4.2
(935)

بخش روشنایی خودرو در حال تکامل بسیاری می باشد که تغییرات در انواع لامپ خودرو از لحاظ تکنولوژی ساخت، رنگ و طراحی نسبت به مدل های قدیمی بسیار بیشتر شده است و تنوع بالا در ارائه لامپ خودرو، انتخاب را دشوار نموده است. در این مقاله از کیان باتری قصد داریم ضمن معرفی انواع لامپ ماشین، به شا بگوییم لامپ هدلایت بهتر است یا زنون؟

شاید یکی از بیشترین سوالاتی که در طول روز از طرق مختلف از مجموعه ی زیمر می شود این است که زنون بهتر است یا هدلایت؟ برای خودروی ما کدام یک نور بهتری دارد؟ آیا هدلایت نیز شامل جریمه می شود؟

انواع لامپ خودرو 300x122 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
بهترین لامپ خودرو کدام است؟ هدلایت یا زنون؟

آگاهی کافی از نوع پایه لامپ، قدرت نوردهی و توان مصرفی لامپ، توجه به کیفیت و اصالت لامپ و طول عمر مفید آن از مهمترین بخش ها در انتخاب لامپ خودرو می باشد. شرکت های خودروسازی داخلی، معمولاً از لامپ هایی استفاده می کنند که متناسب با نوع طراحی چراغ خودرو باشد. اما برای بسیاری از افراد توان نوردهی یا رنگ این نوع لامپ ها قابل قبول نیست و به دنبال لامپ های با کیفیت بهتر برای چراغ خودرو خود می باشند.

انواع لامپ خودرو

انواع لامپ 300x102 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
معرفی انواع لامپ خودرو

لامپ خودرو هالوژنی

لامپ های هالوژن خودرو اولین نسل از لامپ هایی است که هنوز هم در خودروهای امروزی به کار می‌رود. بیشتر خودروهای تولید داخل از این نوع لامپ‌ها برای چراغ‌های جلو و عقب خود استفاده می‌کنند.

لامپ هالوژن 300x210 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
لامپ خودرو هالوژن

درباره مزایای لامپ های هالوژنی می‌توان به نور شفاف، هزینه تعویض پایین وطول عمر نسبتا بالا اشاره کرد. در حالی که از اصلی‌ترین معایب این لامپ ها ایجاد گرمای زیاد و اتلاف انرژی الکتریکی بالا است.

لامپ خودرو نئون

لامپ نئون 300x275 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
لامپ ماشین نئون

این نوع از لامپ های خودرو، یکی از با قدمت ترین نوع لامپ خودرو در دنیا شناخته می شوند. چراغ های نئون، فناوری برق را با کمک یک رشته فلزی از جنس کروم با کیفیت، در یک خلاء عبور داده و با عبور الکتریسیته سبب  داغ شدن رشته فلزی و ایجاد نور می شوند.

با توجه به اینکه که در داخل لامپ حبابی اکسیژن نبوده و در ان موجود نمی باشد، رشته های فلزی در به دلیل حرارت بالا نخواهند سوخت، اما  با ادامه  به درخشش و گرما ادامه می دهند. برترین پیشرفت لامپ های حبابی، بست دادن پرتو و پلمپ کردن این چراغ ها  محسوب می شود که سبب طولانی تر شدن  عمر و درخشندگی بیشتر نسبت به لامپ های خانگی شد.

لامپ خودرو زنون

لامپ زنون 300x234 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
چراغ زنون چیست؟

لامپ‌ خودرو ی زنون «تخلیه با شدت بالا» (High Intensity Discharge)، لامپ‌هایی به نسبت کوچکی هستند، این نوع از لامپ زنون که اکثراً اصطلاح HID به تنهایی برای آن‌ها به کار می‌رود امروزه در چراغ جلوی خودروها به وفور استفاده می‌شوند و تا 50٪ نور بیشتری نسبت به لامپ‌های معمولی ایجاد می‌کنند.

چراغ زنون نور سفید متمایل به آبی دارد و زمانی که شما از نور بالا استفاده می‌کنید، تفاوت آن را با سایر چراغ‌ها به‌وضوح احساس می‌کنید. میزان شدت نور در تمام چشمه‌های نوری با واحدی به نام لومن(LM) اندازه‌گیری می‌شود، به‌طورکلی چراغ‌های فابریک خودرو دارای ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار لومن نوری هستند؛ قطعا هر چه مقدار این عدد بالاتر برود، شدت نور بیشتری را در اختیار خواهید داشت. این عدد در چراغ‌ زنون و چراغ‌ هدلایت با عدد ۵۰۰۰ به بالارویت می‌شود.

تفاوت نور لامپ ها 300x150 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
لامپ هالوژن، زنون یا هدلایت کدام بهتر است؟

زنون گازی سنگین، بی‌رنگ بو و عنصر شماره ۵۴ جدول تناوب است. عملکرد چراغ‌ زنون بر اساس تخلیه شدت بار الکترونیکی در یک محفظه آب‌بندی‌شده انجام می‌شود که درون آن محفظه با گاز زنون پرشده است؛

هنگامی‌که گاز توسط تخلیه الکترونیکی تحریک می‌شود، نور آبی خیره‌کننده‌ای را به وجود می‌آورد. چراغ‌ زنون که به آن‌ چراغ‌ HID نیز گفته می‌شود، برای ایجاد روشنایی نیاز به استارت و احتراق بالایی دارد. این شدت عمل توسط برق خودرو قابل‌ارائه نیست و لازم است تا با استفاده از ترانس به مقدار برق لازم برای تخلیه الکترونیکی رسید.

مزایای لامپ خودرو ی زنون

مزایای لامپ زنون 300x169 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
مزایای لامپ زنون خودرو
  1. لامپ های هالوژنی که دارای یک فیلامان از جنس تنگستن هستند در اثر ارتعاشات جاده و تکان های خودرو آسیب می بینند. در اصل فیلامان که خیلی حساس است پس از مدتی صدمه دیده و خراب می شود. اما لامپ های زنون به هیچ وجه این چنین نیستند.
  2. همچنین چون رنگ نور HID آبی و سفید و به روشنایی روز نزدیکتر است، ایمن تر و راحت تر نیز می باشد.
  3. افزایش سه برابر روشنایی جاده: خروجی نور یک لامپ زنون 35 واتی در مقایسه با یک لامپ هالوژنی 50 واتی سه برابر بیشتر است.
  4. این مسئله باعث می شود که سیستم توان کمتری از باتری خودرو بگیرد، گرمای کمتری تولید کرده و مهمتر از همه رو شنایی بیشتری داشته باشد.
  5. دوام و طول عمر بسیار بیشتر نسبت به لامپ های هالوژنی به طوری که می توان گفت عمر این گونه لامپ ها 10 برابر بیشتر از لامپ های هالوژنی است.
  6.  نصب این لامپ ها بسیار راحت است و نیاز به تغییرات خاصی ندارد، عدم تاثیر گرد و خاک بر روی چراغ نیز یکی از مهمترین خواص این چراغ هاست.
  7. همچنین سیستم HID استاندارد می تواند لامپ های زنون استاندارد را با تنظیم دمای خارجی ترانس در هوای سرد بیش از 10 ساعت روشن نگه دارد. این سیستم امروزی  تقریبا در تمامی خودرو های خارجی  نصب شده و همان طور که گفته شد مزایای زیادی نیز به همراه دارد.

معایب لامپ زنون

معایب زنون 300x278 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
معایب لامپ زنون

اگرچه درخشندگی چراغهای زنون ممکن است رانندگی شما را آسانتر کند، رانندگی دیگر رانندگان در جاده را آسان نخواهد کرد. روشنایی می تواند باعث تابش خیره کننده در آینه های آنها شود، که این امر باعث می شود دیدن جاده برای آنها مشکل تر شود.

این می تواند باعث بروز حادثه شود و یا شرایطی را برای تصادف در جاده ایجاد کند که آنها از روشنایی چراغهای جلو از شما اذیت شوند.

زنون ها به هنگام شکستن و در تصادفات می توانند از دو جهت خطر ساز شوند. اول آنکه متصاعد شدن گاز بکار رفته در زنون خود عامل خفگی بوده و دوم آنکه میزان ولتاژی که در زنون ها وجود دارد بسیار زیاد و کشنده است.

لازم به ذکر است که زنون هایی که به صورت فابریک بر روی خودرو های خارجی تعبیه شده اند، از استاندارد لازم برخوردار هستند. همچنین استفاده از زنون های متفرقه با توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی ممنوع می باشد.

مقاله پیشنهادی: برق دزدی ماشین و روش های برطرف کردن آن

لامپ فناوری ال ای دی

لامپ ال ای دی 300x300 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
قیمت لامپ ال ای دی خودرو

 لامپ های ال‌ای‌دی جدیدترین تکنولوژی موجود در لامپ های به کار رفته در چراغ‌های خودرو است. LED مخفف عبارتی است که در فارسی به معنای دیود ساطع کننده نور، شناخته می‌شود.

این دیود، دیودی نیمه رسانا است که با دریافت جریان الکتریسیته قابلیت ایجاد نور دارد. با توجه به این شکل کارکرد، ساختار طراحی نور در این لامپ ها به طور کلی با لامپ های هالوژنی و زنون متفاوت است.

لامپ های ال ای دی نسبت به هر دو لامپ دیگر انرژی بسیاری کمتری مصرف کرده و فضای کمتری اشغال می‌کنند. اما مشکل اصلی آنها قیمت بسیار گران‌شان است.

لامپ هدلایت چیست؟

هدلایت چیست 300x188 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
لامپ هدلایت چیست

اگر بخواهیم خیلی ساده لامپ هدلایت را تعریف کنیم، باید بگوییم آن ها لامپ های نسل جدید ماشین های ما هستند. این لامپ ها امروزه توجه زیادی را معطوف خود ساخته اند. قدرت و کیفیت این لامپ ها شدیدا محبوب شده است. لامپ هدلایت به واسطه فناوری جدید خود، مزیت های زیادی نسبت به دیگر لامپ ها دارد.

لامپ هدلایت با فناوری ال ای دی و البته اس ام دی خود، کیفیت بالایی داشته و از رقبای خود پیشی گرفته است. لامپ های زنون در قیاس با لامپ هدلایت، شدت نور و کیفیت نوردهی پایینتری دارند. هدلایت را می توان به صورت سفارشی یا اضافی به خودرو اضافه کرد. شناخت لامپ هدلایت مناسب خودروی خود ضروری خواهد بود.

چگونه لامپ خودرو  هدلایت مناسب انتخاب کنیم؟

هدلایت مناسب 300x156 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
کدام هدلایت بهتر است؟

به طور کلی در هر خودرو دو جهت نور وجود دارد. به این جهت های نور اصطلاحا نور بالا و نور پایین گفته می شود. ماشین های مدرن و به روز اکنون از پروژکتورهای اضافی در داخل سپر استفاده می کنند.

این پروژکتورها، نوردهی خودرو را بهبود می بخشند. برای نصب این پروژکتورها به صورت اضافی، به یک سوکت و طراحی خاص نیاز خواهد بود و به این طراحی و سوکت، اصطلاحا واژه پایه را نسبت می دهند.

 کدام لامپ هدلایت بهتر است؟

پایه هدلایت 300x133 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
انواع پایه لامپ هدلایت خودرو

برای انتخاب لامپ هدلایت مناسب برای خودرو خارجی و ایرانی، ابتدا باید پایه های مناسب با خودرو را پیدا کرد. به طور کلی و به صورت قراردادی، نام پایه خاصی برای خودروی شما مناسب و سازگار خواهد بود. به عنوان مثال خودروی سراتو برای نور بالا و پایین به ترتیب به پایه های اختصاصی H7 و H7  نیاز خواهد داشت.  

توجه داشته باشید که اطلاع از نام و نوع پایه های اختصاصی لامپ هدلایت، کمی تخصصی است و نیازی به یاد گرفتن آن نیست. هنگام تعویض و نصب این لامپ، از فروشنده یا متخصص کمک بگیرید.

پس از آموختن روش های شناخت لامپ هدلایت خودرو، باید به دنبال شدت نوردهی و توان مصرفی مناسب رفت. این موضوع به آن خاطر است که اگر هدلایتی با توان بالا انتخاب شود، نیازمند بالا رفتن توان سیم و سوکت پایه هم خواهد بود.

توان معمول هدلایت در خودروهای مختلف، حدود ۴۰ وات است. اما بسته به اندازه و حالت لامپ، می توان این رقم را بالا یا پایین برد. البته اینجا باید به طول عمر لامپ هدلایت هم توجه داشت. تاریخ مصرف یا عمر مفید هدلایت معمولا از عمر مفید کاسه و چراغ خودرو بیشتر است.

مقاله پیشنهادی: بیگ تری چیست؟ آموزش نصب Big3

 مزایای لامپ هدلایت

به طور کلی لامپ هدلایت مزایای بسیار زیادی نسبت به لامپ زنون دارد. هدلایت سریعا روشن می شود ولی زنون برای روشن شدن نیاز به گرم شدن دارد.

زنون ها دارای نور بسیار شدید و خطر آفرین هستند که این ویژگی در هدلایت ها نیست.

ایجاد مشکلات برقی در خودرو توسط زنون امری طبیعی است ولی در هدلایت این مشکلات وجود ندارد.

لامپ خودرو2 300x189 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
لامپ هدلایت بهتره یا زنون

معایب لامپ هدلایت

اگر خودروی شما هدلایت سفارشی یا اضافی بر روی خود داشته باشد، از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی احتمال جریمه را برای خود می بیند و میتواند جزو معایب لامپ هدلایت به شمار بیایید. به طور کلی هر تغییری نسبت به تنظیمات کارخانه، می تواند سبب جریمه از سوی پلیس شود.

شاید این موضوع را بتوان بزرگترین عیب هدلایت دانست. البته این موضوع برای خودروهایی که به صورت کارخانه دارای هدلایت هستند صدق نمی کند.

چراغ دی لایت چیست؟

لامپ دیلایت 300x300 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
لامپ دی لایت خودرو

چراغ های روشنایی یا چراغ های روز، یکی از جدیدترین نسل های لامپ خودرو هستند. قطعا در خیابان با خودروهایی که در طول روز با چراغ روشن تردد می کنند مواجه شده اید. شرکت های مختلف شدیدا نسبت به استفاده از دی لایت علاقه مند هستند و این موضوع در کشورهای اروپایی تبدیل به یک الزام شده است.

استفاده از چراغ دی لایت سراتو، اوپتیما و دیگر خودروها قوانین خاصی دارد. اما برای تشویق بیشتر مردم و البته سازندگان، هزینه بیمه خودروی برخی از کشورهای خارجی برای خودروهای دارای دی لایت، کمی پایین تر از باقی خودروها است.

مقاله پیشنهادی: آموزش روش نصب سیستم صوتی خودرو

مقایسه چراغ زنون و چراغ هدلایت

تفاوت لامپ ها 300x169 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
تفاوت نور لامپ های هالوژن، زنون و هدلایت خودرو

در درجه اول و قبل از هر مقایسه‌ای باید بگوییم مناسب‌ترین نور برای رانندگی در شب ۸۰۰۰ لومن است پس حتما به LM روی جعبه دقت کنید. برای استفاده از چراغ زنون و هدلایت از هر برندی باید پایه مناسب همان چراغ را انتخاب کنید.

  • تکنولوژی بکار رفته در چراغ هدلایت جز گروه LED هاست که بزرگ‌ترین حسن آن عدم شکنندگی، مصرف کم و لومن بالا است؛ در مقابل درون چراغ‌های زنون از گاز زنون استفاده‌ شده که علاوه بر مصرف زیاد برق خودرو و آسیب به محیط‌زیست، گاهی در تصادفات خطرآفرین می‌شود.
  • در ایران استفاده از چراغ زنون به علت نور شدید و خطراتی که دارد، از نظر قانونی جرم محسوب می‌شود (البته به‌جز خودروهایی که به‌صورت فابریک کارخانه زنون دارند)، اما نصب چراغ هدلایت جز جرائم قانونی به شمار نمی‌رود.
  • استفاده از هر وسیله الکترونیکی ممکن است باعث بروز خطا در ECU خودرو شود و این اشکال ممکن است در هر دو چراغ زنون و هدلایت به وجود بیاید.
مقایسه هالوژن زنون LED 300x98 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
مقایسه انواع لامپ های خودرو

قوانین راهنمایی رانندگی در خصوص هدلایت و زنون

پلیس برای لامپ خودرو 300x188 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
قوانین راهنمایی رانندگی در خصوص لامپ هدلایت و زنون

به طور کلی برای راهنمایی و رانندگی چند موضوع اهمیت داره:

  • روشن کردن مسیر به متراژ مشخص
  • اذیت نشدن ناظر از نور تولیدی
  • بهم نریختن سیستم برق خودرو و ظاهر آن

با توجه به این موارد، اینکه هدلایت بهتر است یا زنون؟ آیا زنون یا هدلایت شامل جریمه می‌شوند یا خیر؟ همه بستگی به سیستمی است که نصب می‌کنید. وگرنه اگر لامپ 100هالوژن نصب کنید و موجب آزار ناظر شود، جریمه در پی خواهد داشت.

لامپ هدلایت بهتره یا زنون

برای این که بدانید لامپ زنون بخرید یا هدلایت بهتر است فیلم زیر را تماشا نمایید تا مطلب ادا شود.

نکات خرید بهترین لامپ خودرو

ویژگی های اصلی زیر برای خرید یک لامپ چراغ جلو باید در اولویت قرار گیرد:

  • ضد آب بودن لامپ

برای اینکه یک لامپ چراغ جلو موثر باشد، باید ضد آب باشد. اگرچه این لامپ ها توسط درپوش های چراغ جلو شما محافظت می شوند، اما هنوز هم آب، خاک و گرد و غبارمی توانند از لامپ عبور کنند. لامپ های ضد آب برای حفظ صحیح کار لامپ ها از طریق هوای نامطلوب ضروری هستند.

  • فناوری روشنایی

لامپ ها در سبک مختلف برای تولید نور از فناوری های مختلفی استفاده می کنند. به عنوان مثال، لامپ های هالوژن برای تولید نور از گاز هالوژن گرم استفاده می کنند. لامپ های زنون با استفاده از الکترود و گاز شارژ می شوند.

سایر لامپ ها از رشته های گرم شده استفاده می کنند. هر کدام از آنها در سطوح مختلف برق و انرژی استفاده می کنند و برخی ممکن است از سایرین قدرت بیشتری داشته باشند.

  • ویژگی های نصب

بیشتر لامپهای چراغ جلو دارای ویژگی “نصب و استفاده سریع” هستند که نصب آن ساده است. این بدان معناست که یک پلاگین ساده وجود دارد که شما به ماشین خود متصل می شوید تا چراغهای جلو کار کند. اگر لامپ به این ویژگی نرسد، سایر مراحل سیم کشی و اتصال لازم خواهد بود.

  • خروجی نور (وات)

هر سبکی از لامپ های چراغ جلو از یک سطح انرژی متفاوت استفاده می کند. هرچه امتیاز وات بالاتر باشد، نور روشن تر و قوی تر خواهد بود و بیشتر از آن به نور می رسد. اگر به دنبال یک لامپ هستید که باعث ایجاد نور شدید می شود، مطمئن شوید وات در سطح بالاتری قرار دارد.

تفاوت نور ها 300x199 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
پرنورترین لامپ خودرو
  • مصرف انرژی

تفاوت زیادی در مصرف انرژی بین سبکهای مختلف لامپهای چراغ جلو وجود دارد. از آنجا که چراغ های هالوژن نیاز به گرما به نور دارند، آنها بیشترین انرژی را مصرف می کنند. چراغ های LEDو Xenon HIDاز انرژی کمتری در اتومبیل شما استفاده می کنند.

  • موارد استفاده

در حالی که واضح است که چراغهای جلو هنگام رانندگی در تاریکی مورد نیاز هستند، اما هنگام رانندگی در هوای نامطلوب نیز لازم است. چراغهای جلو در باران و مه می تواند بسیار مهم باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که چراغهای جلو آماده مقاومت در برابر این عناصر برای امنیت شما و امنیت دیگران در جاده هستند.

مقاله پیشنهادی: نحوه تنظیم نور چراغ خودرو

دسته بندی لامپ ها بر اساس رنگ نور

رنگ نور لامپ 300x150 آشنایی با انواع لامپ خودرو | هدلایت بهتره یا زنون
رنگ بندی انواع لامپ های خودرو
  • نور زرد: نور زرد، استانداردترین نور برای لامپ است. منظور از رنگ زرد، رنگ بیشتر لامپ هایی است که در خودروها مشاهده می کنید.
  • نور سفید: افراد زیادی بر حسب علاقه از لامپ هایی با نور سفید برای خودروی خود استفاده می کنند، غافل از اینکه انتخاب این رنگ برای لامپ چراغ جلو، علاوه بر آزار دادن سایر رانندگان، نور چندان زیادی هم ندارد.
  • نور چهار فصل: لامپ هایی که نور به اصطلاح، چهار فصل دارند، برای هر نوع شرایط جوی و هر منطقه جغرافیایی مناسب هستند. نور این لامپ ها زرد است، اما رنگ نورشان به نسبت قوی تر و پر رنگ تر از لامپ های معمولی است.
  • نور هفت رنگ: قطعاً لامپ هایی که هفت رنگ باشند، زیباترند، اما باید به این نکته هم توجه داشت که این لامپ ها برای استفاده در خودرو ساخته نشده و استاندارد نیستند؛ به همین دلیل خودروهایی که از این نوع لامپ ها استفاده می کنند، اغلب جریمه می شوند.
  • نور نایت بریکر لیزر: نور چنین لامپ هایی نسبت به نور لامپ های معمولی، 130 درصد بیشتر است. چراغ های مجهز به این لامپ ها با کمک تکنولوژی خاص خود می توانند پرتاب نوری 40 متری داشته باشند. لامپ هایی که نورشان نایت بریکر لیزر است، گرمایی بیشتر از گرمای لامپ های معمولی تولید نمی کنند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
24 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
هادی
هادی
2 سال پیش

عالی بود.
فقط یک سوال. اینکه وات لامپ فابریکی استاندارد خودرو 55 هست و ما لامپی با وات بالاتر مثل 100 وات روی ماشین نصب می کنیم آیا می تونه موجب آسیب به قسمت های برقی خودرو بشه

سعید
سعید
در جواب  هادی
1 سال پیش

بله باعث آسیبمی شود
به هیچ وجه این کار و نکنید
من خودم به جای لامپ ۵۵ از لامپ ۶۵ استفاده کردم رله مربوط به چراغ داخل BSM ماشین سوخت

محمد
محمد
1 سال پیش

با سلام من روی تیبا۲ روی نور بالا یه هدلایت۳۲ هزار لومن بستم که۴۰۰وات قدرت داره و میشه گفت تقریبا ۱۵۰تا۲۰۰متر پرتاب نور داره که واقعا فوق‌العاده است و من راضیم به نظرم همه برن روی نور بالا چنین چیزی بندازن.همه جارو ماشاءالله مثل روز روشن میکنه

داود
داود
در جواب  محمد
1 سال پیش

سلام لامپ 32000لومن نداریم
اگه چنین لامپی وجود داشته باشه از خود تیبا۲ هم گرون تره و نهایت نور اتومبیل بین 1000 تا ۲۰۰۰ لومنه درجه نور شاید3200k کلوین هست نه لومن

رضا
رضا
در جواب  محمد
1 سال پیش

سلام اسم و مارکش رو میگی یا بفرستی عکسشو (09036031696)

مسعود خاقانی
مسعود خاقانی
1 سال پیش

نکات بسیار آموزنده و مفیدی ارائه کردید. سپاس

کیان باتری
در جواب  مسعود خاقانی
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، خرسندیم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده است.

عبدالرضا
عبدالرضا
1 سال پیش

خیلی مطالب تخصصی و جامع بود. ممنون از این همه اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید. خدا قوت

محمدرضا دیوسالار
محمدرضا دیوسالار
1 سال پیش

سلام وقتتون بخیر ✨ ببخشید من بجای لامپ ۵۵ وات روی موتور ۱۰۰ وات انداختم بنظرتون اگه زیاد روشن نکنم بازم آسیب میزنه؟بنظرتون چیکار کنم،جدا کنم یا نصب باشه؟؟؟برای موتور آپاچی

کیان باتری
در جواب  محمدرضا دیوسالار
1 سال پیش

با سلام
نصب این نوع لامپ برای موتور سیکلت شما ضرری به دنبال نخواهد داشت.

ناشناس
ناشناس
1 سال پیش

آیا استفاده از چراغ روی عمر مفید باتری تاثیر داره؟

کیان باتری
در جواب  ناشناس
1 سال پیش

با سلام
روشن گذاشتن چراغ‌ها
روشن ماندن چراغ‌ها به ویژه چراغ‌های جلو به سرعت باعث تخلیه باتری ماشین می‌گردد. از طرفی مواردی مانند نصب چراغ‌های مه شکن یا چراغ‌های اضافی بر روی خودرو هم می‌تواند فشار زیادی به باتری وارد نماید و از عمر باتری بکاهد؛ پس بهتر است در صورت خاموش بودن خودرو، هنگامی که می‌خواهید دوباره استارت بزنید، چراغ‌های خودرو را خاموش نمایید، چرا که استارت زدن وقتی که چراغ‌ها روشن است، فشار زیادی به باتری وارد می‌کند.

انصاری
انصاری
1 سال پیش

واقعا بسیار جالب و آموزنده است ضمنا هیچ سایتی فنی تر از کیان باطری مطب را خوب ادا نمی کند من در اکثرمطالب فنی از این سایت استفاده می برم

کیان باتری
در جواب  انصاری
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، سپاسگذاریم.
بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این شماره مقاله و وبسایت کیان باتری برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

محمد
محمد
1 سال پیش

سلام منم لذت بردم اطلاعات کاربردی مفیدی ارایه کردید ممنونم

رامین
رامین
1 سال پیش

دورود بر شما
میخواستم ی راهنمایی کنید
اینکه من سمند دارم نور پایین هد لایته ولی نور خوبی ندارم.چ لامپی استفاده کنم ک نور خوبی داشته باشه و چ مارکی.سپاس از شما

Adib
Adib
در جواب  رامین
4 ماه پیش

سلام من سمند دارم و تا الان شاید ۱۵مدل لامپ و زنون و هدلایت برندهای مختلف گرفتم ولی همه اشغال بودن تا پارسال ی هدلایت دوستم معرفی کرد گرفتم واقعا دلم میخاد همش شب برم جاده واقعا وحشتناکه و مهمتر اینکه نورش متمرکزه هم نور پایین هم نور بالا فکر کنم این پیجش باشه @mstcar.ir

یزدی
یزدی
1 سال پیش

درود بر شما
خیلی سپاسمندم از بابت اطلاعات خوب و مفید شما
یه سؤال بهترین نور زرد یا طلایی است برای مه، برف پس چرا خودرو سازهای روز دنیا از نور سفید یا یخی استفاده می کنند آنها که بهتر از ما ایمنی را رعایت می‌کنند

کیان باتری
در جواب  یزدی
1 سال پیش

با سلام
با توجه به اینکه روزهای برفی در طول سال عمدتا بسیار کم هستند و نیاز به چراغ دائمی ندارند، تمام خودروسازان سراسر دنیا از نور سفید به عنوان دی لایت استفاده می کنند. توصیه آنها نیز برای روزهای مه و برفی استفاده از فلاشر است.

مهدی
مهدی
1 سال پیش

درود.
و آرزوی روزهای خوب و آزاد
من چراغ ال نود رو عوض کردم هد لایت 360 درجه 200 وات انداختم که با دوبار روشن کردن شروع به سوختن کرد و اول فکر کردم مشکل از لامپ هست و دوباره تعویض کردم بازم سوخت. بارطری ماشین 55 آمپر هست و سیم کشی هیچ مشکل نداره و با لامپ فابریک راحت کار میکنه. لطفا راهنمایی کنید. ممنون

آخرین ویرایش 1 سال پیش توسط مهدی
کیان باتری
در جواب  مهدی
1 سال پیش

با سلام برای بررسی و عیب یابی این مشکل حتا بایستی به یک متخصص برق خودرو مراجعه نمائید تا پس از چکاپ کامل خودرو، مشکل آن را مرتفع نماید. اما احتمال می رود مشکلی که بیان نمودید مربوط به ضعف باتری باشد به این دلیل که باتری خودروی شما به لحاظ ظرفیت استاندارد این خودرو نیست. حال بماند که شما مصارف متفرقه نیز روی خودرو نصب نموده اید. ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر بایستی از باتری‌های 66، 70، 72، 74… خواندن ادامه ...

محسن
محسن
10 ماه پیش

سلام دوستان خودرو من تیباست میخوان لامپ های سو پایینشو ک دو فیش هست سوکت سه فیشه و لامپ شم سه فیشه بذارم اگه از نظر مصرف برق هم اندازه یا کمتر باشه فیوز یا رله ک نمیخواد عوض کنم چون ولتش بیشتر نیست فشار ب باطری بیاره لطفا راه نماییم کنید ممنون

آخرین ویرایش 10 ماه پیش توسط محسن
فرید
فرید
9 ماه پیش

سلام،یه سوال؟من دنا دارم اگه در مه شکن های جلو لامپ هدلایت بندازم،روشنایی که ایجاد میشه، مثل روشنایی نور بالا با هدلایت خواهد بود؟

عرفان
عرفان
9 ماه پیش

سلام ببخشید من میخوام هدلایت کانپکس m8proکه ۶۵ وات هست رو ببندم به ماشینم چون ۶۵ وات هست مشکلی پیش میاد؟ لطفا راهنماییم کنید

مشاوره رایگان و ثبت سفارش