4.4
(130)

در این مقاله از کیان باتری قصد داریم تا به توضیح قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان بپردازیم، برای آشنایی با اسامی این کامیون ها تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

قوی ترین کامیون های جهان

Volvo، Scania، MAN یا DAF همه آنها با ظرفیت موتور بسیار زیاد و قدرت کششی فوق العاده عرضه می شونداما کدام کامیون قوی ترین است؟

در ادامه ده تا از قوی ترین کاموین های جهان را برای شما آماده کردیم، البته توجه داشته باشید که شاید کامیون های دیگری باشند که برای استفاده های باربری مناسب تر باشند اما در این لیست ملاک انتخاب قدرت موتور آن ها می باشد.

MACK ANTHEM

MACK ANTHEM قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان
MACK ANTHEM

Mack Anthem یک مدل جدید از کامیون های پرچمدار است که جایگزین Mack Titan معروف شده است که بیش از ده سال ساخته شده است. Anthem با چراغ های مستطیلی شکل و میله های تزئینی عمودی در جلو و سپر از سایر کامیون ها متمایز شده است.

این سرود با یک موتور 13 لیتری عرضه می شود که بسته به مدل می تواند تا 505 اسب بخار قدرت و 1860 پوند فوت گشتاور تولید کند.

Mac mp7 با حداکثر 425 اسب بخار قدرت و 1560 پوند فوت گشتاور به عنوان یک آپشن ارائه می شودبا هر دو موتور، حداکثر بسته های سرعت پایین سوپر آکنیتین ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین

DAF XF

DAF یک خودروساز مشهور هلندی است و سری XF به عنوان مدل برتر خودرو معرفی شد. کمپانی DAF از موتورهای 6 سیلندر خطی XF در کامیون های خود استفاده می کند.

مقررات زیست محیطی یورو 6 این موتورها دارای یک توربوشارژر و حجم 12 لیتری با 510 اسب بخار قدرت و 2500 نیوتن متر گشتاور هستند که این یعنی برای کارهای سخت و طاقت فرسا گزینه مناسبی هستند.

IVECO STRALIS

کامیون IVECO STRALIS ساخت شرکت ایتالیایی Iveco SP در انواع مدل ها عرضه می شود و همه آن ها دارای موتورهای دیزلی شش سیلندر 24 سوپاپ با تزریق مستقیم سوخت هستند.

قوی ترین نوع موتور استفاده شده در کامیون های این شرکت دارای حجم 12 لیتر و توان خروجی 560 اسب بخار است.

INTERNATIONAL LONEStar 

INTERNATIONAL LONEStar قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان
INTERNATIONAL LONEStar

نتیجه Join Activity نسخه محدود مدل Lone Star با همکاری هارلی دیویدسون و Navistar International، یک غول بزرگ در میان تولیدکنندگان کامیون است.

ویژگی های اصلی این کامیون موتور پانزده لیتری آن است که 608 اسب بخار قدرت تولید می کند و مجموع جرم مجاز که شامل نیم تریلر نیز می شود، 63 تن است.

FREIGHTLINER CASCADIA

از سال 2007، FREIGHTLINER CASCADIA  به عنوان یک ماشین سنگین بزرگ، قوی و راحت شناخته شده است که ساخت آمریکای شمالی بوده می باشد؛ Freightliner Cascadia تعریف یک کامیون کلاسیک آمریکایی است که خلاصه آن شامل این موادر است: بزرگ، راحت و قوی!

زیر کاپوت کاسکادیا یک موتور 15.6 لیتری دیترویت DD 16 قرار دارد که بزرگترین و قدرتمندترین موتور تولید شده توسط دیترویت دیزل با 608 اسب بخار است.

MERCEDES-BENZ ACTROS SLT

MERCEDES BENZ ACTROS SLT قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان
کامیون MERCEDES-BENZ ACTROS SLT

کامیون MERCEDES-BENZ ACTROS SLT در صدر محدوده باربری مرسدس بنز قرار دارد. مرسدس بنز SLT از موتور نقطه ای مرسدس بنز OM-314 استفاده می کند.

موتور شش ‌گانه آبی با حجم شش لیتر، خروجی 460 کیلووات، 625 اسب بخار قدرت و حداکثر 3000 نیوتن متر گشتاور. این توضیحات نشان دهنده این است که این مدل کامیون دارای کارکرد عالی و استحکام بسیار بالایی می باشد؛ در نتیجه گزینه مناسبی برای اشخاصی است که به دنبال موتور های قوی هستند.

همچنین بخوانید: اطلاعات کامل در مورد باطری کامیون

MAN TGX

کامیون‌ های MAN TGX از سال 2007 وارد بازار شده ‌اند. کامیون‌های man TG x برای حمل ‌و نقل سنگین در مسافت ‌های طولانی طراحی شده ‌اند.

به همین دلیل لازم بود که در ساخت آن ها از قطعات قدرت مندی استفاده شود، این کامیون با یک موتور شش سیلندر مستقیم پانزده نقطه دو لیتری D سه هشت هفت ششم نصب شده است. همچنین در مشخصات این کامیون نوشته شده است که، این موتور شامل دو توربو شارژر و یک سیستم تزریق ریل مشترک است که 640 اسب بخار قدرت و 3000 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

VOLVO FH16

VOLVO FH16 قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان
ولوو fh16

ولوو fh16 با شش سیلندر پشت سر هم و حجم 16 لیتر، رکورددار کنونی قدرت موتور خود در چند سال اخیر بوده است، همچنین داشتن همچنین موتوری این کامیون را در لیست قوی تریم کامیون های جهان قرار داده است.

این کامیون در زمانی که تولید شد و به دست مصرف کنندگان رسید، یکی از سه کامیون قدرتمند جهان بود و اضافه شدن 50 اسب بخار دیگر امروزه نیز آن را به یکی از کامیون های قوی جهان تبدیل کرده است و همچنان بر روی بورس می باشد!

این مدل کاموین از گشتاور سه هزار و پانصد و پنجاه نیوتن متری بهره مند شده است که این یعنی می توان هر باری بر روی آن قرار داد و یا در هر مکانی از آن استفاده کرد!

SCANIA R730

این کامیون از اسکانیا دارای 730 اسب بخار قدرت و 3500 نیوتن متر است. در زیر کاپوت، یک موتور توربو دیزل چهار لیتری شانزده نقطه ای V8 قرار دارد که می تواند کامیون را با بهترین قدرت ارائه دهد.

با توجه به این توضیحات عجیب نیست که این مدل جزو دومین کامیون قوی در جهان می باشد.

شاک ویو

شاک ویو قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان
ولوو fh16

شاک ویو یک کامیون مسابقه سفارشی است که از سه موتور جت j34 48 پرات و ویتنی که از هواپیماهای باکی تی 2 نیروی دریایی ایالات متحده تامین می شود، نیرو می گیرد!

این سه موتور جت در مجموع نیروی رانش 21 هزار پوندی تولید می کنند که به راحتی این کامیون را به سرعت بیش از 350 مایل در ساعت در حالی که با هواپیما در حال مسابقه دادن در باند فرودگاه است، می راند. شاک ویو نه تنها قدرتمندترین کامیون جهان است، بلکه رکورد سرعت نیمه کامیون را نیز در اختیار دارد، با سرعت 376 مایل در ساعت و طی تنها 6.5 ثانیه نیم کیلومتر را طی می کند.

خرید باتری ماشین سنگین از کیان باتری با ارسال و نصب رایگان در شهر تهران می باشد. متخصصان تیم پشتیبانی 24 ساعته آماده پسخگویی به شما می باشند!

بزرگترین کامیون های جهان چه نام دارند؟

تا اینجا به توضیح قوی ترین کامیون های جهان که دارای سیستم موتور فوق العاده ای هستند پرداختیم، در ادامه به سراغ لیست بزرگ ترین کامیون های شناخته شده می رویم با ما همراه باشید.

معمولا بزرگ ترین کامیون های جهان مدل هایی هستند که در معادن و خارج از جاده های شهری استفاده می شوند، با توجه به حجم زیادی که این کامیون ها دارند ممکن است بسیاری از آن ها را حتی تا کنون ندیده باشید.

Demon Dumpers

این کامیون‌ های کمپرسی برای جابجایی محموله ‌های عظیم استفاده می شوند، این خودرو دارای سرعت بالایی نمی باشد و حتی بسیار کند عمل می کند که با توجه به حجم بالایی که دارد موضوعی طبیعی می باشد.

این غول ها برای حفاری معادن و پاکسازی معادن مورد استفاده قرار می گیرند و اجازه وارد شدن به معابر شهری را ندارند.

کاترپیلار 797F

کاترپیلار 797F قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان

طول: 15.1 متر، وزن: 215 تن، حداکثر سرعت: 42 مایل در ساعت، قدرت: 3793 اسب بخار

797F که برای استخراج با تولید بالا و برخی از بزرگترین پروژه های ساختمانی در جهان استفاده می شود در دسته بزرگترین کامیون های جهان قرار دارد؛ این کامیون دارای ظرفیت حمل بار 364 تن است که نخستین بار در سال 1998 معرفی شد.

Bucyrus MT6300AC

طول: 15.6 متر، وزن: 203 تن، حداکثر سرعت: 40 مایل در ساعت، قدرت: 370 اسب بخار

قطر هر یک از لاستیک های این کامیون بیشتر از چهار متر است و این توانایی را دارد که 363 تن بار را حمل نماید.

Liebherr T284

طول: 15.7 متر، وزن: 261 تن، حداکثر سرعت: 40 مایل در ساعت، قدرت: 3648 اسب بخار

این کاموین دارای ظرفیت بار 363 تن می باشد و یکی از بزرگ ترین کامیون ساخته شده آلمانی شناخته شده است. مخزن سوخت این خودرو 5351 لیتر می باشد که این نشان از حجم عظیم آن دارد.

BelAZ 75710

BelAZ 75710 قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان
بزرگ ترین کامیون جهان

طول: 20.6 متر، وزن: 360 تن، حداکثر سرعت: 38 مایل در ساعت، قدرت: 4600 اسب بخار

این خودرو  توانایی حمل 450 تن بار را دارد و از دو موتور 65 لیتری دیزلی نیرو می گیرد. این کمپرسی فوق‌ کلاس که برای خدمات رسانی به معادن بزرگ روسیه طراحی شده است، دارای هشت لاستیک می باشد که هر یک از آن ها چهار متر ارتفاع دارد!

برای اینکه متوجه شوید این هیولا چقدر بزرگ است، باید بگوییم که وزن کامل آن بیش از 800 تن است، که سه برابر سنگین‌ تر طولانی ترین هواپیما تاریخ است!

این خودرو به عنوان بزرگ ترین کامیونی می باشد که تاکنون ساخته شده است و تنها برای موارد خاص استفاده می شود و البته با توجه به وزن و حجم بسیار زیادی که دارد هرجایی نمی تواند ورود پیدا کند و باید منطقه استفاده از آن بسیار باز باشد.

در آخر بیایید نگاهی به گران قیمت ترین کامیون های موجود بپردازیم…

گران ترین کامیون های موجود

برای آشنایی بیشتر با این کامیون ها می توانید ویدیو زیر را مشاهده کنید.

مرسدس بنز آکتروس: گران ترین کامیون های طراحی شده در اروپا

مرسدس بنز آکتروس قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان
مرسدس بنز آکتروس، گران ترین کامیون جهان

از زمانی که این خودرو عرضه شد، عموم را مجذوب خود کرده است، زیرا یکی از بهترین طراحی ‌های بیرونی و داخلی را با سبک خاص حمل ‌و نقل در مسافت‌ های طولانی دارد، همچنین دارای یک موتور عالی در بالاترین سطح خود یعنی 625 اسب بخار است و فضای داخلی آن حتی لوکس تر از یک اتاق هتل، با مواد با کیفیت و تکنولوژی مدرن است.

این ماشین یکی از اولین خودروهای موجود در بازار است که دارای موتورهایی است که الزامات یورو VI را به صورت استاندارد برآورده می‌کند، بنابراین به کم مصرف ترین کامیون و همچنین کم آلاینده ترین کامیون تبدیل شده است.

علاوه بر این، این کامیون به دلیل طراحی آئرودینامیک باورنکردنی خود عنوان جذاب ترین کامیون را به دست آورده است، دو بار متوالی بهترین کامیون سال شناخته شده است.

Kenworth W900

کامیونی است که به خاطر سبک دماغه بلندش شناخته شده است زمانی که این کامیون به فروش رفت بسیار موفق بود و برای دهه ها سال تولید شده است، بنابراین طراحی کلاسیک خود را حفظ کرده است و همچنان دارای ظاهر اولیه خود می باشد.

موتور قدرتمند 635 اسب بخاری که در این ماشین استفاده شده است آن را به یک کامیون قابل اعتماد برای سفرهای طولانی و بارهای سنگین تبدیل کرده است.

همچنین فضای داخلی آن جادار و راحت است و علاوه بر این، دارای دو تخت دو طبقه و چندین محفظه برای اضافه کردن یخچال و فریزر، تلویزیون و موارد دیگر است که آن را فوق‌العاده راحت می‌کند و بنابراین یکی از گران‌ ترین کامیون‌ های جهان می باشد.

اسکانیا R730 V8

اسکانیا R730 V8 قوی ترین و بزرگترین کامیون های جهان
اسکانیا R730 V8

این کامیون با موتور 730 اسب بخاری خود جزو کامیون های قوی در جهان می باشد، اسکانیا اصالتی سوئدی دارد و علیرغم اینکه یکی از گران ترین کامیون های طراحی شده در اروپا است، اما به دلیل طراحی و فضای داخلی جادار، یکی از مدل هایی می باشد که عموم مردم آن را ترجیح می دهند.

Lonestar

کامیون بعدی International Lonestar است که یکی از گران ترین کامیون های طراحی شده در ایالات متحده می باشد، این کامیون به خاطر جلو پنجره بزرگش که یادآور کامیون های کادیلاک است مشهور شده است؛ کابین آن با متریال بهتری نسبت به مدل های قبلی و فضای راحت تری طراحی شده است و با داشتن سرعت 600 اسب بخار به یکی از گزینه های محبوب تبدیل شده است.

کلام آخر

در این مقاله ما تلاش کردیم تا شما را به قوی ترین، بزرگ ترین و گران ترین کامیون های جهان آشنا نماییم، توجه داشته باشید که مدل هایی که ما در این لیست معرفی کردیم مربوط به کامیون های موجود در جهان می باشد و ممکن است بسیاری از آن ها در کشور ما موجود نباشند!

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با موارد موجود آشنا نماییم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
3 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مهدیان پور
مهدیان پور
2 سال پیش

سلام ولتاژ باتری خودروهای سنگین با خودروهای سبک تفاوت دارد؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  مهدیان پور
1 سال پیش

با سلام ولتاژ باتری خودروهای سنگین مانند خودروهای راهسازی، ماشین آلات کشاورزی و کامیون ها 24 ولت است و این در حالی است که ماشین های سواری به باتری با توان 12 ولت نیاز دارند. در طراحی و جانمایی محفظه باتری ماشین های سنگین قدیمی از دو باتری 12 ولت استفاده میشد زیرا ماشین در هنگام استارت زدن قدرت بیشتری نیاز داشت و دو باتری 12 ولتی باهم ولتاژ 24 ولت را تولید می کردند، پس از آن سایر قسمت ها با همان 12 ولت کار میکردند. اما امروزه تنها یک باتری 24 ولتی در ساختار ماشین های سنگین است… خواندن ادامه ...

مهدی
مهدی
1 سال پیش

به نظرم داف بهترین ماشین سنگینه. البته نظر شخصی منه. راستی دوستان اگر قصد خرید ماشین سنگین داشتین حتما یه سر به شهرک کامیونداران اسلامشهر و شرکت هایی مثل فهان دیزل بزنید.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش