4.8
(217)

قطعا احساس کردن بوی دود درون ماشین مسئله دلچسبی نیست و حتی برای بسیاری از افراد آزار دهنده می باشد، در این مطلب از کیان باتری ما قصد داریم تا به شما آمورش بدهیم که چگونه می توانید بوی دود را از ماشین خارج کنید. توصیه می کنیم تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

دود 2 چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم
خارج کردن بوی دود از ماشین

برای از بین بردن بوی دود، ابتدا باید وسیله نقلیه را تمیز کنید. همه زباله ها، ذرات و خاکستر ریخته شده باید حذف شوند. همچنین باید جزئیات تمیز کاری فضای داخلی را با تمرکز زیاد بر روی اثاثیه داخلی و دریچه های تهویه انجام دهید. شما می توانید محصولات تمیز کننده آماده را خریداری کنید یا روش های خانگی طبیعی را برای رفع بو انتخاب کنید.

چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم؟

مرحله 1: زباله ها را حذف کنید

1 1 چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم
پاک کردن زباله ها

قبل از اینکه بتوانید بوی نامطبوع خودرو را از بین ببرید، ابتدا باید آن را تمیز کنید. اگر زباله در اطراف وجود داشته باشد، بوها بار دیگر در کابین نفوذ می کنند و تمامی کار های شما بی نتیجه می شود.

پس از پاک کردن کثیفی های عمومی، به سطوحی که ممکن است خاکستر در آن ریخته شده باشد، توجه کنید. جاروبرقی خود را بیرون بیاورید و مطمئن شوید که چیزی باقی نمانده است.

مرحله 2: زیرسیگاری را تمیز کنید

2 چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم
تمیز کردن زیرسیگاری ماشین

اگر از زیرسیگاری استفاده می کنید، وقت آن رسیده است که آن را تمیز کنید. از این گذشته، بوها هرگز با زیرسیگاری پر از بین نمی روند.

زیرسیگاری را از خودرو خارج کرده و آن را به طور کامل بشویید. حداقل 24 ساعت آن را بیرون از خودرو بگذارید تا خشک شود و قبل از قرار دادن دوباره آن را در هوا قرار دهید.

مرحله 3: جزئیات سطوح داخلی

3 چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم
تمیز کردن کنسول خودرو

تمام سطوح داخلی باید تمیز شوند تا بو از بین برود. شما می توانید از یک پاک کننده چند سطحی خودرو بر روی اکثر پلاستیک های سخت استفاده کنید. همچنین باید شیشه ها را با شیشه پاک کن مخصوص تمیز کنید.

اطمینان حاصل کنید که یک پاک کننده مناسب را بر اساس نوع اثاثه یا لوازم داخلی خود انتخاب می کنید. اگر صندلی چرمی دارید، استفاده از پاک کننده های پارچه ای مضر خواهد بود.

مرحله 4: فیلتر کابین را تعویض کنید

4 چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم
تمیز کردن فیلتر خودرو

فیلتر کابین وظیفه حذف مواد آلرژی زا و آلاینده ها از داخل خودرو را بر عهده دارد. اگر در ماشین سیگار می کشید، این فیلتر کابین بوی سیگار را نیز جذب می کند.

حتی اگر سیگاری نیستید، باید فیلتر کابین را به طور منظم تعویض کنید. برنامه خدمات توصیه شده را در دفترچه راهنمای مالک خود پیدا کنید.

بوی دود را از دریچه های خودرو خارج کنید

اگر کل وسیله نقلیه را تمیز کرده اید و هنوز بوی دود می دهید، ممکن است از دریچه های تهویه مطبوع باشد. برای تمیز کردن کامل سیستم می توانید یک پاک کننده دریچه هوا خریداری کنید.

پاک کننده را به دریچه ها اسپری کنید و تهویه مطبوع را در حالت انفجار کامل روشن کنید. مطمئن شوید که بازیافت هوا نیز روشن است، اجازه دهید سیستم حدود 15 دقیقه کار کند تا بوها از بین بروند.

بوی دود را از صندلی های چرمی خارج کنید

صندلی‌های چرمی نسبت به روکش‌های پارچه‌ای معمولی به مراقبت بیشتری نیاز دارند. بوی سیگار می تواند به داخل صندلی چرمی نفوذ کند و زمانی که می خواهید بو را از بین ببرید مشکل ایجاد می کند.

توصیه می کنیم یک پاک کننده مخصوص چرم را انتخاب کنید. برخی از محصولات حتی یک برس قابل جدا شدن را برای عمیق تر شدن سطح ارائه می دهند. با استفاده از حداقل مقدار پاک کننده چرم شروع کنید و به تدریج به سمت بالا بروید تا بوی آن از بین برود.

بیشتر بدانید: عیب یابی و رفع انواع بوی بد خودرو

راهکارهای خانگی برای از بین بردن بوی دود از ماشین

1.      سرکه سفید

اگر به اکثر دستور العمل های تمیز کردن خانه نگاه کنید، سرکه سفید را به عنوان یک عنصر خواهید یافت. این محصول نه تنها ارزان است، بلکه حاوی اسید استیک است که آن را برای از بین بردن بوها ایده آل می کند.

می توانید مقداری سرکه سفید را در یک کاسه یا فنجان عمیق بریزید و بگذارید یک شب در ماشین بماند. وقتی صبح برمی گردید، بوی سیگار باید به طور چشمگیری کاهش یابد. همچنین می توانید از آن برای تمیز کردن برخی از سطوح استفاده کنید.

2.      جوش شیرین

اگر می خواهید بوها را در خانه خود از بین ببرید، استفاده از جوش شیرین رایج است. این پودر بوها را به راحتی جذب می کند، به همین دلیل است که یک جعبه باز شده اغلب در یخچال قرار می گیرد.

همچنین می توانید از جوش شیرین برای از بین بردن بوهای داخل خودرو استفاده کنید. مقداری از پودر را روی سطوح فرش شده و روکش پارچه ای بپاشید. قبل از اینکه آن را جاروبرقی بکشید، بگذارید چند دقیقه بماند.

3.      زغال چوب

اگر خانه ای بدبو دارید، ممکن است در گذشته از بریکت های زغال چوب برای خوشبو کردن محیط استفاده کرده باشید. زغال چوب برای از بین بردن بوها و نه به سادگی پوشاندن آنها شناخته شده است.

اگر مقداری زغال اضافی دارید، می توانید آن را برای چند روز در یک کاسه داخل وسیله نقلیه قرار دهیدباید بوی سیگار را به راحتی جذب کند.

4.      مرکبات

همه افراد بوی مرکبات را دوست دارند، هرچند که تمایل به گرسنگی افراد را دارد. اگر می‌خواهید فضای داخلی خودروی خود را زیبا کنید، می‌توانید از مرکبات محبوب استفاده کنید.

از پوست پرتقال، لیموترش یا لیمو در ماشین خود استفاده کنید تا بوی مطبوعی داشته باشید. می توانید آنها را برای چند روز در داخل کابین بگذارید تا تجربه ای نشاط آور داشته باشید.

5.      پودر قهوه

تفاله قهوه یکی دیگر از محصولات غذایی است که برای از بین بردن بوها شناخته شده است. همچنین بوی فوق العاده ای است که به شما کمک می کند تا صبح از خواب بیدار شوید.

پس از دم کردن قهوه، تفاله ها را برای قرار دادن در وسیله نقلیه نگه دارید. در حالی که بو را از بین نمی برد، بوی تند قهوه به پوشاندن دود سیگار کمک می کند.

6.      ورق های خشک کن

در حالی که ورق های خشک کن معمولاً در لباس های شسته شده استفاده می شوند، در ماشین نیز هدفی برای آنها وجود دارد. می‌توانید صندلی‌های پارچه‌ای را با ورقه‌های خشک‌کن پاک کنید تا مقداری بو از بین برود.

در حالی که به درستی بوی خودرو را به طور کامل از بین نمی برد، به بوی بد خودرو کمک می کند. بعلاوه، شما می توانید انواع عطرها را بر اساس ترجیحات خود انتخاب کنید.

پاك كردن رنگ از روي ماشین

برای اشنایی با چگونگی پاک کردن لکه های رنگ از روی خودرو ویدیو زیر را تماشا کنید.

چگونه شیره درخت را از ماشین خود پاک کنیم

شیره چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم
پاک کردن شیره درخت از خودرو

تا اینجا تمامی راه حل هایی که به کمک آن ها می توانید بوی دود را از ماشین خود پاک کنید به شما آموزش دادیم.

اما یکی از مسائل دیگری که تقریبا تمامی رانندگان با آن روبرو هستند ریختن شیره درخت بر روی سطح خودرو می باشد.

با توجه به رایج بودن این مشکل در ادامه مطالبی را برای شما آماده کرده ایم که با استفاده از آن ها می توانید به بهترین روش شیره درخت را از روی سطح ماشین تمیز کنید.

1.      ماشین را بشویید

شستشو چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم
شست و شوی خودرو

اولین قدم زمانی که هر چیزی روی رنگ ماشین است شستن سطح آن است. برای بهترین نتیجه، از شستشوی خودکار خودرو خودداری کنید، زیرا ممکن است به رنگ آسیب بیشتری وارد کند. در عوض، ماشین را با مواد درجه یک بشویید.

اگر می خواهید از مواد برقی استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را در حالت کم قرار داده اید. در غیر این صورت، می توانید رنگ را در این فرآیند بشویید.

2.      از نوار خاک رس استفاده کنید

خاک رس چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم
استفاده از نوار خاک رس

نوار خاک رس از یک ترکیب رزینی طراحی شده است که می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. این محصول به صورت نورد، صاف و به طور مداوم در سراسر بدنه خودرو کشیده می شود.

همانطور که نوار خاک رس را بر روی محل آسیب دیده می کشید، شیره درخت باید با آن حذف شود. با این حال، اگر مراقب نباشید، ممکن است مقداری از پوشش شفاف را بردارید.

3.      اقدامات پیشرفته انجام دهید

دستمال چگونه بوی دود را از ماشین خارج کنیم

اگر شیره درخت سرسخت است و جدا نشده است، باید محصولات دیگری را امتحان کنید. ما در بخش جداگانه ای به جزئیات بیشتری در مورد محصولاتی که باید استفاده کنیم می پردازیم، اما ممکن است ایزوپروپیل الکل، پاک کننده لاک ناخن را انتخاب کنید.

هر ماده ای را که برای استفاده انتخاب می کنید، کمی روی یک پارچه میکروفیبر مالیده و آن را روی ناحیه آسیب دیده بکشید. می توانید اجازه دهید حدود سی ثانیه بماند و به آرامی آن را به اطراف بمالید. اگر شیره پاک نشده است، می توانید این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا موفقیت آمیز باشد. فقط خیلی محکم مالش ندهید وگرنه ممکن است به رنگ آسیب برسانید.

4.      شستشو/خشک کردن خودرو

پس از جدا شدن شیره، زمان آن است که یک بار دیگر ماشین را بشویید. شما می خواهید مطمئن شوید که هر چیزی که روی رنگ گذاشته اید، شسته شده است. شما همچنین می خواهید از شر هر تکه شیره درخت که از دست رفته است خلاص شوید.

ماشین را با یک پارچه میکروفیبر نرم خشک کنید. شما نباید اجازه دهید ماشین هوا خشک شود وگرنه با لکه های آب بد برخورد خواهید کرد.

5.      از رنگ محافظت کنید

هنگامی که وسیله نقلیه دوباره درخشید و مانند نو شد، زمان محافظت از رنگ فرا رسیده است. می توانید از یک محصول مومی به شکل مایع، اسپری یا خمیر استفاده کنید.

برخی از افراد ترجیح می دهند درزگیر یا براق کننده روی وسیله نقلیه خود قرار دهند. فقط مطمئن شوید که دستورالعمل ها را با هر گزینه ای که انتخاب می کنید دنبال کنید.

نحوه برداشتن شیره درخت از شیشه جلو

اگر شیره درخت روی شیشه جلوی شما نشسته است، از برف پاک کن برای حذف آن استفاده نکنید. این مرحله فقط شیره درخت را در اطراف آغشته می کند و تمیز کردن آن را دشوارتر می کند.

درعوض، شیشه جلو را مانند زمان شستشوی خودرو بشویید. هنگامی که تا حد ممکن تمیز شد، شیره پاک کن انتخابی خود را روی پارچه میکروفیبر تمیز خود بریزید. حوله را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید و بگذارید 30 ثانیه بماند.

ناحیه را به آرامی مالش دهید تا شیره آن پاک شود. اگر بعد از چند بار تلاش جواب نداد، می توانید به آرامی از تیغ برای پاک کردن شیره استفاده کنید.

هنگامی که شیشه جلو تمیز شد، از شیشه پاک کن خودرو برای اتمام کار استفاده کنید. بهتر است از هرگونه پاک کننده خانگی حاوی آمونیاک خودداری کنید.

پاک کردن شیره درخت و مواد اضافی با استفاده از آستون

اگر قصد دارید از لاک پاک کن برای پاک کردن شیره درختان از ماشین استفاده کنید، مطمئن شوید که حاوی استون است. این محصول شیره را می شکند و به سرعت آن را از بین می برد.

یک تکه پنبه را در پاک کننده آغشته کنید و آن را با حرکات دایره ای در سراسر ناحیه بمالید. با این حال، باید فورا استون را بشویید زیرا رنگ را از بین می برد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با روش های پاک کردن شیره درخت از روی خودرو و پاک کردن بوی دود از ماشین آشنا نماییم.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش