4.7
(227)

بهترین اتوبوسهای ایران برای سفرهای بین شهری کدام است این سوالی است که برای بسیاری از افراد زمانی که قصد سفر با اتوبوس را دارند ایجاد می شود به همین جهت در این مطلب از کیان باتری قصد داریم تا درباره نقد و بررسی بهترین اتوبوس های ایران صحبت کنیم پیشنهاد می کنیم حتماً تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اتوبوس های بین شهری

سفر با اتوبوس های بین شهری یکی از امن ترین و بهترین روش های مسافرت می باشد. حتی برخی از افراد ارجیح می دهند برای مسافت های طولانی اتوبوس را انتخاب کنند و آن را نسبت به هواپیما ترجیح می دهند.

البته این در صورتی است که اتوبوس انتخابی شما مجهز و راحت باشد یقت عاملی که باعث می‌شود شما در سفر با اتوبوس لذت و راحتی داشته باشید این است که اتوبوسی که در آن قرار می‌گیرید راحت باشد شرکت های مختلفی در کشور ما مشغول به ارائه سرویس به مسافران هستند که هر کدام از آنها مزایای مخصوص به خود را دارند اما در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

اتوبوس های بسیاری در ناوگان حمل و نقل بین شهری کشور ما فعالیت دارند که تفاوت و شباهت های زیادی با یکدیگر دارند که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. اما در صورتیکه بهترین اتوبوس برای سفرهای بین شهری را بشناسید قطعا انتخاب برای شما راحت تر می شود.

تاریخچه استفاده از اتوبوس در کشور ما به شهر رشت برمی‌گردد جایی که برای نخستین بار یک تاجر بلژیکی از اتوبوس استفاده کرد اما به نم نم پای آن به تهران و دیگر شهرهای کشور ما باز شد. به طور مثال اولین شهری که بعد از رشت تهران استفاده از اتوبوس تهران رواج پیدا کرد تبریز بود.

اتوبوس های vip چیست

vio بهترین اتوبوس ها برای سفرهای بین شهری
نمای داخل اتویوس وی ای پی

زمانی که صحبت از بهترین اتوبوس برای سفرهای بین شهری به میان می آید بسیاری از افراد به اتوبوس‌های وی آی پی فکر می کنند. اما اتوبوس های وی آی پی چیست و چه برتری نسبت به سایر اتوبوس ها دارد؟

اتوبوس وی ای پی یک نوع خاصی از اتوبوس نیست که توسط شرکت خاصی تولید شده باشد، بلکه همانند سایر اتوبوس های موجود میتوانند ساخت شرکت های مختلفی مثل ولوو، اسکانیا، مارال، باگش یا غیره باشد. اما در خصوص اتوبوس های وی آی پی داخل آن تمیز و مرتب تر می باشد به این صورت که صندلی ها کمتر راحت تر و با فاصله بیشتری نسبت به اتوبوس های معمولی از هم قرار گرفته اند. دقت داشته باشید که از نظر موتوری یک اتوبوس vip با اتوبوس معمولی دارای هیچ تفاوتی نمی باشد

بنابراین زمانی که شما برای خرید بلیط اتوبوس وی آی پی اقدام نمی‌کنید این گونه نمی باشد که کمپانی سازنده ماشین را مشخص کنید بلکه تنها راحتی اتاق های آن مورد نظر می باشد.

تفاوت اتوبوس vip با معمولی

اتوبوس‌های vip به دو مدل بیست و پنج صندلی تخت شو و بیست و دو صندلی تخت شو تقسیم می شوند. اتوبوس های معمولی ۴۰ تا ۴۴ صندلی دارد و در هر ردیف از چیدمان صندلی ها دو صندلی وجود دارد.

اما اتوبوس های وی آی پی دارای صندلی های بزرگتری هستند که تا ۱۴۵ درجه به سمت عقب خم می‌شود، این اتوبوس‌ها دارای یک ردیف دو صندلی و یک ردیف تگ صندلی هستند. دقت کنید اگر جایی به نام اتوبوس کلاسیک برخورد کردید منظور همان اتوبوس اسکانیا c12 44 صندلی است و یک اتوبوس وی آی پی نیست.

مسلماً برای خرید بلیط اتوبوس وی آی پی باید مبلغ بیشتری نسبت به سایر اتوبوس ها پرداخت کنید. زیرا تعداد صندلی ها کمتر است و قیمت بلیط اتوبوس برای هر صندلی بیشتر است. البته باید بیان کنیم که این اختلاف قیمت چندان زیاد نیست و در صورتی که قرار است شما چندین ساعت در مسیر باشید پرداخت این اختلاف قیمت قطعاً برای شما مفید می باشد.

همچنین بخوانید: باتری مناسب ماشین اتوبوس

بهترین اتوبوس های ایران برای سفر های بین شهری

اما می رسیم به سوال اصلی ما اینکه بهترین اتوبوس برای سفرهای بین شهری چه می باشد؟ برای افرادی که دائماً در حال سفر بین شهرهای ایران هستند و همواره به دنبال این باشند تا متناسب ترین هزینه را پرداخت کنند و در عین حال بهترین نتیجه را به دست آورد بسیار مهم است که بداند کدام اتوبوس ارزش خرید بیشتری دارد.

برند های مطرح در کشور که دارای بهترین اتوبوس هستند

بسیاری از برندهای مشهور و خوشنام جهان که در زمینه تولید اتوبوس فعالیت دارند محصولاتشان در کشور ما نیز موجود می باشد. از بهترین اتوبوس های ایران که برای سفرهای بین شهری مناسب می باشد می‌توان به ولوو، اسکانیا و مان اشاره کرد البته در ادامه با جزئیات دقیق تری به بررسی آنها می پردازیم

اتوبوس های مان

اتوبوس های مان بهترین اتوبوس ها برای سفرهای بین شهری
اتوبوس های مان

یکی از بهترین اتوبوس های ایران که برای سفرهای بین شهری و جاده‌ای گزینه مناسبی می باشد توسط شرکت مام تولید شده است. مان آن یک کمپانی آلمانی است که از شرکت‌ های تابع فلوکس‌ واگن می باشد و مرکز اصلی آن در شهر مونیخ قرار دارد.

این کمپانی یکی از بهترین و بزرگترین شرکت‌ های تولید کننده اتوبوس های مسافربری در ایران است که همواره تمامی افرادی که از این محصول استفاده کردند رضایت کامل را داشتند. از بهترین اتوبوس‌هایی که توسط این شرکت در کشور ما قرار دارد می توان به مدل Lions City 12 اشاره کر. اگر شما یک سفر را با این اتوبوس تجربه کنید قطعاً به مزایای مهمی که در آن قرار دارد پی خواهید برد.

اتوبوس های ولوو

ولوو بهترین اتوبوس ها برای سفرهای بین شهری
اتوبوس ولوو

غیر ممکن است که شما تاکنون نام اتوبوس های ولوو به گوشتان نخورده باشد، تمامی افرادی که در کشور ما یک سفر با اتوبوس را داشتند سوار یکی از اتوبوس های ولوو شدند. بنابراین بی‌ تردید این شرکت جزو تولید کنندگان برتری است که در زمینه اتوبوس و کامیون در جهان فعالیت دارد و همچنین جزو اصلی ترین تولید کنندگان اتوبوس های مسافربری در ایران نیز می‌باشد.

مهم ترین دلیل معروفیت این برند در این است که تمامی محصولات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و در عین حال راحتی بسیاری برای مسافران ایجاد می کند. مدل های مختلفی از این برند در کشور ما فعال هستند که اگر بخواهیم به مدل های توریستی و آنهایی که برای سفرهای بین شهری مناسب می باشد اشاره کنیم می توان موارد زیر را نام برد:

  • اتوبوس B12 معمولی و ۴۴ صندلی
  • اتوبوس Bogie معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B12TXمعمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B9R معمولی و 44 صندلی
  • اتوبوس B9R از نوع  VIPو 25 صندلی

اتوبوس های اسکانیا

اسکانیا 1 بهترین اتوبوس ها برای سفرهای بین شهری
اتوبوس اسکانیا

اسکانیا نیز از برندهای فعال و معروف در زمینه اتوبوس سازی است. این شرکت خوش‌ نام و محبوب که سوئدی نه تنها در زمینه اتوبوس بلکه در عرصه تولید انواع ماشین سنگین نیز فعال است.

تاسیس کمپانی اسکانیا به سال ۱۹۹۰ با زمی‌گردد و دارای قدمتی بیشتر از ۱۰۰ سال است، با توجه به موضوع اصلاً تعجب برانگیز نیست که این شرکت را جزو تولید کنندگان بهترین اتوبوس های ایران برای سفرهای بین شهری انتخاب کرده‌ ایم.

در کشور ما محصولات این کمپانی در مدل های متنوع موجود می باشد که مهمترین و بهترین آنها که برای سفر جاده‌ ای مناسب است به شرح زیر می باشد:

  • اتوبوس مارال ۴۲۱۲: این مدل از اتوبوس های معمولی می باشد که توسط اسکانیا تولید شده‌اند، کیفیت این اتوبوس ها در حد متوسط است و از ویژگی هایی که در آنها قرار دارد می توان به: ترمز ضد قفل، ترمز الکترونیک، سامانه کنترل لغزشی و کنترل پایداری اشاره کرد.
  • اتوبوس مارال lx ۴۲۱۴: این اتوبوس دارای تمامی امکاناتی که در مدل قبلی اشاره کردیم میباشد، با این تفاوت که سه محور بودن آن سبب شده است که کشیده تر باشد و از ظرفیت بیشتری بهره مند شده است.
  • اتوبوس درسا: این مدل اتوبوس برای سفرهای طولانی بسیار مناسب می باشد. اکثر مسافرانی که در این اتوبوس قرار گرفتند معتقدند که راحتی و آسایش را بسیار بالا می باشد، اتوبوس‌های درسا هم در مدل‌های وی آی پی و هم در مدل های معمولی عرضه می شود.

اتوبوس های ولوو b12

بی 12 بهترین اتوبوس ها برای سفرهای بین شهری
اتوبوس ولوو b12

این اتوبوس‌ها از سری اتوبوس هایی می باشد که موتور آن ها در قسمت عقب قرار دارد و سال تولید آنها مربوط به ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۱ است که توسط شرکت ولوو و در کشور سوئد تولید شده است. این اتوبوس جزو اولین مدل های اتوبوس شاسی بلند ولوو است که دارای موتور عمودی می باشد و یک نوع آوری خلاقانه به حساب می‌آید.

اتوبوس ولوو بی ۱۲ با داشتن سالن بزرگ و استفاده از بهترین امکانات گزینه بسیار مناسبی در میان رقبای خود است. شما با قرار گرفتن در این اتوبوس می توانید سفرهای طولانی را با ایمنی و راحتی بالا طی کنید و طی مسافرت چنان راحتی خواهید داشت که احساس می‌کنید مسیر برایتان کوتاه تر می شود.

ویژگی های اتوبوس B12

از ویژگی های به کار رفته در این اتوبوس می توان و قدرت بسیار بالایی که از نظر موتوری دارد اشاره کرد و اینگونه از پس از مسیرهای سخت و یا جاده های ناهموار و یا شیوه بالا برمی آید.

طراحی ولوو بی ۱۲ به این صورت است که رنگ یکنواختی در تمام بخش های بدنه آن قرار دارد و طول اتاق آن دوازده و نیم متر است و دارای شش چره میباشد. موتور ۶ سیلندر، سیستم ترمز abs و فرمان هیدرولیک آن را به یک خودرو ایمن در مسیرهای طولانی تبدیل کرده است.

 دیگر امکانات به کار رفته در این خط اتوبوس شامل یخچال، قهوه جوش، میکروفون و رادیو، تلویزیون، دوربین دنده عقب، جعبه کمک های اولیه و سیستم گرمایشی برای رفاه بیشتر مسافران در داخل خودرو می باشد.

از نظر بسیاری از مسافران و رانندگان این اتوبوس جزو بهترین انتخاب ها برای سفرهای بین شهری می باشد.

برای آشنایی بیشتر با این مدل از اتوبوس ولوو پیشنهاد می کنیم ویدیو زیر را تماشا کنید.

اتوبوس مارال ۴۲۱۲

اتوبوس مارال 4212 بهترین اتوبوس ها برای سفرهای بین شهری
اتوبوس مارال 4212

یکی از با کیفیت ترین اتوبوس هایی که توسط شرکت اسکانیا تولید شده اتوبوس های سری مارال می باشد، مهمترین ویژگی هایی که در این اتوبوس ها قرار دارد استفاده از با کیفیت ترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی می باشد. به این طریق می توان در تمامی شرایط جوی با آنها سفر کرد و مطمئن بود که هوای داخل کابین به صورت مطبوع تهویه می‌شود و در تمامی مسیر از هوای پاک و خوشایند بهره مند خواهید شد.

طراحی خودرو به صورتی است که دید بسیار خوبی راننده در حین سفر خواهد داشت و همچنین استفاده از آینه های برقی سبب شده است تا راحتی بسیاری برای راننده فراهم شود. به کار گرفتن بهترین اجناس و قطعات در ساخت مدل مارال باعث شده است که این اتوبوس به یکی از اتوبوس های فعال در کشور تبدیل شود.

این اتوبوس دارای صندلی های استاندارد ۴۴ نفره، تجاری ۳۰ نفره و وی آی پی ۲۵ نفره می باشد. مهم ترین آپشن های به کار رفته در آن شامل شیشه های دوجداره، یخچال، قهوه جوش، آینه های برقی و کابین مخصوص استراحت راننده می باشد.

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با بهترین اتوبوس ها برای سفر های بین شهری آشنا نماییم.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
عباسی
عباسی
2 سال پیش

سلام کابل باتری رو اگر اشتباه نصب کنیم چه اتفاقی می افته؟

کیان باتری
کیان باتری
در جواب  عباسی
1 سال پیش

با سلام
خرابی دینام، خرابی قطعات الکتریکی و الکترونیکی، و در نهایت آتش سوزی و سوختگی را می تواند در پی داشته باشد.

مشاوره رایگان و ثبت سفارش