3.4
(1210)

شاهین (رهام) نام جدیدترین سدان مجموعه خودروسازی سایپا است که در این مطلب از کیان باتری به بررسی شاهین به صورت همه جانبه و ارزش خرید آن خواهیم پرداخت.

شاهین 2 نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
نقد و بررسی خودرو شاهین

خودرو شاهین سایپا

شاهین نامی فارسی است كه در فرهنگ لغت دهخدا به نوعی پرنده‌ی شکاری از خانواده‌ی باز منتسب شده است و استایل مدل سدان به عنوان اولین خودروی تولید شده از این پلتفرم با الهام از این پرنده‌ی شكاری طراحی شده است.

شاهین با استفاده از موتور ۱۴۹۷ سی سی M۱۵ Turbo Charger، گیربكس دستی ۵ سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولادهای با استحكام بالا، به بازار عرضه شده است تا رقابت را در بازار خودروهای هم كلاس خود دو چندان نماید.

مشخصات کلی شاهین
ابعاد
طول(mm)۴۴۴۶
عرض(بدون در نظر گرفتن آینه ها)(mm)۱۷۷۱
ارتفاع(mm)۱۴۹۰
فاصله دو محور عقب و جلو(mm)۲۶۵۰
وزن(kg)۱۲۷۸
ظرفیت صندوق عقب (لیتر)۴۲۰
ابعاد نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
ابعاد خودرو شاهین

نقد و بررسی خودرو شاهین سایپا

شاهین یکی از محصولات سایپا می باشد که برای اولین بار در سال 97 توسط مجموعه سایپا به نام سایپا رهام رونمایی شد که با استفبال عموم روبرو شد چرا که این خودرو نسبت به سایر اتومبیل های نسل قبلی خود، چند پله بالاتر می باشد و مهندسی کاربردی تری برای این اتومبیل بکار گرفته شده است. اما بنابر درخواست هایی که به مجموعه سایپا شد، نام این اتومبیل از «رهام» به «شاهین» در سال 98 تغییر یافت که هدف اصلی از این تغییر نام هم حفاظت از پرنده شاهین ایرانی بود.

shahin نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
نظرات کارشناسان در مورد خودرو شاهین
خودرو شاهین

لازم به ذکر است که شاهین در دو نسخه G و S رونمایی شده است که تفاوت چندانی ندارند و در ادامه به بررسی هر دو مدل خواهیم پرداخت. اما با نگاه کلی به ظاهر این خودرو، می توان متوجه امنیت این خودرو شد که این یک واقعیت می باشد چرا که خودرو شاهین در تست تصادف موسسه euroNCAP توانست به 3 ستاره ایمنی برسد و این در حالی است که ویدیو آن در صفحات مجازی با بازدید بسیار زیادی روبرو شد. در ادامه این مطلب، قصد داریم شما را با خودرو شاهین هرچه بیشتر آشنا سازیم. همراه ما باشید.

فیلم بررسی کامل خودرو شاهین سایپا

مشخصات فنی شاهین سایپا

گيربكس
نوع گيربكس5 سرعته دستي
موتور
نوع موتورM15 Turbo Charger
حجم موتور (cc)۱۴۹۷
حداكثر قدرت (hp/۵۰۰۰rpm)۱۱۰
حداكثر گشتاور (Nm/۲۵۰۰rpm)۱۷۸
استاندارد آلایندگییورو۵
مصرف سوخت
ظرفیت باك (لیتر)۴۷
سیستم تعلیق
سیستم تعلیق جلومك فرسون
سیستم تعلیق عقبTorsion Beam
رينگ و تاير
رينگ۱۵ اينچ آلومينيومی
سايز تاير185/65R15
فرمان
نوع فرمانبرقي
سیستم ترمز
ترمز جلوديسكی خنك شونده
ترمز عقبدیسكی
ترمز دستیمكانيكی

دانلود دفترچه راهنمای شاهین سایپا

طراحی ظاهری خودرو شاهین سایپا

پس از مواجهه نخستین با  ماشین سایپا رهام (شاهین) احتمالا شما نیز همچون بسیاری از افراد دیگر متوجه زیبایی نسبی این خودرو به ویژه در قیاس با بسیاری از محصولات دیگر سایپا نظیر انواع تیبا، پراید و غیره خواهید شد و بر آن اذعان خواهید کرد.

شاهین نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
مزایای خودرو شاهین

با این حال نمی‌توان تمام این زیبایی و جذابیت ظاهری خودرو شاهین در قیاس با خودروهای تولید داخل را تماما به پای شرکت سایپا و تیم طراحی این خودرو نوشت؛ زیرا همان‌طور که در ابتدای بحث به آن اشاره شد، خودرو سایپا رهام شباهت بسیار زیادی به ولکس سی30 داشته و قطعا از طراحی ظاهری سدان چینی مذکور در بحث ترسیم شمایل سایپا رهام الهامات بسیاری گرفته شده است.

حتی می‌توان پا را فراتر گذاشت و خودرو سایپا رهام را فیس لیفتی نسبتا جذاب از ولکس سی30 در نظر گرفت. به هر حال طراحی خوشایند این خودرو به ویژه شمایل اسپرت چراغ‌های جلو، طرح سه بعدی و دلپسند سپر به همراه حالت ساده اما خوشایند جلوپنجره، چهره‌ای زیبا و مطابق با سلیقه بسیاری از مشتریان ایرانی برای خودرو شاهین به ارمغان آورده‌ است.

حضور برخی حجم پردازی‌های معقول و منطقی در نواحی جانبی و روی درپوش موتور سبب شده تا نمایی خوش‌تراش و نسبتا عضلانی را در بدنه این سدان کوچک ایرانی شاهد باشیم. فرم نسبتا زیبای چراغ‌های دوتکه عقب، به جز بخش کوچکی از آن که به نظر می‌رسد به اجبار روی درب صندوق جانمایی شده، نمایی جذاب و عامه‌پسند را به کمک طراحی خوشایند سپر و درب صندوق برای این بخش از سایپا شاهین در پی داشته است.

با این حال به نظر می‌رسد بخش کوچک چراغ‌های عقب که با فرم هندسی نامتناسب و ساده روی درب صندوق ضمیمه شده است، تاثیری نامطلوب بر هماهنگی بصری اجزای این قسمت از خود بر جای گذاشته باشد.

به طور کل طراحان سایپا رهام موفق شده‌اند المان‌های اصلی طرح بدنه این خودرو را به شیوه‌ای نسبتا هماهنگ و معقول و در قالب بدنه‌ای زیبا و چشم‌نواز در کنار یکدیگر قرارداده و آن را در چهارچوب خودرویی عامه‌پسند و مناسب برای بازار ایران به سرانجام برسانند.

پیشنهاد میشود با ” کارخانه های تولید باتری در ایران ” آشنا شوید

طراحی داخل ماشین شاهین سایپا

فضای کابین سایپا رهام نیز در نوع خود و در مقایسه با بسیاری از تولیدات دیگر این شرکت، جذاب و مدرن‌تر به نظر می‌رسد. طراحی تقریبا زیبای کنسول میانی داشبورد به همراه فرم مناسب غربیلک فرمان خودرو و حالت اسپرت پنل کیلومتر شمار پشت آن، جلوه‌ای چشم‌نواز و تقریبا همه‌پسند از فضای داخلی رهام به نمایش می‌گذارد.

سطح کیفی متریال کابین نیز  گرچه احتمالا چندان مرغوب نخواهد بود اما می‌توان انتظار داشت که نسبت به سایر محصولات سایپا نظیر کوییک و …، از متریال با کیفیت‌تری در ساخت کابین این خودرو بهره گرفته شود.

فضای داخلی شاهین نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
داخل شاهین سایپا

همچنین با توجه به آن که هنوز سایپا رهام به صورت رسمی توسط محققان و خبرنگاران حوزه خودرو مورد بررسی قرار نگرفته است، نمی‌توان پیرامون فضای داخلی و کیفیت آن به طور دقیق اظهارنظر کرد، اما به نظر می‌رسد که حضور چهار سرنشین بزرگسال با قد متوسط در این خودرو با محدودیت و تنگناهای خاصی مواجه نباشد.

صندوق عقب سایپا رهام نیز حدود ۴۲۰ لیتر فضا در اختیار وسایل و اسباب کاربران قرار داده و حجم آن جهت مسافرت‌های خانوادگی کاملا قابل قبول و مناسب خواهد بود. به طور کلی طراحی داخلی سایپا شاهین در نوع خود جذاب و کاربردی به نظر رسیده و می‌تواند نظر مساعد مشتریان این بخش بازار را تا حد زیادی نسبت به خود جلب سازد.

امکانات و آپشن های خودرو شاهین

تجهیزات ایمنی و رفاهی
سانروف
استارت دکمه ای
ورود به خودرو بدون كليد PEPS
مولتی مدیا با نمايشگر ۷ اينچ + USB
دوربين عقب
سنسور پارك دنده عقب
كنترل صدا از روی فرمان
صندلی با روكش چرم
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
دستگيره آسان‌بازشو
كليد تاشونده
سیستم پايش فشار باد تاير TPMS
نشانگر تعویض دنده
چراغ روشنايي روز (Day Light)
چراغ‌های اتوماتيك (Auto Light)
چراغ همراهی تا درب منزل
مه‌شكن جلو و عقب
GPS (سيستم ناوبری)
نمايش دمای هوای بيرون
كيسه هوای راننده و سرنشین جلو
مجهز به سيستم ترمز ABS
توزيع الكترونيكی نيروی ترمز EBD
هشداردهنده ديداری و شنيداری بستن كمربند ايمنی
آينه جانبی تاشونده برقی
شيشه بالابر برقی جلو و عقب
سيستم هشداردهنده امنيتی
سيستم ضد سرقت (immobilizer)
كامپيوتر سفر
صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی كودك (Iso Fix)
صندلی راننده دستی ۶ حالت و صندلی مسافر ۴ حالت

رنگ های عرضه شده شاهین

رنگ هایی که تاکنون برای خودرو شاهین مشخص شده اند عبارتند از رنگ های مشکی، سفید، قرمز و آبی که بعد از تولید انبوه این خودرو اگر تصمیم به خرید نسخه سفارشی دارید، می توانید از طریق نمایندگی های سایپا اقدام به درخواست رنگ سفارشی نمائید.

تفاوت شاهین s و g

شاهین G همان شاهین S می باشد و تغییرات آنچنانی بین این دو خودرو احساس نمی شود و تنها آپشن های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند. این نام گذاری در تابستان سال ۹۹ توسط مجموعه سایپا ایجاد شد که سایپا شاهین، به دو مدل s و g تغییر یافت. شاهین S، نسخه ای است که آپشن های کمتری دارد اما شاهین G، نسخه ای است که آپشن های بیشتری دارد. منظور از آپشن هایی که در نسخه g وجود دارند اما در نسخه s وجود ندارند، عبارتند از؛

  1. مولتی مدیا ۷ اینچی
  2. دوربین عقب
  3. دکمه های کنترلر روی فرمان
  4. تهویه اتوماتیک
  5. سانروف
AutomobileFa Saipa Shahin S Shahin G Specs نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
بررسی تفاوت ماشین شاهین S و G

مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا

شاهین یا رهام از مزایای نظیر: طراحی ظاهری جذاب، طراحی داخلی مناسب، کابین با گنجایش قابل قبول، گستردگی خدمات پس از فروش به ویژه با توجه به یکسان بودن اساس پیشرانه با سایر خودروهای ملی سایپا نظیر تیبا و ساینا برخوردار خواهد بود. از طرف دیگر هنوز نمی‌توان به طور قطعی پیرامون ضعف‌های فنی و نقاط ضعف این خودرو پیش از حضور رسمی آن در بازار اظهارنظر کرد.

article 637417312554004240 thumb 960 542 نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
مشکلات شاهین سایپا

تجربه رانندگی با سایپا شاهین

  صندلی‌های شاهین گرچه چندان آزاردهنده نیستند اما احتمالا برخی افراد آنها را کمی سفت بدانند و یا از فرم ارگونومیک آن‌ها خیلی رضایت نداشته باشند که البته بسته به سطح توقع شما از چنین خودرویی، این مسئله می‌تواند متفاوت باشد.

راننده تسلط نسبتا مناسبی به بخش جلو خودرو و همچنین قسمت‌های کناری سایپا شاهین دارد. پس از آن که موتور خودرو روشن شد، در ابتدا صدای زیادی وارد کابین نخواهد شد اما در دورهای بالاتر به دلیل وارد مدار شدن توربوشارژ، صدای غرش موتور بیش‌ازپیش درون کابین احساس می‌شود.

از لحاظ چابکی نیز همان‌طور که اشاره کردیم، این خودرو خیلی خارق‌العاده عمل نمی‌کند و در سطح محصولات نه‌چندان چابک بازار ظاهر شده است؛ بنابراین نباید از آن انتظار عملکرد پرشتاب و سریع به ویژه در حالت شتاب ثانویه را داشته باشید.

البته با فرآیند ریمپ می‌توان تا حدی بر مشکلات ناشی از عدم چابکی خودرو فایق آمد و شتاب بهتری برای سایپا شاهین رقم زد ولی این مورد به دلیل امکان بروز مشکلات فنی و یا از گارانتی خارج شدن پیشرانه، چندان توصیه نمی‌شود.

سیستم تعلیق تا حد امکان می‌تواند ضربات ناشی از ناهمواری‌های روی جاده را درون خود جذب کند اما با این حال نمی‌توان گفت که شاهین سواری تماما نرمی را ارایه می‌دهد؛ بلکه می‌توان کیفیت سواری آن را نه خیلی خشک و نه خیلی نرم برآورد کرد.

قدرت ترمزها نیز به دلیل بهره‌مندی از انواع دیسکی در تمام چرخ‌ها تقریبا متعادل برآورد می‌شود و مشکل خاصی از این بابت برای شاهین سایپا وجود ندارد. در این بین فقدان سیستم کنترل کشش و پایداری تاحدودی احساس می‌شود؛ چراکه به دلیل فاصله محوری نسبتا بزرگ بهتر بود از این نوع سامانه جهت حفظ بیشتر چسبندگی و پایداری خودرو به ویژه در مسیرهای لغزنده استفاده شود تا شاهین حین دور زدن مانورپذیری مطمئن‌تری ارایه دهد.

article 637496732204077136 thumb 960 542 نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
بررسی تصاویر شاهین سایپا

 شاهین بخریم یا نه؟ بررسی ارزش خرید

خودرو سدان سایپا شاهین از ویژگی هایی همچون، تجهیزات زیاد، طراحی قابل قبول بدنه، ایمنی خوب و موتور توربو شارژ بهره مند است. این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده و قیمت رسمی آن هنوز در هاله ابهام قرار دارد.

با وجود ویژگی های نام برده این خودرو می تواند رقیب خودروهایی همچون پژو پارس، آریو اتوماتیک، دنا پلاس و برلیانس H230 شمرده شود. اما تا زمان عرضه رسمی این خودرو به بازار باید منتظر قیمت نهایی و لیست تجهیزات آن باشیم.

هزینه استهلاک شاهین

مشخصات فنی شاهین نقد و بررسی مزایا و معایب خودرو شاهین سایپا
بررسی ایرادات خودرو شاهین

از زمانیکه شما اقدام به خرید خودرو می کنید و از آن استفاده می نمائید، می بایست در طول زمان و کیلومترهای مشخص اقدام به تعویض برخی قطعات کنید چرا که در گذشت زمان دیگر کارایی خود را از دست خواهند داد که به این فرایند استهلاک خودرو گفته می شود و به نسبت قیمت خودرو متغیر می باشد و از این رو هزینه استهلاک هیچ خودرویی مشابه خودرو دیگر نیست مگر آنکه قطعات موتوری و بدنه آن مشابه یکدیگر باشند. با این وجود از آنجائیکه هنوز خودرو شاهین به بازار عرضه نشده است، در ادامه صرفا برخی از قطعات آنرا بصورت حدودی بررسی خواهیم کرد.

اولین هزینه ای که شما باید برای خودرو خود در طول سال نمائید، هزینه بیمه شخص ثالث آن می باشد که حدودا بین ۲.۴۰۰.۰۰۰ الی ۲.۶۰۰.۰۰۰ تومان می باشد و این هزینه پایه می باشد و سالانه افزایش خواهد یافت. برای مثال در سال ۱۴۰۱ دیگر این قیمت نخواهد بود. یکی دیگر از قطعاتی که بهتر است هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض شود که هزینه خرید ۴ شمع خودرو شاهین حدودا بین ۲۰۰ هزار تومان الی ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین با سر و صدا در آمدن لنت ها هم باید اقدام به تعویض آنها نمائید که برای تعویض همزمان آنها هم باید حدودا بین ۵۰۰ الی ۷۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

برای خرید یک جفت لاستیک باید حداقل ۱.۷۰۰.۰۰۰ الی ۲.۳۰۰.۰۰۰ تومان هزینه کنید که برای خرید دو جفت لاستیک باید حداقل ۳.۴۰۰.۰۰۰ و حداکثر ۴.۶۰۰.۰۰۰ تومان هزینه کنید که مجددا قیمت آن هم متغیر می باشد.

همچنین یکی دیگر از قطعاتی که باید در گذشت زمان و هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض کنید، تسمه تایم می باشد که حداقل باید ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر باید ۷۰۰ هزار تومان برای این قطعه در نظر گرفت. از این رو با در نظر گرفتن حداقل قیمت های گفته شده، در طول سال باید حدودا ۷ میلیون تومان برای این خودرو هزینه کنید.

باتری مناسب خودروهای سایپا

و در نهایت

خودرو سایپا شاهین یک سدان سایز متوسط از شرکت خودروسازی سایپا می باشد که برای نخستین بار در سال 97 با نام رهام رونمایی شد و پس از مدتی به نام شاهین تغییر یافت. این خودرو با موتور 1.5 توربو شارژ در دو نسخه دستی و اتوماتیک در شش تیپ به بازار عرضه خواهد شد و با خودروهایی همچون دنا پلاس و آریو به رقابت خواهد پرداخت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
207 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
پراید
پراید
2 سال پیش

۱۶ ثانیه در حد فاجعه است شتاب پراید هم از این خودرو بیشتره با توجه به صدایی که از m15 سراغ دارم این خودرو ۲۵۰ تا ۲۸۰ بیشتر نمی ارزه

Mmmm
Mmmm
در جواب  پراید
2 سال پیش

سلام دوست عزيز شتابش 13.4 در آزمايشات ثبت شده و خيلي هم خوبه و صداي m15 خيلي هم خوبه

پوريا
پوريا
در جواب  پراید
1 سال پیش

من زمان نگرفتم اما حسي بخوام بگم شتابش نزديكه به ماشين قبليم كه ٢٠٧ بود.

رضا
رضا
در جواب  پوريا
1 سال پیش

دقیقا با 207 منم که قبلا داشتم فرقی نداره و خیلی عالیه، بیشتر هر شخصی که این ماشین رو تو عمرش ندیده داره نظرهای منفی میده، حداقل دروغ نگفتن سخت نیستا

امیر علی
امیر علی
در جواب  رضا
9 ماه پیش

من هم یک دنا پلاس داشتم. فروختم و شاهین گرفتم. انصافا از هر نظر بهتره . نرمی و شتاب و بخصوص ظاهر شیک‌ و آپشن‌های مدرنی که روش نصب شده

امیرحسین
امیرحسین
در جواب  پراید
1 سال پیش

12 ثانیه ثبت شده وقتی که اپدیت شد

سام
سام
در جواب  پراید
9 ماه پیش

مگه قراره تو‌جادههای ایران مسابقه بدیم ؟ همین که ایمنی بالا و آپشن‌های فعال و بدرد بخور داشته باشه کافیه. از یاد نبریم که انتخاب محدودی داریم.

سام
سام
در جواب  پراید
9 ماه پیش

من که خودم در اتوبان بابایی تست کردم صفر تا صد را حدود 13 ثانیه رفت. خیلی راحت و بدون فشار آوردن زیاد به موتور.
در ضمن مگه قراره هر روز تو‌ مسابقه شرکت کنیم که مهم باشه ؟ شاید در طول مدت ده سال حداکثر یک بار یا دو بار بشه که نیاز به شتاب اولیه کم‌ داشته باشیم.‌ مهم دوام بالای قطعات موتور و راحتی و ایمنی سرنشینان هست.

علی شاهین جی
علی شاهین جی
در جواب  پراید
9 ماه پیش

چرا وقتی دست به ماشینی نمیرسه الکی خرابش میکنی؟؟؟

نیما
نیما
در جواب  علی شاهین جی
4 ماه پیش

کاملا درست میفرمایید.

علی شاهین جی
علی شاهین جی
در جواب  پراید
9 ماه پیش

ادم دروغ گویی مثل شما ندیدم تاحالا

علی شاهین جی
علی شاهین جی
در جواب  پراید
9 ماه پیش

۱۳ ثانیه هست دروغ گویی تو ادمی که حتی این ماشین رو از تزدیک ندیدی نظر نده الکی

امیر
امیر
در جواب  پراید
9 ماه پیش

نمیدانم این تست را چگونه گرفته. البته ماشین هنوز خشک است و آب بندی نشده . ماشین من که سه ماهه دارمش صفر تا صد را حدود دوازده ثانیه می‌ره. در ضمن مگه قرارها تو خیابان و‌حادههای کشور مسابقه بدیم ؟ مهم ایمنی و راحتی این ماشین هست . من ابتدا از خیلی چیزها اطلاع دقیقی نداشتم و فکر میکردم ماشین ایراد داره! کم کم همه چیز حل شد . الان بسیار نرمتر و پر شتابتر از روزهای اول سده.

امیر علی
امیر علی
در جواب  پراید
8 ماه پیش

مگه قرارها تو رالی پاریس داکا شرکت کنی که شتاب اولیه برات آنقدر مهمه؟. مهم ایمنی بالا و زیبایی و راحتی ماشین هست. از نظر مسایل فنی در مقایسه با دیگر محصولات ایرانی و مقدار هزینه که باباش دادی خیلی بهتره .

احمد دهقانی
احمد دهقانی
2 سال پیش

سلام من 10 روز است که ازاین ماشین استفاده می کنم از ماشین راضی هستم

Shmk
Shmk
در جواب  احمد دهقانی
2 سال پیش

سلام ماشین های که باهاش رانندگی کردین چی بوده

امیر علی
امیر علی
در جواب  Shmk
8 ماه پیش

من که قبلا چند سال ال نود داشتم.
شاهین از نظر زیبایی و راحتی سرنشینان خیلی بهتره. از نظر فنی تفاوت زیادی. نمی‌بینم.

توحید
در جواب  احمد دهقانی
1 سال پیش

اقا هنوز ماشین شاهین و داری ازش رازی هستی؟؟؟

مریم
مریم
در جواب  احمد دهقانی
1 سال پیش

سلام ببخشید صدای داخل کابین که ازش میگن، خیلی زیاده؟!

کویر
کویر
در جواب  مریم
1 سال پیش

نه خانوم ،اینقدری که ایران خودرو قصد تخریب این ماشین را داشت نیست .من دارم از پژو ودنا بهتره

سام
سام
در جواب  کویر
9 ماه پیش

من هم دو سال و چند ماه دنا پلاس توربو شش دنده داشتم ، پس از اینکه برادرم یک شاهین صفر خرید و با آن مقایسه کردم و یکبار هم در سفر شمال با شاهین رانندگی کردم متوجه شدم که بسیار بهتر است. دنا نصف اپسنهای شاهین را نداشت و از نظر شتاب هم تنبل تر به نظرم آمد. صدای داخل کابین هم اصلا نداره. الان که شاهین خریدم متوجه تفاوت زیاد بخصوص از نظر راحتی راننده و سرنشینان و ظاهر شیک و زیباتر داخل کابین شاهین شدم.‌

سام
سام
در جواب  مریم
9 ماه پیش

والله من که صدایی نمی شنوم .
البته برخی اوقات پس از نصب روکش صندلی صدای جیرجیرک و سایش به گوش می‌رسد و علتش یا نصب نادرست روکش و یا فاصله کم بین صندلیها و کنسول و درب خودرو است. اگر تصمیم به نصب روکش دارید از نوع پارچه‌ای و نازک استفاده کنید.

سام
سام
در جواب  مریم
9 ماه پیش

نه داداش. شاهین ماشین نرم و راحتی هست. اگه دقت کنید اکثر کسانی که مخالف شاهین هستند، اکثرا اصلا شاهین ندارند !

علی شاهین جی
علی شاهین جی
در جواب  مریم
9 ماه پیش

بهتون دروغ گفتن این ماشین بسیار زیرپاش نرمه هیپ صدایی نداره

امیر علی
امیر علی
در جواب  مریم
8 ماه پیش

من که مشکلی از بابت صدا ندارم. دروغ میگن. شاهین در مقایسه با تارا و دنا و پارس و سمند بسیار کم صداتر و نرمتر است .

آرین
آرین
در جواب  احمد دهقانی
11 ماه پیش

داداش صداش شبیه تیباست ؟ یا بی صدا تره چون واقعا صدای تیبا افتضاحه

بهادر
بهادر
در جواب  آرین
11 ماه پیش

ببینید دوستان اکثر این بررسی هایی که توی سایت ها وجود دارند روی مدل های اولیه و ماقبل 1401 انجام شدند

مدل های بعد از این تایم بروزرسانی و تغییرات مثبت خیلی داشتن که چندتاشون رو براتون اعلام میکنند

۱- افزایش ضخامت عایق های موتور+پشت داشبرد +کف خودرو و در نتیجه آن کاهش صدای ورودی موتور به درون کابین

۲- بروزسانی های ایسیو و در نتیجه آن بهبود استارت سرد و افزایش شتاب اولیه و کاهش مصرف سوخت ترکیبی

و موارد ریز دیگری که در آینده نزدیک باز اعمال میگردد

سام
سام
در جواب  بهادر
9 ماه پیش

حق با شما هست. شاهینهایی که سری اول تولید شدند از نوع شاهین S بودند و مدلهای جدیدتر از نوع شاهین G هستند که هم از نظر موتوری بسیار متفاوت هستند و هم از نظر سیستم تعلیق ارتقا یافتند و آپشنهایی بیشتری نیز روی آنها نصب شده.

سام
سام
در جواب  آرین
9 ماه پیش

اصلا اینطور نیست. موتور شاهین ، دقیقا همان موتور ارتقا یافته برلیانس است که توربو شارژ هم اضافه شده. از نظر عایق بندی صدا هم از دنا و دیگر ماشینهای هم ردیف خود بسیار بهتر و کم صداتر هست.

امیر علی
امیر علی
در جواب  آرین
8 ماه پیش

چرا وقتی نمیدونی دروغ می‌نویسی و مردم را فریب میدی؟ کنی وجدان داشته باشید. سوال میکنن ، اگه بلدی جواب بده وگرنه اشتباه راهنمایی نکن.

rasol
rasol
2 سال پیش

آپشن هایی که در شاهین وجود داره و تارا (مدل دنده دستی که رقیب شاهین محسوب میشه)اونارو نداره: 1-سانروف 2-سیستم ورود بدون کلید 3-استارت دکمه ای. 4-دوربین دنده عقب (تارا فقط سنسور داره) 5- تریم تمام چرم صندلی ها (تارا پارچه ای هستش). 6- سنسور نور 7-گارانتی 60 هزار کیلومتر (تارا زیر 40 هزار کیلومتر گارانتی داره). 8- جا عینکی روی سقف. 9- کنسول میانی (زیر آرنجی). 10- رینگ آلمینیومی (تارا قالپاقی هستش). 11- زاپاس فابریک (زاپاس تارا اصطلاحاً فرغونی هستش). 12-دستگیره سقفی جلو وعقب برای سرنشینان. 13-چراغ هدایت تا درب منزل. 14-طراحی به روز و زیباتر نمای ظاهری. 15-آینه… خواندن ادامه ...

رضا
رضا
در جواب  rasol
1 سال پیش

احسنت، من دارم الحمدالله مشکلی نداره نرم بی صدا و پرشتاب ، از آشغالهای ایران خودرو بهتره ،

حسام
حسام
در جواب  رضا
11 ماه پیش

خخخخخخخخ.حالا ایران خودروشد آشغال وسایپا شد عالی؟!!
بقیه هم نظرشون همینه؟
حقوق میگیرین شما از شرکت سایپا؟

سام
سام
در جواب  حسام
9 ماه پیش

شما ایران خودرو سوار بشو. و دویست میلیون پول بیشتر بابت دنا بده‌ ما از شاهین راضی هستیم نه سایپا. انشالله دفعه بعد تو خرید ماشین دقت بیشتری کن. دنا نصف شاهین هم زیبایی و آپشن بروز ندارن.

امیر علی
امیر علی
در جواب  حسام
8 ماه پیش

شما نخر. سوزش چرا ؟

رضا
رضا
در جواب  rasol
1 سال پیش

جالب اینکه من 207 داشتم که مردم براشون معجره بوده یعنی لاستیک شاهین و سنسور بادش می ارزه به کل 207, اینم بگم چندین سال 207 داشتم نه دو روز، تفاوتشون در حد تراکتور و کیا هست!

علی
علی
در جواب  rasol
1 سال پیش

از آپشنای تارا ام بگو. تارا سامانه پایداری داری فولادی که استفاده شده دوفازه هستش موتور عالی بی صدا کم اصطحلاک راحت تیونینگ میشه از همه مهتر پلتفرم به روز و از نظر ظاهری هم تارا از نمای جلو خشن زیباست و از نمای عقب به شرط نصب چراغ آپکو عالی میشه کیفیت رنگ و مونتاژم سایپا خیلی پایینه

بهادر
بهادر
در جواب  علی
11 ماه پیش

من هم با نظر شما موافقم ولی در نسخه اتومات و مدل پلاس قطعا و الزاما باز هم برتر و بصرفه تر از تارا اتومات هستش

لازم به ذکره در نسخه پلاس که موتور ای سی ۵ استفاده شده تمامی بررسی های کارشناسان حاکی از برتری این موتور مگا موتور نسبت به تیو فایو پلاس ایرانخودرو است

و نواقص کنونی که ذکر کردین دیگر در این نسخه یافت نمیشود

سام
سام
در جواب  علی
9 ماه پیش

تارا هم ماشین خوبیه ولی بزرگترین مشگل تارا اینه که زودتر از ماشینهای هم دوره خودش لش. میشه.

احمد
احمد
در جواب  علی
7 ماه پیش

داداش از اردیبهشت شاهین با استاندارد ۸۵ گانه تولید میشه یعنی سامانه پایداری داره:/
جدیدا هم صدای موتور رو کم کردن

حسام
حسام
در جواب  rasol
11 ماه پیش

جا عینکی شد آپشن؟

کیهان
کیهان
2 سال پیش

اپشن بیشتری نسبت به تارا داره.اما مهم موتوره که تارا از این نظر برتری داره

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  کیهان
2 سال پیش

با سلام بلهدر سال ۱۴۰۱ پیشرانه یک لیتری سه سیلندر و توربوشارژر تیوان برای نصب بر روی نسخه های کامل تر شاهین و آریا به خط تولید سایپا خواهد رسید. همان طور که گفته شد این پیشرانه فناوری AVL اتریش را دارد و در حال حاضر با مشارکت شرکت تیوان، سایپا و معاونت علم و فناوری نهاد ریاست جمهوری خط تولید آن در فاز ۳ شهرک صنعتی کاسپین استان قزوین آغاز شده است. این پیشرانه ۹۹۹ سی سی حجم دارد و چیدمان آن از نوع ۳ سیلندر و ۱۲ سوپاپ است. این پیشرانه آلومینیومی با فناوری توربو همراه است و… خواندن ادامه ...

منوچهر شریفی
منوچهر شریفی
2 سال پیش

من تازه گرفتم خیلی سروصدا دارد .صدای موتور و کمکها واتاق

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  منوچهر شریفی
2 سال پیش

با سلام
حتما به نمایندگی مراجعه بفرمائید تا به مشکل بر نخورید

علی
علی
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

شانس شمابوده وگرنه همه راضی اندیارانندگیتان باعث اذیت ماشین شده

نیما
نیما
در جواب  منوچهر شریفی
2 سال پیش

صدای دنا که خیلی بیشتر از شاهینه
قیمتشم ۱۰۰ تا بالاتره الکی
بدنه و طراحی داخلی شاهین خوبه
توی جاده های کوهستانی هم شتابش از دنا خیلی بهتره

رضا
رضا
در جواب  منوچهر شریفی
1 سال پیش

ما داریم هیچ کدوم این مشکلات رو نداره

سام
سام
در جواب  منوچهر شریفی
9 ماه پیش

یکی از علل صدای جیر جیر داخل اتاق بخاطر نصب روکش صندلی چرمی یا ضخیم است، بخاطر کم بودن فضای بین صندلی و کنسول وسط و دربها این صدا باخط. سایش ایجاد میشود. من هم این مشگل رو‌داستم‌که با برداشتن روکش صندلی برطرف شد. صداهای دیگر داخل اتاق شاید به دلیل سل بودن پیچ‌ها و رگلاژ نبودن لولاهای دربها و دیگر اتصالات باشد که با اچارکشی برطرف میشه. هر وقت بردید سرویس اولیه متذکر شوید، اگر توجه نکردند یا بهتر نشد باید به مراکزی مراجعه کنید که کارشان عایق بندی و صداگیری خودروهاست.

حسن
حسن
2 سال پیش

احتمالا مانند سایر محصولات سایپا موتور ضعیف وشتاب ضعیف وقطعات بی کیفیت دیسک صفحه ضعیف وسرصدای زیاد موتور را دارد .تارا را ترجیح میدم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسن
2 سال پیش

با سلام
بله موتور این خودرو ضعیف می باشد

علی
علی
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

موتورش عالیه توربوهست

سام
سام
در جواب  علی
9 ماه پیش

یکی از برتریهای شاهین در مقایسه با ماشینهای هم ردیف موتور ارتقا یافته برلیانس است که در سری G نصب شده . در تولیدات نه ماه اولیه که به شاهین S معروف هستند خریداران از کم قدرت بودن آن گلایه داشتن که خوشبختانه با رفع معایب فنی و ارتقای موتور برطرف شد. و شاهین سری G تولید میشه و شاهین S با موتور و معایب قبلی دیگه تولید نمیشه. . حالا روی چه حسابی این پسوند را روی تولیدات گذاشتن مشخص نیست. جالبه که خیلی از مردم و حتی تعمیرکاران غیر سایپا و دلالان هم نمیدونن که شاهین در دو… خواندن ادامه ...

سام
سام
در جواب  علی
9 ماه پیش

موتور شاهین همان برلیانس ارتقا یافته توربو شارژر هست. کسانی که اطلاعات ندارند یا ماشین دیگری خریدند، الکی از شاهین انتقاد می‌کنند. چند سال بعد مشخص میشه که کدام ماشین زودتر لش میشه. شاهین اگه خوب بهش رسیدگی بشه و تصادف شدید نکنید راحت پنج سال فقط هزینه بنزین و روغن خواهید داد.

علی
علی
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

اتفاقاً برعکس

Sus?
Sus?
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

عالی

ناشناس
ناشناس
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

مطمعنین ضعیفه ؟؟؟!!!!
شتابش همون تارا هست

سام
سام
در جواب  حسن
9 ماه پیش

تارا پس از یک سال به قول معروف شروع به لش شدن می‌کنه.‌کلا ماشین خوبی هست ولی بزرگترین ایرادش اینه که زود لش میشه. احتمالا بخاطر استفاده از لولاها و دیگر اتصالات بی‌کیفیت یا عدم دقت کافی هنگام نصب دربها و رودریها و دیگر قطعات است.دارندگان تارا بهتره هر چند وقت یکبار خودشان تمام پیچ و‌مهرهها و اتصالات را چک کنند و اگه لازم بود محکم کنن.

ایرانی بیچاره
ایرانی بیچاره
2 سال پیش

موتور ماشین افتضاحه، احتمالا بعد یکی دو سال استفاده دردسرهای زیادی برای مالکش درست میکنه، خلاصه یک کلام:
غده سرطانیه!

نیما
نیما
در جواب  ایرانی بیچاره
2 سال پیش

بستکی به مراقبت راننده داره
راننده خوب با پراید هم به مشکل نمیخوره
خودم ۷ سال داشتم
راننده بدون ملاحظه با لکسوس هم به مشکل میخوره

ستاره
ستاره
در جواب  نیما
1 سال پیش

خرج سالانش خیلی بالاس؟یه نفر میگفت سالی ۱۰ میلیون خرج شمع ولنت و تسمه تایمو تعویض روغن هستش؟

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط ستاره
کیان باتری
کیان باتری
در جواب  ستاره
1 سال پیش

با سلام
هر خودرویی به طور معمول یک سری مصارف روتین دارد که در صورت استفاده می بایست مورد رسیدگی، تنظیم و تعویض قرار بگیرند. حال اینکه این رسیدگی ها ارتباط مستقیم با میزان استفاده شما از خودرو بستگی دارد.
متاسفانه ما مقدار دقیقی از میزان مصارف (اصطحلاک) یک خودرو در طول سال در دسترس نداریم، البته هر آماری که ارائه می شود می بایست بر اساس مجموعه ای مستندات باید باشد که با توجه به تفاوت مقادیر در استفاده، قابل استناد نخواهند بود.

حامد
حامد
در جواب  کیان باتری
1 سال پیش

استهلاک

ناشناس
ناشناس
در جواب  ستاره
1 سال پیش

مگر گارانتی نداره ؟

سام
سام
در جواب  ستاره
9 ماه پیش

چرا از خودت حرف الکی میگی؟ شما که خودت شاهین نداری و‌میگی شنیدم! نه داداش چه خبره؟ ماشین رو خوب نگهداری و بهش برسی دلیل ندارن هزینه تراشی کنه! اول بخر سوار شو بعد نظر منفی بده.

علی
علی
در جواب  ایرانی بیچاره
1 سال پیش

احتمالا بااین ماشینو نداریدیارانندگی ناسالمی دارید وگرنه عالیه

طوفان
طوفان
در جواب  ایرانی بیچاره
1 سال پیش

البته ما که نمیدونیم خودروهای شاهین فعلا در حال دپو شدنه و بعد از یکی دو سال با اختلاف 300 ملیونی نسبت به قیمت کارخونه تو بازار عرضه میشه.
یه قانون هست عرضه و تقاضا، فعلا با تخریب شاهین دارن جلوی عرضه بیشتر شرکت رو میگیرن و از طرفی خودشون تو بازار به قیمت میخرن، تا بعد پارس tu5 نوبت دلالی شاهین برسه.
خودتون قضاوت کنین ماشین 180 ملیونی رو 380 ملیون خریدن درسته یا ماشین 340 تومنی رو 350 خریدن.
البته من خودم شاهین دارم و ماشین برادرم پارسه. کلا شاهین از همه نظر از دید من سرتره.

قاسم
قاسم
در جواب  طوفان
1 سال پیش

برادر جان اون ماشین 180که داری میگی چون قیمتش افزایش نخورد الان تو بازار قیمتش رفته بالا سایپا زرنگ بازی در اورد با تغیر اسم خودرو قیمت تمام محصولاتشو برد بالا.البته ایرانخودرو هم این کارو کرد مثلا دنا پلاس 160میلیونی رو از رده خارج کرد شد دنا پلاس توربو 360تومنی

رضا
رضا
در جواب  ایرانی بیچاره
1 سال پیش

پراید با اون وضعیت داره ۲۰ سال کار میکنه تو مملکت بعد شما از مشکل خوردن موتور به روز شاهین صحبت میکنی؟

سعید
سعید
در جواب  رضا
1 سال پیش

چه ربطی داره موتور پراید توربو نیست بازدهیم نداره خود پرایدم که سبکه اصلا به موتور فشاری نمیاد. موتور شاهین تحت فشاره، تنها موتور ۸ سوپاپ توربوی حال حاضر دنیاس و وزن ماشینم سنگینه، خوب معلومه در بلند مدت احتمال بروز مشکل بیشتره دیگه، بنزین سوپرم که تو کشور نیست!

سام
سام
در جواب  ایرانی بیچاره
9 ماه پیش

آقای ایرانی بیچاره، شما که شاهین نداری! چرا بیخود نظر میدی؟ رفتی دویست میلیون بیشتر دادی و دنا خریدی ، حالا چرا رو‌ماشین مردم نظر منفی میری میدی؟ دفعه بعد تو خرید ماشین دقت کن.

محمود مرادابادی
2 سال پیش

شرکت سایپا درو غمیگع اعلام می‌کند هر رنگی مشتری می‌خواهد می‌دهیم نمایندگی میفر مایید شرکت گفته فقط سفید با مدرک میگم نمایندگی سایپا فاز ۳ اندیشه آمار بگیرید در این مدت به کی رنگی دادند خودم از همان افراد هستم اگر راست می‌گویید پی گیری کنید من آماده هستم بیام شرکت یا نمایندگی شعار ندید عمل کنید

نیما
نیما
در جواب  محمود مرادابادی
2 سال پیش

من نقره ای تیره گرفتم بدون مشکل

الکساندر گراهامبر
الکساندر گراهامبر
2 سال پیش

شاهین آشغاله . تارا خوبه . آپشن ماپشن رو بیخی . موتور و نرمی ماشین و کم صدابودن مهمه و پلتفورم . نه استارت فلان و چراغ پارکینگ و …

علی
علی
در جواب  الکساندر گراهامبر
1 سال پیش

خداوکیلی میدونی پلتفورم‌ اصلا ینی چی؟

سینا
سینا
در جواب  علی
1 سال پیش

😂

احمد
احمد
در جواب  الکساندر گراهامبر
1 سال پیش

بله لش بودن تارا مهمه مخصوصا اینکه بخوای پارکش کنی، باید پیاده شی عینهونه پیکان آینه هاشو بادستات تاکنی یا حس سوار شدن تو قوطی خالی یا سفت شدن بیش از حد فرمون تو سرعت کافیه و نیاز به توضیح نیس

احمد
احمد
در جواب  الکساندر گراهامبر
7 ماه پیش

نواوری جدید چراغ پارکینگ😂😂
داداش قشنگ معلومه ی بچه ۱۰ ساله هستی از پروفایلت معلومه 🤣بابات تارا خریده داری اینجا شاهینو خراب میکنی
فقط قبلش برو تحقیق کن اپشن های ماشین چی هستش
چراغ پارکینگ🤣🤣🤣

خوزه
خوزه
2 سال پیش

این ماشین با این موتور مفتش گرونه. یه سرطان جدید مثل،روا،ایران خودرو.

نیما
نیما
در جواب  خوزه
2 سال پیش

پشتش بشین نظرت عوض میشه داداش

علی
علی
در جواب  نیما
1 سال پیش

دقیقاً

علی
علی
در جواب  نیما
1 سال پیش

دقیقاً کندوشتاب عالیه عالی

خوزه
خوزه
2 سال پیش

ماشین خوبیه اگه موتور گریبگس کمکها داشپورت رودریها وصندلیاش عوض بشه.

ممد
ممد
در جواب  خوزه
1 سال پیش

بدنه رو نگفتی

احمد ابو حمدان
احمد ابو حمدان
در جواب  خوزه
1 سال پیش

يه باره بگو کلا عوض شه معلومه اصلا ماصینو از نزدیک زیارت نکردی که‌ رو هوا نظر میدی، کاش هممون یاد بگیریم ‌تاچیزی رو امتحان نکردیم نظر ندیم نه‌ اینکه حرفای همو تکرار کنیم.

سید حسین
سید حسین
2 سال پیش

متاسفانه تمام ماشین ها تلاش می کنند که لوله اگزوز از پشت دیده نشود و نمای پشتی زیبا باشد ولی این ماشین اصلاً به این موضوع توجه نکرده است. حتی ماشین های داخلی دیگر از این نظر موفق تر عمل کرده اند. مگر طراحی سپر عقب با لحاظ کردن این ویژگی کار سختیه!!!! همه ماشین ها خارجی این کار را کرده اند چرا اینها روی ماشین جدید نمی توانند پیاده کنند

امیر
امیر
در جواب  سید حسین
1 سال پیش

کاملا موافقم. از پشت ماشین منبع اگزوز کاملا مشخصه و دل آدمو میزنه

فری
فری
2 سال پیش

ماشینی که انقدر صدای موتورش میاد داخل کابین و جنس بلاستیک داخلش تا این اندازه بی کیفیت 250 بیشتر نمیارزه.

علی
علی
در جواب  فری
2 سال پیش

شما 250 بیشتر نخر…

علی
علی
در جواب  علی
1 سال پیش

😂😂😂😂

Ali
Ali
در جواب  فری
2 سال پیش

فعلا که پراید رو ۲۰۰ هست، دیگه حساب کن شاهین باید چند باشه!

نیما
نیما
در جواب  فری
2 سال پیش

دنا که صدای تراکتور میده داداش

amir
amir
در جواب  فری
1 سال پیش

درود. امکاناتش تو ایرانی ها با این قیمت یعنی هم قیمت سمند ef7 دوگانه و پارس تی یو 5 خیلی خوب. ef7 دوگانه داشتم و تیبا 2 دلشتمو …. سوار اینم شدم. کلا ماشینا ایرانی در دیوار پلاستیک کهنست. همشون. اما حیف متاسفانه این همه امکانات بدردبخور یه چیز اساسی یعنی موتور فاجعه. صداش از تیبا بیشتر 3 تا 4 برابر ef7 و tu5. موتور توربو با بدبختیا آیندش قدرت اندازه 16 سوپاپ تنفس طبیعی. خواستم بخرم اما نه با این موتور شنیدم سایپا دربدر دنبال موتور درست درمونه براش فهمیده چکار کرده. مطمئن باشید ef7 یا tu5 بندازن روش… خواندن ادامه ...

نیمار
نیمار
2 سال پیش

این خوردرو لکه ننگی هست بر تاریخ سایپا چون اینقد صدای موتور میاد داخل ماشین که صدای بغل دستیتو نمیشنوی،مهندسی معکوس ایرانی

علی
علی
در جواب  نیمار
1 سال پیش

این خودرو شاهکار سایپاست

احسا
احسا
در جواب  نیمار
1 سال پیش

اخه چرا اینقد مغرضانه حرف میزنین ادم می مونه شما سوار تانک شدین یا شاهین

حسام
حسام
در جواب  احسا
11 ماه پیش

همه نظرات خوندم حداقل ده نفر گفتن صدای موتورش زیاده.نمیدونم چرا اصراری که شما بگی من درست فک میکنم و بقیه اشتباه میکنن.یه جور حرف میزنی انگار شما شاهین ودیدی شاهین سواربودیو بقیه گاری سوار

احسان
احسان
در جواب  نیمار
1 سال پیش

این موتور هر چقدر صداش زیاد باشه بیشتر از صدای موتور xu7 که نیست که توی ۴۰۵، پارس سال ، سمند استفاده شده و صدا به صدا می رسه، این صحبت شما منطقی نیست.

مسعود
مسعود
2 سال پیش

ای کاش شرکت سایپا به خریداران وامی به اندازه قیمت تمام شده خودرو در قبال خرید خودرو میداد و با یک چهارم قیمت خودرو پیش پرداخت از مشتریان ماشین رو تحویل میداد

فری
فری
2 سال پیش

صدای موتورش خیلی زیاده.کمکهای غقب خیلی صدا میدن

محمود
محمود
2 سال پیش

اینقدر که در مورد صدای موتورش میگن، صحت نداره. من سوارش شدم و راضی بودم. بنظرم سواریش از دنا که خیلی بهتره.

محمود
محمود
در جواب  محمود
1 سال پیش

من مدل ۱۴۰۱ رو تازه گرفتم و خداروشکر ازش خیلی راضی ام،چونکه قبلاً هم سوزوکی داشتم و هم هایما و هم دنا،الان دو روزه شاهین گزفتم نه صدای موتور داخل اتاق میاد نه سروصدای دیگه

علی
علی
در جواب  محمود
1 سال پیش

سلام.منم نوشتم داداش دوماه دیگه انشالله میدن/چقدر دادی؟ لطفا به این شماره پیام بدین کلا چقدر واریز کردین؟

علی نوروزی
علی نوروزی
در جواب  محمود
1 سال پیش

🤣🤣🤣🤣۲ روزه گرفتی ؟؟؟؟؟
دوستانم ۱ سال گرفتن کلی ب مشکلات برقی برخوردن
کولر میگیری بخاری روشن میشه
ی دفعه میبینی اصلا استارت نمیخوره
من با ۴ نفری ک داشتن صحبت کردن همگی از سیستم برقی ناراضی بودن

شاهین
شاهین
در جواب  علی نوروزی
1 سال پیش

حالا خوبه سه سال گارانتی داره

الهام
الهام
در جواب  محمود
1 سال پیش

سلام مبارکه ببخشید داخل ماشین بوی پلاستیک نمیده؟

محمدرضا ملکی
محمدرضا ملکی
در جواب  محمود
1 سال پیش

گوووووشهات مشکل داره گوش پزشک مراجعه کن

حسام
حسام
در جواب  محمدرضا ملکی
11 ماه پیش

😂😂😂😂

sh@
sh@
در جواب  محمود
1 سال پیش

دوستان هر ماشینی که شما سوار میشید بستگی به روحیات رانندگی شما داره طبیعی اگه شما یه راننده اسپورت باشید ازخودرو انتظارات بیشتری خواهی داشت وبرعکس اگه راننده خونسردی باشیدمثلا نخواهید دریه سربالایی قدرت ماشینتونو به چالش بکشید طبیعتا ماشین ضعیف دردسرهاش براتون به چشم نمی اید وازش راضی خواهید بود.

دانیال
دانیال
2 سال پیش

خودرو خوبیه چند وقته دارم
قراره کمک ها رو عوض کنن یعنی فرا خوان بدن
همه خودرو ها رو هم با این ماشین قیاس زدم
بجز سر و صدای موتور مزایای این خودرو از تارا و دنا پلاس هم بهتره

حسین
حسین
در جواب  دانیال
1 سال پیش

سلام واسه شماهم از جلو رو ناهمواری های جاده صدای لوق لوق میاد.. مشکل من فقط همینه

حسین
حسین
در جواب  حسین
1 سال پیش

سلام منم همین طور بود تنها مشکلم همین بود یه سفر رفتم تا شمال ازمشهد خدایی ماشینم با 5 سرنشین بزرگ سال بود برگشتم صداش رفع شد فکر کنم جا پیدا کرد واب بندی شد

فریبرز
فریبرز
2 سال پیش

از لحاظ موتوری و صدای داخل کابین و هنگ کردن هر روزه مانیتور و سنسوراش واقعا ضعیفه،هر روز باید سرباتری رو جدا کنیم ک یسری مشکلات و هنگیش رفع شه،کاش قبل خرید بیشتر تحقیق میکردم، چیز دیگه ای میخریدم. کمک های عقبشم فوق العاده صدا میده،مصرفش هم بالاس

سعید
سعید
2 سال پیش

من ۲۰۶ sd رو به این ترجیح میدم.

ناصر
ناصر
در جواب  سعید
1 سال پیش

کلا اونایی که پارس و ۲۰۶دارن بنز هم بهشون بدی میگن ماشین خودمون

علی
علی
2 سال پیش

چرا قیمت قطعات این ماشین انقدر بالاست؟؟
قیمت یه عدد مه شکن عقب این ماشین 945 هزار تومنه!!!
چرا باید یه محصول ساخت داخل قطعاتش انقدر گرون باشه؟؟ طوریکه از قطعات محصولات شاسی بلند چینی هم گرون تره!

رستم دلخوش
رستم دلخوش
2 سال پیش

سلام ۱ روز بعد از تحویل شاهین صفر،ماشین رو که پارک کردیم دیگه روشن نشد الانم شرکت سایپا برده کارخونش درست کنه تازه میگه بعد عید بهتون میدیم

Mmmm
Mmmm
2 سال پیش

سلام اين خودرو كاملا جذاب هست و طراحي عقبش خيلي هم خوبه

محبب
محبب
2 سال پیش

من سه روزه تحویل گرفتم درب با ریموت هرزگاهی باز وبسته نمیشه حتی با قفل روی در هم باز و بسته نمیشه گفتن باطری ریموت ضعیفه باطری رو عوض کردم ولب همچنان لا ریموت و قفا روی درب نمیتونم کار کنم برای روشن شدن هم وقتی ریموتو روی استارت میگیرم با کلاج بار اول روشن نمیشه! تازه ۴۰ کیلومتر راه رفته چیکارش کنم؟

نیما
نیما
در جواب  محبب
2 سال پیش

من سه ماهه دارم ازش هم راضیم
کلا ماشین توی ایران یکم شانسیه

ابرم
ابرم
در جواب  محبب
2 سال پیش

بندازش دور و یه پراید بگیر گول ظاهر رو نخورید

محمد
محمد
در جواب  ابرم
1 سال پیش

دلیل نامگذاری این خودرو چیه؟ مگر رهام قرار نبود بزارن؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  محمد
1 سال پیش

با سلام
شاهین گونه‌ای از پرنده‌های در حال انقراض در طبیعت ایران است. خودروسازان سایپا مدعی‌اند که ظاهر این محصولشان از پرنده مذکور الهام گرفته شده است.
در واقع، این خودرو در ابتدا همان رهام نام داشت اما سازمان محیط‌ زیست پیشنهاد گذاشتن نام شاهین را مطرح کرد و البته پیشنهادش هم پذیرفته شد.

مهرداد
مهرداد
در جواب  محبب
1 سال پیش

وارد نیستی باید آموزش ببینی درود بر شما

ممد بوقی
ممد بوقی
در جواب  محبب
1 سال پیش

بنزین بریز روش آتیشش بزن😂

علی
علی
2 سال پیش

8 ماهه این ماشین رو دارم نسبت به تمام تولیدات داخل بجز دنا پلاس توربو سرتره تو رنج قیمیت تا 400 میلیون ماشین های رده 500 به بالا قطعا بهتر از شاهین هستن شتاب خوبی داره مصرف عالی تو جاده هر 100 کیلومتر 6 لیتر می سوزه البته این در شرایطیه که سرعت 110 کیلومتر باشه سرعت بالاتر بیشتر می شه مصرف صندلی ها واقعا خوب هستن به طوری که بعد از 400 کیلومتر مسافرت بعد از پیاده شدن احساس خستگی نمی کنید هندلینگ خیلی خوبی داره اصلا سر پیچ ها احساس نا امنی نمی کنید سیستم صوتی مناسبه فقط… خواندن ادامه ...

محمدرضا
محمدرضا
در جواب  علی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر من میخوام شاهین بخرم آیا پیشنهاد میکنید؟؟

حسین
حسین
در جواب  محمدرضا
1 سال پیش

100درصد شک نکن فقط قبل حتما باهاش رانندگی کن تا بدونی چیه

رضا
رضا
2 سال پیش

سلام.بنده ۲ ماه تجربه رانندگی و ۴ هزار کیلومتر .مشکلات اصلی صدای کابین زیاد .شامل موتور .گیربکس .و رد شدن هوا از دربها .گاز هرز…….‌…. زیاد هنگام تعویض دنده .فوق العاده اذیت کننده.
مشکلات کوچیک .صدای کمک عقب .دربها جلو بد بازو بسته میشه.هنگ کردن مانیتور.
شتاب نسبتا خوب .کشش نسبتا خوب در سربالایی .
تعویض دنده نرم .احساس امنیت هنگام پیچ جاده .
مصرف سوخت ترکیبی حدود ۸.۵ تا ۹ لیتر .
فرمان برقی .دید خوب اینه ها بغل .

رضا
رضا
در جواب  رضا
1 سال پیش

احتمالا تارا خریداری نموده اید

نیما
نیما
2 سال پیش

در مقایسه با ماشینهای مشابه ایرانیش و قیمتش بسیار خودروی خوبیه

معارفی
معارفی
1 سال پیش

یه کم در مورد بدیهاش اغراق میشه

رضا
رضا
1 سال پیش

ما چن ماهه داریم . خیلی هم عالیه . بنظرم باید در حد یه ماشین ایرانی باید ازش انتظار داشت دیگه

علی
علی
1 سال پیش

یکسال دارم راضی هستم. شتابش خوبه هندلینگش خوبه نسبتا نرمه موتورش هم راضی ام صداش اوایل زیاد بود الان نرم شده و صداشم کمتر. قبلا هم دنا داشتم. واقعا از شاهین راضی ترم

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  علی
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار عالی

امید
امید
در جواب  علی
1 سال پیش

صداش کم نشده ، به صداش عادت کردین کلا متوجه نمیشی

جواد
جواد
در جواب  علی
1 سال پیش

چون گوشت به صداش عادت کرده

رسول
رسول
1 سال پیش

سلام در ثیمت با نظر به پرداخت نیمی از وجه یکسال پیش و ..اذیت شدیم براتی قیمت دو ماشین سمند و 206 رفت بخاطرش ولی انصافا صداش کم شده و لذت و قدرت و کلا ماشین نرم و زیبا و با شتاب در مورد موتور و ضعف هاش خیلی منفی بافی شده الکی قیمت رو کارخانه نسبت بهماشینهای غیر استاندارد دیگر الکی و بیهوده نزدند

کامی
کامی
1 سال پیش

این ماشین واقعا ارزش خرید دارد . من در چند جا صحبت شده بود میگفتند خوب نیست و بده و فلان . قسم دادم که ایا این حرف را شنیده اند یا خودشان این ماشین را تست کرده اند انها گفتند خیر ما سوار نشدیم ولی میگویند خوب نیست .  من گفتم من این ماشین را یک سال است دارم خداروشکر عالی بوده .  مشکل مردم ما اینه هر کی هر چی میشنوه باور میکنه. طرف داخل شاهینو یه نظر فقط دیده میگه ماشین بده ما مهندس داریم و انها تخمین قیمت میزنند و قیمت الان کارخانه شاهین ۳۴۴ میلیونه و پرشیا… خواندن ادامه ...

علی
علی
در جواب  کامی
1 سال پیش

داداش در رابطه با صدای موتورش نمد پشت موتور داره ؟تاحالا امتحان کردی خیلی صدا و میگیریه

حسین
حسین
در جواب  کامی
1 سال پیش

واقعا همینطور متاسفانه سوار نشدن ولی -نظر میدنتا حدود زیادی حس خوبی بهت میده پشتش بشینی.. پرشتاب. نرم بودن. جادار.. پر ابشن..زیبا..ومطمئنم اقتصادی هستش چون واقعا استخون دار بودنش رو متوجه میشی بشینی. یعنی اگه نفهمی دلیل بازار بدش وجود دلال های پول پرسته خیلی مونگولی

محمد علی
محمد علی
1 سال پیش

یعنی نظراتو میخونم خندم میگیره شاهین با موتور تیبا ؟؟؟؟ چی شما فکر میکنید اخه؟ من دارم این ماشینو . تیبا هم داشتم . والا هیچ تشابهی بینشون نیست و ظاهر موتور متفاوته و شتاب و قدرت شاهین غیر قابل مقایسه با تیباست صدای داخل کابین مثل بقیه ماشینهای ایرانیه و توقع صدای داخل کابین بنز ۴ میلیاردی ازش نداشته باشید مدیا داخل عالی چی دیگه میخواهید با اون ۳۴۴ میلیونتون مدرنترین چیزهارو داره مدیا لوکس و قوی استارت دکمه ای و صدتاچیز نکنه فکر کردید ۳و نیم میلیارد پول دادید والا با این بازاری که پرشیا تکنولوژی ۲۰ سال… خواندن ادامه ...

علی
علی
در جواب  محمد علی
1 سال پیش

همینا که ایراد میگیرن بخدا اگه بتونن بخرن پابرهنه‌ میدون سایپا واسه ثبت نام

پوريا
پوريا
1 سال پیش

من حدود يك هفتست كه گرفتم، انقدر از موتورش بد شنيده بودم كه تصميم گرفتم يه دوري باهاش بزنم و اگه خوشم نيومد بفروشم. اما واقعاً بد نبود. نرمي و كمك فنر هاش مثل ال نود هست. شتاب نسبتاً خوبي داره. بزرگ ترين ايرادش پلاستيك خشك داخل اتاق هست. و البته صداي موتور مياد تو اما صداي وحشتناكي نيست. يه چيزي تو مايه هاي يه پنكه كم صداست. من تصميم گرفتم نگهش دارم حالا هرچي خدا بخواد.

علی
علی
1 سال پیش

خانواده ما این ماشین رو یکساله داره اوایل یکم ایرادات ریز داشت که با فراخوان همه برطرف شد از نظر لذت رانندگی واقعا یه سر و گردن از تولیدات داخل بهتره البته من تو دنا توربو رانندگی نکردم ولی رضایتی که می گم بر مبنایی قیمت هست که الان این ماشین تو رنج 370-400 داره خرید و فروش می شه به همین دلیل همین یکماه پیش دوباره رفتم و برای خودم هم شاهین خریدم و واقعا این تولید های جدید دیگه هیچ ایرادی ندارن شتاب عالیه به لطف توربو، توربویی که تو شاهین هست رو یه شرکت چینی که تخصصی… خواندن ادامه ...

sama
sama
در جواب  علی
1 سال پیش

مرسی واقعا

تاج
تاج
1 سال پیش

سلام دوستان
نظرات مثبت يا منفي . فقط بستگي به اين داره كه ماشين قبليت چي بوده . واكثرا با ماشين قبليشون مقايسش ميكنن. من خودم خيلي ازش بد شنيدم تا خودرو رو تحويل گرفتم . از نمايندگي كه سوارش شدم . نظرم يه مقدار تغيير كرد . ولي كلاً شاهين ظاهر خوبي داره . و نسبت به پولي كه دادي ارزش چنداني نداره .

Alireza
Alireza
1 سال پیش

سلام من ماشینم الان تیباس از ۹۲ دارم واقعا خستم کرده موتور واقعا فاجعس سر و صدا جلوبندی ضعیف اتاق پر سر و صدا هزینه نگهداری بالا الان تو تیر تحویل ۴ ماهه گذاشته مهر پر شده ابان خالیه نمیدونم اخر ابان امسال واقعا میده یا نه دوستانی که شاهین دارن بگن ارزش خرید داره مصرف سوخت هزینه نگهداری گارانتی قطعات و … چون با این بودجه رانا سمند سورن و پارس ساله غیر از کوییک و ساینا یا تندر کارکرده هیچ ماشینی تو این مملکت نمیشه خرید والا

کامی
کامی
1 سال پیش

یک سطل ماست مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۴ خریدم به مبلغ ۷۵۰۰۰ تومان
ایا شاهین ۳۸۵ میلیون تومانی گران است؟
فقط مصرفی های این ماشین مثل روغن و فیلتر و تنظیم موتور حدود ۱۲۰۰۰۰۰ تومان است

قیمت این خودروها ناچیز است در مقابل تورم

علی
علی
در جواب  کامی
1 سال پیش

داداش همین الان زنگ زدم نمایندگی گفت صفر داریم تحویل روز 374 این قیمت ها رو کی بهت گفته خواستی بگو آدرس بدم در ضمن جای دو سه تومن تخفیف گرفتن هم داره

اببلاا
اببلاا
در جواب  کامی
1 سال پیش

۳۵۰ مشتری نداره ، ۳۸۵ رو از کجات در آوردی؟؟؟

مهدی
مهدی
در جواب  اببلاا
11 ماه پیش

داداش امروز ۷۰۰ مشتری داره تا ماهای آینده خیلی بالاتر میره

ehsan
ehsan
1 سال پیش

یسری ب نمایندگی و مکانیک ها بزنید و بپرسید ک شاهین توصیه میکنن یا خیر
یا علی

توحید
1 سال پیش

عزیزان تعصبی نظر ندید نظر واقعی بدید اگر یه وقت کسی خواست بخر ه تو درد سر نیفته باید همفکری کرد تا خودرو سازا پدر مردومو در نیارن
من خواستم بخرم ولی پاک گیج شدم

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط کیان باتری
امین
امین
در جواب  توحید
1 سال پیش

کلا توربو شده ۱۰۵ اسب بخار این خودش یه فاجعه است بذارین ماشین یکسال یا دوسال کار کنه بعدا بیایید بگید خوبه tu5 بدون توربو داره ۱۰۵ اسب بخار میده ef7 بدون توربو داره ۱۱۳ اسب بخار قدرت میده دیگه کجای دنیا ماشین ۸ سوپاپ توربو میکنند اگه کسی عقل سالم داشته باشه گول ظاهر ماشین نمیخوره

الکساندر گراهامبر
الکساندر گراهامبر
1 سال پیش

اولش که با النترا و …. مقایسه میکردید اگهی گذاشته بودین هفتصد هشتصد میلیون . چی شد پس . حالا فهمیدین کلاغه پرسرصداس که رنگش کردن جای قناری کردن تو پاچه یه مشت ادم ساده که دیدم پونصد اینو خریدن دیدم واقعا

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط کیان باتری
حسینی
حسینی
1 سال پیش

دست فرمون نرمی داره اما شتابش کمه حتی از پراید کمتر آرامش خوبی داره مخصوص خانوادس تو سربالایی هم اوکی هست اما بازم بخاطر اون قضیه شتابش اگه تو سربالایی متوقف شین و بخواین شروع به حرکت کنین اذیت میکنه ترمز خیلی خوبی داره زیباییش هم که هم از تارا هم از دنا بهتره ولی با همه اینکه موتورش ضعیف تر از دنا و تاراست تو جاده های کوهی با دنده چهار هم که قدرتی نیست خوب میشه رفت یعنی بستگی به راننده داره صندوق عقب خیلی جاداری داره

محمدرضا
محمدرضا
در جواب  حسینی
1 سال پیش

سلام وقت بخیر ببخشید من میخواستم شاهین بخرم آیا پیشنهاد میکنید؟

میثم
میثم
1 سال پیش

ماشین خوبی هست بیشتر قطعات مصرفی مثل برلیانس۳۳۰ هست وبهش میخوره یا حداقل میشه بهش بخورنی در صورت نیاز

ناشناس
ناشناس
1 سال پیش

اگر نمیخوان از موتور تیوان استفاده کنن مگا موتور موتور رو ۱۶ سوپاپ کنه و حجمش رو بیشتر کنه و یه سری چیزا بهش اضاف کنه و توربو شارژ بشه برای اتوماتش استفاده کنه و آریا

سینا
سینا
1 سال پیش

من شاهین جی گرفتم از نظر سواری و شتاب خوبه البته ماشین صفره و تو دراز مدت خودشو نشون میده اما مشکلی که باهاش دارم صدای موتوره خیلی صدا میاد تو اتاق متاسفانه

مهدی
مهدی
1 سال پیش

دوستان از نظر امنیت و سرقت چطوره ؟
اگه کسی اطلاعات داره لطفا بگه

Akbar
Akbar
1 سال پیش

با سلام
از لحاظ شتاب و قدرت واقعا عالیه
فقط
سیستم برقیش خیلی مشکل داره
چن روزی هست چراغ چک روشن شده فن کوچیک کار نمیکنه الانم پرتاب باد کولر و بخاری کلا قطع شده.باید چیکارش کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

احمد
احمد
در جواب  Akbar
1 سال پیش

سلام
چراغ چک ماشین شاهین من هم روشن شد که مال مقاومت فنش بود مقاومت فن ال 90بهش میخوره

رضا
رضا
1 سال پیش

ماشین باید یک میلیون کیلومتر بی خرابی کار کنه مثل بعضی کامیونا اون خوبه بقیش مهم نیست امنیتم داشته باشه

علی
علی
1 سال پیش

اگر بخواهم باخودروی قبلی کهx33بودمقایسه کنم میشه گفت حتی شتابش از xبیشترورانندگی راحت تری دارد

کوروش
کوروش
1 سال پیش

با سلام و درود
بنده در حال لکسوس nx200t دارم و یه مدتی میشه که شاهین هم بعنوان ماشین دوم خریدم ولی انصافا مشکلاتی که در مورد این ماشین گفتید اینقدر هم زیاد نیست هندلینگ خوبی داره البته به نسبت قیمتش و شتاب و کشش نسبتا قابل قبولی برای بنده داشت البته نسبت به لکسوس مورچه هم بحساب نمیاد ولی عرض کردم به نسبت قیمتش بنظرم عالیه

مشاوره رایگان و ثبت سفارش