4.2
(722)

رانا پلاس با تغیرات جدیدی که در در ظاهر داخل و خارجش ایجاد شده است به عنوان یکی از محصولات جدید ایران خودرو شناخته شده است، در ادامه به صورت تخصصی تر به بررسی مزایا و معایب رانا پلاس و مشخصات آن می پردازیم، تا انتها همراه کیان باتری باشید.

ظاهر رانا نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس
بررسی مزایا و معایب رانا پلاس

بررسی خودرو رانا پلاس

رانا نام یکی از خودرو های ایران خودرو می باشد که در نگاه اول متوجه شباهت بسیار آن به پژو 206 صندوق دار می شوید، این خودرو در سال 1388 برای اولین بار معرفی شد و پس از آن در سال 1391 دو تیپ آن یعنی LX  و EL به فروش رسید. پس از آن این شرکت تصمیم گرفت تا مدل دیگری از آن یعنی رانا پلاس را روانه بازار کند.

تغیراتی که در این خودرو صورت گرفته است مربوط به مشخصات ظاهری و اضافه نمودن برخی امکانات بیشتر بوده است و در بخش های فنی آن تغیری انجام نشده است.

درست است که رانا پلاس نسبت به مدل معمولیش دارای امکانات بیشتری است اما قسمت فنی آن از همان موتور 1.6 لیتری استفاده می کند.

موتور استفاده شده در خودرو های رانا این قابلیت را دارد که در محدوده 5800 دور در دقیقه 105 اسب بخار تولید نماید و اگر این محدوده به 4000 دور بر دقیقه برسد می تواند تا 142 نیوتون متر گشتاور را تولید کند.

 طی بررسی هایی که انجام شده است با ارسال نیرو به چرخ های جلو حداقل شتاب صفر تا صد رانا 12 ثانیه است و حداکثر سرعتی که دارد 189 کیلیومتر بر ساعت است.

طی بیانیه ای که ایران خودرو برای این خودرو اعلام کرده است میزان مصرف سوخت آن جهت استفاده های ترکیبی در شهر و بزرگراه معادل 6 لیتر می باشد که البته در زمان های استفاده واقعی این رقم بیشتر می شود.

فیلم نقد و بررسی خودرو رانا پلاس

جهت آشنایی بیشتر با این خودرو پیشنهاد می کنیم حتما ویدیو زیر را تماشا کنید.

بررسی مشخصات فنی رانا پلاس

وزن۱۱۳۴ کیلوگرم
طول۴۲۹۲ میلی متر
عرض۱۶۸۴ میلی متر
ارتفاع۱۴۵۳ میلی متر
پیشرانه۴ سیلندر TU۵ یورو ۵
حجم موتور۱.۶ لیتر
گشتاور۱۴۲ نیوتن متر
گیربکس۵ دنده دستی
قدرت۱۰۵ اسب بخار
شتاب ۰ تا ۱۰۰۱۲ ثانیه
سرعت۱۸۹ Km/h
مصرف ترکیبی در ۱۰۰ کیلومتر۶.۹ لیتر
حجم باک۵۰ لیتر
سنسور عقبدارد
ترمز ضد قفل ABSدارد
ترمز پارک برقیندارد
چراغ مه شکن جلودارد
چراغ مه شکن عقبدارد
نوع فرمانهیدرولیکی
تعداد ایربگ۲
سیستم تهویهدستی

بررسی امکانات و تجهیزات رانا پلاس

امکانات راناپلاس نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس
بررسی امکانات و آپشن های رانا پلاس

از اصلی ترین تغیراتی که رانا پلاس نسبت به مدل های معمولی داشته است در این می باشد که جهت بهبود داشبور در این مدل بخش هایی از آن تغیر کرده است. به طور مثال: طرح پارچه جدیدی برای رودری ها استفاده شده است، از طرح جدید تری برای جلو پنجره ها استفاده می شود، چراغ های جلو و عقب جدید شده است، روکش هایی که برای صندلی ها استفاده می شود مشابه روکش های پژو 207 است، استفاده از ایزوفیکس برای نصب صندلی کودک، استفاده کردن از دستگیره و زه جانبی همرنگ با بدنه خودرو، قرار گرفتن کلید های کنترلی بر روی غربیلک فرمان، استفاده از آیینه های جدید تری که مجهر به راهنما می باشد و در آخر دسته راهنما و برف پاککنی که در این مدل استفاده می شود شباهت بسایری به طرح های 206 دارد.

این موارد جزو تغیراتی بوده است که رانا پلاس نسبت به مدل معمولی داشته است.

اما در مورد تجهیزات ایمنی که در رانا پلاس اضافه شده است باید به موارد زیر اشاره نماییم:

سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، استفاده از کیسه هوای ایمنی برای سرنشینان خودرو، استفاده از سیستم ترمز مجهز به ای بی اس و ای بی دی، استفاده از سیستم هشدار دهنده مرکزی برای زمان های ورود غیر مجاز، سنسور عقب و سیستم عیب یابی هوشمند مالتی پلکس اشاره کرد.

امکانات اصلی دیگری که در خودرو ها استفاده می شود جزو موارد اصلی می باشد که به شرح زیر است:

کروز کنترل، لوگوی کرومی شکل ایران خودرو که بر روی فرمان قرار دارد، نمایشگر دمای محیط، سیستم های قطع مصرف سوخت در زمان ها تصادف، کلید های کنترلی بر روی فرمان خودرو، صندلی راننده قابلیت تنظیم ارتفاع دارد، آیینه های بغل دارای راهنما می باشد، استفاده از آیینه برقی جانبی و در آخر چراغ های جدید استفاده شده در جلو و عقب خودرو.

امکانات قرار داده شده در رانا پلاس:
ترمز و پایداری ترمز جلو دیسکی، عقب کاسه‌ای و مجهز به  ABS و EBD
کیسه هواکیسه هوای راننده و سرنشین
سیستم صوتیسیستم صوتی با چهاربلندگو به همراه کلیدهای کنترلی روی فرمان و توئیتر
دیگر تجهیزاتکنسول میانی – شیشه‌های برقی – آینه با تنظیم برقی – دسته دنده جدید – چراغ‌ها با گرافیک جدید – صندلی های جدید – قالپاق با طرح جدید – غربیلک فرمان با آرم کرومی – عایق صداگیر کاپوت – دسته راهنما و برف پاک کن جدید – زه های همرنگ بدنه

دانلود دفترچه راهنمای رانا پلاس

امنیت رانا پلاس

خودرو هایی همانند دنا و رانا که از محصولات داخلی می باشند از نظر ایمنی توسط هیچ نوع مرکزی تست نمی شود، با توجه به این موضوع و آمار هایی که گزارش می شود خیلی نمی توان به خودرو های داخلی دل خوش کرد.

البته که رانا پلاس نسبت به مدل های داخلی دیگر مقاوم تر به نظر می رسد اما مسئله ای که وجود دارد این است که این خودرو به حداقل تجهیزات ایمنی مثل دو کیسه هوا، ترمز ها ای بی اس، ایموبیلایزر و قفل مرکزی مجهز است.

البته شما می توانید پس از خریداری خودرو این موارد را تعویض کنید و از مدل های پیشرفته تری استفاده نمایید اما باید بدانید که خیلی نمی توانید به آپشن های کارخانه ای امیدوار باشید.

مزایا خودرو رانا پلاس

  • برخورداری از پیشرانه کم استهلاک با آلایندگی یورو 5

پیشرانه شانزده سوپاپ tu5 پژو جزو موتور های کم استهلاک و پر فروش در میان پیشرانه های داخلی به حساب می آید، از قابلیت های این پیشرانه به این موضوع اشاره کنیم که 105 اسب بخار به‌علاوه 142 نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده رانا ‌پلاس می‌گذارد.

علاوه بر این موضوع با توجه به استهلاک کمی که دارد میزان مصرف سوخت آن مناسب می باشد از این نظر جزو خودرو های مقرون به صرفه می باشد.

مخصوصا در این زمان که آلایندگی یورو 5 ضروری شده است از نظر محیط زیست هم این خودرو انتخاب مناسبی است.

بیشتر بدانید: استاندارد یورو ۵ در خودرو ها

  • فروانی قطعات یدکی خودرو

قطعات راناپلاس نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس
موتور راناپلاس چیست

یکی دیگر از مزایا رانا پلاس مربوط به فراوانی قطعات یدکی آن می باشد، همه ما دوست داریم که در زمان هایی خودرومان به هر دلیلی خراب می شود به راحتی بتوانیم قطعات مورد نظرمان را پیدا کنیم و با قیمت مناسب آن را خریداری کنیم.

خوشبختانه این موضوع در این خودرو وجود دارد و قطعات موتور و گیربکس آن در بازار فراوان است و با توجه به فروانی آن قیمت بسیار مناسبی هم دارد.

بنابراین اگر از گشتن به دنبال قطعات خودرو خسته شده اید و کمی راحتی می خواهید این خودرو می تواند این نیاز شما را تامین کند.

  • استفاده از تجهیزات رفاهی بیشتر نسبت به رانا LX

همان طور که در ابتدا مقاله اشاره کردیم رانا پلاس نسبت به مدل معمولی دارای امکانات بیشتری می باشد، برخی از امکانات رفاهی که در این مدل خودرو وجود دارد عبارت است از: حسگر پارک عقب، فرمان هیدرولیک همراه با دکمه های کنترل سیستم، ساعت دیجیتال، آیینه های بغل با تنظیمات برقی، استفاده از دو عدد کیسه هوا و …

معایب استفاده از رانا پلاس

  • کیفیت ساخت خودرو چندان دلچسب نیست

البته در همین ابندا بگوییم که این مورد تنها مربوط به رانا پلاس نمی باشد و اکثر خودرو هایی که داخل کشور تولید می شوند با همچین مسئله ای روبرو هستند، بنابراین نباید این مورد دل شما را بزند و موضوعی باشد که از خرید خودرو پشیمان شوید، اما به هر حال لازم بود آن را ذکر کنیم زیرا مسئله کیفیت یک نکته منفی برای خودرو به شمار می رود.

جدا از این موضوع در قسمت های قطعات منفی این خودرو مشکلاتی وجود دارد، یعنی کیفیت و اجزای موتور و گیربکسی که رانا پلاس استفاده شده است نسبت به محصول دگیری مثل تندر 90 در سطح پایین تری می باشد.

  • استفاده از عایق بندی ضعیف در کابین خودرو

عایق بندی ضعیفی که در کابین های خودرو استفاده شده است از دیگر نکات منفی این خودرو می باشد که ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد.

منظور این مورد این است که اگر شما در این خودرو بنشینید متوجه می شوید که صدا ها و نویز های محیط بیرون به راحتی از داخل ماشین شنیده می شود. علاوه بر آن در جاده های پر پیچ و خم لرزش ها در این خودرو بیشتر احساس می شود که این مورد هم بسیار آزاردهنده است.

  • فضای کمی که در ردیف دوم خودرو قرار دارد

فضای داخلی راناپلاس نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس
فضای داخلی رانا پلاس

فاصله بین محور چرخ‌های رانا پلاس معادل 2445 میلی‌متر است و یکی از کوچک‌ترین فاصله‌های محوری را دارد، به همین جهت فضایی که برای ردیف دوم این خودرو در نظر گرفته شده است در مقایسه با خودرو های دیگری همچون سمند، پرشیا، پژو 405 و … بسیار کم تر می باشد.

البته که در ابتدا ذکر کردیم کابین خودرو شباهت بسیاری به خودرو 206 دارد به همین جهت این خودرو نیز خیلی برای خانواده ها مناسب نمی باشد، مخصوصا اگر افراد قد بلند بخواهند در ردیف عقب بنشینند بسیار اذیت خواهند شد و فضا برایشان کوچک است.

با توجه به این مورد باید گفت رانا پلاس بیشتر مورد علاقه افراد جوان است تا خانواده های پرجمعیت.

طراحی ظاهری رانا پلاس

%name نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس
ظاهر رانا پلاس

اگر به ظاهر این خودرو نگاهی بیندازید اولین چیزی که متوجه آن می شوید چراغ های جدید است که در پیشانی خودرو قرار دارد، قاب داخلی این چراغ ها به صورت تاریک می باشد که جلوه بسیار بالایی در خودرو ایجاد کرده است.

علاوه بر این چراغ ها جلوپنجره خودرو هم تغیرات مثبتی داشته است، در این مدل خودرو از زنبوری هایی با طرح جذاب استفاده شده است که مورد علاقه بسیاری شده است.

اگر از نمای جانبی به این خودرو نگاهی بیندازید آیینه های برقی را مشاهده می کنید که مجهز به راهنما هستند، علاوه بر آن دستگیره های خودرو و زه های آن همرنگ با بدنه شده است.

در قسمت عقب خودرو نیز تنها تغیری که ایجاد شده است مربوط به چراغ های عقب است که تنها به این دلیل تغیر کرده است که بتوان علامت پلاس در کنار اسم رانا قرار داد.

به غیر از مواردی که به آن ها اشاره کردیم سایر بخش های خودرو همانند نسخه معمولی رانا است و تغیرات بسیار اندکی وجود دارد.

طراحی داخلی رانا پلاس

فضای داخلی راناپلاس نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس
فضای داخلی رانا پلاس

در قسمت های داخلی کابین رانا پلاس تغیراتی ایجاد شده است که زیبایی داخل خودرو را افزایش داده است، اگر این مدل را نسخه معمولی مقایسه کنید اولین چیزی که به چشمتان می خورد فرمان خودرو و کلید هایی که بر روی قرار دارد است.

جدا از آن در راناپلاس از صفحه نمایشی استفاده شده است که الگوی طراحی دور موتور و کیلومتر شمار بروی آن تغیر کرده است و مقدار صفحه بزرگتر شده است.

تفاوت بزرگ دیگری که وجود دارد مربوط به قسمت بالای داشبورد است، فضای خالی که در مدل های معمولی وجود دارد در این مدل با استفاده از نمایشگری دیجیتال جهت نشان دادن وضعیت خودرو، ساعت و دمای محیط پوشانده شده است.

فندک ماشین به کنسول ابزار و پشت اهرم تعویض دنده اضافه شده و همچنین خروجی‌های سیستم تهویه مطبوع اتاق و قاب اطراف کلیدهای کنسول مرکزی در نسخه رانا پلاس تغییر کرده است تا تنوعی در طراحی داخل کابین رانا ایجاد شده باشد.

صندلی هایی که در خودرو استفاده می شود شبیه به خودرو 207 می باشد که دارای روکش چرمی است. استفاده از این صندلی ها برای بسیاری از مصرف کنندگان دلچسب بوده است زیرا علاوه بر جلوه زیبایی که دارد حس بهتری را برای راننده و سرنشینان ایجاد می کند.

باتری رانا

مصرف سوخت رانا پلاس

یکی از مسئله هایی که همه ما در زمان خرید خودرو به آن توجه می کنیم میزان مصف سوخت خودرو است، با توجه به گران تر شدن بنزین این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

رانا پلاس همانند رانا معمولی خودرو کم مصرفی است، به این صورت که در مصرف ترکیبی و داخلی رانا پلاس 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و همچنین میزان مصرف آن در خارج از شهر به ازای هر 100 کیلومتر، حدودا 5.5 لیتر می باشد.

این مورد نشان از این دارد که بین این خودرو و رانا معمولی تفاوتی وجود ندارد و رانا پلاس جزو خودرو های کم مصرف ایرانی می باشد.

هزینه استهلاک رانا پلاس

استهلاک نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس
قیمت رانا پلاس

همان طور که در جریان هستید مقدار هزینه استهلاک خودرو نسبت به قیمت خودرو دارای تفاوت هایی می باشد، اما مسئله ای که وجود دارد این است که هر چه میزان قیمت ماشین افزایش یابد در نتیجه هزینه های مربوط به استهلاک خودرو افزایش پیدا می کند.

به همین جهت نه تنها خودرو رانا بلکه قصد خرید هر خودرویی که داشتید باید در ابتدا هزینه های استهلاک آن را بررسی نمایید زیرا یکی از شاخصه های مهم برای انتخاب خودرو می باشد که باید توجه بسیاری نسبت به آن کرد.

به صورت کلی هزینه هایی که برای خودرو باید پرداخت کنید علاوه بر بیمه شخص ثالث که واجب است، شمع خودرو می باشد که باید در هر 50 هزار کیلومتر تعویض کنید.

در این میان هزینه تعویض لنت های جلو و عقب نیز وجود دارد، دیگر آنکه تسمه تایم در هر 60 کیلومتر رانندگی به تغویض احتیاج پیدا می کند.

اگر فرض را بر این بگذاریم که خودرو دچار خرابی نشود دیگر هزینه های جانبی مربوط به لاستیک و باتری خودرو است که چند سالی یک بار پیش می آید.

رنگ های عرضه شده رانا پلاس

رنگ هایی که تا کنون برای این خودرو عرضه شده است عبارتند از: مشکی، خاکستری، قرمز، سفید و نقره ای. این رنگ ها به صورت استاندارد و توسط کارخانه تولید می شود اما اگر شما به رنگ دیگری علاقه داشته باشبد می توانید به صورت سفارشی آن را تهیه نمایید.

همچنین بخوانید: نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا

در آخر خرید رانا پلاس پیشنهاد می شود یا نه؟

%name نقد و بررسی مزایا و معایب رانا پلاس
بررسی مزایا و معایب رانا پلاس

رانا پلاس با توجه به امکانات بیشتری که دارد قطعا دارای قیمت بیشتری نسبت به مدل معمولی است، با توجه به این که این امکانات تنها در ظاهر است و از لحاظ فنی تغیر چندانی نکرده است نمی توان گفت این خودرو ارزش خرید را دارد، نظر ما این است که اگر این مبلغ را در اخیتار دارید می توانید به سراغ خودرو های بهتری بروید که علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند از نظر فنی نیز بهتر می باشند.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و تواسنته باشیم شما را به خوبی با مشخصات و مزایا و معایب رانا پلاس آشنا نماییم. در صورتی که شما تجربه ای در استفاده از این خودرو دارید خوشحال می شویم نظر خود را با در میان بگذارید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
27 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
سعید
سعید
2 سال پیش

درود و سپاس کسایی که خودروی ایرانی میخواهند رانا پلاس گزینه خوبی ست چون باپیشرانه تی یو فایو پرشیا و خودروهای دیگر هم سطح

جواد
جواد
در جواب  سعید
2 سال پیش

سلام من 9 ماهی که این ماشین رو گرفتم راضیم مشکلی تا بحال پیش نیامد و بنظرم با این مشخصات نس بت به ماشین های دیگر ارزان تر و مناسبتر هست

ساسان
ساسان
2 سال پیش

باعرض ادب و احترام، در آخر مقاله فرمودید که اگر این مبلغ را دارید ،می‌توان خودرو بهتری تهیه کنید، اگه امکانش هست بگین چه خودروئی؟؟؟؟

مرتضی
مرتضی
1 سال پیش

تقریباً همه موارد که گفته شده دست هست مگر مصرف سوخت
ترکیبی از 6.80تا7.5
جاده6.5تا7

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مرتضی
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.
اطلاعاتی که در این مقاله قرار داده شده از یک جامعه آماری گسترده و تست چندین دستکاه خودرو برداشت شده و به صورت میانگین و تقریبی ارائه گردیده است.
در این صورت با توجه به سلامت فنی خودرو و قطعات مربوطه، یک خودرو می تواند کمتر یا بیشتر از این آمار ارائه شده مصرف سوخت داشته باشد.

صابر تیموری
صابر تیموری
1 سال پیش

آقا نخری ضرر کردی.من قبلا SLXداشتم قبل رانا خریدن هم پارس TU5داشتم و الان رانا پلاس.درکل آپشن های بهتری نسبت به پارس داره و نرمی خودرو یکی با پارس و SLX…فقط یه مشکل اونم باتری ضعیفتری نسبت به رانا معمولی انداختن روش.بابت دریچه گاز برقی هم پیش کاربلدش رفتم‌گفتن‌که باعث طول عمر خودرو و موتور میشه.من که لاستیک۲۰۵ انداختم زیرش نسبت به ۱۸۵ که کارخونه زیرش بود خیلی تغییر تعادل رو حس کردم.صندلی های پشتش هم مث ۲۰۶ و ۲۰۷ جادار نیست در مقایسه با سمند و پارس پژو

علیرضا
علیرضا
1 سال پیش

سلام
۶ ماه است رانا پلاس دارم خیلی راضی هستم ، برای خریدش شک نکنید…

علی عباسی
علی عباسی
1 سال پیش

ماشین خیلی خوبیه
۷سال اس دیv8روندم وقصدداشتم مدل۹۹یا۴۰۰اس دی بخرم
ولی بعدبررسی راناپلاس خریدم
فنی همون اس دی v8هست ولی دیزاین به روزترودرکل ماشین نرم ودلنشین تره

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط علی عباسی
محمد
محمد
1 سال پیش

ماشین رانا پلاس سال 99 سقف فلزتحویل گرفتم بهتر سقف شیشه تو بارندگی و خدا شکر از موقعی زیر پام هس مشکل موتوری نداره به بهانه که حالا گارانتی داره بعد این همه سواری تسمه دینام یکم صدا میداد رفتم نمایندگی عوض کردم خوب شد به هر روشی رو این ماشین سرعت مشکل براش پیش بیاد تا گارانتی تمام نشده ولی خدا شکر مشکل براش پیش نیامده فوق العاده نرم کم استهلاک کم مصرف دیدگاه نسبت 206و محصولات سایپا گزینه خوبی هس بروز تر موتور تیو5 نسبت پارس ارزان تر جذاب تر پارس شتاب حرف نداره به یقین میگم از… خواندن ادامه ...

امیر
امیر
1 سال پیش

من خیلی راضیم ولی آمپر آبش وسط میمونه پایین‌تر نمی یاد الان زمستانه هوا گرم بشه مصیبت نمیشه؟

احسان
احسان
در جواب  امیر
8 ماه پیش

سلام این ماشین همینجوریه همیشه وسطه

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام،من ۲۰۶،پرشیا،ام وی ام۳۱۵،زانتیا،همه ماشینها روازصفرداشتم وفروختم الان رانا دارم،شک نکن بخرش عالیه راناپلاس،نرمی ماشین مخصوصا ازروی موانع وسرعتگیر کاملا مشخصه،پیشنهادنمیکنم سرعت بالا رو ولی اتوبان خلوت و۴بانده نصف شب تست گرفتم،خیلی راحت ۲۰۰میره،روغن وسرویس تونمایندگی انجام بدین،نگران هیچی نباشین،البته به زانتیا که صفرداشتم نمیرسه که باتوجه به اینکه تولید نمیشه ،بهترین گزینه راناپلاس هست،توسینه کش سربالائی اتوبان بابار سنگین راحت ۱۸۰میره….

کوروش
کوروش
در جواب  محمد
9 ماه پیش

این مدل حرف که من همه چی داشتم و حالا یه لگن رو تعریف کنه یعنی چاخان

یه ماشین کاملا معمولیه

Hadi
Hadi
1 سال پیش

با سلام به تمام دوستان
من یک مشگلی که ماشینم داره مصرف سوخت خیلی بالای داره
ماشین من مدل ۱۴۰۰ برج ۶ هست (رانا پلاس)
نمایندگی شمع و وایر عوض شد ولی بازم مصرفش
رفته بالا
بردم نمایندگی ولی میگن مصرف ماشین درست
و بالا هم نیست
بیرون هم که بردم چک کردن گفتن مناسب میسوزه
ولی 40لیتر بنزین میزنم کلن ۲۸۰تا داخل شهر بیشتر
راه نمیره
و ماشین هم درست داره کار میکنه
نه ریپ میزه و نه بوی خامی از اگزوز میزنه
اگه رای هست به من بگید با سپاس فراوان

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Hadi
1 سال پیش

با سلام مصرف سوخت هیچ خودرویی در داخل شهر قابل پیش بینی و یکسان نیست. به این دلیل که خودرو می تواد به روش های مختلفی گرم شود و به روش های مختلفی استفاده شود و در ترافیک های شهری مختلف کار کند، بنابراین با توجه به تمامی آیتم های بیان شده، میزان مصرف خودروها قابل پیش بینی نیستند و حتی در هر مرتبه سوخت گیری و استفاده نیز با مراتب گذشته متفاوت خواهد بود. با توجه به توضیحاتی که بیان نمودید احتمال می رود که خودروی شما مشکل مصرف سوخت اضافه نداشته باشد ولی برای اطمینان بیشتر و بررسی… خواندن ادامه ...

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  Hadi
1 سال پیش

مشکل به عوامل مختلفی مربوط هست که تشخیصش به این آسونی نیست و ممکنه خطای چراغ چک هم نداشته باشه میتونه از نیم سوز شدن کوئل هم باشه. توصیه میکنم یک بار ریمپ اصولی توسط یه کاربلد انجام بدین چون بدلیل استاندارد آلایندگی یورو پنج مشکلات مصرف زیاد گریبانگیر خودروهای جدید هست اما مال شما غیر نرمال هست.

سجاد
سجاد
در جواب  Hadi
1 سال پیش

سلام کیفیت بنزین برخی شهرها متفاوته

بهراد
بهراد
در جواب  Hadi
1 سال پیش

دوست گرامی در دفترچه خودرو میزان مصرف 10.7 اعلام شده و فقط مصرف جاده این ماشین پایین هست .

بهراد
بهراد
در جواب  Hadi
11 ماه پیش

دوست عزیز دفترچه خودرو رو اگه مطالعه کنین مصرف سوخت داخل شهر رو نزدیک 11 لیتر اعلام کرده که عملا با مصرف در جا به 12 الی 13 لیتر میرسه پس ماشینت درست کار میکنه .

آخرین ویرایش 11 ماه پیش توسط بهراد
حسام
حسام
در جواب  Hadi
9 ماه پیش

من رانا پلاس 99 دارم بیشتر مسیرم داخل شهر هستش،یک باک میزنم راحت 480 کیلومتر تابستان باکولرمیره،وخیلی ازاین ماشین راضی هستم .

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
1 سال پیش

ببینید دوستان من نظرم رو قبلا یک بار مفصل در مورد این خودرو توضیح دادم اینبار با نزدیک به 2 سال استفاده روزمره از این خوردرو نظرم رو حول محور فنی خودرو بصورت کامل ذکر میکنم امیدوارم که مورد توجه دوستان قرار بگیره: همینطور که اکثرا متوجه شدید شایدم نشدید! بدلیل الزام استفاده از یورو 5 اجباری روی تمامی خودروهای تولید داخلی از پایین رده مثل ساینا و تیبا و کوییک بگیر تا بالارده مثل خودروهای مونتاژ چینی و دنا و تارا و… و به دلیل اینکه برای رسیدن به یورو 4 و 5  نیاز به بروزآوری پیشرانه خودرو هست… خواندن ادامه ...

میثاق
میثاق
در جواب  هادی خرم نیا
1 سال پیش

هادی جان سلام خب شما کجا بردی این کارارو کردی ، و مپتو معاینه فنی به مشکل نمیخوری؟

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  میثاق
1 سال پیش

معاینه فنی برای 4 5 سال بعد از این خودرو هست الان صفره خودرو و ما هم حذف کاتالیزور و تغییرات غیر استاندارد ندادیم که معاینه فنی رد کنه. صرفا تغییر در پارامترهای سخت گیرانه یورو پنج بود که ماشین دوباره عین تی یو فایو های چند دهه پیش جون دار شده. معاینه فنی هم فرمالیته بررسی میکنه که استاندارد آلایندگی شما ایراد نداشته باشه اگه همه خودروهای ایران رو معاینه فنی روی یوروپنج تست میکرد این همه پراید و تیبا و پژوهای قدیمی یورو 2 و 3 معاینه فنی قبول نمیشدن.

هادی
هادی
در جواب  هادی خرم نیا
10 ماه پیش

ممنون میشم چندتا از این مراکز معتبر ریمپ کردن خودرو رو معرفی کنید

هادی خرم نیا
هادی خرم نیا
در جواب  هادی
9 ماه پیش

فعلا تنها مرکز ریمپ استاندار و مطمئن زیر نظر افراد کاربلدی که میشناسم مجموعه کاراکال هست که تو اکثر شهرهای بزرگ کشور نمایندگی فعال دارن کافیه برید تو سایتشون و در قسمت نمایندگی شهر مورد نظرتون رو بزنید و آدرس و تلفن رو گیر بیارید.

رضا
رضا
8 ماه پیش

با سلام خدمت دوستان ،اولا تولید های جدید کیفیت خودرو ها پایینتر اومده ،این چه مدل ویژگی یه خورد و به روز شده که زه هم رنگ ،یا تیغ جدید برف پاک کن ،ساعت دیجیتال ،اینا آپشن ،خدایی،داشبورد خودرو های جدید شده پلاستیک بی کیفیت تو سریعترین زمان سرو صدای قابل توجه میده بدون امکان رفع مشکل،اگه آینه راهنمادار آپشن ،حرفی ندارم .متاسفم که این نسل از خودرو ها برند حساب میشن،وقتی مطالعه کافی ندارید ،قطعات رانا از کجا تهیه میشه باید اینجوری تحسین کنید

علی رضا
علی رضا
3 ماه پیش

با سلام اگه این ماشین دارای فرمون برقی بود و اتومات بود و فاصله صندلی‌های عقب بیشتر بود و کلیدهای شیشه بالا برها روی دربها نصب میشد و چرخهای عقب دیسکی بود و سانروف داشت و کلید استارت دکمه ای داشت و سنسور باران داشت و رینگ الومینیومی داشت حرف نداشت

مشاوره رایگان و ثبت سفارش