4.4
(127)

در این سری از مقالات کیان باتری قصد داریم تا به معرفی بهترین شرکت های تولید کننده ماشین سنگین در جهان بپردازیم، پیشنهاد می کینم تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

بهترین شرکت های تولید کننده ماشین سنگین چه نام دارند؟

خودرو 1 معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین

اسکانیا

این شرکت سوئدی جزو کمپانی هایی می باشد که به تولید انواع صنایع سنگین اعم از: اتوبوس، انواع کامیون، کشتی و …. مشغول است. دفتر مرکزی و کارخانه اصلی این شرکت در شهر سودتلیا قرار دارد که در سی کیلومتری جنوب استکهلم می باشد.

شرکت اسکانیا خود را از سال 1900 آغاز کرده است و در حال تابع گروه فولکس واگن می باشد.

Scania truck معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین
شرکت های تولید کننده کامیون و اتوبوس

تاریخچه:

بیایید نگاهی به تاریخچه این شرکت داشته باشیم، فیلیپ ورسن در سال 1891 کارخانه ای را تاسیس کرد تا بتواند واگن های ترابری ریلی تولید نماید، پس از انجام کارهای مقدماتی نام این کارخانه را وابیس (یعنی کارخانه واگن سازی) قرار داد. در آن زمان این کارخانه در منطقه سودتلیا قرار داشت.

پس از آن تصمیم به ایجاد یک کارخانه دوچرخه سازی توسط گوستاو اریکسون ایجاد شد و این کارخانه با نام اسکانیا تاسیس شد. این شرکت پس از گذشت زمان تغییراتی را ایجاد کرد و به سمت تولید خودرو و کامیون پیش رفت تا این که در سال 1911 این دو شرکت با یک دیگر ترکیب شدند و در نهایت شرکت اسکانیا وابیس ایجاد شود.

نشانی که برای این شرکت استفاده می شود یک اژدها است که بر روی سر آن تاجی قرار دارد و از دهانش آتش بیرون می آید.

از همان سال ها این شرکت تصمیم به تولید خودرو های سنگین گرفت و در ابتدا کار خود را با تولیدات قایق آغاز کرد، به تدریج خط تولید آن گسترش یافت و با پیشرفت هایی که به دست آورد توانست در کشور دانمارک و نروژ نیز خط تولید راه اندازی کند.

باتری ماشین سنگین موجود در کیان باتری از نوع اتمی و بدون نیاز به نگهداری می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از ما بپرسید. کیان باتری با شماره تماس 02188882222 شبانه روزی و 24 ساعته آماده پاسخگویی می باشد!

شرکت مان

شرکت مان جزو کمپانی های آلمانی می باشد که تابعه گروه فولکس واگن است، دقتر اصلی این شرکت تولیدات صنایع سنگین در شهر مونیخ قرار دارد.

شرکت من یا مان یکی از پیشتازان اصلی در زمینه مهندسی تجهیزات و تولید خودرو های تجاری می باشد، این شرکت در حال حاضر در تولیدات صنایعی همچون: کامیون، اتوبوس، توربین بخار، توربین گاز،ف موتور دیزل و …. مشغول است.

IVECO

iveco معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین
کمپانی ایوکو

این شرکت جزو کمپانی هایی ایتالیایی می باشد که دفتر مرکزی و کارخانه اصلی آن در شهر توربین ایتالیا قرار دارد. از مهم ترین صنایع تولید شده توسط این شرکت ایتالیایی می توان به انواع کامیون، اتوبوس و موتور های دیزل اشاره کرد.

این شرکت، شاخه‌ای از شرکت صنایع سی ‌ان ‌اچ محسوب می ‌شود و سالیانه حدود ۲۰۰٫۰۰۰ خودروی تجاری و ۴۶۰٫۰۰۰ موتور دیزلی تولید می‌ کند. تا پایان سال ۲۰۰۷ میلادی، این شرکت ۱۱٫۱۹۶ میلیون یورو از فروش محصولاتش بدست آورده بود.

اسمی که برای این شرکت انتخاب شده است ایوکو  (به انگلیسی Industrial Vehicle Corporation ) می باشد که در سال 1975 از مشارکت چندین شرکت اروپایی مثل: یونیک، فیات، لانچیا، افیسینه مکانیکه و ماگیروس تشکیل شده است.

با گذشت زمان این شرکت پیشرفت های بسیاری را در زمینه تولیدات خودروهای سنگین به دست آورده است و این موضوع سبب شده است تا امروزه نقش بسیار پر رنگی در بازار خودرو های تجاری داشته باشد.

بیشتری درامد این شرکت حاصل از فروش خودرو های حمل مسافر، انواع کامیون ها و ماشین آلات نظامی می باشد. از مهم ترین تولیداتی که این شرکت به بازار عرضه کرده است می توان به اویکو مسیف و ایویکو ماگیروس اشاره نمود.

بیشتر بدانید: معرفی انواع کامیون ها

پکار (داف)

Kenworth W990 1 معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین
کامیون پکار (داف)

پکار جزو شرکت های تولید کننده ماشین سنگین می باشد که فعالیت خود را در آمریکا اغاز کرده است، فعالیت های این شرکت آمریکایی تا حدی گسترده است که به عنوان سومین شرکت بزرگ تولید کننده انواع ماشین سنگین در جهان شناخته شده است.

این شرکت علاوه بر فعالیت در زمینه تولیدات خودرو سنگین دارای چندین شعبه دیگر می باشد که در زمینه های مختلفی مثل تولید وسایل نقلیه سبک و متوسط نیز فعالیت مناسبی دارد. از برندهای شناخته ‌شده پکار می ‌توان به: کنوورث، داف، پیتربیلت و لیلاند اشاره کرد.

هینو موتورز

هینو شرکتی ژآپنی می باشد که فعالیت او محدود به ساخت محصولات و موتور های دیزلی، انواع کامیون و ماشین سنگین و اتوبوس ها می باشد. تاریخچه این شرکت به سال 1973 باز می گردد زمانی که به عنوان تولید کننده ماشین سنگین راه اندازی شد، در این سال ها هینو موفق شده است پیشرفت های بسیاری را به دست آورد و از این رو در این زمان به عنوان بزرگ ترین تولید کننده خودرو های متوسط نیمه سنگین و سنگین در کشور ژاپن سناخته شده است.

همچنین در نظر داشته باشید که هینو موتورز، لکسوس و دایهاتسو به ‌عنوان برندهای اصلی تویوتا شناخته می ‌شوند.

گروه ولوو

ولوو معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین
ارم کمپانی ولوو

شرکت ولوو جزو کمپانی های سوئدی می باشد که در زمینه تولیدات خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن ها فعالیت دارد. از مهم ترین تولیداتی که توسط این شرکت به بازار های جهانی عرضه شده است می توان به تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه ‌ای، سامانه ‌های پیش ‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی اشاره کرد.

این شرکت برای نخستین بار در سال 1924  با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اس‌ کااف اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام گوستاو لارسون، به‌ عنوان زیر مجموعه‌ ای از گروه اس‌کااف راه ‌اندازی شد.

پس از آن در سال 1927به عنوان یک شرکت خودروسازی در شهر گوتنبورگ کار خود را آغاز کرد. در ابتدای کار این شرکت شاخه ‌ای از شرکت بلبرینگ‌ سازی اس‌ کااف به‌شمار می ‌آمد، که در سال ۱۹۳۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.

در حال حاضر این شرکت تنها شرکتی می باشد که در زمنیه تولید خودرو های سنگینی مثل کامیون و اتوبوس فعالیت بسیار گسترده ای دارد و در زمینه ساخت خودرو هاس سواری زیرمجموعه شرکت چینی جیلی هست.

هیتاچی

هیتاچی یک شرکت ژآپنی بسیار متنوع است و تجهیزات سنگین تنها یکی از بازارهایی است که در آن خدمات ارائه می‌کند. محصولات هیتاچی با تمرکز بر فروش در آسیا و آفریقا، جایی که تقاضا نسبتاً زیاد است، ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارد که منجر به پیشرفت این شرکت شده است.

این شرکت در ساخت محصولا خود از نوآوری های بسیاری مثل بیل های باتری یا سیستم های هیدرولیک استفاده می کند که این تجهیزات کارامد سبب شده است هیتاچی گزینه ای بهینه را برای مخاطبان گسترده‌ای در بخش‌هایی مانند کشاورزی، مهندسی، انرژی و ساخت‌ و ساز ارائه می‌ دهد.

کوماتسو

کوماتسو، غول ژاپنی در تولید تجهیزات سنگین، جایگاه بسیار خوبی در این لیست از معرفی شرکت های تولید کننده ماشین های سنگین دارد. کوماتسو یک شرکت آینده نگر است که برای همه چیز از سیستم های حمل و نقل خودران (AHS) گرفته تا کنترل هوشمند ماشین آلات و طیف وسیعی از نوآوری های پیشرفته دیگر شناخته شده است و در تمامی آن ها از سازنده ای پویا استفاده می کند.

کوماتسو نه تنها در تجهیزات سنگین، بلکه در پرس های فلزی، ماشین آلات، بازیافت، تجهیزات کنترل دما، ماشین آلات تونل زنی و زمینه های مرتبط نیز یک کپمانی موفق جهانی است.

کوماتسو با فروش تجهیزات سنگین 19244 میلیون دلاری در سال 2017 همچنان به تثبیت موقعیت خود به عنوان یک رهبر جهانی با 11.9 درصد از سهم بازار ادامه می دهد. این شرکت به طور مداوم بر روی توسعه تجهیزات مناسب برای کار در قرن های آینده متمرکز است.

جان دیر

8320r معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین
خودروهای کمپانی جاندیر

جان دیر، یک شرکت آمریکایی تثبیت شده است که بیش از 200 سال از فعالیت آن می گذرد، این شرکت در تولید تجهیزات کشاورزی، تجهیزات ساخت و ساز و جنگلداری درجه یک شهرت بسیار خوبی دارد.

از بهترین محصولا تولید شده توسط این شرکت می توان انواع ماشین های سنگین برای صنایع کشاورزی و تجهیزات ساخت و ساز اشاره کرد. شاید نتوان گفت که جان دیر بهترین شرکت است اما موفقیت های او تا حدی بوده است که بتوان آن را در لیست شرکت های تولید کننده ماشین سنگین قرار داد.

لیبهر

این شرکت تقریباً در تمام مناطق جهان از فروش خوبی برخوردار بود، به طوری که اروپا – و به ویژه آلمان، فرانسه، اسپانیا و دانمارک – افزایش شدیدی داشتندبا این حال، مهمترین دستاوردها در آمریکای شمالی بوده است.

کمپانی لیبهر در زمینه ساخت انواع ماشین سنگین نظر کامیون ها فعالیت دارد و توانسته است جایگاه خوبی را در این زمینه به دست آورد.

دانگ فنگ

شرکت دان فنگ معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین
انواع کامیون دانگ فنگ

شرکت دان فنگ به عنوان بزرگ ترین خودروساز در کشور چینشناخته شده است، این شرکت برای اولین بار کار خود را از سال 1968 در شهر هوبئی آغاز کرده است و در حال حاضر در زمینه تولید و مونتاژ انواع اتوبوس، کامیون ها و وسایل نقیله تجاری فعالیت دارد.

این شرکت به ‌همراه شرکت‌ های چانگان موتورز، گروه فاو و سایک موتور، به‌عنوان ۴خودروساز بزرگ چین شناخته می‌شوند. همچنین علاوه بر تولیدات خودرو در زمینه تهیه قطعات آن ها نیز فعالیت دارد.

نام قسمت کامیون سازی دانگ‌فنگ DFCV نام دارد که ۴۵٪ سهام آن در اختیار شرکت ولوو تراکس می‌باشد. در نهایت این کمپانی به کمک ولوو تراکس و رنو تراکس (یکی از زیر مجموعه‌های بزرگ گروه ولوو)توانسته به عنوان اولین چینی پر رنگ به بازارهای اروپایی قدم بگذارد.

تاتا موتورز

این کمپانی جزو بزرگ ترین شرکت هایی می باشد که در کشور هند فعالیت دارد و متعلق به گروه تاتا می باشد، تاتا موتورز در سال 1945 توسط راتاجی در هند تاسیس شده است و پس از آن در سال 2008 جگوار و لندور را خریداری کرد.

دایملر آگ

شرکت داملر آگ معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین
شرکت داملر آگ

دایملر یک شرکت خودروسازی آلمانی است که اگر از نظر درامد به آن نگاهی بیندازیم، پس از تویوتا و فولکس واگن جزو سومین خودروساز بزرگ جهان می باشد، از نظر تعداد خودرو های تولید شده نیز در رتبه چهاردهم جهان قرار دارد. همچنین دایملر جزو بزرگ ترین شرکت کامیون ساز در جهان است.

تاریخچه تاسیس این شرکت به سال 1924 باز می گردد که تفاهم نامه دو جانبه‌ ای برای ادغام قدیمی‌ترین سازنده خودرو های بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت و شرکت بنز اند سیه (تأسیس توسط کارل فردریش بنز در سال ۱۸۸۳) امضا شد. این ادغام در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۱۹۲۶ نهایی شد و به تأسیس شرکت دایملر-بنز انجامید.

در تمامی این سوال این شرکت توانست موفقیت های بسیاری را به دست آورد و در حال حاضر مالک چندین شرکت و برند های بزرگ خودروساز جهانی مثل: مرسدس بنز، دایملر تراکس و اسمارت می باشد. همچنین این شرکت دارای سهام در چندین شرکت خودرو سازی دیگر شامل اماز، رنو-نیسان آلیانس و پکن اتو می باشد.

بنابراین در این لیست و معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین شرکت دایملر در نخستین آن ها قرار دارد.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب و خرید باطری ماشین سنگین

قوی ترین کامیون جهان

برای آشنایی با قوی ترین کامیون جهان ویدیو زیر را تماشا کنید.

بهترین ماشین سنگین جهان چه نام دارد

کامیون VNL معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین
بهترین ماشین سنگین

کامیون VNL ساخت کمپانی ولوو به عنوان بهترین ماشین سنگین در جهان سناخته شده است، این کامیون دارای چندین مدل اختصاصی می باشد که هر یک از آن ها مخصوص یک جاده می باشد.

بزرگ ترین مدل آن VNL 860 نام دارد که با داشتن شیشه های عریض و دماغه کشیده ظاهر بسیار جذابی به خود گرفته است.

تمامی مدل های تولید شده از این کامیون دارای کارایی بالا و مصرف سوخت بهنیه می باشند که آن ها را برای استفاده های جاده بسیار مفید کرده است. در این مدل ها سیستم جریان هوا و سیستم نور ارتقا مناسبی پیدا کرده است و آن را جزو بهترین ماشین سنگین قرار داده است.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با معروف ترین شرکت های تولید کننده ماشین سنگین آشنا نماییم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
حسین
حسین
2 سال پیش

کشنده دیما ساخت کجاست؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  حسین
2 سال پیش

سلام. مونتاژ شرکت خودروسازی مایان می باشد. ج.ع

بهرامیانفر
بهرامیانفر
2 سال پیش

سلام منظور از باتری های ظرفیت بالا (HIGH CAPACITY) چیست ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  بهرامیانفر
1 سال پیش

با سلام
ظرفیت، میزان یا مقدار انرزی ذخیره شده در یک باتری است که با نماد AH (آمپر-ساعت) یا Mah (میلی آمپر ساعت) نمایش داده می‌شود. ظرفیت بیان‌گر توانایی باتری برای انجام فرآیند دشارژ شدن بیشتر در یک دوره زمانی است. این باتری ها دارای مشخصات عملکردی بیشتر از باتری های استاندارد بوده و بیش از یک باتری معمولی توان الکتریکی دارند.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش