4.5
(274)

ممکن است برای تمامی دارندگان پیش بیاید که روزی مجبور به روشن کردن خودرو بدون سوئیچ شوند، اما این کار چگونه انجام می شود و یا اصلا عملی است؟ در این مطلب از کیان باتری قصد داریم تا به شما آموزش دهیم چگونه می توانید عملیات روشن کردن ماشین بدون استارت یا سوییچ را انجام دهید. توصیه می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

start a car without key روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
روشن کردن خودرو بدون سوئیچ

استارت ماشین بدون کلید سوئیچ

همه ما هر از چند گاهی کلید ماشین خود را گم می کنیم، اما اگر نتوانید آن را پیدا کنید چگونه ماشین را روشن می کنید؟ با یادگیری نحوه روشن کردن ماشین بدون کلید، مطمئن می شوید که دیگر هرگز سرگردان نخواهید شد. همچنین مهم است که بفهمید وقتی سوئیچ را گم کردید یا خراب شد، چگونه ماشین را روشن کنید.

استارت خودروهای مدرن بدون کلید سوئیچ تقریبا غیرممکن است. در مدل های قدیمی خودرو، اغلب می توانید موتور را بدون کلید با کمک پیچ گوشتی و چکش روشن کنید. همچنین امکان سیم کشی موتور نیز وجود دارد.

اگر مدل ماشین جدیدتری دارید، یا باید کلید اصلی را پیدا کنید یا آن را به یک قفل ساز حرفه ای یا یک فروشنده مجاز بسپارید.

در این راهنما، گزینه های مختلف موجود را مورد بحث قرار می دهیم تا بتوانید موتور خودرو را روشن کنید.

چگونه یک ماشین را بدون کلید روشن کنیم

استارت روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
روشن کردن ماشین بدون کلید سوئیچ

مدل‌های خودروهای مدرن از ایموبلایزر استفاده می‌کنند و در این حالت باید کلید اصلی را نزدیک سوئیچ استارت داشته باشید. اگر ایموبلایزر توسط ترانسپوندر موجود در کلید باز نشود، کاری نمیتوان کرد که ماشین روشن شود و بنابراین این تکنیک ها کار نمی کنند. بنابراین در صورتی که خودروی شما مدرن است در همین ابتدا باید بگوییم که روش های زیر پاسخگو نمی باشد.

همچنین برای آشنایی با چگونگی روشن کردن خودرو دنده اتومات می توانید می توانید ویدیو زیر را تماشا کنید.

1.      پیچ گوشتی / چکش 

با استفاده از پیچ گوشتی و چکش می توانید موتور را روشن کنید اما باید مراقب باشید. اگر حرکت اشتباهی انجام دهید، ممکن است به سوئیچ خودرو آسیب برسانید.

این تکنیک رایج به شما امکان می دهد پین های قفل را غیرفعال کنید. از جنبه منفی این روش ای است که به مکانیسم کلید آسیب می رساند و نیاز به تعویض آن دارد. 

شما باید به جایی که فلپ های داخلی در احتراق شروع می شوند دسترسی داشته باشید. برای این کار باید حدود 2/3 اینچ وارد سوراخ کلید شوید. برای دسترسی به این ناحیه از مته یا چکش خود استفاده کنید.

پس از دسترسی، می توانید سر پیچ گوشتی را وارد کنید و سعی کنید احتراق را بچرخانید. اگر پیچ گوشتی در دسترس نباشد، هر قطعه فلزی که صاف باشد ممکن است کار کند.

2.      موتور داغ

شما نمی توانید یک ماشین جدیدتر را سیم کشی کنید، اما در صورتی که خودرو جزو دسته ماشین های معمولی قرار دارد می توانید از این روش استفاده کنید.

پوشش پلاستیکی ستون فرمان را بردارید. در هر دو طرف پیچ پیدا خواهید کرد. این کار باید به شما امکان دسترسی به سیستم جرقه زنی خودرو را بدهد

هر چند قبل از اینکه بخواهید آن را سیم کشی کنید، نمودار سیم کشی را بررسی کنید تا از سیم کشی ها مطمئن شوید. سیم کشی معیوب می تواند قطعات الکتریکی را به طور کامل از بین ببرد.

قبل از حرکت به سمت جلو، دستکش های عایق یا محافظ بپوشید. سیم های باتری ماشین اغلب قرمز هستند، در حالی که سیم های قهوه ای یا زرد مربوط به احتراق هستند. انتهای سیم های باتری و انتهای سیم های برق را ببرید. اگر انتهای سیم باتری را به سیم برق وصل کنید، موتور باید روشن شود.

3.      سیم کویل قرمز

اگر به مکانیک ماشین مسلط هستید، ممکن است بتوانید از تکنیک سیم پیچ قرمز در ماشین قدیمی خود استفاده کنید. برای احتیاط، نمودار سیم کشی ماشین خود را دریافت کنید، زیرا هر مدلی می تواند متفاوت باشد.

به زیر کاپوت ماشین بروید تا سیم کویل قرمز رنگ را پیدا کنید. برای اتصال ترمینال مثبت باتری به سیم پیچ قرمز از یک کابل جامپر مثبت استفاده کنید، به آن سمت مثبت سیم پیچ نیز می گویند.

با این تکنیک قرار است برق 12 ولت را مستقیماً به سیم پیچ اعمال کنید. برای پیدا کردن سیم برقی استارت باید وارد فرمان شوید. این را به ترمینال مثبت باتری وصل کنید. هنگامی که برق به سیم برقی اعمال می شود، موتور باید روشن شود.

بهترین روش برای روشن کردن خودرو بدون استارت چیست؟

بهترین روشی که شما برای روشن کردن خودرو بدون سوئیچ می توانید از آن استفاده کنید استفاده از سیم کشی های ماشین می باشد. بنابراین بار دیگر به صورت دقیق تر به توضیح این روش می پردازیم:

1.      پوشش پلاستیکی اطراف ستون فرمان را بردارید

پوشش روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
برداشتن پوشش فرمان برای روشن کردن خودرو بدون سوئیچ

ابتدا باید پوشش پلاستیکی اطراف ستون فرمان را بردارید تا به سوئیچ احتراق برسید. برای باز کردن پیچ های زیر فرمان از پیچ گوشتی استفاده کنید. در اینجا باید اتصال دسته سیم برای سوئیچ احتراق را پیدا کنید.

2.      دوشاخه سوئیچ احتراق را پیدا کنید

2 1 روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
دوشاخه سوییچ

پشت سوئیچ احتراق را بررسی کنید، می‌توانید کانکتوری را پیدا کنید که روی سوئیچ احتراق قرار می‌گیرد. برای کوتاه کردن سیم ها می توانید کانکتور را بردارید یا سیم ها را قطع کنید تا آنها را کوتاه کنید.

3.      سیم کشی سوئیچ احتراق را مشخص کنید

3 1 روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
بررسی سیم کشی سوییچ

این مهمترین بخش ایجاد یک سیم کشی موفق است. باید بفهمید کدام کانکتور چه کاری انجام می دهد. شما می توانید نمودار سیم کشی مشخص شده بر روی قفل احتراق را در برخی از خودروها پیدا کنید، اما اغلب، باید نمودار سیم کشی را بررسی کنید تا بدانید کدام سیم به کجا می رود. باید سیم باتری +، احتراق و موتور استارت را مشخص کنید.

کابل های باتری به طور معمول قرمز هستند، در حالی که استارت زرد است، و کابل های احتراق قهوه ای هستند. با این حال، همیشه باید این را با دفترچه راهنمای مالک تأیید کنید.

به یاد داشته باشید که اگر نمودار سیم کشی صحیح را پیدا نکنید و سیم های اشتباه را کنار هم قرار دهید، می توانید قطعات گران قیمت مانند واحدهای کنترل موتور را بسوزانید و حتی ماشین خود را آتش بزنید.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل پیشگیری، علت و کنترل ایمن آتش سوزی خودرو

4.      سیم های باتری، استارت و جرقه زنی را بریده و جدا کنید

4 1 روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
جدا کردن سیم ها

هنگامی که سیم های استارت، احتراق و باتری+ را پیدا کردید، وقت آن است که آنها را جدا کنید – اگر به جای آن نمی خواهید آنها را در کانکتور کوتاه کنید.

5.      کابل احتراق + باتری را بچرخانید

5 روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
ترکیب سیم ها

با چرخاندن احتراق و کابل باتری+ با هم شروع کنید. این باید هنگام اتصال آنها جرقه خفیفی ایجاد کند، اما اگر وحشتناک باشد مطمئناً سیم های اشتباهی را پیدا کرده اید.

6.      بررسی کنید که آیا احتراق روشن است یا خیر

6 روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
بررسی خودرو

هنگامی که سیم‌های احتراق و باتری + وصل شدند، باید صدای روشن شدن جرقه خودرو را بشنوید و در بیشتر خودروها نیز باید صدای روشن شدن پمپ بنزین را بشنوید. اگر هیچ اتفاقی نیفتد، احتمالا باتری + یا کابل احتراق را اشتباه پیدا کرده اید.

7.      استارت + کابل باتری را با هم نگه دارید

7 روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
نگه داشتن کابل ها

بعد از اینکه از روشن بودن اشتعال مطمئن شدید، نوبت به چرخاندن موتور برای روشن شدن می رسد. برای این کار، کابل موتور استارت و منبع باتری+ را چند ثانیه کنار هم نگه دارید تا ماشین روشن شود. وقتی ماشین روشن می شود، باید این دو کابل را از یکدیگر جدا کنید، اما اجازه دهید باتری + و کابل جرقه به هم بپیچند.

8.      قفل فرمان را بشکنید

8 روشن کردن ماشین بدون سوئیچ و استارت
شکستن قفل فرمان

اگر ماشین شما مجهز به قفل فرمان باشد، آخرین مرحله شکستن قفل فرمان است. این می تواند در برخی از اتومبیل ها واقعاً سخت باشد و شما واقعاً برای این کار به عضلات نیاز دارید.
با این حال، پس از شکستن قفل فرمان، باید یک ماشین کاربردی داشته باشید.
برای خاموش کردن خودرو، سیم‌های احتراق و باتری+ را از یکدیگر جدا کنید و سپس ماشین بلافاصله خاموش می شود.

همچنین بخوانید: علت استارت نخوردن ماشین + علائم و حل مشکل

انواع کلید خودرو و هزینه تعویض

1.      کلید سنتی

تمام وسایل نقلیه قدیمی دارای یک نوع کلید سنتی هستند. این شبیه به چیزی است که برای خانه ها و سایر قفل های استاندارد استفاده می شود.

کلید سنتی امنیت زیادی برای وسیله نقلیه شما ایجاد نمی کند، با توجه به اینکه کپی کردن آن فقط چند تومان هزینه دارد. با این حال، اگر کلید خود را گم کنید، با این نوع در وضعیت بهتری هستید زیرا بدست آوردن آن آسان است.

2.      کلید کنترل از راه دور

شما می توانید یک کلید سنتی داشته باشید که دارای یک کنترل از راه دور نیز می باشد. این کنترل از راه دور نحوه روشن کردن ماشین را تغییر نمی دهد، اما می تواند عملکردهای دیگری را ارائه دهد.

از راه دور برای غیرفعال کردن یا فعال کردن سیستم امنیتی استفاده می شود. همچنین می تواند درها را قفل یا باز کند. در حالی که کلید تعویض آن کم هزینه است، اما بسته به مدل خودروی شما، ریموت از راه دور کمی گران می شود.

3.      کلید ترانسپوندر

این نوع کلید برای اولین بار در سال 1990 معرفی شدهمچنین به عنوان کلید تراشه شناخته می شود. در حالی که شبیه یک کلید سنتی به نظر می رسد، اما به دلیل تراشه داخلی که سیگنالی را به سیم پیچ احتراق منتشر می کند، ایمن تر است.

کدهای بین گیرنده و فرستنده یکسان است. وقتی می بیند کدها مطابقت دارند، موتور روشن می شود.

همچنین یک مدل کلید فرستنده کد نورد وجود دارد که پیشرفته تر است. هر بار که از آن استفاده می شود، کلید یک کد جدید تولید می کند. این سیستم تضمین می کند که نمی توان آن را به راحتی شبیه سازی کرد. تعویض کلید ترانسپوندر ممکن است بیشتر از 500 تومان برای شما هزینه داشته باشد.

4.      کلید هوشمند

این خودرو دارای استارت بدون کلید است. می توانید کلید را در جیب خود بگذارید و همچنان موتور را روشن کنید. هنگامی که کلید در محل قرار گرفت، خودرو قفل را باز کرده و سیستم جرقه زنی را فعال می کند. شما یک کلید را در جرقه نمی چسبانید. در عوض، فقط دکمه ای را فشار دهید که موتور را روشن می کند.

برای دریافت کلید جدید باید با نمایندگی یا قفل ساز تماس بگیرید. البته این می تواند گران باشد.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با روش های روشن کردن خودرو بدون سوئیچ استارت آشنا نماییم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش