4.8
(158)

با گسترش روز افزون تجهیزات الکتریکی و کامپیوتری نیاز مصرف کنندگان در سازمان ها، ادارات و دفاتر اداری به یو پی اس اداری در حال افزایش است. هر کدام از این اداره ها دارای تجهیزات و لوازم مختص به خود می باشند. یکی از معایبی که اینگونه از دستگاه ها دارند این است که می بایست مراقبت ویژه ای از آنها به عمل آید تا برد ها و قطعات آنها آسیب ندیده و دچار سوختگی نشوند.

using ups in office 300x253 راهنمای خرید یو پی اس اداری و ups سازمانی
راهنمای خرید یو پی اس اداری و ups سازمانی

یو پی اس ها علاوه بر اینکه هنگام قطع ناگهانی برق بدون هیچ دغدغه ای به فعالیت خود ادامه می دهند، در برابر نوسانات شدید برق از سیستم های شما مراقبت می کنند و هزینه تعمیرات و نگهداری ادارات و سازمان ها را کاهش می دهند.

در این مقاله از کیان باتری قصد داریم، شما را بیشتر با ups های اداری و سازمانی آشنا کنیم و ضرورت وجود یو پی اس ها و نحوه انتخاب و خرید ups سازمان ها را آموزش دهیم.

لزوم یو پی اس در اداره و سازمان ها

یو پی اس اداره 2 300x127 راهنمای خرید یو پی اس اداری و ups سازمانی
راهنمای خرید یو پی اس اداری

بسیاری از تجهیزات مورد استفاده توسط ادارات، الکترونیکی بوده و از قطعات و بردهای الکترونیکی مخصوص در آنها استفاده می شود. هر سازمان هزینه های مختلفی دارد که باید مقرون به صرفه باشد. از تجهیزات مورد استفاده در اداره ها باید مراقبت های ویژه ای به عمل آید تا از آسیب دیدن بردها و قطعات آنها جلوگیری شده و دچار سوختگی نشوند.

با توجه به این که سازمان ها در زمینه تعمیرات و جایگزینی تجهیزات ناقص شده سالانه هزینه های هنگفتی را پرداخت می نمایند، استفاده از یو پی اس در سازمان ها به عنوان یک بیمه برای جلوگیری و کاهش خسارت به بارآمده توسط نوسانات برق خواهد بود.

با استفاده از UPS می توان از ساختمان ها، تجهیزات، سلامت کارکنان و سایر دارایی ها با ارزش مادی و معنوی دیگر حفاظت کرد. با توجه به اینکه در بسیاری از ادارات در حال حاضر دستگاه ها بدون محافظ به طور مستقیم به برق شهری وصل می گردد، لازم می دانیم تا در رابطه با معایب این کار و راه های جلوگیری از آسیب دیدن دستگاه های الکترونیکی اداری توضیحاتی را ارائه دهیم.

لوازم اداری که نیاز به یو پی دارند:

یو پی اس اداره 300x242 راهنمای خرید یو پی اس اداری و ups سازمانی
یو پی اس برای لوازم اداری

امروزه لوازم اداری مانند اسکنرها و پرینترها در تمام مشاغل و  در تمام دفاتر استفاده میشوند و وجود منبع برق دائمی برای برخی از این مشاغل مانند دفاتر گردشگری، سیاتهای اینترنتی، دفاتر تجاری، ups آزمایشگاه ها بویژه یو پی اس بیمارستانها و درمانگاه ها و  دفاتر اداری نیروای نظامی و انتظامی از اهمیت ویژه برخوردار است.

قطع برق شبکه محلی یا سراسری میتواند در بدترین زمان ممکن رخ دهد، بنابراین استفاده از یو پی اس ها نه تنها اقتصادی است، بلکه کاملا ضروری است.

چرا تجهیزات اداری را مستقیم به برق سازمان ها وصل نکنیم؟

یکی از معایب اصلی اتصال مستقیم دستگاه های الکترونیکی به برق شهری، نوسانات موجود در جریان برق شهری می باشد. این نوع نوسانات باعث خرابی و گاها باعث سوختگی بردهای تخصصی دستگاه های گران قیمت شما می شود. خرابی و از بین رفتن دستگاه های مختلف سازمان ها می تواند سالیانه هزینه های هنگفتی را در برداشته باشد.

یکی دیگر از مشکلات اتصال مستقیم دستگاه ها به برق شهری، قطع برق ناگهانی بوده که می تواند علاوه بر آسیب رساندن به دستگاه ها باعث از بین رفتن اطلاعات مهم و فردی دستگاه ها باشد. در فصل های مختلف سال به خصوص در فصل تابستان به دلیل افزایش مصرف برق و کم بودن تولید برق با قطعی ناگهانی برق رو به رو هستیم این قطعی های مکرر سبب آسیب به دستگاه های اداری شما خواهد شد.

معایب برق شهری:

هر گونه تغییر و مشکل در جریان برق شهری در هنگام استفاده از تجهیزات الکترونیکی ممکن است به نوعی باعث وارد شدن آسیب به آن شود، این تغییرات دلیلی برای استفاده از یو پی اس به عنوان محافظ از تجهیزات می باشد، که عبارت اند از:

  • کاهش ناگهانی ولتاژ
  • افزایش ناگهانی ولتاژ
  • ایجاد تغییر در فرکانس
  • قطع شدن جریان برق
  • کاهش بار
  • ایجاد نویز

مزایای استفاده از یو پی اس در ادارات و سازمان ها

یو پی اس ها به عنوان یک محافظ و تامین کننده برق در موارد ضروری بوده و سیستم را در برابر از کار افتادن تجهیزات الکترونیکی هنگام قطع برق بیمه می نماید. یو پی اس ها علاوه بر اینکه هنگام قطع ناگهانی برق بدون هیچ دغدغه ای به فعالیت خود ادامه می دهند، در برابر نوسانات شدید برق از سیستم های شما مراقبت می کنند و هزینه تعمیرات و نگهداری را کاهش می دهند.

با توجه به موارد گفته شده می توانیم نتیجه گیری نماییم که تهیه UPS هزینه ای مقرون به صرفه داشته و علاوه بر بازگشت سرمایه ای که برای آن ها اعمال شده، از وقوع اتفاقات زیادی جلوگیری خواهد کرد و می توانید بدون آن که در زمان قطعی برق خللی در کارها ایجاد شود، به امور اداری خود رسیدگی نمایید.

در واقع استفاده از این انرژی بدون وقفه یو پی اس باعث فائق آمدن بر مشکلات ناشی از برق شهری به خصوص در زمان قطع کلی برق شهری می باشد.

بار مصرفی لوازم اداری و توان مورد نیاز ups سازمان

انواع یو پی اس اداره 300x100 راهنمای خرید یو پی اس اداری و ups سازمانی
خرید یو پی اس مناسب برای اداره و سازمان ها

سیستمهای اداری عموما مصرف کننده برق تکفاز می باشند و مقدار بار مصرفی آنها معمولا کم است و با استفاده از سیستمهای یو پی اس کوچک و متوسط نیز میتوان ۴ تا ۸ ساعت انرژی مورد نیاز لوازم برقی اداری را تامین کرد.

اغلب برخی از دستگاهها مثل دستگاهای اسکنر یا فتوکپی نسبت به نوسانات برقی دارای حساسیت هستند و باید از یو پی اس های استفاده شود که مدار استابلایزر داشته باشند که برای این منظور تنها این نوع یو پی اس ها مفید می باشند. این موضوع برای دستگاهای پلات دیجیتال یا دستگاههای کپی که از نظر قیمت گران می باشند بسیار حائز اهمیت می باشد.

به علاوه در یو پی اس ها تفاوت بین برق متناوب شهری و جریان متناوب خروجی از باطری کمتر از ۳% است و اختلاف فاز حاصله بسیار کوچک است.

کدام یو پی اس مناسب اداره شماست؟

یو پی اس سازمانی 300x134 راهنمای خرید یو پی اس اداری و ups سازمانی
یو پی اس ادارات و سازمان ها

زمان برق دهی UPS بستگی به ظرفیت آن، تعداد و ظرفیت باتری یو پی اس و میزان بار نصب شده روی یوپی اس دارد. برای آشنایی بیشتر با این مبحث می‌توانید مقاله نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس را مطالعه نمایید.

UPS های کوچکتر می توانند از رایانه های جداگانه محافظت کنند. در حالی که مدل های بزرگتر می توانند چندین دستگاه یا کل یک دفتر کار را تغذیه کنند. مشاغل کوچک می توانند واحد های یو پی اس جداگانه را انتخاب کنند­، که باید قابلیت پشتیبانی از کامپیوترهای مهم و سایر وسایل حساس را برای تداوم فعالیت های کسب و کار داشته باشند.

بهتر است همواره از حداقل ۲ عدد دستگاه یو پی اس بصورت موازی استفاده شود تا حداکثر جریان را بتوان با یک ولتاژ ثابت دریافت کرد. همچنین بهتر است همیشه از ۸۰% ظرفیت باتری بیشتر استفاده نشود. با این وجود شارژ باتری ها باید تا ۱۰۰% کامل شود.

ups اداری چه مشخصاتی دارد؟

برق متناوب خروجی از انواع کوچک و متوسط پو پی اس های اداری معمولا در محدوده ۲۰۰ تا ۲۴۰ ولت می باشد که برای همه انواع وسایل برقی اداری تولید ایرانی و خارجی کفایت میکند.

راندمان این دستگاه ها معمولا بین ۸۰ تا ۹۰ درصد میباشد، راندمان دستگاه یو پی اس علاوه بر طراحی سیستم آن تابع نوع و چیدمان ترکیب و الگوی استفاده نیز هست. بنابراین دستیابی به راندمان بالاتر و کاهش مصرف برق و افزایش عمر دستگاه به آسانی امکان پذیر است.

نشانگرهای مهم در خرید ups اداری چیست؟

بعد از خرید یو پی اس  دقت کنید که دارای نشانگرهای متناسب و ایندیکیتورها  باشد زیرا وجود این نشانگر ها در هر دستگاه یو پی اس امری بسیاری ضروری می باشد.

کاربر می تواند با استفاده از درجه حرارت، زمان شارژ باقی مانده، درصد باقی مانده شارژ، میزان ولتاژ، جریان، هشدار دهنده های اور لود و تخلیه شدن باتری ها نسبت به سلامت کار دستگاه و لوازم اداری اگاهی دقیقی داشته باشد.

نگهداری از یو پی اس های اداری

یو پی اس اداری 300x188 راهنمای خرید یو پی اس اداری و ups سازمانی
نگهداری از باتری UPS اداری و سازمانی

علاوه بر خرید  یو پی اس و سیستمهای گوناگون وابسته به آنها و باتریها به منظور اطمینان از داشتن مساعدترین وضعیت کاری به سرویس و نگهداری دوره ای و به خصوص تعویض برخی قطعات نیاز دارند. بنابراین برای اطمینان از این که دستگاه در طول عمر مفید خود در بهترین شرایط کاری نگهداری شود نیاز به سرویس و نگهداری به صورت برنامه ریزی شده دارد و همچنین تعویض باتری یو پی اس در پایان عمر مفید آنها که این باعث افزایش طول عمر سیستم می گردد.

محل نگهداری ups سازمان ها :

  • شرایط محیطی مکان انتخابی مناسب باشد (حرارت ایده آل برای باتری ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد و حرارت کارکرد UPS صفر تا ۴۰ درجه سانتیگراد باشد و رطوبت بین ۲۰ تا ۹۰ درصد باشد. نویز محیط نیز زیاد نباشد تا روی عملکرد یو پی اس اثر بگذارد.
  • فضای موجود کافی باشد.
  • سطح زمین توان تحمل وزن دستگاه را دارا باشد.
  • نصب دستگاه باعث ایجاد مزاحمت برای کارکنان یا اختلال در کارها نشود.
  • تجهیزات ایمنی جهت دسترسی آسان به یو پی اس فراهم باشد.
  • نصب یو پی اس نباید برجریان هوا و شرایط محیطی تجهیزات تاثیری بگذارد.
  • سعی شود کلیدها و ابزار سوئیچ و کنترل یو پی اس در یک مکان باشد.
  • در محل انتخاب شده برای نصب یو پی اس؛جای امنی برای تعبیه باتری وجود داشته باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
دارابی
دارابی
3 سال پیش

سلام باتری های یو پی اس سازمانی و اداری چه فرقی باهم میکنه ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید ؟دارابی

مشاوره رایگان و ثبت سفارش