4.6
(403)

امروزه در هر کجا که قدم می زنید و خصوصا در فضای مجازی صحبت از ایلان ماسک (Ilan Mask) است، با این مقدار صحبتی که درباره این شخص می شود حتما برایتان سوال پیش آمده است که ایلان ماسک کیست؟ و کنجکاوید که درباره زندگینامه آن بیشتر بدانید. ما در این مقاله به معرفی ایلان ماسک و کار های او می پردازیم؛ با کیان باتری همراه باشید.

ایلان ماسک ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
ایلان ماسک کیست؟

زندگینامه ایلان ماسک

کودکی ایلان ماسک ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
زندگینامه ایلان ماسک و عکس کودکی او

ایلان ماسک یا به طور کامل ایلان ریو ماسک (Elon Reeve Musk) متولد شهر پرتوریا در آفریقای جنوبی است، او که در سال 28 ژوئن 1971 به دنیا آمده است اولین فرزند خانواده اش می باشد.

ایلان دارای یک خواهر و برادر کوچکتر از خود به نام های کیمبال و توسکا است، که با پدر و مادرش یک خانواده 5 نفری می شوند.

برخی می گویند ایلان زمانی که کودک بود به اندازه ای در رویا های خود غرق می شدکه هیچ گونه توجهی نسبت به اطرافیانش نشان نمی داد و این موضوع سبب شد تا پدر و مادرش آن را به پیش دکتر شنوایی ببرند.

مهم ترین اتفاقی که در زندگی او افتاد جدا شدن پدر و مادرش از هم بود، پس از این جدایی ایلان همراه با خواهر و برادرش و پدرس در افریقای جنوبی زندگی می کردند، اما این چیزی نبود که او می خواست و به دنبال ترک آن جا بود.

  • نقطه شروع

نقطه شروع ایلان ماسک ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
اولین موفقیت ایلان ماسک

زمانی که در 10 سالگی اولین رایانه خود را به دست آورد پس از تلاش هایی که داشت در سن 12 سالگی موفق شد که یک بازی رایانه های بسازد؛ این بازی که Blastar  نام داشت نقطه آغازی برای ایلان به شمار می رفت.

او موفق شد اولین بازی خود را به قیمت 500 دلار بفروشد.

پس از این موضوع در سن 17 سالگی برای این که بتواند در دانشگاه کوئینز درس بخواند و همچنین از شرکت در ارتش اجباری فرار کند بع کشور کاندا رفت و تابعیت این کشور را به دست آورد.

در 19 سالگی برای ادامه تحصیل در رشته تجارت و فیزیک کاندا را ترک کرد، او پس از گرفتن لیسانس در این رشته برای گرفتن مدرک دیگری در رشته فیزیک همان جا ماند.

پس از به دست آوردن دو لیسانس برای گرفتن مدرک دکترا به دانشگاه استنفورد رفت اما سرانجام 2 روز در آن جا ماند.

دلیل جدا شدن او این بود که دقیقا در همان زمان بحث رونق اینترنت بسیار داغ بود، بنابراین ایلان که نمی خواست از این اتفاق ها جا بماند، در سال 1995 اولین شرکت خود به نام Zip2 را راه اندازی کرد.

این شرکت درباره یک راهنمای شهری آنلاین بود که در سال 1999 توسط شرکت Compaq با قیمت 307 میلیون دلار خریداری شد.

این معامله برای ایلان سود بسیار زیادی همراه داشت زیرا او توانست 22 میلیون دلار سود کسب کند و راه برای کار های بزرگ تر باز شد.

  • دومین قدم ایلان ماسک

دومین شرکتی که ایلان ماسک تاسیس کرد در سال 1999 و به نام X.Com بود. فعالبت شرکت در حوزه خدمات مالی آنلاین بود.

یک سال پس از تاسیس، شرکت ایکس کام با شرکت کانفینیتی ادغام شد و موفق شدند پی پال (PayPal)  را تولید نمایند.

سرانجام در سال 2002 یک فروشگاه اینترنتی پی پال را به قیمت 1.5 میلیارد دلار خریداری کرد.

شرکت های دیگر ایلان ماسک

  • شرکت اسپبس ایکس

شرکت اسپبس ایکس ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک

ایلان ماسک که رویای فضا را نیز در ذهن داشت توانست سومین شرکت خود را در سال 2002 در این زمینه تولید کند؛ با تلاش هایی که انجام داد موفق شد تا سال 2008 اعتماد ناسا را به دست آورد و طی قراردادی که میان آن ها بسته شد شرکت ایلان وظیفه انتقال محموله به ایستگاه های بین المللی را به دست آورد.

در سال 2012 او توانست یک موشک به نام فالکن 9 را به یک ایستگاه بین المللی ارسال کند، ایلان با این کار جزو اولین شرکت خصوصی شناخته شد که موفق به انجام این کار شده است.

پس از آن در سال 2013 موفقیت دیگری به دست آورد آن هم در این بود که به کمک فالکن 9 ماهواره ای نیز به فضا ارسال کرد.

در سال 2015 ماهواره دیگری  بر روی فضا ارسال شد که وظیفه آن سنجش تشعشات خورشید بود.

با رخ دادن این اتفاق ها باعث شد ایلان به تسخیر فضا علاقه مند تر شود که موضوع سبب شد او در زمینه حمل و نقل نیز فعالیت خود را شروع کند.

  • شرکت تسلا

شرکت تسلا ایلان ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
شرکت تسلا ایلان

ایلان این شرکت را در سال 2003 تاسیس کرد تا در زمینه خودورو های الکتریکی فعالیت کند. پس از آن در سال 2008 شرکت تسلا اولین خودرو اسپرت خود را رونمایی کرد، این خودرو که رودستر نام داشت تماما برقی بود و با یک بار شارژ کردن آن این امکان را داشتید که 393 کیلومتر را طی کنید.

در سال 2013 نیز تسلا خودر مدل اس را تولید کرد، این خودرو به عنوان ماشین سال در مجله ای به نام Motor Trend انتخاب شد، سومین خودرو تولید شد توسط شرکت تسلا مدل ایکس است که مهم ترین ویژگی که در مورد آن وجود دارد درهایش است که به شکل دو بال باز می شدند.

بیشتر بدانید: معرفی زندگینامه و اختراعات نیکولا تسلا

  • شرکت بورینگ

شرکت بویرینگ ماسک ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
شرکت بورینگ ایلان ماسک

در سال 2017 ایلان ماسک شرکت دیگری به نام “Boring Company را راه انداخت. هدف او از راه اندازی این شرکت در این بود که تونل هایی برای کم کردن حجم ترافیک بسازد.

او برای انجام اولین حفاری هایی که به صورت آزمایشی می خواستند انجام بدهند شرکت اسپیس را انتخاب کرد.

سرانجام در اواخر همان سال ظاهرا پروژه موفقیت آمیز شده بود زیرا ایلان عکسی از پیشرفت هایی که کرده بودند را در اینستاگرام خود قرار داد.

اختراعات و افتخارات ایلان ماسک

  • طرح هایپر لوپ

ایلان در سال 2013 یک طرح انقلابی و بحث برانگیز را مطرح کرد. طرح او مربوط به مسافرت های بین شهری بود.

او می خواست اختراعی را تولید کند که در سفر های طولانی و بین شهری بسیار راحت باشد، سرعت بسیار بالایی داشته و در عین حال در راه از مسافران نیز پذیرایی شود.

او برای ساخت هایپر لوپ 7 تا 10 سال زمان می خواست و این پروژه به هزین 6 میلیارد داری احتیاج داشت.

با وجود این که در این طرح ایلان ماسک مخالفت هایی شد، اما سر انجام او توانست کار خود را بر روی این طرح آغاز کند و با تمام تردید هایی برایش وجود داشت از ادامه مسیر منصرف نشد.

  • هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و ایلان ماسک ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
هوش مصنوعی و ایلان ماسک

ایلان ماسک تنها در یک زمینه نمی ماند و علاقه داشت که در تمام بحث هایی که به آن ها علاقه دارد فعالیت داشته باشد، هوش مصنوعی یکی دیگر از موضوعاتی بود که ایلان ماسک آن را دنبال می کرد.

در سال 2017 ایلان ماسک در یک پروژه به نام نورالینک سرمایه گذاری کرد، هدف این پروژه در این بود که وسایل هایی را تولید کنند که بتوان آن را در مغز انسان قرار داد و به آن ها کمک کرد با نرم افزار ادغام شوند.

در سال 2019 توضیحاتی که از روند کار ارائه داد این بود که این دستگاه ها نوعی تراشه میکروسکوپی هستند که به کمک بلوتوث به تلفن های هوشمند وصل می شوند.

  • قطار های سریع السیر

در آخر های سال 2017 بود که شرکتی در شیکاگو در مورد احداث کردن خط راه آهن پر سرعت صحبت کرد، در همان زمان ها ایلان ماسک اعلام کرد که با شرکت خود یعنی  Boring Company با این پروژه رقابت می کند..

شکست های ایلان ماسک در طول زندگی

تا این جا درباره موفقیت های بزرگی که ایلان ماسک به دست آورده است صحبت کردیم، بنابراین ممکن است این سوال برایتان ایجاد شده باشد که آیا ایلان ماسک شکستی هم در طول زندگیش خورده است؟ یا همواره در حال به دست آوردن موفقیت بوده است؟

باید به شما بگوییم او نیز موانعی بر سر راهش قرار گرفته است و سختی هایی در طول مسیر هایش داشته است که در ادامه آن ها معرفی می کنیم.

