4.3
(115)

راهنمای انتخاب یو پی اس UPS مناسب

جهت انتخاب UPS مناسب باید، فاکتور های مختلفی را بررسی کنید در ادامه به بررسی فاکتور های خرید UPS مناسب را با توجه به مصرف شما خواهیم پرداخت.

Where are UPS Systems Used 300x246 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
انتخاب UPS مناسب

راهنمای خرید یو پی اس

امروزه خرید یو پی اس به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های مصرف کنندگان سیستم های کامپیوتری تبدیل شده است. خرید یوپی اس معمولا به منظور حفاظت از رایانه های شخصی، مراکز رایانه ای، سرورها، مخابراتی و صنعتی در برابر نوسانات ولتاژ برق، نویز و قطعی برق می باشد.

با توجه به این که امروزه، گستره وسیعی از اطلاعات جابه جا می شود و قطع ناگهانی تغذیه و یا افت فشار آن ممکن است به اطلاعات موجود آسیب رساند، لذا تهیه یو پی اس به عنوان راه حلی برای مقابله با مشکلات احتمالی مطرح می شود.

اما مهمترین سئوالی که برای ما مطرح می شود، خرید و انتخاب یو پی اس معتبر و با کیفیت است.

بسیاری از افراد، در انتخاب و خرید یو پی اس دچار سردرگمی می شوند، فیلم زیر شما را در این زمینه کمک می کند:

1- انتخاب اندازه یو پی اس

برای اینکه یو پی اس خریداری شده قدرت کافی جهت برق‌رسانی به تمام وسایل الکتریکی موجود را داشته باشد، باید اندازه یو پی اس متناسب با میزان برق مصرفی وسایل برقی موجود باشد. در این مرحله باید ظرفیت یو پی اس را مشخص کنید.

ظرفیت UPS عبارت است از میزان برقی که یو پی اس می‌تواند به سیستم ارائه دهد. هرچه ظرفیت یو پی اس بیشتر باشد، تعداد تجهیزات و وسایل الکتریکی بیشتری ساپورت خواهند شد. برای به‌دست آوردن ظرفیت مناسب، باید مجموع برق مصرفی وسایل برقی مورد‌نیاز را به‌دست آورید.

محاسبه توان مورد نیاز و توان مصرفی

انتخاب یو پی اس 300x209 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس

از اساسی ترین نکات برای انتخاب UPS مناسب در نظر گرفتن توان مصرفی تجهیزات مصرف کننده است. برای این کار کافی است توان مصرفی هر یک از وسایل برقی را محاسبه کرده و مجموع آن را بدست آورید، توان بر اساس وات روی هر دستگاه نوشته می شود.

بعد از محاسبه مجموع توان مصرف کننده ها، توان UPS انتخابی شما معمولا باید 1.25 برابر توان تجهیزات مصرف کننده باشد.

این کار دارای چند حسن است:

  1. با توجه به این که یو پی اس درحالت FULL LOAD ( استفاده از حداکثر توان ) خود ، کار نمی کند منجر به افزایش طول عمر یوپی اس می گردد.
  2. در صورت کار تمام تجهیزات ، یو پی اس به راحتی قادر به تامین توان آنها خواهد بود. به عبارت دیگر UPS بدون هیچ گونه مشکل در بدترین شرایط نیز کار خواهد کرد.
  3. اگر بار به میزان جزیی تغیر نمود نیاز به ارتقاء یو پی اس (UPS) نیست به عنوان مثال اگر یک کامپیوتر به مجموعه اضافه شود نیاز به تغییر و ارتقاء یوپی اس نخواهد بود.

محاسبه توان تجهیزات:

توان وسایل برقی با وات بیان می شود که این توان معمولا روی دستگاه های برقی نوشه شده است در صورتی که به توان مصرفی دستگاه مستقیم اشاره نشده باشد حتما عددی به عنوان جریان ( A ) آن نوشته شده است که از حاصل ضرب آن عدد در ولتاژ دستگاه ، توان آن بدست می آید. به عنوان مثال اگر روی برچسب یک پرینتر که مستقیم به برق متصل می شود ( بدون آداپتور ) جریان را 2 آمپر نوشته باشد ، توان پرینتر 2×220 یعنی 440 وات  می شود.

تصویر زیر توان مصرفی چند لوازم برقی را آورده است:

توان های مصرفی 300x196 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
محاسبات انتخاب یو پی اس

2- انتخاب باتری ups مناسب

از مهمترین موارد انتخاب یک UPS مناسب ، انتخاب بهترین باتری UPS است چرا که وظیفه ی UPS تامین برق مورد نیاز دستگاه های برقی در هنگام قطعی برق است که این امر بر عهده باتری می باشد. بنابراین باید در انتخاب باتری مناسب دقت کنید.

قابلیت استفاده از باطری خارجی یا داخلی

در مواردی که UPS با توان بالا نیاز داریم، به دلیل بزرگ بودن باتری UPS، باید آن را به صورت خارجی یا External نصب کنیم که در این صورت باتری باید داخل کابینت باتری قرار گیرد که باعث حفاظت و جمع تر شدن سیستم ups خواهد شد. ولی در صورتی که توان کمتری نیاز است و حجم باتری کمتر است بهتر است به صورت اخلی یا Entrnal باشد.

3- زمان لازم پشتیبان گیری backup time

زمان برق دهی 300x50 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
حوه محاسبه ups مورد نیاز

به مدت زمانی گفته می شود که ups می تواند در زمان قطعی برق، از باتری ups برای جریان برق استفاده کنند. این زمان را باید با توجه به مصرف کننده و میزان اهمیت داده ها تنظیم کرد به طوری که هیچ اطلاعاتی از بین نرود و سیستم به صورت امن خاموش شود. برای برخی سیستم های مهم مانند سیستم های امنیتی و دوربین های مدار بسته این زمان باید بیشتر باشد.

اکثر سیستم‌های یوپی‌اس به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از قطع برق تا حدود ده دقیقه، از طریق انرژی ذخیره شده در باتری‌ها برق خروجی (برای مصرف‌کنندگان) را فراهم کنند. به این مدت زمان Backup time گفته می‌شود. این زمان باید برای shutdown نمودن کامپیوترها مناسب باشد و از بین رفتن اطلاعات جلوگیری نماید.

تولیدکننده‌ها عمر یک باتری را تحت شرایط ظرفیت کامل (full load) یا ظرفیت نیمه (half load) گزارش می‌دهند. کارکرد باتری تحت ظرفیت کامل یعنی یوپی‌اس با ماکزیمم ظرفیت کار خود کار می‌کند. یک یوپی‌اس عادی باید زمان full load را حدود ده دقیقه برق‌دهی نماید.

تحت ظرفیت نیمه، یعنی وقتی که یوپی‌اس تنها به اندازه نصف توانش به مصرف‌کننده سرویس می‌دهد، این زمان معمولاً بیش از سه برابر می شود. گزینه دیگر خرید باتری اضافی است. این باتری های اضافی قیمت خرید شما را ممکن است بسیار بالا ببرد.

4- مدت زمان Switch Time

به مدت زمان لازم برای سوئیچ از برق شهری به باتری یا برعکس گفته می شود که هرچقدر این زمان کمتر باشد احتمال خاموش شدن دستگاه مصرف کننده در زمان سوئیچ کاهش می یابد، Switch Time یو پی اس آنلاین صفر است.

5- قابلیت تنظیم پارامترها

یو پی اس ها برای اینکه عملکرد صحیح داشته باشند نیازمند این است که پارامتر ها مختلف آن را به درستی تنظیم کنیم. گاهی این تنظیمات توسط کارخانه انجام می شود که در این صورت کاربر هیچ آزادی عملی در تعیین پارامتر ها ندارد.

6- نویز شنیداری

وقتی که سیستم ups روشن است، ممکن است صدای فن و خنک کننده دستگاه منجر به ایجاد صدای نویز شود که در برخی مکان ها مانند بیمارستان ها و ادارات این صدا باید به کمترین میزان خود باشد.

7- تکنولوژی ساخت و شکل موج خروجی

شکل موج یو پی اس نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
نحوه انتخاب UPS مناسب

در صورتی که ولتاژ مورد نیاز یک دستگاه مصرف کننده، فقط موج سینوسی باشد و نباید به آن هیچ نویزی وارد شود بنابراین توصیه می شود از یو پی اس online استفاده شود. اما اگر تغییر شکل موج یا نویز اهمیت چندانی برای مصرف کننده ندارد می توانید از ups لاین اینتر اکتیو استفاده کنید.

8- استحکام و قابلیت اطمینان

استحکام و قابلیت اطمینان زیاد در برابر شرایط آب و هوایی و شرایط سخت و بحرانی (اضافه بارهای لحظه ای)از مهمترین پارامترهای انتخاب یو پی اس می باشد.

9- خدمات گارانتی دستگاه UPS

در بحث راهنمای انتخاب UPS ، هر لوازم الکتریکی نیاز مند ضمانت معتبر می باشد که معمولا این مسئله در سیستم هایی که داخل کشور تولید می شوند از اعتبار بیشتری برخوردار است که قبل از خرید باتری و UPS باید به آن توجه داشت.

10- توجه به مصارف

در صورت استفاده از UPS برای دستگاه های کپی و پرینتر باید که دارای مصرف توان گرمایی اولیه می باشند، باید به این نکته توجه داشت که توان لازم برای یو پی اس بیشتر از توان مصرفی نوشته شده است. این نکته در مورد یو پی اس (UPS) هایی که قرار است تغذیه موتور ها را فراهم کنند نیز صادق است . جریان راه انداز موتور 5-10 برابر جریان نامی موتور است ودر صورتی که یو پی اس (UPS) نتواند جریان را لحظه ی استارت تامین کند قادر به راه اندازی موتور نخواهد بود.

اصطلاحات مهم قبل از خرید یو پی اس

خرید یو پی اس5 300x127 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
مشاوره خرید یو پی اس
  • Audible Noise (صدای شنیداری): به مدت زمانی كه دستگاه روشن است Audible Noise می گویند. این صدا بر اساس صدای ناشی از فن یا ترانس دستگاه میزان نویز صوتی سیستم مشخص میشود.
  • Switch Time (زمان تعویض) : مدت زمانی که طول می کشد منبع تغذیه بین باتری و برق شهری تعویض شود.
  • Efficiency (بازده) : کارایی و بازده باتری را به ما نشان می دهد. بازده یک یو پی اس هیچگاه صددرصد نخواهد بود. هر چه این عدد بالاتر باشد کیفیت دستگاه بیشتر خواهد بود. در هنگام خرید یو پی اس به میزان بازده باتری توجه بیشتری کنید.
  • Noise Filtration (فیلتر کردن صدا) : فیلتراسیون نویز در هر مکانی متفاوت است و زمانی كه كنترل نویزهای NORMAL و COMMON ورودی به سیستم
    مهم است، از نویز فیلترینگ استفاده می کنند.
  • Input Frequency Range و Output Frequency Range (محدوده ی فرکانس ورودی و خروجی): محدوده ی تغییرات فركانس ورودی و خروجی یوپی اس با این اصطلاح شناخته می شود. هماهنگی این دو عدد با یکدیگر در یو پی اس ها مهم می باشد.خریدups، آموزش خریدups، راهنمای خریدups، فروشگاه خریدups، فروشگاه اینترنتیups، خرید اینترنتیupsخرید آنلاین ups،
  • Input Voltage Range و Output Voltage Range (محدوده ی ولتاژ ورودی و خروجی): میزان تغییرات ولتاژ ورودی و خروجی یوپی اس را نشان می دهد. این دوبازه باید با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.
  • Total Harmonic Distortion : این اصطلاح میزان داغ شدن سیم ها و گرم شدن سیستم برق را نشان می دهد.برای مكانهایی كه تعداد دستگاههای كامپیوتری زیادی دارند،بهت است از یوپی اس با THD جریان ورودی پایین مثال 10 % استفاده شود.
  • Size & Weight (سایز و حجم دستگاه) : این اصطلاح اندازه و ابعاد دستگاه را نشان می دهد. بهتر است قبل از خرید، مکان یو پی اس را تعیین کرده و اندازه ای مناسب را انتخاب کنید.
  • BACK UP TIME (زمان پشتیبانی باتری) : به مدت زمانی که باتری یو پی اس هنگام قطعی برق دستگاه را پشتیبانی و تغذیه می کند زمان بازگشت می کند. این زمان در باتری های مختلف متفاوت است.
  • RATED VA (فرمول محاسبه توان یو پی اس): به دست آوردن توان دستگاه یو پپی اس از دو طریق امکان پذیر می باشد. x 220(مقدار كل جریان) یا 6/(مجموع مقادیر توان دستگاههای مصرفی بر حسب وات)

 نحوه انتخاب یو پی اس

خرید یو پی اس 300x268 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
نحوه انتخاب یو پی اس

هنگام انتخاب و خرید یو پی اس لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:

  1.  تاثیر تکنولوژی ساخت در انتخاب یو پی اس

اولین مورد موثر در انتخاب UPS  تکنولوژی ساخت یو پی اس است که موارد زیر را شامل می‌شود:

UPS تک‌ فاز یا سه فاز

با توجه به بار مصرفی می‌توان از یو‌پی‌اس تک فاز و یا سه فاز استفاده کرد (به طور معمول کمتر از 10 کیلووات تکفاز و بیشتر از آن سه فاز) و همچنین موارد کاربرد یوپی اس ‌های سه فاز به تک فاز در مکان‌های با برق سه فاز و مصرف‌کننده‌های تکفاز و به دلیل جلوگیری از ایجاد عدم تعادل روی سه فاز می‌باشد.

یو پی اس آنلاین و آفلاین

افلاین یا آنلاین 300x174 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
راهنمای خرید ups

به طور کلی با توجه به حساسیت دستگاه‌ها می­توان از انواع آنلاین و آفلاین یو پی اس استفاده کرد. UPS های آنلاین برای دستگاه‌های با حساسیت بالا که قطع لحظه‌ای برق سبب آسیب دیدن آن­ها می­شود و در مقابل نوسانات برق شبکه حساس هستند و یو‌ پی ‌اس‌ های آفلاین برای تجهیزات با حساسیت پایین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید انواع یو پی اس ها

اگر به آن گروه از افرادی تعلق دارید که قصد خرید یو پی اس را دارند، بهتر است که قبل از خرید یوپی اس آشنایی مختصری نیز با انواع آن داشته باشید.

اگرچه تمام سیستم های یوپی اس شبیه به هم نیستند اما سه نوع اساسی یو پی اس وجود دارد که احاطه به اطلاعات و عملکرد آن می تواند مشتری در خرید یوپی اس یاری نماید.

یو پی اس offline

زمانی که جریان برق دچار اختلال شود، منبع برق نرمال به یک باتری داخلی شیفت می کند، البته تاخیر زمانی مختصری تا زمان وصل شدن باتری وجود دارد، این تاخیر باید کوتاه باشد تا از خاموشی کامپیوتر جلوگیری نماید. خرید یو پی اس آفلاین می تواند مقرون به صرفه باشد.

یو پی اس تعامل بین خطوط line interactive

این نوع یو پی اس دارای یک ترانسفورماتور است و با هر نوسان نیاز به استفاده از باتری داخلی کاهش یابد. این یونیت ها همواره در حال کنترل ولتاژ خطوط هستند و در هنگام کاهش یا افزایش ولتاژ از یک حد معین، ترانسفورماتور ولتاژ را تصحیح می نمایند. باتری زمانی فعال می شود که ولتاژ پایین تر از آن حد ثبت شده باشد. خرید یو پی اس تعامل بین خطوط نیز در هزینه صرفه جویی خواهد کرد.

یو پی اس online

این نوع یو پی اس همانند منبع اصلی برق عمل می کند. و همیشه برقی با ثبات کامل ارایه میدهد و مدام در حال شارژ باطری است. در زمان قطع برق، یو پی اس به تولید برق ادامه می دهد از طریق باطری اما دیگر باطری شارژ نمی شود.

سرور، سیستم های تلفن و مخابراتی معمولا خرید یو پی اس آنلاین را ترجیح می دهند. اگر چه خرید یوپی اس online کمی هزینه بر است اما کمک زیادی به حفاظت اطلاعات شما می کند.

یو پی اس ترانس بیس و بدون ترانس

ترانس 300x120 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
روش انتخاب یو پی اس

ترانس بیس (Transbase): یو‌پی اس ‌های ترانس بیس به یو ‌پی ‌اس‌ هایی گفته می‌شود که دارای یک ترانسفورمر در خروجی می‌باشند که وظیفه‌ ایزوله کردن قسمت ورودی از خروجی را دارد که سبب افزایش وزن و قیمت شده و از موارد کاربرد آن استفاده در تجهیزات پزشکی لیزری و تصویر برداری حساس می‌باشد.

بدون ترانس: یوپی اس‌ های ترانس لس عمل ایزوله کردن خروجی نسبت به ورودی را با استفاده از تکنولوژی سوئیچینگ و به صورت الکتریکی انجام داده و دارای ایزولاسیون مغناطیسی نیستند که سبب کاهش هزینه و وزن دستگاه شده و موارد کاربرد آن همه تجهیزات به جز تجهیزات حساس پزشکی لیزری و تصویربرداری می‌باشد.

انتخاب شکل یو پی اس

رک مونت و تونر 300x169 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس

شکل عمومی و اندازه UPS در انتخاب آن یک عامل مهم است. ظرفیت باتری ‌UPS‌ ها در ابعاد کلی این سیستم نقش بسزایی دارد، به نحوی که هر چه باتری ‌UPS ها بزرگ و ظرفیت آن‌ها بیشتر باشد، سایز آن بزرگتر است و مشتری متناسب با ظرفیت مورد نیاز خود، سایز یو پی اس را انتخاب می‌کنند.

UPS‌ ها از نظر شکل به دو دسته Tower و Rackmount تقسیم می‌شوند:

ایستاده: یو پی اس‌ های Tower در مجاورت مصرف کننده‌ای که برق آن را تامین می­کند می‌باشد و اغلب بر روی زمین قرار می‌گیرند و کاربرد آن در دفاتر و محیط‌های اداری بدون کابینت رک مخابراتی است.

رک مونت: یو پی اس‌های رک مونت عموما برای سرورها و تجهیزات شبکه مورد استفاده قرار گرفته و در کنار این تجهیزات در رک‌­های مخابرتی، برق مورد نیاز این تجهیزات را تامین می‌کند. از معایب این نوع یوپی‌اس در مقایسه با یوپی‌اس ایستاده می‌توان به قیمت و خرابی بیشتر اشاره کرد.

  1. مشخص نمودن توان خروجی UPS

از مهم­ترین مواردی که تاثیر مستقیم در توان یو پی اس دارد جریان راه اندازی مصرف کننده، خطی و غیر خطی بودن آن و همچنین بار مصرفی متصل به یو‌ پی ‌اس است. توان یو پی اس انتخاب شده به منظور افزایش قابلیت اطمینان، لازم است حداقل 30 درصد بیشتر از توان بار مصرفی آن باشد. مشخص کردن این پارامترها به وسیله متخصص مربوطه با استفاده از تجهیزات اندازه‌گیری دقیق کمک به سزایی به شما برای انتخاب بهتر می‌کند.

  1. زمان برق دهی باتری

بکاپ تای 300x234 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
راهنمای خرید ups

مدت زمانی که یو پی اس قادر است برق دستگاه‌های متصل به آن را تامین کند از طریق رابطه‌ زیر محاسبه می‌شود.

همانطور که از رابطه بالا مشخص است یکی از عوامل تاثیر گذار در زمان برق دهی یو پی اس، ولتاژ و آمپر ساعت باتری می‌باشد که بر روی آن‌ها درج شده است.

  1. ارتباط محل نصب و شرایط محیطی بر انتخاب یو پی اس

از دیگر عوامل تاثیر گذار در انتخاب UPS مناسب شرایط محیطی و محل نصب آن است. محل نصب UPS باید دارای سیستم تهویه مناسب و همچنین فضای کافی جهت انجام عملیات تعمیر و نگهداری باشد که سبب افزایش کارایی و طول عمر دستگاه و باتری‌ها می‌شود.

راهنمای خرید یو پی اس کامپیوتر

یو پی اس کامپیوتر 300x300 نحوه انتخاب UPS مناسب و راهنمای خرید یو پی اس
راهنمای خرید یو پی اس کامپیوتر

توان مصرفی کامپوترها در حدود 50 تا 200 وات است. البته این عدد بسته به بزرگی و نوع آن با یکدیگر متفاوت است اما معمولا استفاده از یک یو پی اس 1000 تا 2000 ولت آمپر برای تامین انرژی برای 4 ساعت کار کفایت می کند. البته اگر قصد خرید یک یو پی اس برای چندین کامپیوتر را دارید یک یو پی اس 2000 وات برای 2 و نهایتا 3 کامپیوتر مناسب است.

سیستم های یو پی اس شبکه / سرور:  جهت حفاظت از تجهیزات در مراکز داده و اتاق سرور، مدل های یو پی اس line-interactive یا on-line operation را انتخاب نمایید.

سیستم های UPS دسکتاپ: برای حفاظت از تجهیزات در خانه یا دفاتر کوچک، مدل های standby یا  line-interactive operation را انتخاب کنید.

3 ویژگی سیستم UPS برای کامپیوتر:

تمام سیستم های یو پی اس دارای دو عملکرد مهم هستند: تامین قدرت پشتیبان به وسیله ی باتری و  محافظت از تجهیزات از ضربه های برق و خطای سر و صدا. برخی از انواع سیستم های UPS همچنین ولتاژ ورودی را برای حفاظت بیشتر تنظیم می کنند.

  • تا زمانی که برق به سیستم متصل است، کامپیوتر از برق شهری استفاده می کند در این زمان باتری یو پی اس خود را شارژ می کند و دستگاه را از مشکلات برقی مانند ولتاژهای ناگهانی حفظ می کند. اگر برق خاموش شود، سیستم UPS ،دستگاه های متصل شده با قدرت باتری داخلی روشن می کند.
  • جلوگیری از نویزهای مخرب که به سیستم و قطعا کامپیوتر آسیب می رسانند از دیگر ویژگی یو پی اس کامپیوتر و دیتا سنتر می باشد.
  • در مکان هایی که با مشکلات ولتاژ و تغییر مکرر آن روبه رو است باید از یو پی اس استفاده شود. سیستم های UPS تعاملی را برای مقابله با این مشکل فراهم می کند. یو پی اس هنگامی که ولتاژ ورودی خارج از محدوده است، تشخیص داده و بدون استفاده از قدرت باتری آن را تصحیح می کند.
  • سیستم های یو پی اس On-line از فن آوری دوگانه تبدیل برای ارائه بالاترین سطح حفاظت از قدرت استفاده می کنند. یو پی اس به طور مداوم قدرت AC ورودی را به قدرت DC تبدیل می کند و سپس آن را دوباره به قدرت AC با یک موج سینوسی خالص تبدیل می کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
کاظمی
کاظمی
3 سال پیش

مقاله ی خیلی کاملی بود ممنونم برای خرید یو پی اس خانگی لطفا راهنمایی کنید

لادن
لادن
3 سال پیش

سلام یوپی اس انلاین با یو پی اس آف لاین چه فرقی میکند ؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  لادن
3 سال پیش

با سلام در یو پی اس Offline برق ورودی به صورت مستقیم بدون اصلاحات به خروجی انتقال داده می شود، اما در یو پی اس Online برق ورودی به صورت مستقیم وارد مصرف کننده ها نمی شود. در یو پی اس آنلاین ابتدا برق ورودی توسط یک یکسوکننده یا رکتیفایر (Rectifier) به DC تبدیل شده و بعد توسط اینورتر (Inverter) مجدداً ورودی DC به خروجی AC تبدیل می شود، که همین عمل باعث می شود تا هیچ گونه اغتشاش یا نوسانی که در برق ورودی وجود دارد به مصرف کننده منتقل نشود. در واقع UPS آنلاین در زمان وصل برق… خواندن ادامه ...

نوریان
نوریان
3 سال پیش

سلام وقت بخیر بابت انتنخاب یو پی اس باید چه مواردی رو برای خرید رعایت کرد؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  نوریان
3 سال پیش

با سلام برای انتخاب یو پی اس مناسب ابتدا باید توان تجهیزات موجود محاسبه گردد . با توجه به توان محاسبه شده ، بهتر است یو پی اس ای با توان بالاتر انتخاب گردد . به عنوان نمونه اگر اداره ای دارای 6 دستگاه کامپیوتر باشد و توان هر کامپیوتر 250 وات فرض شود ، توان مجموع کامپیوترها برابر 1500 وات می شود ، حال برای انتخاب یو پی اس 30 درصد بالاتر از این توان را محاسبه می کنیم که برابر 1950 وات خواهد شد ، لذا با توجه به ضریب توان ( Power Factory ) دستگاه یوپی اس… خواندن ادامه ...

سامی
سامی
3 ماه پیش

درود. برای یک لپ تاپ گیمینگ ، 600va مناسب است یا 1000va؟

مشاوره رایگان و ثبت سفارش