4.6
(1333)

یکی از انواع کامیونت ها کامیون های کاویان می باشد که محصول شرکت کاریزان خودرو است، کاریزان خودرو به صورت تخصصی تولید کننده انواع کامیونت ها، کشنده های سنگین و کامیون های کاویان می باشد.

کاویان با کامیون های کاویان بیشتر آشنا شوید!
با کامیون های کاویان بیشتر آشنا شوید!

این شرکت از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرده است و از همان ابتدا با تولید کامیون های سبک به نام کاویان کار خود را شروع کرد. پس از مدتی که از راه اندازی شرکت گذشت، به دلیل استقبال ها و توجهات بسیاری که از این خودرو ها شد، مسئولان شرکت به این فکر افتادند تا کار خود را توسعه دهند و دومین کارخانه خود را احداث کنند.

از ویژگی های این کامیون ها به این مورد اشاره کنیم که قابلیت نصب کاربری در ان ها بسیار زیاد می باشد، به طور مثال می توان باری کفی بغل دار، باری کانتینر فلزی، باری چوبی، باری یخچال دار، خدمات شهری، خوروی حفاری، باری حمل زباله، باری حمل نوشابه، باری بغل‌دار سقف چادری، باری حمل زباله، باری خودروبر، باری حمل موتور سیکلت و باری مسقف مشبک فلزی.

بنابراین می توانیم متوجه شویم که شما با استفاده از این مدل کامیونت این امکان را دارید که هر آنچه می خواهید را به آن اضافه کنید. برای آشنایی با مشخصات فنی کامیون های کاویان و مزیا و معایب آن ها تا انتها این مطلب همراه کیان باتری باشید.

کامیونت کاویان مدل کاپیتان

کامیون کاویان مدل های کاپیتان مدل جدیدی از محصولات کاریزان خودرو است که این قابلیت را دارد که تا 6 تن بار را حمل نماید، به همین دلیل به عنوان کامیونت های 6 تن کاویان شناخته شده است.

این خودرو با داشتن استاندارد های جهانی یکی از بهترین گزینه ها برای رانندگان می باشد.

امکانات و آپشن های کاویان

1 7 با کامیون های کاویان بیشتر آشنا شوید!
امکانات کامیون های کاویان

برای ساخت کابین این خودرو از بهترین و مقاوم ترین تجهیزات استفاده شده است که به همین دلیل در زمان حرکت شما کمترین صدا و لرزش را احساس می کنید که بسیار مزیت بالایی است و این گونه در سفر های طولانی و مسیر های سخت خسته نخواهید شد.

داخل کابین فضایی برای استراحت و راحتی سرنشینان ایجاد شده است. مجهز به سیستم های سرمایشی و گرمایشی در تابستان می باشد که این گونه فضای راحتی ایجاد می شود.

نشانگر دور موتور، سرعت سنج و دمای آب به صورتی می باشد که دارای حالت عقربه ایت و از دقت بسیار بالایی برخوردار است. چراغ اخطار روغن و ترمز موتور به حالت نشانگر می باشد و از رنگ قرمز برای آن ها استفاده شده است.

این کاموینت دارای کیلومترشمار دیجیتال، و حجم سوخت و سنجش باد عقربه‌ای است.

به طور کلی مجموع امکانات به کار رفته در این خودرو بالا می باشد و این گونه آسایش و راحتی رانندگان به خوبی فراهم است.

جنس بدنه کامیونت از فولاد می باشد و به خوبی می تواند بارهای سنگین را جابجا کند، در این مدل از بالابر شیشه به صورت دستی استفاده نشده است و به جای آن از بالابر برقی استفاده شده است. برف پا کن چند ساعته نیز که دارای قابلیت تنظیم می باشد در این خودرو قرار دارد.

مقاله پیشنهادی: کامیونت چی بخرم؟ | راهنمای خرید کامیونت

مشخصات ظاهری کاویان

فرمان با کامیون های کاویان بیشتر آشنا شوید!
نمای داخل کابین کامیون

کامیون ۶۸۸۰ میلی‌متر طول، ۲۴۸۰ میلی‌متر عرض، و ۲۴۵۰ میلی‌متر ارتفاع دارد. فاصله محوری آن نیز ۳۸۰۰ میلی‌متر و فاصله عرضی محوری (جلو) ۱۸۳۱ میلی‌متر و فاصله عرضی محوری (عقب) ۱۶۴۰ میلی‌متر است.

وزن خودرو به صورت خالص ۳۳۶۵ کیلوگرم و به صورت ناخالص ۶۰۰۰ کیلوگرم است. حداکثر بار وارده بر محور جلو ۳۰۰۰ کیلوگرم و حداکثر بار وارده بر محور عقب ۶۰۰۰ کیلو گرم است. وزن اکسل جلو ۱۹۰۶ کیلوگرم و اکسل عقب ۱۴۵۹ کیلوگرم است.

در دو درب طرفین کابین راهی برای ورود و خروج سرنشینان به داخل ایجاد شده است، صندلی راننده به صورت دستی تنظیم می شود اما صندلی سرنشینان به صورت ثابت است و امکان تنظیم را ندارد.

جنس پانل از پلاستیک فشرده شده می باشد و جنس پوشش کف از نمد روکش دار است. سه کمربند ایمنی از نوع سه نقطه و ثابت وجود دارد که این گونه امنیت افراد درون خودرو تامین می شود.

دیواره کابین ها از پلاستیک فشرده و سقف آن نیز از نمد است. سپر جلو و حفاظ عقب خودرو ترکیبی از پلاستیک فشرده و فولاد است که به این طریق در مقابل ضریه بسیار مقاوم می شود.

طراحی که برای سپر ها و چراغ های جلو صورت گرفته است کاملا هماهنگ می باشد و با بودن در کنار بدنه و طراحی داخلی خودرو زیبای خاصی برای ماشین ایجاد شده است.

مشخصات فنی کامیونت کاویان

%name با کامیون های کاویان بیشتر آشنا شوید!

اگر بخواهیم به مشخصات فنی این کامیون اشاره ای داشته باشیم باید به دو نوع موتور یورو III و یورو V اشاره کرد. موتور یورو III دارای موتور‌های Cummins ISDe 140-30 با قدرت 140HP و گیربگس DongFeng است که ۲۳۳۰ کیلوگرم وزن دارد. مدل‌های یورو V دارای موتورهای Cummins ISF 3.8 s 5154 با قدرت 155HP به همراه گیربکس شرکت FAST به وزن ۲۹۷۰ کیلوگرم است.

این خودرو بسیار کم مصرف می باشد و با مصرف سوخت پایین و افزایش عملکرد های گیربکس، هزینه سوخت برای راننده بسیار کاهش می یابد.

کامیونت های کاویان دارای موتور نیسان می باشند که گیربکس آن ها نیز 6 دنده است و احساس امنیت و راحتی بسیاری برای رانندگان ایجاد می کنند.

در زمان عبور از جاده های ناهموار میزان صدایی که از داخل کابین صدا می شود بسیار ناچیز است و این موضوع برای بسیاری جذاب می باشد.

برای کنترل گیربکس های کامیونت باید از فشار باد استفاده شود به همین دلیل خودرو های کاویان به یک کمپرسور کوچک مجهز می باشند.

سیستم ترمزی که برای این خودرو استفاده شده است از نوع بادی می باشد که به سیستم ای بی اس مجهز می باشد.

شاسی خودرو از جنس فولاد است و از نوع نردبانی که به صورت پرس شده است می باشد. نوع اتصال فرمان از مدل های فرمان تلسکوپی است و سیستم ترمز نیز دو مدار مجهز به ای بی اس است. همچنین کمپرسور باد نک سیلندر مولد نیروی ترمز این خودرو است.

همچنین بخوانید: اطلاعات کامل در مورد باطری کامیون

دیگر ویژگی های این خودرو

امکانات دیگری که برای این خودرو استفاده است سیستم صوتی رادیو و تاخوگراف می باشد که این گونه در زمان عبور از جاده مسیر برای شما راحت تر می شود. کلاچ ماشین از نوع بادی است و دیسک کلاچ تک صفحه خشک است.

البته در نظر داشته باشید که نوع صفحه کلاچ، دیافراگم و سیستم عملکرد پدال همگی از مدل هیدرولیک می باشند.

کاپیتان دارای 4 سیلندر خطی با موتورCummins  است. حجم موتوری که درون خودرو قرار دارد 60 سانتی متر مکعب است و قدرت آن به 100 کیلووات نیز می رسد.

از آنجایی که این کامیون های کاویان از تولیدات داخلی می باشند به همین دلیل برای تهیه قطعات آن ها و یا تعمیر مشکلی برای راننده ایجاد نمی شود. به همین طریق قیمت تعمیرات ارزان و تعداد قطعات یدکی نیز فراوان است. این ویژگی این کامیون باعث شده است تا آن از دیگر برند ها متمایز باشد و علاقه مندان بیشتری برای آن وجود داشته باشد.

آیا کامیونت های کاویان ارزش خرید دارد؟

کشنده 1 با کامیون های کاویان بیشتر آشنا شوید!
قیمت کامیون کاویان

علاوه بر قیمت مناسبی که برای این خودرو مشخص شده استف مشخصات فنی و امکانات خاص و موتور قدرتمند آن نیز سبب شده است تا گزینه مناسب برای بسیاری از رانندگان باشد.

یکی دیگر از مشخصات فنی این کاموینت ها در این است که ترمز دستی کوچک و وش دستی در میان دو صندلی آن قرار گرفته است. با عملکرد خوب، میزان قدرت آن به اندازه‌ای است که حتی در صورت سالم بودن لنت ترمز و ریگلاژ چرخ و سایر موارد مربوطه و کشیده بودن دستی، ماشین حتی در دنده یک هم با گاز حرکت نخواهد کرد. مگر این که دستی خوابیده باشد. در این صورت با رقیب خود هیوندا که سیستم ترمز روغنی دارد، قابل مقایسه است.

کامیونت های کاویان دارای موتور قدرتمند، گیربکس های عالی و قطعات بسیار با کیفیت می باشد. بنابراین اگر به دنبال خرید یک خودرو سنگین با کیفیت بالا هستید و در میان گزینه های متعدد سردرگم شده اید، باید بگوییم که مدل های کامیون کاویان خصوصا مدل کاپیتان آن گزینه مناسبی می باشد.

این کامیون با داشتن طراحی منحصر به فرد و عالی از نظر فنی نیز عملکرد بالایی دارد و این گونه می تواند گزینه مناسبی برای رفت و آمد در جاده ها باشد. البته در ادامه در مورد مزایا و معایب این کامیون به صورت دقیق تری صحبت می کنیم.

مزایا و معایب کامیون های کاویان چه می باشد؟

داخل 2 با کامیون های کاویان بیشتر آشنا شوید!
مزایا و معایب کاویان

در شرایط کنوکی کشور که واردات ماشین سنگین با مشکل های بسیاری مواجه شده است و نمونه های دست دوم خارجی نیز کمی فرسوده شده اند، خودرو های کاویان که با قیمت مناسبی ارائه می شوند مورد استقبال بسیاری از رانندگان قرار گرفته است.

ما در بالا در خصوص ویژگی های مختلف ایم کامیونت صحبت کردیم و اکنون می خواهیم به بررسی مزایا و معایبی که در این خودرو دارد صحبت کنیم.

مزایا کامیون های کاویان

  • تمامی کامیون های کاویان دارای موتور قدرتمندی است که از استاندار های لازم برخوردار است.
  • مزایا این سیستم نسبت به هم رقیبان خود در این است که از سیستم ضد قفل ترمز استفاده شده است.
  • محصولات این خودرو همگی دارای تنوع بالایی هستند و از تناژ برخوردار هستند که این گونه می توانند برای تمامی اقشار مختلف جامعه مناسب باشند.
  • شرکت کاریزان خودرو در طراحی کابین های خودرو علاوه بر زیبایی بصری، آسایش و راحتی را برای راننده فراهم می کند. به طور مثال می توان به داشبورد و کنسول زیبا، کابین و صندلی های راحت اشاره کرد.
  • این شرکت تمامی محصولات خود را به صورت تحویل فوری به دست مشتریان می رساند و از این سو می توان گفت تحویل سریع نوعی از نقاظ قوت این خودرو ها می باشد.
  • با توجه به این که اکثر این خودرو ها در ایران تولید می شوند بنابراین دارای قیمت مناسبی می باشد و مقرون به صرفه هستند.
  • دست یابی به قطعات و تعمیران این خودرو برای رانندگان بسیار راحت است.

معایب کامیون های کاویان

درست که این کامیون دارای مزایا بسیاری می باشد اما نباید فراموش کرد که هیچ محصولی بدون عیب نمی باشد و قطعا نقاط ضعفی نیز در این محصول وجود دارد.

  • جالب است بدانید که نمونه های صفر کامیون های کاویان قیمت مناسبی دارند که این امر موجب افت قیمت و تقاضای نمونه های دست دوم شده و بازار کامیون های دست دوم کاویان را با دشواری هایی رو به رو ساخته است.
  • این کامیون ها در چند سال اولیه خود که به تازگی تولید شده بودند تصور قشنگی در ذهن عموم نداشتند و مردم بر این باور بودند که قیمت مناسب آن ها به این دلیل است که دارای کیفیت مناسبی نمی باشد.

کلام آخر

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با مشخصات و مزایا و معایب کامیون های کاویان آشنا نماییم. در صورتی که تجربه رانندگی با هر یک از محصولات این کمپانی را داشته اید نظر خود را در قسمت نظرات برای ما بیان کنید.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
شهرام هادوی
شهرام هادوی
9 ماه پیش

سلام من مدتی است که با کشنده کاویان کار میکنم وبا کشنده های دیگه اروپای واف هاش کار کردم ولی از لحاظ تیپ ورکاب وامکانت رفاهی برای رانندگی حرف نداره از تک تک شما تشکر میکنم امیدوارم که ریتارد روی گیربکس و دنده اتوماتیک نیز به بازار بیایید باز تشکر میکنم از شما

مشاوره رایگان و ثبت سفارش