4.7
(329)

پس از اپل و هواوی ظاهرا این دفعه نوبت به شیائومی است که به صنعت خودرو سازی وارد شود، ورود شیائومی به صنعت خودرو خبری است که بسیار پخش شده است. در ادامه در این گزارش کیان باتری به صورت دقیق تر به نقد و بررسی این موضوع می پردازیم.

Xiaomi EV car وورد شیائومی به صنعت خودرو سازی
خودرو شیائومی

شیائومی و خودرو

همان طور که اطلاع دارید هواوی مدتی است که در بخش خودرو سازی فعالیت می کند و در این فکر است که روند کار خود را گسترش دهد، در همین اوضاع خبر رسیده است که یکی دیگر از شرکت های چینی یعنی شیائومی، قصد ورود به عرصه خودرو سازی را دارد.

طیق گزارش هایی که وجو دارد شیائومی می خواهد از امسال به صورت جدی در این عرصه فعالیت داشته باشد، پروژه خودرو سازی شیائومی احتمالا توسط بنیان گذار و مدیر عامل شیائومی یعنی لی جون هدایت می شود.

البته برخی نیز بر این باورند که ورود این برند به خودرو سازی به این دلیل است که کمی از رکود به وجود آمده در بخش های موبایل جلوگیری کنند و در واقع استراتژی این شرکت می باشد.

در سال 2013 لی جون چندین سفر به ایالات امریکا داشته است و ظاهرا دو بار با ایلان ماسیک مدیر عامل تسلا ملاقات داشته است، ظاهرا این ملاقات ها سبب شده است تا علاقه جون به ساخت خودرو های هوشمند بیشتر شود و این صنعت علاقه مند شود.

مخصوصا در این زمان که خودرو های برقی محبوبیت بالاتری در میان مردم پیدا کرده است، احتمالا هر شرکی که وارد این عرصه شود موفق خواهد بود.

این اتفاقات که در سال های گذشته افتاده است نشان از این است که این عمل شیائومی همچین هم دور از انتظار نبود و ظاهرا چندین سال است که این فکر را در سر داشته است.

همچنین بخوانید: مراحل خط تولید و مونتاژ باتری خودرو چگونه است؟

ساخت کارخانه خودرو توسط شیائومی

کارخانه وورد شیائومی به صنعت خودرو سازی
ساخت کارخانه خودرو

طی اخبار منتشر شده مقامات پکن در چند روز گذشته اعلام کرده اند که شرکت گوشی های هوشمند شیائومی قرار است کارخانه ای با ظرفیت تولید سالانه 300000  خودرو برقی در این کشور بر پا کند.

طی مصاحباتی که انجام شده و صحبت های موجود ظاهرا این پروژه قرار است در طی دو فاز به انجام برسد، پس از آن شیائومی دفاتر مرکزی خود را در منطقه توسعه اقتصاد پکن برپا می کند.

سازمان پکن ای-تاون همچنین پیش بینی کرد که این کارخانه در سال 2024 به تولید انبوه برسد، هدفی که توسط لی جون، مدیر عامل شیائومی در ماه اکتبر اعلام شد.

بر اساس این گزارش، در ماه مارس، شیائومی اعلام کرد که متعهد به سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری در بخش خودروهای الکتریکی جدید طی 10 سال خواهد بود. این شرکت در اواخر ماه اوت ثبت تجاری واحد EV خود را تکمیل کرد.

این شرکت هزاران فروشگاه افتتاح کرده است تا رشد فروش داخلی را برای تجارت گوشی های هوشمند خود افزایش دهد، اما در نهایت قصد دارد از این فروشگاه ها به عنوان کانالی برای برنامه های خود برای فروش خودروهای الکتریکی استفاده کند.

جهت اطلاع از به روز ترین قیمت باتری ماشین کلیک کنید!

اولین خودرو شاسی بلند شیائومی

در ویدیو زیر می توانید اولین خودرو شاسی بلند شیائومی که بِستیون T77 نام دارد را ببنید.

خودروهای شیائومی

با قدم گذاشتن شیائومی در این راه احتمالا باید شاهد خودرو ای با نام Mi Car باشیم، این گزارش ها نشان از این دارد که بازار گوشی های هوشمند با رکورد مواجه شده است و صنعا خودرو سازی رو به پیشرفت است.

شیائومی می‌گوید از زمان اعلام رسمی ورود به بازار خودروی هوشمند، تیمی متشکل از حدود ۳۰۰ نفر کارمند برای کار در این بخش جمع‌آوری کرده است. بر اساس ادعای شرکت چینی، این کارمندان از بین بیش از ۲۰ هزار متقاضی فعال در بخش خودروی هوشمند گزینش شده‌اند. روند گزینش همچنان ادامه دارد و شیائومی می‌خواهد از افراد بیشتری برای کار در این تیم دعوت کند.

ساخت خودرو برقی توسط شیائومی

خودرو برقی وورد شیائومی به صنعت خودرو سازی
خودرو برقی ساخته شده توسط شیائومی

شیائومی اوایل ماه جاری اعلام کرد شرکت رانندگی اتوماتیک «دیپ موشن»  را به ارزش حدود ۳۷/ ۷۷ میلیون دلار خریداری کرده تا توان رقابت فناوری کسب‌ و کار خودروی برقی خود را تقویت کند. بر اساس گزارش های موجود، شیائومی که برای تلفن‌ های هوشمند و محصولات سخت ‌افزاری متصل به اینترنت دیگر شناخته شده است، با تاسیس رسمی شرکت خودروسازی برقی وارد فضای پرازدحامی می ‌شود که استارت‌ آپ‌ هایی مانند نیو، Xpeng، تسلا و BYD در آن حضور دارند.

ارزش سهام شیائومی در پی انتشار این خبر در معاملات بعد ازظهر بازار هنگ ‌کنگ ۴/ ۱ درصد صعود کرد و عملکرد مطلوب ‌تری از شاخص هانگ‌ سنگ پیدا کرد.

ماجرای افزایش تولید خودرو در ایران

شیائومی در Motorcomm، یک تراشه ساز برای خودروها، سرمایه گذاری می‌کند

از زمای که شیائومی در این عرصه فعالیت خود را آغاز کرده است کا کنون سهام های بسیاری را خریداری کرده است، اخرین سرمایه گذاری که فعلا این شرکت انجام داده است مربوط به Motorcomm  می باشد.

شرکتی که شیائومی به تازگی سرمایه گذاری در آن را شروع کرده است در سال 2017 تاسیس شده است و حوزه فعالیت آن شامل توسعه فناوری، اتوماسیون صنعتی، خودرو، مشاوره و سایر خدمات فنی می باشد.

از آن طرف در مصاحبه ای که از وانگ شیانگ پخش شده است، ظاهرا علاقه خود را به تولید خودرو های برقی نشان داده است و گفته است اولین خودرویی که در شرکت خودرو سازی جدیدش تولید می کند در این دسته قرار می گیرد، این صحبت ها نشان از این است که سرمایه گذاری در این شرکت ها بی دلیل نبوده است و انگار قرار است بخشی از فعالیت های خودرو برقی به کمک شرکت Motorcomm  پیش برود.

آیا شیائومی در صنعت خودرو سازی موفق می شود؟

صنعت خودروساری وورد شیائومی به صنعت خودرو سازی
عمکلرد شیائومی در صنعت خودرو سازی

شیائومی اولین شرکتی نیست که به ناگهان وارد خودرو سازی شده است. اگر به گذشته نگاهی داشته باشیم در ابتدا اپل وارد صنعت خودرو سازی و چندی بعد شاهد حضور هواوی در این بخش بودیم.

با این وجود ورود شیائوی چندان هم عجیب نمی باشد، اما این که آیا در این عرصه موفق می شود یا خیر، باید دید در آینده چه پیش می آید.

فعلا که مدت زمان زیادی نگذشته است و نمی توان گفت شرایط چگونه است، اگر چند خودرو توسط این شرکت به بازار عرضه شود در آن صورت می توان فهمید که شیائومی در این چرخه موفق می شود یا خیر.

اما ما انتظار داریم که به خوبی عمل کند، زیرا خودرو های برقی علاقه چندین ساله رئیس این کمپانی می شود و تا کنون در شرکت های بزرگی سرمایه گذاری کرده است که نشان از این دارد که می خواهد پر قدرت در این راه قدم بگذارد.

علاوه بر این موضوع اکثر خودرو سازی های برند جهان به دنبال ساخت خودرو های برقی هستند و علاقه مردم به این خودرو ها روز به روز بیشتر می شود، به همین دلیل می توانیم بگوییم که در چندین سال آینده بیشتر خودرو های موجود برقی و الکتریکی هستند و خودرو های قدیمی توانایی رقابت با آن ها را نخواهند داشت.

این ها برخی از دلایلی هستند که احتمال می دهیم شیائومی در این راه به موفقیت عمل می کند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
sara
sara
2 سال پیش

گوشی های شیائومی عالیه مطمعنم ماشیناشم همینطور خواهد بود

صالحی نیا
صالحی نیا
2 سال پیش

دوربین فیلمبرداری داخل خودرو شیائومی واقعا کیفیت خوبی داره

مشاوره رایگان و ثبت سفارش