4.6
(1327)

در کشورهای مختلف ماشین های خاصی همیشه تولید می‌شود که از آنها برای صنعت های مختلف استفاده می شود. به طور مثال تریلی دانگ فنگ نمونه‌ های ماشین سنگین ای است که برای حمل بار در جاده ها و حتی سطح شهر جهت خانه سازی و دیگر امور شهری استفاده می‌شود. اما آیا تا به حال در بین ماشینهای سنگین نام دانگ فنگ به گوشتان خورده است ماشین های سنگین نام دانگ فنگ یا به اصطلاح همان کشنده دانگ فنگ به گوشتان خورده است؟ این خودرو در سری های مختلف تولید می شود که هر کدام از آنها کاربرد و مشخصات خاص خود را دارد که در ادامه ما درباره آنها صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با مشخصات و مقایسه دانگ فنگ سری KL و KR تا انتهای مطلب همراه کیان باتری باشید.

آشنایی با کمپانی دانگ فنگ

دانگ فنگ مقایسه دانگ فنگ سری KL و KR
کمپانی دانگ فنگ

کمپانی دانگ فنگ یک کمپانی خودروسازی است که متعلق به کشور چین می باشد و در حال حاضر به عنوان بزرگترین کمپانی خودروسازی چین شناخته شده است.

این کمپانی دارای تاریخچه چندان غنی نمی باشد و در سال ۱۹۶۸ میلادی در استان هوبئی چین فعالیت خود را آعاز کرد. این شرکت در زمینه های مختلفی فعالیت دارد و تولیدات خود را در حوزه‌هایی مثل تولید کامیون ها، ماشینهای سنگین، کشنده ها و غیر خلاصه نکرده است و حتی شما می توانید محصولات مثل اتوبوس، خودروهای سبک وسایل حمل و نقل تجاری و موارد این چنینی را در محصولات این کمپانی مشاهده کنید.

واژه دانگ فنگ به معنی باد شرقی می باشد. این شرکت امروزه در لیست برترین خودروساز چینی در کنار کمپانی هایی مثل فاو  سایک موتور و … قرار دارد.

در حال حاضر تمام سهام شرکت دانگ فنگ به چینی‌ ها متعلق است، اما در سال‌ های اخیر این شرکت با کمپانی های بزرگی مثل ولوو همکاری کرده است و توانسته از جایگاه خوبی در بازار خرید و فروش بین المللی به دست آورد.

به صورت کلی شرکت دانگ فنگ موتور با بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت در حوزه ساخت خودرو توانست تسهیلات تولید، ساخت، تحقیقات و همچنین شبکه خود را توزیع دهد و خدمات پس از فروش بسیار عالی را برای مشتریان خود فراهم کند. کارخانه های این کمپانی در شیان، زیانگ فن، وهان و گوانگ ژو مستقر است.

همچنین بخوانید: معرفی شرکت های تولید کننده ماشین سنگین

نگاهی به دانگ فنگ سری KL

kl مقایسه دانگ فنگ سری KL و KR
دانگ فنگ سری KL

دانگ فنگ سری KL دارای ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فرد و خاصی می باشد که موفق شده است به کمک آنها در بین رانندگان ماشین های سنگین محبوبیت بسیاری را به دست آورد.

این محصول دارای گسترده قابل توجه و تنظیمات پیکرخودرو پیشرفته ای است به طوری که کاملا مخصوص برای رانندگان این محصول طراحی شده است، علاوه این خودرو از یک پیشرانه بسیار قوی و قابل اعتماد نیز بهره مند می باشد که برای جابجایی هایی کالاهای خطرناکی مثل” محصولات کشاورزی، کالاهای سبک و عمومی، محصولات سردخانه‌ ای و… کاملا گزینه مناسبی می باشد.

همانطور که اشاره کردیم بیشترین استفاده از این سری از محصولات دانگ فنگ برای حمل و نقل می باشد و حتی ظاهر و مشخصات فنی این کامیون کاملاً بر اساس این موضوع طراحی شده است.

در ویدیو زیر می توانید با کامیون kl 4*2  بیشتر آشنا شوید.

.

امکانات و آپشن های دانگ فنگ KL

از قابلیت ها و امکانات موجود در آن می‌ توان به طراحی داشبورد بسیار ایده‌آل و اصولی، دسترسی بسیار راحت راننده به تمامی تجهیزات موجود در داخل خودرو، ابزارهای پیشرفته داخل اتاق کابین، سیستم تزریق کنترل برقی، موتور پرقدرت و موارد این چنینی اشاره کرد.

