4.8
(125)

در این مقاله از کیان باتری قصد داریم تا به بررسی تاریخچه شرکت تویوتا موتور از زمان ساخت و تاکنون را بررسی نماییم. پیشنهاد می کنیم حتما تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

تاریخچه شرکت تویوتا در 1957 تا 1966

1957 تاریخچه شرکت تویوتا موتور
اولین فعالیت تویوتا

تویوتا موتور در ایالات متحده آمریکا تاسیس شد.

فروش این کمپانی شروع شد، در مجموع 288 دستگاه – 287 Toyopet Crown سدان و یک لندکروز از این کمپانی به فروش رفت. اما شور و شوق زمانی به تیرگی تبدیل شد که بازار آمریکا تویوپت را با قدرت کمتر و گران قیمت یافت.

Toyota Motor Distributorsبه ​​عنوان بازوی توزیع و بازاریابی فروش موتور تویوتا تاسیس شده است.

قرارداد توزیع با شرکت خدمات موتور در هاوایی امضا شد. شرکتی که مستقیماً اداره می شود، توزیع کنندگان موتور تویوتا نیوجرسی در ساحل شرقی تأسیس شده است.

سال 1961 لندکروز افسانه ای، که به سرعت به عنوان یک وسیله نقلیه بادوام و همه کاره شهرت پیدا کرد، به عنوان تنها خودروی تویوتا برای خرید باقی ماند. در سال 1963 تویوتا به 125 نمایندگی در ایالات متحده می رسد.

سرانجام در سال 1965 تویوتا کرونا که به طور خاص برای رانندگان آمریکایی طراحی شده است، به فروش می رسد و اولین تویوتا محبوب در آمریکا می شود. در سال بعد محصولات این کمپانی به صورت سه برابر به فروش رسید.

همچنین بخوانید: تاریخچه شرکت خودرسازی مان MAN

1967 تا 1975

1967 تاریخچه شرکت تویوتا موتور
کارخانه برند تویوتا در سال های ابتدایی
  • تویوتا سومین برند پرفروش وارداتی در آمریکا شد.
  • ساختمان دفتر مرکزی تویوتا موتور فروش، ایالات متحده آمریکا در تورنس، کالیفرنیا تکمیل شد.
  • دفتر نمایندگی نیویورک تاسیس شد.

خودرو کرولا با موفقیت زیادی به رانندگان آمریکایی معرفی شد. کرولا از آن زمان تاکنون با فروش بیش از 30 میلیون خودرو در بیش از 140 کشور، به پرفروش ترین خودروی سواری جهان تبدیل شده است.

در سال 1971 فروش موتور تویوتا، ایالات متحده آمریکا با اطلس برای تولید تخت کامیون برای هایلوکس قرارداد امضا می کند. در سال 1972 تویوتا یک میلیونمین خودروی خود را در سطح جهان به فروش می رساند.

در سال 1973 Calty Design Research در نیوپورت بیچ، کالیفرنیا تأسیس شده است، که نشان دهنده اولین عملیات طراحی است که توسط یک سازنده بزرگ خودرو در کالیفرنیای جنوبی راه اندازی شده است.

تویوتا با خرید Atlas Fabricators و تغییر نام آن به TABC, Inc، اولین سرمایه گذاری تولیدی این شرکت در ایالات متحده است.

در سال 1975 تویوتا با پشت سر گذاشتن فولکس واگن به برند شماره 1 وارداتی در آمریکا تبدیل شد، مهندسی و ساخت موتور تویوتا آمریکای شمالی در ایالات متحده تاسیس شده است و شرکت تویوتا موتور مرکز فنی ایالات متحده را در لس آنجلس، کالیفرنیا افتتاح کرد.

1976 تا 1984

%name تاریخچه شرکت تویوتا موتور
تویوتا در سال 1977

در این سال تویوتا یکی از به یاد ماندنی ترین کمپین های تبلیغاتی خود را راه اندازی می کند، «تو آن را خواستی گرفتی!

در سال 1977 تویوتا مرکز فنی تویوتا (TTC) را در آن آربور، میشیگان تأسیس می کند. TTC مسئول فعالیت های مهندسی و تحقیق و توسعه آمریکای شمالی است.

سال 1978 تویوتا به «تاج سه‌گانه واردات» دست می‌یابد که پیشرو همه برندهای وارداتی در فروش خودرو، کامیون و کل وسایل نقلیه در ایالات متحده است. همچنین در این سال تویوتا دفتر نمایندگی واشنگتن را افتتاح کرد.

در سال 1980 تویوتا لانگ بیچ فابریکاتورز را به شرکت ساخت موتور تویوتا، ایالات متحده آمریکا (TMM) تغییر نام داد. در 1982 تویوتا بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را در آمریکا جشن می گیرد و یک مجتمع جدید دفتر مرکزی فروش ملی را در تورنس، کالیفرنیا افتتاح می کند. همچنین، تویوتا موتور فروش، ایالات متحده آمریکا شرکت اعتباری تویوتا موتور (TMCC) را در تورنس، کالیفرنیا تأسیس می کند.

در 1984 تویوتا و جنرال موتورز یک سرمایه گذاری مشترک برای ساخت وسایل نقلیه در ایالات متحده به نام New United Motor Manufacturing, Inc. (NUMMI) در فریمونت، کالیفرنیا تشکیل می دهند. همچنین در سال اتفاقات دیگری نیز رخ می دهد که به شرح زیر است:

  • فروش موتور تویوتا، ایالات متحده آمریکا با کامیون صنعتی تویوتا، ایالات متحده آمریکا ادغام شد.
  • تویوتا دفتر نمایندگی سانفرانسیسکو را تاسیس کرد.
  • TMCC اولین شعبه با کارکنان خود را در ایروین، کالیفرنیا افتتاح کرد.

1986 تا 1989

%name تاریخچه شرکت تویوتا موتور
خودرو ساخته شده توسط تویوتا در سال 1988

رخ داد هایی که در سال 1986 برای شرکت تویوتا اتفاق افتاده است به صورت زیر می باشد:

  • تویوتا اولین خودروساز وارداتی است که در یک سال بیش از یک میلیون دستگاه خودرو در ایالات متحده فروخته است.
  • تویوتا اولین خودروی مونتاژ شده خود در خاک آمریکا را به نمایش گذاشت. این خودرو یک کرولا FX16 سفید رنگ است که در کارخانه تولید موتور NUMMI New United Motor Manufacturing, Inc مونتاژ شده است.

در سال 1987 تویوتا “لکسوس” را به عنوان دومین کانال فروش در ایالات متحده معرفی کرد. تویوتا بنیاد تویوتا ایالات متحده آمریکا را با کمک 10 میلیون دلاری، به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس این شرکت در آمریکا و ماموریت آن برای تبدیل تویوتا به یک شهروند شرکتی پیشرو، تأسیس می کند.

در سال 1988 تولید کرولا در کارخانه کاملاً متعلق به این شرکت در کمبریج، انتاریو (TMMC) آغاز می شود. تولید کمری در تأسیسات کاملاً متعلق به جورج تاون، کنتاکی (TMMK) این شرکت است.

سال 1989 تویوتا خط خودروهای لوکس خود را با رونمایی از لکسوس LS 400 و ES 250 آغاز کرد. خودروهای بسیار تحسین شده و خدمات استثنایی به مشتریان به سرعت به ویژگی بارز لکسوس تبدیل شدند.

همچنین مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید آزمایشی و ساختمان اداری در TTC برگزار شد، تویوتا توسعه شرکت Calty Design Research را اعلام کرد، تولید کامل مبدل های کاتالیزوری در TABC آغاز می شو و مراسم خط کشی موتورها در نیروگاه TMM انجام می شود.

دهه 90

دهه نود تاریخچه شرکت تویوتا موتور
کارخانه تویوتا در سال 1990

لکسوس عنوان شماره 1 واردات لوکس را در ایالات متحده کسب می کند لکسوس همچنین بر سه نظرسنجی مستقل کیفیت JD Power و Associates برای رضایت مشتری، رضایت از فروش و کیفیت اولیه تسلط دارد.

تویوتا اولین کامیون خود را در NUMMI جشن گرفت، توسعه تسهیلات TTC و CALTY، تحقیق و توسعه ایالات متحده به پایان رسید و در اواخر سال 1991 TMCC خدمات مالی Lexus (LFS) را راه اندازی کرد.

در 1992 مرکز پشتیبانی تامین کنندگان تویوتا (TSSC) در داخل شرکت تویوتا موتور شرکت آمریکای شمالی (TMCS) تاسیس شده است تا دانش سیستم تولید تویوتا (TPS) را به اشتراک بگذارد؛ در این سال اتفاق خاص دیگری رخ نداد.

اما در سال 1993 مراسم افتتاحیه مرکز فنی تویوتا در آریزونا (TAPG) در 12000 هکتار در ویتمن، آریزونا برگزار شد. همچنین تولید سرسیلندر و منیفولدهای ورودی در کارخانه Bodine آغاز شد و برنامه خودروی Pre-Owned دارای گواهینامه Lexus رونمایی شد.

سال 1994 برای انعکاس تعهد خود به صنعت موتوراسپرت ایالات متحده یک مرکز جدید در کاستا مسا، کالیفرنیا افتتاح می کند و مراسم کلنگ زنی مرکز قطعات تویوتا انجام شد.

بخوانید: باتری مناسب خودروهای تویوتا

شرح اتفاقات رخ داده برای ایمن کمپانی در سال 1996

تویوتا بیست میلیونمین خودروی خود را در آمریکا به فروش رساند.

  • عملیات تویوتا موتور آمریکای شمالی، شرکت با دفاتری مستقر در نیویورک و واشنگتن دی سی آغاز می شود.
  • تویوتا در کارخانه تولیدی جدید خود در تولید موتور تویوتا، ایندیانا (TMMI) پیشرفت می کند.
  • تویوتا در کارخانه موتور جدید خود، ساخت موتور تویوتا، ویرجینیای غربی (TMMWV) پیشرفت می کند.

در سال 1997: مجموع تولید تویوتا در آمریکای شمالی از پنج میلیون دستگاه فراتر رفته است. تویوتا کمری عنوان شماره 1 فروش خودروی سواری در ایالات متحده را به دست آورد.

1998: تویوتا با عرضه دو وسیله نقلیه جدید به خط تولید خود می افزاید: توندرا، اولین پیکاپ سایز کامل، و پریوس، اولین خودروی هیبریدی گازی/الکتریکی تولید انبوه در جهان. همچنین کارخانه تویوتا در ویرجینیای غربی برنامه ای برای تولید گیربکس های اتوماتیک را اعلام کرد.

سرانجام در اواخر این دهه و سال های 1999 تویوتا با جنرال موتورز برای تحقیق و توسعه مشترک و وسایل نقلیه با فناوری های زیست محیطی پیشرفته به توافق رسید و TFS Service Mark معرفی شده است که به عنوان یک چتر برای شرکت اعتباری موتور تویوتا (TMCC) و خدمات بیمه موتور تویوتا (TMIS) عمل می کند.

سال 2000 تا 2002

2000 تاریخچه شرکت تویوتا موتور
خودرو ساخته شده در سال 2000

در سال 2000 لکسوس به پرفروش ترین برند لوکس در ایالات متحده تبدیل می شود، مجموع تولید سالانه عملیات تولید تویوتا در آمریکای شمالی به 1.1 میلیون خودرو می رسد.

مراسم افتتاحیه در کارخانه موتور جدید TMMWV برگزار شد، مراسم افتتاحیه و خط آف در کارخانه جدید TMMI انجام شد و شرکت خدمات مالی تویوتا (TFSC) در ژاپن برای نظارت بر عملیات TFS در سراسر جهان ایجاد شده است.

سال 2001: تویوتا با پیشی گرفتن از دوج با فروش بیش از 1.7 میلیون خودرو، سومین برند پرفروش خودرو در ایالات متحده شد، Toyota Motor Sales de Mexico، زیرمجموعه فروش و بازاریابی جدید تویوتا در مکزیک، تاسیس شد و تولید گیربکس در TMMWV آغاز می شود.

تویوتا در سال 2002 تولید 10 میلیونمین خودروی آمریکای شمالی را جشن می گیرد، تویوتا اولین دو خودروی پیل سوختی هیدروژنی با آلایندگی صفر خود را برای آزمایش در دنیای واقعی به مشتریان خود در کالیفرنیا تحویل می دهد و تویوتا باجا، کالیفرنیا را به عنوان کارخانه جدید خود برای مونتاژ تاکوما معرفی کرد.

در سال های 2003 تا 2004

%name تاریخچه شرکت تویوتا موتور
فعالیت تویویتا از سال 2003 تا 2004
  • تویوتا با موفقیت برند Scion، خط سوم خودروهای خود را تحت یک برنامه بازاریابی نوآورانه و جوان محور راه اندازی کرد.Scion Solutions توسط TFS راه اندازی شده است.
  • تویوتا سن آنتونیو، تگزاس را به عنوان محل کارخانه جدید خود برای مونتاژ Tundra اعلام کرد.
  • Bodine Aluminium جکسون، تنسی را به عنوان کارخانه جدید خود برای تولید سرسیلندر اعلام کرد.
  • مراسم لاین آف لکسوس در TMMC در کانادا برگزار شداولین باری است که لکسوس در خارج از ژاپن مونتاژ می شود.

سال های 2004

  • فروش تویوتا در ایالات متحده برای اولین بار به دو میلیون دستگاه خودرو در سال رسید.
  • تصمیم برای ادغام عملیات تحقیق و توسعه و تولید آمریکای شمالی در یک شرکت گرفته شد.
  • تویوتا کارخانه خود را در آمریکای شمالی در وودستاک، انتاریو، کانادا برای ساخت RAV4 اعلام کرد.
  • بانک پس انداز مالی تویوتا (TFSB) شروع به کار کرد.

برای آشنایی بیشتر با تاریخچه کمپانی تویوتا می توانید ویدیو زیر را تماشا کنید.

سال 2005 تا کنون

2005 تاریخچه شرکت تویوتا موتور
فعالیت شرکت تویوتا از 2005 تا 2021

در این سال تولید تاکوما در باجا، کالیفرنیا آغاز می شود و تویوتا با اولین هیبریدی لوکس جهان، Lexus RX 400h، و یک گزینه هیبریدی برای تویوتا هایلندر، به گسترش خط تولید پیشرفته خود از لحاظ محیطی ادامه می دهد.

سال 2015: تویوتا یک برنامه چند ساله را برای تنظیم مجدد عملیات تولید در آمریکای شمالی در حمایت از معماری جهانی جدید تویوتا (TNGA) اعلام می کند و تویوتا کارخانه مونتاژ خودروی جدید خود را در گواناخواتو مکزیک اعلام کرد.

در 2016 تویوتا موسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) را با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در یک دوره پنج ساله تأسیس می کند.

در 2017 سه دفتر مرکزی مجزای تویوتا در آمریکای شمالی برای تولید، امور مالی، فروش و بازاریابی، و عملیات شرکتی به دفتر مرکزی جدید در پلانو، تگزاس منتقل شدندخدمات مالی تویوتا انتقال به پلانو، تگزاس را تکمیل کرد.

در 2018 تویوتا یک ستون جدید تحول دیجیتال و تحرک ایجاد می کند تا بر تحرک مشترک، خدمات اتصال و ارتقاء ویژگی های هوا به هوا برای شناسایی مدل های تجاری جدید و فرصت های آینده تمرکز کند.

در 2021 تویوتا چندین نقطه عطف تولید ایالات متحده را نشان می دهد، از جمله 30 میلیونمین خودروی مونتاژ شده در ایالات متحده، 13 میلیونمین خودروی مونتاژ شده در TMMK و 10 میلیونمین خودروی کمری مونتاژ شده.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
0 نظرات
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مشاوره رایگان و ثبت سفارش