3.8
(136)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی هایما S7 و مزایا و معایب آن می پردازیم. شرکت هایما، یعنی شرکت اصلی سازنده خودرو هایما S7، ابتدای تأسیس، یعنی در حدود 28 سال پیش، شرکتی بود که با مزدا همکاری می‌کرد و از زیرشاخه‌های آن به‌شمار می‌رفت. هایما بعدها از مزدا جدا شد و راه خودش را پیش گرفت. گرچه هنوز هم رد پایی از طراحی و تکنولوژی مزدا را می‌توان در خودروهای آن، ازجمله هایما S7 یافت.

huawei p8 1106911 960 720 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)
نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

بررسی کامل هایما S7

CysVlxOJbvW1 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

هایما S7 یک کراس اوور تک دیفرانسیل است که نمونه اولیه آن در سال 1393 در کشورمان عرضه شد و در سال 1395 شرکت ایران خودرو تصمیم گرفت مدل قدرتمند تری از هایما S7 را با نام هایما S7 توربو روانه بازار کند.

هایما S7 توربو نسبت به قبل از چهره جذاب تر، توان خروجی بالاتر و امکانات کامل تری برخوردار است و از بدو ورود توانسته نظر بسیاری از خریداران را به خود جلب کند.

پس از ورود هایما S7 توربو به بازار داخلی، تولید مدل معمولی آن ذره ذره کاهش یافت تا اینکه زمانی در اوایل سال ۱۳۹۷، پرونده آن برای همیشه بسته شد. از آن زمان، هایما S7 توربو و هایما S5 تنها نمایندگان شرکت هایما در بازار داخلی هستند.

فیلم بررسی هایما S7 توربو

ویدئوی زیر توضیحات کاملی درباره مشخصات خودروی هایما S7 آن داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

بررسی تخصصی مشخصات فنی هایما اس 7

article 636763378977438484 thumb 960 542 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

زیر کاپوت هایما S7 یک موتور تنفس طبیعی 2 لیتری 4 سیلندر قرار گرفته که با 16 سوپاپ و سیستم زمانبندی متغیر آنها (VVT) قادر است 148 اسب بخار نیرو در 6000 دور در دقیقه و 180 نیوتن متر گشتاور در دور 4500 تولید نماید.

خوب مسلماً این مقدار نیرو برای این هیکل 1.5 تنی (وزن دقیق 1510 کیلوگرم بدون در نظر گرفتن سرنشینان) و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک نوید بخش شتاب مناسبی نخواهد بود!  ناگفته نماند هایما S7 با موتور 1.8 لیتری توربو و قدرتی بالاتر (188 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور) نیز ارائه شده که امیدواریم این پیشرانه ی جدید هرچه زودتر به ایران هم برسد.

مشخصات موتور هایما S7  توربو در مقایسه با S7 معمولی

موتور نسخه توربو 1.8 لیتری و مجهز به پرخوران توربو است اما مدل عادی از پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی بهره میبرد. S7 توربو به یاری پرخوران خود قادر است 22 اسب‌بخار قدرت و 50 نیوتن‌متر گشتاور بیشتر از مدل معمولی ارائه نماید.

همچنین گیربکس مدل توربو از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که 1 دنده بیشتر از مدل تنفس طبیعی دارد. به غیر از این موارد نسخه توربو از تجهیزات اضافه نظیر دوربین 360 درجه نیز بهره میبرد و در برخی جزئیات نظیر چیدمان نشانگرهای پشت آمپر (وجود نمایشگر دیجیتال برای مدل توربو) و کلیدهای قرار گرفته بر روی غربیلک فرمان و مواردی از این دست هم میان این دو تفاوت‌هایی دیده میشود.

مشخصات فنی 2 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)
جدول مشخصات فنی و سطح تجهیزات هایما S7 توربو شارژ اتوماتیک

 

باتری هایما S7 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های هایما S7 توربو

1714050 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

هایما S7 توربو از آپشن‌های رفاهی مناسبی نظیر: فرمان برقی، نمایشگر 7 اینچی لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای، دوربین 360 درجه، چراغها و برف‌پاک‌کن هوشمند، تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه وسط الکتروکرومیک مجهز به نمایش فاصله تا مانع، آینه‌های جانبی برقی با سیستم تاشونده، چراغهای مخصوص روز، تنظیم ارتفاع چراغ‌ها از داخل، نشانگر فشار باد تایرها، سامانه ورود و استارت بدون کلید، کروزکنترل، سانروف چند حالته برقی، صندلی راننده مجهز به تنظیمات برقی و گرمکن صندلی‌های جلو بهره میبرد که برای خودرویی در این رده کافی هستند.

البته نسخه تنفس طبیعی برخی از موارد مثل دوربین 360 درجه را در اختیار ندارد اما حتی آن مدل هم خودو نسبتاً مجهزی به حساب می‌آید.

در خصوص گزینه‌های ایمنی هم وجود ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز به ABS و EBD، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، کنترل پایداری الکترونیکی ESP، کنترل کشش TCS در کنار کیسه‌های هوا برای راننده و سرنشین کناری به‌همراه ایربگ‌های جانبی (در مجموع چهار عدد) تا حدودی امیدوار کننده است هرچند هایما S7 توربو توسط موسسات معتبر مورد آزمایش ایمنی قرار نگرفته و در نتیجه نمیتوانیم در خصوص میزان امنیتش، با خیال آسوده سخن بگوئیم.

    دانلود دفترچه راهنمای هایما S7 توربو

    طراحی ظاهری هایما اس 7

    1520249495668 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

    هایما S7 طراحی زیبا و پر ابهتی دارد؛ بخصوص در نسخه توربو که در آن برخی قسمت‌ها نظیر جلوپنجره و سپر جلو دست خوش اصلاحات شده‌اند، این جذبه ظاهری افزایش هم داشته است.

    در واقع میتوان گفت این محصول موفق شده با استفاده از خطوط اصولی، حجم‌ دهی منطقی و استفاده بجا از اِلمان‌های آفرودی، ظاهری مناسب را به تصویر بکشاند که هنوز هم بعد از گذشت سالها از زمان عرضه جذابیت‌هایی برای بیننده دارد، هرچند حضور گسترده کراس‌اوورهای جدیدتر چینی در ماه‌های اخیر باعث شده هایما S7 جلوه روزهای اولیه خود را نداشته باشد.

    ظاهر نمای بیرونی هایما S7 توربو

    b111141a e0da 4073 96da 2de1649b4dbd نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

    مدل هایما اس7 توربو در واقع فیس لیفت دوم هایما اس ۷ به حساب می‌آید که از جمله بارزترین تغییرات حاصل شده در چهره آن می‌توان به جلوپنجره جذاب‌تر با خطوط عمودی کرومی اشاره کرد. تزیینات بومرنگی شکل قاب مه شکن در جوانب تحتانی سپر جلو نیز به هر چه زیباتر شدن نمای چهره این خودرو کمک شایانی کرده است.

    به استثنای گلگیرهای برآمده و برخی حجم پردازی‌های جزئی دیگر، فرم‌دهی خاصی روی پروفیل‌های بدنه این خودرو مشاهده نمی‌شود. البته در همین سطح نیز طراحان موفق شده‌اند هیبتی متناسب و تا حدی شبیه به شاسی بلندهای تمام عیار را در پس ظاهر هایما اس ۷ توربو پدید آورند. با این حال طراحی فریم پنجره‌ها در نمای جانبی نسبتا قدیمی به نظر رسیده و هیجان خاصی را در ذهن بیننده رقم نمی‌زند.

    هایما s7 در نمای عقب نیز سادگی را سرلوحه کار خود قرار داده و المان‌های اصلی همچون چراغ‌ها، درب صندوق و سپر عقب با حداقل جزئیات ترسیم شده‌اند که البته جلوه نسبتا متناسب و کاربردی را برای این بخش هایما اس ۷ به وجود آورده‌اند.

    به طور کل طراحی بدنه هایما S7 گرچه دارای برخی ناهماهنگی‌ها بوده و نسبت به بعضی از حریفان کمی قدیمی و کلاسیک‌تر به نظر می‌رسد، اما مشتریان بازار کم تنوع ایران، به ویژه افرادی که تمایل به خرید شاسی بلندهای فول سایز دارند اما قادر به پرداخت هزینه خرید چنین اتومبیل‌هایی نیستند، احتمالا مشکل چندانی با ظاهر هایما S7 توربو نداشته و انتقاد چندانی را متوجه طراحی ظاهری آن نخواهند کرد.

    طراحی داخل ماشین هایما اس 7 توربو

    12 2 e1659172563799 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

    کابین S7 نیز مثل ظاهرش معقولانه طراحی شده و با نشستن پشت فرمان داشبوردی بزرگ با غربیلکی مملو از کلید های کنترلی و نشانگرهای پشت آمپر ساده، پیش رویمان قرار می گیرند. کنسول مرکزی نیز با یک نمایشگر در وسط و دریچه های کشیده ای در طرفین تا حدودی به محصولات کره ای شباهت پیدا کرده است.

    وجود آپشن های زیاد فضای داخلی هایما را نسبتاً مدرن نشان میدهند و استفاده از رنگ متفاوت در رودری ها و روکشهای صندلی بهمراه طرح فیبر کربن کار شده در برخی قسمت ها، توانسته اند حس پلاستیکی بودن کابین S7 را تا حد زیادی کاهش بدهند.

    ضمناً سانروف بالای سرمان به قدری بزرگ است که پس از گشودن، حتی سرنشینان عقبی را هم از وجود خود بهره مند میسازد. البته با تمامی این تعریف ها زیبایی و کیفیت محیط داخلی این اتومبیل بی رقیب هم نیست و این حس رضایت نسبی را کم و بیش در برخی از هموطنانش نیز تجربه کرده بودیم.

    ولی در هر صورت این کابین اصطلاحاً جزو خوب های رده ی قیمتی خودش می باشد و بی انصافی است که از اتومبیلی که نصف قیمت رقبای کره ای و حدود یک سوم قیمت ژاپنی ها ارزشگذاری شده توقع بیشتر از این داشته باشیم.

    مزایا و معایب هایما S7

    1449931756959 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

    این خودرو دارای مزیت‌های همچون:شتاب و کشش کافی بخصوص در قیاس با نسخه تنفس طبیعی، خدمات پس از فروش قابل قبول (البته نه در حد تمامی شعب ایران‌خودرو)، کیفیت سواری نسبتاً خوب، آپشن‌های مناسب بهره می‌برد. در بحث نقاط ضعف می توان به مصرف سوخت نسبتاً بالا (البته در نسخه پلاس این مورد اندکی بهبود یافته)، حساسیت بیشتر موتورهای توربو به بنزین معمولی، هندلینگ نه چندان خوب در سرعت‌های بالا، ایمنی نامشخص اشاره کرد.

    معایب هایما S7 توربو

    haima s7 front نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

    هایما S7 یک خودروی چینی می‌باشد که در سال‌های اخیر وارد بازار ایران شده و طرفداران زیادی را نیز یافته است. می‌توان گفت این خودرو در رقابت با سایر خودروهای شاسی‌بلند موجود در بازار ایران، تا حدودی موفق بوده است. اما این خودرو معایبی نیز دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • شتاب‌گیری در مدل 2 لیتری
    • نبود دریچه تهویه عقب
    • ناسازگاری پیشرانه توربو با بنزین بی‌کیفیت
    • فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای افراد قد بلند)
    • کیفیت کم کابین

    زمانی که در کابین خودرو هایما اس ۷ می‌نشینید، کیفیت بسیار پایین متریال بکار رفته در بخش داشبورد و کابین آن مهم ترین نقطه ضعفی است که به چشم خریدار جلوه می‌کند.

    • قیمت نسبتا زیاد

    هایما اس ۷ بر خلاف دارا بودن امکانات و آپشن های مختلف که برای هر خریداری قابل توجه است، کیفیت نه چندانی در متریال دارد و این موضوع در کنار قیمت بالا این اتومبیل شاسی کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد و از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

    ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

        مزایای هایما S7 توربو

        1498459502760 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

        در کار نقاط ضعفی که برای هایما اس 7 شمردیم این خودرو دارای مزایای زیادی است که گاهی زورش به معایب آن می چربد:

        • دید و تسلط خوب راننده
        • فضای 400 لیتری صندوق
        • عملکرد فنی در مدل توربو
        • کارکرد خوب گیربکس هایما S7

        هایما اس ۷ در ایران در دو نسخه دستی و اتومات وجود دارد که البته، همان طور که احتمالاً می دانید تولید نسخه دستی متوقف شده است. مدل دیگر آن ولی به یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک مجهز شده که ساخت شرکت کره‌ای پاور تک بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

        در تمامی نقد و بررسی‌های انجام شده روی این خودرو از نرمی و عملکرد خوب این گیربکس تعریف شده و هماهنگی خوبی هم بین آن و موتور وجود دارد.

        ECU هایما اس ۷ به گونه‌ای برنامه ریزی شده که حتی در صورت وارد کردن فشار به خودرو، تعویض دنده‌ها سریع و نرم انجام می‌شوند؛ موضوعی که قطعاً به کاهش استهلاک کمک زیادی خواهد کرد.

        • مصرف سوخت قابل قبول

          هایما اس ۷ با داشتن ۱۵۱۰ کیلوگرم وزن با مصرف ترکیبی سوخت ۸٫۱ در هر ۱۰۰ کیلومتر به عنوان خودرویی با مصرف سوخت مناسب شناخته می‌شود.

          • گستردگی شبکه های خدمات پس از فروش

          ایران خودرو در سراسر ایران نمایندگی های متعددی دارد که باعث میشود خریداران محصولات این شرکت دلگرم باشند، هایما S7  نیز جز محصولات ایران خودرو میباشد که نباید نگرانی بابت خدمات پس از فروش این خودرو داشته باشیم.

          • ایمنی بالای هایما اس 7

          %name نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

          همانطور که گفته شد، امکانات و آپشن های مورد قبول هایما از دلایل محبوبیت آن در بازار های جهانی بوده است.

          برخورداری از ترمز های چهار چرخ دیسکی، ترمزABS، EBD، و BAS سیستم پایداری الکتریکی EPS، سیستم کنترل کشش TCS، ۴ ایربگ سرنشین و ایربگ جانبی، ایموبلایزر، قفل خودکار کمربند سه نقطه ای، دوربین دنده عقب، سیستم هشدار باد لاستیک، و آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع همگی از امکانات ایمنی هایما به شمار می‌روند که برای بسیاری از خریداران فاکتور حساسی به حساب می‌آید.

          تجربه رانندگی در هایما اس 7

          haima s7 25 min نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

          با نشستن پشت فرمان هایما S7، ممکن است، به دلیل ابعاد بزرگ خودرو، احساس کنید تسلط کافی نسبت به محیط اطراف ندارید. اما به دلیل استفاده از شیشه های کناری بزرگ و همچنین ارتفاع مناسب از سطح زمین، کمبود میدان دید در این خودرو چندان مشهود نیست. از سویی، با وجود سنسور و دوربین دنده  عقب و دوربین ۳۶۰ درجه، راننده می تواند به خوبی از موانع اطراف خودرو مطلع شود.

          راحتی و ارگونومی صندلی ها یکی دیگر از مواردی است که، با توجه به سگمنت خودرو و کشور سازنده، قابل قبول به نظر می رسد، اما کیفیت قطعات به کاررفته درون کابین از مواردی است که ممکن است چندان خوشایند به نظر نرسد. با این وجود با روشن کردن پیشرانه ۱٫۸ لیتری توربو، صدایی به درون نفوذ کرده که از عایق بندی نه چندان مناسب اتاق خبر می دهد.

          با قرار دادن دنده در حالت درایو شروع به حرکت کرده و با فشردن پدال گاز تا انتها، شتاب مناسبی در شروع حرکت احساس می شود. اما در ادامه این شتاب تداوم نداشته و با افزایش دنده ها شاهد افت توان در پیشرانه خودرو هستیم. در واقع استفاده از توربوشارژ و رسیدن به حداکثر گشتاور خروجی در دورهای پایین موتور باعث می شود شروع خوبی را تجربه کنیم.

          سیستم تعلیق و فنربندی در این خودرو برای رانندگی شهری مناسب ارزیابی شده و تا حدودی ضربه های ناشی از ناهمواری مسیر را جذب می کند، اما به محض آن که وارد مسیرهای خاکی و ناهموار شوید، تکان های شدید عرضی آغاز شده و مانند بسیاری دیگر از چینی ها، سواری خشک و کوبنده ای را ارائه می کند.

          وضعیت بازار خرید و فروش هایما اس 7 توربو

          021f6476fa7549d13d4fa160343e228a zzz 1 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

          هایما اس ۷ توربو توانست نظرات مشتریان زیادی را به سوی خود جلب سازد؛ چرا که هم از سوی بزرگ‌ترین خودروساز داخلی به بازار عرضه شده بود و هم توانایی‌های فنی مناسب، آپشن‌های رفاهی قابل قبول و ظاهر شاسی بلند مانند آن موجب استقبال مشتریان از این محصول شد.

          با این حال گرچه وضعیت فروش هایما اس ۷ توربو در بازار ایران چندان کم رونق نیست اما فرصت حضور محدودتر اس ۷ توربو در کشورمان سبب شده تا در مقایسه با حریفانی همچون جک اس ۵، بازار معاملات این خودرو اندکی کم حرارت‌تر دنبال شود. با این حال به نظر می‌رسد که مالکان هایما اس ۷ توربو مشکل چندانی برای فروش اتومبیل خود در بازار و پیدا کردن مشتری مناسب نخواهند داشت.

          هایما S7 بخریم یا نه؟

          research 636964576385542455 thumb 620 350 نقد و بررسی مزایا و معایب هایما S7 توربو (اس 7)

           با توجه به سطح امکانات و کیفیت مناسب هایما اس ۷ توربو، می‌توان گفت که این خودرو به‌عنوان یک کراس اور جمع‌وجور ارزش خرید مناسبی داشته و می‌تواند انتخاب مناسبی برای کسانی باشد که به دنبال یک کراس‌اوور با توانایی‌های فنی مناسب و شتاب خوب هستند و خیلی اهل آفرود رفتن نیستند.

          در کل می توان گفت هایما S7 توربو خودرویی است که برای کاربری شهری قابل قبول بوده، اما با وجود سیستم توربوشارژ نیز مصرف سوخت بهینه ای از خود نشان نمی دهد. سیکل ترکیبی مصرف سوخت این خودرو حدود ۱۱ لیتر است که تفاوت بسیاری با عدد اعلامی از سوی ایران خودرو دارد. این شرکت در وب سایت رسمی خود عدد ۹٫۶ لیتر را ثبت کرده است.

          نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

          بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

          عضو شوید
          آگاه شوید
          guest
          1 دیدگاه
          قدیمی ترین
          جدیدترین بیشترین رای
          فید بک نظرسنجی داخل متن
          مشاهده تمام نظرات
          سینا
          سینا
          5 ماه پیش

          سلام خدمت همه دوستان من 18 ماه هست که این ماشین رو از صفر خریدم گفتم شاید نظراتم به درد کسایی که قصد خریدن دارن بخوره مصرف سوخت داخل شهر بسته به نوع رانندگیتون بین 9تا 11 کیلومتر و در جاده بین 7.5تا 9.5 در هر 100 کیلومتر هست بدون ریختن اکتان مشکلی نداره و صدای ناک نمیده ولی بریزید خیلی بهتر راه میره سیستم تعلیق خوبه فقط هندلینگ خیلی بالایی در سر پیچ ها نداره از لحاظ شتاب اولیه و ثانویه و کشش تو سر بالایی ها عالی هست گیربکس به موقع دنده ها رو عوض میکنه تو هر… خواندن ادامه ...

          مشاوره رایگان و ثبت سفارش