  • ایلان نمی توانست مدیر عامل شود

اولین چالشی که ایلان ماسک با او مواجه شد بود این بود اعظای تیم به او این اجازه را نمی داند که به عنوان مدیر عامل فعالیت داشته باشد، آن ها بر این باور بودند که ایلان جوان و کم تجربه است و نمی تواند از پس مسئولیت مدیر عامل بودن به خوبی بر بیاید؛ بنابراین آن ها شخص دیگری را برای این سمت انتخاب کردند.

  • مرگ اولین فرزند ایلان

اولین فرزند ایلان که به دنیا آمد تنها توانست یک هفته زنده بماند، فرزند تازه متولد شده او به یک سندروم مبتلا بود که امکان زندگی را آن گرفت. مرگ این فرزند تاثیر بسیار بدی بر روی ایلان و همسرش به جای گذاشت.

  • شکست خوردن سه موشک اولیه شرکت spaceX

زمانی که ایلان این شرکت را پایه گذاری کرد و با ناسا قرار داد بسته بود در سه موشک اولیه خود شکست خورد.

سرمایه ای که برای این 3 موشک تهیه شده بود را ناسا تامین می کرد اما پس از این شکست ها دیگر حاضر نبود به آن ها کمک کیند، در این جا خود ایلان دست به عمل شد و با قرض کردن پول از دوست های قدیمی اش برای موشک چهارم آماده شدند، که سرانجام این پرتاب موفقیت آمیز بود.

  • مشکلات به وجود آمده در تسلا

زمانی که ایلان گفته بود می خواهد خودروهای برقی تولید کند بسیاری منتظر ارائه محصولات آن بودند اما تا 4 سال خبری از آن نشد، طی این مدت زمان بسیاری به این باور رسیدند که شرکت تسلا شکست خورده است و تنها به دنبال فریب دادن مردم هستند، در این مدت زمان خبر های مختلف زیادی در رابطه با ایلان و شرکت تسلا منتشر می شد.

اما سرانجام زمانی که ایلان اولین خودرو این شرکت یعنی رودستر را رونمایی کرد به تمام این صحبت ها پایان داد.

زندگی شخصی ایلان ماسک

زندگی شخصی ایلان ماسک ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
زندگی شخصی ایلان ماسک

ایلان ماسک تا کنون 2 بار ازدواج کرده است، اولین بار او در سال 2000 با دختری به نام جاستین ویلسون ازدواج کرد که دارای 6 فرزند شدند.

اما در سال 2002 پسر بزرگترشان که تازه به دنیا آمده بود به دلیل داشتن سندروم از دست دادند.

زمانی که ایلان از ویلسون طلاق گرفت با یک بازیگر به نام تالولا آشنا شد و در نهایت این آشنایی منجر به ازدواج در سال 2010 شد.

این دو یک بار در سال 2012 از یکدیگر طلاق گرفتند و دوباره در سال 2013 با هم ازدواج کردند، اما در ازدواج دوباره نیز نتوانستند با یکدیگر به تفاهم برسند و دوباره از هم در سال 2016 جدا شدند.

سر انجام از سال 2018 تا 2021 ایلان با گرایمز در رابطه بود، اما آن ها نیز به تازگی از یکدیگر جدا شده اند.

ایلان درباره دلیل جدا شدنشان می گوید: کار من تسلا و شرکت spaceX باعث شده است که بیشتر اوقات در تگزاس اقامت داشته باشم و گرایمز هم به دلیلی شغلی که دارد زمان بیشتر خود را در لس آنجلس می گذراند، به همین دلیل در نهایت دوستی تصمیم بر این گرفتیم تا از یکدیگر جدا شویم.

جدا از بحث زندگی مشترک او، ایلان دارای 5 فرزند پسر می باشد. او در سال 2004 صاحب دو فرزند دو قلو شد و پس از آن نیز در سال 2006 سه قلو های آن به دنیا آمد. لازم به ذکر است که تمام فرزندان او از طریق لقاح مصنوعی به دنیا آمده اند.

از نظر سیاست نیز ایلان خود را طرفدار یک گروه خاص نمی داند و می گوید اگر از نظر اجتماعی بخواهد نگاه کند لیبرال است و اگر از نظر اقتصادی باشد طرفدار محافظه کاران است.

فعالیت ایلان ماسک در فضاهای مجازی

ایلان ماسک در توییتر فعالیت بسیاری دارد و تا کنون توییت های بسیاری را برخی نیز بسیار جنجال برانگیز بوده است را منتشر کرده است.

بیشتر توییت هایی که او به تازگی می زند مربوط به: حمایت های عمومی از زندگی در مریخ، ارز های دیجیتال، بیماری ها و کارهایی که در دست اقدام است، ماشین ها و … است.

خودرو شخصی ایلان ماسک چیست؟

ماشین ایلان ماسک ایلان ماسک کیست؟ از زندگی شخصی تا موفقیت های او
خودرو جدید ایلان ماسک

به تازگی ایلان ماسک خودوریی به نام سایبرتراک plaid را به عنوان ماشین شخصی خود معرفی کرده است.

این مدل خودرو که بسیار عجیب و ناشناخته است کنجکاوی های زیادی را به وجود آورده است.

احتمالا در این خودرو از سیستم پیشرانه های چهار موتوره استفاده شده و قطعا سرعت آن سرسام آور خواهد بود.

با این حال اطلاعات زیادی در مورد این خودرو در دسترس نیست و زمان عرضه آن نیز هنوز اعلام نشده است و تنها می توان در مورد آن حدث و گمان بیان کرد.

بیشتر بدانید: آشنایی با خودروهای برقی

ثروت ایلان ماسک چه قدر است؟

با افزایش یافتن سهام شرکت تسلا، ثروت ایلان ماسک نیز حدود 13 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.

به صورت کلی میزان دارایی ایلان ماسک بالا تر از 174 دلار محاسبه شده است و می توان گفت که روز به روز این عدد در حال رشد است.

تا این لحظه ایلان ماسک به عنوان سومین انسان تاریخ که توانسته است ثروتی بالای 200 میلیارد دلار را داشته باشد شناخته شده است.

راز موفقیت ایلان ماسک چیست؟

موفقیت هایی که ایلان ماسک تا کنون به دست آورده نشان از ذهن خلاق و تلاش هایی که در طول زندگی اش داشته است می باشد، با این حال تعدادی از جملات هستند که ایلان همیشه آن ها را بیان می کند و می گویید با عمل به آن ها هر شخصی می تواند به این حد از موفقیت دست یابد.

  1. برای رهبر شدن باید بخوانید و آموزش ببینید.

ایلان ماسک می گویید برای موفقیت شما همیشه باید به دنبال مطالعه و یادگیری باشید و نباید پس از گرفتن مدرک آموزش دیدن را تمام کنید، او می گوید تنها خواندن پست هایی که در فضای مجازی قرار می گیرد به معنای مطالعه نمی باشد و شما باید به صورت عملی این کار را دنبال کنید.

  1. به دنبال ارائه دادن ارزش باشید نه محصول

طبق گفته ایلان ماسک او همیشه قبل از شروع هر کاری از خود این سوال را می کند: آیا کاری که قصد شروع کردن آن را دارم ارزشی بر روی دیگر افراد اضافه می کند؟ اگر پاسخ این سوال بله باشد کار خود را شروع می کند.

  1. ریسک کنید تا قبل از این که زندگی تمام شود

می دانید که جوانی بهترین فرصت برای شروع کار های جدید است. بنابراین تا قبل از این که دیر شود ریسک کنید و کار های تازه را شروع کنید و بدانید که زمانی که پیر شوید دیگر چنین موقعیتی را نخواهید داشت.

  1. شکایت نکنید، خسته نشوید و به دنبال موفقیت باشید

توجه کنید که وقتی می خواهید یک کار جدید را شروع کنید طبیعی است که در ابتدا مشکلاتی بر سر راه شما قرار بگیرد اما نباید جا بزنید و خسته شوید.

  1. شریک های خود را همانند خانواده خود دوست داشته باشید.

بهترین راه برای موفقیت در مسیر کسب و کار در این است که شریک های خودتان را جزو دوستانتان بدانید، به طور مثال ایلان همیشه در توییتر از مشتریان خود به صورت منظم تشکر می کند و می گوید مشتریان ما هستند که ارزش دارایی ما را مشخص می کنند.

  1. برنامه ریزی داشته باشید اما انتظار شکست را هم داشته باشید

می دانید که هیچ چیزی را هیچ وقت نمی توان به صورت صد در صد تضمین کرد بنابراین کاملا طبیعی است که در مسیر شکست بخورید.حتی خود ایلان ماسک نیز تسلا یا پی پال را با کلی شک راه اندازی کرد و انتظار داشت که در این راه شکست بخورد.

  1. تقلید کننده نباشید و راه خود را پیدا کنید

مسیر های تکراری را رها کنید و به دنبال خلق یک مسیر جدید برای خودتان باشید و بدایند که شما باید تنها بر روی خواسته و هدف خود تمرکز کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم برخی از سوال های شما درباره ایلان ماسک را پاسخ دهیم، در صورتی که شما نیز اطلاعاتی در مورد ایلان ماسک دارید که ما آن را جا انداخته ایم خوشحال می شویم نظرتان را با ما شریک شوید.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش