگی دارد و چراغ های روشنایی در روز و مه شکن آن کاملا جدا از هم طراحی شده اند و ظاهری نسبتا بی ربط به یکدیگر دارند.

    می توان گفت پشت و طرفین این خودرو طرحی کپی برداری شده از خودروی هیوندای توسان است.

    در طراحی پشت این خودرو، بزرگ بودن چراغ های عقب و کشیدن آن به سمت طرفین هماهنگی خوبی را با چراغ های جلویی دارد. خطوط مورب و طرح نیم دایره ای بدنه در پشت هایما S5 بسیار هماهنگ با چراغ ها و شیشه های عقب هستند که زیبایی خاصی را نیز به این بخش از این خودرو داده اند.

    طراحی داخل ماشین هایما S5

    4 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

    با ورود به داخل کابین هایما S۵ متوجه طراحی متفاوت داشبورد به ویژه در قسمت کنسول میانی آن خواهید شد. طراحی مورب دریچه‌های تهویه و ردیف‌هایی از دکمه‌های مختلف در موازات آنها که بر روی کنسول میانی تعبیه شده‌اند، نمایی متفاوت برای داخل کابین هایما اس ۵ ایجاد کرده است.

    نمایشگر هفت اینچی در بخش بالایی داشبورد قرار گرفته است و دکمه‌های چرخان سیستم تهویه به همراه نمایشگری کوچک و چندین دکمه دیگر در زیر آن، نمای زیبایی به کابین خودرو اضافه کرده است.

    همچنین فرمان با چرم مصنوعی نیز روکش شده است. صندلی‌های هایما S۵ فرم مناسبی داشته و برای مسافرت‌های طولانی، کمتر خسته کننده خواهند بود. کیفیت روکش صندلی‌ها در حد مناسب ارزیابی می‌شود و پلاستیک به کار رفته در داشبورد کیفیت مناسبی دارد.

    مزایا و معایب هایما S5

    haima s5 11 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

    این خودرو دارای مزیت‌های همچون:شتاب ثانویه مناسب، آپشن‌های کافی، ایمنی خوب، سیستم تعلیق قابل قبول بهره می‌برد. در بحث نقاط ضعف  می توان به حساسیت‌ پیشرانه توربو به شرایط نگهداری، لگ اولیه توربو و تاخیر جعبه دنده CVT در آغاز حرکت (البته در آبدیت جدید این مشکل مقداری بهبود یافته است) اشاره کرد.

    معایب هایما اس 5

    معرفی محصول هایما اس۵ توربو اتوماتیک  نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

    هایما S5 یک خودروی چینی می‌باشد که در سال‌های اخیر وارد بازار ایران شده و طرفداران زیادی را نیز یافته است. می‌توان گفت این خودرو در رقابت با سایر خودروهای شاسی‌بلند موجود در بازار ایران، تا حدودی موفق بوده است. اما این خودرو معایبی نیز دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • کمبود امکانات ایمنی و کمکی رانندگی مدرن
    • مصرف سوخت بیشتر از رقبا
    • کیفیت متوسط
    • قیمت بالا
    • طراحی کپی

    یکی از برجسته‌ترین معایب هایما S5 از لحاظ ظاهری، طراحی شلوغ بدنه آن می‌باشد. در این خودرو، دو گروه چراغ روشنایی در روز و مه‌شکن به‌کار رفته که تا حدود زیادی نمای جلوی خودرو را شلوغ کرده است. به ‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد، طراحان هایما S5 به شیوه‌ی غیر هنرمندانه‌ای، این چراغ‌ها را برای خالی نبودن فضای سپر در این بخش قرار داده‌اند.

    • مشکل فنی موتور هایما S5

    موتور هایما اس 5 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

      از مهم‌ترین مشکلاتی که هایما S5 دارد، برخی ناهماهنگی‌ها در سیستم گاز و توربو است. همان‌طور که می‌دانیم در این نوع خودروها تنفس موتور توسط توربو انجام‌ می‌گیرد که با شتاب گیری آن ارتباط مستقیم دارد.

      نکته‌ای که باید توجه داشت این است که توربو صرفاً در زمان‌های خاصی فعال می‌شود تا موتور خودرو از لحاظ اکسیژن کم نیاورده و خودرو به‌صورت بهینه به مسیر خود ادامه دهد.

      اما یکی از معایب هایما S5 این است که در برخی از شرایط مشاهده می‌شود که باوجود فشار دادن پدال گاز، سیستم توربو نمی‌تواند فعالیت مناسبی داشته باشد و کمی دیرتر واکنش می‌دهد. به این ترتیب ممکن است که این مشکل تا حدودی از لذت رانندگی با این خودرو بکاهد.

      • طراحی ناهمانگ و شلوغ

      research 636630419945065613 thumb 620 350 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

      یکی از برجسته‌ترین معایب هایما S5 از لحاظ ظاهری، طراحی شلوغ بدنه آن می‌باشد. در این خودرو، دو گروه چراغ روشنایی در روز و مه‌شکن به‌کار رفته که تا حدود زیادی نمای جلوی خودرو را شلوغ کرده است. به ‌گونه‌ای که به نظر می‌رسد، طراحان هایما S5 به شیوه‌ی غیر هنرمندانه‌ای، این چراغ‌ها را برای خالی نبودن فضای سپر در این بخش قرار داده‌اند.

      هنگامی‌که از نمای جانبی به این خودرو می‌نگریم، مشاهده می‌کنیم که نیمه‌ی پایینی آن با تعدادی پلاستیک مشکی اشغال‌شده که باعث کاهش زیبایی نمای جانبی خودرو شده است. البته طراحان هایما S5 برای تزئین این پلاستیک‌ها، در برخی نقاط از نوار کرومی باریکی استفاده کرده‌اند. ولی متاسفانه می‌توان گفت این کار تا حدود زیادی موفق نبوده است.

      ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

          مزایای هایما S5

          article 636820353695666900 thumb 960 542 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

          در کار نقاط ضعفی که برای هایما اس 5 شمردیم این خودرو دارای مزایای زیادی ست که حتی زورش به معایب آن می چربد:

          • طراحی زیبا
          • کابین جذاب و جادار
          • داشتن پیشرانه قوی
          • تجهیزات، امکانات و آپشن های خوب
          • داشتن ایمنی مناسب
          • ساختار مقاوم، سبک و مطابق با اصول علم آئرودینامیک
          • موتور قدرتمند
          • پیشرانه قدرتمند

            با روند رو به رشد تکنولوژی در خودروسازی دیگر خبری از موتورهای پرحجم نیست و اکثر خودروسازان به دنبال طراحی موتورهایی کم حجم و کم مصرف و استفاده از توربو شارژر ها می باشند. هایما اس 5 از یک موتور 4 سیلندر خطی 1.5 لیتری توربو 16 سوپاپ با 161 اسب بخار نیرو و 223 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که با توجه به سگمنتی که در آن حضور دارد، می‌توان موتور خودرو را اصلی‌ترین نقطه قوت آن معرفی کرد.

            • گستردگی شبکه های خدمات پس از فروش

            همانطور که گفتیم هایما S5 یکی از خودروهای چینی حاضر در بازار ایران است که توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو مونتاژ می‌شود، و نمی‌توان کتمان کرد که ایران خودرو با وجود مشکلات عدیده و زیادی که دارد، از نظر گستردگی شبکه نمایندگی در کشور، حرف اول را می‌زند. این موضوع میتواند خیال شما را از بابت تامین قطعات یدکی و خدمات پس از فروش هایما S5 تا حدود زیاد راحت کند.

            • ایمنی بالای هایما اس 5

            ایمنی هایما S5 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

            هایما S5 با کسب ۵ ستاره ایمنی از موسسه CNCAP ایمنی خیلی خوبی است و یکی از نقاط قوت و مزایای خرید این خودرو محسوب می‌شود. از تجهیزات ایمنی که در این خودرو به کار رفته است می توان به سنسور دنده عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، قفل کودک برای در های عقب خودرو، کمربندهای ایمنی سه نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ ترمز سوم بالا، ایزوفیکس، قفل مرکزی، قطع خودکار و باز شدن خودکار قفل ها حتی قفل های کودک در هنگام تصادف اخطار سرعت بالا و اخطار باز بودن در ها، اخطار باز بودن کمربند ایمنی، امکان خروج اضطراری از صندوق عقب، نمایش میزان باد لاستیک و از همه مهمتر شش کیسه هوای ایمنی اشاره کرد.

            • تجربه رانندگی با کیفیت در هایما S5

            de1814a6 0a8f 43d1 8f19 281cbd239633 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

            اولین ویژگی که در خودرو هایما اس ۵ نظر هر راننده و سرنشینی را جلب می‌کند راحتی و خوش دستی فرمان هیدرولیک آن است. امکان جا به جایی فرمان S5 این امکان را ایجاد می‌کند که بنا بر اندازه و قد و قامتی که داریم، آن را تنظیم کنیم.

            صندلی‌های این خودرو کاملا با ارگونومی بدن هماهنگی دارند. گودی و برآمدگی طراحی شده در قالب صندلی‌های این خودرو باعث می‌شود تا در پیچ و خم‌های تند و مسیرهای ناهموار سرنشین از جای خود تکان نخورد و نشیمن‌گاه راحتی داشته باشد.

            چرم دوزی هم که دیگر جای خود دارد. هر کدام از صندلی‌ها از روکش‌های چرمی دو رنگ پوشیده شده‌اند و البته ضد تعریق نیز هستند. اتومبیل به سیستم کروز کنترل مجهز است و فرمان آن که کلی از آن تعریف کرده‌ایم هیدرولیک است.

            دوربین ۳۶۰ درجه‌ای که در این خودرو تعبیه شده است اجازه به وجود آمدن هیچ نقطه کوری را نمی‌دهد. داشبورد S5 با طراحی جادارتر به خوبی از فضای جلویی خودرو استفاده کرده است و توانسته نیاز‌های دم دستی سرنشین جلو و راننده را به خوبی فراهم کند.

            هایما S5 بخریم یا نه؟

            haima s5 1396 1 نقد و بررسی هایما S5 توربو | مزایا معایب هایما اس5

            این کراس اوور خوش نقش و خال با موتوری قوی و ایمنی نسبتاً بالا و امکانات خوب ارزش خرید بالایی دارد. اما در مقایسه با رقیب هایش مانند هایما S7 کارکرده، جک S3 صفر کیلومتر و جک S5 کارکرده، می توان گفت اولویت خرید با خودرو جک S3 و S5 است. زیرا از کیفیت بالاتری در ساخت برخوردار است. از دیگر خودروهایی که قبل از خرید هایما S5 توربو باید به آن نگاهی داشت هاوال H2 کارکرده و چری تیگو 5 است.

            شما هم اگر تجربه رانندگی با هایما S5 را داشته‌اید یا در حال حاضر، مالک آن هستید حتما نظرتان را در مورد این خودروی چینی با ما و خوانندگان تندایران به اشتراک بگذارید.

            نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

            بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

            عضو شوید
            آگاه شوید
            guest
            15 نظرات
            قدیمی ترین
            جدیدترین بیشترین رای
            فید بک نظرسنجی داخل متن
            مشاهده تمام نظرات
            Mahdieh
            Mahdieh
            1 سال پیش

            سلام
            من بعد از کلی تحقیق به این نتیجه رسیدم که هایما بخرم و الان چند هفته ای هستش که هایما s5 خریداری کردم یکی از مهمترین نقاط ضعف هایما محل قرارگیری رادیاتور هستش که با کوچکترین ضربه ای سوراخ میشه و دقیقا مثل ۲۰۶ هستش و بنظرم هیچ کدام از عزیزانی که کارشناسی خودرو انجام میدن اصلا این نکته رو عنوان نکردن و بیشتر به ظاهر خودرو توجه داشتن

            آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط Mahdieh
            MasouD
            MasouD
            در جواب  Mahdieh
            1 سال پیش

            دوست عزیز شما ماشین خریدی سوارش بشی یا باهاش Crash test انجام بدی

            هایما
            هایما
            در جواب  Mahdieh
            1 سال پیش

            خیلی خندیدم…دمت گرم،روزمون رو ساختی…

            رضا
            رضا
            1 سال پیش

            من شنیده‌ام S5 ها غالبا مشکل برقی دارند، آیا صحت دارد؟

            امیر
            در جواب  رضا
            1 سال پیش

            خیر من دارم مشکلی از این بابت نیست

            آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط امیر
            حبیب
            حبیب
            در جواب  امیر
            8 ماه پیش

            مصرف سوخت شما چقدره؟ برای من حس میکنم زیاده
            تو کفی بدون ترافیک تو جارده بالای 10 مصرف داره

            مهدی
            مهدی
            در جواب  رضا
            8 ماه پیش

            مال من که نداشته

            saleh
            saleh
            1 سال پیش

            سلام عدم مچ بودن موتور با گیربکس خودرو
            و گیربکس تو تعویض دنده و معکوس کشیدن کاملا خنگ عمل‌ میکند
            سیستم تعلیق خوبی نداره
            کلا نمیارزه

            مهدی
            مهدی
            در جواب  saleh
            8 ماه پیش

            این ایرادات که میگی مال گریبکس قدیمی هست الان با گریبکس ۶ سرعته شتابش عالی شده و با موتور مچ هستش

            Arash
            Arash
            1 سال پیش

            بنظرمن ارزش خرید این ماشین بمراتب بهتر از جک اس ۳ هست..از لحاظ ظاهر و ایمنی و موتور مقایشه کنید.هایما اس ۷ هم خیلی بلنده و البته پلاس ش قشنگه ولی خب قیمت اش هم بیشتره..جک اس ۵ هم خوبه اگر نیوفیس باشه که اپشن بیشتری داره..ولی خداوکیلی تیگو ۵ رو چطوری با این مقایسه میکنید؟!!!بی تعصب ..هم تیگو۵ و هم هاوال بدفروش هستن.ولی هایما مثه کره بفروش میره..

            مهدی
            مهدی
            8 ماه پیش

            با سلام
            من از سال ۱۴۰۱ هایما S5 دارم خیلی راضی هستم بدون هیچ مشکل فنی فقط سرویس روغن رفته شتاب خودرو عالی بخاطر گریبکس ۶ سرعته اتومات

            M.s. asadi
            M.s. asadi
            4 ماه پیش

            به نظر من با توجه به تعویض گیربکس قدیمی با شش سرعته AT وضعیت کالیبراسیون موتور و گیربکس خیلی عالی شده فقط میمونه ناک موتور که تمامی خودروهایی که از سیستم توربو و GDI بهره میبرند بخاطر کیفیت بد بنزین دارای ناک میباشند که باید از اکتان با کیفیت استفاده بشه ولی در کل با توجه به خدمات پس از فروشش که ایران خودرو هست نسبت به بقیه هم رده ها با توجه به آپشن کمتر ارجحیت داره و واقعا اگر رانندگی معقول با فشار متعادل باشه کم خرج و قابل قبوله

            آخرین ویرایش 4 ماه پیش توسط M.s. asadi
            علی رضا
            علی رضا
            4 ماه پیش

            من هایما s5 خربدم
            هنگام شتاب ۴۰ تا ۶۰ صدای باد میده
            بعضی ها میگن از توربو هست
            بعضی ها میگن از ریگلتژ درب هست
            ولی نمیدونم چیه
            لطفا راهنمایی کنید؟

            محمد
            محمد
            در جواب  علی رضا
            1 ماه پیش

            ئر ماشین من شاهد چنین موردی نیستم ولی خدایی هایما S5 از لحاظ تیپ و اسپرت بودن بالاتر از ماشینهای دیگه چینی است

            amir
            amir
            در جواب  علی رضا
            17 روز پیش

            برای منم از درب عقب سمت شاگرد صدای باد میده بعداز بررسی متوجه شدم لاستیک درز گیرش یکم کوتاه ،احتمالا برای شما هم همین مشکل رو داره به نمایندگی بگید شاید درستش کنه

            مشاوره رایگان و ثبت سفارش