3.4
(209)

کامیونت چی بخرم ؟ این سوالی است که برای اکثر افرادی که به دنبال خرید کامیونت هستند ایجاد می شود. به همین جهت در این مقاله از کیان باتری ما قصد داریم تا درباره ارزان ترین کامیونت ایران، پرفروش ترین کامیونت ها و معرفی بهترین کامیونت بپردازیم؛ اگر قصد خرید کامیونت دارید و نمی دانید که باید به سراغ کدام مدل بروید حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

کامیونت چیست؟

کامیونت  scaled کامیونت چی بخرم؟ | راهنمای خرید کامیونت
کامیونت چیست؟

کامیونت که در انگلیسی به آن ها مینی تراک یا لایت تراک نیز گفته می شود دارای طول 3 تر می باشد و با نام های مختلفی همچون مینی بار یا مینی خاور نیز شناخته می شود.

کامیونت ها مدل های کوچکی از خودروهای سنگین می باشند که می توان آن را چیزی بین کامیون و وانت در نظر گرفت.

این دسته از خودروهای سنگین که با نام کامیونت شناخته می شوند در مدل هایی مختلفی در بازار عرضه می شوند که با توجه به مدل آن ها این قابلیت را دارند که از یک تن تا 12 تن بار را حمل کنند.

معمولا اتاقک کامیونت ها کمی کوچک است و به صورت 4 یا 6 لاستیکی دو محور می باشند، در مورد توزیع نیروی پیشرانه معمولا به صورت چهار چرخ محرک می باشند. این مدل از خودروها که در دسته ماشین های سنگین قرار دارند برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم در کشور ژاپن ساخته شدند و پس از آن روز به روز تغیرات بیشتری پیدا کرده است.

عموما کامیونت ها در کشور ژآپن کاربرد بسیار بیشتری دارند و از این خودرو ها برای کار های مختلف مثل خدمات و بازرگانی استفاده می شود.

تفاوت کامیون با کامیونت در چیست؟

کامیون کامیونت چی بخرم؟ | راهنمای خرید کامیونت
نمونه ای از یک کامیون

تفاوت این دو مدل در این است که کامیون ها دارای ابعاد بزرگتری از کامیونت ها هستند و این توانایی را دارند که بار بیشتری را حمل نمایند. در مورد قوانین بین راهی معمولا برای کامیون ها سخت گیری های بیشتری انجام می شود. به این صورت که شما با کامیونت به راحتی این امکان را دارید که به داخل شهر وارد شوید اما در مورد کامیون ها به این شکل نیست و اجازه ندارند که در طول روز وارد شهر شوند.

و در آخر اگر نمی توانید از نظر ظاهری آن ها را تشخیص دهید باید توجه داشته باشید که معمولا به ماشین های بزرگی که تعداد چرخ بالایی دارند کامیون گفته می شوند و مدل های بسیار کوچکتر کامیونت نام دارند.

انواع تولید کننده کامیونت در ایران چه نام دارد؟

  • کامیونت بادسان
  • کامیونت ایسوزو
  • کامیونت هیوندا
  • کامیونت آمیکو
  • کامیونت جک
  • کامیونت الوند
  • کامیونت بنز
  • کامیونت کاویان

در این میان نظرات بسیاری وجود دارد که کدام یک از این مدل کامیونت ها ارزش خرید بهتری دارد و به سراغ کدام مدل باید رفت؛ کامیونت الوند که محوبیت بالایی دارد و معمولا با کامیونت های دیگر مقایسه می شود. البته که ما در ادامه به صورت دقیق تر به بررسی مدل های مختلف کامیونت ها می پردازیم.

البته کامیونت های بسیار بهتری نیز در سطح جهان وجود دارد اما تمرکز آن در این مطلب به معرفی کامیونت های موجود در ایران می باشد.

بیشتر بدانید: انواع کامیونت ها در ایران

خرید کامیونت های شهری و بین شهری و انواع بار آن ها

با توجه به این که کامیونت ها این قابلیت را دارند که بار هایی از 3 تن تا 8 تن را حمل نمایند بنابراین معمولا شما این امکان را دارید که انواع بار های مختلف را با کامیونت ها حمل نمایید، به طور مثال حمل اسباب منزل، کامیونت حمل خودرو، کامیونت اتاق باری، کامیونت تانکری، کامیونت چادری و …

اما در مورد مدل های مختلف کامیونت باید بگوییم که آن ها به دو دسته تقسیم می شوند، کامیونت هایی که در داخل شهر استفاده می شوند و کامیونت هایی که بیشترین کاربرد آن ها برای بیرون شهر است.

ارزان ترین کامیونت های ایران چه نام دارند؟

ارزان کامیونت چی بخرم؟ | راهنمای خرید کامیونت
ارزانترین کامیونت ایران

آمیکو

در سال 1368 شرکتی صنعتی به نام آذر فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به پیشرفت هایی بسیاری که داشت موفق شد چندین گروه را به عنوان زیرمجموعه خود تاسیس کند که در این میان آمیکو یکی از آن ها می باشد. آمیکو گروهی می باشد که در زمینه خودروهای دیزلی فعالیت دارد.

در حال حاضر نیز مدل های مختلفی از کامیونت ها توسط این شرکت تولید شده است که در میان آن ها کامیونت 6تن آمیکو بهترین محصول آن می باشد.

اگر بخواهیم به مشخصات فنی این کامیونت اشاره کنیم باید به موتور 110 اسب بخار، موتور 4 سیلندر، 2 چرخ جلو و 4 چرخ عقب و یک لاستیک زاپاس اشاره کرد.

اگر به دنبال خرید یک کامیونت ارزان می باشید این برند می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد و در حدی است که بتواند نیاز های شما را برآورده کند.

دند

یکی از کامیپونت های پرفروش در سراسر جهان مربوط به مدل های ایسوزو می باشد، پس از فروش بالای این کامیونت طراحات داخلی تصمیم گرفتند که یک مدل شبیه سازی از این مدل تولید نمایند.

زمانی که در ابتدا برند دند برای خودرو های سنگین و نیمه سنگین به بازار معرفی شده بود تنها مدلی که از آن در بازار عرضه شد 5.2 تنی بود؛ اما زمانی که سران این شرکت متوجه شدند محصول آن ها فروش بسیار زیادی داشته است تصمیم گرفتند تا کامیونت های 6 و 8 تنی را نیز روانه بازار کنند.

نام دند از کوهی در تبریز گرفته شده است که به صورت کامل بومی بودن این برند مشخص شود؛ اما در مورد مشخصات این کامیونت، دارای وزن دو تنی می باشد که کمی برای آن زیاد است و این موضوع سبب شده است که تنها بتواند بار های 3.5 تن را حمل نماید.

بنابراین و با توجه به میزان حجم باری که می توانند حمل کنند، کاربرد آن ها در حمل زباله، یخچال، مسقف فلزی، مسقف چادری، جرثقیل و … می باشد و نمی توانید برای حمل باری های سنگین بر روی آن حساب کنید.

با توجه به این توضیحا طبیعی است که این مدل دسته ارزان ترین کامیونت ها قرار بگیرد.

پریسکا

در سال های اخیر شاهد این بودیم که ایران خودرو دیزل برای تولید خاور پریسکا اقدامات لازم را انجام داده است و البته دارای فروش بسیار زیادی هم از این مدل بود.

پریسکا 6 تن دارای قدرت موتور 140 اسب بخار است و در مورد پرسکا 8تن این عدد به 154 می رسد؛ که در میان کامیونت های ایرانی به گزینه ارزان و پرقدرتی تبدیل شده است.

تا اینجا به معرفی سه مدل از ارزان ترین کامیونت های ایران پرداختیم، البته در نظر داشته باشید که قیمت در بازار خودرو ثباتی ندارد و هر لحظه ممکن است بالا و پایین شود، بنابراین نمی توان گفت برای مدت زمان طولانی این سه مدل جزو ارزان ترین ها قرار دارد و حتی ممکن است قیمت یکی از آن ها به ناگهان افزایش زیادی داشته باشد.

خرید باتری کامیونت از کیان باتری با مشاوره تخصصی رایگان شبانه روزی با ارسال و نصب باتری جدید ماشین صورت می گیرد. همین حالا با کارشناسان کیان باتری صحبت کنید!

پر فروش ترین کامیونت های بازار ایران چه نام دارند؟

در ادامه برای شما آورده ایم که کدام مدل از کامیونت ها دارای فروش بیشتری می باشند. بنابراین ادامه مطالب را از دست ندهید.

کامیونت ایسوزو

ایسو کامیونت چی بخرم؟ | راهنمای خرید کامیونت
کامیونت ایسوزو

یکی از پر فروش ترین کامیونت هایی طرفدارن بسیار زیادی دارد ایسوزو می باشد، شرکت ایسوزو یکی از شرکت های ژاپنی است که از زمان تاسیس خود در زمنیه ساخت و طراحی کامیونت های سبک و سنگین موفقیت بسیاری داشته است و توانسته با فروش محصولات خود سهم زیادی از بازار را به دست آورد.

نخستین خودرویی که توسط این کمپانی به بازار جهان معرفی شد ایسوزو بل نام داشت که مربوط به سال 1961 می باشد. کامیونت های ایسوزو در مدل های مختلفی اعم از 5تن، 6تن و 8 تن روانه بازار می باشد که در میان آن ها پروفروش ترین مدل مربوط به کامیونت 6 تن می باشد.

دلیل پر فروش شدن کامیونت های ایسوزو در این است که کیفیت محصولات این کمپانی بسیار بالا است و در عین حال از قیمت های زیادی استفاده نمی کند و مناسب ترین قیمت برای محصولات آن ارائه می شود و جدا از آن ها نه تنها به کیفیت اهمیت می دهد بلکه از نظر ظاهری نیز طراحی مناسبی دارد.

اگر قیمت برای شما مسئله ای ندارد و به دنبال محبوب ترین ها هستید پیشنهاد می کنیم در مورد دیگر مشخصات مربوط به کامیونت های ایسوزو تحقیقاتی انجام دهید.

برای آشنایی با مدل جدید کامیونت ایسوزو ویدیو زیر را تماشا کنید.

کامیونت الوند

فوتون 2 کامیونت چی بخرم؟ | راهنمای خرید کامیونت
کایمونت الوند یا فوتون

اما دومین مدلی که جزو پرفروش ترین کامیونت ها می باشد مربوط به شرکت الوند می باشد، کامیونت های الوند محصولی از شرکت خودروسازی سایپا دیزل است که دارای سابقه 54 ساله می باشد، مدل های مختلفی از کامیونت های الوند در بازار موجود است که هر یک از آن ها دارای کاربرد مخصوص به خود می باشند.

پر فروش ترین کامیونت های الوند 6 تن و 8.5 تن می باشد که با داشتن امکاناتی مثل جی پی اس و دیگر آشپن های جدید توانسته اند سهم بسیاری از بازار کامیونت ها را از آن خود کنند.

در مورد کامیونت های الوند 8 تن تنها به صورت دارای کابین خواب ارائه می شوند و این یعنی بیشتر برای استفاده های بین شهری و مسافت های طولانی مناسب هستند.

اما در مورد کامیونت های 6 تنی این طور نیست، زیرا شما این امکان را دارید که هم مدل های بی خواب را تهیه کنید و هم با خواب. هر سه مدل این کامیونت ها دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 می باشند و از نظر مشخصات فنی تقریبا شبیه به هم هستند.

تفاوت هایی که میان الوند بدون خواب و با خواب وجود دارد مربوط به وزن کامیون و طول آن می باشد و در این یکی از تمامی لحاظ دیگر شبیه به هستند.

در کامیونت الوند 6 تن خوابیده است. 4652 میلی متر و وزن کل شاسی بدون بار اتومبیل برابر با 2920 کیلوگرم است؛ در حالی که در الوند کامیونت بدون خواب ، طول پشت اتاق تا انتهای شاسی 5010 میلی متر و وزن کل آن است شاسی بدون بار 2780 کیلوگرم است.

همچنین بخوانید: راهنمای انتخاب و خرید باطری ماشین سنگین

کامیونت الوند بخریم یا ایسوزو

مشخصات فنیکامیونت الوندکامیونت ایسوزو
موتورCummins ISF 3.8 s4 سیلندر خطی سوپاپ بالا
تزریق مستقیم
مجهز به توربو شارژر و اینتر کولر
حداکثر قدرت(اسب بخار/ دور در دقیقه)145 اسب بخار در 2600 دور در دقیقه155 اسب بخار در 2600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (نیوتن متر/ دور در دقیقه)450 نیوتن متر در 2200-1200 دور در دقیقه427 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه
نوع جعبه دندهZF6S500
6
دنده جلو و 1 دنده عقب
MYY-6S

 

ما به معرفی هر دو مل از کامیونت ها پرداختیم این که شما کدام یک را انتخاب کنید یک موضوع کاملا سلیقه ای می باشد، اما لازم است بیان کنیم که به دلیل تحریم های موجود برخی از قطعات کامیونت ایسوزو به سختی پیدا می شود و حتی واردات خود این کامیونت ها دارای مشکلاتی است. بنابراین قبل از خرید خود در مورد هزینه های نگهدرای و نحوه پیدا کردن قطعات نیز تحقیق کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی برای خرید کامیونت راهنمایی نماییم. در صورتی که تجربه ای در زمینه دارید که می تواند به سایر کاربران سایت کمک کند خوشحال می شویم در قسمت نظرات برای ما بیان کنید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
Alireza
Alireza
1 سال پیش

بسیار مفید بود👍

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Alireza
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم، بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

امین
امین
1 سال پیش

بسیار عالی توضیح دادید،مرسی

جمشید
جمشید
1 سال پیش

فقط کامیونت فورس شش تن

مرتضی عطارزاده
مرتضی عطارزاده
در جواب  جمشید
8 ماه پیش

سلام میشه لطفا با دلیل بگی چون من میخوام 8 تن بخرم

تاج
تاج
2 ماه پیش

سلام وقت بخیر ببخشید من میخوام ی کامینت ۶ تن صفر بخرم و تمام سرمایه ای ک دارم رو گذاشتم ک ی ماشین بخرم ولی نمیدونم چی باید بخرم لطفا بهم کمک کنید ک چی بخرم ک حداقل تا چند سال خرجی نداشته باشه ممنون

مشاوره رایگان و ثبت سفارش