4.7
(18)

آیا به زودی تولید کنندگان باتری‌ خودروی برقی نقشی مهم‌تر از خود خودروسازان خواهند داشت؟

وقتی صحبت از خودروهای الکتریکی به میان می آید، دو پارامتر اصلی در رابطه با آنها مطرح می شود. یعنی قیمت و مسافتی که می توانند طی کنند. این دو مولفه مهم ترین چالش بر سر راه تولید انبوه این اتومبیل ها محسوب می شوند.

تولید کنندگان خودرو سعی می کنند پکیج های باتری را با بیشترین ظرفیت و کمترین قیمت ممکن در محصولات شان جای دهند. و به این طریق مشتریان را بیش از هر زمان دیگری جذب نمایند.

بر حسب چنین فرآیندی، حالا تولید کنندگان انواع باتری های خودروهای الکتریکی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده اند. لذا اکنون پرسش تازه ای وجود دارد، آیا احتمال این وجود دارد که باتری سازان خودروهای الکتریکی، حائز اهمیت تر از خود خودرو سازان شوند و در جایگاه بهتری قرار گیرند؟

شواهد و همکارای خودرو سازان با تولید کنندگان باتری

Navigant Research در پستی روی بلاگ اش این موضوع را تائید می کند و با صراحت می گوید رخ دادن چنین اتفاقی در آینده چندان دور از ذهن نیست. «LG Chem» یک مثال بارز در این زمینه است.

شرکت کره ای با جنرال موتورز وارد همکاری شده تا باتری های “شورلت بولت ۲۰۱۷ EV” را تامین نماید. ناگفته نماند کار کمپانی یاد شده به باتری ها ختم نمی گردد و در طی همکاری اش با GM برخی از قطعات موتور را تولید می کند. و حتی طراحی خواهد کرد تا با پیل هایی که ارائه می نماید بیشترین سازگاری را داشته باشند.

این شراکت و پروژه ی مشترک، سبب شده GM بتواند فرآیند سایر امورش را تسریع کند. و بتواند بسیار زودتر از چیزی که انتظار می رفت خودروی الکتریکی با قابلیت طی کردن مسافت ۲۰۰ مایل پس از هر بار شارژ باتری خودرو برقی را به تولید انبوه برساند.

در سوی دیگر ماجرا، پاناسونیک نیز همکاری بسیار نزدیکی را با یک مشتری قابل توجه، یعنی تسلا موتورز، تجربه می کند. این شرکت ژاپنی بخش عمده ای از هزینه های کارخانه باتری سازی تسلا در نوادا موسوم به Gigafactory را پرداخت کرده است. و البته از ارائه راه حل های فنی و دانش اش نیز دریغ نکرده است.

electric car2 300x169 اهمیت تولید باتری خودرو برقی
اهمیت تولید باتری خودرو برقی

آینده جدیدترین خودرو های برقی

بسیاری از تحلیل گران می گویند در سال های پیش رو نام های بزرگ دیگری نیز وارد بحث ساخت اتومبیل های الکتریکی و به همراه آن تولید باتری خودرو برقی می شوند. که برای نمونه یکی از شاخص ترین آن ها اپل خواهد بود.

استارتاپی مانند فارادی فیوچر هم تلاش می کند تا یکبار دیگر موفقیت تسلا را تکرار کند و البته شنیده می شود Dyson هم می خواهد ماشین های الکتریکی خودش را بسازد.

اکنون شواهد نشان می دهند همه ی نام هایی که به آنها پرداختیم نیازمند کمپانی های دیگری هستند که کلیدی ترین قطعه این محصولات یعنی باتری خودرو را می سازند. و به این صورت مجبور می شوند برای در اختیار داشتن این جزو مهم از تولیدات در برخی دیگر از موارد نیز از سیاست های همکاران شان پیروی کرده و این سیاست ها را بپذیرند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش