4.3
(169)

ولوو کارز (Volvo Cars) شرکت خودروسازی سوئدی است، که در حال حاضر به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از کمپانی چینی جیلی فعالیت می‌نماید. این شرکت هم‌اکنون تولیدکننده خودروهایی در کلاس اس‌یووی، استیشن واگن، سدان و کوپه می‌باشد و شبکه‌ای از ۲٫۳۰۰ مرکز فروش را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان مدیریت می‌کند.

7 شرکت خودروسازی ولوو را بیشتر بشناسید!
شرکت ولوو برای کدام کشور است

شرکت خودروسازی ولوو

ولوو، (به سوئدی: volvo) شرکت صنایع سنگین سوئدی است، که سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است.

برند ولوو شرکت خودروسازی ولوو را بیشتر بشناسید!
برند خودروسازی ولوو

کمپانی ولوو یکی از برندهای خودرویی است که سهم بزرگی در شکل‌گیری خودروسازی در جهان دارد؛ زیرا فعالیت‌های این برند تنها به تولید اتومبیل محدود نمی‌شود و نقش بزرگی در صنعت ایفا می‌کند. این کمپانی مانند دیگر برندها سرد و گرم روزگار را کشیده و برای تبدیل شدن به یکی از غول‌های خودروسازی جهان، پستی و بلندی‌های بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است.  نام برند ولوو، هم‌ خانواده ایمنی، کیفیت و اطمینان است. ولوو در طول تاریخ از همان ابتدا، به کاربردی بودن معروف بوده است.

کمپانی ولوو (Volvo Group) یک برند چندملیتی سوئدی تبار است که نقش مهمی در صنعت خودروسازی دارد. این کمپانی در زمینه‌های دیگری همچون ساخت، پخش و فروش کامیون، اتوبوس و تجهیزات ساخت و ساز و حتی زمینه‌های گسترده‌تری نیز فعالیت می‌کند. سال ۲۰۱۶، ولوو به عنوان دومین سازنده بزرگ کامیون‌های سنگین در دنیا شناخته شد. اداره مرکزی این شرکت در گوتنبرگ سوئد واقع شده است.

16 12 15 143438Volvo logo 10 شرکت خودروسازی ولوو را بیشتر بشناسید!
تاریخچه مارک ولوو

تا سال 1999 و پیش از فروخته شدن به کمپانی موتور فورد (Ford Motor Company)، ولوو بخشی از AB Volvo محسوب می‌شد. از سال 2010 تا به امروز، این شرکت متعلق به کمپانی چینی جیلی Geely Holding Group)) است.

باتری مناسب خودروهای ولوو در کیان باتری با ارسال و نصب رایگان برای شما خوانندگان این مقاله در تهران می باشد!

تاریخچه کمپانی ولوو از تاسیس تا کنون

ولوو شرکتی سوئدی تبار در سال 1924 فعالیت خود را در شهر یوتبری سوئد آغاز کرد، این شرکت با سرمایه گذاری شرکت کمپانی اس کا اف راه اندازی شد در ابتدا شرکت ولوو به عنوان یکی از زیرمجموعه های شرکت اس کا اف راه اندازی شد. به دلیل ساخت بلبرینگ ای چرخ در شرکت اس کا اف در زمان تاسیس شرکت ولوو یکی از زیر مجموعه های ساخت بلبرینگ در شرکت اس کا اف محسوب می‌شد و پس از گذشت زمان و تغیراتی که رخ داد در سال 1927 از زیرمجموعه این شرکت خارج شد و به صورت مستقل فعالیت خود را ادامه داد.

در شروع، شرکت دو بنیانگذار داشت، آثار گابریلسون و گوستاف لارسون، که تصمیم گرفتند که وسایلی را طراحی کنند که ایمن باشند و بتوانند در مقابل شرایط سختی که در اقلیم سرد سوئد و جاده های بد سوئد است مقاومت کنند. از زمانی که وسایل توسط مردم رانده می شد، دید بنیانگذاران این بود که ایمنی باید همیشه اصلی اساسی در کار طراحی باشد. تمرکز روی ایمنی، مقاومت و کیفیت بخشی از توسعه شرکت از شروع بوده است.

اولین خودرو های تولیدی ولوو

ولوو قدیمی شرکت خودروسازی ولوو را بیشتر بشناسید!
اوین خودروی تولیدی شرکت ولوو

اولین خودروی ساخت این برند، Volvo OV4 نام داشت که در 14 آپریل سال 1927، کارخانه را ترک کرد و وارد بازار شد.

 همچنین اولین کامیون، سری ۱، در ژانویه ۱۹۲۸ ارائه شد و موفقیت فوری و سریعی در فروش داشت. کامیون های ولوو همچنین علاقه خارج از سوئدی ها را جلب کرد. صادرات کامیون ها به اروپا در دهه ۱۹۳۰ شروع شد.

اولین اتوبوس، به درستی B1 نامیده شد که در سال ۱۹۳۴ معرفی شد و موتورهای هواپیمایی به دامنه گسترده محصولات در اوایل دهه ۱۹۴۰ افزوده شد.

در سال ۱۹۳۶ که شرکت ولوو وارد بازار بورس اوراق بهادار سوئد شد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.

همکاری شرکت های ولوو و رنو

PIC 12 w600 شرکت خودروسازی ولوو را بیشتر بشناسید!
همکاری شرکت های ولوو و رنو

عطش گسترده شدن کسب و کار این برند تا جایی رسید که تصمیم گرفت با یک برند رقیب و ملی دیگر به نام Saab-Scania شریک شود، اما این شرکت قبول نکرد. این همکاری تا کشورهای دیگر رسید و در دهه 70 میلادی، کارخانه رنو (Renault) و ولوو تصمیم به همکاری گرفتند.

حالا نوبت تقسیم کارخانه به بخش‌های کوچکتر و نسبتا مستقل‌تر بود که نتیجه آن، به وجود آمدن Volvo Car Corporation در سال 1978 شد. پس از گذشت چند سال همکاری این دو برند عمیق‌تر شد و در بخش خرید و فروش با یک دیگر شریک شدند. هر دو کمک حال یک دیگر بودند. کمپانی ولوو تکنولوژی خود را در اختیار رنو قرار می‌داد و در ازای آن، در بخش‌های مختلف از این همکار فرانسوی کمک می‌گرفت.

آنها در بخش تحقیقات و کنترل کیفی نیز با هم همکاری می‌کردند.  این همکاری پس از مدتی و بنا به دلایلی، در سال 1994 ملغی شد و ولوو سهم کوچک رنو را در1997 فروخت.

%name شرکت خودروسازی ولوو را بیشتر بشناسید!
ولوو کارز

شرکت Volvo پس از رنو

پس از توقف همکاری با رنو، گروه ولوو به کمپانی موتور فورد (Ford Motor Company) فروخته شد. این اتفاق سال 1999 افتاد. بنابراین این برند نیز در کنار کمپانی‌هایی مانند جگوار(Jaguar)، لندروور(Land Rover)  و آستن مارتین (Aston Martin) قرار گرفت. تاکنون بسیاری از قطعات و تکنولوژی‎های ولوو در محصولات این سه برند معتبر دیگر استفاده شده است.

سهم این کمپانی که هر روز از صنعت خودروسازی بیشتر می‌شد، به 5 درصد از سهام میتسوبیشی در همان سال رسید. اما پس از خریداری شدن میتسوبیشی توسط دایملر کرایسلر (DaimlerChrysler)، ولوو سهم خود را فروخت.

113 2 شرکت خودروسازی ولوو را بیشتر بشناسید!
تاریخچه کامیون ولوو

با به دست آوردن کامیون های رنو و مک در ۲۰۰۱ موقعیت گروه ولوو در بازار کامیون تقویت شد و ریشه های گروه به فرانسه و آمریکا منشعب شد.

در طول سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ گروه ولوو سازنده کامیون ژاپنی UD را، شاخه شرکت آمریکایی اینگرسول رند برای ماشین آلات جاده ای و بیشتر سهام لینگونگ، یکی از بزرگترین سازندگان لودر در چین را به دست آورد. در می ۲۰۰۸، موافقت نامه برای تولید اتوبوس و کامیون هایی با شرکت هندی موتورهای ایچر امضا کرد.

پس از گذشت ده سال، گروه ولوو رشد قدرتمندی را در خدماتی مانند بخش مالی برای پشتیبانی از بخش فروش و کسب و کار داشته است. با فرهنگی که این شرکت دارد، پایه ای بسیار پایدار دارد که در مقابل مشکلات ایستادگی کرده است: بسیار ارزشمند بعنوان تامین کننده ای پیشرو در جهان برای راه حل های حمل و نقل تجاری می باشد.

باتری خودروهای سنگین در کیان باتری از نوع اتمی و بدون نیاز به نگهداری می باشد جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید!

همکاری شرکت ولوو – Volvo و شرکت جیلی – Geely

بعد از گذشت چندین سال در سال 2010 شرکت چینی جیلی با خرید قسمت خودرو سازی شرکت ولوو از شرکت فورد شروع به فعالیت کرد. در حال حاضر می‌توانیم بگوییم یکی از شرکت های قدرمتند در زمینه ساخت خودرو های سنگین از جمله اتوبوس، کشنده و. . . می‌باشد، بیشترین تمرکز شرکت ولوو بر روی ساخت کامیون های سنگین با استفاده از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا می‎‌باشد به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد.

برنامه های اخیر ولوو

امروزه کمپانی ولوو با کالج‌های و دانشگاه‌های زیادی در سراسر دنیا، پروژه‌های تحقیقاتی زیادی انجام می‌دهد. این کمپانی نیز مانند برندهای دیگر، به سمت الکتریکی کردن محصولات خود و حمایت از محیط زیست پیش می‌رود.

شرکت ولوو شرکت خودروسازی ولوو را بیشتر بشناسید!
کارخانه ولوو سنگین

شرکت ولوو در ایران

در سال ۱۳۶۴شرکت سایپا  با همکاری شرکت ولوو، در تولید ماشین های سنگین اقدام  و اکثر رانندگان از این ماشین ها احساس رضایت نمودند. مناسب بودن قیمت، کیفیت بالا، تجهیزات جدید، باعث شد تقاضا برای خرید این ماشین ها بیشتر شود و شرکت Volvo از طریق شرکت سایپا در ایران خدمات دهد.

ضمن اینکه نداشتن آلایندگی از دلایل استقبال دولت و محیط زیست ایران شده است. از آنجا که تهران از شهرهای آلوده محسوب می شود این محصولات شرکت Volvo، می تواند در طرح های هوای پاک کمک به سزایی داشته باشد.

بعدها شرکت ولوو مقداری از سهام گروه زامیاد را خریداری و تولید محصول را از این طریق پیگیری نمود. و در۱۹۸۴ تولید سری معروف F را با ایران کاوه آغاز نمود و اکنون مدل های متنوعی مانند FM / FH / NH را به ایران عرضه می کند.

ولوو در سری اف دارای ضعف های زیادی بود و تنها مزیت آن، موتور پرقدرتش بود و کامیون هیچ امتیاز دیگری نداشت. اما ارائه سری اف اچ، نشان داد طراحی ها به خواسته مشتریان تمرکز دارد. محصولی که از نظر ارگونومیک از بهترین های بازار ایران می باشد.

کامیون مدل FH ۱۲

شرکت ولوو اکنون بخش کامیون سازی ماک و رنو را تحت سیطره خود دارد. و تمرکز خود را برای ارائه مدل های کم مصرف مطابق با استانداردهای یورو ۴ و ۵ صرف می نماید. جدید ترین مدل های ولوو سری جدید و بهبود یافته، ولوو FH ۱۲ و FH ۱۶ هستند.

هم اکنون، در ایران مدل قدیمی FH ۱۲ با موتور های حداکثر ۴۶۰ اسب بخار و استاندارد یورو ۳ تولید می شوند. و نیز نمونه ۶۱۰ اسبی اف اچ ۱۶ و سری EDR با موتور های ۴۲۰ اسبی تولید می شوند. (سری EDR  مجهز به سامانه ضد جرقه ولوو بوده و برای حمل مواد نفتی و خطرناک استفاده می شود). مدل NH ۱۲ دارای قابلیت های زیادی بوده و با فرهنگ ایرانی مطابقت بیشتری دارد.

کامیون سازی Volvo از معدود سازندگانی است که به مشتریان ایرانی نهایت احترام را گذاشته و در وبسایت رسمی شرکت، بخش فارسی را راه اندازی کرده است.

همچنین بخوانید: معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
Amir shirali
Amir shirali
2 سال پیش

من از یال ۸۶ تا ۱۴۰۰ یک ولو اف اچ ۱۲ داشتم که تا اخرین لحظه از او راضی بودم خوشتیپ پرقدرت و پر برکت

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Amir shirali
2 سال پیش

با سلام
محصولات شرکت خودروسازی ولووآبه جزو یکی از محصولات فوق العاده معتبر و با کیفیت در سراسر دنیا هستند که در ایران نیز توسط شرکت خودروسازی سایپا دیزل مونتاژ می شوند.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش