4.6
(1197)

احتمالا خودروی شما مشکل خاصی ندارد و مدتی است که از خریدتان می گذرد. پس چرا راهکارهای تقویت برق خودرو را یاد بگیرید؟ طبیعی است که خودرو ها، پس از طی مسافت های طولانی و گذشت مدت زیادی از تولید آن، توان اولیه خود را از دست می دهند. و معمولا اگر فصل تابستان باشد با روشن کردن کولر، یا با نصب سیستم های صوتی، ایراداتی مثل عطسه کردن موتور، کم شدن نور چراغ ها، ایجاد نواساناتی در فن خودرو مشاهده خواهید کرد.

شاید هم خودروی شما در حال حاضر هیچ مشکلی ندارد و همه چیز آن درست کار می کند، اما دوست دارید قدرت ماشینتان بیشتر از این باشد که بتوانید بدون خرج زیاد، احساس کنید در یک ماشین مدل بالاتری هستید، سرعت بیشتری داشته باشید و در سربالایی ها به راحتی سبقت بگیرید. در این مقاله با راه های ارزان تقویت قدرت خودرو آشنا خواهید شد که خودروی شما را مثل روز اول خواهد کرد.

راه های ارزان تقویت قدرت خودرو

اگر قصد دارید خودروی خود را تیونینگ کنید و یا توان خروجی آن را بالا ببرید، اولین گامی که باید بردارید، تقویت قدرت موتور خودرو می باشد. تقویت موتور به دو روش انجام می شود. در روش اول که معمولا توسط یک شخص متخصص انجام می شود، با توجه به نوع موتور، تغییراتی در آن ایجاد می کند که باعث افزایش محسوس توان موتور می شود.

اما در روش دوم که خود راننده نیز می تواند آن را انجام دهد، تنها به تعویض برخی قطعات پرداخته و یا افزودن قطعات تقویت کننده است که در اینجا به بررسی آن ها می پردازیم.

تقویت برق خودرو 300x200 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
تقویت قدرت موتور خودرو

کدام قسمت از خودرو ایراد دارد؟

خودرو از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که همگی باهم یک بازدهی خوب ایجاد می کنند. بخش برقی خودرو از مهمترین بخش های آن است که برای راه اندازی سایر قسمت ها به کار می رود.

اگر روغن موتور را به موقع تعویض می کنید و دینام خودرو دارای هیچ نوع ایرادی نمی باشد و ذغالهای دینام به خوبی عملکرد خود را دارند و سیم های خروجی دینام بدون افت قدرت انرژی خود را به باطری خودرو تحویل می دهند.

و باطری نیز مصرف کننده ها را از لحاظ انرژی تامین و همچنین دستگاه نیز عدد ثابتی را به نمایشگر آمپر متر ارسال می کند. پس همه چیز در ظاهر درست عمل می کند. بنابراین کدام قسمت از ماشین را برای تقویت برق خودرو انتخاب کنیم؟

معمولا این قسمت ها را برای بالا بردن توان موتور تقویت می کنند.:

  • سیستم مکش خودرو
  • سیستم تخلیه و اگزوز
  • سیستم جرقه زنی
  • تایر ها
  • کابل اتصال بدنه باتری
  • افزودن کویل و خازن تقویت کننده
  • سبک کردن وزن خودرو

اقدامات لازم برای تقویت برق خودرو

برای مقدمه فیلم زیر را مشاهده کنید! در این ویدئو 5 روش ساده بالا بردن توان موتور خودرو را به صوررت عملی تشریح کرده است. که با مشاهده ی آن راحت تر می توانید ادامه ی مطالب را درک کنید.

فیلم آموزش تقویت برق خودرو

1- مکش هوای خنک توسط موتور

مکش خودرو 300x204 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
آسان ترین راه برای تقویت برق خودرو تعویض فیلتر هوای ورودی به موتور است.
  • اولین و آسان ترین راهی که برای افزایش قدرت موتور پیشنهاد می شود، تعویض فیلتر هوا و رساندن هوای تازه و خنک به موتور است.
  • این کار ساده و ارزان به طرز شگفت انگیزی توان موتور را تا چند برابر بالا می برد. دلیل علمی این موضوع این است که هوای خنک دارای چگالی بالایی از اکسیژن است که وارد سیلندر احتراق سوخت می شود. از آنجا که سوخت بنزین به اکسیژن نیاز دارد با رسیدن اکسیژن بیشتر، احتراق سوخت بیشتر و سریع تر است که باعث می شود از توان موتور، بیشتر بهره ببرید.
  • هنگامی که ما پای خود را روی پدال گاز می فشاریم، دریچه هوا به موتور بازتر می شود و اگر هوای کافی به موتور نرسد، مطمئنا نمی توان از موتور انتظار قدرت بیشتری داشت. فیلتر هوای معمولی خودروها خاصیت خنک کنندگی نداشته و از طرف دیگر توان ارائه هوای زیاد به موتور را در زمان نیاز ندارند. بنابراین برای موتور های کاربراتی از فیلترهای مخروطی یا ۳۶۰ درجه می توان استفده کرد که بسته به نوع، جنس و مارک کارایی متفاوتی از خود به نمایش می گذارند.
  • فیلتر هوا با سیستم خنک کننده این امکان را می دهد تا تمام نیاز موتور به هوا رفع گردد و در هنگام فشردن پدال گاز، هوای خنک سریعا به موتور انتقال یابد تا خودرو کم نیاورد.
  • وسیله ی دیگری که بری تقویت این سیستم به کار میرود سایکلون نام دارد. این قطعه که در مجاری تنفسی موتور و یا در دهانه ی ورودی هوای کاربراتور و انژکتور قرار میگیرد با یکدست کردن جریان هوا به افزایش کارایی سیستم مکش کمک می کند که البته به علت قیمت بالا در مقابل کارایی کم کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر شما در مناطق سردسیر زندگی می کنید و سیستم مکش شما و هوای تنفس موتور از این لحاظ مناسب است. بهتر است از ترفندهای دیگر این مقاله برای تقویت برق خودرو استفاده کنید.

2- تقویت سیستم تخلیه و اگزوز خروجی

اگزوز 300x209 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
با خروج سریع تر گاز ها از اگزوز، قدرت موتور افزایش می یابد

وظیفه ی اگزوز که خارج کردن مواد و گاز های زائد به بیرون است. هر چقدر سریع تر این گاز ها خارج شوند فضای بیشتری برای احتراق بنزین ایجاد می شود. راه های مختلی برای این منظور وجود دارد. که موارد زیر از مهمترین آن ها است.

حذف منبع

عدم وجود اگزوز (برداشتن منبع و از این قبیل) می‌تواند بر روی عملکرد خودرو تأثیر بگذارد. این بدان معنا است که شما مسیر لوله از کاتالیست موجود در لوله اگزوز تا انتهای خودرو در صندوق عقب را مستقیم نموده‌اید.. با خارج کردن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق، فضای بیشتری برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق باقی می‌ماند و این خود باعث افزایش توان موتور می‌شود.

معمولا در خودروهای معمولی، مسیر خروجی هوا از موتور تا سر اگزوز بسیار پیچ در پیچ طراحی می شود. این پیچ و تاب در اگزوز معمولا به خاطر کاهش میزان صدای خروجی از اتومبیل می باشد. اما همین پیچ و خم زیاد باعث می شود تا هوای خروجی از موتور نتواند با شتاب مناسب از اگزوز خارج شود و در برخی مواقع حتی برگشت بخورد

صاف و یکسره کردن لوله های خروجی از مبدل کاتالسیت تا سپر عقب هم بسیار مؤثر است. این کار باعث می‌شود گازهای خروجی راحت‌تر تخلیه بشوند. تخلیه بیشتر این گازها هم به معنای وجود جای بیشتر برای هوا و بنزین است، و هوا و بنزین بیشتر هم یعنی قدرت بیشتر

اما به خاطر صدای زیاد و ایجاد شدن جریانهای آشفته درون لوله ها این عمل جالب به نظر نمیآید و به جای اینکار منبع ها رو با انواع اسپورتی تعویض میکنند

بیشتر بدانید: تاثیر و عوارض حذف کاتالیزور خودرو

افزایش تعداد اگزوزها

افزایش تعداد اگزوزها می‌تواند گازهای خروجی حاصل از احتراق را بیشتر به سمت بیرون انتقال دهد. با خارج کردن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق، فضای بیشتری برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق باقی می‌ماند و این خود باعث افزایش توان موتور می‌شود.

استفاده از کاتالیزور

این قطعه که در مسیر اگزز موتورهای انژکتوری قرار دارد با استفاده از کاتالیزور های شیمیایی از خروج مواد سمی به طور چشمگیری جلوگیری میکند و وجود یک سنسور در درون آن ECU را برای کنترل مقدار سوخت ورودی به موتور مطلع میکند

برداشتن این قطعه موجب میشودراه خروج مواد بازتر شود و در تیجه موتور بهتر تنفس کند

هدرز

با نصب قطعه هدرز به جای مونیفولد به خاطر داشتن قطر بیشتر و سطح داخلی صافتر خروج گازها بهتر صورت می گیرد.

3- استفاده از کاتالیست با جریان بالا

کاتالیست 300x226 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
کاتالیست برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه می شود.

کاتالیست در خودرو نیز که برای تصفیه هوای موتور در اگزوز تعبیه می شود، خود یک عامل مهم در کاهش شتاب و قدرت خودرو است. اما اگر علاوه بر مسابقات قصد استفاده از خودروی خود را در شرایط معمولی و در شهر نیز دارید، پیشنهاد می کنیم به جای حذف آن، از یک کاتالیست جدید و تمیز استفاده کنید تا بتواند با قدرت بیشتری هوا را به بیرون منتقل کند.

این مبدل ها در زمینه بالابردن عملکرد خودرو هیچ کاری انجام نمی‌دهند، ولی به سالم‌سازی هوایی که تنفس می‌کنیم کمک زیادی می‌کنند. چندین دهه طول کشید تا مبدل های کاتالیستی ارتقاء پیدا کنند. حتی خودروهای دهه 80 و 90 میلادی هم دارای این گونه مبدل ها بودند. به هر حال، بهتر است مبدل قدیمی خودروی‌ خود را با یک مبدل جدید عوض و تفاوت در گازخور ماشین را احساس کنید. تحت هیچ شرایطی مبدل قدیمی را سوراخ نکنید.

4- تایر های را تنظیم کنید.

تایر 300x200 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
ترفند تایر ها برای افزایش قدرت ماشین

تایر ها به طور باور نکردنی در افزایش قدرت موتور موثر هستند.

روش اول: بالانس کردن تایر ها و با از بین بردن زاویه Toe-in که کارخانه برای خودرو مدنظر گرفته است و چرخهای جلو اندکی با زاویه نسبت به هم قرار می‌گیرند، و موازی کردن دقیق جهت چرخش آن‌ها در مسیرهای مستقیم، اندکی بهبود را شاهد خواهید بود.

روش دوم: افزودن تایرهای فاق کوتاه نیز می‌تواند باعث بهبود شتاب گردد اما در عین حال سرعت‌سنج خودروی‌تان را به اشتباه خواهد انداخت. البته با تعویض رینگ خود با یک نمونه کم‌وزن آن می‌توانید بر عملکرد خودروی خود تأثیر بسزایی بگذارید. یک دست رینگ از جنس فیبر کربن، یا آلیاژ منیزیوم یا حداقل آلومینیوم می‌تواند خودروی شما را سبک کند.

در نتیجه ی انجام این کار ها، چسبندگی و انتقال قدرت بهتر ، هندلینگ و پایداری بهتر ، زیبایی و رخ بهتر خودرو را خواهید داشت. اما از معایب این روش قیمت بیشتر از نوع معمولی و کمی سفت شدن فرمان می باشد.

5- ریمپ (Remap)کردن ECU

با ریمپ کردن برنامه ECU خودروی خود ، گشتاور ، زمان‌بندی سوپاپ‌ها ، مخلوط سوخت و هوا و دیگر ورودی‌های اسب بخار ماشین تغییر خواهد کرد. از مزیتهای Remap کردن به جزء افزایش توان خودرو می‌توان به نامشهود بودن از لحاظ ظاهری برای از بین نرفتن گارانتی اشاره کرد.

با حضور توربوشارژ و سوپرشارژ بر روی خودرو، ECU Remap می‌تواند موتور خودرو را بیشتر از پیش تقویت کند و در موتورهای با تنفس طبیعی این میزان تأثیر ممکن است تنها نیم اسب بخار باشد!

از مزایای ریفلش یا ریمپ کردن می توان به قیمت ارزان آن و تغییر سریع در قدرت موتور اشاره کرد. اما از معایب این روش می توان به افزایش مصرف سوخت و استهلاک ماشین اشاره کرد.

تغییر کامپیوتر خودرو یا چیپ ست ECU

bosch ecu for remap 300x217 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
تغییر کامپیوتر خودرو یا چیپ ست ECU برای تقویت قدرت موتور خودرو

کامپیوتر یا ECU  خودرو از مهمترین قطعات خودروهای مدرن می باشد که حدودا همه ی رفتارها و حرکات خودرو را نظارت می کند. این قطعه طوری برنامه ریزی شده است تا همواره خودرو را در شرایط معمول خود نگاه دارد. اگر قصد دارید تا خودروی خود را در بهترین شکل ممکن تیونینگ کنید، حتما باید این چیپ را تعویض کنید.

در شرایط معمول نیز می توانید از یک متخصص بخواهید تا این چیپ را دوباره برای شما تنظیم کند و شرایط اسپرت تری را به آن تحمیل کند تا در مواقعی که نیاز به قدرت و سرعت بیشتری دارید، ECU بتواند این میزان قدرت را با باز کردن دریچه های هوا، افزایش میزان پاشش سوخت در انژکتور و سایر موارد، به خودرو کمک نماید.

هرچند تعویض کامپیوتر ماشین، ممکن است برنامه‌ریزی و زمان‌بندی و میزان ترکیب بنزین و هوای آن را به هم بریزد، ولی قدرت ماشین را بالا می برد. البته این امر فقط وقتی نتیجه می‌دهد که خودرو مجهز به توربوشارژر یا سوپرشارژر باشد.

ولی تعویض چیپ ست خودرو های معمولی فقط  نیم اسب‌ بخار به قدرت موتور اضافه می‌کند. اگر تنظیمات کارخانه یک برنامه‌ریزی محدود کننده برای موتور خودرو باشد، تعویض کامپیوتر می‌تواند خیلی تاثیر داشته باشد ولی ممکن است این روش کمی گران تر از سایر روش ها تمام شود.

6- تقویت سیستم جرقه خودرو

جرقه 300x200 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
تقویت سیستم جرقه خودرو

وظیفه این قسمت سوزاندن بنزین خودرو است. که تقویت این سیستم می تواند به طرز چشمگیری قدرت خودروی شما را بالا ببرد. تقویت جرقه حتما باعث افزایش راندمان موتور خواهد شد. چرا که افزایش جرقه یعنی سوختن بهتر و سریعتر مخلوط بنزین و هوا و افزایش قدرت و راندمان موتور است. برای تقویت جرقه خودرو، راههای گوناگونی وجود دارد.

راه اول: تقویت برق شمع ماشین

استفاده از شمعهایی با مقاومت کمتر و استفاده از وایرهای شمع با مقاومت کمتر و عایق بندی بهتر اولین قدم به شمار می رود.

  1. برای ساخت وایر شمعهای اسپرت با حداقل هزینه می توان انواع با کیفیت وایرهای معمولی را خریداری کرد و با چسبهای عایق پلاستیکی یا انواع نسوز نخی آنها را عایق کرد.
  2. استفاده از شمع های چند الکترود کمک بیشتری به ایجاد جرقه می کند و جرقه ی بیشتر در محفظه پخش می شود.

راه دوم: افزایش قدرت جرقه کویل خودرو

پس از آن با تعویض کوئل با انواع قویتر میتوان جرقه ی قوی تری را در درون سیلندر ایجاد کرد که طبیعتا توان بیشتری برای شارژ کویل قویتر لازم است ( که با استفاده از منبعهای تغذیه ی پر توان در سیستم شارژ و الکتریکی مانند باطری و دینام میتوان این نیاز را بر آورده کرد )

انواع آلترناتورهای با دوام در آمپراژهای مختلف قابل دستیابی هستند که حداکثر تا ۱۶۰ آمپر توان تولیدی دارند.

راه سوم:

استفاده از مدارهای تقویت سیستم جرقه هم کمک زیادی به سوختن بهتر کند که انواع آن در بازار یافت می شود و یا نقشه آنها را می توان بدست آورد به صورت دست ساز درست کرد.

راه چهارم:

استفاده از دو کوئیل برای دستیابی به قدرت بیشتر : اما پیدا کردن قطعه ای که توان تحمل ولتاژ بالا را داشته باشد و عایق بندی مناسبی هم داشته باشد سخت است که به نظر من برای اینکار به قطعه ای که در خودروهایی که از دو سیستم جرقه برای مسابقات طولانی مدت استفاده می کنند می توان تکیه کرد.

این قطعه ی ساده Automatic coil selector نام دارد که می تواند برق خروجی دو کوئیل را وارد دلکو کند.

انواع دیگری از این سیستمها وجود دارند که برای هر شمع یک کوئیل دارند (multiple spark coil ). بدین صورت که هر کوئیل بر روی شمع قرار میگیرد و مستقیما شمع را تغذیه میکند.

راه پنجم:

راه پر هزینه و البته پر بازدهی هم برای تقویت سیستم جرقه وجود دارد و آن هم استفاده از کیت های تقویت کننده است.

این کیتها را با نام MSD شناخته می شوند که متشکل از قطعات مختلفی هستند.

الف ) دستگاه Discherge که نقش اول را ایفا می کند.

ب ) کوئیلها

ج ) دلکو

د) آلترناتور یا دینام

ه )وایرها

و) استارتر

ی) انژکتور

با نصب مجموعه ی این قطعات بر روی خودرو می توانید توان جرقه و سیستمهای الکتریکی را به طور چشمگیری افزایش دهید. و حتی در خودروهایی که قدرت بالایی تولید می کنند می توانید از تعداد بیشتری از این کیتها به طور همزمان یا نوبتی ( بوسیله یAutomatic coil selector ) استفاده کرد.

7- استفاده از خازن تثبیت کننده برق خودرو

خازن تثبیت کننده 300x200 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
تقویت برق خودرو با استفاده از خازن تثبیت کننده

نوعی تقویت کننده برق خودرو که موجب افزایش شتاب و کاهش مصرف سوخت می شود و از سوی دیگر یک قطعه مناسب کسانی هست که بروی خودرو سیستم و یا نورهای زنون بسته و برق زیادی را ازخودرو می کشند.

این قطعه افت ولتاژ برق خودرو را که بر اثر مصرف بی رویه سیستم و نورهای زنون از برق خودرو می باشد ، جبران کرده و نور خودرو را افزایش می دهد . این قطعه همانند یک خازن تقویت برق عمل می کند

می توانید با موازی کردن یک پکیج خازن 16 ولتی با باطری ماشین و دادن سیم مثبت کوئل دوبل از همان خازن، جرقه را افزایش دهید.

خازن خودرو چیست و چه کاربردی دارد؟

8- استفاده از کابل تقویت اتصال بدنه

کابل تقویت منفی 300x200 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
تقویت اتصال بدنه خودرو

خودرو هایی که مصرف برقشان زیاد است و مدام از کولر یا چراغ های پر مصرف استفاده می کنند، با تقویت اتصال بدنه، می توانند قدرت خودرو را بالا ببرند. این امر موجب می شود که توان موتور همانند قبل بالا باشد.

می دانیم که برای برق کشی در یک خودرو، سیم مثبت مصرف کننده به قطب مثبت باطری متصل می شود و سیم منفی مصرف کننده به بدنه ی خودرو متصل می شود و از طرفی قطب منفی باطری به بدنه گیربکس متصل شده تا از سیم کشی اضافی در سیستم جلوگیری شود و بتوان از تنه ی موتور برق گرفت!

این نکته بسیار مهم است، زیرا اگر قطب منفی به خوبی کار خود را انجام ندهد باعث می شود که برق به خوبی به مصرف کننده نرسد و باعث اختلال در سیستم کاری خودرو شود.

همانطور که گفته شد، سیم مثبت مصرف کننده به قطب مثبت به صورت مستقیم متصل است و احتمال خرابی بسیار کمی را داراست اما قطب منفی باتری که به بدنه گیربکس متصل است باعث می شود بعضی مواقع برق به خوبی در جریان نباشد وهمه ی توان مورد نیاز مصرف کننده، به آن نرسد،پس باید اقدام به تقویت قطب منفی باتری یا اتصال بدنه خودرو کرد! مزایای این روش بازدهی بالا و هزینه ی کم آن است.

به این عمل بیگ تری گفته می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بیگ تری چیست؟ آموزش نصب Big3

9- کاهش وزن خودرو

CRO cars weight capacity 300x236 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
با سبک تر کردن خودرو، قدرت آن را افزایش دهید

هر چقدر وزن یک خودرو از مقدار استاندارد آن سنگین تر باشد، باعث می شود توان بیشتری برای حرکت دادن آن لازم باشد. اگر ماشین شما وزن زیادی دارد نمی توانید انتظار داشته باشید که با فشردن پدال گاز، بتوانید با سرعت زیادی شروع به حرکت نمایید. اگر به خودروهای مسابقاتی توجه کنید، رانندگان این خودروها حتی صندلی های عقب ماشین را نیز برمی دارند تا خودروی آن ها سبک تر شود.

همچنین می توانید با تعویض رینگ های آهنی به آلومینیوم سبک، تعویض سیستم ترمز کاسه ای به دیسکی سوارخ دار، حذف ابزار و لوازم اضافی از صندوق عقب، تعویض جنس شیشه های اتومبیل و سایر موارد از این قبیل، وزن اتومبیلتان را کاهش دهید.

10- استفاده از توربو شارژ

Turbocharger 300x200 آموزش 10 راهکارهای تقویت برق خودرو
نقش سیستم توربو شارژ یا سوپر شارژر در تقویت موتور خودرو

استفاده از سیستم توربو شارژ یا سوپر شارژر در تقویت موتور خودرو  نیز نقش دارند. البته افزودن این قطعه و سیستم به خودرو، به دانش تخصصی نیاز دارد. اگر خودروی شما می تواند از سیستم توربوشارژ یا سوپرشارژ پشتیبانی کند، متوجه خواهید شد که چه گشتاور و قدرت فوق العاده ای به موتور خودرو القا می کند. این سیستم می تواند تا ۵۰ درصد قدرت موتور را بالا ببرد که مقدار قابل توجهی است.

چگونه باتری ضعیف ماشین را قوی کنیم؟

برعکس تصورات شما برای تقویت باتری ماشین، نیاز به خرج پول زیادی ندارد و با استفاده از چند نکته ساده می توان یک باتری قوی داشته باشید.

1- باتری را درست نصب کنید!

یکی از مواردی که باعث ضعیف شدن قدرت برق رسانی باتری ماشین می شود، محکم نبستن آن است و هنگام عبور از فراز و نشیب جاده ها و لرزش خودرو، بست های باتری  شل شده و قدرت کافی را نخواهند داشت.

با خرید باتری ماشین از کیان باتری، ارسال و نصب باتری ماشین در محل شما به صورت رایگان توسط امداد گران متخصص انجام می شود!

2- به خوردگی و زنگ زدگی های باتری توجه کنید!

یکی دیگر از روش های ساده تقویت باتری ماشین، پاک کردن خوردگی ها و سولفات باتری ماشین است. برای این منظور کافی است یک فرچه یا مسواک را به آب و جوش شیرین آغشته کنید و قسمت های زنگ زده باتری را بسابید و پس از آن با یک دستمال نرم مرطوب آن را تمیز و خشمک کنید!

3- رانندگی های بلند مدت داشته باشید!

ماشین‌سواری‌های بلند مدت باعث تقویت باتری می‌شود، چرا که باعث می شود ماشین شما فرصت کافی برای شارژ کامل داشته باشد و دیرتر خراب شود. بنابراین مسافت های کوتاه مدت برای باتری می تواند اثر منفی داشته باشد.

4- چراغ های خودرو را کنترل کنید!

یکی از اتفاقاتی که بسیار رخ می‌دهد، روشن ماندن چراغ‌های جلو و عقب یا داخلی ماشین است. این چراغ‌ها به‌طور مستقیم از باتری ماشین تغذیه می‌کنند. این اتفاق کم کم باعث خراب شدن باتری ماشین می‌شود. پس هر چه کم‌تر از چراغ‌های ماشین خود استفاده کنید، به تقویت باتری ماشین خود کمک کرده‌اید.

5- وضعیت باتری را تست کنید!

همواره باید بدانید باتری شما در چه وضعیتی قرار دارد. آیا ولتاژ آن استاندارد است یا خیر؟ برای این کار بهتر است با دستگاه مولتی متر آشنا شوید و یکی از آن ها را تهیه کنید!

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
10 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
قربانی
قربانی
3 سال پیش

سلام برای تقویت قدرت خحودرو چه راه حلهایی پیشنهائ میکنید ؟

Xxx
Xxx
در جواب  قربانی
2 سال پیش

پس اینهمه اون بالا داره درباره چی میگه. عجبا !!!

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  Xxx
2 سال پیش

با سلام 1. نصب ورودی کیت هوای خنک (CAI) این گزینه شاید محبوب‌ترین راه برای افزایش قدرت اسب بخار و گشتاور موتور خودرو باشد زیرا در عین حال مقرون به صرفه نیز است. همه ما می‌دانیم که هوای سرد چگال‌تر است، به این معنی که مولکول های هوای بیشتری در واحد حجم وجود دارد بنابراین، هر چه هوای داخل موتور خودروی شما سردتر باشد، تعداد مولکول های موجود در هوا برای مخلوط شدن با سوخت و تولید انرژی بیشتر و بیشتر می‌شود. اساسا، عملکرد خودرو با هوایی تمیز و عمیق تر، توانایی موتور را برای تقویت شدن آن بیشتر افزایش… خواندن ادامه ...

هادی
هادی
در جواب  کیان باتری
1 ماه پیش

اگر هواکش اسپرت نصب کنید چرا می گید هوای خنک بیشتری وارد موتور می کند هوا کش اسپرت هوای گرم زیر کاپوت را وارد خودرو می کند و خودرو زودتر گرم می شود ولی هواکش فابریک خوردو از بیرون از کاپوت هوا را می کشد برای همین هواکش فابریک هوای سرد تری را می کشد

آخرین ویرایش 1 ماه پیش توسط هادی
ابومحمدریگی
ابومحمدریگی
در جواب  قربانی
1 سال پیش

تاالعان داشت بادمجون رنگ میکرد

کابر
کابر
2 سال پیش

همه راههای بالا خوبه ولی اکثرا پر هزینه هستند
بهترین راهکاری که تومقاله گفته شده اینه که من فیلتر هوای ماشینم رو که لیفان 520 هست رو با یک فیلتر هوای اسپرت عوض کردم
حدود 300 تومن دراومد برام
ولی شتاب ماشین رو سه برابر کرده.دیگه هزینه تعویض فیلتر کاغذی رو هم لازم نیس بدم.چون فیلتر اسپرت قابل شستشو هست.توصیه میکنم حتما اینوار رو بکنید

برزو حشمتی
برزو حشمتی
1 سال پیش

تشکر از بابت مطالب خود شما

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  برزو حشمتی
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خوشحالیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

برزو حشمتی
برزو حشمتی
1 سال پیش

تشکر از بابت مطالب خوب شما

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  برزو حشمتی
1 سال پیش

با سلام
درود بر شما، بسیار خرسندیم که مطالب موجود در این مقاله برای شما مفید واقع شده و رضایت شما را جلب نموده است.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش