3.2
(170)

در این مقاله از کیان باتری به نقد و بررسی هایما S7 پلاس و مزایا و معایب آن می پردازیم. شرکت هایما، یعنی شرکت اصلی سازنده خودرو هایما S7، ابتدای تأسیس، یعنی در حدود 28 سال پیش، شرکتی بود که با مزدا همکاری می‌کرد و از زیرشاخه‌های آن به‌شمار می‌رفت. هایما بعدها از مزدا جدا شد و راه خودش را پیش گرفت. گرچه هنوز هم رد پایی از طراحی و تکنولوژی مزدا را می‌توان در خودروهای آن، از جمله در هایما S7 یافت.

همزمان با انتشار خبر تولید مجدد محصولات هایما در ایران خودرو، تصاویری از فیس لیفت هایما S7 در محوطه ایران خودرو منتشر شد؛ اما این اتفاق رخ نداد تا اینکه هایما S7 + با ظاهر مشابه مدل قبلی و تنها با طراحی داخلی بروزتر و داشبورد جدیدتر تحویل داده شد.

x5f32f9e53c7f38fc5fcf851f34899d9b XL.jpg.pagespeed.ic .hhNQlHesUt نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ
نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

بررسی کامل هایما S7 پلاس

Haima S7 Plus Turbo Automatic نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

ایران خودرو در اواخر سال 99، مونتاژ هایما S7 پلاس را شروع و تحویل آنرا از مدل 1400 آغاز کرد. تیپ پلاس، با همان چهره هایما S7 توربو تولید شده اما چندین تغییر مختصر ظاهری هم داشته است.

به طور مثال در این نسخه جدید با نام +S7، فضای داخل کابین بهبود یافته و تغییرات مطلوب ومطابق انتظار مشتریان مثل ارتقا سیستم مالتی مدیا، تغییر روکش صندلی ها و تزئیات به روز با رنگ بلک پیانو به اجرا درآمده است. علاوه بر این تغییرات مثبتی هم در جهت کاهش مصرف سوخت خودرو ایجاد شده است.

تفاوت هایما S7 توربو پلاس با S7 توربو

FKyfZ9DzwF6j نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

ایران خودرو با عرضه محصول جدید هایما S7 توربو پلاس، تلاش کرده تا با بهبود آپشن‌ها و تغییر مختصر طراحی کابین، شاید یک خداحافظی با شکوه با هایما داشته باشد! می‌گوییم شاید، چون آینده همکاری هایما و ایران خودرو نامشخص است و هنوز نمی‌دانیم باید منتظر چه چیزی باشیم.

به هرحال، خودرو هایما S7 پلاس، هم‌اکنون در بازار کشورمان قابل خریداری است. این محصول جدید ایران خودرو با همان ظاهر هایما S7 توربوی معمولی تحویل خریداران شده ولی چندین تفاوت مختصر هم دارد. ضمن اینکه آپشن‌هایش نیز اندکی تغییر کرده و بهتر از قبل، شده است. در جدول زیر، همه تفاوت‌های هایما S7 توربو پلاس با S7 توربوی معمولی را ذکر کرده‌ایم:

امکاناتS7 توربوS7 توربو پلاس
مصرف ترکیبی9.6 لیتر8.6 لیتر
مانیتور لمسی7 اینچی8 اینچی
پنل تهویهکنترل مکانیکیکنترل لمسی
روکش صندلیچرمچرم و پارچه
رنگ روکش صندلیمشکی و نارنجیمشکی
رنگ قاب کنسول مرکزیقهوه‌ایمشکی پیانو
رنگ قاب کلیدهای درقهوه‌ایمشکی پیانو
شیشه لچکی عقبسادهدور رنگ مشکی
گل پخش کن جلوxدارد
فندک سرنشین عقبxدارد
نام هایما روی صندوقxدارد
چراغ داشبوردxدارد
پخش فایل MP5xدارد
دی‌وی‌دی پلیرداردx
آینه جانبی طرح اس5xدارد
بسته شدن کامل آینه جانبیxدارد

*اطلاعات فوق از سایت ایران خودرو گردآوری شده است.

فیلم بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ اتوماتیک

ویدئوی زیر توضیحات کاملی درباره مشخصات خودروی هایما S7 پلاس آن داده است. که تماشای کمک زیادی به خریداران این خودرو میکند.

.

بررسی تخصصی مشخصات فنی هایما اس 7 پلاس

haima s7 test 11 نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

خودروی هایما پلاس S7 از نظر پیشرانه کاملاً مشابه هایما S7 توربوشارژ است و به همان موتور 1.8 لیتری توربوشارژ مجهز است و تنها تفاوت آن چند آپشن در داخل خودرو است.

مشخصات موتور هایما S7 پلاس توربوشارژ

هایما S7 پلاس همچنان از همان پیشرانه ۱.۸ لیتری توربوشارژ استفاده می‌نماید. این پیشرانه قادر به تولید ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است که نیروی تولیدشده توسط موتور از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک ساخت هیوندای پاورتک به چرخ های جلو منتقل می شود و از این نظر هیچ تفاوتی بین این خودرو و نسخه های توربوی قبلی مشاهده نمی‌شود.

اما شرکت ایران خودرو در فهرست بهبودهای فنی این خودرو به کاهش مصرف سوخت آن به میزان ۱.۶ لیتری نسبت به نسخه قبلی در صد کیلومتر اشاره کرده است که عددی قابل توجه و اتفاقی به واقع مثبت است.

شاهد ثبت رقم 8.8 لیتر بنزین به ازای صد کیلومتر از کراس‌اوور هایما هستیم که متوسط ارزیابی می‌شود. شتاب صفر تا صد هایما S7 پلاس نیز 10.5 ثانیه اعلام شده است و حداکثر سرعت قابل دستیابی با این کراس‌اوور 170 کیلومتربرساعت خواهد بود.

همان‌طور که انتظار داریم، نسخه ارتقا یافته هایما S7 تک دیفرانسیل است و قابلیت آفرود ندارد.

مشخصات فنی 4 نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

باتری هایما S7 در کیان باتری با قیمت مناسب و ارسال و نصب رایگان در شهر تهران است.

معرفی امکانات و آپشن های هایما S7 پلاس

haima s7 plus in2 نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

از امکانات ایمنی و رفاهی هایما S7 پلاس می‌توان به ترمز دیسکی جلو و عقب، سیستم ترمز ضد قفل (EBD+ABS)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HSA)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، سیستم کنترل کشش (TCS)، چهار عدد ایربگ، فرمان کمکی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی، پنل لمسی ۸ اینچی کنترل سیستم تهویه،GPS ، کارت SD و بلوتوث، آینه های کناری تاشوی برقی، آینه وسط ضد انعکاس نور با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش میزان باد لاستیک‌ ها، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور دنده عقب، کروز کنترل، صندلی برقی راننده با ۸ حالت تنظیم، سنسور نور و باران و سیستم استارت و ورود بدون کلید و…. اشاره نمود.

    دانلود دفترچه راهنمای هایما S7 پلاس

    طراحی ظاهری هایما اس 7 پلاس

    3 نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

    در بخش ظاهری باید گفت S7 پلاس کم ترین تغییرات را به خود دیده و شرکت ایران خودرو تنها به انجام اصلاحاتی بسیار جزئی و بعضاً نامحسوس بسنده کرده است. تغییرات ظاهری این خودرو آن قدر اندک است که شاید در نگاه اول متوجه آن ها نشوید!

    ظاهر نمای بیرونی هایما S7 پلاس توربو

    %name نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

    تنها المان جدید در ظاهر بیرونی S7 پلاس، آینه‌های کناری اند که از نوع قدیمی به فرم آینه‌های هایما S5، تغییر فرم داده اند. این آینه‌ها نسبت به آینه‌های قبلی، آیرودینامیک‌تر و زیباتر به نظر می‌رسند. تغییر ظاهری بعدی که البته چندان هم به نظر نمی‌آید، نصب گل پخش کن بر روی گلگیرهای جلو و عقب است.

    یک لوگوی پلاس هم بر روی درب صندوق عقب خودرو اضافه شده تا تفاوت اسمی این مدل با مدل‌های قبلی را آشکار کند. با اینکه هنوز هم از جذابیت‌های چهره هایما S7 برای مشتریان ایرانی کاسته نشده و می‌توان گفت که هنوز طراحی این خودرو قدیمی نشده است، اما شایسته بود که به پاس احترام به مشتری، هم گام با اضافه شدن پسوند پلاس به نام خودرو، اصلاحاتی هم در جزئیات ظاهری همچون چراغ‌ها، جلو پنجره و رینگ‌ها، ترتیب داده شود.

    طراحی داخل ماشین هایما S7 پلاس

    25300 Haima S7 Plus 35 نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

     

    با نگاه به فضای داخل خودرو به سرعت متوجه تغییرات نسبتاً عمده کابین این خودرو نسبت به نسخه‌ قبلی می شویم.

    کابین هایما S7 پلاس نسبت به نمونه قبلی تغییر کرده است و تریم جدیدی در آن دیده می شود. صندلی های هایما S7 پلاس تریم چرمی و پارچه ای دارند و دیگر خبری از چرم نارنجی رنگ و تا حدودی زشت نسخه قبلی در نمونه پلاس نیست و صندلی‌ها خوشبختانه به گرم کن سه حالته در ردیف جلو مجهز هستند.

    1 5 نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

    طرح دوخت رودری ها، کنسول و… تغییر کرده است و حالتی جدید دارد. نمایشگر نمونه جدید هایما S7 همچنان لمسی و افقی است، اما برخلاف نسخه قبلی که ۷ اینچی بود، ۸ اینچی شده و برخی ویژگی ها و کاربری های جدید به آن اضافه شده است.

    سیستم تهویه اتوماتیک این خودرو به کل تغییر کرده و نمونه ای لمسی بر روی کنسول میانی نصب شده است که باید گفت به زیبایی و به روز شدن کابین نیز افزوده است.

    مزایا و معایب هایما S7 پلاس

    finds 14916348696 نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

    این خودرو دارای مزیت‌های همچون:قیمت مناسب نسبت به رقبا، خدمات پس از فروش گسترده بهره می‌برد. در بحث نقاط ضعف می توان به طراحی قدیمی نسبت به رقبا، کیفیت نه چندان مناسب متریال کابین اشاره کرد.

    معایب هایما S7 پلاس توربو

    haima s7 front نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

    هایما S7 پلاس یک خودروی چینی می‌باشد که در سال‌های اخیر وارد بازار ایران شده و طرفداران زیادی را نیز یافته است. می‌توان گفت این خودرو در رقابت با سایر خودروهای شاسی‌بلند موجود در بازار ایران، تا حدودی موفق بوده است. اما این خودرو معایبی نیز دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • عدم تغییرات فنی (نسبت به S7 توربو)
    • نبود دریچه تهویه عقب
    • ناسازگاری پیشرانه توربو با بنزین بی‌کیفیت
    • فضای سر ردیف عقب (نامناسب برای قامت 185)
    • کیفیت کم کابین

      چند سالی هست که متریال کابین همه خودرو های داخلی و مونتاژی از کیفیت پایینی برخوردار میباشند که هایما از این قاعده مستثنی نیست و نباید انظار زیادی از این خودرو داشت ، ولی تا حدودی این ایراد در نسخه پلاس برطرف شده است .

      • قیمت نسبتا زیاد

      هایما اس ۷ پلاس بر خلاف دارا بودن امکانات و آپشن های مختلف که برای هر خریداری قابل توجه است، کیفیت نه چندانی در متریال دارد و این موضوع در کنار قیمت بالا این اتومبیل شاسی کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد و از نقاط ضعف آن محسوب می‌شود.

      ماشینت روشن نمیشه؟ خرید باطری ماشین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد با تست باتری قبلی و دریافت مبلغ باتری در محل، کارت آسون میشه. حالا با 02188882222 تماس بگیرید!

          مزایای هایما S7 پلاس توربو

          1498459502760 نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

          هایما اس ۷ پلاس از سیستم تعلیق نرمی بهره می‌برد و نسبت به سایر رقبای چینی در جاده‌های نامناسب و ناهموار عملکرد بهتری را ارائه خواهد داد. پیشرانه و گیربکس این کراس اوور چینی نیز دارای هماهنگی مناسبی هستند. با وجود این که شتاب و سرعت آن در سطح ایده‌آلی قرار ندارد، اما با توجه به وزن و ابعاد می‌تواند رضایت مالکان را جلب کنند. همچنین این خودرو از تجهیزات متعددی به همراه سانروف بزرگ بهره می‌برد.

          در کل نقاط ضعفی که برای هایما اس 7 پلاس شمردیم این خودرو دارای مزایای زیادی است که گاهی زورش به معایب آن می چربد:

          • بهبود آپشن‌ها (نسبت به S7 توربو)
          • کاهش مصرف (نسبت به S7 توربو)
          • دید و تسلط خوب راننده
          • فضای 400 لیتری صندوق
          • تجهیزات رفاهی مناسب

            هایما S7 پلاس در نسخه معمولی از امکانات و آپشن های خوبی برخوردار بود که در نسخه پلاس نیز همان اپشن ها به همراه تعدادی آپشن جدیدتر اضافه شده  است و بیشتر این تغییرات برای بروز شدن کابین و تجهیزات هایما نسبت به  خودرو های جدید روز دنیا میباشد.

            • کارکرد خوب گیربکس

            گیربکس اتوماتیک هایما S7 پلاس ساخت کشور کره بوده و در تست‌های اولیه نیز عملکرد نرم و مناسبی داشته است و می‌تواند برای دوستداران خودروهای اتوماتیک یک فاکتور مهم برای خرید محسوب شود. سیستم کامپیوتر خودرو اجازه نمی‌دهد فشار زیادی به موتور وارد شود و دنده‌ها نرم و روان عوض می‌شوند و این امر باعث می‌شود که استهلاک و خرابی موتور و گیربکس کاهش یابد.

            • مصرف سوخت قابل قبول

            با توجه به شرایط روز و افزایش قیمت حامل های انرژی یکی از فاکتورهای انتخاب خودرو مصرف سوخت می باشد، مصرف ترکیبی هایما در هر 100 کیلومتر 8/34لیتر اعلام شده است که برای یک شاسی بلند با وزن 1545کیلوگرم تقریبا مناسب به نظر می‌رسد.

            • گستردگی شبکه های خدمات پس از فروش

            ایران خودرو در سراسر ایران نمایندگی های متعددی دارد که باعث میشود خریداران محصولات این شرکت دلگرم باشند ، هایما S7 پلاس نیز جز محصولات ایران خودرو میباشد که نباید نگرانی بابت خدمات پس از فروش این خودرو داشته باشیم .

            • ایمنی بالای هایما S7 +

            هایما S7 پلاس دارای ایمنی و تجهیزات مناسبی است. ترمزهای این خودرو در هر 4چرخ دیسکی و از نوع ABS بوده و دارای سیستم‌های EBD و BAS است. همچنین این شاسی بلند از سیستم‌های کنترل کشش (TCS)، سیستم پایداری الکترونیکی ترمز (ESP) نیز برخوردار است.

            اس7 از تجهیزاتی مانند 4 کیسه هوا شامل کیسه هوای جانبی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار باد لاستیک‌ها (TPMS)، قفل خودکار حساس به سرعت، کمربند سه نقطه‌ای، دوربین دید عقب، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش میزان باد لاستیک‌ها بهره می‌برد.

            تجهیزات ایمنی هایما اس7 مطلوب ارزیابی می‌شود و می‌تواند یکی از فاکتورهای مشتریان برای خرید این خودرو باشد. مساله مهمی که در خرید خودروهای چینی می تواند یکی از فاکتورهای اصلی باشد.

            هایما S7 بخریم یا نه؟

            %name نقد و بررسی هایما S7 پلاس توربوشارژ

            در پایان باید گفت هایما S7 پلاس را باید خودرویی تکراری در ظاهر و جدید و دلچسب در بحث طراحی داخلی و کابین دانست که انتظار می‌رفت همان طور که کابین خودرو تقریباً به طور کامل دگرگون شده است، طراحی ظاهری آن نیز دستخوش تغییرات بیش تری می‌شد تا پسوند پلاس آن برای مشتریان ملموس تر باشد.

            نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

            بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

            عضو شوید
            آگاه شوید
            guest
            14 نظرات
            قدیمی ترین
            جدیدترین بیشترین رای
            فید بک نظرسنجی داخل متن
            مشاهده تمام نظرات
            محمد
            محمد
            1 سال پیش

            هایما s7 + با قیمتی در حدود یک میلیارد تومان فعلی نسبت به دیگر رقیبان چینی قابل قبول هست و امکانات و آپشن های فراوانی دارد .مهم تر از همه قدرت موتور و سازگاری گیربکس و پیشرانه با یکدیگر است که در بسیاری از خودروهای چینی دیگر دیده نمیشود .پیشنهاد میکنم کسانی که در صدد خرید این خودرو هستند شک نداشته باشند که خودرویی مناسب با محدوده قیمتی خودش هست .

            پیام
            پیام
            1 سال پیش

            ممنون بابت توضیحات کامل واقعا عالی بود دمت گرم بابت این توضیحات خوب و مفید

            کیان باتری
            کیان باتری
            در جواب  پیام
            1 سال پیش

            با سلام
            درود بر شما، سپاسگذاریم
            بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

            مهران
            مهران
            1 سال پیش

            ممنون بابت توضیحاتتون.
            این ماشین در رده خود عالی است. مدل پلاس را دارم و حدود ۵۰۰۰ کار کرده. واقعا راضی هستم و شتاب و عملکرد بسیار خوبی داره.
            یه سوال هم داشتم آیا کیفیت دوربین هاش قابل تنظیم هست؟
            فاصله تا مانع را در آیینه وسط من ندیدم. باید تنظیم بشه؟

            مهدی
            مهدی
            1 سال پیش

            اس ۷پلاس تست شتابش ۱۰.۵ثانیس شما راننده تون سنگین وزنه وبنزین معمولی…درموردفضای عقبم رانندتون قد بسیاربلند وهیکل درشتی داره راحت ایشون ۱۲۰کیلوهستن پس معیار خوبی نبودن برای تست فضای عقب وشتاب

            عباس
            عباس
            1 سال پیش

            واقعا هایما خیلی بهتر از تیگو و فونیکس هرکی سمت مدیران خودرو بره عقل نداره

            حسین
            حسین
            11 ماه پیش

            هایما واقعا عالیه من مدل ۱۳۹۶ را دارم تا الان این ماشین موتور و… خراب نشده من با این ماشین ایران گردی کردم تقریبا ۲۰۰ هزار تا هم راه رفته اصلا عالیه حالا ساخت چین باشه مگه چیه من الان۴ میلیارد پول دارم نمی خوام کره ای بخرم وایستادم تا تیگو ۹ بیاد آن را بخرم هایما را نمی فروشم می گذارم باشه آقایان بیدار بشین تا ۱۵ ساله دیگه من هم جزو کشور چین می شویم

            حسین
            حسین
            11 ماه پیش

            اصلا هایما چینی نیست یک ماشین ژاپنی است که چین داره به کشور های دیگر صادر میکند

            sajad
            10 ماه پیش

            خوبه که سایت ثبت آگهی رایگان یک تو داخل سایت شما معرفی شود.
            آدرس سایت : 1u1.ir

            Mehr ali
            Mehr ali
            9 ماه پیش

            من بتازگی هایما اس ۷ خریدم اصلن فک نمیکردم انقدر ماشین خوبی باشه و انقدر خوشم بیاد

            احسان کرمی
            احسان کرمی
            8 ماه پیش

            من فقط یه جمله بگم:
            با تجربه من در خودروهای شاستی بلند واقعا حس یه شاستی بلند در رده کلاس خارجی و میده.

            روح اله
            روح اله
            7 ماه پیش

            من‌ الان ۱۴۰۲ خریدم ۲۰ هزارتا با این ماشین رفتم واقعا عالییییییی جادار پرشتاب نوکمدادی از من واقعا زیبا مخصوصا طراحی عقب مطمن خدمات عالیییییی نرم وپرشتاب اقا شک نکنید ماشین قبلی سوناتا بوده قبلترش جک ۵ انتخابم عالی

            حسن
            حسن
            4 ماه پیش

            سلام، ماشین خوبی نیست، جک ازاون بهتر است

            ولیزاده
            ولیزاده
            4 ماه پیش

            جلو بندی ضعف داره در دست انداز صدا از کمک و میل موجگیر میاد مصرف سوخت افتضاح قطعات داخل کابین بی کیفیت

            مشاوره رایگان و ثبت سفارش