همچنین این خودرو به سیستم ماهواره ای، ترمز سازگار با جی پی اس و سیستم تعلیق هوا مجهز می باشد. به صورت کلی دانگ فنگ کامیون بسیار عالی برای حمل و نقل شهری برای رانندگان می باشد.

نگاهی به دانگ فنگ سری KR

kr مقایسه دانگ فنگ سری KL و KR
دانگ فنگ سری KR

دانگ فنگ سری KR یکی دیگر از محصولات پرفروش و موفق این کمپانی چینی می باشد که در داخل خاک این کشور نیز طرفداران بسیاری دارد، این خودرو از رابط کاربری بسیار ساده و مناسب بهره مند می باشد که به همین دلیل کار با آن بسیار آسان شده است.

این محصول در کنار رابط کاربری راحت از امکانات دیگری همچون فناوری و تجهیزات پیشرفته و به روز، سیستم جلوگیری از تولید آلاینده‌های محیطی و غیر نیز برخوردار می‌باشد.

امروزه بیشترین استفاده ای که از این سری از محصولات دانگ فنگ می‌شود برای حمل و نقل بار های سبک و شهر می باشد، دلیل این موضوع در این است که طراحی، میزان مصرف سوخت و… این خودرو کاملاً به موارد شهری و بین‌شهری نزدیک می باشد.

امکانات و آپشن ها

اگر بخواهیم به مجموع امکانات و آپشن های به کار رفته در این خودرو اشاره کنیم باید به مواردی مثل :داشبورد با طراحی مناسب، دیده بسیار بالای راننده به اطراف، دسترسی آسان به تمامی امکانات داخل کابین، موتور با تکنولوژی یورو ۴ و ۵ و… اشاره کنیم. اگر می خواهید بدانید که تفاوت دانگ فنگ سری KL با KR چه می باشد ادامه مطلب را از دست ندهید.

همچنین بخوانید: اطلاعات کامل در مورد باطری کامیون

بررسی تفاوت ها و مقایسه دانگ فنگ سری kL و KR

مقایسه مقایسه دانگ فنگ سری KL و KR
مقایسه سری KR از KL

این دو خودرو از نظر حداکثر میزان سرعت تفاوتی با یکدیگر ندارند و سرعت هر دو آنها در بیشتر حالت برابر با ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. 

موتور به کار رفته در سری کی ال یک موتور ۶ سیلندر می باشد که از قابلیت توربوشارژ و خنک کننده با آب سرد نیز بهره مند می باشد. در خصوص محصول کی آر هم از همین موتور با همین مشخصات اشاره شده استفاده شده است.

حداکثر گشتاوری که این موتور می‌تواند داشته باشد ۱۳۰۰ آر پی ام است اما در خصوص موتورهای سری که این عدد به ۱۵۰۰ آر پی ام ارتقا یافته است.

زمانی که بحث مقایسه سری KR از KL به میان می آید، علاوه بر تفاوت هایی که در بخش موتور وجود دارد باید به قسمت هایی همچون پیستون سرویس مربوط به آلاینده ها و موارد این چنینی نیز اشاره کرد. 

به طور مثال ابعاد پیستون KL برابر با ۱۵۶×۱۲۳ میلی متر و ابعاد پیستون سری KR برابر با ۱۲۵×۱۱۰ میلی متر است.

دانگ فنگ سری kr از سیستم کنترل آلاینده های یورو ۲، یورو ۳، یورو ۴ و حتی یورو ۵ نیز پشتیبانی می کند. این در حالی است که سری kl به استاندارد یورو ۵ مجهز ممی باشد.

جدول بررسی و مقایسه این دو محصول با یکدیگر

 

مشخصات

سری KLسری KR
مدلDFL4181A8DFL5120XXYB9
وزن کل خودرو با سوخت و تجهیز۱۸ ۰۰۰ / ۶ ۸۰۵ kg۱۲ ۴۹۵ / ۶ ۴۰۰ kg
مدل موتورDDi11S385-40DDi45S180-40
تولیدکنندهحمل و نقل تجاری دانگ فنگحمل و نقل تجاری دانگ فنگ
حداکثر سرعت۱۰۵ km/h۱۰۵ km/h
نوع موتورموتور دیزل شش سیلندر توربو شارژ، خنک‌کننده با آب سرد و فشار قویموتور دیزل شش سیلندر توربو شارژ، خنک‌کننده با آب سرد و فشار قوی
درجه قدرت موتور۲۸۳ kW (385 hp) / 1 900 rpm۱۳۲ kW (180 hp) / 2 400 rpm
حداکثر گشتاور۱ ۸۰۰ Nm / 1 100 – 1 500 rpm۶۵۰ Nm / 1 000 – 1 300 rpm
مصرف سوخت ویژه<190 g / (kWh)<200 g / (kWh)
ابعاد و میزان حرکت پیستون۱۲۳ mm X 156 mm۱۱۰ mm X 125 mm
جابه‌جایی موتور۱۱ لیتر۴.۷۵ لیتر
نرخ کاهش۱۶:۱۱۷.۵:۱
آلاینده‌هایورو۲، یورو۳، یورو۴ و در بعضی موارد یورو۵یورو۲، یورو۳، یورو۴ و یورو۵
کنترل انتشارSCRSCR
انتقال قدرتDT1420DF6S900
محور جلو و محور عقب۷/۱۳ * ۲ tons۴.۵/۹ tons
پیکربندی محور۴ * ۲۴ * ۲
حداقل فاصله از سطح زمین۲۳۰ mm۲۴۰ mm
فاصله بین دو محور۳ ۵۰۰ mm + 1 350 mm۵ ۶۰۰ mm
تنظیمات ویژهدارای سیستم تعلیق هوا، سیستم ماهواره‌ای ناوبری ترمز beidou (سازگار با GPS)بدنه قسمت بارکشی ساخته شده از مواد کامپوزیت ترموپلاست در جهت محافظت از محیط زیست، تجدیدپذیر، دارای سیستم ماهواره ناوبری سبک beidou (سازگار با GPS)

حضور کامیون های دانگ فنگ در ایران

محصولات 1 مقایسه دانگ فنگ سری KL و KR
نمایندگی دانگ فنگ در ایران

همانطور که اشاره کردیم کمپانی دایی فنگ یکی از بزرگترین کمپانی های خودروساز در کشور چین می باشد که از سال ۱۹۶۸ تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرده است، حدود ۴۵ درصد از سهام این شرکت به کمپانی ولوو و تعلق دارد. بنابراین دانگ فنگ اولین برند چینی میباشد که توانسته محصولات سنگین خود را در قاره‌های اروپا نیز وارد کند.

در دهه گذشته و پس از وضع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران این کمپانی فرصت را غنیمت کرد تا بتواند خودروهای سنگین خود را در کشور ما نیز وارد کند محصولات این شرکت توسط سایپا دیزل وارد  می شود.

در مرحله اول کامیون‌ها و کشنده دانگ فنگ و تریلی دانگ فنگ در مدلهای تی ۳۰۰ و تی ۳۷۵ در ایران وارد شد و بعدها نام این دو محصول به البرز و کار کاوه تغییر پیدا کرد و پروسه های تولید و مونتاژ آنها در کشور را با آغاز شد.

جمع بندی

ما در این مطلب از کیان باتری سعی بر این داشتیم تا شما را با محصولات سری Kr و Kl از کمپانی دانگ فنگ آشنا نماییم. در ابتدا هریک از این محصولات را به صورت مجزا برای شما تعریف کردید و در آخر مقایسه میان آن دو انجام دادیم تا شما بتوانید بررسی و تحلیل انجام دهید و بدانید که با توجه به نیازی که داریم باید به سراغ کدام خودرو بروید.

ما به شما توصیه می کنیم اگر قصد خرید هر یک از این محصولات را دارید در ابتدای این مقاله را به صورت کامل و جامع مطالعه نمایید و سپس با افرادی که دارای هر یک از این محصولات می باشند صحبت نمایید و نظر آنها را در خصوص تجربه رانندگی با آن ها جویا شوید. 

مهم است مسئولی خریداری نمایید که متناسب با نیاز شما باشد و دارای بازدهی و عملکرد فوق‌العاده‌ای برای شما باشد، این کار ضمن صرفه جویی در میزان هزینه ها باعث می شود که با مشکلاتی مثل عدم بازدهی، عملکرد مناسب، عدم قدرت کافی خودرو و موضوعات این چنین روبرو نشوید.

بنابراین عجله ای نداشته باشید و با تحقیقات و مطالعات کامل محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش