4.6
(176)

چند سالی است که خودروهای سنگین در ایران تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است و در جاده ها مدل های مختلفی از آن ها را مشاهده می کنیم، این تنوع بالا از بسیاری نظرات خوب است اما مسئله ای که وجود دارد این است که انتخاب برای مشتری سخت می شود و نمی داند که باید به سراغ خرید کدام مدل برود؛ به همین جهت در این مطلب از کیان باتری ما قصد داریم تا درباره انواع کامیونت در ایران صحبت کنیم تا علاقه مندان به این خودرو ها به راحتی بتوانند کامیونت متناسب با شرایط خود را انتخاب کنند.

انواع کامیونت آشنایی با انواع کامیونت در ایران
انواع کامیونت در ایران

انواع کامیونت در ایران چه نام دارد؟

کامیونت فاو

%name آشنایی با انواع کامیونت در ایران
نمای داخلی کامیونت فاو

اولین کامیونتی که قصد توضیح درباره آن را داریم فاو می باشد، این کامیونت به توجه به وزن سیکی که دارد معمولا برای حمل بارهای درون شهری استفاده می شود. در این کامیونت از آپشن های بسیار مناسبی همراه با تکنولوژی های روز دنیا نیز استفاده می شود و تمامی این موارد در کنار سبب کارایی بالای آن برای حمل و نقل جاده های درون شهری شده است.

این کامیونت محصولی از برند چینی فاو می باشد که چندین سال است در این زمینه فعالیت دارد و موفقیت های بسیاری کسب کرده است. در میان کامیونت هایی که محصول این کمپانی می باشد مدل کامیونت فاو 6 تن فروش های بسیار زیادی داشته است و به نوعی پر فروش ترین محصول این کمپانی می باشد. این کامیون با نام تجاری تایگر نیز به فروش می رسد.

در حال حاضر نیز کامیونت فاو تایگر در سطح کشور جز. بهترین مدل ها می باشد. این کامیونت دارای موتور قدرت مند کامنزisf  با توان 140اسب بخار و مجهز به اینتر کولر و گیربکس 6 دنده دستی زداف zf می باشد. کامیونت فاو با داشتن این مشخصات در سطح جهانی در حال رقابت با سایر هم رده های خود می باشد.

مزایا کامیونت فاو

این کامیونت نمونه ای از بهترین کامیونت برای حمل و نقل جاده ای می باشد که توجه بسیاری از رانندگان را به خود جلب کرده است، با توجه به اینکه بیشتر رانندگان خودرو های سنگین به دنبال ماشین هایی هستند که راحتی بسیاری برای آن ها ایجاد کند و در سفر های جاده ای و مسافت های طولانی مدت اذیت نشوند بنابراین کامیونت فاو گزینه مناسبی برای آن ها می باشد.

کامیونت فاو 6تن دارای مزایا و آپشن های بسیار زیادی می باشد که سبب شده است در مقایسه با دیگر هم رقیبان خود بیشتر جلوه کند و رقابت بسیار بالایی با آن ها دارد؛ طی صحبتی که با خریداران این کامیونت داشته ایم به این نتیجه رسیدیم که بیشتر رانندگانی که به سمت خرید این مدل می روند به توانایی بالا و قدرت موتور آن علاقه مند می شوند و در کنار این موارد آپشن های موجود در آن نیز جذاب است.

در حال حاضر نیز این مدل از کامیونت در کشور ما به راحتی پیدا می شود، در صورتی که علاقه مند به این مدل هستید پیشنهاد ما این است که تنها از مراکز رسمی خرید نمایید تا کیفیت محصول خریداری شده تامین شود.

خرید باتری کامیونت از کیان باتری با مشاوره تخصصی رایگان شبانه روزی با ارسال و نصب باتری جدید ماشین صورت می گیرد. همین حالا با کارشناسان کیان باتری صحبت کنید!

کامیونت ایسوزو

ایسوزو آشنایی با انواع کامیونت در ایران
جدید ترین انواع کامیونت های ایسوزو

دومین کامیونی که قصد صحبت درباره آن را داریم ایسوزو نام دارد، شرکتی که در ایران در خصوص واردات این کامیونت فعالیت دارد بهمن دیزل نام دارد، این شرکت تاکنون مدل های بسیاری از کامیونت های ایسوزو را وارد کرده است و هر ساله حجم بسیار زیادی از کامیونت ها توسط این کمپانی وارد بازار می شود.

این مدل از کامیونت بیشترین آمار فروش را در میان ماشین های نیمه سنگین داشته است و علاقه مندان بسیاری به سمت این مدل جذب می شوند.

این کامیونت از محصولاتی شرکت ایسوزو می باشد که با داشتن قابلیت های پرکاربرد بسیاری توانسته است در لیست رده های برتر کامیونت ها قرار بگیرد؛ این مدل از کامیونت این قابلیت را دارد که بار های مختلفی در وزن های متفاوت را حمل نماید.

مدل های مختلف کاموینت ایسوزو

همان طور که اشاره کردیم این کامیونت در دسته مدل های ماشین های نیمه سنگین قرار دارد، که در این میان با داشتن تنوع بسیار بالایی در تولیدات خود در وزن های 5تن، 6تن و 8 تن به بازار جهانی عرضه می شود.

بیتشری مدلی که این میان استفاده می شود کامیونت 5 تن می باشد و حجم بالایی از معاملات برای این مدل انجام می شود، با توجه به این که این مدل از کامیونت توانایی حمل بار کم تری نسبت به سایر مدل های خود دارد بنابراین قیمتی که برای این مدل ارائه می شود کم تر از سایرین است که در این شرایط کامیونت 6تن قیمت متوسطری دارد و در نهایت مدل 8تن با توجه به توانایی حمل بار بالا بالاترین قیمت را دارد.

شما می توانید یا مراجعه به نمایندگی های رسمی فروش خودرو های نیمه سنگین برای خرید این خودرو اقدام کنید.

انواع کامیونت الوند

الوند آشنایی با انواع کامیونت در ایران
کامیونت الوند

حتما شما نیز تاکنون نام کامیونت های الوند را بسیار شنیده اید، این کامیونت که همان کامیونت فوتون می باشد محصولی از گروه سایپا دیزل می باشد که در دو مدل 6تن و 8تن به بازار خودرو عرضه می شود.

شرکت فوتون که کمپانی اصلی کامیونت های الوند می باشد فعالیت خود را از سال 1966 آغاز کرده است و با تلاش های بسیاری که در ابتدای راه انجام داد توانست در مدت زمان کوتاهی عملکرد های بسیار مناسبی را از خود نشان دهد و در نهایت در سطح جهانی شناخته شد

در حال حاضر نیز این کمپانی در تلاش است که به یکی از شرکت های بین المللی تبدیل شود و با تولید محصولات متناسب با محیط زیست در رده کمپانی های برتر جهان قرار گیرد.

کامیونت الوند 6تن

این کامیویونت محصولی از گروه خودروسازی سایپا دیزل می باشد که موفق شده است در پی آزمایش های جاده ای عملکرد مناسبی از خود نشان دهد، این کامیونت الوند جزو پرفروش ترین مدل های این کمپانی می باشد که دلیل آن هم ظاهر بسیار زیبای آن و تجهیزات مناسبی است که در این کامیونت به کار رفته است.

زمانی که با مصرف کنندگان این مدل صحبت کردیم متوجه شدیم که اکثریت آن ها رضایت بالایی دارند و با توجه به قیمت مناسب این مدل جزو پرفروش ترین ها می باشد (البته ممکن است با کمی افزایش قیمت روربرو شده باشد!).

کامیونت الوند 6تن معمولا در دو مدل یدون خواب و دارای خواب به فروش می رسد، با توجه به این توضیحات متوجه شدیم که این مدل جزو برترین محصولات سایپا دیزل می باشد که یا امکانات مثل جی پی اس و جای خواب سطح بالایی از رضایت های مشتریان را دارد.

کامیونت های بدون خواب این برای کاربرد های مختلفی مثل فلزی، تانکر آب، یخچال، زباله کش و انواع کاربری های دیگر به بازار ارائه می شود که می توانید متناسب با نیاز خود هر یک از آن ها را تهیه کنید.

کامیونت الوند 6تن خواب دار

%name آشنایی با انواع کامیونت در ایران
نمای داخلی کامیونت الوند

این مدل از کامیونت دارای مشخصاتی مثل: جای خواب، تمامی بخش ها جوشکاری شده با پوشش های ضد زنک، صندلی های راننده با قابلیت تنظیم، سیستم تهویه مطبوع، کولر، بخاری، قابلیت تنطیم و برگرداندن اتاق به 70 درجه با قفل مکانیکی می باشد.

با توجه به قابلیت خوابدار بودن این مدل نسبت به سایر مدل ها طرفدار های بسیار بیتشری دارد و به یکی از خودرو های محبوب در صنعت ماشین سنگین تبدیل شده است.

کامیونت الوند 8تن خواب دار

کامیونت الوند 8تن در دو مدل کلاس خواب دار توسط سایپا دیزل در ایران طراحی و تولید می شود، شرکت صنایع سنگین فوتون که با نام تجاری الوند در ایران شناخته شده است به عنوان تولید کننده تجهیزات کشاورزی، ماشین آلات ساختمانی و وسایل نقلیه به شمار می رود که در سطح جهانی به عنوان یک شرکت مطرح و شناخته شده در کلاس کامیون های باری می باشد.محصول فوتون و الوند یکی می باشد که الوند نام ایرانی این محصول و فوتون نام شرکت سازنده کامیونت الوند ۸ تن می باشد.

با این که مدت زمان بسیار کوتاهی است که مدل های 8تن خوابدار به بازار عرضه شده است، اما با این حال توانسته است به سطح محبویت بالایی دریابد و جایگاه فروش بسیار بالایی را در میان محصولات سایپا دیزل  دارد، با توجه به این توضیحات اگر به دنبال یک کامیونت حمل بار برای جاده های بین شهری می باشید و قرار است ساعات بسیار طولانی را در جاده ها به سر کنید می توانید از محصولات خواب دار این مدل استفاده نمایید.

کامیونت فوسو

فوسو آشنایی با انواع کامیونت در ایران
کامیونت فوسو

میتسوبیشی فوسو یکی از شرکت های ژاپنی می باشد که جزو بزرگترین تولید کننده های انواع کامیون و اتوبوس در دنیا می باشد. تقریبا نود درصد از این شرکت متعلق به یک شرکت آلمانی به نام دایمبر ای.جی است بنابراین باید گفت که این شرکت جزو زیر گروه های شرکت آلمانی می باشد.

این شرکت در سال 1932 اولین اتوبوس خود را روانه بازار کرد و گس از آن در سال 1934 کشتی ساز میتسوبیشی نام خود را به صنایع سنگین میتسوبیشی تغییر داد. سپس در سال 1937 این شرکت به کارخانه های توکیو منتقل شد و در سال 1949 کمپانی فروش فوسو تاسیس شد که در نهایت در سال 1952 نام خود را به کمپانی فروش فوسو میتسوبیشی تغییر داد و تاکنون به همین نام شناخته می شود.

کامیئنت های فوسو دارای اصالتی اروپایی می باشند که رقیب اصلی آن ها در ایران کامیونت های اسوزو می باشد و چندین سال است توسط بهمن موتور عرضه می شود، کامیونت های ایسوزو نیز دارای کیفیت ساخت بسیار بالایی می باشند و با توجه به این که آن هم جزو برند های ژاپنی می باشد هم رقیبان یکدیگر شده اند.

همچنین بخوانید: معرفی انواع کامیون ها

کامیونت جک

جک آشنایی با انواع کامیونت در ایران
کامیونت جک

شرکت جک فعالیت خود را از سال 1964 آغاز کرده است و در حال حاضر نیز در کشور چین در لیست ده برند معتبر و شناخته شده قرار دارد، در زمینه صادرات این کمپانی در لیست سوم قرار دارد؛ در حال حاضر این کمپانی در تمامی زمینه های کامیون های سنگین و سبک فعالیت دارد.

به صورت مستقیم 18000 نفر در بخش تولیدات این کمپانی در حال کار می باشند، ظرفیت تولید سالانه آن 700 هزار واحد است که شامل محصولاتی همچون: اتوبوس، سواری، ون، ماشین سنگین و نیمه سنگین می باشد.

کامیونت جک دارای تنوع تولید بسیاری بالایی می باشد که در این میان جک 7 تن دارای اتاقی لوکس یا طراحی های آراسته و استحکامی قوی می باشد. موتور این کامیونت از طراحی های آمریکا می باشد که جزو قدیمی ترین و محبوب ترین برند های موتور های دیزلی است.

در موردو کامیونت 7.5 تن جک از موتور هایی استفاده می شود که توان بسیار بالایی دارد و به عنوان بهترین موتور دیزل برای ماشین سنگین شناخته شده است.

کامیونت جک 5 تن

بر روی کامیونت های 5تن آزمایش های بسیاری انجام شده است که طی این آزمایشات مشخص شد این توانایی را دارد که شرایط های مختلفی را پشت سر بگذارد که موضوع نشان از قابلیت و انعطاف بسیار مناسبی است که در آن قرار دارد و در این صورت برای شرایط اقلیمی جاده های ایران نیز بسیار مناسب است.

این محصول توسط گروه آرین دیزل به فروش می رسد که با توجه به قیمت مناسبی که دارد به یکی از پر فروش های ایران تبدیل شده است.

کامیونت جک 6تن

این کامیونت ها در ابتدا برای حفط سطح ایمنی سرنشینان از ابتدا بر اساس تئوری دفورمکی در اثر برخورد به صورت غیر خطی و نیز محاسبات و شبیه سازی کامپیوتری طراحی و ساخته شده اند. بنابراین دارای ایمنی بسیار مناسبی می باشند و همین موضوع سبب شده است در چند سال اخیر به یکی از محصولات مهم آرین دیزل تبدیل شود.

کامیونت جک 8تن

جالب است بدانید که کامیونت جک 8تن جزو اولین مدل هایی می باشد که در کشور چین تست تصادف را با موفقیت پشت سر گذاشته است، از ویژگی های مهمی که در این کامیونت قرار دارد می توان به موتور آن اشاره کرد که از قدیمی ترین موتور های دیزل می باشد و به عنوان قلب تپنده کامیونت شناخته می شود.

موتوری که برای کامیونت 8تن جک طراحی شده است دارای پیشرفته ترین طراحی می باشد که با تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است که این موضوع نشان از این دارد که بازدهی بسیار بالایی دارد و عین حال مصرف سوخت آن بسیار کم است و جزو کم مصرف ترین کامیونت هایی می باشد که در میان رقبان خود قرار دارد.

کامیونت 7.5 تنی

ویدئوی زیر را برای آشنایی با کامیونت های 7.5 تنی مشاهده نمایید!

کلام آخر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با انواع کامیونت در ایران آشنا نماییم؛ اما نظر شما چیست به نظر شما در میان این لیست کدام یک از آن ها ارزش خرید دارد؟

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
فرزاد
فرزاد
1 سال پیش

به نظر من از همه لحاظ جک بهتره هم از راحتی هم از آپشن هم قدرت

مشاوره رایگان و ثبت سفارش